abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_217985102
quote:
0s.gif Op donderdag 19 juni 2025 13:57 schreef Kickinalfa het volgende:

[..]
Ja dat hadden ze zeker moeten doen.
Dat kan nog steeds…
  Moderator donderdag 19 juni 2025 @ 14:17:25 #277
192657 crew  xpompompomx
^(;,;)^
pi_217985158
Het is ook echt allemaal zo ontzettend dom en wereldvreemd.
Israel gewoon lekker die spullen laten verkopen en ze het vervolgens gewoon lekker zelf laten uitzoeken is het slimste. Maar nee, met moet zichzelf weer eens saboteren. En na de volgende verkiezingen is het weer zuchten en klagen dat het weer niks geworden is. 8)7
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
  Moderator donderdag 19 juni 2025 @ 14:20:11 #278
5428 crew  miss_sly
pi_217985182
quote:
0s.gif Op donderdag 19 juni 2025 13:57 schreef Kickinalfa het volgende:

[..]
Ja dat hadden ze zeker moeten doen.
En Wiersma gaat willens en wetens weer het pad op van mogelijke rechtzaken:

https://www.nrc.nl/nieuws(...)n-te-voeren-a4897549

quote:
Ondanks de kritiek wil Wiersma het plan, om de rekenkundige ondergrens van stikstofuitstoot te verhogen, nog dit jaar doorzetten. Pas na invoering wil ze de limiet door een rechter en de Raad van State laten toetsen. Het adviesorgaan oordeelde eerder negatief over het plan, omdat allerminst zeker is of de opgeschroefde rekengrens overeind blijft bij de rechter.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_217985204
GL-PvdA had wat betreft dit onderwerp maar 1 taak: zoveel mogelijk je mond houden. Wat je ook zegt, je stoot altijd de helft van je potentiële kiezers af. Maar dat lukte dus niet.

En dan is dit nog het domste wat je kunt zeggen: we breken de iron dome van Israël af. Iets wat alleen ter verdediging is en aanvallend niet bruikbaar is. Zelfs de grootste Israëlhaters binnen GL-PvdA zullen toch vinden dat verdediging moet kunnen.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
En ze zeggen me tel je zegeningen, maar als ik dat zou doen zou ik morgen nog bezig zijn (Damascus)
pi_217985213
quote:
7s.gif Op donderdag 19 juni 2025 14:20 schreef miss_sly het volgende:

[..]
En Wiersma gaat willens en wetens weer het pad op van mogelijke rechtzaken:

https://www.nrc.nl/nieuws(...)n-te-voeren-a4897549
[..]

Vandaag naar de Kamer roepen, alleen om een MvW voor te lezen. Stemmen en dan kan ze misschien tegelijk met de nieuwe ministers naar de koning, alleen dan kan zij haar ontslag aanbieden.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
En ze zeggen me tel je zegeningen, maar als ik dat zou doen zou ik morgen nog bezig zijn (Damascus)
pi_217985243
quote:
0s.gif Op donderdag 19 juni 2025 14:10 schreef Frozen-assassin het volgende:

[..]
Ik heb hier ook wel enige moeite mee. Eigenlijk is de timing rotslecht want twee weken terug had ik het gesteund maar na aanval op Iran kan je niet meer terug. En dat is ook het lelijke want Israel weet dondersgoed dat de landen geen sancties durven op te leggen omdat zij nu ook een oorlog voeren met Iran.

Wat een shitshow.
Dat is dan eigenlijk ook het standpunt van GL/PvdA, dat Israel de Iron Dome misbruikt als "veiligheidsnet" om Iran aan te vallen.... maar je kunt nu inderdaad niet de Israelische bevolking dan ook maar blootstellen aan het dodelijke gevaar van raketten omdat Netanyahu en co dat aan de andere kant wel doen.
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
  donderdag 19 juni 2025 @ 14:37:09 #282
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_217985307
quote:
0s.gif Op donderdag 19 juni 2025 14:27 schreef TheVulture het volgende:

[..]
Dat is dan eigenlijk ook het standpunt van GL/PvdA, dat Israel de Iron Dome misbruikt als "veiligheidsnet" om Iran aan te vallen.... maar je kunt nu inderdaad niet de Israelische bevolking dan ook maar blootstellen aan het dodelijke gevaar van raketten omdat Netanyahu en co dat aan de andere kant wel doen.
Nederland is naar mijn mening dan ook veel te laat met de sancties.
pi_217985315
quote:
0s.gif Op donderdag 19 juni 2025 14:37 schreef Frozen-assassin het volgende:

[..]
Nederland is naar mijn mening dan ook veel te laat met de sancties.
Ja dit blijft ook lastig, want als je uberhaupt vooraf sancties had ingesteld om die Iron Dome te schaden, dan had je Iran en anderen weer de boodschap gegeven dat Israel aan te vallen is.... het blijft gewoon aan alle kanten kut.
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
  Moderator donderdag 19 juni 2025 @ 14:39:27 #284
192657 crew  xpompompomx
^(;,;)^
pi_217985321
quote:
0s.gif Op donderdag 19 juni 2025 14:27 schreef TheVulture het volgende:

[..]
Wat mij betreft laten ze vooral zien dat ze echt geen flauw idee hebben van hoe de vlag er in de wereld bijhangt momenteel. Deze kant van het politieke spectrum staat wereldwijd al behoorlijk onder druk op het moment en dan komen ze met zoiets? Ik kan er met mijn pet gewoon niet bij.

Je zal zo af en toe je principes echt even los moeten raken om nog wat te kunnen bereiken in de toekomst. Want zo wordt het niks.
pi_217985323
quote:
18s.gif Op donderdag 19 juni 2025 14:05 schreef xpompompomx het volgende:
Dit zou electoraal ook weer een strategische misser van heb ik me jou daar zijn:
GL-PvdA wil levering onderdelen voor luchtverdediging Israël stopzetten

Willen ze nou echt nog een keer 15 jaar PVVD/CDA?

Doe zulke domme dingen nou eens gewoon even lekker niet. Soms is het gewoon beter om gewoon niets te doen dan iets te doen. Dit is zo'n onderwerp.
We leveren Rusland toch ook geen onderdelen voor luchtverdediging?
  Moderator donderdag 19 juni 2025 @ 14:41:34 #286
192657 crew  xpompompomx
^(;,;)^
pi_217985333
quote:
0s.gif Op donderdag 19 juni 2025 14:39 schreef KaheemSaid het volgende:

[..]
We leveren Rusland toch ook geen onderdelen voor luchtverdediging?
:') Zucht.

Waarschijnlijk wel, maar goed. Totaal ander verhaal.
  donderdag 19 juni 2025 @ 14:43:10 #287
165264 Puzzie
Kreng de la crème
pi_217985341
Ik hou mijn mond wel
My age is very
Inappropriate
for my behavior
pi_217985346
quote:
2s.gif Op donderdag 19 juni 2025 14:41 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
:') Zucht.

Waarschijnlijk wel, maar goed. Totaal ander verhaal.
Sinds 7 oktober 2023 heeft Israël aanvallen uitgevoerd op Libanon, Syrië, Iran en Jemen.
  donderdag 19 juni 2025 @ 14:45:03 #289
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_217985347
quote:
0s.gif Op donderdag 19 juni 2025 14:39 schreef TheVulture het volgende:

[..]
Ja dit blijft ook lastig, want als je uberhaupt vooraf sancties had ingesteld om die Iron Dome te schaden, dan had je Iran en anderen weer de boodschap gegeven dat Israel aan te vallen is.... het blijft gewoon aan alle kanten kut.
Mja, wat mij betreft stel je zware economische sancties in. Je verbiedt hele Israelische regering om Europa in te komen. Dan hoef je nog niet aan Iron Dome of andere dingen als F-35 te komen.
pi_217985357
quote:
0s.gif Op donderdag 19 juni 2025 14:39 schreef TheVulture het volgende:

[..]
Ja, stukken voor de Iron Dome hadden ten allen tijden buiten de sancties moeten vallen, ook zonder aanval op Iran. Dat Iran die Iron Dome wil uittesten was namelijk 1 oktober 2024 al duidelijk. De spullen van de Iron Dome niet leveren is gelijk aan het doodsvonnis tekenen van de Israëlische bevolking.
  Moderator donderdag 19 juni 2025 @ 14:47:28 #291
192657 crew  xpompompomx
^(;,;)^
pi_217985361
quote:
0s.gif Op donderdag 19 juni 2025 14:44 schreef KaheemSaid het volgende:

[..]
Sinds 7 oktober 2023 heeft Israël aanvallen uitgevoerd op Libanon, Syrië, Iran en Jemen.
Ja? En?

Moeten GL/PvdA+aanhang daarom telkens van die enorme strategische blunders begaan? (Die ze ook al voor dit conflict maakten trouwens)
  donderdag 19 juni 2025 @ 14:48:38 #292
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_217985368
quote:
0s.gif Op donderdag 19 juni 2025 14:46 schreef Hanca het volgende:

[..]
Ja, stukken voor de Iron Dome hadden ten allen tijden buiten de sancties moeten vallen, ook zonder aanval op Iran. Dat Iran die Iron Dome wil uittesten was namelijk 1 oktober 2024 al duidelijk. De spullen van de Iron Dome niet leveren is gelijk aan het doodsvonnis tekenen van de Israëlische bevolking.
En blijkbaar draagt PvdA/GL daar graag een steentje aan bij. Ik moet zeggen, ik krijg steeds meer sympathie voor het onmogelijke VVD-idee om zowel PVV als PvdA/GL uit te sluiten.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
  donderdag 19 juni 2025 @ 14:51:27 #293
121125 Gimmick
I am vomit vomiting
pi_217985384
Uiteraard is het een schandalig idee van Piri, maar is Israel echt zo afhankelijk van ons? Lijkt mij niet toch?
I am a black hole shitting into the void
pi_217985390
quote:
2s.gif Op donderdag 19 juni 2025 14:51 schreef Gimmick het volgende:
Uiteraard is het een schandalig idee van Piri, maar is Israel echt zo afhankelijk van ons? Lijkt mij niet toch?
Wij schijnen een essentieel onderdeel te leveren. Geen idee of meer partijen die kunnen leveren.
pi_217985394
quote:
2s.gif Op donderdag 19 juni 2025 14:47 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Ja? En?

Moeten GL/PvdA+aanhang daarom telkens van die enorme strategische blunders begaan? (Die ze ook al voor dit conflict maakten trouwens)
Kan mij best goed voorstellen dat GL/PvdA wil dat er richting Israël meer gebeurd dan The Caspar Proposal. Of dit de weg is betwijfel ik een beetje. Wat vind jij andere enorme strategische blunders van GL/PvdA en wat zou jij wel een goed voorstel vinden?
pi_217985403
quote:
0s.gif Op donderdag 19 juni 2025 14:53 schreef KaheemSaid het volgende:

[..]
Kan mij best goed voorstellen dat GL/PvdA wil dat er richting Israël meer gebeurd dan The Caspar Proposal. Of dit de weg is betwijfel ik een beetje. Wat vind jij andere enorme strategische blunders van GL/PvdA en wat zou jij wel een goed voorstel vinden?
Strategisch nu het beste voor GL-PvdA is helemaal geen voorstellen over dit onderwerp doen. Blijf je boosheid over Netanyahu uitspreken, zou ik zeggen. Maar de partij is helemaal niet in de positie voor concrete voorstellen, gebruik dat door te duiken.
  Moderator donderdag 19 juni 2025 @ 14:58:42 #297
192657 crew  xpompompomx
^(;,;)^
pi_217985414
quote:
0s.gif Op donderdag 19 juni 2025 14:53 schreef KaheemSaid het volgende:

[..]
Het beste dat ze nu hadden kunnen doen was de mond houden en misschien wachten tot men in het MO weer een beetje tot bedaren is gekomen.
En andere strategische blunders:
- BLM-protesten in Amsterdam tijdens Corona.
- Vlak na 7-10 gaan protesteren tegen de verwachtte Israëlische reactie en niet eens tegen Hamas. (En vervolgens verbaasd zijn dat Geert wel erg veel zetels kreeg)
- Die rare focus op lgbtq+12e4sf van de afgelopen jaren. En er zelfs krampachtig aan vast blijven houden als blijkt dat je er geen stemmen mee wint en zelfs kwijtraakt.

En er valt wel meer te bedenken.
  donderdag 19 juni 2025 @ 15:03:24 #298
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_217985437
Anderzijds moet je je afvragen of je zulke idiote uitspraken moet willen steunen

quote:
De Israëlische minister van Defensie, Israel Katz, zegt dat het doden van de Iraanse leider ayatollah Khamenei deel uitmaakt van de oorlogscampagne van Israël. ,,Deze man mag niet blijven leven", aldus Katz na de aanval op het Israëlisch ziekenhuis in Beer Sheva.

Bij een bezoek aan Holon, dat eveneens door raketten getroffen werd, noemde Katz de Iraanse leider een 'moderne Hitler', aldus The Times of Israel.
De ironie spat er ook wel van af maar soit.
pi_217985438
quote:
0s.gif Op donderdag 19 juni 2025 14:55 schreef Hanca het volgende:

[..]
Strategisch nu het beste voor GL-PvdA is helemaal geen voorstellen over dit onderwerp doen. Blijf je boosheid over Netanyahu uitspreken, zou ik zeggen. Maar de partij is helemaal niet in de positie voor concrete voorstellen, gebruik dat door te duiken.
Waarom zouden ze niet in een positie zijn om met concrete voorstellen te komen?
  Moderator donderdag 19 juni 2025 @ 15:06:39 #300
192657 crew  xpompompomx
^(;,;)^
pi_217985453
quote:
0s.gif Op donderdag 19 juni 2025 15:03 schreef Frozen-assassin het volgende:
Anderzijds moet je je afvragen of je zulke idiote uitspraken moet willen steunen
[..]
De ironie spat er ook wel van af maar soit.
Ja, dat zijn ook volidioten. Maar dan hoef je dat als partij die al achter staat dat ook niet te zijn natuurlijk.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')