Ik denk dat ze Yeşilgöz in het reces eens een weekje op cursus "waar staat de VVD voor" moeten sturen, want die heeft werkelijk geen enkel idee.quote:Op dinsdag 17 juni 2025 09:27 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Yesilgoz is compleet doorgedraaid en totaal niet meer serieus te nemen. Ik hoop voor de VVD en voor de rest van Nederland dat die partij bij zinnen komt en Yesilgoz overboord kiepert ten faveure van een normalere lijsttrekker, en kandidaten zijn er daarvoor genoeg binnen die partij.
Is de raison d'ętre van de VVD iets anders dan vooraf goed onderzochte oneliners rondstrooien?quote:Op dinsdag 17 juni 2025 09:36 schreef Hanca het volgende:
[..]
Ik denk dat ze Yeşilgöz in het reces eens een weekje op cursus "waar staat de VVD voor" moeten sturen, want die heeft werkelijk geen enkel idee.
Het was: liberaal gedachtegoed, veel marktdenken, kleine overheid, maar vooral ook een betrouwbare overheid en zuinig met belastinggeld. Die laatste 2 zijn ze in elk geval volledig kwijt.quote:Op dinsdag 17 juni 2025 09:53 schreef KaheemSaid het volgende:
[..]
Is de raison d'ętre van de VVD iets anders dan vooraf goed onderzochte oneliners rondstrooien?
Terwijl ze in 2023 ook al 350.000 aan de PVV verloren hadden.quote:Op dinsdag 17 juni 2025 11:33 schreef Niels0Kurovski het volgende:
Gematigde VVD-ers die ik ken beginnen zich inmiddels te schamen voor het wanvertoon van hun leider en inderdaad het vijandschap naar Timmermans vind ik ronduit stuitend terwijl ze zelf met PVV in zee zijn gegaan. Ze maken zich terecht zorgen op rechts. Eigen schuld.
15% hoorde ik en PvdA slechts 1%. Ikzelf zit nog steeds in twijfel. Of ik blijf bij D'66 of ik stap over naar PvdA.quote:Op dinsdag 17 juni 2025 11:46 schreef KaheemSaid het volgende:
[..]
Terwijl ze in 2023 ook al 350.000 aan de PVV verloren hadden.
En dat is helemaal niet zo slecht. De EU gaat zo'n 250 miljard extra moeten uitgeven aan defensie als het budget 1,5% wordt verhoogd. Als we nou zorgen dat we met die 250 miljard in de EU een fatsoenlijke wapenindustrie bouwen, hebben we ook economisch er nog wat aan. Levert vaak ook banen op. Nedcar ombouwen naar een defensiefabriek was best een goed idee.quote:Op dinsdag 17 juni 2025 11:44 schreef klaasweetalles het volgende:
Defensie uitgaven verhogen staat bij mij gelijk aan de oorlogsindustrie steunen
Kunnen we daarmee misschien ook wat betekenen voor de landen met hoge werkloosheid, braindrain en vergrijzing?quote:Op dinsdag 17 juni 2025 12:23 schreef Hanca het volgende:
[..]
En dat is helemaal niet zo slecht. De EU gaat zo'n 250 miljard extra moeten uitgeven aan defensie als het budget 1,5% wordt verhoogd. Als we nou zorgen dat we met die 250 miljard in de EU een fatsoenlijke wapenindustrie bouwen, hebben we ook economisch er nog wat aan.
Sowieso is dit een beter idee dan al die miljarden naar Amerika over te maken.quote:Op dinsdag 17 juni 2025 12:23 schreef Hanca het volgende:
[..]
En dat is helemaal niet zo slecht. De EU gaat zo'n 250 miljard extra moeten uitgeven aan defensie als het budget 1,5% wordt verhoogd. Als we nou zorgen dat we met die 250 miljard in de EU een fatsoenlijke wapenindustrie bouwen, hebben we ook economisch er nog wat aan. Levert vaak ook banen op. Nedcar ombouwen naar een defensiefabriek was best een goed idee.
Sowieso is dit soort vaste percentages echt waanzin. Compleet verkeerd signaal.quote:Op dinsdag 17 juni 2025 12:41 schreef -XOR- het volgende:
5% naar defensie/"infrastructuur voor defensie" blijft een onzalig plan en de enige reden waarom we dat doen is omdat we graag als hijgerig hondje achter Trump aanlopen. 2,5% is veel realistischer, 5% is echt overkil.
Wat gaan we doen, Belgie binnenvallen?
Dat is toch het hele idee? Wapenwedloop en de amerikaanse industries spekkenquote:Op dinsdag 17 juni 2025 12:28 schreef Tijn het volgende:
[..]
Sowieso is dit een beter idee dan al die miljarden naar Amerika over te maken.
Het is in feite 3,5%, daarom reken ik ook 250 miljard en geen 500 miljard per jaar.quote:Op dinsdag 17 juni 2025 12:41 schreef -XOR- het volgende:
5% naar defensie/"infrastructuur voor defensie" blijft een onzalig plan en de enige reden waarom we dat doen is omdat we graag als hijgerig hondje achter Trump aanlopen. 2,5% is veel realistischer, 5% is echt overkill.
Nee, dat is absoluut niet het plan. Het EU plan ReArm Europa gaat over het oprichten van een eigen industrie.quote:Op dinsdag 17 juni 2025 12:49 schreef QWARQTAARTJE het volgende:
[..]
Dat is toch het hele idee? Wapenwedloop en de amerikaanse industries spekken
Het is 3,5 procent en 1,5 procent aan infrastructuur daarvoor dus dan label je daar lekker wat nieuwe asfalt op snelweg daaronder en betere glasvezelnetwerk of een Europees datacentrum enz.quote:Op dinsdag 17 juni 2025 12:41 schreef -XOR- het volgende:
5% naar defensie/"infrastructuur voor defensie" blijft een onzalig plan en de enige reden waarom we dat doen is omdat we graag als hijgerig hondje achter Trump aanlopen. 2,5% is veel realistischer, 5% is echt overkill.
Je zou daar eerst een fatsoenlijk debat over willen hebben. Laat ze maar zien hoe ze aan die getallen komen.quote:Op dinsdag 17 juni 2025 12:41 schreef -XOR- het volgende:
Die laatste 1,5% zijn zo vaag geformuleerd dat je zelfs ziekenhuizen er onder kunt laten vallen. Maatschappelijke weerbaarheid, infrastructuur, cyberaanvallen en alles wat een leger nodig heeft. Dat is enorm uitgebreid.quote:Op dinsdag 17 juni 2025 13:08 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Het is 3,5 procent en 1,5 procent aan infrastructuur daarvoor dus dan label je daar lekker wat nieuwe asfalt op snelweg daaronder en betere glasvezelnetwerk of een Europees datacentrum enz.
Maar goed, ik weet de precieze voorwaarden voor die laatste 1,5 procent ook niet.
Dat debat is er vandaag: https://www.tweedekamer.n(...)viteit?id=2025A03950quote:Op dinsdag 17 juni 2025 13:15 schreef Dutchguy het volgende:
[..]
Je zou daar eerst een fatsoenlijk debat over willen hebben. Laat ze maar zien hoe ze aan die getallen komen.
Die 3,5 is beargumenteerd met de ‘capabilities’ die de NAVO heeft berekend: oftewel wat alle lidstaten minimaal nodig hebben om zichzelf te verdedigen en op de been te houden bij een gewapend conflict. En die targets gaan jij en ik niet zien, die zijn vertrouwelijk.quote:Op dinsdag 17 juni 2025 13:15 schreef Dutchguy het volgende:
[..]
Je zou daar eerst een fatsoenlijk debat over willen hebben. Laat ze maar zien hoe ze aan die getallen komen.
Gaat Nederland nu wel Israel op hun vingers tikken of blijft kabinet Schoof-I juichend toekijken?quote:
quote:Op dinsdag 17 juni 2025 13:58 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Gaat Nederland nu wel Israel op hun vingers tikken of blijft kabinet Schoof-I juichend toekijken?
Een kernwapenwedloop ligt op loer. Nog meer chaos in het Midden-Oosten...
Israel gaat daar helemaal niet over want ze hebben zelf het non-proliferatieverdag niet getekend.quote:Volgens Israël was de aanval nodig om te voorkomen dat Iran een kernmacht wordt.
Israel waant zich al tijden onschendbaar. Is het niet westbank dan wel Gaza dan wel gewoon oorlogje beginnen. Over 2000km een precieze doel raken kunnen ze wel maar in Gaza 'missen' ze wel eens iets haha.quote:Op dinsdag 17 juni 2025 14:01 schreef -XOR- het volgende:
[..]
[..]
Israel gaat daar helemaal niet over want ze hebben zelf het non-proliferatieverdag niet getekend.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |