Hij krijgt nooit het antwoord wat hij wil horen.quote:Op vrijdag 20 juni 2025 15:34 schreef ChildoftheStars het volgende:
Op dit punt is er een situatie ontstaan waar iedereen heftig op elkaar reageert. Snap dat de reacties vaak niet leuk zijn, alleen het komt niet out of the blue. Je komt zelf erg fel uit de hoek en vraagt advies maar erger je ook aan het gegeven advies.
Juist en daar zit het hem in. Krijgt zijn zin niet en gaat stampvoeten.quote:Op vrijdag 20 juni 2025 15:35 schreef maily het volgende:
[..]
Hij krijgt nooit het antwoord wat hij wil horen.
Je spreekt mij aan met ‘jullie’, alsof ik deel uitmaak van een groep en wij jou allemaal op dezelfde manier benaderen. Dat klopt al niet. Ik kan me voorstellen dat het voor jou zo voelt, als een groep die tegen jou is, maar je kunt mij niet aanspreken op het gedrag van anderen.quote:Op vrijdag 20 juni 2025 15:20 schreef Masberum het volgende:
[..]
Dergelijke reacties zijn er alleen nadat jullie juist uitschelden. De kern is de hele tijd dat ik op elke reactie moest reageren. Deed ik dat niet dan werden/worden mensen boos en gaan ze schelden, naarhalen etc. Dat is ook kinderachtig vind je niet? Maar dat is wat jou bijblijft.. niet juist wat de mensen doen waardoor ik de enkele keer zo reageer. Dat is wat ik bedoel met kliekjesgedrag.
Het is hier een vrijblief (genormaliseerd zelfs zo lijkt het) om iemand uit te schelden omdat die persoon niet of niet snel genoeg reageert, dat is toch erg, vind je niet?
Het vervelende is dat bepaalde users het al als "pesterig gedrag" zien als je het niet met ze eens bent, hoe genuanceerd en netjes je het ook meldt.quote:Op vrijdag 20 juni 2025 15:44 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Je spreekt mij aan met ‘jullie’, alsof ik deel uitmaak van een groep en wij jou allemaal op dezelfde manier benaderen. Dat klopt al niet. Ik kan me voorstellen dat het voor jou zo voelt, als een groep die tegen jou is, maar je kunt mij niet aanspreken op het gedrag van anderen.
Tegen pesterig gedrag heb ik één advies: niet zo happen.
Dit is helemaal niet waar. Ik stampvoet niet op mensen die advies geven. Alleen op mensen die elke gelegenheid maar aangrijpen om te pesten etc. Hoe je dit zo kan verdraaien weet ik ook niet..quote:Op vrijdag 20 juni 2025 15:36 schreef notturna het volgende:
[..]
Juist en daar zit het hem in. Krijgt zijn zin niet en gaat stampvoeten.
En áls je al eens genuanceerd en netjes reageert, wordt dat niet opgemerkt (en vervolgens in de hele slipstream ook nog eens geveegd).quote:Op vrijdag 20 juni 2025 15:46 schreef Leandra het volgende:
[..]
Het vervelende is dat bepaalde users het al als "pesterig gedrag" zien als je het niet met ze eens bent, hoe genuanceerd en netjes je het ook meldt.
Ik erger me nooit aan goed advies. Kijk dit is het goedpraten waar ik het over heb.. je denkt dat ik iets doe waardoor ik het verdien. En verdraait het ook, want zoals gezegd erger ik me niet aan advies. Alleen aan hoe sommige users reagerenquote:Op vrijdag 20 juni 2025 15:34 schreef ChildoftheStars het volgende:
Op dit punt is er een situatie ontstaan waar iedereen heftig op elkaar reageert. Snap dat de reacties vaak niet leuk zijn, alleen het komt niet out of the blue. Je komt zelf erg fel uit de hoek en vraagt advies maar erger je ook aan het gegeven advies.
er is helemaal geen plicht op iedereen te _moeten_ reageren...quote:Op vrijdag 20 juni 2025 15:20 schreef Masberum het volgende:
De kern is de hele tijd dat ik op elke reactie moest reageren.
Ik verdraai het niet, je krijgt genoeg goede adviezen en daar reageer je vaak zat gepikeerd op. Sterker nog veel goede adviezen negeer je. Jammer dat je geen reflectie op je eigen gedrag toepast, want dan zou je zien dat de meerderheid je geprobeerd heeft te helpen. Als je wild van je af slaat met reacties als kinderachtig of ik ben zo ontzettend veel intelligenter dan een ander, ja dan kun je een reactie verwachten.quote:Op vrijdag 20 juni 2025 15:48 schreef Masberum het volgende:
[..]
Dit is helemaal niet waar. Ik stampvoet niet op mensen die advies geven. Alleen op mensen die elke gelegenheid maar aangrijpen om te pesten etc. Hoe je dit zo kan verdraaien weet ik ook niet..
Idd. Geen aandacht beste aandacht.quote:Op vrijdag 20 juni 2025 16:23 schreef Boca_Raton het volgende:
Allemachtig, gaat het nóg steeds over die Masberum?? Volgens mij verdient ie niet zoveel aandacht. Hier.
Maar waarom doe je dat dan niet? Jij bent 1 van die users die altijd maar aanvalt en juist niet bijdraagt. 80% van de users kan ik missen als kiespijn wat dat betreft. Dan blijft de rest over die wel gewoon inhoudelijk reageert en ontsporen topics ook niet en kan ik ook gewoon reageren zonder al die offtopic reacties (waardoor het topic elke keer weer opgeschoond wordt en nu zelfs gesloten).quote:
Negen van de tien adviezen zijn "stop met drinken" en "zoek professionele hulp".quote:Op vrijdag 20 juni 2025 16:47 schreef Masberum het volgende:
[..]
Maar waarom doe je dat dan niet? Jij bent 1 van die users die altijd maar aanvalt en juist niet bijdraagt. 80% van de users kan ik missen als kiespijn wat dat betreft. Dan blijft de rest over die wel gewoon inhoudelijk reageert en ontsporen topics ook niet en kan ik ook gewoon reageren zonder al die offtopic reacties (waardoor het topic elke keer weer opgeschoond wordt en nu zelfs gesloten).
Dus waarom doe je zelf nooit wat je nu zegt. Doe het gewoon, ben jij blij en ik blij.
Je hebt je leven pittig verziekt en bent drastisch opzoek naar afleiding. Hangen op FOK! gaat daar verder weinig bij helpen.quote:Op vrijdag 20 juni 2025 16:47 schreef Masberum het volgende:
[..]
Maar waarom doe je dat dan niet? Jij bent 1 van die users die altijd maar aanvalt en juist niet bijdraagt. 80% van de users kan ik missen als kiespijn wat dat betreft. Dan blijft de rest over die wel gewoon inhoudelijk reageert en ontsporen topics ook niet en kan ik ook gewoon reageren zonder al die offtopic reacties (waardoor het topic elke keer weer opgeschoond wordt en nu zelfs gesloten).
Dus waarom doe je zelf nooit wat je nu zegt. Doe het gewoon, ben jij blij en ik blij.
Dit is dus pesterig.quote:Op vrijdag 20 juni 2025 16:54 schreef IsGoedHoor het volgende:
[..]
Je hebt je leven pittig verziekt en bent drastisch opzoek naar afleiding. Hangen op FOK! gaat daar verder weinig bij helpen.
Aangezien je enige interessante eigenschap hier online is dat je een alcoholist bent die zijn kinderen verloor, zal dat altijd terugkomen in reacties.
Gr gr
Je zit hier in FB hoor. Is niet bedoeld voor oeverloos zwammen.quote:Op vrijdag 20 juni 2025 16:47 schreef Masberum het volgende:
[..]
Pfff, ik hoop echt dat het het eerste is. Ben deze discussie wel zat.quote:Op vrijdag 20 juni 2025 17:58 schreef Cat-astrophe het volgende:
Is dit FB of een verkapt laten-we-de-discussie-met-Masberum-weer-eens-aangaan topic?
Jawel hoor:quote:Op vrijdag 20 juni 2025 16:53 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Er is toch geen topic meer over zijn alcoholprobleem? Waarom dan dat ‘doe je niks mee’? Weten wij veel waar hij zit in zijn proces.
Doet-ie niks meequote:Op zaterdag 7 juni 2025 11:36 schreef Armani XL het volgende:
Serieus willen stoppen met alcohol dan is er een mooi topic met veel ervaringsdeskundigen die maar al te graag behulpzaam willen zijn:
R&P / FOK!ers die stoppen met alcohol - waar we stoppen #18
Was dat plan al niet eens meermaals geprobeerd?quote:Op vrijdag 20 juni 2025 20:01 schreef Iceage het volgende:
Mijn mening is dat iedereen Masberum het beste totaal kan negeren en stel je ziet weer een beledigende post van hem (waar dan ook) zet een tr.
Het is belangrijk om te achterhalen wat de drijfveer is van iemand om zich te gedragen zoals hij of zij doet. Daarmee komt het gesprek op tafel over waarom iemand vervelend gedrag vertoont. Het toegeven waarom iemand zich zo gedraagt zoals hij doet is echter niet eenvoudig voor degene die het gedrag laat zien. Vaak gaat dit gepaard met een verlies aan ego, schaamte of andere negatieve gevoelens. Als je verwacht dat iemand verandert, dan verlang je eigenlijk dat die persoon stopt met datgene wat voor hem of haar belangrijk was.quote:Op vrijdag 20 juni 2025 20:09 schreef r_one het volgende:
[..]
Was dat plan al niet eens meermaals geprobeerd?
Volgens mij is Fok! nogal een belangerijk onderdeel in zijn leven momenteel.quote:Op vrijdag 20 juni 2025 20:19 schreef greysbones het volgende:
[..]
Het is belangrijk om te achterhalen wat de drijfveer is van iemand om zich te gedragen zoals hij of zij doet. Daarmee komt het gesprek op tafel over waarom iemand vervelend gedrag vertoont. Het toegeven waarom iemand zich zo gedraagt zoals hij doet is echter niet eenvoudig voor degene die het gedrag laat zien. Vaak gaat dit gepaard met een verlies aan ego, schaamte of andere negatieve gevoelens. Als je verwacht dat iemand verandert, dan verlang je eigenlijk dat die persoon stopt met datgene wat voor hem of haar belangrijk was.
https://www.degedragscoach.nl/blog/kan-iemand-echt-veranderen
Doel je hiermee op Masberum zelf of op reaguurders (op Masberum)?quote:Op vrijdag 20 juni 2025 20:19 schreef greysbones het volgende:
[..]
Het is belangrijk om te achterhalen wat de drijfveer is van iemand om zich te gedragen zoals hij of zij doet. Daarmee komt het gesprek op tafel over waarom iemand vervelend gedrag vertoont. Het toegeven waarom iemand zich zo gedraagt zoals hij doet is echter niet eenvoudig voor degene die het gedrag laat zien. Vaak gaat dit gepaard met een verlies aan ego, schaamte of andere negatieve gevoelens. Als je verwacht dat iemand verandert, dan verlang je eigenlijk dat die persoon stopt met datgene wat voor hem of haar belangrijk was.
https://www.degedragscoach.nl/blog/kan-iemand-echt-veranderen
Doe niet zo gek. We vinden het fan-tas-tischquote:Op vrijdag 20 juni 2025 20:03 schreef greysbones het volgende:
Eens
Herhaling van alles wat er al gezegd is
Niemand wordt hier blij van
En de mods hier al helemaal niet ( kan ik me voorstellen )
Jeueueujjjjjquote:Op zaterdag 21 juni 2025 03:02 schreef Armani XL het volgende:
[..]
Doe niet zo gek. We vinden het fan-tas-tisch
Hear hearquote:Op vrijdag 20 juni 2025 20:01 schreef Iceage het volgende:
Mijn mening is dat iedereen Masberum het beste totaal kan negeren en stel je ziet weer een beledigende post van hem (waar dan ook) zet een tr.
Ik vind dat hij nu weer veel te veel aandacht krijgt.
quote:
Nee, hier is een strikte moderatie van toepassing!quote:Op zaterdag 21 juni 2025 03:10 schreef r_one het volgende:
[..]
Jeueueujjjjj![]()
Mag er dan nou ein-de-lijk eens genachtbaggerd worden hier in FB?![]()
![]()
Ja ik zie hetquote:Op zaterdag 21 juni 2025 03:14 schreef Armani XL het volgende:
[..]
Nee, hier is een strikte moderatie van toepassing!
Slaap maar eens lekker uit, word wakker, neem een bak sterke koffie en dannnnnnnnnnn ......quote:Op zaterdag 21 juni 2025 03:18 schreef Armani XL het volgende:
Slaap lekker, het is weer mooi geweest.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.r_one in WGR / [WGR] Feedback
.
Op vrijdag 20 juni 2025 08:15 schreef VEM2012 het volgende:
Misschien moet je juridische discussies gewoon overlaten aan juristen. Want je begrijpt er overduidelijk niets van.
Er was he-le-maal niks mis met jouw 'Sterkte', jij kent de problematiek van CF. Jij wel!quote:Op zaterdag 21 juni 2025 23:56 schreef ChildoftheStars het volgende:
Het is wel jammer dat dit soort discussies zo heftig en op de man gaan. Het maakt mij gewoon nerveus om te posten, terwijl... waar gaat het helemaal over? Niks ergs.
Vanuit mij waren er geen kwade bedoelingen (en beweer niet dat anderen die wel hebben) en ook niet de bedoeling om volledig offtopic te gaan. Wilde gewoon vriendelijk en hartelijk zijn en oprecht, misschien niet objectief... alleen emoties zijn niet per definitie slecht.
Jij bent een lieverd. Jij deed helemaal niks verkeerd . Het is gewoon heel jammer dat je je liet uitlokken en daardoor nu zelfs twijfelt om in je eigen topic te posten.quote:Op zaterdag 21 juni 2025 23:56 schreef ChildoftheStars het volgende:
Het is wel jammer dat dit soort discussies zo heftig en op de man gaan. Het maakt mij gewoon nerveus om te posten, terwijl... waar gaat het helemaal over? Niks ergs.
Vanuit mij waren er geen kwade bedoelingen (en beweer niet dat anderen die wel hebben) en ook niet de bedoeling om volledig offtopic te gaan. Wilde gewoon vriendelijk en hartelijk zijn en oprecht, misschien niet objectief... alleen emoties zijn niet per definitie slecht.
Amenquote:Op zondag 22 juni 2025 00:05 schreef Iceage het volgende:
[..]
Jij bent een lieverd. Jij deed helemaal niks verkeerd . Het is gewoon heel jammer dat je je liet uitlokken en daardoor nu zelfs twijfelt om in je eigen topic te posten.
Juist nu met alles wat er om je heen gebeurd en juist nu je steun en empathie verdient ipv botte aanvallen.
Alle Sterkte. Maak pot thee en probeer te ontspannen en probeer een goede nachtrust te pakken.
Dikke virtuele knuffel!!
quote:Op zaterdag 21 juni 2025 23:56 schreef ChildoftheStars het volgende:
Lieve Child. Gewoon blijven posten, jij doet nog geen vlieg kwaad.quote:
Je hebt totaal niks fouts gedaan, je hebt gereageerd vanuit je hart en dan waardeer ik enorm, blijf posten waar je wiltquote:Op zaterdag 21 juni 2025 23:56 schreef ChildoftheStars het volgende:
Zoals iedereen hier zegt, je doet niets verkeerdquote:Op zaterdag 21 juni 2025 23:56 schreef ChildoftheStars het volgende:
Wij jou ookquote:Op maandag 23 juni 2025 11:10 schreef ChildoftheStars het volgende:
Dank jullie wel
Ik voel altijd heel veel liefde en troost en wijsheid van Fok. Ik waardeer jullie echt enorm
Was alweer een tijdje geleden.quote:Op dinsdag 24 juni 2025 22:13 schreef Sally het volgende:
Graag zsm verwijderen (ook op verzoek van TS zelf)
Cupfighter in R&P / Trauma aanvallen? #3
Edit: dank![]()
Klopt, maar ik gok wel dat er een fikse trigger is geweest afgelopen week...quote:
Dank je wel allebei, ja het ging helaas weer even mis gisterenquote:Op dinsdag 24 juni 2025 22:17 schreef Sally het volgende:
[..]
Klopt, maar ik gok wel dat er een fikse trigger is geweest afgelopen week...![]()
@:Cupfighter als je dit leest *knufff
En jij weet waar het over gaat?quote:
Gelukkig krijg je je steun in de vorm van een likequote:
Dan mag @Cupfighter je even tekst en uitleg geven.quote:Op woensdag 25 juni 2025 09:47 schreef Puzzie het volgende:
[..]
Gelukkig krijg je je steun in de vorm van een like
én is ook niet nodig om hier te melden natuurlijk. Of waar dan ook. Gewoon dan het topic negeren.quote:Op woensdag 25 juni 2025 10:12 schreef Armani XL het volgende:
[..]
Oké, dat mag je vinden natuurlijk.
Kan ik verder erg weinig mee![]()
quote:Op dinsdag 24 juni 2025 23:29 schreef Masberum het volgende:
Ik kan niet in details gaan want dan word ik wellicht gebanned omdat ik bans openbaar. Maar ik had een langere ban en nu is die al voorbij. Dus ik kan weer reageren in veel delen van het forum![]()
![]()
Diplomatie helpt. Een nette maar dominante mail kan veel verschil maken. En ik ben dus weer aanwezig
![]()
![]()
![]()
[ afbeelding ]
Heb je ook de berichten van @yvonne in dat topic gelezen?quote:Op woensdag 25 juni 2025 21:44 schreef Iceage het volgende:
Ok Dan
Begrijp ik het nu goed dat mods en FA s worden overruled ? Is het dan alles voor de clicks?
Schiet mij maar lek. Ik begrijp er niks van.
[..]
Nope waar zie ik die ?quote:Op woensdag 25 juni 2025 21:56 schreef Armani XL het volgende:
[..]
Heb je ook de berichten van @:yvonne in dat topic gelezen?
In datzelfde topic van waaruit jij quoot:quote:
quote:Op woensdag 25 juni 2025 11:08 schreef yvonne het volgende:
[..]
Oh ja. Maar dit moest ff want hij liegt. Z'n gewone ban liep automatisch af
Ok Thanks , Leesvoer.quote:Op woensdag 25 juni 2025 22:01 schreef Armani XL het volgende:
[..]
In datzelfde topic van waaruit jij quoot:
[..]
Maakt niks uit . Hij post toch door al dan niet met klonen.Hij kan kennelijk niet zonder aandacht hier en alcohol.quote:Op woensdag 25 juni 2025 22:01 schreef Armani XL het volgende:
[..]
In datzelfde topic van waaruit jij quoot:
[..]
Zit nu op de tablet, maar is het erg nodig om dat deel in de reeks te hebben zitten? Allemaal oude informatie.quote:Op zaterdag 28 juni 2025 13:41 schreef Sally het volgende:
Viel me op dat het 1e deel niet gereekst is (kan lastig zoeken nu naar dat deel want zit mobiel, sorry)
Topicreeks: Veel aan hoofd - Deel 2
quote:Op zaterdag 28 juni 2025 15:38 schreef Nizno het volgende:
[..]
Uiteraard met liefde opgelost![]()
Topicreeks: Veel aan hoofd
Dank je wel voor het reeksen @Niznoquote:Op zaterdag 28 juni 2025 15:53 schreef r_one het volgende:
[..]![]()
(ik zie nu dat de reeks nog niet eens een halfjaar 'draait', het leek me een eeuwigheid, heel veel gebeurd met TS in die korte tijd)
Ik heb niet gereekst, ik schuif de credits wel even door naar @Niznoquote:Op zaterdag 28 juni 2025 16:52 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Dank je wel voor het reeksen
Oh echt, zo kort ! Voelt idd als langer
Saaiheid is altijd mijn levensdoel, alleen ben er niet goed in
Dan moet je bij mij in de leerquote:Op zaterdag 28 juni 2025 16:52 schreef ChildoftheStars het volgende:
Saaiheid is altijd mijn levensdoel, alleen ben er niet goed in
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |