abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator woensdag 18 juni 2025 @ 17:46:03 #1
358144 crew  capuchon_jongen
Belg
pi_217978793
Zelf koken is niet altijd goedkoper. Meestal kies ik voor een kant en klare maaltijd uit de vers-afdeling van de supermarkt. Prijs tussen de 8 en 12 euro.

Je hebt iets goedkopere maar dan eerder de fabrieksgemaakte maaltijden wat minder lekker is prijs tussen de 4 en 8 euro. (denk aan lasagne in plastiek pak enzo)

Voorbereide maaltijden (versafdeling, 8–12 euro)

Wat je wél krijgt:

1. Precies 1 portie.
2. Geen afwas (behalve bestek).
3. Geen verspilling.
4. Geen restjes in de koelkast die je na een week wegkiepert.
5. Tijdsbesparing.
6. Variatie mogelijk zonder te moeten plannen of overstocken.

Wat je niet krijgt:

1. Controle over zout, vet, toevoegingen.
2. Soms is het minder lekker of eentonig.
3. Minder voldoening dan zelfgemaakt (voor sommigen).

Aardappel - vlees - groentjes zelf maken

Kostenelementen:

Aardappelen:

kleinste zakje is meestal 2,5 kg → moeilijk op te krijgen voor 1 persoon, schieten wortels, dus verlies. Kleinere zakken zijn inderdaad duurder per kilo.

Groenten:

Diepvries = handig, portioneerbaar, maar sommige groenten (zoals rode kool) zijn er minder lekker in.

Bokaal
= duur per kilo als je kleine verpakking wil, de helft blijft vaak in de koelkast staan tot het schimmelt.

Vlees:
Je koopt vaak in porties van 2 of meer. De prijs per stuk is niet voordeliger voor alleenstaanden. Vaak moet je invriezen of restjes verwerken.

Extra factoren:
Gas/elektriciteit.

Tijd (schillen, koken, afwassen).

Risico op verspilling.

Je moet ingrediënten combineren uit meerdere winkels of schappen.

Met andere woorden hoe pakken de eenling het hier aan?

Dit topic is gemaakt met behulp van artificiële intelligentie

[ Bericht 2% gewijzigd door capuchon_jongen op 18-06-2025 17:53:02 ]
Ik ben een man met een onverklaarbare fascinatie voor capuchons. Ze zijn mijn tweede huid—altijd om me heen, altijd vertrouwd. Ik draag ze niet alleen, ik lééf erin. Het voelt magisch als iemand er zachtjes aan trekt, een speels moment vol onverwachte connectie. En als mijn capuchon ergens blijft haken? Pure vreugde! Een klein avontuur in het alledaagse, alsof de wereld me even vasthoudt. Capuchons en ik? Een onafscheidelijk duo
pi_217978834
Zoek een vrouw of man.

Maar je kan toch prima voor meerdere personen koken en de restje een of enkele dagen later eten. Zeker met pasta/rijst gerechten.
Nadeel is dan wel dat je vaker in de week hetzelfde eet.

Ik heb het zelf nooit gedaan maar sommige mensen gebruiken hello fresh, die doen volgens mij ook voor 1 persoon. Krijg je ingrediënt en recept lijkt me wel handig.

[ Bericht 2% gewijzigd door TornadoDK op 18-06-2025 18:00:09 ]
No bitch to me
  Moderator / Redactie Sport woensdag 18 juni 2025 @ 17:53:16 #3
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_217978837
Voor twee dagen koken. Ik kook bijna nooit één portie.
Lang leve de vriezer. En twee dagen hetzelfde is geen probleem.
Vandaag tweede keer pastasaus maar nu met gnocchi ipv Spaghetti.

Er is altijd wel wat te varieren.
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
pi_217978838
quote:
0s.gif Op woensdag 18 juni 2025 17:46 schreef capuchon_jongen het volgende:
Als het zo moet, dan hoeft het voor mij niet meer. :{w

Deze reactie is gemaakt met behulp van artificiële intelligentie
pindazakje
  Moderator woensdag 18 juni 2025 @ 17:54:03 #5
358144 crew  capuchon_jongen
Belg
pi_217978846
quote:
0s.gif Op woensdag 18 juni 2025 17:53 schreef Hyaenidae het volgende:

[..]
Als het zo moet, dan hoeft het voor mij niet meer. :{w

Deze reactie is gemaakt met behulp van artificiële intelligentie
joh heb gewoon gevraags wat de kosten waren enzo. niets geks
Ik ben een man met een onverklaarbare fascinatie voor capuchons. Ze zijn mijn tweede huid—altijd om me heen, altijd vertrouwd. Ik draag ze niet alleen, ik lééf erin. Het voelt magisch als iemand er zachtjes aan trekt, een speels moment vol onverwachte connectie. En als mijn capuchon ergens blijft haken? Pure vreugde! Een klein avontuur in het alledaagse, alsof de wereld me even vasthoudt. Capuchons en ik? Een onafscheidelijk duo
pi_217978909
Tientje per avond kom je moeilijk onderuit als je gezond/gevarieerd wilt eten incl vlees

350 euro per maand is toch helemaal niet zo erg om goed mee te eten

Je kan ook broodjes hamburger of pizzas eten..
  woensdag 18 juni 2025 @ 18:04:29 #7
8252 mvdejong
Home is where the cat is.
pi_217978934
Ik ben al meer dan 40 jaar een (mannelijk) eenpersoons-huishouden. Ik kook meestal voor 2 dagen, omdat ik anders teveel weggooi. Voor sommige maaltijden betekent dit dat ik beide dagen net zoveel tijd kwijt ben omdat de gerechten niet een dag goed blijven (smaken), voor andere dat ik de tweede dag alleen maar hoef op te warmen. En natuurlijk de maaltijden waarop ik de tweede dag een of twee van de gerechten vanaf het begin moet doen.

Ik kook niet elke dag een volledige maaltijd, ook omdat ik bijv. vaak op zondag de hele dag op de fiets zit en dan 's avonds noch de energie heb om te koken, noch om een vollegie maaltijd te eten. Maar soms 4, soms 6 dagen per week.

Ik heb eenmaal een maaltijd laten bezorgen (ik had niets in huis, maar moest echt wel een volle maaltijd hebben), en had toevallig een Deliveroo tegoedbon gekregen (gelukkig toen opgemaakt, een paar maanden later waren ze weg uit Nederland). Ik heb in mijn leven mog geen 10 keer bij de Mac of iets vergelijkbaars gegeten.
Sam the American Eagle : You, sir, are a demented, sick, degenerate, barbaric, naughty freako!
Alice Cooper : Why, thank you!
Sam the American Eagle : Freakos: One. Civilization: Zero.
pi_217978958
Als student was ik Groot fan van de potjes van hak. Vaak alleen vlees/aardappels bij voegen en klaar. Chili con carne was m'n favoriet

Toevoeging door reactie hierboven:
Vroegah was mc veel voordeliger. Nu is het echt om te huilen. en plastic deksels met papieren rietjes..

[ Bericht 9% gewijzigd door Helenattenek op 18-06-2025 18:13:29 ]
pi_217978988
Ik heb altijd sla en verse groenten in huis. Ik vind een maaltijdsalade erg lekker. Ene keer met kip, andere keer met biefstukpuntjes of vegetarisch met een tosti kaas erbij of kop soep.
Alius aliud dicit
pi_217978994
Misschien kan AI voor je koken
pi_217979030
quote:
0s.gif Op woensdag 18 juni 2025 17:46 schreef capuchon_jongen het volgende:
Zelf koken is niet altijd goedkoper. Meestal kies ik voor een kant en klare maaltijd uit de vers-afdeling van de supermarkt. Prijs tussen de 8 en 12 euro.

Je hebt iets goedkopere maar dan eerder de fabrieksgemaakte maaltijden wat minder lekker is prijs tussen de 4 en 8 euro. (denk aan lasagne in plastiek pak enzo)

Voorbereide maaltijden (versafdeling, 8–12 euro)

Wat je wél krijgt:

1. Precies 1 portie.
2. Geen afwas (behalve bestek).
3. Geen verspilling.
4. Geen restjes in de koelkast die je na een week wegkiepert.
5. Tijdsbesparing.
6. Variatie mogelijk zonder te moeten plannen of overstocken.

Wat je niet krijgt:

1. Controle over zout, vet, toevoegingen.
2. Soms is het minder lekker of eentonig.
3. Minder voldoening dan zelfgemaakt (voor sommigen).

Aardappel - vlees - groentjes zelf maken

Kostenelementen:

Aardappelen:

kleinste zakje is meestal 2,5 kg → moeilijk op te krijgen voor 1 persoon, schieten wortels, dus verlies. Kleinere zakken zijn inderdaad duurder per kilo.

Groenten:

Diepvries = handig, portioneerbaar, maar sommige groenten (zoals rode kool) zijn er minder lekker in.

Bokaal
= duur per kilo als je kleine verpakking wil, de helft blijft vaak in de koelkast staan tot het schimmelt.

Vlees:
Je koopt vaak in porties van 2 of meer. De prijs per stuk is niet voordeliger voor alleenstaanden. Vaak moet je invriezen of restjes verwerken.

Extra factoren:
Gas/elektriciteit.

Tijd (schillen, koken, afwassen).

Risico op verspilling.

Je moet ingrediënten combineren uit meerdere winkels of schappen.

Met andere woorden hoe pakken de eenling het hier aan?

Och man, er zijn zo ontzettend veel mogelijkheden.
pi_217979128
Ik wilde reageren tot ik de laatste zin las. Schrijf je topics lekker zelf.
  Moderator woensdag 18 juni 2025 @ 18:50:28 #13
382129 crew  Donna
pi_217979279
Brocolli, tartaartje en zoete aardappelfrietjes eet ik nu. Dikke prima voor 1 persoon.
pi_217979638
quote:
13s.gif Op woensdag 18 juni 2025 18:32 schreef Farenji het volgende:
Ik wilde reageren tot ik de laatste zin las. Schrijf je topics lekker zelf.
Om vervolgens te reageren
Op dinsdag 25 februari 2020 12:55 schreef Pumpalov het volgende:
een beetje zo'n lichtgetinte inteeltkop als dat filosoofert heeft.
pi_217979646
Goede analyse! Als eenling sta je inderdaad vaak voor de keuze tussen gemak en efficiëntie versus controle en (soms) kostenbesparing. Hier is hoe veel alleenwonenden ermee omgaan, inclusief enkele strategieën om het beste uit beide werelden te halen:

---

🔁 Hoe pakken alleenwonenden het aan?

1. Slim combineren van gemak en zelf koken

Hybride koken: bv. voorgesneden groenten + zelf aardappels koken + een veggieburger of iets uit de diepvries.

Half-homemade: Gebruik een basis zoals een kant-en-klare pastasaus en voeg daar verse groenten of extra kruiden aan toe.

Batch koken: Eén keer koken, 2–3 keer eten (niet 5x hetzelfde) – de rest vries je in.

Kookbuddy of buurdeal: Soms koken mensen om de beurt voor twee, of delen boodschappenpakketten (denk: HelloFresh halve doos splitsen).

---

2. Inzetten op producten die goed bewaren of portioneerbaar zijn

Diepvriesgroenten en -fruit: Vooral spinazie, erwten, wokgroenten, en bessen. Handig, lang houdbaar, snel.

Invriesbaar vlees of vleesvervangers: Kippenfilet, gehakt of falafel invriezen per stuk.

Kleinverpakking droge voeding: Rijst, pasta, linzen – goedkoop, lang houdbaar.

Blik en bokaal slim gebruiken: Halve bokaal = de rest in een klein weckpotje of plastic bakje en meteen labelen.

---

3. Alternatieven voor supermarktmaaltijden

Soep! Grote pan soep maken = goedkoop, voedzaam, vriest perfect in, gevarieerd.

Eénpansgerechten: Risotto, curry, shakshuka – alles in één pan, weinig afwas, veel smaak.

Eiergerechten: Omelet, shakshuka, of frittata zijn ideaal om restjes in kwijt te raken.

Tof alternatief voor vlees-aardappel-groente: Wraps, roerbak, of ovenschotels met flexibele hoeveelheden.

---

4. Budget hacks

Avondkorting (afprijsstickers) op kant-en-klaarmaaltijden → eten of invriezen.

Markten aan het eind van de dag: Vaak krijg je zakken groenten en fruit voor 1–2 euro.

Mini-maaltijden koken: Zoals gnocchi + groente + pesto in 10 min. voor ¤2–3.

---

Voor wie echt geen zin/tijd heeft:

Dan is een maaltijd van ¤8–¤10 voor één portie eigenlijk niet zo gek:

Vergelijk met uit eten of bestellen: dan zit je al snel op ¤15–¤25.

Biedt tijdwinst, minder frustratie, en constante kwaliteit.

---

💡 Conclusie

Koken voor één is niet automatisch goedkoper, maar het is mogelijk om het efficiënter, gezonder en duurzamer te maken met de juiste keuzes. De balans zit vaak in:
→ gemak slim inzetten + → verspilling minimaliseren + → producten kiezen die jou flexibiliteit geven.

Als je wil, kan ik je helpen met een weekplan voor eenling-koken onder de 7 euro per dag, met of zonder kookinspanningen. Interesse?
pi_217979661
Zeker! Hier komt een korte en humoristische versie van jouw verhaal:

---

🍽️ Alleen eten: culinair of gewoon klaar?

Zelf koken goedkoper? Ja... als je het leuk vindt om 2,5 kg aardappels op te eten voor ze muteren tot plant.

Vers-afdeling-maaltijd (¤8–12):

✅ Geen afwas, geen restjes, geen gezeik.

✅ Eén portie, geen discussies met je koelkast.

❌ Zoutgehalte waar je nieren van huilen.

❌ Soms zo inspiratieloos als een PowerPoint bij KPN.

Goedkopere fabriekskost (¤4–8):

✅ Goedkoop.

❌ Smaakt alsof het in 2006 bereid is.

Zelf koken:

🥔 Aardappels: koop je in bulk, gooi je half weg.

🥦 Groenten: uit de diepvries als je geen textuur-eisen hebt.

🥩 Vlees: altijd per twee. Waarom? Omdat jij single bent, dat is waarom.

🧾 + gas, tijd, afwas, zweet, wanhoop.

---

💡 De slimme eenling:

🥡 Eet maaltijdsalades als ware het haute cuisine.

🧊 Vriest alles in, behalve z’n gevoelens.

🍳 Maakt omelet met alles wat dreigt te bederven.

🛒 Pakt 35% korting stickers alsof het Black Friday is.

---

Conclusie?
Koken is tof… voor wie tijd, ruimte en een mentale gezondheid op niveau heeft. Voor de rest van ons zijn kant-en-klare maaltijden gewoon een warme knuffel in plastic.

Wil je een weekmenu met humor én gemak? Tik maar!
pi_217979890
Ik moet weer eens wat in CUL openen, zoals heel erg lang geleden. Ik kook vaak voor mezelf.
pi_217979995
Ik denk erover om weer een serie te beginnen, Koken voor je eentje. Met allerlei tips om ook gezond te eten en te leven. Maar dat wordt wel volgende week, ik heb het heel erg druk op het werk.
Maar weer met foto's en recepten. Het zijn geen drie sterren, vergeef me daarvoor. Ik ben geen Golfer.
En ik ga het gewonnen mes en de snijplank gebruiken. Ik heb ze nog steeds!

Ik mis het maken van die topics. Het probleem was wel dat ik gebruik maakte van mijn Nikon D3300-fototoestel, En als je deeg zit te kneden bijvoorbeeld, is het niet zo handig foto's te maken.

[ Bericht 22% gewijzigd door Vincent_student op 18-06-2025 20:25:53 ]
  woensdag 18 juni 2025 @ 20:53:50 #19
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_217980317
Toen ik nog niet samenwoonde kookte ik op voorraad. Hutspot, boerenkoolstamp, zuurkool etc in grote hoeveelheid, portineeren en invriezen. S'morgens uit de vriezer halen in de koelkast, s avonds opwarmen.
Sauzen separaat en dan vers pasta koken,
pi_217980328
quote:
0s.gif Op woensdag 18 juni 2025 20:53 schreef Jan_Onderwater het volgende:
kookte ik op voorraad
Belangrijk aspect!

Ik heb de vier G's:
- Geld
- Gezond
- Genieten
- Gemakkelijk

Er zit altijd wat spanningsveld daartussen. Meestal scoort de ene G minder en de ander G meer, maar dat is geen probleem.
  woensdag 18 juni 2025 @ 21:00:27 #21
68091 borbit
Is dit het begin van een pr0n?
pi_217980383
quote:
1s.gif Op woensdag 18 juni 2025 18:12 schreef Doedezemaar het volgende:
Misschien kan AI voor je koken
Ik vraag vaak AI dat ik voor 4 of 5 dagen ontbijt, lunch en avondeten moet hebben. Goedkoop (of bepaald budget), probeer ingrediënten meerdere keren te gebruiken. Beetje gezond en makkelijk klaar te maken. En dan maakt ie gewoon een prima menu. En je kan gewoon de prompt naar je wensen aanpassen. Je kan ook aangeven dat je bepaalde dingen niet lust of mag, of je veel / weinig moeite wil doen in de keuken etc.
pi_217980397
Domino's heeft op zondag en woensdag 50% korting, heb je voor nog geen 7 euro een maaltijd.
  woensdag 18 juni 2025 @ 21:55:15 #23
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_217980781
quote:
0s.gif Op woensdag 18 juni 2025 20:55 schreef Vincent_student het volgende:

[..]
Belangrijk aspect!

Ik heb de vier G's:
- Geld
- Gezond
- Genieten
- Gemakkelijk

Er zit altijd wat spanningsveld daartussen. Meestal scoort de ene G minder en de ander G meer, maar dat is geen probleem.
Beter, goedkoper, gezonder dan een Döner of een Pizza gaan halen
En als ik vergeten was uit de vriezer te pakken dan maakte ik me een paar volkoren boterhammen.
pi_217980933
quote:
0s.gif Op woensdag 18 juni 2025 21:55 schreef Jan_Onderwater het volgende:

[..]
Beter, goedkoper, gezonder dan een Döner of een Pizza gaan halen
En als ik vergeten was uit de vriezer te pakken dan maakte ik me een paar volkoren boterhammen.
Name checks out
Geen jan-modaal
pi_217981532
quote:
0s.gif Op woensdag 18 juni 2025 20:15 schreef Vincent_student het volgende:
Ik denk erover om weer een serie te beginnen, Koken voor je eentje. Met allerlei tips om ook gezond te eten en te leven. Maar dat wordt wel volgende week, ik heb het heel erg druk op het werk.
Maar weer met foto's en recepten. Het zijn geen drie sterren, vergeef me daarvoor. Ik ben geen Golfer.
En ik ga het gewonnen mes en de snijplank gebruiken. Ik heb ze nog steeds!

Ik mis het maken van die topics. Het probleem was wel dat ik gebruik maakte van mijn Nikon D3300-fototoestel, En als je deeg zit te kneden bijvoorbeeld, is het niet zo handig foto's te maken.
Jij was degene die zijn MJ'tje op een boterhambordje sneed met een boterhammes?
@Sigaartje of zo?
pi_217982610
quote:
0s.gif Op woensdag 18 juni 2025 23:53 schreef marc0871 het volgende:

[..]
Jij was degene die zijn MJ'tje op een boterhambordje sneed met een boterhammes?
@:Sigaartje of zo?
Wat is een MJ'tje?
pi_217985219
quote:
0s.gif Op donderdag 19 juni 2025 10:37 schreef marc0871 het volgende:
Madame Jeanette?
Ja, dat was ik ja. :@
En ik leer nog steeds. Zo ben ik er een tijdje geleden achter gekomen dat pannenkoeken bakken met gewoon meel, melk en boter helemaal niet moeilijk is. En daar heb ik jaaaaren tegenop gezien. Ik had alleen de pech dat mijn vriendin geen zin had in pannenkoeken toen ze binnen kwam lopen, terwijl ik aan het bakken was.
Ook uitstekend vrijgezellenvoer TS! En je kunt ze invriezen (ja, ze behouden hun smaak, echt).
pi_217985462
quote:
0s.gif Op donderdag 19 juni 2025 14:24 schreef Vincent_student het volgende:

[..]
Ja, dat was ik ja. :@
En ik leer nog steeds. Zo ben ik er een tijdje geleden achter gekomen dat pannenkoeken bakken met gewoon meel, melk en boter helemaal niet moeilijk is. En daar heb ik jaaaaren tegenop gezien. Ik had alleen de pech dat mijn vriendin geen zin had in pannenkoeken toen ze binnen kwam lopen, terwijl ik aan het bakken was.
Ook uitstekend vrijgezellenvoer TS! En je kunt ze invriezen (ja, ze behouden hun smaak, echt).
Die mixen hebben dacht ik nog een deel boekweitmeel, wat bakpoeder en een snuf zout.
Maar met zelfrijzend bakmeel gaat het ook en als je in tarwemeel wat bakpoeder toevoegd, ben je net zo ver.
Melk, eieren, een snuf zout, evt een zakje vanillesuiker en een toef kaneel erin en gaan.

Bekijk deze YouTube-video

Ondertussen staan die fabrikanten zich op de knieën te slaan van het lachen, omdat niemand het meer vanuit de basis kan.
pi_217989020
quote:
0s.gif Op donderdag 19 juni 2025 15:09 schreef marc0871 het volgende:

[..]
Die mixen hebben dacht ik nog een deel boekweitmeel, wat bakpoeder en een snuf zout.
Maar met zelfrijzend bakmeel gaat het ook en als je in tarwemeel wat bakpoeder toevoegd, ben je net zo ver.
Melk, eieren, een snuf zout, evt een zakje vanillesuiker en een toef kaneel erin en gaan.

Ondertussen staan die fabrikanten zich op de knieën te slaan van het lachen, omdat niemand het meer vanuit de basis kan.
Die mixen zijn pure onzin. Met een pak bloem gaat het ook heel goed.
  vrijdag 20 juni 2025 @ 00:18:16 #31
174940 W00fer
Maar echt
pi_217989619
Je kunt ook elke dag pap eten, als baby werkte dat toch ook?
Friettent dikke Willie, met Willie
  Moderator vrijdag 20 juni 2025 @ 00:25:44 #32
382129 crew  Donna
pi_217989650
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 juni 2025 00:18 schreef W00fer het volgende:
Je kunt ook elke dag pap eten, als baby werkte dat toch ook?
En moedermelk. ^O^
  vrijdag 20 juni 2025 @ 00:47:07 #33
174940 W00fer
Maar echt
pi_217989699
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 juni 2025 00:25 schreef Donna het volgende:

[..]
En moedermelk. ^O^
Lekker, kan ik dat bij jou halen :@
Friettent dikke Willie, met Willie
  zaterdag 21 juni 2025 @ 14:15:33 #34
168739 Red_85
'echt wel'
pi_218002178
quote:
1s.gif Op woensdag 18 juni 2025 18:01 schreef Helenattenek het volgende:
Tientje per avond kom je moeilijk onderuit als je gezond/gevarieerd wilt eten incl vlees

Je kan ook broodjes hamburger of pizzas eten..
Que?
Wij zijn met zn 2 100,- per week kwijt voor de boodschappen.
Wij eten dus afgerond voor 7,20 per dag pp. Ontbijt, lunch, avondeten. Inclusief tussendoortjes

Gevarieerd, vlees, vis. Met het seizoen en ik hou me echt niet in.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  zaterdag 21 juni 2025 @ 14:17:54 #35
168739 Red_85
'echt wel'
pi_218002205
quote:

[..]

Terwijl het zo makkelijk is want iedereen heeft inmiddels een vergroeing vanwege de smartphone. Ffies dat ding nuttiggebruiken en binnen 3 tellen weet je het originele recept.
1947-2016
pi_218003756
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 juni 2025 14:15 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Que?
Wij zijn met zn 2 100,- per week kwijt voor de boodschappen.
Wij eten dus afgerond voor 7,20 per dag pp. Ontbijt, lunch, avondeten. Inclusief tussendoortjes

Gevarieerd, vlees, vis. Met het seizoen en ik hou me echt niet in.
Volgens mij is de insteek van dit topic dat er geen 2e persoon is om mee te eten
  zaterdag 21 juni 2025 @ 17:05:26 #37
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_218003784
quote:
1s.gif Op woensdag 18 juni 2025 19:35 schreef Filosoofert het volgende:

[..]
Om vervolgens te reageren
:D
  zaterdag 21 juni 2025 @ 17:14:26 #38
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_218003887
Ik snap werkelijk niet dat mensen kunnen leven op kant-en-klare maaltijden uit de supermarkt. Ik vind dat totaal niet voedzaam. Een beetje als eten van de Chinees: lekker maar om 8 uur ‘s avonds knaagt de honger al. Als ik geen AGV eet voel ik me de volgende dag niet fit. En als ik het heel bont heb gemaakt (een paar dagen niet goed gegeten) word ik niet lekker. Ik snap niet dat anderen dat niet hebben.
pi_218003893
quote:
0s.gif Op woensdag 18 juni 2025 20:55 schreef Vincent_student het volgende:

[..]
Geen probleem G !
pindazakje
pi_218003987
quote:

[..]

Ik gebruik dus altijd die mix, en dan ook de Koopmans waar geen ei in hoeft :@
Eerst deed ik weleens de normale en een ei erin, maar ik proef het verschil nauwelijks. En het voordeel is nu dat ik geen eieren op voorraad hoef te hebben als ik pannenkoeks wil eten.

En ja zo'n pak kost 1,69 maar kan ik 2x van eten. Inclusief de kaneel die ik nog doorheen en de stroop erop nog steeds een ontbijt / lunch van nog minder dan een euro. Lekker boeiend dat ik dan 50ct teveel heb betaald, gemak mag ook wat kosten. Als avondmaaltijd maak ik niet zo vaak pannenkoeken, daarvoor vind ik het minder geschikt.

Nou dit was mijn betoog over pannenkoeken, dan weten jullie dat ook weer groetjens.
pindazakje
  zaterdag 21 juni 2025 @ 20:57:31 #41
168739 Red_85
'echt wel'
pi_218006461
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 juni 2025 17:02 schreef Helenattenek het volgende:

[..]
Volgens mij is de insteek van dit topic dat er geen 2e persoon is om mee te eten
Weetje. Ik heb 15 jaar alleen gewoond en mn gemiddelde was 45 euro per week.

Slim inkopen, meer maken en invriezen en koken met het seizoen. Ik doe niks anders nu dan toen.
1947-2016
  zaterdag 21 juni 2025 @ 21:01:16 #42
168739 Red_85
'echt wel'
pi_218006487
En deze gast. Bekijk zn site eens. Wel meer op sport gericht maar zit vast wat tussen.

https://prephetzelf.nl/
1947-2016
pi_218006878
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 juni 2025 20:57 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Weetje. Ik heb 15 jaar alleen gewoond en mn gemiddelde was 45 euro per week.

Slim inkopen, meer maken en invriezen en koken met het seizoen. Ik doe niks anders nu dan toen.
Poh, bijna alsof je net zo goed een waardevolle reactie in dit topic had kunnen plaatswn
  zaterdag 21 juni 2025 @ 21:48:44 #44
459912 FlippingCoin
Weer zo'n kut millennial.
pi_218006969
gewoon meer eten ecto
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
Met zwijgen kruist men de duivel
pi_218007211
quote:
1s.gif Op woensdag 18 juni 2025 19:37 schreef Filosoofert het volgende:

---

Zelf koken goedkoper? Ja... als je het leuk vindt om 2,5 kg aardappels op te eten voor ze muteren tot plant.

✅ Goedkoop.

Zelf koken:

---

💡 De slimme eenling:

---

Conclusie?
Koken is tof… voor wie tijd, ruimte en een mentale gezondheid op niveau heeft. Voor de rest van ons zijn kant-en-klare maaltijden gewoon een warme knuffel in plastic.

Goeie AI
pi_218007767
quote:
1s.gif Op zaterdag 21 juni 2025 22:07 schreef augurk2025 het volgende:

[..]
Goeie AI
Wow nee echt wajo bustedddd
pi_218008101
quote:
1s.gif Op woensdag 18 juni 2025 18:01 schreef Helenattenek het volgende:

????

Dat is extreem veel. Ik doe het voor minder dan de helft. En ik eet normaliter elke dag vlees of vis.

Vlees haal ik van drie bronnen:
• Biologische boerderij, vleespakket Rund 10 kilo is 125 EUR. (Dat zijn 80 porties van 125 gram, 1,56 per dag)
• Slagerij gekoppeld aan slachterij (zoals Beimer, verkoopt ook online) Runderlappen zijn ongeveer 10 euro de kilo, aanbiedingen daargelaten. (1-1.25 per dag)
• Esbro -een Kippenslachterij in Didam- verkoopt aan consumenten. Als je op aanbiedingen wacht heb je 5 kilo kip(pedij)fillet voor 25 euro (0.63 per dag)

Meestal eet ik drie of vier dagen hetzelfde, en ik gebruik A.I. om recepten te zoeken voor groenten die ik al heb liggen. Standaard heb ik altijd wel komkommer, tomaat, citroen, ui (gewoon en rood), knoflook, een rode kool, een witte kool en appels liggen. Blijven lang goed. Eet vaak zelfgemaakte maaltijdsalades.
_-L'avenir est déja là
pi_218008148
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 juni 2025 23:39 schreef Paddo het volgende:

[..]
????

Dat is extreem veel. Ik doe het voor minder dan de helft.

Meestal eet ik drie of vier dagen hetzelfde
Aah helder
pi_218010308
quote:
1s.gif Op woensdag 18 juni 2025 19:37 schreef Filosoofert het volgende:

---

✅ Goedkoop.

Zelf koken:

---

💡 De slimme eenling:

---

Conclusie?

Naar mijn weten bevatten de koken en stomen van de Appie niet zoveel zout. Niet meer dan wat je zelf zou toevoegen tijdens het koken. :P
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')