Als het zo moet, dan hoeft het voor mij niet meer.quote:Op woensdag 18 juni 2025 17:46 schreef capuchon_jongen het volgende:
Dit topic is gemaakt met behulp van artificiële intelligentie
joh heb gewoon gevraags wat de kosten waren enzo. niets geksquote:Op woensdag 18 juni 2025 17:53 schreef Hyaenidae het volgende:
[..]
Als het zo moet, dan hoeft het voor mij niet meer.![]()
Deze reactie is gemaakt met behulp van artificiële intelligentie
Och man, er zijn zo ontzettend veel mogelijkheden.quote:Op woensdag 18 juni 2025 17:46 schreef capuchon_jongen het volgende:
Zelf koken is niet altijd goedkoper. Meestal kies ik voor een kant en klare maaltijd uit de vers-afdeling van de supermarkt. Prijs tussen de 8 en 12 euro.
Je hebt iets goedkopere maar dan eerder de fabrieksgemaakte maaltijden wat minder lekker is prijs tussen de 4 en 8 euro. (denk aan lasagne in plastiek pak enzo)
Voorbereide maaltijden (versafdeling, 8–12 euro)
Wat je wél krijgt:
1. Precies 1 portie.
2. Geen afwas (behalve bestek).
3. Geen verspilling.
4. Geen restjes in de koelkast die je na een week wegkiepert.
5. Tijdsbesparing.
6. Variatie mogelijk zonder te moeten plannen of overstocken.
Wat je niet krijgt:
1. Controle over zout, vet, toevoegingen.
2. Soms is het minder lekker of eentonig.
3. Minder voldoening dan zelfgemaakt (voor sommigen).
Aardappel - vlees - groentjes zelf maken
Kostenelementen:
Aardappelen:
kleinste zakje is meestal 2,5 kg → moeilijk op te krijgen voor 1 persoon, schieten wortels, dus verlies. Kleinere zakken zijn inderdaad duurder per kilo.
Groenten:
Diepvries = handig, portioneerbaar, maar sommige groenten (zoals rode kool) zijn er minder lekker in.
Bokaal
= duur per kilo als je kleine verpakking wil, de helft blijft vaak in de koelkast staan tot het schimmelt.
Vlees:
Je koopt vaak in porties van 2 of meer. De prijs per stuk is niet voordeliger voor alleenstaanden. Vaak moet je invriezen of restjes verwerken.
Extra factoren:
Gas/elektriciteit.
Tijd (schillen, koken, afwassen).
Risico op verspilling.
Je moet ingrediënten combineren uit meerdere winkels of schappen.
Met andere woorden hoe pakken de eenling het hier aan?
Dit topic is gemaakt met behulp van artificiële intelligentie
Om vervolgens te reagerenquote:Op woensdag 18 juni 2025 18:32 schreef Farenji het volgende:
Ik wilde reageren tot ik de laatste zin las. Schrijf je topics lekker zelf.
Belangrijk aspect!quote:
Ik vraag vaak AI dat ik voor 4 of 5 dagen ontbijt, lunch en avondeten moet hebben. Goedkoop (of bepaald budget), probeer ingrediënten meerdere keren te gebruiken. Beetje gezond en makkelijk klaar te maken. En dan maakt ie gewoon een prima menu. En je kan gewoon de prompt naar je wensen aanpassen. Je kan ook aangeven dat je bepaalde dingen niet lust of mag, of je veel / weinig moeite wil doen in de keuken etc.quote:
Beter, goedkoper, gezonder dan een Döner of een Pizza gaan halenquote:Op woensdag 18 juni 2025 20:55 schreef Vincent_student het volgende:
[..]
Belangrijk aspect!
Ik heb de vier G's:
- Geld
- Gezond
- Genieten
- Gemakkelijk
Er zit altijd wat spanningsveld daartussen. Meestal scoort de ene G minder en de ander G meer, maar dat is geen probleem.
Name checks outquote:Op woensdag 18 juni 2025 21:55 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Beter, goedkoper, gezonder dan een Döner of een Pizza gaan halen
En als ik vergeten was uit de vriezer te pakken dan maakte ik me een paar volkoren boterhammen.
Jij was degene die zijn MJ'tje op een boterhambordje sneed met een boterhammes?quote:Op woensdag 18 juni 2025 20:15 schreef Vincent_student het volgende:
Ik denk erover om weer een serie te beginnen, Koken voor je eentje. Met allerlei tips om ook gezond te eten en te leven. Maar dat wordt wel volgende week, ik heb het heel erg druk op het werk.
Maar weer met foto's en recepten. Het zijn geen drie sterren, vergeef me daarvoor. Ik ben geen Golfer.
En ik ga het gewonnen mes en de snijplank gebruiken. Ik heb ze nog steeds!
Ik mis het maken van die topics. Het probleem was wel dat ik gebruik maakte van mijn Nikon D3300-fototoestel, En als je deeg zit te kneden bijvoorbeeld, is het niet zo handig foto's te maken.
Wat is een MJ'tje?quote:Op woensdag 18 juni 2025 23:53 schreef marc0871 het volgende:
[..]
Jij was degene die zijn MJ'tje op een boterhambordje sneed met een boterhammes?
@:Sigaartje of zo?
Ja, dat was ik ja.quote:
Die mixen hebben dacht ik nog een deel boekweitmeel, wat bakpoeder en een snuf zout.quote:Op donderdag 19 juni 2025 14:24 schreef Vincent_student het volgende:
[..]
Ja, dat was ik ja.![]()
En ik leer nog steeds. Zo ben ik er een tijdje geleden achter gekomen dat pannenkoeken bakken met gewoon meel, melk en boter helemaal niet moeilijk is. En daar heb ik jaaaaren tegenop gezien. Ik had alleen de pech dat mijn vriendin geen zin had in pannenkoeken toen ze binnen kwam lopen, terwijl ik aan het bakken was.
Ook uitstekend vrijgezellenvoer TS! En je kunt ze invriezen (ja, ze behouden hun smaak, echt).
Die mixen zijn pure onzin. Met een pak bloem gaat het ook heel goed.quote:Op donderdag 19 juni 2025 15:09 schreef marc0871 het volgende:
[..]
Die mixen hebben dacht ik nog een deel boekweitmeel, wat bakpoeder en een snuf zout.
Maar met zelfrijzend bakmeel gaat het ook en als je in tarwemeel wat bakpoeder toevoegd, ben je net zo ver.
Melk, eieren, een snuf zout, evt een zakje vanillesuiker en een toef kaneel erin en gaan.
Bekijk deze YouTube-video
Ondertussen staan die fabrikanten zich op de knieën te slaan van het lachen, omdat niemand het meer vanuit de basis kan.
En moedermelk.quote:Op vrijdag 20 juni 2025 00:18 schreef W00fer het volgende:
Je kunt ook elke dag pap eten, als baby werkte dat toch ook?
Que?quote:Op woensdag 18 juni 2025 18:01 schreef Helenattenek het volgende:
Tientje per avond kom je moeilijk onderuit als je gezond/gevarieerd wilt eten incl vlees
350 euro per maand is toch helemaal niet zo erg om goed mee te eten
Je kan ook broodjes hamburger of pizzas eten..
Terwijl het zo makkelijk is want iedereen heeft inmiddels een vergroeing vanwege de smartphone. Ffies dat ding nuttiggebruiken en binnen 3 tellen weet je het originele recept.quote:Op donderdag 19 juni 2025 15:09 schreef marc0871 het volgende:
[..]
Die mixen hebben dacht ik nog een deel boekweitmeel, wat bakpoeder en een snuf zout.
Maar met zelfrijzend bakmeel gaat het ook en als je in tarwemeel wat bakpoeder toevoegd, ben je net zo ver.
Melk, eieren, een snuf zout, evt een zakje vanillesuiker en een toef kaneel erin en gaan.
Ondertussen staan die fabrikanten zich op de knieën te slaan van het lachen, omdat niemand het meer vanuit de basis kan.
Volgens mij is de insteek van dit topic dat er geen 2e persoon is om mee te etenquote:Op zaterdag 21 juni 2025 14:15 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Que?
Wij zijn met zn 2 100,- per week kwijt voor de boodschappen.
Wij eten dus afgerond voor 7,20 per dag pp. Ontbijt, lunch, avondeten. Inclusief tussendoortjes
Gevarieerd, vlees, vis. Met het seizoen en ik hou me echt niet in.
Geen probleem G !quote:Op woensdag 18 juni 2025 20:55 schreef Vincent_student het volgende:
[..]
Er zit altijd wat spanningsveld daartussen. Meestal scoort de ene G minder en de ander G meer, maar dat is geen probleem.
Ik gebruik dus altijd die mix, en dan ook de Koopmans waar geen ei in hoeftquote:Op donderdag 19 juni 2025 15:09 schreef marc0871 het volgende:
[..]
Weetje. Ik heb 15 jaar alleen gewoond en mn gemiddelde was 45 euro per week.quote:Op zaterdag 21 juni 2025 17:02 schreef Helenattenek het volgende:
[..]
Volgens mij is de insteek van dit topic dat er geen 2e persoon is om mee te eten
Poh, bijna alsof je net zo goed een waardevolle reactie in dit topic had kunnen plaatswnquote:Op zaterdag 21 juni 2025 20:57 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Weetje. Ik heb 15 jaar alleen gewoond en mn gemiddelde was 45 euro per week.
Slim inkopen, meer maken en invriezen en koken met het seizoen. Ik doe niks anders nu dan toen.
Goeie AIquote:Op woensdag 18 juni 2025 19:37 schreef Filosoofert het volgende:
Zeker! Hier komt een korte en humoristische versie van jouw verhaal:
---
🍽️ Alleen eten: culinair of gewoon klaar?
Zelf koken goedkoper? Ja... als je het leuk vindt om 2,5 kg aardappels op te eten voor ze muteren tot plant.
Vers-afdeling-maaltijd (¤8–12):
✅ Geen afwas, geen restjes, geen gezeik.
✅ Eén portie, geen discussies met je koelkast.
❌ Zoutgehalte waar je nieren van huilen.
❌ Soms zo inspiratieloos als een PowerPoint bij KPN.
Goedkopere fabriekskost (¤4–8):
✅ Goedkoop.
❌ Smaakt alsof het in 2006 bereid is.
Zelf koken:
🥔 Aardappels: koop je in bulk, gooi je half weg.
🥦 Groenten: uit de diepvries als je geen textuur-eisen hebt.
🥩 Vlees: altijd per twee. Waarom? Omdat jij single bent, dat is waarom.
🧾 + gas, tijd, afwas, zweet, wanhoop.
---
💡 De slimme eenling:
🥡 Eet maaltijdsalades als ware het haute cuisine.
🧊 Vriest alles in, behalve z’n gevoelens.
🍳 Maakt omelet met alles wat dreigt te bederven.
🛒 Pakt 35% korting stickers alsof het Black Friday is.
---
Conclusie?
Koken is tof… voor wie tijd, ruimte en een mentale gezondheid op niveau heeft. Voor de rest van ons zijn kant-en-klare maaltijden gewoon een warme knuffel in plastic.
Wil je een weekmenu met humor én gemak? Tik maar!
Wow nee echt wajo busteddddquote:
????quote:Op woensdag 18 juni 2025 18:01 schreef Helenattenek het volgende:
Tientje per avond kom je moeilijk onderuit als je gezond/gevarieerd wilt eten incl vlees
350 euro per maand is toch helemaal niet zo erg om goed mee te eten
Aah helderquote:Op zaterdag 21 juni 2025 23:39 schreef Paddo het volgende:
[..]
????
Dat is extreem veel. Ik doe het voor minder dan de helft.
Meestal eet ik drie of vier dagen hetzelfde
Naar mijn weten bevatten de koken en stomen van de Appie niet zoveel zout. Niet meer dan wat je zelf zou toevoegen tijdens het koken.quote:Op woensdag 18 juni 2025 19:37 schreef Filosoofert het volgende:
Zeker! Hier komt een korte en humoristische versie van jouw verhaal:
---
🍽️ Alleen eten: culinair of gewoon klaar?
Zelf koken goedkoper? Ja... als je het leuk vindt om 2,5 kg aardappels op te eten voor ze muteren tot plant.
Vers-afdeling-maaltijd (¤8–12):
✅ Geen afwas, geen restjes, geen gezeik.
✅ Eén portie, geen discussies met je koelkast.
❌ Zoutgehalte waar je nieren van huilen.
❌ Soms zo inspiratieloos als een PowerPoint bij KPN.
Goedkopere fabriekskost (¤4–8):
✅ Goedkoop.
❌ Smaakt alsof het in 2006 bereid is.
Zelf koken:
🥔 Aardappels: koop je in bulk, gooi je half weg.
🥦 Groenten: uit de diepvries als je geen textuur-eisen hebt.
🥩 Vlees: altijd per twee. Waarom? Omdat jij single bent, dat is waarom.
🧾 + gas, tijd, afwas, zweet, wanhoop.
---
💡 De slimme eenling:
🥡 Eet maaltijdsalades als ware het haute cuisine.
🧊 Vriest alles in, behalve z’n gevoelens.
🍳 Maakt omelet met alles wat dreigt te bederven.
🛒 Pakt 35% korting stickers alsof het Black Friday is.
---
Conclusie?
Koken is tof… voor wie tijd, ruimte en een mentale gezondheid op niveau heeft. Voor de rest van ons zijn kant-en-klare maaltijden gewoon een warme knuffel in plastic.
Wil je een weekmenu met humor én gemak? Tik maar!
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |