Dat werd net op de streams ontkracht. Geen enkele bron meldt dit.quote:
Ik heb het over Israelische kolonisten. Dat zijn in mijn boek ook gewoon haatbaarden hoor.quote:Op zondag 15 juni 2025 23:19 schreef Eagles89 het volgende:
[..]
Ehh waarom zouden ze hun vijanden financieren dan? Dat klinkt totaal niet logisch en ruikt weer naar zo’n complot gekkie verhaal. Net als 9/11 en ISIS. Ik geloof best dat er geheime diensten als ze belang hebben soms partijen steunen die later zich tegen hun sponsor keren. Talloze voorbeelden. Maar dat doen zo ongeveer alle landen in de wereld.
dan ook alle milities weg zoals hamaz, hezbollah en de houthis zorgen niks anders dan voor oorlog in de regioquote:Op zondag 15 juni 2025 23:21 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Zolang ze door de Israelische staat militair worden gesteund, is dat dus niet zo. Het zijn wat mij betreft beide landen die dringend toe zijn aan een regime change, omdat ze die hele regio naar de tyfus helpen met hun achterlijke gedrag.
In het kort: ene meneer Khan werkte in de fabriek waar de centrifuges werden gemaakt voor de verrijking van uranium. Het viel een andere medewerker op dat deze meneer Khan meer informatie verzamelde dan hij nodig had. Medewerker meldde het maar werd prompt ontslagen. De Nederlandse veiligheidsdiensten reageerden niet.quote:
Heel plat gezegd hebben ze daar in Saudi-Arabi geen last van. Of Jemen.quote:Op zondag 15 juni 2025 23:21 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Zolang ze door de Israelische staat militair worden gesteund, is dat dus niet zo. Het zijn wat mij betreft beide landen die dringend toe zijn aan een regime change, omdat ze die hele regio naar de tyfus helpen met hun achterlijke gedrag.
Dat lijkt me toch extreem optimistisch.... Iran is de helft van Europa qua grootte.quote:Op zondag 15 juni 2025 23:30 schreef UitStraling het volgende:
Ik denk dat de Isralische luchtmacht een hoop raketlanceerders vernietigd heeft en dat Iran weinig meer (of steeds minder) kan afschieten, de bal ligt eigenlijk nu bij het Iraanse volk, als je ooit de kans hebt gehad om van je onderdrukkers af te komen dan is het wel nu, en anders weet de buitenwereld ook genoeg.
Deze hele militaire actie heet vanuit Isralisch oogpunt niet voor niets Operatie Rijzende Leeuw, dit slaat op het Perzische volk.
steeds als iran wat afvuurd word meteen target voor de israelis die slim genoeg zijn om de regio te blijven hangen met tankers,quote:Op zondag 15 juni 2025 23:30 schreef UitStraling het volgende:
Ik denk dat de Isralische luchtmacht een hoop raketlanceerders vernietigd heeft en dat Iran weinig meer (of steeds minder) kan afschieten, de bal ligt eigenlijk nu bij het Iraanse volk, als je ooit de kans hebt gehad om van je onderdrukkers af te komen dan is het wel nu, en anders weet de buitenwereld ook genoeg.
Deze hele militaire actie heet vanuit Isralisch oogpunt niet voor niets Operatie Rijzende Leeuw, dit slaat op het Perzische volk.
Het aantal raketlanceerders heeft niet zo heel erg veel te maken met de afmetingen van een land.quote:Op zondag 15 juni 2025 23:31 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Dat lijkt me toch extreem optimistisch.... Iran is de helft van Europa qua grootte.
Die komen dan tegenover een enorm leger te staan…quote:Op zondag 15 juni 2025 23:32 schreef TweedeKlum het volgende:
Iran zal toch wel wat georganiseerd verzet hebben voor een revolutie?
Wat stuurloos is.quote:Op zondag 15 juni 2025 23:35 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Die komen dan tegenover een enorm leger te staan…
Dat zijn ook maar gewoon mensen.quote:Op zondag 15 juni 2025 23:35 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Nee maar ze hebben er waarschijnlijk honderden zo niet meer. Verspreid tussen alle bergen.quote:Op zondag 15 juni 2025 23:33 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Het aantal raketlanceerders heeft niet zo heel erg veel te maken met de afmetingen van een land.
Dat Iran groot is heeft toch niks te maken met hoeveel raketlanceerders ze hebben.quote:Op zondag 15 juni 2025 23:31 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Dat lijkt me toch extreem optimistisch.... Iran is de helft van Europa qua grootte.
Zolang de salvo's klein blijven is dat allemaal behapbaar.quote:Op zondag 15 juni 2025 23:38 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Nee maar ze hebben er waarschijnlijk honderden zo niet meer. Verspreid tussen alle bergen.
Zelfs Gaza duurde maanden voordat er geen raketten meer kwamen, en dat waren simpele terroristen in een miniscuul gebied net naast hun.
Ik denk toch echt niet dat je dit moet onderschatten. Israel zelf zegt sowieso al dat dit weken gaat duren.
en de Basij, die specifiek getrained worden om het publiek in toom te houden. zoals de stasi van oost duitselandquote:Op zondag 15 juni 2025 23:35 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Bij een revolutie zal het reguliere leger eerder tegenover het IRGC kunnen komen te staan.quote:Op zondag 15 juni 2025 23:35 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Hamas schoot ongebouwde rioolpijpen en elektrapijpen af (geleverd door Nederland), dit zijn ICBM's die door de ruimte heen razen naar hun doel.quote:Op zondag 15 juni 2025 23:38 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Nee maar ze hebben er waarschijnlijk honderden zo niet meer. Verspreid tussen alle bergen.
Zelfs Gaza duurde maanden voordat er geen raketten meer kwamen, en dat waren simpele terroristen in een miniscuul gebied net naast hun.
Ik denk toch echt niet dat je dit moet onderschatten. Israel zelf zegt sowieso al dat dit weken gaat duren.
Met minimaal vijf a tien keer zoveel gewicht aan explosieven en veel hogere kinetische energie.quote:Op zondag 15 juni 2025 23:44 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Hamas schoot ongebouwde rioolpijpen en elektrapijpen af (geleverd door Nederland), dit zijn ICBM's die door de ruimte heen razen naar hun doel.
De Arabieren en Palestijnen in Isral zijn ook veel meer gesteld op hun Joodse land dan onze islamitische Nederlanders zijn op ons land.quote:Op zondag 15 juni 2025 23:48 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Met minimaal vijf a tien keer zoveel gewicht aan explosieven en veel hogere kinetische energie.
Maar goed, de schuilkelders lijken behoorlijk effectief te zijn. Een paar van die dingen op Nederlandse steden en het dodental zou niet te overzien zijn denk ik![]()
Los daarvan zouden wij er geen n neerhalen
Nee net als vele andere Europese landen heeft Nederland zijn leger flink laten verzwakken want "er komt toch nooit meer oorlog". Als Iran zo'n rakettenregen op Rotterdam zou afvuren zou meer dan 80% ingeslagen zijn.quote:Op zondag 15 juni 2025 23:48 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Met minimaal vijf a tien keer zoveel gewicht aan explosieven en veel hogere kinetische energie.
Maar goed, de schuilkelders lijken behoorlijk effectief te zijn. Een paar van die dingen op Nederlandse steden en het dodental zou niet te overzien zijn denk ik![]()
Los daarvan zouden wij er geen n neerhalen
Gebeurt pas als je een idioot aan de macht krijgt hier en hopelijk gebeurt dat niet.quote:Op zondag 15 juni 2025 23:52 schreef HSG het volgende:
[..]
Nee net als vele andere Europese landen heeft Nederland zijn leger flink laten verzwakken want "er komt toch nooit meer oorlog". Als Iran zo'n rakettenregen op Rotterdam zou afvuren zou meer dan 80% ingeslagen zijn.
Denk dat het het beste is dat we ons redelijk neutraal opstellen, als een soort Zwitserland.quote:Op zondag 15 juni 2025 23:55 schreef Firuze60 het volgende:
[..]
Gebeurt pas als je een idioot aan de macht krijgt hier en hopelijk gebeurt dat niet.
Nee ik denk niet dat er in Europa een idioot aan de macht komt die denkt "laat ik 300 raketten op Rotterdam afvuren".quote:Op zondag 15 juni 2025 23:55 schreef Firuze60 het volgende:
[..]
Gebeurt pas als je een idioot aan de macht krijgt hier en hopelijk gebeurt dat niet.
Ik wil niet in een laf land wonen.quote:Op zondag 15 juni 2025 23:57 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Denk dat het het beste is dat we ons redelijk neutraal opstellen, als een soort Zwitserland.
Dat ze het maar lekker uitzoeken daar in het midden oosten.
Misschien ben je welkom in Isral.quote:Op zondag 15 juni 2025 23:58 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Ik wil niet in een laf land wonen.
Appeasement politiek richting Iran? Hebben we dan niks geleerd van Pakistan en Noord-Korea?quote:Op zondag 15 juni 2025 23:57 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Denk dat het het beste is dat we ons redelijk neutraal opstellen, als een soort Zwitserland.
Dat ze het maar lekker uitzoeken daar in het midden oosten.
Emigreer.quote:Op zondag 15 juni 2025 23:58 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Ik wil niet in een laf land wonen.
Jij klaagde eerder over sneren...quote:Op zondag 15 juni 2025 23:58 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Misschien ben je welkom in Isral.
Wat doet zo'n dwaas hier? Rot lekker op naar je ayatollah.quote:
Ben je 14 of zo?quote:Op zondag 15 juni 2025 23:58 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Ik wist eerlijk gezegd niet dat we pro regime Iranirs in Nederland hadden wonen. Ach, die zullen wel gewoon met een lulverhaal hier om economische redenen zijn belandquote:Op maandag 16 juni 2025 00:00 schreef TweedeKlum het volgende:
[..]
Wat doet zo'n dwaas hier? Rot lekker op naar je ayatollah.
Mwah, nee hoor. Ik vond het zo’n bijzondere post dat het m’n eerste reactie was. Vond degene die voor me een post plaatste ook al.quote:Op zondag 15 juni 2025 23:59 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Jij klaagde eerder over sneren...
Cobra 10.quote:Op maandag 16 juni 2025 00:02 schreef UitStraling het volgende:
De grond beeft in de buurt van Fordow.
https://x.com/Osint613/status/1934368998763716885
Die zijn alles behalve laf.quote:Op zondag 15 juni 2025 23:58 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Niet gek, dat is zijn baas.quote:Op maandag 16 juni 2025 00:08 schreef TLC het volgende:
Trump wil dat putin gaat bemiddelen tussen Isral en Iran![]()
![]()
Hele domme opmerking misschien: maar als je volledige lucht dominantie hebt, waarom niet een tijdje bombarderen zodat er niemand meer in en uit kan voor electra/voedsel etc. En daarna met wat special forces rustig kamer voor kamer alles checken. Of gewoon wachten tot ze geen lucht meer hebben of eten of beiden. En eventuele troepen die naar dat gebied trekken kun je gewoon bombarderen. Dan is zo’n complex gewoon volledig geisoleerd en binnen een paar weken/maanden totaal lam.quote:
Bronquote:"Sinds de Koude Oorlog zijn hier de volgende landen bijgekomen; India, Pakistan, Noord-Korea en Isral. Deze landen mogen formeel dus geen kernwapens bezitten, maar hebben ze wel."
quote:Op maandag 16 juni 2025 00:08 schreef TLC het volgende:
Trump wil dat putin gaat bemiddelen tussen Isral en Iran![]()
![]()
Meer leesvoer, het Vela incident.quote:Op maandag 16 juni 2025 00:17 schreef Firuze60 het volgende:
Even voor geduldige lezers:
[..]
Bron
https://eenvandaag.avrotr(...)er-kernwapens-151883
Ik doe een beroep op waarschijnlijkheid.quote:Op maandag 16 juni 2025 00:05 schreef Eagles89 het volgende:
BREAKING
[ x ]
Heeft Trump zn zegen gegeven of heeft iemand even de sleuteltjes van een B2 voor een avondje “uitgeleend”….
Iran hangt nu wel echt in de touwen, wanneer gaan ze voor de KO?
[ x ]
Joh, dat gebeurt toch al in Gaza?quote:Op maandag 16 juni 2025 00:16 schreef Eagles89 het volgende:
[..]
Hele domme opmerking misschien: maar als je volledige lucht dominantie hebt, waarom niet een tijdje bombarderen zodat er niemand meer in en uit kan voor electra/voedsel etc. En daarna met wat special forces rustig kamer voor kamer alles checken. Of gewoon wachten tot ze geen lucht meer hebben of eten of beiden. En eventuele troepen die naar dat gebied trekken kun je gewoon bombarderen. Dan is zo’n complex gewoon volledig geisoleerd en binnen een paar weken/maanden totaal lam.
Hier ben ik het dan wel eens. Hele nare mensen zijn dat. Maar in Israel wonen 2 miljoen moslims, druzen, christenen etc. De kolonisten zijn maar een klein deel van het land.quote:Op zondag 15 juni 2025 23:21 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Ik heb het over Israelische kolonisten. Dat zijn in mijn boek ook gewoon haatbaarden hoor.
..... .... elders op msn:quote:bron: WASHINGTON, June 15 (Reuters)
Despite evidence that the conflict between Israel and Iran is escalating, U.S. President Donald Trump expressed optimism on Sunday that peace would come soon and cited the possibility that Russia's Vladimir Putin could help
Moet niet niet gekker worden..... terwijl Vlad Oekrane de hemel in bombardeert.quote:"Yeah, I would be open to it," Trump said, as cited by ABC reporter Rachel Scott on X. "He is ready. He called me about it. We had a long talk about it. We talked about this more than his situation. This is something I believe is going to get resolved."
Getsiederrie, ik begrijp het wel, ze werden en worden overal belaagd.quote:Op maandag 16 juni 2025 00:19 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Meer leesvoer, het Vela incident.
https://nl.wikipedia.org/wiki/Vela-incident
Dit werd dan ook heimelijk erg toegejuicht door de Amerikaanse regering destijds.quote:Op maandag 16 juni 2025 00:22 schreef Firuze60 het volgende:
[..]
Getsiederrie, ik begrijp het wel, ze werden en worden overal belaagd.
Lastig om van een afstand te beoordelen. Ik heb chat gpt gevraagd dit diep te onderzoekenquote:Op zondag 15 juni 2025 23:26 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Heel plat gezegd hebben ze daar in Saudi-Arabi geen last van. Of Jemen.
Laten dat nou net al twee landen zijn waar ze wel last hadden van Iran. De aanvallen op Aremco vergeten? De Houthi's?
In Syri stonden ze te juichen voor Isral. Iran heeft Syri helemaal kapot gemaakt. Irak idem. Libanon idem. Waarom denk je dat alle landen hun luchtruim openstellen voor Isral?
Je vecht een battle die er niet echt is. Bijna niemand zal tegenspreken dat de regering van Isral zorgwekkende elementen heeft en absoluut geen duurzame vredesregering is. Je kunt de regering echter niet vergelijken met Iran.
quote:Snel overzicht van de publieke opinie (mei-juni 2025)
Land Wat men vooral denkt Cijfers / signalen
Saudi-Arabi Iran wordt als vijand gezien, maar Israls aanval stuit op afkeuring; weinig zin in samenwerking met Isral. 58 % noemt Iran “vijand”, slechts 18 % wil met Isral tegen Iran samenwerken  • Riyad veroordeelde de Isralische aanval op 13 jun 2025 
Verenigde Arabische Emiraten Groot wantrouwen tegen Iran, verdeeld over Isral; ook hier afkeuring van de Isralische aanval. 55 % ziet Iran als vijand / 30 % als concurrent  • Buitenministerie veroordeelde de aanval op Iran 
Turkije Overweldigend anti-Isral; felle online en straatprotesten tegen aanval. 93 % heeft ongunstige kijk op Isral (hoogste van 24 onderzochte landen)  • Sociale-media-analyse toont massale veroordeling van Israls actie 
Jordani Wantrouwen jegens zowel Iran als Isral; wel tegen Isralische militaire acties. 45 % noemt Iran “concurrent”, 42 % “vijand”; ca. ⅔ vindt een Isralische of VS-aanval op Iran “te gevaarlijk” 
Egypte Volkswoede vooral tegen Isral; ook weinig sympathie voor Iraanse proxies. Grote meerderheid verwerpt banden met Isral; Hezbollah/Houthi blijven impopulair  • Straatinterviews en media tonen veroordeling van Israls aanval 
Indonesi Zeer negatief over Isral; snelle officile en publieke steunbetuiging aan Iran. 80 % ongunstig over Isral (tweede plaats na Turkije)  • Jakarta veroordeelde de Isralische aanval direct 
Palestijnse gebieden Iran wint aan populariteit sinds het meevecht; Isral blijft hoofdvijand. Tevredenheid met Iran +19 pnt; 52 % in Gaza ziet Iraanse raketaanval als steun 
Kort gezegd: In de meeste islamitische landen — zeker onder het grote publiek — bestaat diepe vijandigheid jegens Isral. Iran wordt in de Golf vaak k gezien als bedreiging, maar zodra Isral daadwerkelijk toeslaat, kantelt de sympathie in Iraans voordeel of slaat om in minder uitgesproken anti-Iran-gevoelens. Steun voor harde Isralische actie tegen Iran is vrijwel nergens populair buiten Isral zelf.
Oke dit klinkt sarcastisch maar zou Trump hier wederom zoals vorige week met Iran, 5D chess aan het spelen zijn? Hij heeft dit kunstje ook geflikt met Iran, die hadden al hun wapens/opslag/hoge leiders allemaal volledig open en bloot omdat ze het onmogelijk achtten dat er een aanval kon plaatsvinden voordat de onderhandelingen zouden klappen. Ze werden totaal verrast omdat Trump zei dat er pas een aanval zou komen tot de onderhandelingen eventueel zouden stuklopen. Leek zelfs een ruzie met Netanyahu in scene te hebben gezet. En nu blijkt dat Trump allang van alles op de hoogte was en Iran keihard aan het lijntje heeft gehouden.quote:Op maandag 16 juni 2025 00:21 schreef Vallon het volgende:
De verjaardagsparade was al niet (ongemakkelijk voor velen) genoeg en nu dan de next step:
[..]
..... .... elders op msn:
[..]
Moet niet niet gekker worden..... terwijl Vlad Oekrane de hemel in bombardeert.
Hebben wel de meerderheid in de huidige regering.quote:Op maandag 16 juni 2025 00:20 schreef Eagles89 het volgende:
[..]
Hier ben ik het dan wel eens. Hele nare mensen zijn dat. Maar in Israel wonen 2 miljoen moslims, druzen, christenen etc. De kolonisten zijn maar een klein deel van het land.
Maar kunnen wel gewoon weer weggestemd worden (als dit al klopt, maar dat weet ik eerlijk gezegd niet). In Iran kan de regering die iedere vergadering begint met het oproepen tot de vernietiging van Israel iets minder snel weggestemd worden. Net als Hamas die sinds 2007 nooit meer verkiezingen hadden gehouden.quote:Op maandag 16 juni 2025 00:25 schreef Firuze60 het volgende:
[..]
Hebben wel de meerderheid in de huidige regering.
Net als Zelensky, geen nieuwe verkiezingen in oorlogstijd.quote:Op maandag 16 juni 2025 00:27 schreef Eagles89 het volgende:
[..]
Maar kunnen wel gewoon weer weggestemd worden (als dit al klopt, maar dat weet ik eerlijk gezegd niet). In Iran kan de regering die iedere vergadering begint met het oproepen tot de vernietiging van Israel iets minder snel weggestemd worden. Net als Hamas die sinds 2007 nooit meer verkiezingen hadden gehouden.
Eeeeh het gaat om het apparatuur. Graaf je gewoon weer later op. Special Forces dat is gewoon een zelfmoord missie, als je al in staat bent om een team daar heen te sturen, wat Isral niet kan.quote:Op maandag 16 juni 2025 00:16 schreef Eagles89 het volgende:
[..]
Hele domme opmerking misschien: maar als je volledige lucht dominantie hebt, waarom niet een tijdje bombarderen zodat er niemand meer in en uit kan voor electra/voedsel etc. En daarna met wat special forces rustig kamer voor kamer alles checken. Of gewoon wachten tot ze geen lucht meer hebben of eten of beiden. En eventuele troepen die naar dat gebied trekken kun je gewoon bombarderen. Dan is zo’n complex gewoon volledig geisoleerd en binnen een paar weken/maanden totaal lam.
de Mossad is actief bezig in het land met intel en sabotagequote:Op maandag 16 juni 2025 00:29 schreef Doler12 het volgende:
[..]
Eeeeh het gaat om het apparatuur. Graaf je gewoon weer later op. Special Forces dat is gewoon een zelfmoord missie, als je al in staat bent om een team daar heen te sturen, wat Isral niet kan.
Dit kan Isral wel degelijk, twee van zulke teams waren eigenlijk ook al onderweg naar Amsterdam tijdens de "Jodenjacht" door Amsterdamse taxichauffeurs in het najaar van 2024, bovendien is Iran momenteel vergeven van Mossad agenten.quote:Op maandag 16 juni 2025 00:29 schreef Doler12 het volgende:
[..]
Eeeeh het gaat om het apparatuur. Graaf je gewoon weer later op. Special Forces dat is gewoon een zelfmoord missie, als je al in staat bent om een team daar heen te sturen, wat Isral niet kan.
Dat zou kunnen, al zal het extreem zwaar beveiligd zijn. Maar meneer wou gewoon troepen sturen, dat gaat niet lukken.quote:Op maandag 16 juni 2025 00:31 schreef cherrycoke het volgende:
[..]
de Mossad is actief bezig in het land met intel en sabotage
Wat een bazenquote:Op maandag 16 juni 2025 00:29 schreef Ali_boo het volgende:
Ik dacht al, waarom duurt het zo lang![]()
[ x ]
Ik denk Trump niet eens 2D-dammen kan overzien en het houdt bij 1Dimensionale redenaties om op die wijze als keizer zijn kleren aan te denken hebben.quote:Op maandag 16 juni 2025 00:24 schreef Eagles89 het volgende:
[..]
Oke dit klinkt sarcastisch maar zou Trump hier wederom zoals vorige week met Iran, 5D chess aan het spelen zijn? Hij heeft dit kunstje ook geflikt met Iran, die hadden al hun wapens/opslag/hoge leiders allemaal volledig open en bloot omdat ze het onmogelijk achtten dat er een aanval kon plaatsvinden voordat de onderhandelingen zouden klappen. Ze werden totaal verrast omdat Trump zei dat er pas een aanval zou komen tot de onderhandelingen eventueel zouden stuklopen. Leek zelfs een ruzie met Netanyahu in scene te hebben gezet. En nu blijkt dat Trump allang van alles op de hoogte was en Iran keihard aan het lijntje heeft gehouden.
Apparatuur zonder electra, in een berg die alle ventilatie etc kapot bombardeerd. Ik ben een leek, maar hoe kunnen zeer hoogwaardige centrifuges etc blijven werken in zo’n situatie?quote:Op maandag 16 juni 2025 00:29 schreef Doler12 het volgende:
[..]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |