Als het zo moet, dan hoeft het voor mij niet meer.quote:Op woensdag 18 juni 2025 17:46 schreef capuchon_jongen het volgende:
Dit topic is gemaakt met behulp van artificiële intelligentie
joh heb gewoon gevraags wat de kosten waren enzo. niets geksquote:Op woensdag 18 juni 2025 17:53 schreef Hyaenidae het volgende:
[..]
Als het zo moet, dan hoeft het voor mij niet meer.![]()
Deze reactie is gemaakt met behulp van artificiële intelligentie
Och man, er zijn zo ontzettend veel mogelijkheden.quote:Op woensdag 18 juni 2025 17:46 schreef capuchon_jongen het volgende:
Zelf koken is niet altijd goedkoper. Meestal kies ik voor een kant en klare maaltijd uit de vers-afdeling van de supermarkt. Prijs tussen de 8 en 12 euro.
Je hebt iets goedkopere maar dan eerder de fabrieksgemaakte maaltijden wat minder lekker is prijs tussen de 4 en 8 euro. (denk aan lasagne in plastiek pak enzo)
Voorbereide maaltijden (versafdeling, 8–12 euro)
Wat je wél krijgt:
1. Precies 1 portie.
2. Geen afwas (behalve bestek).
3. Geen verspilling.
4. Geen restjes in de koelkast die je na een week wegkiepert.
5. Tijdsbesparing.
6. Variatie mogelijk zonder te moeten plannen of overstocken.
Wat je niet krijgt:
1. Controle over zout, vet, toevoegingen.
2. Soms is het minder lekker of eentonig.
3. Minder voldoening dan zelfgemaakt (voor sommigen).
Aardappel - vlees - groentjes zelf maken
Kostenelementen:
Aardappelen:
kleinste zakje is meestal 2,5 kg → moeilijk op te krijgen voor 1 persoon, schieten wortels, dus verlies. Kleinere zakken zijn inderdaad duurder per kilo.
Groenten:
Diepvries = handig, portioneerbaar, maar sommige groenten (zoals rode kool) zijn er minder lekker in.
Bokaal
= duur per kilo als je kleine verpakking wil, de helft blijft vaak in de koelkast staan tot het schimmelt.
Vlees:
Je koopt vaak in porties van 2 of meer. De prijs per stuk is niet voordeliger voor alleenstaanden. Vaak moet je invriezen of restjes verwerken.
Extra factoren:
Gas/elektriciteit.
Tijd (schillen, koken, afwassen).
Risico op verspilling.
Je moet ingrediënten combineren uit meerdere winkels of schappen.
Met andere woorden hoe pakken de eenling het hier aan?
Dit topic is gemaakt met behulp van artificiële intelligentie
Om vervolgens te reagerenquote:Op woensdag 18 juni 2025 18:32 schreef Farenji het volgende:
Ik wilde reageren tot ik de laatste zin las. Schrijf je topics lekker zelf.
Belangrijk aspect!quote:
Ik vraag vaak AI dat ik voor 4 of 5 dagen ontbijt, lunch en avondeten moet hebben. Goedkoop (of bepaald budget), probeer ingrediënten meerdere keren te gebruiken. Beetje gezond en makkelijk klaar te maken. En dan maakt ie gewoon een prima menu. En je kan gewoon de prompt naar je wensen aanpassen. Je kan ook aangeven dat je bepaalde dingen niet lust of mag, of je veel / weinig moeite wil doen in de keuken etc.quote:
Beter, goedkoper, gezonder dan een Döner of een Pizza gaan halenquote:Op woensdag 18 juni 2025 20:55 schreef Vincent_student het volgende:
[..]
Belangrijk aspect!
Ik heb de vier G's:
- Geld
- Gezond
- Genieten
- Gemakkelijk
Er zit altijd wat spanningsveld daartussen. Meestal scoort de ene G minder en de ander G meer, maar dat is geen probleem.
Name checks outquote:Op woensdag 18 juni 2025 21:55 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Beter, goedkoper, gezonder dan een Döner of een Pizza gaan halen
En als ik vergeten was uit de vriezer te pakken dan maakte ik me een paar volkoren boterhammen.
Jij was degene die zijn MJ'tje op een boterhambordje sneed met een boterhammes?quote:Op woensdag 18 juni 2025 20:15 schreef Vincent_student het volgende:
Ik denk erover om weer een serie te beginnen, Koken voor je eentje. Met allerlei tips om ook gezond te eten en te leven. Maar dat wordt wel volgende week, ik heb het heel erg druk op het werk.
Maar weer met foto's en recepten. Het zijn geen drie sterren, vergeef me daarvoor. Ik ben geen Golfer.
En ik ga het gewonnen mes en de snijplank gebruiken. Ik heb ze nog steeds!
Ik mis het maken van die topics. Het probleem was wel dat ik gebruik maakte van mijn Nikon D3300-fototoestel, En als je deeg zit te kneden bijvoorbeeld, is het niet zo handig foto's te maken.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |