Bridge Run van Denemarken naar Zweden (post 14 in dit topic).quote:Op maandag 16 juni 2025 10:50 schreef SEMTEX het volgende:
Welk loopje was dat gisteren, @:Evangelion?
Vorig jaar bij de HM Leiden heb ik 30 minuten gewacht in de brandende zon op de Breestraat. Nergens schaduw te bekennen. Ik was al helemaal gaar en gekookt toen ik eenmaal kon gaan lopen.quote:Op maandag 16 juni 2025 10:48 schreef Evangelion het volgende:
Als ik een cent kreeg voor iedere keer dit jaar dat ik 15 min langer in het startvak in de kokende zon zonder water moest wachten omdat het parcours niet vrij was had ik 2 cent. Gisteren en bij de 20 van Alphen. Dat helpt ook niet (maar goed, shit happens).
quote:Op maandag 16 juni 2025 10:48 schreef Evangelion het volgende:
Als ik een cent kreeg voor iedere keer dit jaar dat ik 15 min langer in het startvak in de kokende zon zonder water moest wachten omdat het parcours niet vrij was had ik 2 cent.
De Breestraat heeft best wat zijstraten/steegjes, mocht je daar niet in?quote:Op maandag 16 juni 2025 12:38 schreef Piperidine het volgende:
[..]
Vorig jaar bij de HM Leiden heb ik 30 minuten gewacht in de brandende zon op de Breestraat. Nergens schaduw te bekennen. Ik was al helemaal gaar en gekookt toen ik eenmaal kon gaan lopen.
quote:
Ik vermoed dat je er toch niet in geïnteresseerd bent, maar voor de halve van Hoek van Holland was aangekondigd dat temperaturen van 30 graden werden verwacht. De weersverwachtingen (WeerOnline, iPhone weather en Weather Pro) gaven toen 24-26 graden als maximumtemperatuur aan voor Hoek van Holland, met een wind vanaf zee. Uiteindelijk was het tijdens de loop 22 à 23 graden, met inderdaad een noordenwind - die ook voelbaar was. Laat het 24 zijn voor het deel van het parcours dat ruim achter de duinen lag.quote:Op maandag 16 juni 2025 13:59 schreef CaLeX het volgende:
[..]Je maakt het niet heel makkelijk om serieus op je te reageren. Maar goed, overleg die cijfers maar waar je het over hebt. Ik ben benieuwd.
Hoewel mijn kuit net tijdens een heel rustig ontspannen loopje uit het niets *POEF* deed… dus ik vraag me af of die marathon wel gaat gebeurenquote:Op maandag 16 juni 2025 10:37 schreef YUR het volgende:
Ik start ergens in de komende weken (ik hoor pas 20 uur voor de start wanneer precies) om 5 uur ‘s morgens aan een marathon. In Nederland
Stomme kuit is stom. POEF is gescheurd?quote:Op maandag 16 juni 2025 16:01 schreef YUR het volgende:
[..]
Hoewel mijn kuit net tijdens een heel rustig ontspannen loopje uit het niets *POEF* deed… dus ik vraag me af of die marathon wel gaat gebeuren
Zeker wel geïnteresseerd in je onderzoek, als jij het over meervoud van evenementen hebt ga ik er eigenlijk van uit dat je met meer komt dan alleen afgelopen vrijdag. Dat het achteraf relatief mee viel kan je niet zoveel mee.quote:Op maandag 16 juni 2025 15:27 schreef core2duo het volgende:
[..]
Ik vermoed dat je er toch niet in geïnteresseerd bent, maar voor de halve van Hoek van Holland was aangekondigd dat temperaturen van 30 graden werden verwacht. De weersverwachtingen (WeerOnline, iPhone weather en Weather Pro) gaven toen 24-26 graden als maximumtemperatuur aan voor Hoek van Holland, met een wind vanaf zee. Uiteindelijk was het tijdens de loop 22 à 23 graden, met inderdaad een noordenwind - die ook voelbaar was. Laat het 24 zijn voor het deel van het parcours dat ruim achter de duinen lag.
Mijn gevoel zegt dat veiligheidsregio's nogal eens overdrijven en niet de juiste beslisinformatie gebruiken. De organisatie heeft er waarschijnlijk weinig over te zeggen (vandaar het woord 'dictatuur') en moet binnen de speelruimte van de veiligheidsregio blijven.
Hoop t niet!quote:Op maandag 16 juni 2025 16:17 schreef mosselmossel het volgende:
[..]
Stomme kuit is stom. POEF is gescheurd?
Ai , ik ben net weer hersteld van een zweepslag. Nog wel een 10km wedstrijd mee gerend, wat een flinke gok was en het herstel natuurlijk niet bevorderde, maar ongeveer 10 dagen na die race (in die 10 dagen veel gefietst en gezwommen en op mijn vrouw haar CrossFit apparaat wat gedaanquote:Op maandag 16 juni 2025 16:01 schreef YUR het volgende:
[..]
Hoewel mijn kuit net tijdens een heel rustig ontspannen loopje uit het niets *POEF* deed… dus ik vraag me af of die marathon wel gaat gebeuren
Ik heb het gevoel dat bij loopevenementen sneller maatregelen worden genomen als vroeger.quote:Op maandag 16 juni 2025 16:26 schreef CaLeX het volgende:
[..]
Zeker wel geïnteresseerd in je onderzoek, als jij het over meervoud van evenementen hebt ga ik er eigenlijk van uit dat je met meer komt dan alleen afgelopen vrijdag. Dat het achteraf relatief mee viel kan je niet zoveel mee.
Ik heb vrijdag zelf om 16:00 een uurtje hardgelopen, of eigenlijk een dertigtal rondjes om de speeltuin waar mijn kinderen aan het spelen waren. Rustig aan, elke 5~10 rondjes een pauze zodat ik een huilend kind recht kon zetten en alsnog kon je me uitwringen. Terwijl ik normaal gesproken niet veel zweet. Gezien ik in Den Haag zuid woon was het klimaat nagenoeg gelijk.
Dit voorspelde weer icm een startboog (dolle stieren) en het gebrek aan zorg in de regio HvH rond die tijd zou een verzoek om incidenten zijn. Vergelijken met andere landen zonder rekening te houden het klimaat / cultuur/ starttijden en andere randzaken is erg kortzichtig.
Heel goed! Als het wordt afgelast kun je toch bewijzen dat je niet vies bent van warmte.quote:Op maandag 16 juni 2025 18:54 schreef twist02 het volgende:
Mailtje vanuit de organisatie gehad, bomvol tips waar ik zelf nooooooit op gekomen was. Dat je voldoende moet drinken en je luchtig moet kleden enzo
En de toevoeging dat deelname op eigen risico is
Ik zit er serieus over na te denken om zondagochtend vroeg zelf gewoon een rondje van 21,1km te gaan lopen...
Maar denk niet dat ik dan op vertoon van m'n Strava alsnog die medaille op kan halen daar
Gewoon als landelijke richtlijn dus een formule opstellen van de weersomstandigheden, aantal deelnemers en hulpdienstcapaciteit.quote:Op maandag 16 juni 2025 21:12 schreef core2duo het volgende:
[..]
Heel goed! Als het wordt afgelast kun je toch bewijzen dat je niet vies bent van warmte.
Is het toevallig deze loop? Daar pakken ze het aan zoals ik het persoonlijk graag zou zien. Gewoon proberen, en bij 32 graden begrijp ik 100% dat de afstand wordt ingekort. En dan mag je dat ook verwachten.
https://halvemarathonroos(...)oloog-nicolien-kroon
Jep, die is het inderdaad. Voorspellingen zitten nu rond de 32-34 gradenquote:Op maandag 16 juni 2025 21:12 schreef core2duo het volgende:
[..]
Heel goed! Als het wordt afgelast kun je toch bewijzen dat je niet vies bent van warmte.
Is het toevallig deze loop? Daar pakken ze het aan zoals ik het persoonlijk graag zou zien. Gewoon proberen, en bij 32 graden begrijp ik 100% dat de afstand wordt ingekort. En dan mag je dat ook verwachten.
https://halvemarathonroos(...)oloog-nicolien-kroon
quote:BESTE ENGELENRUNNER
Helaas, helaas, helaas. We vinden het heel jammer, maar we zijn genoodzaakt om de Engelenrun 2025 af te blazen in verband met de weersvoorspellingen. Er wordt door alle bronnen gewaarschuwd dat op onze wedstrijddag extreem hoge temperaturen zullen zijn (32-34 graden).
Nürburgring Nordschleife marathon lijkt me wel vet. Dat circuit is 20.832 km (12.9 miles) lang.quote:Op woensdag 18 juni 2025 12:13 schreef TommyL0204 het volgende:
TT Assen Marathon en alle andere afstanden ook afgelast. Die zou zaterdag zijn. Ik gok dat er nog wel meer loopjes niet door gaan komend weekend
Hier in Oss en omgeving is zaterdag en zondag een compleet sportweekend met wandelen, hardlopen, skaten, triatlon. Ik loop zelf de 10k zaterdag om 20u, maar ik vermoed dat de triatlon (16u), marathon (18u) en HM (19u) er sowieso uit zullen gaan. De gevoelstemperatuur blijft tot zeer laat in de avond boven de 25 graden.quote:Op woensdag 18 juni 2025 11:12 schreef CaLeX het volgende:
Bij de start van de Halve Marathon van Sneek (19:00) lijkt het nu ook 30 graden te worden.
Wel 3 minuten geleden een mail gehad met de laatste info dus het lijkt vooralsnog door te gaan.
Zat wel te kijken voor een ticket van de HM maar gaat toch elk jaar door?quote:Op woensdag 18 juni 2025 13:38 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Hier in Oss en omgeving is zaterdag en zondag een compleet sportweekend met wandelen, hardlopen, skaten, triatlon. Ik loop zelf de 10k zaterdag om 20u, maar ik vermoed dat de triatlon (16u), marathon (18u) en HM (19u) er sowieso uit zullen gaan. De gevoelstemperatuur blijft tot zeer laat in de avond boven de 25 graden.
Men is wel echt strenger geworden als het gaat om hitteprotocollen bij sportwedstrijden. Zou me niets verbazen als ze afstanden in gaan korten of schrappen.quote:Op woensdag 18 juni 2025 13:51 schreef Nober het volgende:
[..]
Zat wel te kijken voor een ticket van de HM maar gaat toch elk jaar door?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |