Dat kan nog steeds…quote:Op donderdag 19 juni 2025 13:57 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Ja dat hadden ze zeker moeten doen.
En Wiersma gaat willens en wetens weer het pad op van mogelijke rechtzaken:quote:Op donderdag 19 juni 2025 13:57 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Ja dat hadden ze zeker moeten doen.
quote:Ondanks de kritiek wil Wiersma het plan, om de rekenkundige ondergrens van stikstofuitstoot te verhogen, nog dit jaar doorzetten. Pas na invoering wil ze de limiet door een rechter en de Raad van State laten toetsen. Het adviesorgaan oordeelde eerder negatief over het plan, omdat allerminst zeker is of de opgeschroefde rekengrens overeind blijft bij de rechter.
Vandaag naar de Kamer roepen, alleen om een MvW voor te lezen. Stemmen en dan kan ze misschien tegelijk met de nieuwe ministers naar de koning, alleen dan kan zij haar ontslag aanbieden.quote:Op donderdag 19 juni 2025 14:20 schreef miss_sly het volgende:
[..]
En Wiersma gaat willens en wetens weer het pad op van mogelijke rechtzaken:
https://www.nrc.nl/nieuws(...)n-te-voeren-a4897549
[..]
Dat is dan eigenlijk ook het standpunt van GL/PvdA, dat Israel de Iron Dome misbruikt als "veiligheidsnet" om Iran aan te vallen.... maar je kunt nu inderdaad niet de Israelische bevolking dan ook maar blootstellen aan het dodelijke gevaar van raketten omdat Netanyahu en co dat aan de andere kant wel doen.quote:Op donderdag 19 juni 2025 14:10 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Ik heb hier ook wel enige moeite mee. Eigenlijk is de timing rotslecht want twee weken terug had ik het gesteund maar na aanval op Iran kan je niet meer terug. En dat is ook het lelijke want Israel weet dondersgoed dat de landen geen sancties durven op te leggen omdat zij nu ook een oorlog voeren met Iran.
Wat een shitshow.
Nederland is naar mijn mening dan ook veel te laat met de sancties.quote:Op donderdag 19 juni 2025 14:27 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Dat is dan eigenlijk ook het standpunt van GL/PvdA, dat Israel de Iron Dome misbruikt als "veiligheidsnet" om Iran aan te vallen.... maar je kunt nu inderdaad niet de Israelische bevolking dan ook maar blootstellen aan het dodelijke gevaar van raketten omdat Netanyahu en co dat aan de andere kant wel doen.
Ja dit blijft ook lastig, want als je uberhaupt vooraf sancties had ingesteld om die Iron Dome te schaden, dan had je Iran en anderen weer de boodschap gegeven dat Israel aan te vallen is.... het blijft gewoon aan alle kanten kut.quote:Op donderdag 19 juni 2025 14:37 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Nederland is naar mijn mening dan ook veel te laat met de sancties.
Wat mij betreft laten ze vooral zien dat ze echt geen flauw idee hebben van hoe de vlag er in de wereld bijhangt momenteel. Deze kant van het politieke spectrum staat wereldwijd al behoorlijk onder druk op het moment en dan komen ze met zoiets? Ik kan er met mijn pet gewoon niet bij.quote:Op donderdag 19 juni 2025 14:27 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Dat is dan eigenlijk ook het standpunt van GL/PvdA, dat Israel de Iron Dome misbruikt als "veiligheidsnet" om Iran aan te vallen.... maar je kunt nu inderdaad niet de Israelische bevolking dan ook maar blootstellen aan het dodelijke gevaar van raketten omdat Netanyahu en co dat aan de andere kant wel doen.
We leveren Rusland toch ook geen onderdelen voor luchtverdediging?quote:Op donderdag 19 juni 2025 14:05 schreef xpompompomx het volgende:
Dit zou electoraal ook weer een strategische misser van heb ik me jou daar zijn:
GL-PvdA wil levering onderdelen voor luchtverdediging Israël stopzetten
Willen ze nou echt nog een keer 15 jaar PVVD/CDA?
Doe zulke domme dingen nou eens gewoon even lekker niet. Soms is het gewoon beter om gewoon niets te doen dan iets te doen. Dit is zo'n onderwerp.
quote:Op donderdag 19 juni 2025 14:39 schreef KaheemSaid het volgende:
[..]
We leveren Rusland toch ook geen onderdelen voor luchtverdediging?
Sinds 7 oktober 2023 heeft Israël aanvallen uitgevoerd op Libanon, Syrië, Iran en Jemen.quote:Op donderdag 19 juni 2025 14:41 schreef xpompompomx het volgende:
[..]Zucht.
Waarschijnlijk wel, maar goed. Totaal ander verhaal.
Mja, wat mij betreft stel je zware economische sancties in. Je verbiedt hele Israelische regering om Europa in te komen. Dan hoef je nog niet aan Iron Dome of andere dingen als F-35 te komen.quote:Op donderdag 19 juni 2025 14:39 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Ja dit blijft ook lastig, want als je uberhaupt vooraf sancties had ingesteld om die Iron Dome te schaden, dan had je Iran en anderen weer de boodschap gegeven dat Israel aan te vallen is.... het blijft gewoon aan alle kanten kut.
Ja, stukken voor de Iron Dome hadden ten allen tijden buiten de sancties moeten vallen, ook zonder aanval op Iran. Dat Iran die Iron Dome wil uittesten was namelijk 1 oktober 2024 al duidelijk. De spullen van de Iron Dome niet leveren is gelijk aan het doodsvonnis tekenen van de Israëlische bevolking.quote:Op donderdag 19 juni 2025 14:39 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Ja dit blijft ook lastig, want als je uberhaupt vooraf sancties had ingesteld om die Iron Dome te schaden, dan had je Iran en anderen weer de boodschap gegeven dat Israel aan te vallen is.... het blijft gewoon aan alle kanten kut.
Ja? En?quote:Op donderdag 19 juni 2025 14:44 schreef KaheemSaid het volgende:
[..]
Sinds 7 oktober 2023 heeft Israël aanvallen uitgevoerd op Libanon, Syrië, Iran en Jemen.
En blijkbaar draagt PvdA/GL daar graag een steentje aan bij. Ik moet zeggen, ik krijg steeds meer sympathie voor het onmogelijke VVD-idee om zowel PVV als PvdA/GL uit te sluiten.quote:Op donderdag 19 juni 2025 14:46 schreef Hanca het volgende:
[..]
Ja, stukken voor de Iron Dome hadden ten allen tijden buiten de sancties moeten vallen, ook zonder aanval op Iran. Dat Iran die Iron Dome wil uittesten was namelijk 1 oktober 2024 al duidelijk. De spullen van de Iron Dome niet leveren is gelijk aan het doodsvonnis tekenen van de Israëlische bevolking.
Wij schijnen een essentieel onderdeel te leveren. Geen idee of meer partijen die kunnen leveren.quote:Op donderdag 19 juni 2025 14:51 schreef Gimmick het volgende:
Uiteraard is het een schandalig idee van Piri, maar is Israel echt zo afhankelijk van ons? Lijkt mij niet toch?
Kan mij best goed voorstellen dat GL/PvdA wil dat er richting Israël meer gebeurd dan The Caspar Proposal. Of dit de weg is betwijfel ik een beetje. Wat vind jij andere enorme strategische blunders van GL/PvdA en wat zou jij wel een goed voorstel vinden?quote:Op donderdag 19 juni 2025 14:47 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Ja? En?
Moeten GL/PvdA+aanhang daarom telkens van die enorme strategische blunders begaan? (Die ze ook al voor dit conflict maakten trouwens)
Strategisch nu het beste voor GL-PvdA is helemaal geen voorstellen over dit onderwerp doen. Blijf je boosheid over Netanyahu uitspreken, zou ik zeggen. Maar de partij is helemaal niet in de positie voor concrete voorstellen, gebruik dat door te duiken.quote:Op donderdag 19 juni 2025 14:53 schreef KaheemSaid het volgende:
[..]
Kan mij best goed voorstellen dat GL/PvdA wil dat er richting Israël meer gebeurd dan The Caspar Proposal. Of dit de weg is betwijfel ik een beetje. Wat vind jij andere enorme strategische blunders van GL/PvdA en wat zou jij wel een goed voorstel vinden?
Het beste dat ze nu hadden kunnen doen was de mond houden en misschien wachten tot men in het MO weer een beetje tot bedaren is gekomen.quote:Op donderdag 19 juni 2025 14:53 schreef KaheemSaid het volgende:
[..]
Kan mij best goed voorstellen dat GL/PvdA wil dat er richting Israël meer gebeurd dan The Caspar Proposal. Of dit de weg is betwijfel ik een beetje. Wat vind jij andere enorme strategische blunders van GL/PvdA en wat zou jij wel een goed voorstel vinden?
De ironie spat er ook wel van af maar soit.quote:De Israëlische minister van Defensie, Israel Katz, zegt dat het doden van de Iraanse leider ayatollah Khamenei deel uitmaakt van de oorlogscampagne van Israël. ,,Deze man mag niet blijven leven", aldus Katz na de aanval op het Israëlisch ziekenhuis in Beer Sheva.
Bij een bezoek aan Holon, dat eveneens door raketten getroffen werd, noemde Katz de Iraanse leider een 'moderne Hitler', aldus The Times of Israel.
Waarom zouden ze niet in een positie zijn om met concrete voorstellen te komen?quote:Op donderdag 19 juni 2025 14:55 schreef Hanca het volgende:
[..]
Strategisch nu het beste voor GL-PvdA is helemaal geen voorstellen over dit onderwerp doen. Blijf je boosheid over Netanyahu uitspreken, zou ik zeggen. Maar de partij is helemaal niet in de positie voor concrete voorstellen, gebruik dat door te duiken.
Ja, dat zijn ook volidioten. Maar dan hoef je dat als partij die al achter staat dat ook niet te zijn natuurlijk.quote:Op donderdag 19 juni 2025 15:03 schreef Frozen-assassin het volgende:
Anderzijds moet je je afvragen of je zulke idiote uitspraken moet willen steunen
[..]
De ironie spat er ook wel van af maar soit.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |