abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_217960582
quote:
0s.gif Op zondag 15 juni 2025 21:27 schreef Glazenmaker het volgende:
Ik lees nu al een paar dagen van de Israel wappies dat de "hype" rond Gaza weer gedaald is, omdat Iran het nieuws heeft overgenomen. Iedereen die wat met de Palestijnen heeft was het allemaal weer vergeten.

Vandaag toch weer meer dan 100.000 man op de been voor een vreedzame demonstratie. Toch weet ik zeker dat ik morgen weer lees dat niemand meer wat om Gaza kan geven.
Nouja deze aanval was uiteraard ook om de aandacht af te leiden. Dat lukt natuurlijk niet. Want de genocide die Israel pleegt gaat gewoon door. Dit topic wordt ondertussen wel legandarisch in hoe de Israel wappies de realiteit volledig ontkennen. Hoe ze elkaar de domste shit wijsmaken.

[ Bericht 0% gewijzigd door Lord-Ronddraai op 16-06-2025 12:44:49 ]
pi_217961014
Gisteren was de documentaire van Louis Theroux weer op tv, afgelopen week had ik deze gemist.

Ik las hier wat kritiek op de docu maar bij mijn weten heeft Louis ook Joodse voorouders dus die kritiek begrijp ik al niet zo heel erg.
Ik heb veel van zijn documentaires gezien en mij viel altijd zijn neutrale kijk op en de manier waarop hij in staat is om de geïnterviewde zijn/haar verhaal te laten doen.

Daarna op YouTube nog een paar docu’s gezien maar eigenlijk komen ze nagenoeg allemaal tot dezelfde conclusies.

Is mijn YouTube algoritme dan zo verneukt dat ik alleen maar “linkse” docu’s tegen kom of zou er toch wel degelijk een kern van waarheid in zitten?
pi_217961032
quote:
1s.gif Op maandag 16 juni 2025 12:51 schreef Vliegbaard het volgende:
Gisteren was de documentaire van Louis Theroux weer op tv, afgelopen week had ik deze gemist.

Ik las hier wat kritiek op de docu maar bij mijn weten heeft Louis ook Joodse voorouders dus die kritiek begrijp ik al niet zo heel erg.
Ik heb veel van zijn documentaires gezien en mij viel altijd zijn neutrale kijk op en de manier waarop hij in staat is om de geïnterviewde zijn/haar verhaal te laten doen.

Daarna op YouTube nog een paar docu’s gezien maar eigenlijk komen ze nagenoeg allemaal tot dezelfde conclusies.

Is mijn YouTube algoritme dan zo verneukt dat ik alleen maar “linkse” docu’s tegen kom of zou er toch wel degelijk een kern van waarheid in zitten?
Die docu ging over het onsmakelijke gedrag van sommige kolonisten. Er is toch vrijwel niemand die dat ontkend?
pi_217961060
quote:
0s.gif Op maandag 16 juni 2025 12:53 schreef theunderdog het volgende:

[..]
Die docu ging over het onsmakelijke gedrag van sommige kolonisten. Er is toch vrijwel niemand die dat ontkend?
Een aantal hier praten het toch wel degelijk goed.
Maar ik wil die discussie niet weer opnieuw hier aanzwengelen.
pi_217961067
quote:
1s.gif Op maandag 16 juni 2025 12:57 schreef Vliegbaard het volgende:

[..]
Een aantal hier praten het toch wel degelijk goed.
Maar ik wil die discussie niet weer opnieuw hier aanzwengelen.
Goed praten =/= ontkennen.
pi_217961093
quote:
0s.gif Op maandag 16 juni 2025 12:53 schreef theunderdog het volgende:

[..]
Blijkbaar is het in Israel onbekend. Waarom zouden ze anders meer kolonisatie hebben aangekondigd. Daarbij het wordt zeker ontkend want als we Israel een apartheidsstaat noemen dan raken de Israel wappen ook van de leg.
En dat dan om van die Amerikanen die in het M-O denken te kunnen koloniseren te beschermen. Theroux werd ook flink beschimpt in dit topic om die docu.
  maandag 16 juni 2025 @ 13:07:53 #57
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_217961116
quote:
1s.gif Op maandag 16 juni 2025 12:51 schreef Vliegbaard het volgende:

Theroux zijn voorouders zijn niet Joods, maar Engels, Frans-Canadees en Italiaans.

En neutraal is zijn verslaggeving allerminst, want dan zou hij ook eerlijk vertellen over het geweld van Palestijnen jegens Israëliërs, de bredere context van dit conflict en dat slechts een klein deel van de Joden op de Westelijke Jordaanoever uit zulke radicale settlers bestaat.

Dat wordt echter allemaal bewust achterwege gelaten, Palestijnen zijn de slachtoffers wiens claims meteen voor de waarheid worden aangenomen en de meest radicale denkbare settlers worden gegeneraliseerd naar een groter geheel, wat het beeld wekt dat elke Israëliër of zelfs Jood zo is als deze mensen.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_217961117
quote:
0s.gif Op maandag 16 juni 2025 13:04 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]
Blijkbaar is het in Israel onbekend. Waarom zouden ze anders meer kolonisatie hebben aangekondigd. Daarbij het wordt zeker ontkend want als we Israel een apartheidsstaat noemen dan raken de Israel wappen ook van de leg.
En dat dan om van die Amerikanen die in het M-O denken te kunnen koloniseren te beschermen. Theroux werd ook flink beschimpt in dit topic om die docu.
1: Uh? omdat het kolonialisme onderdeel is van het beleid.

2: Amerika heeft tijd geleden nog uitgeroepen om bepaalde kolonisten sancties op te leggen.

Verder is het officiele beleid van zelfs Amerika dat de nederzettingen een tweestatenoplossing in de weg zitten. Je lult dus maar wat.
  maandag 16 juni 2025 @ 13:09:09 #59
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_217961125
quote:
0s.gif Op maandag 16 juni 2025 13:04 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]
Nee hoor, hij wordt bekritiseerd vanwege zijn vooringenomenheid en framing. Dat is iets anders dan iemand beschimpen. Het gaat niet om de man zelf, maar om de manier hoe de documentaire in elkaar is gezet met de bedoeling om Israël (en Joden) te demoniseren en Palestijnen als onschuldige slachtoffers weg te zetten.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_217961277
quote:
14s.gif Op maandag 16 juni 2025 13:07 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Theroux zijn voorouders zijn niet Joods, maar Engels, Frans-Canadees en Italiaans.

Oh, ik was er niet van op de hoogte dat er in Engeland, Frankrijk, Canada en Italië geen joden meer wonen.

quote:
En neutraal is zijn verslaggeving allerminst, want dan zou hij ook eerlijk vertellen over het geweld van Palestijnen jegens Israëliërs, de bredere context van dit conflict en dat slechts een klein deel van de Joden op de Westelijke Jordaanoever uit zulke radicale settlers bestaat.

Dat wordt echter allemaal bewust achterwege gelaten, Palestijnen zijn de slachtoffers wiens claims meteen voor de waarheid worden aangenomen en de meest radicale denkbare settlers worden gegeneraliseerd naar een groter geheel, wat het beeld wekt dat elke Israëliër of zelfs Jood zo is als deze mensen.
De docu heet Settlers. Waar denk je dat die over zou gaan?

Als je een goede docu weet die de andere kant belicht hou ik me graag aanbevolen.
pi_217961284
quote:
0s.gif Op maandag 16 juni 2025 12:58 schreef theunderdog het volgende:

[..]
Goed praten =/= ontkennen.
True
pi_217961613
quote:
10s.gif Op zondag 15 juni 2025 23:30 schreef nelaeryn het volgende:

[..]
[ afbeelding ]
Alsmede bejaarden met Iraanse vlaggen...
Zou me niets verbazen als ze niet eens weten dat ze met een Iraanse vlag rondlopen.

Useful idiots in hun natuurlijk habitat.
  maandag 16 juni 2025 @ 14:34:47 #63
486919 Swango
Just saying
pi_217961825
quote:
1s.gif Op maandag 16 juni 2025 13:32 schreef Vliegbaard het volgende:

[..]
Oh, ik was er niet van op de hoogte dat er in Engeland, Frankrijk, Canada en Italië geen joden meer wonen.
[..]
De docu heet Settlers. Waar denk je dat die over zou gaan?

Als je een goede docu weet die de andere kant belicht hou ik me graag aanbevolen.
Nee, hij is niet joods maar wil al te graag dat als een mysterie houden.
pi_217961843
quote:
0s.gif Op maandag 16 juni 2025 14:34 schreef Swango het volgende:

[..]
Nee, hij is niet joods maar wil al te graag dat als een mysterie houden.
Dat heb ik dan ook niet gezegd; Joodse voorouders.

Google zegt Joodse oma, en dat schijnt hij ook niet echt geheim te houden.
  maandag 16 juni 2025 @ 14:41:41 #65
486919 Swango
Just saying
pi_217961868
quote:
1s.gif Op maandag 16 juni 2025 14:37 schreef Vliegbaard het volgende:

[..]

Hij is niet joods.
pi_217961908
quote:
0s.gif Op maandag 16 juni 2025 13:08 schreef theunderdog het volgende:

[..]
1: Uh? omdat het kolonialisme onderdeel is van het beleid.

2: Amerika heeft tijd geleden nog uitgeroepen om bepaalde kolonisten sancties op te leggen.

Verder is het officiele beleid van zelfs Amerika dat de nederzettingen een tweestatenoplossing in de weg zitten. Je lult dus maar wat.
Oh je hebt de documentaire van Theroux niet gekeken en vervolgens zeg je dat ik maar wat lul :')
Een groot deel van de kolonisten die Louis spreekt zijn overduidelijk Amerikaans.
pi_217961911
quote:
1s.gif Op maandag 16 juni 2025 14:37 schreef Vliegbaard het volgende:

Volgens de traditionele Joodse wet (Halacha) ben je alleen Joods als je moeder een Joodse vrouw is.
pi_217961922
quote:
7s.gif Op maandag 16 juni 2025 14:50 schreef nelaeryn het volgende:

[..]
Volgens de traditionele Joodse wet (Halacha) ben je alleen Joods als je moeder een Joodse vrouw is.
Leuk voor de toevoeging maar wat is de relevantie?
pi_217961923
quote:
14s.gif Op maandag 16 juni 2025 13:09 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Nee hoor, hij wordt bekritiseerd vanwege zijn vooringenomenheid en framing. Dat is iets anders dan iemand beschimpen. Het gaat niet om de man zelf, maar om de manier hoe de documentaire in elkaar is gezet met de bedoeling om Israël (en Joden) te demoniseren en Palestijnen als onschuldige slachtoffers weg te zetten.
Nee hij wordt juist geroemd omdat hij mensen laat praten en luistert. De framing is wat het is, de beschuldiging dat hij documentaires maakt om mensen te beschadigen is vrij lachwekkend, als je geen argumenten hebt dan maar de boodschapper aanvallen natuurlijk.
pi_217961925
quote:
0s.gif Op maandag 16 juni 2025 14:41 schreef Swango het volgende:

[..]
Hij is niet joods.
Heb je moeite met begrijpend lezen?
pi_217961940
quote:
1s.gif Op maandag 16 juni 2025 14:52 schreef Vliegbaard het volgende:
Leuk voor de toevoeging maar wat is de relevantie?
Net zo relevant als "Google zegt Joodse oma".
pi_217961966
quote:
7s.gif Op maandag 16 juni 2025 14:54 schreef nelaeryn het volgende:

[..]
Net zo relevant als "Google zegt Joodse oma".
Ik stel alleen dat hij Joodse voorouders heeft.

Daarmee beweer ik niet dat hij zelf joods is, ik zie dat hij zich als atheïst ziet. Wat is dan de relevantie om toe te voegen dat je alleen joods kunt zijn als je moeder joods is?
Ik wil daar alleen mee zeggen dat het me nogal ver gaat om Theroux zomaar weg te zetten als Anti-Israël en ook bewust met dat idee dus een documentaire met een bepaalde bias te maken.

Maar ja, een pizza mag je pas een pizza noemen als er kaas en tomatensaus op een stuk gebakken deeg ligt.
  maandag 16 juni 2025 @ 15:06:29 #73
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_217962014
quote:

[..]
Joods zijn is niet alleen een religie maar ook een etniciteit, zijn voorouders zijn simpelweg niet Joods.
quote:
Die heb ik zeker. Er zijn ook documentaires die het vanuit een pro-Israëlisch standpunt belichten. Zie bijvoorbeeld:

Bekijk deze YouTube-video
quote:
0s.gif Op maandag 16 juni 2025 14:52 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]
Nee hij wordt juist geroemd omdat hij mensen laat praten en luistert. De framing is wat het is, de beschuldiging dat hij documentaires maakt om mensen te beschadigen is vrij lachwekkend, als je geen argumenten hebt dan maar de boodschapper aanvallen natuurlijk.
Hij laat mensen praten door bepaalde vragen te stellen en die vragen zijn richting de beide partijen niet hetzelfde. Zijn enige intentie is om (Israëlische) Joden als verachtelijke mensen af te schilderen en Palestijnen als onderdrukte slachtoffers.
quote:
0s.gif Op maandag 16 juni 2025 14:49 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]
Oh je hebt de documentaire van Theroux niet gekeken en vervolgens zeg je dat ik maar wat lul :')
Een groot deel van de kolonisten die Louis spreekt zijn overduidelijk Amerikaans.
Een deel van die mensen zijn dan ook in de VS geboren Joden, die later Aliyah hebben gemaakt richting Israël.
  maandag 16 juni 2025 @ 15:15:39 #74
486919 Swango
Just saying
pi_217962066
quote:
1s.gif Op maandag 16 juni 2025 14:53 schreef Vliegbaard het volgende:

[..]
Heb je moeite met begrijpend lezen?
Nee, hoor. Ik heb verder nog gekeken op internet en niets wijst erop dat hij joods is of joodse voorouders heeft.
Maar vanwaar die obsessie of hij joods is?
pi_217962114
quote:
0s.gif Op maandag 16 juni 2025 15:15 schreef Swango het volgende:

[..]
Nee, hoor. Ik heb verder nog gekeken op internet en niets wijst erop dat hij joods is of joodse voorouders heeft.
Maar vanwaar die obsessie of hij joods is?
Blijf je hier nu mee bezig? Ik heb nooit nergens niet gesteld dat hij joods is. Maar als dat jouw vermogen tot begrijpend lezen is dan weet ik op welke waarde ik je posts verder in moet schatten.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')