Op zich eens, maar daar kunnen we wellicht een goede draai aan geven.quote:Op woensdag 18 juni 2025 12:46 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Zoals gezegd. Dit is geen objectief topic, al niet vanaf het begin,dit is gewoon een topic met een agenda.
Logisch, want het is nog altijd FSD supervised.quote:Op woensdag 18 juni 2025 12:51 schreef Wantie het volgende:
[..]
Feit is dat de nieuwste model Y met FSD niet stopt bij een schoolbus die het stopteken voert.
Dat is 8x vastgesteld met de pers.
Nou, de TS van het eerste topic had natuurlijk al een agenda. Die agenda liet hij al in andere topics eerder zien, maar vervolgens is hij een topic gestart en dat is een reeks geworden.quote:Op woensdag 18 juni 2025 13:41 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Op zich eens, maar daar kunnen we wellicht een goede draai aan geven.
Echter, enkelen hier zijn steeds maar weer bezig om er een shitshow van te maken. En niet eens met nieuwe ‘argumenten’… nee, het is steeds hetzelfde stukje rood vlees.
Waarom niet 10x? geloof er niet zo veel van om eerlijk te zijn. 8x uit 100x? 8x uit 250x?quote:Op woensdag 18 juni 2025 12:51 schreef Wantie het volgende:
[..]
Feit is dat de nieuwste model Y met FSD niet stopt bij een schoolbus die het stopteken voert.
Dat is 8x vastgesteld met de pers.
Nou ja, als je heb uitgevogeld dat FSD in de huidige vorm dat bordje niet herkent op de manier waarop je de test uitvoert kun je natuurlijk het blijven herhalen met dezelfde uitkomst.quote:Op woensdag 18 juni 2025 15:25 schreef epicbeardman het volgende:
[..]
Waarom niet 10x? geloof er niet zo veel van om eerlijk te zijn. 8x uit 100x? 8x uit 250x?
Interesting....
In feite maakt het niet uit hoe vaak de test herhaald wordt en met hoeveel getuigen en aanwezige pers: het fanboy duo gelooft het toch niet.quote:Op woensdag 18 juni 2025 15:25 schreef epicbeardman het volgende:
[..]
Waarom niet 10x? geloof er niet zo veel van om eerlijk te zijn. 8x uit 100x? 8x uit 250x?
Interesting....
Dat bordje.quote:Op woensdag 18 juni 2025 15:37 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Nou ja, als je heb uitgevogeld dat FSD in de huidige vorm dat bordje niet herkent op de manier waarop je de test uitvoert kun je natuurlijk het blijven herhalen met dezelfde uitkomst.
Maar goed, het is van het niveau: deze metaaldetector is niet goed, want kan geen plastic wapens opsporen...
Heftig allemaal Wantie, ik zou Tesla dat filmpje maar sturen over die schoolbus. Wellicht kan je duizenden kids hen leven reddenquote:Op woensdag 18 juni 2025 16:37 schreef Wantie het volgende:
[..]
In feite maakt het niet uit hoe vaak de test herhaald wordt en met hoeveel getuigen en aanwezige pers: het fanboy duo gelooft het toch niet.
Het is schier onmogelijk dat Tesla FSD een fout maakt.
Eenieder die dat aan kaart is een Tesla hater en elke test die het aantoont is nep.
En dan hebben we iemand die wanhopig FSD vergelijkt met een metaaldetector die geen plastic detecteert.
Een analogie die kant noch wal raakt.
We hebben het hier over een Tesla model Y die eind deze maand unsupervised door Austin rijdt.
Wellicht is de geofencing dusdanig ingericht dat de taxi geen schoolbussen tegen komt.
Ondertussen gaat de model Y eind deze maand zichzelf naar huis rijden.
Unsupervised dus.
Dat geeft toch het signaal dat de auto geheel autonoom zonder bestuurder kan rijden...
Waarom gebeurt dat dan niet in Austin?
Dit rammelt gewoon.
Maar dat mag niet besproken worden.
Want dan heb je een agenda.
Je zou bijna denken dat we op BNW zitten, discussiëren met maanlanding ontkenners...
Hier voor jou: "@elonmusk, hoe realistisch is unsupervised FSD in Austin eind juni? Wordt geofencing gebruikt om risico’s zoals schoolbussen te vermijden? En waarom zien we geen bredere toepassing als de Model Y zichzelf al naar huis kan rijden? Transparantie zou helpen!"quote:Op woensdag 18 juni 2025 16:56 schreef Wantie het volgende:
[ X ]
Tesla met supervised FSD belandt op de verkeerde weghelft na afslag...
Het systeem is niet feilloos.
[VEM_modus]Dit is een onbetrouwbare bron in de vorm van een haatkanaal richting Waymo, het filmpje is in scène gezet. [/VEM_modus]quote:Op woensdag 18 juni 2025 18:06 schreef epicbeardman het volgende:
Bekijk deze YouTube-video
Oh nee kijk een Waymo die een kind bezorgrobot aanrijdt op een zebrapad.
Heftig, stel je voor dat dit een kind was geweest.. nee dit is waymo internet then i can handle for today.
Of dat blijkt is vers twee. Het zou niet de eerste keer zijn dat er iets al dan niet bewust is gedaan om de test een bepaalde kant op te krijgen. Wat dat betreft zijn de groepen die de test gedaan hebben openlijk biased (kun je gewoon zelf opzoeken, mocht je een keer geïnteresseerd zijn in feiten, maar een naam als 'Tesla Takedown' gebruik je niet voor een neutrale organisatie, is het wel?).quote:Op woensdag 18 juni 2025 16:42 schreef Wantie het volgende:
[..]
Dat bordje.
We hebben het over een joekel van een schoolbus met zwaailichten en een stopbord.
En over een situatie die al in 2022 is aangekaart.
Anno 2025, vlak voordat de model Y daar als taxi gaat rijden, blijkt de laatste versie van FSD de situatie nog steeds niet te herkennen....
Zodra het systeem feilloos is, is het al lang en breed unsupervised.quote:
Ben je weer lekker op de man aan het posten?quote:Op woensdag 18 juni 2025 18:08 schreef Wantie het volgende:
[..]
[VEM_modus]Dit is een onbetrouwbare bron in de vorm van een haatkanaal richting Waymo, het filmpje is in scène gezet. [/VEM_modus]
Goed voorbeeld doet volgen.quote:Op woensdag 18 juni 2025 18:31 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Ben je weer lekker op de man aan het posten?
Je bent dit, je bent dat...quote:Op woensdag 18 juni 2025 18:27 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Of dat blijkt is vers twee. Het zou niet de eerste keer zijn dat er iets al dan niet bewust is gedaan om de test een bepaalde kant op te krijgen. Wat dat betreft zijn de groepen die de test gedaan hebben openlijk biased (kun je gewoon zelf opzoeken, mocht je een keer geïnteresseerd zijn in feiten, maar een naam als 'Tesla Takedown' gebruik je niet voor een neutrale organisatie, is het wel?).
Maar het meest belangrijke is dat deze herkenning pas erin hoeft te zitten als de software overgaat in unsupervised.
Je bent dus de metaaldetector aan het verwijten dat deze plastic wapens niet herkent, terwijl het pas de modernere scanner is die dat wel behoort te kunnen.
Nee hoor. Het is logisch dat een functie die niet nodig is voor supervised niet in supervised zit.quote:Op woensdag 18 juni 2025 18:52 schreef Wantie het volgende:
[..]
Je bent dit, je bent dat...
Feit blijft dat dit al meer dan 2 jaar wordt aangetoond.
Ik snap dat je dat ongemakkelijk maakt.
Je geeft tenminste toe dat je het zelf doet.quote:Op woensdag 18 juni 2025 18:58 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
O jee, we dalen weer af naar kleuterschool 'jij doet het ook'.
Klopt, terwijl alle auto's met bestuurders stoppen voor een schoolbus met zwaailichten en het stopteken, zoals de wet voorschrijft, mag Tesla FSD gewoon doorrijden.quote:Op woensdag 18 juni 2025 19:01 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Nee hoor. Het is logisch dat een functie die niet nodig is voor supervised niet in supervised zit.
Wederom niet waar. Hier staat alleen dat jij dat beweert. Taalkundig doe je geregeld alsof je zwakzinnig bent, terwijl jouw retorische trucjes laten zien dat je dat niet bent.quote:Op woensdag 18 juni 2025 19:02 schreef Wantie het volgende:
[..]
Je geeft tenminste toe dat je het zelf doet.
Nou ben je gewoon heel zielig bezig.quote:Op woensdag 18 juni 2025 19:04 schreef Wantie het volgende:
[..]
Klopt, terwijl alle auto's met bestuurders stoppen voor een schoolbus met zwaailichten en het stopteken, zoals de wet voorschrijft, mag Tesla FSD gewoon doorrijden.
Die heeft een speciale status.
Ja, dat jij je er met een woordenbrij probeert uit te lullen is mij bekend.quote:Op woensdag 18 juni 2025 19:05 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Wederom niet waar. Hier staat alleen dat jij dat beweert. Taalkundig doe je geregeld alsof je zwakzinnig bent, terwijl jouw retorische trucjes laten zien dat je dat niet bent.
Je weet donders goed dat als jij klaagt over dat ik op de man speel ik steevast reageer op wat jij schreef. Dat is niet op de man, zelfs niet als het over jou gaat.
Nee, jij hebt geen argumenten meer.quote:Op woensdag 18 juni 2025 19:05 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Nou ben je gewoon heel zielig bezig.
Zoek het woord supervised anders een keertje op.quote:Op woensdag 18 juni 2025 19:08 schreef Wantie het volgende:
[..]
Nee, jij hebt geen argumenten meer.
Een Tesla hoeft zeker ook niet te stoppen voor een rood verkeerslicht.
Niet nodig of zo ..
De juiste rijbaan kiezen is ook niet van belang...
Zoek de term Full Self Driving eens op, en leg dan nog eens uit waarom een Tesla met FSD niet volledig zelf hoeft te kunnen rijden.quote:Op woensdag 18 juni 2025 19:12 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Zoek het woord supervised anders een keertje op.
En weer op de man.quote:Je bent nu alweer enkele dagen niets anders aan het doen als shitposten, verdraaien van andermans woorden en stropopargumentatie aan het gebruiken.
Het is duidelijk dat jij kennelijk te dom bent of doet om je te leren wat op de man spelen is…quote:Op woensdag 18 juni 2025 19:27 schreef Wantie het volgende:
[..]
Zoek de term Full Self Driving eens op, en leg dan nog eens uit waarom een Tesla met FSD niet volledig zelf hoeft te kunnen rijden.
Bij mij betreft is supervised full self driving dat de auto geheel zelfstandig kan rijden, maar nog wel supervisie nodig heeft omdat het systeem niet foutloos is.
Kennelijk betekent volledig zelfstandig rijden onder supervisie bij jou dat de auto niet volledig zelfstandig hoeft te kunnen rijden.
Verder gaat het hier om Austin, waar binnenkort deze model Y wagens zonder supervisie (teleoperators uitgezonderd) gaan rondrijden.
En die stoppen dan wèl bij een stopteken?
Wat is er precies anders aan die Y's?
Terwijl Tesla reclame maakt voor Y's die zichzelf naar de klant gaan rijden.
Die krijgen daarna zeker een update om het stoppen voor een stopteken weer te verwijderen.
Want dat hebben ze niet nodig.
[..]
En weer op de man.
Ondertussen opent Amazon een robottaxi fabriek die 10.000 wagens kan producerenquote:Op woensdag 18 juni 2025 19:05 schreef Wantie het volgende:
Het wordt druk in Austin: ook BNW start een proef met zelfrijdende taxi's.
[ afbeelding ]
Uber to Add Thousands of Self-Driving Electric VW Microbuses to Fleet
Ja, precies.quote:Op woensdag 18 juni 2025 19:55 schreef VEM2012 het volgende:
[..
Maar goed: jouw verwachting van FSD op basis van de naam is jouw probleem. Je hebt het nu duidelijk gemaakt, hoef je daar niet meer dagelijks op terug te komen.
En ook dat is op de man.quote:Op woensdag 18 juni 2025 19:55 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Het is duidelijk dat jij kennelijk te dom bent of doet om je te leren wat op de man spelen is…
Nee, dat heb ik niet gezegd. De discussie ging immers niet over robotaxi's. Het ging over een gewone Model Y. Wederom verdraai je mijn woorden.quote:Op woensdag 18 juni 2025 19:57 schreef Wantie het volgende:
[..]
Ja, precies.
Tesla Robottaxi's met FSD hoeven wat jou betreft niet te stoppen bij een schoolbus met zwaailichten en het stopteken.
Dat heb je meer dan duidelijk gemaakt.
Je persoonlijke sneren leiden daar niet van af...
Kennelijk lees je erover heen wat de crux is...quote:Op woensdag 18 juni 2025 20:01 schreef Wantie het volgende:
[..]
En ook dat is op de man.
Wanneer iemand 'op de man speelt' tijdens een discussie, betekent dit dat diegene de persoonlijke eigenschappen, motieven of omstandigheden van de tegenstander aanvalt, in plaats van in te gaan op de inhoud van het argument. Het is een drogreden die ook wel een argumentum ad hominem (Latijn voor 'argument gericht op de persoon') wordt genoemd.
In plaats van de feiten, logica of geldigheid van het standpunt te weerleggen, verschuift de aandacht naar de persoon die het standpunt inneemt. Dit kan op verschillende manieren gebeuren, bijvoorbeeld door:
* Beledigingen of persoonlijke aanvallen: Iemands intelligentie, karakter of uiterlijk bekritiseren.
* Twijfel zaaien over iemands motieven: Suggereren dat iemand een standpunt inneemt vanwege egoïstische redenen of verborgen agenda's.
* Verwijzen naar iemands verleden of omstandigheden: Bijvoorbeeld iemands beroep, nationaliteit, politieke voorkeur of persoonlijke geschiedenis gebruiken om een argument te ondermijnen.
* Het 'jij-bak-argument': De kritiek op jou terugkaatsen naar de ander ("Ja, maar jij doet precies hetzelfde!").
Waarom is 'op de man spelen' problematisch?
* Het leidt af van de inhoud: De discussie gaat niet meer over het onderwerp, maar over de personen.
* Het is vaak kwetsend en demotiverend: Het kan de discussie verzieken en mensen ontmoedigen om deel te nemen.
* Het draagt niet bij aan een oplossing: Het levert geen constructieve bijdrage aan het vinden van de waarheid of een oplossing voor het probleem.
* Het is een zwaktebod: Vaak speelt iemand op de man wanneer diegene geen goede tegenargumenten heeft op de inhoud.
Kortom, 'op de man spelen' is een onproductieve en oneerlijke manier van discussiëren die vermeden moet worden als je tot een zinvolle uitkomst wilt komen.
En wat is er precies anders aan de model Y die dit weekend als taxi gaat rijden en vanaf het weekend erna zichzelf naar de klant rijdt?quote:Op woensdag 18 juni 2025 20:24 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Nee, dat heb ik niet gezegd. De discussie ging immers niet over robotaxi's. Het ging over een gewone Model Y. Wederom verdraai je mijn woorden.
Even kijken:quote:Op woensdag 18 juni 2025 20:27 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Kennelijk lees je erover heen wat de crux is...
Reageren op wat iemand schrijft: niet op de man.
Reageren op de schrijver, ipv zijn argumenten: wel op de man.
Maar goed, ik ga er nog steeds van uit dat je dat best snapt, maar dat je graag de slachtofferrol pakt terwijl je feitelijk aan het trollen bent.
Weet je wat nou het leuke is?quote:Op woensdag 18 juni 2025 19:55 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Maar goed: jouw verwachting van FSD op basis van de naam is jouw probleem. Je hebt het nu duidelijk gemaakt, hoef je daar niet meer dagelijks op terug te komen.
Om te beginnen dat er niemand fysiek achter het stuur zit.quote:Op woensdag 18 juni 2025 20:33 schreef Wantie het volgende:
[..]
En wat is er precies anders aan de model Y die dit weekend als taxi gaat rijden en vanaf het weekend erna zichzelf naar de klant rijdt?
Het feit dat je een deel van de zin weglaat, welke zeer belangrijk is in dezen laat zien dat je donders goed weet dat je geen punt hebt.quote:Op woensdag 18 juni 2025 20:34 schreef Wantie het volgende:
[..]
Even kijken:
Het is duidelijk dat jij kennelijk te dom bent
Beledigingen of persoonlijke aanvallen: Iemands intelligentie, karakter of uiterlijk bekritiseren.
Op de man dus.
Wie gaat dan de rem bedienen bij een stop bord?quote:Op woensdag 18 juni 2025 21:15 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Om te beginnen dat er niemand fysiek achter het stuur zit.
Capable ziet op hardware. Mijn Model S Plaid is bv FSD capable. Maar ik heb toch echt EAP.quote:Op woensdag 18 juni 2025 20:58 schreef Wantie het volgende:
[..]
Weet je wat nou het leuke is?
Volgens Musk zit er geen verschil tussen supervised en unsupervised FSD software...
Die memo heb je kennelijk gemist.
Nou, leg eens opnieuw uit waarom FSD geen functionaliteit hoeft te hebben om een stopbord te herkennen.
[ x ]
Astu.quote:Op woensdag 18 juni 2025 21:17 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Het feit dat je een deel van de zin weglaat, welke zeer belangrijk is in dezen laat zien dat je donders goed weet dat je geen punt hebt.
Weer een stropop dus. Klasse!
Nope, software is hetzelfde.quote:Op woensdag 18 juni 2025 21:19 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Capable ziet op hardware. Mijn Model S Plaid is bv FSD capable. Maar ik heb toch echt EAP.
De software is dus het verschil.
press@tesla.comquote:Op woensdag 18 juni 2025 21:18 schreef Wantie het volgende:
[..]
Wie gaat dan de rem bedienen bij een stop bord?
Want dat hoeft de auto zelf niet te kunnen zeg je..
Immers: full self driving betekent niet dat de auto in staat is tot full self driving.
Je roept maar gewoon dingen de afgelopen paar topics, dan dode kinderen, alarmlichten op schoolbussen. Ene keer supervised andere non supervised.quote:Op woensdag 18 juni 2025 21:24 schreef Wantie het volgende:
[..]
Nope, software is hetzelfde.
Momenteel wordt in Austin de nieuwste versie van FSD getest, die wordt later in de Main branche gezet.
Dat gaat vervolgens via updates naar de bestaande Tesla's.
Het man zijn dat jouw barrel te oud is voor de update, maar als jij een nieuwe Tesla koopt, zoals is gebruikt in de test, dan bevat die de nieuwste versie van FSD, die binnenkort gelijk is aan die van de Model Y auto's in Austin die deze versie nu testen.
Wie weet is die volgens jou overbodige functie daar wel aan toegevoegd.
Dan kan dit hoofdstuk na 3 jaar gesloten worden.
Nou kun je de stropop wel herhalen, maar dat maakt het niet waar. Net zoals jij heel vaak hebt gezegd trans women are women en hell’s bells blijken het toch gewoon mannen te zijn gebleven (met wat uiterlijke veranderingen).quote:Op woensdag 18 juni 2025 21:19 schreef Wantie het volgende:
[..]
Astu.
In plaats van de feiten, logica of geldigheid van het standpunt te weerleggen, verschuift de aandacht naar de persoon die het standpunt inneemt. Dit kan op verschillende manieren gebeuren, bijvoorbeeld door:
* Beledigingen of persoonlijke aanvallen: Iemands intelligentie, karakter of uiterlijk bekritiseren
Graag gedaan.
Oh, Tesla is hier duidelijk over.quote:
Ah, de transkaartquote:Op woensdag 18 juni 2025 21:34 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Nou kun je de stropop wel herhalen, maar dat maakt het niet waar. Net zoals jij heel vaak hebt gezegd trans women are women en hell’s bells blijken het toch gewoon mannen te zijn gebleven (met wat uiterlijke veranderingen).
Barrel… Ze is drie maanden oud. Track pack erbij. Optie hier, optie daar… anderhalve ton uit eigen zak.quote:Op woensdag 18 juni 2025 21:24 schreef Wantie het volgende:
[..]
Nope, software is hetzelfde.
Momenteel wordt in Austin de nieuwste versie van FSD getest, die wordt later in de Main branche gezet.
Dat gaat vervolgens via updates naar de bestaande Tesla's.
Het man zijn dat jouw barrel te oud is voor de update, maar als jij een nieuwe Tesla koopt, zoals is gebruikt in de test, dan bevat die de nieuwste versie van FSD, die binnenkort gelijk is aan die van de Model Y auto's in Austin die deze versie nu testen.
Wie weet is die volgens jou overbodige functie daar wel aan toegevoegd.
Dan kan dit hoofdstuk na 3 jaar gesloten worden.
Ja. En wat zegt dat dan? Je mist kennelijk nogal wat begrip. Om te beginnen aangaande de aard van de software.quote:Op woensdag 18 juni 2025 21:38 schreef Wantie het volgende:
[..]
Oh, Tesla is hier duidelijk over.
Jij bent degene die daar van afwijkt om goed te praten dat FSD niet stopt bij een schoolbus, waarbij je zelfs zo ver gaat met beweren dat Full Self Driving niet betekent dat de auto Full Self Driving moet kunnen..
Het is te kolderiek voor woorden.
Gelukkig is Musk daar helder over: er zit geen verschil in software tussen supervised en unsupervised FSD.
Alle geschikte Tesla's krijgen de FSD update die nu wordt getest in Austin.
Ja, als je hele domme dingen hebt gezegd, dan worden die nog wel eens in je gezicht gesmeerd. Zeker als je een tijdje aan het jennen bent.quote:
Uiteraard wordt de software steeds beter.quote:Op woensdag 18 juni 2025 21:33 schreef epicbeardman het volgende:
[..]
Je roept maar gewoon dingen de afgelopen paar topics, dan dode kinderen, alarmlichten op schoolbussen. Ene keer supervised andere non supervised.
Accepteer nou dat Tesla's software elke dag beter wordt, FSD wordt dagelijks mee gereden wat ook weer unsupervised ten goede komt.
Een Tesla Model S uit 2013 ontvangt trouwens nog steeds software updates. 12 jaar later. Dat doet geen enkel autobedrijf, laat staan bijvoorbeeld Mobiele telefoonmakers.
Tesla is hierin gewoon koning, moet ik ook toekennen als BMW rijder, maar BMW rij je niet om de software.
En dan kom je met transgendersquote:Op woensdag 18 juni 2025 21:42 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Ja, als je hele domme dingen hebt gezegd, dan worden die nog wel eens in je gezicht gesmeerd. Zeker als je een tijdje aan het jennen bent.
Wait, what? Je hebt nog dommere dingen gezegd?quote:Op woensdag 18 juni 2025 21:45 schreef Wantie het volgende:
[..]
En dan kom je met transgenders![]()
Echt, een enorm zwaktebod.
De auto kan weldegelijk volledig zelfstandig rijden.quote:Op woensdag 18 juni 2025 21:44 schreef Wantie het volgende:
[..]
Uiteraard wordt de software steeds beter.
Dat is de discussie niet.
En aangezien Tesla druk aan het testen is met verbeterde FSD software in Austin en pas los gaat als ze er zeker van zijn dat deze goed werkt, plus dat ze op een heel beperkte schaal beginnen met teleoperators en geofencing, laat zien dat Tesla er gelukkig anders in staat dan de fanboys hier.
Wat ik net al aangaf, wellicht dat dit hoofdstuk dan kan worden afgesloten.
Kunnen we nog hartelijk lachen om de opmerkingen dat volledig zelfstandig rijden niet betekent dat de auto volledig zelfstandig rijdt.
Zelfs de betekenis van woorden wordt veranderd om het gelijk te behalen
Grappig, nu zeg je hetzelfde als wat ik zei.quote:Op woensdag 18 juni 2025 21:55 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
De auto kan weldegelijk volledig zelfstandig rijden.
Net als dat ik dat kan met een heerlijk flesje vodka achter de kiezen.
Alleen: in beide gevallen is het niet veilig genoeg, daarom heeft de software supervisie nodig en ik met dat flesje vodka een taxi.
Waar heb jij het nu weer over...quote:Op woensdag 18 juni 2025 21:53 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Wait, what? Je hebt nog dommere dingen gezegd?
Jij laat hier je obsessie voor transgenders zien.quote:Zou ik niet mee te koop lopen als ik jou was.
Bronnen met betrekking tot wat precies?quote:Waar blijven de bronnen waar ik om heb gevraagd?
Jij schreef toch echt dat de auto niet zelfstandig kan rijden…quote:Op woensdag 18 juni 2025 22:25 schreef Wantie het volgende:
[..]
Grappig, nu zeg je hetzelfde als wat ik zei.
Ah, dus als je de bestuurder weghaalt, kan de AI het ineens wel? Ja, dat zegt Musk ook altijd: "Het beste onderdeel is geen onderdeel." Dus hoe meer je weghaalt, hoe beter het allemaal werkt. Daarom ook alleen camera's.quote:Op woensdag 18 juni 2025 19:01 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Nee hoor. Het is logisch dat een functie die niet nodig is voor supervised niet in supervised zit.
Ja, gezien vanuit jouw ivoren toren is al dat ongeloof maar droevig en futiel. Want Musk gaat toch wel winnen. Misschien met wat hulp van zelfmoordchauffeurs, zoals we in het vorige topic zaken. Terwijl het weglaten van de chauffeur alleen maar voordelen heeft, dus daar hoeven die mensen hun leven niet voor op te offeren. Stuur de auto gewoon zelf naar de winkel.quote:Op woensdag 18 juni 2025 19:05 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Nou ben je gewoon heel zielig bezig.
Nee, de crux is alle argumenten gewoon negeren, want het heeft geen nut daar op te reageren als je van te voren al weet dat Musk alle concurrente gewoon wegveegt. Er is helemaal geen discussie mogelijk.quote:Op woensdag 18 juni 2025 20:27 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Kennelijk lees je erover heen wat de crux is...
Reageren op wat iemand schrijft: niet op de man.
Reageren op de schrijver, ipv zijn argumenten: wel op de man.
Maar goed, ik ga er nog steeds van uit dat je dat best snapt, maar dat je graag de slachtofferrol pakt terwijl je feitelijk aan het trollen bent.
Ja, ik denk inderdaad niet dat je ook maar enig idee hebt hoe het allemaal werkt. Dat soort kritiek kun je misschien beter aan de techneuten overlaten.quote:Op woensdag 18 juni 2025 21:41 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Ja. En wat zegt dat dan? Je mist kennelijk nogal wat begrip. Om te beginnen aangaande de aard van de software.
Nou, kom op, citeer dat eens.quote:Op woensdag 18 juni 2025 23:17 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Jij schreef toch echt dat de auto niet zelfstandig kan rijden…
Ja, maf niet?quote:Op donderdag 19 juni 2025 01:38 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
Ah, dus als je de bestuurder weghaalt, kan de AI het ineens wel? Ja, dat zegt Musk ook altijd: "Het beste onderdeel is geen onderdeel." Dus hoe meer je weghaalt, hoe beter het allemaal werkt. Daarom ook alleen camera's.
Het ligt dan voor de hand de camera's en de computer ook weg te doen. Dan moet het perfect werken. Dan hoef je ook de AI niet meer te trainen, dat spaart weer een hoop werk en problemen. En dat maakt het ook veel gemakkelijker een wereldwijde vergunning aan te vragen.
Kun je die eigenlijk ook niet weglaten? Dat is ook heel Musk: alle regels negeren die je niet aan staan en gewoon blijven procederen tot ze het opgeven. Dat is eigenlijk ook hetzelfde idee: "de beste regel is geen regel." Maar het heeft wat meer voeten in de aarde.
Terwijl hij met zijn opmerking in feite beweert dat FSD niet zelfstandig hoeft te kunnen rijden.quote:Op woensdag 18 juni 2025 23:17 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Jij schreef toch echt dat de auto niet zelfstandig kan rijden…
Oh, dat staat in het Twitter draadje waar ik naar gelinkt heb.quote:Op woensdag 18 juni 2025 23:17 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Jij schreef toch echt dat de auto niet zelfstandig kan rijden…
Pas deze norm maar eens op jezelf toe. Momenteel kun je niet eens bij de Mac een baantje krijgen om de wc schoon te maken, dus…quote:Op donderdag 19 juni 2025 01:47 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
Ja, ik denk inderdaad niet dat je ook maar enig idee hebt hoe het allemaal werkt. Dat soort kritiek kun je misschien beter aan de techneuten overlaten.
Okquote:
quote:Op woensdag 18 juni 2025 21:44 schreef Wantie het volgende:
Kunnen we nog hartelijk lachen om de opmerkingen dat volledig zelfstandig rijden niet betekent dat de auto volledig zelfstandig rijdt.
Zelfs de betekenis van woorden wordt veranderd om het gelijk te behalen
Probeer daar maar eens een citaat van te produceren.quote:Op donderdag 19 juni 2025 06:33 schreef Wantie het volgende:
Terwijl hij met zijn opmerking in feite beweert dat FSD niet zelfstandig hoeft te kunnen rijden.
Je hebt kennelijk gemist dat de robotaxi’s in eerste instantie net zo gemankeerd rondrijden als de Waymo’s. Nog afgezien van dat dezelfde software niet betekent dezelfde modus.quote:Op donderdag 19 juni 2025 06:37 schreef Wantie het volgende:
Daarin zegt Musk duidelijk dat in Austin de nieuwste versie van FSD getest wordt, en dat die beschikbaar zal worden in de Main branche zodra ze daarmee klaar zijn. En dat is naar verwachting deze zomer, en dan hebben alle Tesla's die de FSD update ontvangen dezelfde FSD als de robottaxi.
Zoek zelf de draad maar op in de geschiedenis, zodat je kunt zoeken naar welke woorden je kunt verdraaien om je gelijk te krijgen dat supervised FSD niet zelfstandig (onder supervisie, anders val je daar weer over) hoeft te kunnen rijden.
Ik vind het prima dat jij het oneens bent met Musk.quote:Op donderdag 19 juni 2025 07:23 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Je hebt kennelijk gemist dat de robotaxi’s in eerste instantie net zo gemankeerd rondrijden als de Waymo’s. Nog afgezien van dat dezelfde software niet betekent dezelfde modus.
Is gewoon terug te lezen.quote:Op donderdag 19 juni 2025 07:19 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Probeer daar maar eens een citaat van te produceren.
Ik ben het zo vaak oneens met Musk. Maar eerlijk gezegd zal het mij jeuken of jij dat ok vindt of niet...quote:Op donderdag 19 juni 2025 12:23 schreef Wantie het volgende:
[..]
Ik vind het prima dat jij het oneens bent met Musk.
Stopborden herkennen =/= zelfstandig kunnen rijden. Dus je moet weer woorden gaan verdraaien om een punt te maken.quote:Op donderdag 19 juni 2025 12:25 schreef Wantie het volgende:
[..]
Is gewoon terug te lezen.
Jij vindt dat supervised FSD geen stopborden hoeft te herkennen.
En nu ontken je dat.
Gelukkig heb ik meer verstand van techniekquote:Op donderdag 19 juni 2025 07:15 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Pas deze norm maar eens op jezelf toe. Momenteel kun je niet eens bij de Mac een baantje krijgen om de wc schoon te maken, dus…
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.NIET aanklikken! https://youtu.be/xp18TKxsbVM?si=3ty6rKpcYlU5zf9d
Dus de bestuurder zit daar om te remmen als hij of zij ziet dat de computer iets fout doet? Het is dus toch een essentiële schakel in het geheel? Je vraagt je dan toch af, hoeveel procent van de tijd die backupbestuurder in Austin straks zit mee te kijken.quote:Op donderdag 19 juni 2025 12:27 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Stopborden herkennen =/= zelfstandig kunnen rijden. Dus je moet weer woorden gaan verdraaien om een punt te maken.
Toen jij mij gisteren om een citaat vroeg van iets wat jij ontkende gezegd te hebben kon ik die zonder problemen produceren en waren de woorden 1:1 gelijk.
Kent hij het verschil tussen links of rechts rijden? (links en rechts rijdende landen) Zou makkelijk aan te leren zijn lijkt mij.quote:Op woensdag 18 juni 2025 16:56 schreef Wantie het volgende:
[ X ]
Tesla met supervised FSD belandt op de verkeerde weghelft na afslag...
Het systeem is niet feilloos.
