a dat is wel zo.quote:Op zaterdag 7 juni 2025 00:13 schreef Shii het volgende:
[..]
Dat laatste ben ik het wel mee eens. Maar ik denk dat het continue reageren (door andere users) op de posts van kree niet echt helpt.
Je 'J' hapert Roesesagerquote:
Hoe is het nu met je Masberum? Ben je dronken, aangeschoten, nuchter?quote:Op zaterdag 7 juni 2025 01:47 schreef Masberum het volgende:
Jammer dat je er niet bent vandaag @:kree , ik mis je wel maat
Dronken in praktijk maar ik voel me soort van nuchter. Ik voel alleen dat het wat brand in mijn voorhoofd. En dat ik me nuchter voel is natuurlijk in verhouding tot. Ik ben niet nuchter, maar als je nog normaal kan reageren etc. dan voelt het voor jezelf wel anders aan dan wanneer je mensen ziet die voor de lol op de weg gaan liggen dronken (vroeger 20 jaar geleden in Groningen) om maar een voorbeeld te geven (en nee ik dus niet)quote:Op zaterdag 7 juni 2025 01:49 schreef Duveldrinker het volgende:
[..]
Hoe is het nu met je Masberum? Ben je dronken, aangeschoten, nuchter?
Eens want jij reageert altijd bijna hetzelfde als nuchter denk ik? Of wanneer je nuchter reageert?quote:Op zaterdag 7 juni 2025 01:57 schreef Masberum het volgende:
[..]
Dronken in praktijk maar ik voel me soort van nuchter. Ik voel alleen dat het wat brand in mijn voorhoofd. En dat ik me nuchter voel is natuurlijk in verhouding tot. Ik ben niet nuchter, maar als je nog normaal kan reageren etc. dan voelt het voor jezelf wel anders aan dan wanneer je mensen ziet die voor de lol op de weg gaan liggen dronken (vroeger 20 jaar geleden in Groningen) om maar een voorbeeld te geven (en nee ik dus niet)
En hoe gaat het met jou? Sorry, is gewoon netjes om te vragen en ik deed dat niet directquote:Op zaterdag 7 juni 2025 01:49 schreef Duveldrinker het volgende:
[..]
Hoe is het nu met je Masberum? Ben je dronken, aangeschoten, nuchter?
Maar mijn eerste vraag was belangrijker hoe gaat het met je. Hoe is je situatie nu?quote:Op zaterdag 7 juni 2025 01:57 schreef Masberum het volgende:
[..]
Dronken in praktijk maar ik voel me soort van nuchter. Ik voel alleen dat het wat brand in mijn voorhoofd. En dat ik me nuchter voel is natuurlijk in verhouding tot. Ik ben niet nuchter, maar als je nog normaal kan reageren etc. dan voelt het voor jezelf wel anders aan dan wanneer je mensen ziet die voor de lol op de weg gaan liggen dronken (vroeger 20 jaar geleden in Groningen) om maar een voorbeeld te geven (en nee ik dus niet)
Met mij prima, ik heb lekker een lang weekend voor de boeg zonder voetbal verplichtingen, mijn slaapprobleem komt dat wel naar voren, ik blijf dan vaak erg lang wakker omdat ik morgen geen doel heb.quote:Op zaterdag 7 juni 2025 02:03 schreef Masberum het volgende:
[..]
En hoe gaat het met jou? Sorry, is gewoon netjes om te vragen en ik deed dat niet direct
welquote:Op zaterdag 7 juni 2025 02:03 schreef Duveldrinker het volgende:
[..]
Eens want jij reageert altijd bijna hetzelfde als nuchter denk ik? Of wanneer je nuchter reageert?
Dat naar jezelf kijken als derde persoon dat is wel herkenbaar had ik nog niet zo snel aan gedacht.quote:Op zaterdag 7 juni 2025 02:06 schreef Masberum het volgende:
[..]
wel
Nou alcohol heeft wel effect op mij. Maar vooral dat ik me sneller aangevallen voel. En wel ook dat ik meer ad-rem (of hoe noemen ze dat) reageer. In een enkel geval ga ik dan tever omdat het me emotioneel raakt maar in het algemeen blijf ik wel gewoon in controle. Mijn levensstijl is om dingen zoveel mogelijk vanuit de derde persoon te benaderen, en dat maakt redelijk automatisch dat dat ook vrij gemakkelijk lukt als ik wel alcohol heb gehad.
Maar een enkele keer als ik echt veel te veel heb gehad dan is er geen stoppen meer aan. Dan voel ik me ook compleet anders. Maar dat is misschien 1 keer in het jaar of half jaar. Dan zijn alle remmen los en voel ik me ook veel verdrietiger o.a.
Jij hebt dat ook dus ook al dacht je er niet direct aan? Of hoe moet ik dat zien?quote:Op zaterdag 7 juni 2025 02:09 schreef Duveldrinker het volgende:
[..]
Dat naar jezelf kijken als derde persoon dat is wel herkenbaar had ik nog niet zo snel aan gedacht.
Ja dat iemand je naar je kijkt en je beoordeeld? Althans zo zie ik het.quote:Op zaterdag 7 juni 2025 02:12 schreef Masberum het volgende:
[..]
Jij hebt dat ook dus ook al dacht je er niet direct aan? Of hoe moet ik dat zien?
wat bedoel je hiermee, want ik herken dit wel heel goed, ik heb jarenlang online poker gespeeld en heb online gokwebsites beheerd. Enorm veel geld verdiend daarmee, maar nooit gelukkig geworden. Ik doe ook nog steeds traden ben ik goed in, maar dat staat toch wel een beetje los van je problemen prive en met je alcohol of sla ik nu plank mis?quote:Op zaterdag 7 juni 2025 02:16 schreef Masberum het volgende:
Kijk ook trouwens
[ afbeelding ]
Dit is wat ik ermee bedoel dat ik best goed functioneer. En ja je kan je mening over poker hebben. Maar er zijn meer zaken waarmee ik geld verdien. Hier in ongeveer 2 uur tijd 1200 euro erbij weer. En ja dit zegt niet iedereen wat. Want je kan immers ook pech hebben etc. Maar in de praktijk voor mij ook met alcohol op verdien ik gewoon geld met de dingen die ik tussendoor doe.
Nou je slaat de plank misschien niet mis. Maar de rest ziet me hier als een nietsnut vanwege mijn alcohol gebruik. Terwijl ik juist financieel o.a. wel prima voor mijn ex en kinderen zorgde. Ik had nu met alcohol op wat extra de drang om maar een keer te laten zien dat ik gewoon wel doe zoals ik zei, wat ze niet wilden geloven wellicht omdat ik alcoholist ben (die per definitie niks kan, niet intelligent is onder drankgebruik etc.)quote:Op zaterdag 7 juni 2025 02:20 schreef Duveldrinker het volgende:
[..]
wat bedoel je hiermee, want ik herken dit wel heel goed, ik heb jarenlang online poker gespeeld en heb online gokwebsites beheerd. Enorm veel geld verdiend daarmee, maar nooit gelukkig geworden. Ik doe ook nog steeds traden ben ik goed in, maar dat staat toch wel een beetje los van je problemen prive en met je alcohol of sla ik nu plank mis?
Dat moet je loslaten, er zitten waarschijnlijk complete niksnutten hier op dit forum. En een alcohol probleem treft heel vaak enorm slimme en ondernemende mensen. Want om een verslaving en een goed functionerend leven te lijden vergt enorm veel kwaliteit en inzet. Maar....zonder die verslaving zou je nog veel beter kunnen functioneren, dat heb ik mogen ervaren en ook mogen ervaren met die verslaving. Ik zweef trouwens nog steeds tussen die 2 werelden.quote:Op zaterdag 7 juni 2025 02:28 schreef Masberum het volgende:
[..]
Nou je slaat de plank misschien niet mis. Maar de rest ziet me hier als een nietsnut vanwege mijn alcohol gebruik. Terwijl ik juist financieel o.a. wel prima voor mijn ex en kinderen zorgde. Ik had nu met alcohol op wat extra de drang om maar een keer te laten zien dat ik gewoon wel doe zoals ik zei, wat ze niet wilden geloven wellicht omdat ik alcoholist ben (die per definitie niks kan, niet intelligent is onder drankgebruik etc.)
Ja hoiquote:Op zaterdag 7 juni 2025 02:36 schreef Duveldrinker het volgende:
er zitten waarschijnlijk complete niksnutten hier op dit forum
Haha ja zoals r_onequote:Op zaterdag 7 juni 2025 02:38 schreef r_one het volgende:
[..]
Ja hoi![]()
Ik ga me effe nuttig maken. Met niks.
Ik hoop dat hij zijn leven weer op kan pakken.quote:Op zaterdag 7 juni 2025 02:39 schreef Masberum het volgende:
Ik vind het trouwens wel echt jammer dat Kree hier niet gewoon op vrijdagavond is. Maar ik hoop dat hij een leuke tijd heeft offline
Ja ik heb hier natuurlijk wel een reputatie hoog te houden hè.quote:
Sorry je kan geen ervaringsdeskundige zijn als je nog regelmatig gebruiktquote:Op vrijdag 6 juni 2025 23:59 schreef Masberum het volgende:
Ik respecteer Kree en vind hem een goed persoon. Hij kan goed piano spelen ook trouwens. En is best intelligent. Als hij alcohol op heeft komt dat alleen minder tot uiting. Hij is juist een heel vriendelijk persoon en hij is ervaringsdeskundige. Maar dat betekent niet dat al zijn reacties goed uit de verf komen. Maar ik ken hem al jaren en probeer objectief naar mensen hun reacties te kijken en hij doet nooit echt een vlieg kwaad om het zo maar te zeggen (afgezien van wellicht een paar keer een grijs gebied)
Precies. Vooral ook omdat sommige verslaafden zelf ook geen zachte handschoentjes hanteren als het ze zo uitkomt.quote:Op zaterdag 7 juni 2025 08:52 schreef Ridocar het volgende:
Jeetje, ik heb weer wat gemist.
Even voor de duidelijkheid: Dit is een forum waar gewone users zitten, ervaringsdeskundigen, gebruikers, hulpverleners en leken (op het gebied van hulpverlening dan). Hier doe ik niet aan kusjekroel om ts maar tevreden te houden, en als bepaalde zaken je niet aanstaan, dan staat het je vrij om te vertrekken. We zitten ondertussen in topic #5 en ik krijg niet de indruk dat Masberum hier iets wijzer van wordt, maar ik ga mijn gedrag niet aanpassen omdat meneer het niet kan handelen.
Dit is FOK!, geen safe haven met zachte handschoentjes.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |