abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_217977167
quote:
0s.gif Op woensdag 18 juni 2025 13:38 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]
Hier in Oss en omgeving is zaterdag en zondag een compleet sportweekend met wandelen, hardlopen, skaten, triatlon. Ik loop zelf de 10k zaterdag om 20u, maar ik vermoed dat de triatlon (16u), marathon (18u) en HM (19u) er sowieso uit zullen gaan. De gevoelstemperatuur blijft tot zeer laat in de avond boven de 25 graden.
Zat wel te kijken voor een ticket van de HM maar gaat toch elk jaar door?
pi_217977446
quote:
0s.gif Op woensdag 18 juni 2025 13:51 schreef Nober het volgende:

[..]
Men is wel echt strenger geworden als het gaat om hitteprotocollen bij sportwedstrijden. Zou me niets verbazen als ze afstanden in gaan korten of schrappen.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
  woensdag 18 juni 2025 @ 15:06:17 #63
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_217977587
quote:
0s.gif Op woensdag 18 juni 2025 13:38 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]
Hier in Oss en omgeving is zaterdag en zondag een compleet sportweekend met wandelen, hardlopen, skaten, triatlon. Ik loop zelf de 10k zaterdag om 20u, maar ik vermoed dat de triatlon (16u), marathon (18u) en HM (19u) er sowieso uit zullen gaan. De gevoelstemperatuur blijft tot zeer laat in de avond boven de 25 graden.
Is dat dat Maasdijk evenement?
Kierkegaard: Life Can Only Be Understood Backwards, But It Must Be Lived Forwards
pi_217977607
quote:
2s.gif Op woensdag 18 juni 2025 15:06 schreef SEMTEX het volgende:

[..]
Yes
pi_217977707
quote:
0s.gif Op woensdag 18 juni 2025 14:40 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]
Men is wel echt strenger geworden als het gaat om hitteprotocollen bij sportwedstrijden. Zou me niets verbazen als ze afstanden in gaan korten of schrappen.
Dit is precies het punt wat ik wilde maken. De brede media-aandacht voor de risico’s bij warmte/hitte hebben hier zeker een rol in gespeeld.

In Amsterdam beginnen ze pas echt grappig te doen.
https://www.telegraaf.nl/(...)welkom/72486648.html

[ Bericht 17% gewijzigd door core2duo op 18-06-2025 17:38:55 ]
Dubbel gevaccineerd tegen vliegschaamte
pi_217978708
quote:
2s.gif Op woensdag 18 juni 2025 15:06 schreef SEMTEX het volgende:

[..]
Kom kom niet zo denigrerend, dit is hét De Maasdijk evenement!
pi_217978766
Roosendaal wordt 'hoogstwaarschijnlijk' ook afgelast zondag; definitieve beslissing valt vrijdag. Geldt dan waarschijnlijk ook voor alle afstanden, niet alleen de halve marathon.

Vermoed dat mijn wekker dus inderdaad op tijd gaat, en dan zelf maar een rondje van 21,1 uitstippelen.

quote:
0s.gif Op woensdag 18 juni 2025 15:25 schreef core2duo het volgende:

[..]
Dit is precies het punt wat ik wilde maken. De brede media-aandacht voor de risico’s bij warmte/hitte hebben hier zeker een rol in gespeeld.
Mwah, ik weet niet of het per se de media aandacht is die daarvoor zorgt. Ik denk eerder een combinatie van factoren.
Extremere temperaturen komen simpelweg vaker voor, dus de kans erop is sowieso al groter. Daarnaast is hardlopen steeds populairder geworden, juist ook onder beginnend recreanten. Dat betekent grotere evenementen, meer mensen en ook nog eens kwetsbaardere mensen.
En persoonlijk denk ik ook dat er meer kennis beschikbaar is (medisch gezien), waardoor er misschien inderdaad eerder overlegd wordt, waar men vroeger eerder dacht "We kijken het wel aan".
pi_217978984
quote:
1s.gif Op woensdag 18 juni 2025 15:25 schreef core2duo het volgende:

[..]

In Amsterdam beginnen ze pas echt grappig te doen.
https://www.telegraaf.nl/(...)welkom/72486648.html
Maar is het een slecht iets?
Je brengt het heel negatief maar het gaat wel over onomkeerbare schade aan de gezondheid van mensen. Lijkt me terecht dat er voorzichtig mee omgegaan wordt.
Op zo'n festival wordt nogal wat alcohol en drugs gedaan, een zonnesteek onder die omstandigheden lijkt me niet wenselijk.

Idem voor hardloopwedstrijden, wat Twist zegt, de gemiddelde temp ligt hoger. Het aantal deelnemers veel hoger en ook het aantal echte recreanten die deelnemen ligt hoger. Daar komt bij dat de zorg in omliggende ziekenhuizen, waar dan ook, maar beperkte capaciteit hebben op IC en ook de ambulance moet wel nog steeds ook beschikbaar zijn voor opa jan die een hartaanval krijgt.
:)
pi_217979010
quote:
0s.gif Op woensdag 18 juni 2025 18:10 schreef mignonne het volgende:

[..]
Maar is het een slecht iets?
Je brengt het heel negatief maar het gaat wel over onomkeerbare schade aan de gezondheid van mensen. Lijkt me terecht dat er voorzichtig mee omgegaan wordt.
Op zo'n festival wordt nogal wat alcohol en drugs gedaan, een zonnesteek onder die omstandigheden lijkt me niet wenselijk.

Idem voor hardloopwedstrijden, wat Twist zegt, de gemiddelde temp ligt hoger. Het aantal deelnemers veel hoger en ook het aantal echte recreanten die deelnemen ligt hoger. Daar komt bij dat de zorg in omliggende ziekenhuizen, waar dan ook, maar beperkte capaciteit hebben op IC en ook de ambulance moet wel nog steeds ook beschikbaar zijn voor opa jan die een hartaanval krijgt.
Op zich kan ik je redenering volgen, maar vroeger werd het uiteraard ook weleens warm. Ik heb het gevoel dat er tegenwoordig veel minder kan. In Amsterdam wordt er feitelijk niet eens gesport, het is een groot festival op de A10.

We doen ook weinig aan klimaatadaptatie. In kantoren staat in de winter de verwarming laag uit duurzaamheid, mensen hebben thuis dikke truien aan (ook bij 2 keer modaal)... maar bij warm weer zweren we bij die 21-22 graden binnen. Dit kan prima naar 25 graden.

Als je risico’s zoekt, zul je die ook vinden. En wie zegt dat dit het eindstation is? Een mogelijke volgende stap is dat evenementen als Pinkpop deels worden afgelast.
pi_217979659
Ik denk niet dat er tegenwoordig veel minder kan. Ik denk dat we met meer mensen zijn, terwijl er in de zorg minder mensen/ruimte/capaciteit is.
Men is zich bewuster van de risico's, wijsheid komt met de jaren.

En ik denk dat het verstandig is om ook bij niet-sport evenementen stil te staan bij de impact van hitte.
Zo'n evenement op de A10 lijkt me juist heel goed dat ze daarover nadenken van tevoren.

Ik heb zelf dit weekend een golftoernooi, 2 dagen. Ik hoop dat ze besluiten om vroeger te beginnen (ipv half 12 :X ). Want hoewel het lang niet zo inspannend is als hardlopen, sjok je wel zo 4 uur door de hitte. En aangezien er ook nogal wat "senioren" meedoen lijkt het me wel goed om daarover na te denken.
Ik heb 1 keer eerder een wedstrijd gespeeld met zulke temperaturen en ik was echt naar van de warmte na de ronde. Maar goed, paraplu op als parasol en een sloot water en limo mee en wat zouts voor onderweg en dan hoop ik dat ik het beter trek dan vorige keer.
Fake it till you make it...
pi_217980576
quote:
0s.gif Op woensdag 18 juni 2025 19:37 schreef Nijna het volgende:
Ik denk niet dat er tegenwoordig veel minder kan. Ik denk dat we met meer mensen zijn, terwijl er in de zorg minder mensen/ruimte/capaciteit is.

En ik denk dat het verstandig is om ook bij niet-sport evenementen stil te staan bij de impact van hitte.
Zo'n evenement op de A10 lijkt me juist heel goed dat ze daarover nadenken van tevoren.

Ik heb zelf dit weekend een golftoernooi, 2 dagen. Ik hoop dat ze besluiten om vroeger te beginnen (ipv half 12 :X ). Want hoewel het lang niet zo inspannend is als hardlopen, sjok je wel zo 4 uur door de hitte. En aangezien er ook nogal wat "senioren" meedoen lijkt het me wel goed om daarover na te denken.
Ik heb 1 keer eerder een wedstrijd gespeeld met zulke temperaturen en ik was echt naar van de warmte na de ronde. Maar goed, paraplu op als parasol en een sloot water en limo mee en wat zouts voor onderweg en dan hoop ik dat ik het beter trek dan vorige keer.
Het lijkt dat de meesten wel voor de risicomijdende strategie zijn. Niets voor niets zijn we een van de meest verzekerde volken ter wereld. De realiteit is dat deelnemers aan evenementen steeds vaker het risico lopen teleurgesteld te worden. Als bij niet-sportevenementen al maatregelen genomen worden, wordt naar mijn mening ook een klimaat van angst gecreëerd. Maar vooruit dan maar... pech als je gezond en vitaal bent.

Met de golf zal het wel goedkomen, toch? :-)
Misschien iets meer tijd tussen de banen nemen en genoeg water drinken.

Zijn we misschien toch een volk dat liever kou en regen heeft?
pi_217981446
quote:
0s.gif Op woensdag 18 juni 2025 19:37 schreef Nijna het volgende:

Dit ja. En tijdens zo'n evenement nota bene op een snelweg is bereikbaarheid voor hulpdiensten ook een dingetje natuurlijk. Het is goed dat erover is nagedacht.
pi_217981452
De aftermovie van de vuurtorenloop staat op hun insta pagina en ik vind hem echt te gek! Vat goed de vibe samen, zo'n leuke loop!
pi_217981633
quote:
99s.gif Op woensdag 18 juni 2025 11:12 schreef CaLeX het volgende:
Bij de start van de Halve Marathon van Sneek (19:00) lijkt het nu ook 30 graden te worden.

Wel 3 minuten geleden een mail gehad met de laatste info dus het lijkt vooralsnog door te gaan.
helaas toch afgelast maar stiekem toch begrijpelijk dat de dictatuur weer toegeslagen heeft
Trek eens aan mijn vinger?
Een open deur vraagt nu eenmaal om ingeschopt te worden.
pi_217981710
quote:
0s.gif Op donderdag 19 juni 2025 00:14 schreef CaLeX het volgende:

[..]
helaas toch afgelast maar stiekem toch begrijpelijk dat de dictatuur weer toegeslagen heeft
Jammer. Even gegoogeld. In België kan het wel. Een willekeurige loop die wel doorgaat (Belgisch Limburg). Gewoon spelen om te winnen en niet om te verliezen. Temperatuur is wellicht iets minder hoog gezien de starttijd, maar toch. Limburg is een warme regio.
https://www.hoeseltrun.com/

Afstand: 10 Engelse mijlen
Datum: zondag 22 juni
Start: 10.30 uur
Opmerkingen: uitverkocht.
pi_217981727
core2duo als race-directeur
Bekijk deze YouTube-video
pi_217981776
quote:
6s.gif Op donderdag 19 juni 2025 00:59 schreef Evangelion het volgende:
core2duo als race-directeur
Bekijk deze YouTube-video
Spijtig dat het beleid dat rondom afgelastingen als absolute en goddelijke waarheid gezien wordt en niet ter discussie mag staan.
pi_217982331
quote:
87s.gif Op donderdag 19 juni 2025 02:50 schreef core2duo het volgende:

[..]
Spijtig dat het beleid dat rondom afgelastingen als absolute en goddelijke waarheid gezien wordt en niet ter discussie mag staan.
Dat mag best ter discussie gesteld, maar ik heb nog geen valide argumenten gehoord. Jij hebt voor veel 'het gevoel dat'. Ja, dan komt er tegenwind.
Zeeuwse mossels kunnen altijd!
pi_217982381
Natuurlijk mag je een andere mening hebben. Maar die mogen anderen ook hebben. En als de meerderheid dan een andere mening heeft betekent het niet dat het niet ter discussie gesteld mag worden.

Er zijn heel veel argumenten aangesleept ter onderbouwing van de afgelasting mening. Maar voor jouw mening heb ik alleen gelezen dat het vroeger beter was, dat het onzin is en dat het in andere landen wel kan. Tsja.
pi_217982613
quote:
0s.gif Op woensdag 18 juni 2025 13:51 schreef Nober het volgende:

[..]
HM lijkt nu door te gaan. De marathon wordt waarschijnlijk een HM van gemaakt.
pi_217982874
^Heb het afgelast. Gisteren de lokale loop ook laten lopen.

Zaterdag:

quote:
0s.gif Op woensdag 18 juni 2025 18:16 schreef core2duo het volgende:

[..]
Op zich kan ik je redenering volgen, maar vroeger werd het uiteraard ook weleens warm. Ik heb het gevoel dat er tegenwoordig veel minder kan. In Amsterdam wordt er feitelijk niet eens gesport, het is een groot festival op de A10.

We doen ook weinig aan klimaatadaptatie. In kantoren staat in de winter de verwarming laag uit duurzaamheid, mensen hebben thuis dikke truien aan (ook bij 2 keer modaal)... maar bij warm weer zweren we bij die 21-22 graden binnen. Dit kan prima naar 25 graden.

Als je risico’s zoekt, zul je die ook vinden. En wie zegt dat dit het eindstation is? Een mogelijke volgende stap is dat evenementen als Pinkpop deels worden afgelast.
Afhankelijk van de investeerder haken een hoop artiesten af vanwege deugpronken.
  donderdag 19 juni 2025 @ 09:31:33 #82
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_217982945
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 juni 2025 16:45 schreef slacker_nl het volgende:
Toch is Strava raar. Op je mobiel heb je hun AI, maar op de website heb je dit niet. Ik snap niet echt waarom ze dat verschil hebben.
is dat zo? Oh dan interesseert hun betaalde abo me nog minder.
Kierkegaard: Life Can Only Be Understood Backwards, But It Must Be Lived Forwards
  donderdag 19 juni 2025 @ 09:32:57 #83
89879 YUR
E stands for Excellent
pi_217982953
De Strava AI is sowieso niet zo denderend...
F means you're fucked
  donderdag 19 juni 2025 @ 09:33:56 #84
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_217982962
quote:
0s.gif Op donderdag 19 juni 2025 09:32 schreef YUR het volgende:
De Strava AI is sowieso niet zo denderend...
Daar ben ik dus benieuwd naar. Ik zie nu alleen een preview als gratis gebruiker. "Dit was je beste run in twee weken etc."
pi_217983257
quote:
87s.gif Op donderdag 19 juni 2025 02:50 schreef core2duo het volgende:

[..]
ondanks het risico dat je gewoon lekker aan het trollen bent:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
OT; HM van Sneek is dus afgelast, waarschijnlijk ga ik aansluiten bij een groepje en hem alsnog lopen als training. Intensiteit eruit & waterzak mee.
Trek eens aan mijn vinger?
Een open deur vraagt nu eenmaal om ingeschopt te worden.
  donderdag 19 juni 2025 @ 10:28:25 #86
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_217983395
Zoveel halve marathons hierboven die ik op het oog had en bijna had ingeschreven. Zwolle, Roosendaal, Sneek. Ook Veldhoven had plannen om 15 Juni zijn evenement te laten doorgaan. Het is toch bijna elk jaar weer te heet in Juni. Heb in 2023 de marathon van Monschau gelopen in Augustus en liep toen dat risico ook, maar die was qua temperatuur goed te doen.
  donderdag 19 juni 2025 @ 10:40:21 #87
89879 YUR
E stands for Excellent
pi_217983465
quote:
2s.gif Op donderdag 19 juni 2025 09:33 schreef SEMTEX het volgende:

[..]
Daar ben ik dus benieuwd naar. Ik zie nu alleen een preview als gratis gebruiker. "Dit was je beste run in twee weken etc."
Meer dan dat is het ook eigenlijk niet
F means you're fucked
pi_217983563
Wat ik persoonlijk een beetje jammer vind is dat gelijk een grote groep mensen begint te schreeuwen van geld terug!!!1111 (of volgend jaar gratis mogen meedoen) wanneer een evenement wordt afgelast.

Ja je hebt daar wellicht recht op.

Maar snappen deze mensen nu daadwerkelijk niet dat de meeste kosten al lang zijn gemaakt voordat het afgelast werd? Zulke evenementen wel te verzekeren zijn maar dat jouw inschrijfgeld ook keer 2 keer 3 gaat? En als dit soort evenementen massaal iedereen moeten terug betalen ze gewoon failliet zijn en er volgend jaar sowieso geen evenement is?

Het zal wel de hedendaagse maatschappij zijn... :{
Knapen die storneren willen moeten mannen met automatische incasso's zijn
  donderdag 19 juni 2025 @ 11:08:13 #89
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_217983665
Kasteelloop de Halve van de Haar en de Heuvelrugloop Maarn gelasten ook af.

Ik had dit weekend een hotel geboekt in de buurt van de Koning van Spanje trail om die te wandelen, gaat hem ook niet worden :P
pi_217983695
Niet ingeloot voor Londen, maar zit wel ergens te denken om een marathon in het voorjaar te doen, misschien Rotterdam (is die al vol?), heb sinds lange tijd wel weer zin om naar een doel toe te werken. Mijn enige marathon totnutoe was in een ironman, dus die tijd moet wel wat beter kunnen.
  donderdag 19 juni 2025 @ 11:19:27 #91
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_217983724
quote:
0s.gif Op donderdag 19 juni 2025 11:14 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
Niet ingeloot voor Londen, maar zit wel ergens te denken om een marathon in het voorjaar te doen, misschien Rotterdam (is die al vol?), heb sinds lange tijd wel weer zin om naar een doel toe te werken. Mijn enige marathon totnutoe was in een ironman, dus die tijd moet wel wat beter kunnen.
De inschrijvingen voor Rotterdam beginnen meestal ergens in Augustus, je kunt je volgens mij op een lijst zetten om een mailtje te krijgen wanneer ze opengaan (en dan meteen dezelfde dag inschrijven, anders ben je kansloos).
  donderdag 19 juni 2025 @ 11:35:46 #92
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_217983920
quote:
0s.gif Op donderdag 19 juni 2025 11:14 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
Ik heb net een boek gelezen over Els Visser. Ironman marathons gaan altijd iets minder hard dan eentje die je los loopt toch? :P Respect trouwens hoor, lijkt me zo loeizwaar.
pi_217984084
quote:
2s.gif Op donderdag 19 juni 2025 11:35 schreef SEMTEX het volgende:

[..]
Ik heb net een boek gelezen over Els Visser. Ironman marathons gaan altijd iets minder hard dan eentje die je los loopt toch? :P Respect trouwens hoor, lijkt me zo loeizwaar.
Els Visser heeft wel een verhaal te vertellen ja! Die won de ironman bij de vrouwen de dag dat ik meedeed. Het lastigste van een ironman vond ik het vele trainen over lange tijd. De race zelf is vooral de rem erop houden tot je naar overlevingsstand moet tijdens de marathon. Halve ironmans vind ik leuker, dan ben je op de fiets en bij het lopen nog behoorlijk aan het pushen, en het trainen is ook een stuk overzichterlijker. Een training van 100km fietsen kun je in een dagdeel doen met wat planning, en een loopje van 15km in hetzelfde weekend is ook wel te doen. 150km fietsen en een long run van 20+ km in een weekend gaat gewoon echt veel tijd kosten.
  donderdag 19 juni 2025 @ 11:46:28 #94
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_217984099
quote:
0s.gif Op donderdag 19 juni 2025 11:44 schreef George_of_the_Jungle het volgende:

[..]
Els Visser heeft wel een verhaal te vertellen ja! Die won de ironman bij de vrouwen de dag dat ik meedeed. Het lastigste van een ironman vond ik het vele trainen over lange tijd. De race zelf is vooral de rem erop houden tot je naar overlevingsstand moet tijdens de marathon. Halve ironmans vind ik leuker, dan ben je op de fiets en bij het lopen nog behoorlijk aan het pushen, en het trainen is ook een stuk overzichterlijker. Een training van 100km fietsen kun je in een dagdeel doen met wat planning, en een loopje van 15km in hetzelfde weekend is ook wel te doen. 150km fietsen en een long run van 20+ km in een weekend gaat gewoon echt veel tijd kosten.
En dan ook nog wisseltrainingen toch? Ik had het onderdeel voeding ook onderschat, daar schreef Els ook uitgebreid over.
pi_217984169
Ja, voeding moet je ook trainen, want je moet toch energie binnenkrijgen. Het trainen puur van de wissel zelf heeft op zo'n lange race niet veel invloed, maar met een sprintrace kun je er een paar minuten mee winnen. Wel is het handig om wat loopjes direct na het fietsen te doen, om dat gevoel in je benen te krijgen. En wat fietsen na het zwemmen. Vooral dat laatste vind ik lastig. Als je lichaam van horizontaal naar verticaal gaat, gaat je hartslag omhoog, en dan moet je ook nog hard gaan fietsen. Van fietsen naar lopen bij een ironman vond ik het lastig dat het been tempo bij het fietsen hoger lag, dus je begint eigenlijk te hard met het lopen, de rem moet er echt op. Bij een halve is dat minder. Ik geloof dat mijn snelste pace in een losse halve marathon rond de 5:05 lag, en in een halve ironman rond de 5:15. Maar het is altijd een puzzel. De lastigste triathlon afstand vind ik eigenlijk nog wel de sprint (~500-750m zwemmen, 20km fietsen, 5km lopen). Dan ben je constant in het rood bezig, maar wel meer dan een uur, dus dan ga je helemaal kapot (ik in ieder). Een 5km voluit lopen terwijl je net 20km voluit hebt gefiets.
pi_217984306
Ook niet ingeloot voor Londen helaas.
pi_217984348
quote:
0s.gif Op woensdag 18 juni 2025 21:31 schreef core2duo het volgende:

[..]
Het lijkt dat de meesten wel voor de risicomijdende strategie zijn. Niets voor niets zijn we een van de meest verzekerde volken ter wereld. De realiteit is dat deelnemers aan evenementen steeds vaker het risico lopen teleurgesteld te worden. Als bij niet-sportevenementen al maatregelen genomen worden, wordt naar mijn mening ook een klimaat van angst gecreëerd. Maar vooruit dan maar... pech als je gezond en vitaal bent.

Met de golf zal het wel goedkomen, toch? :-)
Misschien iets meer tijd tussen de banen nemen en genoeg water drinken.

Zijn we misschien toch een volk dat liever kou en regen heeft?
Misschien zouden mensen ook beter kunnen leren om om te gaan met teleurstellingen... ik begrijp ontzettend goed de "risicomijdende" keuzes. Ik zie dat niet als overdreven of angst creëren.
Maar goed, ieder zijn mening. Agree to disagree

Met het golfen komt het vast goed, ik speel liever in lagere temperaturen. Maar gelukkig hebben we geen invloed op het weer, zou een mooi potje worden 8)7
Fake it till you make it...
pi_217984523
quote:
2s.gif Op donderdag 19 juni 2025 11:19 schreef SEMTEX het volgende:

[..]
De inschrijvingen voor Rotterdam beginnen meestal ergens in Augustus, je kunt je volgens mij op een lijst zetten om een mailtje te krijgen wanneer ze opengaan (en dan meteen dezelfde dag uur inschrijven, anders ben je kansloos).
Fixed.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  donderdag 19 juni 2025 @ 13:23:09 #99
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_217984727
quote:
0s.gif Op donderdag 19 juni 2025 12:49 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:

[..]
Fixed.

SPOILER
Is zo. Al worden ook die populairder. En je moet het niet erg vinden om met een andere naam op je nummer te lopen.
pi_217986428
quote:
2s.gif Op donderdag 19 juni 2025 10:28 schreef SEMTEX het volgende:
Zoveel halve marathons hierboven die ik op het oog had en bijna had ingeschreven. Zwolle, Roosendaal, Sneek. Ook Veldhoven had plannen om 15 Juni zijn evenement te laten doorgaan. Het is toch bijna elk jaar weer te heet in Juni. Heb in 2023 de marathon van Monschau gelopen in Augustus en liep toen dat risico ook, maar die was qua temperatuur goed te doen.
Veldhoven is nu in september zag ik. Die overweeg ik nu wel, maar nu m'n man nog overtuigen :+

Als je zowel Veldhoven als Eindhoven loopt, krijg je ook nog een tof T-shirt dat ik eigenlijk wel wil als Brabander O+
pi_217987171
Coopertest van zaterdag bij de atletiekvereniging is ook afgelast.

Hoe flikken ze dat toch altijd dat sporten bij de Olympische Spelen gehouden in juli en augustus?

Coopertest
quote:
Zoveel mogelijk afstand afleggen in 12 minuten op een 400m atletiekbaan
pi_217987681
quote:
0s.gif Op donderdag 19 juni 2025 00:48 schreef core2duo het volgende:

[..]
Jammer. Even gegoogeld. In België kan het wel. Een willekeurige loop die wel doorgaat (Belgisch Limburg). Gewoon spelen om te winnen en niet om te verliezen. Temperatuur is wellicht iets minder hoog gezien de starttijd, maar toch. Limburg is een warme regio.
https://www.hoeseltrun.com/

Afstand: 10 Engelse mijlen
Datum: zondag 22 juni
Start: 10.30 uur
Opmerkingen: uitverkocht.
De nacht van Vlaanderen in Torhout vrijdag om 20.00 gaat ook gewoon door. Hardlopen alles van 5km tot marathon, wandelen tot 100 km.
  donderdag 19 juni 2025 @ 20:50:03 #103
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_217987944
Uitgeloot voor Londen, naar verwachting :P.

Wel pittige interval gelopen vanmorgen, 10x 400 mtr. Was erna helemaal leeg en warm, dus cooling down werd vooral wandelen.
pi_217988007
quote:
0s.gif Op donderdag 19 juni 2025 20:50 schreef GotC het volgende:
Uitgeloot voor Londen, naar verwachting :P.

Wel pittige interval gelopen vanmorgen, 10x 400 mtr. Was erna helemaal leeg en warm, dus cooling down werd vooral wandelen.
Wij weten het nog steeds niet.
Duurt laaaang!

10x 400? Oefff. Pittig inderdaad. Maar wel mooi gedaan!
pi_217988593
Verfrissend (non-alcoholisch) drankje na een heet loopje. :9
Alles kan een mens gelukkig maken.
pi_217988615
En hier ook de jaarlijkse afwijzingsmail voor Londen binnen.
Hij gaat nu het charity traject in. Was ie al voor aangemeld, maar met de ballot mocht hij ook nog meedoen met charity dan zou hij daar sowieso bij zitten.
Fingers crossed dat hij weer mag charity runnen :s)
pi_217988664
quote:
0s.gif Op donderdag 19 juni 2025 21:54 schreef mignonne het volgende:
En hier ook de jaarlijkse afwijzingsmail voor Londen binnen.
Hij gaat nu het charity traject in. Was ie al voor aangemeld, maar met de ballot mocht hij ook nog meedoen met charity dan zou hij daar sowieso bij zitten.
Fingers crossed dat hij weer mag charity runnen :s)
Waarom kunnen ze niet iedereen tegelijk een mail sturen?

Elk jaar hetzelfde. Ik schrijf me in ook al heb ik niet heel veel interesse, want waarom niet het kost maar 1 minuut.
Dan 2 maanden later ben ik het vergeten tot ik lees dat mensen zijn ingeloot/uitgeloot.
En dan komt mijn mail 8 uur later waardoor ik gedurende de daag toch 5x voor niks mijn mail heb gechecked omdat ons brein niet houdt van openstaande dingen. En dan denk ik volgend jaar doe ik het niet meer. Repeat. :')
pi_217988703
Midzomernachtcross gaat morgenavond gelukkig gewoon door, lekker savonds en uit de zon lopen :9
pi_217988820
quote:
0s.gif Op donderdag 19 juni 2025 22:01 schreef Evangelion het volgende:

[..]

Elk jaar hetzelfde. Ik schrijf me in ook al heb ik niet heel veel interesse, want waarom niet het kost maar 1 minuut.
Dan 2 maanden later ben ik het vergeten tot ik lees dat mensen zijn ingeloot/uitgeloot.
En dan komt mijn mail 8 uur later waardoor ik gedurende de daag toch 5x voor niks mijn mail heb gechecked omdat ons brein niet houdt van openstaande dingen. En dan denk ik volgend jaar doe ik het niet meer. Repeat. :')
Werkelijk geen idee.
Ik weet ook niet zo goed waarom het een paar maanden moet duren. Er zal wel een reden voor zijn ofzo, maar toch
pi_217990692
quote:
0s.gif Op donderdag 19 juni 2025 22:01 schreef Evangelion het volgende:

[..]

Waarschijnlijk om dat ze niet zoveel afwijzingsmails te gelijk kunnen sturen
  vrijdag 20 juni 2025 @ 10:04:11 #111
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_217991216
Als je echt wilt lopen, kun je je beter inschrijven via een reisorganisatie. Ik heb een kennis zo ingeloot zien worden afgelopen jaar.
pi_217991477
Ik las ergens dat 1,1 miljoen mensen zich hadden ingeschreven voor de loterij. Dus ga maar na hoe groot je kans is
  vrijdag 20 juni 2025 @ 11:02:49 #113
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_217991682
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 juni 2025 10:32 schreef linebear het volgende:
Ik las ergens dat 1,1 miljoen mensen zich hadden ingeschreven voor de loterij. Dus ga maar na hoe groot je kans is
Dat is letterlijk een lot kopen voor een loterij...
pi_217991696
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 juni 2025 10:32 schreef linebear het volgende:
Daarom schrijf ik me ook in terwijl ik niet heel graag wil op dit moment. :P
Kans dat je ingeloot wordt is toch klein. Dan kan je het altijd nog overwegen of er iemand anders blij mee maken.

De majors lijken me allemaal wel tof (behalve Chicago, meh) maar ook heel druk en een goed hotel vinden zal wel drama zijn als je die niet al voor de loting hebt geboekt.
  vrijdag 20 juni 2025 @ 11:29:01 #115
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_217991881
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 juni 2025 11:04 schreef Evangelion het volgende:

[..]
Daarom schrijf ik me ook in terwijl ik niet heel graag wil op dit moment. :P
Kans dat je ingeloot wordt is toch klein. Dan kan je het altijd nog overwegen of er iemand anders blij mee maken.

De majors lijken me allemaal wel tof (behalve Chicago, meh) maar ook heel druk en een goed hotel vinden zal wel drama zijn als je die niet al voor de loting hebt geboekt.
Plus er zijn genoeg andere marathons die waarschijnlijk nog mooier zijn om te doen. Het is meer een prestige dingetje.
  vrijdag 20 juni 2025 @ 11:39:40 #116
179002 GwaiLow
Malo accepto stultus sapit
pi_217991958
Run op de Ring is helaas ook vanwege veiligheidsredenen van 7,5km naar 3,75km gegaan.
pi_217992163
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 juni 2025 11:39 schreef GwaiLow het volgende:
Run op de Ring is helaas ook vanwege veiligheidsredenen van 7,5km naar 3,75km gegaan.
Das de moeite
pi_217992166
quote:
Run op de Ring
Dat hele evenement is sowieso echt vragen om problemen. Een festival/evenement op een snelweg waarbij het asfalt makkelijk 40-50 graden kan worden :')
pi_217992526
quote:
_O-
pi_217994323
Ik heb de Londen marathon gelopen in 2023 (via een reisbureau uiteraard) en zo fantastisch is-ie nu ook niet.
Mooie grote marathon, goed georganiseerd, geweldig veel volk enz. Maar Berlijn vond ik mooier als marathon.
Londen zelf is natuurlijk een topstad als city trip.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')