SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Qua orders heb je een punt denk ik.quote:Op woensdag 2 juli 2025 17:17 schreef moedernatuur het volgende:
vind het wel heel veel werkkapitaal voor toekomstige orders, hoeveel voorraad wil je aanleggen
daarnaast achterstand bij boekhouder ligt natuurlijk niet aan hem
woonhuis absoluut niet in de courante hoek, ga maar op funda kijken het is buitengebied
ik sla deze over.
Wat ik lees is het een bedrijf dat door de nieuwe boekhouder begeleid moet worden om de balans op orde te krijgen. Ik denk dat de man een prima techneut is met een mooi bedrijf dat alleen een betere boekhoudkundige/financiële begeleiding nodig heeft. Een vlottende activa van 1.375 die mn zal bestaan uit voorraden en debiteuren tov een omzet van ruim 4 miljoen. Bij een gelijke verdeling van de omzet over het jaar en 2 maanden krediettermijn geeft dit 700 debiteuren en dus 675 aan voorraden hetgeen mij redelijk fors lijkt hetgeen met kort krediet gefinancierd is.quote:Op woensdag 2 juli 2025 17:11 schreef Fredericm het volgende:
Zipes bij Collin.
Installatiebedrijf uit Enschede. Bestaat sinds 2008. 14 vaste personeelsleden, 2 vacatures.
Lening van 36 maanden a 9% - 300K lineair aflopend naar 150K.
Doel lening werkkapitaal voor getekende orders.
2e hypotheek op courant woonhuis start LTV van 99% naar 63%.
Concept cijfers zijn er redelijk uit. Nog niet definitief ivm achterstand boekhouding. Volgens nieuwe boekhouder worden definitieve cijfers gelijk aan concept.
Ik denk ervoor om deze mee te nemen
Ik zie de punten anders;quote:Op woensdag 2 juli 2025 17:17 schreef moedernatuur het volgende:
vind het wel heel veel werkkapitaal voor toekomstige orders, hoeveel voorraad wil je aanleggen
daarnaast achterstand bij boekhouder ligt natuurlijk niet aan hem
woonhuis absoluut niet in de courante hoek, ga maar op funda kijken het is buitengebied
ik sla deze over.
Ik schrok toen ik op "vuur" zocht in mijn investeringen, maar dat was Van Vuure Retail.quote:Op woensdag 2 juli 2025 13:20 schreef crowdfundingnederlan het volgende:
[..]
Er is meermaals gewaarschuwd voor dit project op dit forum. Zo te zien zijn er o.b.v. zekerheden toch wat mensen (basis) ingestapt lees ik terug. Hopelijk zijn de zekerheden voldoende voor jullie!
Waar rook is is vuurquote:Op woensdag 2 juli 2025 19:44 schreef nostra het volgende:
[..]
Ik schrok toen ik op "vuur" zocht in mijn investeringen, maar dat was Van Vuure Retail.
Bij de stemming zelf staat wat meer toelichting.quote:Op woensdag 2 juli 2025 19:45 schreef Collin63 het volgende:
[..]
Deze heb ik ook.
Ik zou toch wel graag wat meer informatie willen hebben. Is al een keer met een jaar verlengd en nu weer een jaar. Daar zijn ook al weer bijna 4 maanden van om.
Wat de reden is daar hebben ze het niet over. Ook niet hoe het er voorstaat vergeleken met 3 jaar geleden.
Wel om een verlenging vragen maar verder totaal geen informatie . Makkelijker kan het niet voor GvE.
Ik zal een berichtje sturen.
Valt me sowieso op dat er 4 leningnemers zijn en er is er maar 1 van failliet en dat is het vuurlab dus misschien is er niets aan de hand en hebben ze de schulden wat verdeeld..quote:Op woensdag 2 juli 2025 15:38 schreef NaRegenDeZon het volgende:
[..]
Zit hierin vanwege de eerste hypotheek als zekerheid. Zou als het goed is financieel goed moeten komen voor de investeerders.
Niets aan de hand lijkt me wat optimistisch. De naamgever van hun financierings project is failliet binnen 2 weken na financiering.quote:Op woensdag 2 juli 2025 20:28 schreef Boyette het volgende:
[..]
Valt me sowieso op dat er 4 leningnemers zijn en er is er maar 1 van failliet en dat is het vuurlab dus misschien is er niets aan de hand en hebben ze de schulden wat verdeeld..
Volgens ccf is er niets aan de hand en wordt de rente + aflossing gewoon betaald komende maand
Die kunnen ze allemaal wel betalen met het half miljoen wat ze deze maand hebben ontvangenquote:Op woensdag 2 juli 2025 20:35 schreef KrekelJapie het volgende:
[..]
Niets aan de hand lijkt me wat optimistisch. De naamgever van hun financierings project is failliet binnen 2 weken na financiering.
Betalingsproblemen lijken breder. Hypotheek werd niet betaald. Op de veilingsite staat ook onbeveiligd (wat vast niet de bedoeling is) een verklaring van de gemeente Schagen dat er achterstanden zijn van gemeentelijke belastingen 2023 en 2924.
Bijna 4 ton is naar de vorige financier van de woning gegaan toch?quote:Op woensdag 2 juli 2025 20:36 schreef Boyette het volgende:
[..]
Die kunnen ze allemaal wel betalen met het half miljoen wat ze deze maand hebben ontvangen
Bedankt! Ik had de verwijzing naar de link niet gezien.quote:Op woensdag 2 juli 2025 20:20 schreef KrekelJapie het volgende:
[..]
Bij de stemming zelf staat wat meer toelichting.
Is mij ook te laag. Zijn ltv is natuurlijk wel flink omlaag gegaan. Het zou goed zijn als zulke projecten niet vollopen, dan krijgen andere partijen ook niet het idee dat de rente omlaag kan.quote:Op donderdag 3 juli 2025 08:18 schreef obligataire het volgende:
Die Houtman kan mij de boom in. Op zijn vorig project, dat nu geherfinancierd wordt, betaalde hij 7,5%, nu vindt hij 5,5% ook wel genoeg.
5,5% rente - 1,2% fee - 2,3% box3 = 2% om proberen een stukje van de inflatie af te dekken. Dan liever 2% pakken bij Raisin met DGS dekking....quote:Op donderdag 3 juli 2025 08:38 schreef obligataire het volgende:
En dan is het ook nog eens een Direct lening. Denk dat weinig box 3 beleggers er foxwild van zullen worden.
ik zei het is een minder courant woonomgevingquote:Op woensdag 2 juli 2025 18:56 schreef ML45 het volgende:
[..]
Het privé pand is een courant pand met een WOZ waarde per 1-1-2024 van 388.000 waardoor na een jaar aflossing je ook tov de WOZ waarde veilig zit.
Linkjequote:Op donderdag 3 juli 2025 08:18 schreef obligataire het volgende:
ct, dat nu geherfinancierd wordt, betaa
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt..SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Pecunia non olet
Bedankt voor je input. Ik ga twijfelenquote:Op donderdag 3 juli 2025 09:11 schreef moedernatuur het volgende:
[..]
ik zei het is een minder courant woonomgeving
als ik iets meer richting enschede ga zie ik het dubbel aantal transacties
slechts 6 transacties in directe omgeving
Bultsweg 19 verkocht voor geen 220k had ook een hogere woz 233
Bultsweg 23 verkocht voor 160k had ook een woz van 200
Kerkstraat 91 vrekocht voor 285 had een woz van 370
Wermerveldstraat 4 verkocht voor 375 had een woz van 322
Wermervsveldstraat 8 verkocht voor 350k had een woz van 333
In de courantere omgeving gem vraagprijs 3300 euro per m2, deze omgeving aan transacties gem 2200 - 2500 pandje is 163 m2 is dus ca 360 - 400 waard in ongedewongen staat.
Het is gewoon een installatiebedrijf waar volop vraag naar is, prijzen moeten gigantisch omhoog , vooruit laten betalen waardoor je klanten de voorraden financieren. Met dezelfde cijfers worden de uiterst flinterdunne marges nog dunner, deze man werkt feitelijk voor niks.
Het is sowieso geen pareltje. En bij twijfel niet inhalenquote:Op donderdag 3 juli 2025 09:30 schreef Fredericm het volgende:
[..]
Bedankt voor je input. Ik ga twijfelen
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Pecunia non olet
We zijn het dus met elkaar eens over zowel de waarde van het pand en de bedrijfsvoering.quote:Op donderdag 3 juli 2025 09:11 schreef moedernatuur het volgende:
[..]
ik zei het is een minder courant woonomgeving
als ik iets meer richting enschede ga zie ik het dubbel aantal transacties
slechts 6 transacties in directe omgeving
Bultsweg 19 verkocht voor geen 220k had ook een hogere woz 233
Bultsweg 23 verkocht voor 160k had ook een woz van 200
Kerkstraat 91 vrekocht voor 285 had een woz van 370
Wermerveldstraat 4 verkocht voor 375 had een woz van 322
Wermervsveldstraat 8 verkocht voor 350k had een woz van 333
In de courantere omgeving gem vraagprijs 3300 euro per m2, deze omgeving aan transacties gem 2200 - 2500 pandje is 163 m2 is dus ca 360 - 400 waard in ongedewongen staat.
Het is gewoon een installatiebedrijf waar volop vraag naar is, prijzen moeten gigantisch omhoog , vooruit laten betalen waardoor je klanten de voorraden financieren. Met dezelfde cijfers worden de uiterst flinterdunne marges nog dunner, deze man werkt feitelijk voor niks.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |