Helaas was ik te laat deze ronde.quote:Op dinsdag 24 juni 2025 14:00 schreef KrekelJapie het volgende:
Biljartcentrum staat stond (1minuut) open: https://www.collincrowdfund.nl/biljartcentrum-heerhugowaard/
Inleg ruim 1400 per investeerder
Ik ook, voor zo'n klein bedrag moet je tegenwoordig wel als een malle klaarzitten én het bedrag sowieso in je wallet hebben staan, iDeal kost al teveel tijd.quote:
quote:Je hebt geïnvesteerd in het project Scharnerweg 127 Herfinanciering in Maastricht. De looptijd van het project is op 25-3-2025 geëindigd. De hypotheek is te laat afgelost op 20-6-2025.
ik kijk er precies tegenover gesteld tegenaan. een hoop activiteiten, incourant vastgoed in incourante hoek.quote:Op dinsdag 24 juni 2025 08:38 schreef Ricky86 het volgende:
[..]
Leuk project, locatie ziet er goed uit. Wel een hoge LTV. Aan de andere kant in Zeeland zal dit perceel zijn waarde wel houden bij verkoop.
storting in wallet had ik inderdaad van tevoren gedaan. Twijfelde alleen om via de site (met sms) of nieuwe app (zonder sms) te investeren. Uiteindelijk voor site gekozen. Investeren via de oude app werkte het beste, maar die heb ik helaas van mijn telefoon gegooid toen de nieuwe app werd geintroduceerd.quote:Op dinsdag 24 juni 2025 14:23 schreef nostra het volgende:
[..]
Ik ook, voor zo'n klein bedrag moet je tegenwoordig wel als een malle klaarzitten én het bedrag sowieso in je wallet hebben staan, iDeal kost al teveel tijd.
Met je eens, stel dat de zekerheden moeten worden uitgewonnen wie wil het dan kopen en tegen welke prijs? Daarnaast heeft hij nog 700K schuld tegen 5% rentequote:Op dinsdag 24 juni 2025 15:20 schreef moedernatuur het volgende:
[..]
ik kijk er precies tegenover gesteld tegenaan. een hoop activiteiten, incourant vastgoed in incourante hoek.
De markthuur bedraagt ¤ 123.360,-. De marktwaarde bedraagt ¤ 1.850.000,-. oftewel met het rendement kan je de rente niet betalen. hoge lasten aan rente en aflossing ....
Als ik goed gerekend heb, dan kost de Collin lening ze maandelijks 17.604 euro aan rente en aflossing en de lening overname B.V. ook nog eens 8.750 euro (maximaal) dus samen ruim 26K. Dat is idd een duizelingwekkend bedrag.quote:Op dinsdag 24 juni 2025 16:53 schreef Fredericm het volgende:
[..]
Met je eens, stel dat de zekerheden moeten worden uitgewonnen wie wil het dan kopen en tegen welke prijs? Daarnaast heeft hij nog 700K schuld tegen 5% rente
Update gedeeltelijke aflossingquote:Op dinsdag 24 juni 2025 10:36 schreef obligataire het volgende:
[..]
Tsja fraude en kwaadwilligheid, dat is altijd een risico. Gelukkig is er ons hypotheekrecht.
Moeilijk te zeggen of CRE iets te verwijten valt. Onderhandse verkopen zonder notaris, daar heeft CRE als platform uiteraard geen zicht op.
Ze hebben er in ieder geval al veel tijd en energie in gestoken om dit af te handelen. Ik reken mezelf voorlopig nog niet rijk. We zien het volgende week wel.
Mi ga je hier wel kort door de bocht en begrijp ik dat je de informatie in de EBI niet heb gelezen waarin dit wordt beschrevenquote:Op dinsdag 24 juni 2025 19:32 schreef obligataire het volgende:
[..]
Als ik goed gerekend heb, dan kost de Collin lening ze maandelijks 17.604 euro aan rente en aflossing en de lening overname B.V. ook nog eens 8.750 euro (maximaal) dus samen ruim 26K. Dat is idd een duizelingwekkend bedrag.
Ze zijn hoofdaannemer voor de WMO en de jeugdwet. Voor de WMO is de aanbesteding een half jaar geleden weer afgegeven voor 10 jaar met een budget van ¤ 700.000,- per jaar.
Dat is ruim 58K per maand. Geen idee hoeveel daarvan nog aan kosten af gaat. Verder hebben ze ook nog de camping, het restaurant en de evenementen.
Dus ja de lasten zijn enorm hoog maar zo te zien wel in lijn met de hoogte van de inkomsten. Lastige kinderen opvoeden mag wat kosten blijkbaar.
Groot project, 5 MIO.quote:Op woensdag 25 juni 2025 12:41 schreef Tjalala het volgende:
Nieuw transformatieproject Collin
Mo.C. Capital Management B.V.
¤ 5.000.000 | 9,0 % rente | 15 maanden
Met 1ste, 2de, en 3de hypotheek, borgstelling en rentedepot die dan weer wordt aangevuld bij verkopen van panden.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik weet niet of jij al een mailtje had gestuurd. Ik heb dit wel gedaan vandaag en kreeg al snel dit antwoord terug:quote:Op dinsdag 24 juni 2025 08:49 schreef obligataire het volgende:
[..]
Ja je hebt gelijk het was zonder de (1e) aflossing![]()
Ben benieuwd of ze dit spoedig corrigeren, en anders stuur ik zelf wel een mailtje.
quote:Er is bij deze maandtermijn inderdaad een fout gemaakt. Samen met onze betaaldienstverlener ben ik nog aan het onderzoeken hoe we dit kunnen herstellen. Daarvoor zijn 2 opties, ofwel het verschil alsnog bijna ondernemer incasseren en in de wallets storten óf de huidige storting annuleren en dan opnieuw het juiste bedrag storten. Het laatste heeft mijn voorkeur, maar OPP kijkt nog hoe we dat moeten uitvoeren.
Het lijkt simpel, maar het blijkt iets meer voeten in aarde te hebben dan een druk op de knop.
Ik hoop uiterlijk aan alle investeerders in dit project een update te kunnen versturen met hoe we dit gaan oplossen.
Excuses voor het ongemak.
Met gastvrije groet,
Igor Kuijer
quote:Op woensdag 25 juni 2025 12:56 schreef Jaco078 het volgende:
[..]
Groot project, 5 MIO.
Linkje;Balans minimaal, overige twee bv's geen cijfers in EBI, ondernemer gaat serieus last krijgen van cash, vraag me uberhaupt af waar dat miljoentje vandaan komt want alles is bij en op elkaar gestapeld. Termijnen onrealistisch mag straks geherfinancierd worden. 10k per meter ongeveer kom ik ook niet tegen op de 100m2 in referenties. Maar voor iemand zonder risico geen rendement --> lekker instappenSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
https://e.geldvoorelkaar.(...)oOFfnIYjwdGxrTIo3ROYquote:Graag brengen wij u als eerste op de hoogte van een nieuw investeringsproject dat voor u klaarstaat. Dit project sluit aan op de succesvolle lijn van eerdere campagnes en biedt opnieuw aantrekkelijke voorwaarden voor u.
De belangrijkste kenmerken op een rij:
Bedrag: 140.000
Looptijd: 84 maanden
Rente: 6,5%
het is maar wat je aantrekkelijk noemtquote:Op woensdag 25 juni 2025 15:18 schreef KrekelJapie het volgende:
Linkje werkkapitaal zonder zekerheden
[..]
https://e.geldvoorelkaar.(...)oOFfnIYjwdGxrTIo3ROY
Ik heb hem wel meegepakt. Zo'n pandje wordt vast wel weer verkocht, zit wat aflossing op en de rente is prima.quote:Op woensdag 25 juni 2025 13:15 schreef ML45 het volgende:
Bij Geldvoorelkaar staat open een bedrijfspand met eerste hypotheek. Wat de waarde bij een dalende economie is blijft natuurlijk de vraag; [https://www.geldvoorelkaa(...)en/project/?id=31548
Al meer dan 1000 investeerders zijn ingestapt.quote:Op woensdag 25 juni 2025 14:38 schreef moedernatuur het volgende:
[..]
Balans minimaal, overige twee bv's geen cijfers in EBI, ondernemer gaat serieus last krijgen van cash, vraag me uberhaupt af waar dat miljoentje vandaan komt want alles is bij en op elkaar gestapeld. Termijnen onrealistisch mag straks geherfinancierd worden. 10k per meter ongeveer kom ik ook niet tegen op de 100m2 in referenties. Maar voor iemand zonder risico geen rendement --> lekker instappen
De website van het kinderdagverblijf bestaat al. Ik vond het vreemd dat de achterliggende KDV organisatie niet met naam genoemd wordt, alleen dat het hoofdkantoor in Muiden zit (ver weg van Enschede). Ook vreemd is dat de leningnemer op SIG op exact hetzelfde adres in Muiden gevestigd is. Met andere woorden, meneer verhuurt het pand via verschillende BV's gewoon aan zichzelf. Dat mag, maar als er zo geheimzinnig over gedaan wordt dan heb ik er geen zin meer in.quote:Het pand zal worden verhuurd aan een kapitaalkrachtige en ervaren organisatie in de kinderopvangsector, met meerdere goedlopende kinderdagverblijven in beheer.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |