Mwah, nee hoor. Ik vond het zo’n bijzondere post dat het m’n eerste reactie was. Vond degene die voor me een post plaatste ook al.quote:Op zondag 15 juni 2025 23:59 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Jij klaagde eerder over sneren...
Cobra 10.quote:Op maandag 16 juni 2025 00:02 schreef UitStraling het volgende:
De grond beeft in de buurt van Fordow.
https://x.com/Osint613/status/1934368998763716885
Die zijn alles behalve laf.quote:Op zondag 15 juni 2025 23:58 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Misschien ben je welkom in Isral.
Niet gek, dat is zijn baas.quote:Op maandag 16 juni 2025 00:08 schreef TLC het volgende:
Trump wil dat putin gaat bemiddelen tussen Isral en Iran![]()
![]()
Hele domme opmerking misschien: maar als je volledige lucht dominantie hebt, waarom niet een tijdje bombarderen zodat er niemand meer in en uit kan voor electra/voedsel etc. En daarna met wat special forces rustig kamer voor kamer alles checken. Of gewoon wachten tot ze geen lucht meer hebben of eten of beiden. En eventuele troepen die naar dat gebied trekken kun je gewoon bombarderen. Dan is zo’n complex gewoon volledig geisoleerd en binnen een paar weken/maanden totaal lam.quote:
Bronquote:"Sinds de Koude Oorlog zijn hier de volgende landen bijgekomen; India, Pakistan, Noord-Korea en Isral. Deze landen mogen formeel dus geen kernwapens bezitten, maar hebben ze wel."
quote:Op maandag 16 juni 2025 00:08 schreef TLC het volgende:
Trump wil dat putin gaat bemiddelen tussen Isral en Iran![]()
![]()
Meer leesvoer, het Vela incident.quote:Op maandag 16 juni 2025 00:17 schreef Firuze60 het volgende:
Even voor geduldige lezers:
[..]
Bron
https://eenvandaag.avrotr(...)er-kernwapens-151883
Ik doe een beroep op waarschijnlijkheid.quote:Op maandag 16 juni 2025 00:05 schreef Eagles89 het volgende:
BREAKING
[ x ]
Heeft Trump zn zegen gegeven of heeft iemand even de sleuteltjes van een B2 voor een avondje “uitgeleend”….
Iran hangt nu wel echt in de touwen, wanneer gaan ze voor de KO?
[ x ]
Joh, dat gebeurt toch al in Gaza?quote:Op maandag 16 juni 2025 00:16 schreef Eagles89 het volgende:
[..]
Hele domme opmerking misschien: maar als je volledige lucht dominantie hebt, waarom niet een tijdje bombarderen zodat er niemand meer in en uit kan voor electra/voedsel etc. En daarna met wat special forces rustig kamer voor kamer alles checken. Of gewoon wachten tot ze geen lucht meer hebben of eten of beiden. En eventuele troepen die naar dat gebied trekken kun je gewoon bombarderen. Dan is zo’n complex gewoon volledig geisoleerd en binnen een paar weken/maanden totaal lam.
Hier ben ik het dan wel eens. Hele nare mensen zijn dat. Maar in Israel wonen 2 miljoen moslims, druzen, christenen etc. De kolonisten zijn maar een klein deel van het land.quote:Op zondag 15 juni 2025 23:21 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Ik heb het over Israelische kolonisten. Dat zijn in mijn boek ook gewoon haatbaarden hoor.
..... .... elders op msn:quote:bron: WASHINGTON, June 15 (Reuters)
Despite evidence that the conflict between Israel and Iran is escalating, U.S. President Donald Trump expressed optimism on Sunday that peace would come soon and cited the possibility that Russia's Vladimir Putin could help
Moet niet niet gekker worden..... terwijl Vlad Oekrane de hemel in bombardeert.quote:"Yeah, I would be open to it," Trump said, as cited by ABC reporter Rachel Scott on X. "He is ready. He called me about it. We had a long talk about it. We talked about this more than his situation. This is something I believe is going to get resolved."
Getsiederrie, ik begrijp het wel, ze werden en worden overal belaagd.quote:Op maandag 16 juni 2025 00:19 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Meer leesvoer, het Vela incident.
https://nl.wikipedia.org/wiki/Vela-incident
Dit werd dan ook heimelijk erg toegejuicht door de Amerikaanse regering destijds.quote:Op maandag 16 juni 2025 00:22 schreef Firuze60 het volgende:
[..]
Getsiederrie, ik begrijp het wel, ze werden en worden overal belaagd.
Lastig om van een afstand te beoordelen. Ik heb chat gpt gevraagd dit diep te onderzoekenquote:Op zondag 15 juni 2025 23:26 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Heel plat gezegd hebben ze daar in Saudi-Arabi geen last van. Of Jemen.
Laten dat nou net al twee landen zijn waar ze wel last hadden van Iran. De aanvallen op Aremco vergeten? De Houthi's?
In Syri stonden ze te juichen voor Isral. Iran heeft Syri helemaal kapot gemaakt. Irak idem. Libanon idem. Waarom denk je dat alle landen hun luchtruim openstellen voor Isral?
Je vecht een battle die er niet echt is. Bijna niemand zal tegenspreken dat de regering van Isral zorgwekkende elementen heeft en absoluut geen duurzame vredesregering is. Je kunt de regering echter niet vergelijken met Iran.
quote:Snel overzicht van de publieke opinie (mei-juni 2025)
Land Wat men vooral denkt Cijfers / signalen
Saudi-Arabi Iran wordt als vijand gezien, maar Israls aanval stuit op afkeuring; weinig zin in samenwerking met Isral. 58 % noemt Iran “vijand”, slechts 18 % wil met Isral tegen Iran samenwerken  • Riyad veroordeelde de Isralische aanval op 13 jun 2025 
Verenigde Arabische Emiraten Groot wantrouwen tegen Iran, verdeeld over Isral; ook hier afkeuring van de Isralische aanval. 55 % ziet Iran als vijand / 30 % als concurrent  • Buitenministerie veroordeelde de aanval op Iran 
Turkije Overweldigend anti-Isral; felle online en straatprotesten tegen aanval. 93 % heeft ongunstige kijk op Isral (hoogste van 24 onderzochte landen)  • Sociale-media-analyse toont massale veroordeling van Israls actie 
Jordani Wantrouwen jegens zowel Iran als Isral; wel tegen Isralische militaire acties. 45 % noemt Iran “concurrent”, 42 % “vijand”; ca. ⅔ vindt een Isralische of VS-aanval op Iran “te gevaarlijk” 
Egypte Volkswoede vooral tegen Isral; ook weinig sympathie voor Iraanse proxies. Grote meerderheid verwerpt banden met Isral; Hezbollah/Houthi blijven impopulair  • Straatinterviews en media tonen veroordeling van Israls aanval 
Indonesi Zeer negatief over Isral; snelle officile en publieke steunbetuiging aan Iran. 80 % ongunstig over Isral (tweede plaats na Turkije)  • Jakarta veroordeelde de Isralische aanval direct 
Palestijnse gebieden Iran wint aan populariteit sinds het meevecht; Isral blijft hoofdvijand. Tevredenheid met Iran +19 pnt; 52 % in Gaza ziet Iraanse raketaanval als steun 
Kort gezegd: In de meeste islamitische landen — zeker onder het grote publiek — bestaat diepe vijandigheid jegens Isral. Iran wordt in de Golf vaak k gezien als bedreiging, maar zodra Isral daadwerkelijk toeslaat, kantelt de sympathie in Iraans voordeel of slaat om in minder uitgesproken anti-Iran-gevoelens. Steun voor harde Isralische actie tegen Iran is vrijwel nergens populair buiten Isral zelf.
Oke dit klinkt sarcastisch maar zou Trump hier wederom zoals vorige week met Iran, 5D chess aan het spelen zijn? Hij heeft dit kunstje ook geflikt met Iran, die hadden al hun wapens/opslag/hoge leiders allemaal volledig open en bloot omdat ze het onmogelijk achtten dat er een aanval kon plaatsvinden voordat de onderhandelingen zouden klappen. Ze werden totaal verrast omdat Trump zei dat er pas een aanval zou komen tot de onderhandelingen eventueel zouden stuklopen. Leek zelfs een ruzie met Netanyahu in scene te hebben gezet. En nu blijkt dat Trump allang van alles op de hoogte was en Iran keihard aan het lijntje heeft gehouden.quote:Op maandag 16 juni 2025 00:21 schreef Vallon het volgende:
De verjaardagsparade was al niet (ongemakkelijk voor velen) genoeg en nu dan de next step:
[..]
..... .... elders op msn:
[..]
Moet niet niet gekker worden..... terwijl Vlad Oekrane de hemel in bombardeert.
Hebben wel de meerderheid in de huidige regering.quote:Op maandag 16 juni 2025 00:20 schreef Eagles89 het volgende:
[..]
Hier ben ik het dan wel eens. Hele nare mensen zijn dat. Maar in Israel wonen 2 miljoen moslims, druzen, christenen etc. De kolonisten zijn maar een klein deel van het land.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |