Zelf koken is niet altijd goedkoper. Meestal kies ik voor een kant en klare maaltijd uit de vers-afdeling van de supermarkt. Prijs tussen de 8 en 12 euro.
Je hebt iets goedkopere maar dan eerder de fabrieksgemaakte maaltijden wat minder lekker is prijs tussen de 4 en 8 euro. (denk aan lasagne in plastiek pak enzo)
Voorbereide maaltijden (versafdeling, 8–12 euro)Wat je wél krijgt:1. Precies 1 portie.
2. Geen afwas (behalve bestek).
3. Geen verspilling.
4. Geen restjes in de
koelkast die je na een week wegkiepert.
5. Tijdsbesparing.
6. Variatie mogelijk zonder te moeten plannen of overstocken.
Wat je niet krijgt:1. Controle over zout, vet, toevoegingen.
2. Soms is het minder lekker of eentonig.
3. Minder voldoening dan zelfgemaakt (voor sommigen).
Aardappel - vlees - groentjes zelf makenKostenelementen:Aardappelen: kleinste zakje is meestal 2,5 kg → moeilijk op te krijgen voor 1 persoon, schieten wortels, dus verlies. Kleinere zakken zijn inderdaad duurder per kilo.
Groenten:Diepvries = handig, portioneerbaar, maar sommige groenten (zoals rode kool) zijn er minder lekker in.
Bokaal = duur per kilo als je kleine verpakking wil, de helft blijft vaak in de
koelkast staan tot het schimmelt.
Vlees: Je koopt vaak in porties van 2 of meer. De prijs per stuk is niet voordeliger voor alleenstaanden. Vaak moet je invriezen of restjes verwerken.
Extra factoren:
Gas/elektriciteit.
Tijd (schillen, koken, afwassen).
Risico op verspilling.
Je moet ingrediënten combineren uit meerdere winkels of schappen.
Met andere woorden hoe pakken de eenling het hier aan?
Dit topic is gemaakt met behulp van artificiële intelligentie[ Bericht 2% gewijzigd door capuchon_jongen op 18-06-2025 17:53:02 ]
Ik ben een man met een onverklaarbare fascinatie voor capuchons. Ze zijn mijn tweede huid—altijd om me heen, altijd vertrouwd. Ik draag ze niet alleen, ik lééf erin. Het voelt magisch als iemand er zachtjes aan trekt, een speels moment vol onverwachte connectie. En als mijn capuchon ergens blijft haken? Pure vreugde! Een klein avontuur in het alledaagse, alsof de wereld me even vasthoudt. Capuchons en ik? Een onafscheidelijk duo