Nee, heb je niet. Anders had je al lang en breed een baan gehad. Zeker op het gebied van AI is er enorm veel vraag naar goede mensen en er zijn genoeg bedrijven die werken met autodidacten. Mits ze geen waanbeelden hebben ten aanzien van hun kunde, maar echt presteren.quote:Op donderdag 19 juni 2025 12:30 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
Gelukkig heb ik meer verstand van techniek
Nee. Nee nee, want dát ligt aan anderen, weet je nog.quote:Op donderdag 19 juni 2025 12:48 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Nee, heb je niet. Anders had je al lang en breed een baan gehad. Zeker op het gebied van AI is er enorm veel vraag naar goede mensen en er zijn genoeg bedrijven die werken met autodidacten. Mits ze geen waanbeelden hebben ten aanzien van hun kunde, maar echt presteren.
Ik denk eerder dat om wat voor reden dan ook de meest rechtse lijn niet herkend werd en daarom het systeem maar twee lijnen zag.quote:Op donderdag 19 juni 2025 12:36 schreef Bocaj het volgende:
[..]
Kent hij het verschil tussen links of rechts rijden? (links en rechts rijdende landen) Zou makkelijk aan te leren zijn lijkt mij.
Ik denk dat hij dit zag als een 2 baans (snel)weg.
I ain't playing that shit.quote:Op donderdag 19 juni 2025 12:51 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Nee. Nee nee, want dát ligt aan anderen, weet je nog.
Nee natuurlijk ligt het niet aan anderen. Hoe vaker het aan anderen ligt, hoe meer het aan jou ligt, want immers, de enige gemeenschappelijke factor....etc.quote:
Ik had door dat je het niet echt meende...quote:Op donderdag 19 juni 2025 12:58 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Nee natuurlijk ligt het niet aan anderen. Hoe vaker het aan anderen ligt, hoe meer het aan jou ligt, want immers, de enige gemeenschappelijke factor....etc.
Stopborden herkennen is onderdeel van zelfstandig rijden.quote:Op donderdag 19 juni 2025 12:27 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Stopborden herkennen =/= zelfstandig kunnen rijden. Dus je moet weer woorden gaan verdraaien om een punt te maken.
Gaaf gezicht lijkt me dat.quote:Op donderdag 19 juni 2025 16:45 schreef epicbeardman het volgende:
Ik reed vandaag over de snelweg en zag allemaal trucks vol met Tesla Model Y Junipers.
Dat viel nog wel mee, maar meer dat ze eindelijk beetje op stoom beginnen te komen met leveringen. Zullen alle leaserijders blij mee zijn op tweakersquote:
Het een sluit het andere niet uit.quote:Op donderdag 19 juni 2025 12:48 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Nee, heb je niet. Anders had je al lang en breed een baan gehad.
Blijft lachen, Musk zegt dat er geen onderscheid is in de FSD software, behalve dat de versie van de robottaxi nog in testfase is, jij bent het daarmee oneens...quote:Op donderdag 19 juni 2025 12:25 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Ik ben het zo vaak oneens met Musk. Maar eerlijk gezegd zal het mij jeuken of jij dat ok vindt of niet...
Dat is ook wel zo knap aan Tesla, zelfs de eerste Model S had geen echte grote issues. Zelfde voor Y, 3 en de X. Natuurlijk kan je klagen over dat Cybertrucks carrosserie niet goed op elkaar aansluit, fair point. Maar dat zijn optische zaken.quote:Stellantis heeft de afgelopen jaren met meerdere significante problemen te maken gehad, naast de bekende laadproblemen met elektrische voertuigen (EV's) en de recente problemen met defecte Takata-airbags. Hieronder een overzicht van de belangrijkste issues, gebaseerd op beschikbare informatie:
PureTech benzinemotor problemen:
De 1.2-liter PureTech benzinemotor, gebruikt in modellen van Peugeot, Citroën, Opel en DS, kampt met structurele problemen, vooral met de natte distributieriem. Deze kan voortijdig slijten, wat leidt tot motorstoringen en dure reparaties. Dit heeft geleid tot veel klachten en een negatieve impact op de reputatie van Stellantis. Het probleem is zo wijdverbreid dat het soms wordt aangeduid als een "schandaal".
Stellantis heeft de garantie op sommige modellen verlengd, maar veel klanten ervaren nog steeds hoge reparatiekosten buiten de garantieperiode.
Kwaliteitsproblemen met elektrische voertuigen:
Naast de laadproblemen (defecte Mahle-boordladers in circa 33.000 auto’s in Nederland), worden Stellantis' EV’s bekritiseerd vanwege structurele ontwerpfouten en slechte kwaliteit van onderdelen. EV Clinic, een reparatiespecialist, noemde Stellantis de “slechtste op de markt” voor EV’s, met voorbeelden zoals de DS 3 E-Tense die na 23.000 km al 20 maanden stilstaat.
Problemen omvatten ook softwarefouten en de onmogelijkheid om specifieke componenten te repareren, wat leidt tot hoge kosten of zelfs total loss van voertuigen. Stellantis wordt ook verweten de Europese wetgeving rond het recht op reparatie te negeren door externe reparateurs geen toegang te geven tot software en technische documentatie.
Milde hybride aandrijflijn en transmissieproblemen:
De milde hybride aandrijflijnen en de bijbehorende 6-traps automatische transmissies, gebruikt in veel B-, C- en D-segment modellen, vertonen betrouwbaarheidsproblemen. Deze systemen kampen met storingen, wat de rijervaring en klanttevredenheid negatief beïnvloedt.
Financiële en organisatorische problemen:
Stellantis heeft in 2024 een forse winstdaling van 70% gerapporteerd ten opzichte van 2023, mede door tegenvallende verkoopcijfers en hoge kosten. Dit leidde tot een winstwaarschuwing en ontslagen onder topmanagers, waaronder de financieel directeur en COO.
Het agentschapsmodel, waarbij de fabriek rechtstreeks aan klanten factureert, heeft in België geleid tot een daling van het marktaandeel naar 14% en spanningen met dealers door gebrek aan ondersteuning en strakke digitaliseringsstrategieën.
Merken zoals Maserati presteren ondermaats, met een verkoopdaling van meer dan 50% in de eerste helft van 2024, wat vragen oproept over hun toekomst binnen Stellantis.
Software- en leveringsproblemen:
Stellantis heeft vertragingen opgelopen bij de introductie van nieuwe modellen, zoals de Citroën ë-C3, door softwareproblemen. Dit model, bedoeld als een betaalbare bestseller, ondervond hinder in een laat stadium van de ontwikkeling, wat de levering aan klanten vertraagde.
Klanten melden ook langdurige wachttijden voor levering van auto’s, zoals de Peugeot e-208, wat leidt tot frustratie en annuleringen.
Problemen met eCall-systeem:
Het eCall-systeem, verplicht in Europa voor noodoproepen bij ongevallen, heeft in sommige Stellantis-modellen problemen door defecte back-upbatterijen. Dit kan leiden tot afkeuring bij keuringen en vormt een potentieel veiligheidsrisico.
Klantenservice en klachtafhandeling:
Stellantis wordt veelvuldig bekritiseerd voor slechte klantenservice en ondermaatse afhandeling van klachten. Klanten melden lange wachttijden voor reparaties, onbereikbare klantenservice en dealers die problemen niet serieus nemen. Dit geldt vooral voor de laadproblemen en andere technische issues.
Zelfs bij erkende servicecentra zijn er problemen met de bevoorrading van onderdelen, wat reparaties verder vertraagt.
Reputatieschade en klantvertrouwen:
De cumulatieve impact van deze problemen heeft geleid tot een deuk in het vertrouwen van klanten en dealers. Op forums en sociale media, zoals Reddit, worden Stellantis-auto’s vaak als onbetrouwbaar bestempeld, met opmerkingen als “Stellantis rommel” of “nooit meer een Stellantis-product”.
Sommige importeurs, zoals Louwman in Nederland, hebben zelfs besloten te stoppen met Stellantis, wat wijst op spanningen in de distributieketen.
Samenvatting:
Naast de EV-laadproblemen en de defecte airbags heeft Stellantis te kampen met motorproblemen (PureTech), onbetrouwbare hybride aandrijflijnen, software- en leveringsvertragingen, financiële tegenvallers, slechte klantenservice en organisatorische onrust. Deze issues hebben niet alleen technische, maar ook commerciële en reputatiegevolgen, waardoor Stellantis onder druk staat om de kwaliteit en klantrelaties te verbeteren. De recente verlenging van garantietermijnen (bijvoorbeeld acht jaar op sommige modellen) is een poging om vertrouwen te herstellen, maar critici betwijfelen of dit voldoende is.
Wat zei je ook alweer over slachtoffers?quote:Op donderdag 19 juni 2025 17:10 schreef epicbeardman het volgende:
Ondertussen worden er bij Stellantis weer 33.000 Nederlandse Citroen's teruggeroepen en mogen niet meer de weg op sinds vorige week een vrouw is dood gegaan bij het afgaan van de airbags, de airbags die allemaal metalen je gezicht inschiet.
Dat is jouw mening.quote:Op donderdag 19 juni 2025 16:45 schreef Wantie het volgende:
[..]
Stopborden herkennen is onderdeel van zelfstandig rijden.
Iemand die geen stopborden herkent kan niet zelfstandig rijden.
Ga nou niet weer het onverdedigbare verdedigen. Ook jij ziet best dat Frank in een waanwereld leeft.quote:Op donderdag 19 juni 2025 16:49 schreef Wantie het volgende:
[..]
Het een sluit het andere niet uit.
Vriend van mij weet ongelooflijk veel van techniek.
Maar werkt al 35 jaar niet.
Ik heb het wel geschreven, maar je moet die uitspraak niet aan mij toerekenen…quote:Op donderdag 19 juni 2025 16:50 schreef Wantie het volgende:
[..]
Daar schrijf ik niet dat ik dat zeg...
Faal
Ja, precies.quote:Op donderdag 19 juni 2025 17:57 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Ik heb het wel geschreven, maar je moet die uitspraak niet aan mij toerekenen…
Rly? Dit is een zwaktebod waar je u tegen zegt!
Toch weet je hem niet met argumenten te bestrijden.quote:Op donderdag 19 juni 2025 17:55 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Ga nou niet weer het onverdedigbare verdedigen. Ook jij ziet best dat Frank in een waanwereld leeft.
Het is wel erg lame om achteraf te gaan beweren dat je een uitspraak van Musk bedoelde terwijl dat werkelijk nergens uit blijkt. Maarre, jouw feestje.quote:Op donderdag 19 juni 2025 18:41 schreef Wantie het volgende:
[..]
Ja, precies.
Als ik iets schrijf wat bijvoorbeeld Musk heeft gezegd, dan heb ik het gezegd, want ik schrijf het
Jawel hoor. Maar de laatste tijd is hij vooral met zichzelf bezig. Ik heb hem niet voor niets al gevraagd om daar een separaat topic voor te openen.quote:Op donderdag 19 juni 2025 18:42 schreef Wantie het volgende:
[..]
Toch weet je hem niet met argumenten te bestrijden.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |