abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_217940339
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 juni 2025 12:43 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Maar waar leg je de grens? Nu al heeft Volvo al hun auto's begrensd op 180 km/u vanwege 'veiligheid'. Maar er zijn ook mensen die willen dat alle auto's begrensd worden op 130 km/u.

Waar is de eigen verantwoordelijkheid van de bestuurder dan nog? Even los van dat je met 50 km/u ook iemand dood kan rijden als iemand niet oplet achter het stuur.
Ja, die rijhulp op de snelweg is ook gevaarlijk, maar dat is ook geestdodend om zelf te doen. Het is allemaal niet optimaal. Gelukkig rijden daar alleen andere auto's en kom je daar geen voetgangers, fietsers, rolstoelen of paarden tegen.

Ik stap ook af bij het zebrapad om de weg over te steken als het druk is, maar het is bekend dat Tesla's moeite hebben om zo'n silhouet te herkennen, zeker als er nog een tas aan het stuur hangt (of een karretje er achter, waarschijnlijk).
pi_217940350
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 juni 2025 12:44 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Die gegevens zijn openbaar, want ik heb 1-2 maanden geleden die gegevens nog gezien (x aantal ingrepen per y aantal kilometers).
Dan mis je al de belangrijke gegevens. Wat er achter de schermen gebeurt.

Maar, hoeveel ingrepen waren er per kilometer? Of hoeveel kilometer per ingreep, als dat handiger is?
  Moderator zaterdag 14 juni 2025 @ 12:59:48 #103
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_217940392
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 juni 2025 12:50 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
als je slaap hebt dan kun je het dus ook niet gebruiken
Nee, als je slaap hebt moet je sowieso niet autorijden. |:(
Breitling - Instruments for Professionals
pi_217940447
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 juni 2025 12:46 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Dit doet mij denken aan de eerste auto's. Die mochten alleen rijden terwijl er iemand met een vlag oid voor liep, omdat het anders zo gevaarlijk was.

(per gereden km gebeuren er nog altijd meer ongevallen met paarden dan met auto's)
Dat was de electrische tram :7

Verder heb je wel een punt.
De angst kan ook doorslaan.
En als de auto goed door heeft wat de bestuurder aan het doen is en daarop anticipeert, zoals je aangeeft, dan is dat in feite op orde.
pi_217940459
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 juni 2025 12:51 schreef SymbolicFrank het volgende:

[..]
Ja, die rijhulp op de snelweg is ook gevaarlijk, maar dat is ook geestdodend om zelf te doen. Het is allemaal niet optimaal. Gelukkig rijden daar alleen andere auto's en kom je daar geen voetgangers, fietsers, rolstoelen of paarden tegen.

Ik stap ook af bij het zebrapad om de weg over te steken als het druk is, maar het is bekend dat Tesla's moeite hebben om zo'n silhouet te herkennen, zeker als er nog een tas aan het stuur hangt (of een karretje er achter, waarschijnlijk).
Dit is niet echt een antwoord op mijn vraag...

Waar wil je de grens leggen? Want als je een probleem hebt met ADAS, dan heb je vast ook een probleem met auto's die snel kunnen rijden. Overal een begrenzer op?

Overigens heeft een Tesla geen enkele moeite met het herkennen van fietsers en voetgangers. Integendeel. Tesla's zijn idioot voorzichtig als er een fietser of voetganger in de buurt is.
pi_217940465
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 juni 2025 12:52 schreef SymbolicFrank het volgende:

[..]
Dan mis je al de belangrijke gegevens. Wat er achter de schermen gebeurt.

Maar, hoeveel ingrepen waren er per kilometer? Of hoeveel kilometer per ingreep, als dat handiger is?
Geen idee. Ik heb onthouden dat ik het gelezen heb. Niet de cijfers zelf.
pi_217940470
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 juni 2025 13:09 schreef Wantie het volgende:

[..]
Dat was de electrische tram :7

Verder heb je wel een punt.
De angst kan ook doorslaan.
En als de auto goed door heeft wat de bestuurder aan het doen is en daarop anticipeert, zoals je aangeeft, dan is dat in feite op orde.
Ook de auto, of AutoVisie heeft meermaals daarover gelogen (daar heb ik het namelijk meerdere keren in gelezen).
pi_217941489
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 juni 2025 13:12 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Dit is niet echt een antwoord op mijn vraag...

Waar wil je de grens leggen? Want als je een probleem hebt met ADAS, dan heb je vast ook een probleem met auto's die snel kunnen rijden. Overal een begrenzer op?

Overigens heeft een Tesla geen enkele moeite met het herkennen van fietsers en voetgangers. Integendeel. Tesla's zijn idioot voorzichtig als er een fietser of voetganger in de buurt is.
Ruimtelijk inzicht. Zonder radar, en speciaal lidar, weet je niet hoe je omgeving er uit ziet. Waar wat is. Dat vind ik erg gevaarlijk.

Je ziet bij al die Tesla filmpjes, dat hij iedere seconde een aantal keer de omgeving opnieuw berekent. "Het is een auto, 50 meter ver." "Het is een bestelbus, 100 meter ver." "Het is een invalidenautootje, op de voorbumper." Dat zie je ook terug in de visualisatie. Als hij het helemaal niet herkent, zie je steeds even 1 beeld iets verschijnen en meteen weer verdwijnen. Ook als ze geheel of gedeeltelijk ergens achter verdwijnen of er achter vandaan komen.

Als je ook afstanden weet, zie je ook bewegingen en groottes en kun je daar een 3D scene van maken. Een simulatie. Ieder gemeten coördinaat is een vertex, die je dan met elkaar kunt verbinden tot rechthoeken. Met textures van de camera's, zeg maar.

Daarnaast kun je dan zien wat de losstaande, bewegende objecten zijn (MOBs) en je weet dan ook hoe ze zich verplaatsen. En dan maakt het niet zoveel uit wat het nu precies is, alhoewel je betere voorspellingen kunt doen als je het goed herkent.
pi_217941749
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 juni 2025 12:59 schreef CoolGuy het volgende:

[..]
Nee, als je slaap hebt moet je sowieso niet autorijden. |:(
Ik heb een keer iemand in een audi op de snelweg zien slapen terwijl die 100/110 ging. Wss gewoon op adaptive cruise control en lane assist.
Iemand die haat heeft tegen Elon Musk gunt succesvolle Afrikanen het licht niet in de ogen en is een racist bigot.
pi_217942758
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 juni 2025 15:12 schreef SymbolicFrank het volgende:

Zonder radar, en speciaal lidar, weet je niet hoe je omgeving er uit ziet. Waar wat is. Dat vind ik erg gevaarlijk.
Nou, dan kun jij ook niet meer gaan fietsen…
pi_217943497
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 juni 2025 17:29 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Nou, dan kun jij ook niet meer gaan fietsen…
Interessant om te weten dat jij een robot met alleen camera's bent :D
pi_217944406
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 juni 2025 18:37 schreef SymbolicFrank het volgende:

[..]
Interessant om te weten dat jij een robot met alleen camera's bent :D
Jij schreef zonder radar en speciaal lidar. Dat is toch wat anders.

En het ging niet over mij. Maar ik kan dus prima uit de voeten zonder radar en lidar. :)
pi_217947647
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 juni 2025 19:33 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Jij schreef zonder radar en speciaal lidar. Dat is toch wat anders.

En het ging niet over mij. Maar ik kan dus prima uit de voeten zonder radar en lidar. :)
Fijn dat je de context probeert weg te laten.
pi_217949895
Ik kijk zelden Tesla jubelfilmpjes, maar dat is toch al gauw zo'n 10% van mijn YouTube feed. Ik kijk soms wel kritische, maar dat zijn er nog een heel stuk minder, die zijn er gewoon maar weinig. Dus ik kan me voorstellen, dat als je wel graag filmpjes kijkt die Tesla (en Musk) aanprijzen, dat ongeveer de helft van je feed daaruit bestaat en je nooit ook maar 1 kritische noot tegenkomt.

Ik heb het liefste documentaires, die gewoon alle facetten belichten en ze ook wetenschappelijke evalueren. Maar die zijn heel zeldzaam. Te lang, te weinig hype. En geen clickbait. Niet interessant voor de meeste mensen.
pi_217950200
Ik kreeg vanochtend de zelfrijdende taxi van Amazon in mijn feed..


Amazon gebruikt geen personenauto, maar een soort rijtuig.
Op zich voor een taxi een logischere benadering.
Veel gemakkelijker instappen en eenvoudiger geschikt te maken voor mindervaliden en rolstoelgebruikers.

En maar liefst 4 LiDAR sensoren.

Waymo heeft er maar 1 meende ik.
pi_217951076
quote:
1s.gif Op zondag 15 juni 2025 10:49 schreef Wantie het volgende:
Ik kreeg vanochtend de zelfrijdende taxi van Amazon in mijn feed..
[ afbeelding ]

Amazon gebruikt geen personenauto, maar een soort rijtuig.
Op zich voor een taxi een logischere benadering.
Veel gemakkelijker instappen en eenvoudiger geschikt te maken voor mindervaliden en rolstoelgebruikers.

En maar liefst 4 LiDAR sensoren.

Waymo heeft er maar 1 meende ik.
Was te verwachten, alles wat Elon doet wil Jeffje ook doen, maar hij kopieert alles alleen ietsje slechter. Zoals bimbo's in space, het beste wat zijn raketten kunnen.

Amazon is gewoon bekend als een vuil bedrijf die hen mensen exploiteert zelfs op L6 tm L10 functies. Ok ze verdienen wel goed maar je hebt hebt geen poot om op te staan qua arbeidsvoorwaarden.

Iemand die haat heeft tegen Elon Musk gunt succesvolle Afrikanen het licht niet in de ogen en is een racist bigot.
pi_217951463
quote:
10s.gif Op zondag 15 juni 2025 12:13 schreef epicbeardman het volgende:

[..]
Was te verwachten, alles wat Elon doet wil Jeffje ook doen, maar hij kopieert alles alleen ietsje slechter. Zoals bimbo's in space, het beste wat zijn raketten kunnen.
...


Amazon is gewoon bekend als een vuil bedrijf die hen mensen exploiteert zelfs op L6 tm L10 functies. Ok ze verdienen wel goed maar je hebt hebt geen poot om op te staan qua arbeidsvoorwaarden.

[ afbeelding ]
Leuk bedacht, maar Amazon rijdt al een tijdje met robottaxi's die totaal anders zijn dan die van Musk.

Beetje vaag om dan te beweren dat Jef Musk wil naapen.

Zoox is in 2014 opgericht.
In 2018 waren de eerste testritten.
Die van Musk hopelijk deze maand.


Verder heb ik al gepost dat Tesla vakbondsrechten schendt, wat een Zweeds pensioenfonds deed besluiten hun aandelen Tesla te verkopen.

Musk is ook geen lieverdje.

Wel fijn dat je meteen Amazon probeert af te fikken
pi_217951881
quote:
1s.gif Op zondag 15 juni 2025 13:05 schreef Wantie het volgende:

[..]
Leuk bedacht, maar Amazon rijdt al een tijdje met robottaxi's die totaal anders zijn dan die van Musk.

Beetje vaag om dan te beweren dat Jef Musk wil naapen.

Zoox is in 2014 opgericht.
In 2018 waren de eerste testritten.
Die van Musk hopelijk deze maand.

Verder heb ik al gepost dat Tesla vakbondsrechten schendt, wat een Zweeds pensioenfonds deed besluiten hun aandelen Tesla te verkopen.

Musk is ook geen lieverdje.

Wel fijn dat je meteen Amazon probeert af te fikken
Wat maakt Tesla het nou uit welke pensioenfondsen eruit stappen, is hen loss. Tesla is het beste bedrijf in de wereld, Tesla heeft tenminste nog duizenden Europeaanse medewerkers. Hier in Nederland lopen de Amazon medewerkers met Amerikaanse contracten. Geen pensioen opbouw en kan je er zo uitliggen.

Wel grappig om te zien in welke hoeken je je wurmt om maar op Elon te kunnen afgeven, eerst je heil proberen te zoeken bij de Chinezen en nu maar bij Jeffje.

Heb je gezien wat voor vervuilende man Jeffje is met zijn boten? laatst bij F1 in Monaco had hij 4-5 yachten van hem in de baai liggen. Nee, dan kan je beter Elon hebben die in Mar-A-Lago verblijft op de Wifi van Trump, die geen villa's heeft die hij nooit ziet zoals Jeffje.

Het is werkelijk een droom van hem om zo cool te zijn als Elon. Maar telkens lukt het hem niet. Een nieuwe hete vrouw heeft daar ook niet bij geholpen.
Iemand die haat heeft tegen Elon Musk gunt succesvolle Afrikanen het licht niet in de ogen en is een racist bigot.
pi_217951935
quote:
10s.gif Op zondag 15 juni 2025 13:39 schreef epicbeardman het volgende:

[..]
Wat maakt Tesla het nou uit welke pensioenfondsen eruit stappen, is hen loss. Tesla is het beste bedrijf in de wereld, Tesla heeft tenminste nog duizenden Europeaanse medewerkers. Hier in Nederland lopen de Amazon medewerkers met Amerikaanse contracten. Geen pensioen opbouw en kan je er zo uitliggen.

Wel grappig om te zien in welke hoeken je je wurmt om maar op Elon te kunnen afgeven, eerst je heil proberen te zoeken bij de Chinezen en nu maar bij Jeffje.

Heb je gezien wat voor vervuilende man Jeffje is met zijn boten? laatst bij F1 in Monaco had hij 4-5 yachten van hem in de baai liggen. Nee, dan kan je beter Elon hebben die in Mar-A-Lago verblijft op de Wifi van Trump, die geen villa's heeft die hij nooit ziet zoals Jeffje.

Het is werkelijk een droom van hem om zo cool te zijn als Elon. Maar telkens lukt het hem niet. Een nieuwe hete vrouw heeft daar ook niet bij geholpen.
Ja, je stuitert weer alle kanten op.

En dat vanwege 1 post over een andere robottaxi.
pi_217952281
quote:
1s.gif Op zondag 15 juni 2025 13:45 schreef Wantie het volgende:

[..]
Ja, je stuitert weer alle kanten op.

En dat vanwege 1 post over een andere robottaxi.
Het is een taxi die niet harder kan dan 35 mph, nee dan kan je beter de Tesla Robovan nemen.


Iemand die haat heeft tegen Elon Musk gunt succesvolle Afrikanen het licht niet in de ogen en is een racist bigot.
pi_217952455
quote:
1s.gif Op zondag 15 juni 2025 13:05 schreef Wantie het volgende:

Verder heb ik al gepost dat Tesla vakbondsrechten schendt, wat een Zweeds pensioenfonds deed besluiten hun aandelen Tesla te verkopen.
Vakbondsrechten… dat woord geeft duidelijk aan wat er mis is met vakbonden: die zijn er voor zichzelf en niet meer voor de werknemers.

Heel duidelijk zichtbaar juist in Zweden waar de werknemers van Tesla gelijkwaardige of zelfs betere arbeidsvoorwaarden hebben dan de vakbond eist en toch blijft de vakbond de gekste flauwekul uithalen om Tesla maar op de knieėn te dwingen.

En dat is dus alleen maar in het belang van de bonden, want als Tesla wint zou het zo maar eens kunnen dat ook in Zweden werknemers vrij zijn om gewoon hun eigen arbeidsvoorwaarden te regelen… en vrijheid voor werknemers, dat willen de vakbonden niet.

Vakbondsrechten… te zot voor woorden!
pi_217953064
quote:
0s.gif Op zondag 15 juni 2025 14:45 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Vakbondsrechten… dat woord geeft duidelijk aan wat er mis is met vakbonden: die zijn er voor zichzelf en niet meer voor de werknemers.

Heel duidelijk zichtbaar juist in Zweden waar de werknemers van Tesla gelijkwaardige of zelfs betere arbeidsvoorwaarden hebben dan de vakbond eist en toch blijft de vakbond de gekste flauwekul uithalen om Tesla maar op de knieėn te dwingen.

En dat is dus alleen maar in het belang van de bonden, want als Tesla wint zou het zo maar eens kunnen dat ook in Zweden werknemers vrij zijn om gewoon hun eigen arbeidsvoorwaarden te regelen… en vrijheid voor werknemers, dat willen de vakbonden niet.

Vakbondsrechten… te zot voor woorden!
Leuk verzonnen, maar het ging om vakbondsrechten in de VS

Verder gaat er iets goed mis als een bedrijf probeert een vakbond definitief te breken.
Dat is nog altijd een zaak van de werknemers.
pi_217953070
quote:
10s.gif Op zondag 15 juni 2025 14:22 schreef epicbeardman het volgende:

[..]
Het is een taxi die niet harder kan dan 35 mph, nee dan kan je beter de Tesla Robovan nemen.

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Die niet bestaat.
Dan heb je op dit moment die keuze ook nog niet.
pi_217953331
quote:
1s.gif Op zondag 15 juni 2025 15:53 schreef Wantie het volgende:

[..]
Die niet bestaat.
Dan heb je op dit moment die keuze ook nog niet.
Hij is nu al beter ondanks dat hij niet publiekelijk is uitgebracht maar geheime testfase zit.
Iemand die haat heeft tegen Elon Musk gunt succesvolle Afrikanen het licht niet in de ogen en is een racist bigot.
pi_217953337
Trouwens eerste 2 weken van Juni:

319 Model Y's
191 Model 3's
En zelfs 2 Model X'jes nog op kenteken geregistreerd, nog geen super cijfers maar wetende dat levering issues zijn dankzij de enorme vraag lijkt de boot Nederland te passeren.

Noorwegen worden er duizenden per maand geleverd op dit moment.
Iemand die haat heeft tegen Elon Musk gunt succesvolle Afrikanen het licht niet in de ogen en is een racist bigot.
pi_217953341
quote:
14s.gif Op zondag 15 juni 2025 16:23 schreef epicbeardman het volgende:

[..]
Hij is nu al beter ondanks dat hij niet publiekelijk is uitgebracht maar geheime testfase zit.
Dat verzin jij.
pi_217953349
quote:
1s.gif Op zondag 15 juni 2025 16:25 schreef Wantie het volgende:

[..]
Dat verzin jij.
Elon's goddelijke werk kennende.
Iemand die haat heeft tegen Elon Musk gunt succesvolle Afrikanen het licht niet in de ogen en is een racist bigot.
pi_217953441
quote:
14s.gif Op zondag 15 juni 2025 16:26 schreef epicbeardman het volgende:

[..]
Elon's goddelijke werk kennende.
Blij dat je tenminste toegeeft dat het uit je grote duim komt.
pi_217953500
quote:
1s.gif Op zondag 15 juni 2025 16:35 schreef Wantie het volgende:

[..]
Blij dat je tenminste toegeeft dat het uit je grote duim komt.
Dan zien we toch nog eens een blije Wantie in al die jaren. Nee Elon kennende inderdaad is hij mijlen ver voor op de rest. Naast zijn buitenaardse platform "X" waar we continue de laatste beelden zien van het nieuws over de wereld ongecensureerd tot aan zijn klimaatreddende bedrijven, is Tesla de benchmark voor de autobranche.

Van Elon valt gewoon niet te winnen.
Iemand die haat heeft tegen Elon Musk gunt succesvolle Afrikanen het licht niet in de ogen en is een racist bigot.
pi_217953547
Bekijk deze YouTube-video

Hier trouwens nog een ongeluk met FSD aan, echter was dit in een menselijke situatie ook gebeurd of zelfs nog wel slechter afgelopen. Want de reden dat de Tesla niet uitweek naar de linkerbaan was omdat er een pickup met 90kmh aankwam.
Iemand die haat heeft tegen Elon Musk gunt succesvolle Afrikanen het licht niet in de ogen en is een racist bigot.
pi_217953550
quote:
10s.gif Op zondag 15 juni 2025 12:13 schreef epicbeardman het volgende:

[..]
Was te verwachten, alles wat Elon doet wil Jeffje ook doen, maar hij kopieert alles alleen ietsje slechter.
Al vind ik die plastic amazon auto waarbij je onderdelen zelf kunt printen dan wel weer geniaal. :D

Bekijk deze YouTube-video
"Roken is slecht. Vooral voor de gordijnen." - Willem van Hanegem
pi_217953588
quote:
0s.gif Op zondag 15 juni 2025 16:46 schreef Knurft-Zork3 het volgende:

[..]
Al vind ik die plastic amazon auto waarbij je onderdelen zelf kunt printen dan wel weer geniaal. :D

Dat zijn inderdaad wel leuke auto's, denk ook wel voor de afrikaanse markt een potentiele hit kan zijn.
Iemand die haat heeft tegen Elon Musk gunt succesvolle Afrikanen het licht niet in de ogen en is een racist bigot.
pi_217953646
quote:
0s.gif Op zondag 15 juni 2025 16:46 schreef Knurft-Zork3 het volgende:

[..]
Al vind ik die plastic amazon auto waarbij je onderdelen zelf kunt printen dan wel weer geniaal. :D

Bekijk deze YouTube-video
Maar je kunt dat moeilijk een kopie van de Cybertruck noemen.
pi_217954104
quote:
1s.gif Op zondag 15 juni 2025 15:53 schreef Wantie het volgende:

[..]
Leuk verzonnen, maar het ging om vakbondsrechten in de VS

Verder gaat er iets goed mis als een bedrijf probeert een vakbond definitief te breken.
Dat is nog altijd een zaak van de werknemers.

Ik vind dat Musk gelijk heeft daarin. Vakbonden misdragen zich al decennia lang om maar relevant te blijven. Ooit nuttig. Nu zand in de machine.

Maar goed, beetje off topic, dus let's agree to disagree.
pi_217954613
quote:
0s.gif Op zondag 15 juni 2025 17:56 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Ik vind dat Musk gelijk heeft daarin. Vakbonden misdragen zich al decennia lang om maar relevant te blijven. Ooit nuttig. Nu zand in de machine.

Maar goed, beetje off topic, dus let's agree to disagree.
Een werkgever die vindt dat vakbonden zich misdragen.

Zegt genoeg over die werkgever.
pi_217954915
quote:
1s.gif Op zondag 15 juni 2025 19:05 schreef Wantie het volgende:

[..]
Een werkgever die vindt dat vakbonden zich misdragen.

Zegt genoeg over die werkgever.
Inderdaad: verstand van zaken.
pi_217954941
quote:
0s.gif Op zondag 15 juni 2025 19:36 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Inderdaad: verstand van zaken.
Nee, totaal niet.
De vakbond is er niet voor de werkgever.

Werkgevers die willen afrekenen met vakbonden hebben niet het beste voor met hun personeel.
pi_217955621
quote:
1s.gif Op zondag 15 juni 2025 10:49 schreef Wantie het volgende:
Ik kreeg vanochtend de zelfrijdende taxi van Amazon in mijn feed..
[ afbeelding ]

Amazon gebruikt geen personenauto, maar een soort rijtuig.
Op zich voor een taxi een logischere benadering.
Veel gemakkelijker instappen en eenvoudiger geschikt te maken voor mindervaliden en rolstoelgebruikers.

En maar liefst 4 LiDAR sensoren.
Het is al bijna een bus, dus het gaat de goede kant op.

quote:
Waymo heeft er maar 1 meende ik.
Vijf. 1 op iedere hoek en 1 op het dak.
pi_217955713
quote:
10s.gif Op zondag 15 juni 2025 14:22 schreef epicbeardman het volgende:

[..]
Het is een taxi die niet harder kan dan 35 mph, nee dan kan je beter de Tesla Robovan nemen.

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
_O-

De foto van de binnenkant is opgerekt, zodat hij langer en ruimer lijkt. Hij kan niet sturen of over een drempel heenrijden, er zitten geen ramen in naast de passagiers en er passen maar veertien mensen in, dus veel minder dan Musk belooft. Dat gaat nog slechter verkopen dan de Cybertruck.
pi_217955746
De kosten van een Waymo-rit variėren afhankelijk van de afstand, tijdsduur en locatie, maar op basis van recente informatie kunnen we een schatting maken van de kosten per kilometer:
Gemiddelde kosten: Volgens een analyse van 70 ritten in San Francisco kostte een Waymo-rit gemiddeld $7,40 per kilometer (¤6,86 per kilometer, omgerekend met een wisselkoers van $1 = ¤0,927). Dit is inclusief een toeslag van 2% voor verkeerscongestie in San Francisco. Zonder deze toeslag was het gemiddelde tarief $11,84 per mijl ($7,36 per kilometer of ¤6,82 per kilometer).

Korte ritten: Voor ritten korter dan 1,4 km kunnen de kosten aanzienlijk hoger zijn, tot ongeveer $26 per kilometer (¤24,10 per kilometer). Dit maakt korte ritten relatief duurder.

Langere ritten: Voor ritten tussen 4,3 en 9,3 km liggen de kosten lager, rond de $3,50 per kilometer (¤3,24 per kilometer), vergeleken met $2,60 (¤2,41) voor Lyft en $2,90 (¤2,69) voor Uber.

Specifieke voorbeelden:
Een rit van 10,21 mijl (16,4 km) in 25 minuten kostte $19,13, wat neerkomt op ongeveer $1,87 per mijl (¤1,08 per kilometer).

Een rit van 1,9 mijl (3,06 km) in 11 minuten kostte $7,09 (¤2,32 per kilometer).

In Phoenix werd een rit van hotel naar luchthaven (afstand niet gespecificeerd) gemeld voor $27, vergeleken met $50 voor Uber, wat suggereert dat Waymo in sommige gevallen goedkoper kan zijn.

Vergelijking met Cybercab:

Terwijl de geschatte operationele kosten van de Tesla Cybercab rond de ¤0,12 per kilometer liggen (exclusief winstmarge), zijn de kosten van Waymo aanzienlijk hoger, variėrend van ¤1,08 tot ¤6,82 per kilometer, afhankelijk van de ritlengte en locatie. Dit verschil komt vooral doordat Waymo gebruikmaakt van duurdere hardware (zoals lidar-systemen, kosten per voertuig rond de $150.000-$300.000) en nog geen schaalvoordelen heeft bereikt. Tesla’s Cybercab daarentegen is ontworpen om kosten te minimaliseren door geen stuur of pedalen te hebben en te vertrouwen op camera-gebaseerde autonomie, wat de productiekosten verlaagt.

Conclusie:

Waymo’s kosten per kilometer liggen tussen ¤1,08 en ¤6,82, met korte ritten die relatief duurder zijn. De Cybercab zal waarschijnlijk aanzienlijk goedkoper zijn, met een geschatte ritprijs van ¤0,50 tot ¤1,00 per kilometer, hoewel dit speculatief is totdat Tesla officiėle prijzen publiceert. Voor de meest actuele Waymo-tarieven kun je een schatting krijgen via de Waymo One-app door je pick-up- en bestemmingslocatie in te voeren.

Let op: Prijzen kunnen variėren door factoren zoals piekuren, toeslagen (bijv. luchthaventoegang) en lokale regelgeving. Waymo’s tarieven zijn vaak vergelijkbaar met of iets hoger dan Uber en Lyft, maar kunnen goedkoper zijn als je geen fooi hoeft te geven.

Zonde van al die waymo auto's die gesloopt zijn door de anti-Trump brigade, drijft de prijzen vast weer omhoog.
Iemand die haat heeft tegen Elon Musk gunt succesvolle Afrikanen het licht niet in de ogen en is een racist bigot.
pi_217955755
quote:
0s.gif Op zondag 15 juni 2025 16:46 schreef Knurft-Zork3 het volgende:

[..]
Al vind ik die plastic amazon auto waarbij je onderdelen zelf kunt printen dan wel weer geniaal. :D

Bekijk deze YouTube-video
Ja, dat is een uitstekend idee. Inderdaad jammer dat Amazon de grote investeerder is, maar beter dan geen investeerder.
pi_217955778
quote:
0s.gif Op zondag 15 juni 2025 17:56 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Ik vind dat Musk gelijk heeft daarin. Vakbonden misdragen zich al decennia lang om maar relevant te blijven. Ooit nuttig. Nu zand in de machine.

Maar goed, beetje off topic, dus let's agree to disagree.
Slecht voor de winstmaximalisatie, en daar gaat het tenslotte om.
pi_217955848
quote:
1s.gif Op zondag 15 juni 2025 19:37 schreef Wantie het volgende:

[..]
Nee, totaal niet.
De vakbond is er niet voor de werkgever.

Werkgevers die willen afrekenen met vakbonden hebben niet het beste voor met hun personeel.
Niet waar. Zoals gezegd: vakbonden zijn er primair voor zichzelf. Net als Greenpeace niet meer draait om het milieu.
pi_217955869
quote:
11s.gif Op zondag 15 juni 2025 20:36 schreef epicbeardman het volgende:
De kosten van een Waymo-rit variėren afhankelijk van de afstand, tijdsduur en locatie, maar op basis van recente informatie kunnen we een schatting maken van de kosten per kilometer:

...

Vergelijking met Cybercab:

...

Conclusie:
De conclusie is dat je nu de kosten van een taxirit in 1 van de duurste steden ter wereld vergelijkt met de kosten van het opladen van een elektrische auto. Je bent heel dom of weer aan het trollen.
pi_217955872
quote:
0s.gif Op zondag 15 juni 2025 20:37 schreef SymbolicFrank het volgende:

[..]
Slecht voor de winstmaximalisatie, en daar gaat het tenslotte om.
Totaal niet.
pi_217955891
quote:
0s.gif Op zondag 15 juni 2025 20:43 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Totaal niet.
Voor enige onderbouwing moeten we ook niet meer bij jou zijn.
pi_217956372
quote:
11s.gif Op zondag 15 juni 2025 20:36 schreef epicbeardman het volgende:
De kosten van een Waymo-rit variėren afhankelijk van de afstand, tijdsduur en locatie, maar op basis van recente informatie kunnen we een schatting maken van de kosten per kilometer:
Gemiddelde kosten: Volgens een analyse van 70 ritten in San Francisco kostte een Waymo-rit gemiddeld $7,40 per kilometer (¤6,86 per kilometer, omgerekend met een wisselkoers van $1 = ¤0,927). Dit is inclusief een toeslag van 2% voor verkeerscongestie in San Francisco. Zonder deze toeslag was het gemiddelde tarief $11,84 per mijl ($7,36 per kilometer of ¤6,82 per kilometer).

Korte ritten: Voor ritten korter dan 1,4 km kunnen de kosten aanzienlijk hoger zijn, tot ongeveer $26 per kilometer (¤24,10 per kilometer). Dit maakt korte ritten relatief duurder.

Langere ritten: Voor ritten tussen 4,3 en 9,3 km liggen de kosten lager, rond de $3,50 per kilometer (¤3,24 per kilometer), vergeleken met $2,60 (¤2,41) voor Lyft en $2,90 (¤2,69) voor Uber.

Specifieke voorbeelden:
Een rit van 10,21 mijl (16,4 km) in 25 minuten kostte $19,13, wat neerkomt op ongeveer $1,87 per mijl (¤1,08 per kilometer).

Een rit van 1,9 mijl (3,06 km) in 11 minuten kostte $7,09 (¤2,32 per kilometer).

In Phoenix werd een rit van hotel naar luchthaven (afstand niet gespecificeerd) gemeld voor $27, vergeleken met $50 voor Uber, wat suggereert dat Waymo in sommige gevallen goedkoper kan zijn.

Vergelijking met Cybercab:

Terwijl de geschatte operationele kosten van de Tesla Cybercab rond de ¤0,12 per kilometer liggen (exclusief winstmarge), zijn de kosten van Waymo aanzienlijk hoger, variėrend van ¤1,08 tot ¤6,82 per kilometer, afhankelijk van de ritlengte en locatie. Dit verschil komt vooral doordat Waymo gebruikmaakt van duurdere hardware (zoals lidar-systemen, kosten per voertuig rond de $150.000-$300.000) en nog geen schaalvoordelen heeft bereikt. Tesla’s Cybercab daarentegen is ontworpen om kosten te minimaliseren door geen stuur of pedalen te hebben en te vertrouwen op camera-gebaseerde autonomie, wat de productiekosten verlaagt.

Conclusie:

Waymo’s kosten per kilometer liggen tussen ¤1,08 en ¤6,82, met korte ritten die relatief duurder zijn. De Cybercab zal waarschijnlijk aanzienlijk goedkoper zijn, met een geschatte ritprijs van ¤0,50 tot ¤1,00 per kilometer, hoewel dit speculatief is totdat Tesla officiėle prijzen publiceert. Voor de meest actuele Waymo-tarieven kun je een schatting krijgen via de Waymo One-app door je pick-up- en bestemmingslocatie in te voeren.

Let op: Prijzen kunnen variėren door factoren zoals piekuren, toeslagen (bijv. luchthaventoegang) en lokale regelgeving. Waymo’s tarieven zijn vaak vergelijkbaar met of iets hoger dan Uber en Lyft, maar kunnen goedkoper zijn als je geen fooi hoeft te geven.

Zonde van al die waymo auto's die gesloopt zijn door de anti-Trump brigade, drijft de prijzen vast weer omhoog.
Terwijl de geschatte operationele kosten van de Tesla Cybercab rond de ¤0,12 per kilometer liggen

Geschat door wie?
pi_217956408
quote:
0s.gif Op zondag 15 juni 2025 20:41 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Niet waar. Zoals gezegd: vakbonden zijn er primair voor zichzelf. Net als Greenpeace niet meer draait om het milieu.
Nope, vakbonden zijn er voor de werknemer.
Als die zich niet vertegenwoordigd voelen door die vakbonden is het aan de werknemers om daarmee af te rekenen.
En niet de werkgever.
pi_217956504
quote:
1s.gif Op zondag 15 juni 2025 21:08 schreef Wantie het volgende:

[..]
Terwijl de geschatte operationele kosten van de Tesla Cybercab rond de ¤0,12 per kilometer liggen

Geschat door wie?
Dat is bijzaak. Als je die Cybercab inzet als taxi op een locatie waar het gemiddelde kilometertarief 12 dollar kost, dan ben je wel heel dom als je dat voor 12 cent gaat doen.
pi_217956794
quote:
0s.gif Op zondag 15 juni 2025 21:16 schreef SymbolicFrank het volgende:

[..]
Dat is bijzaak. Als je die Cybercab inzet als taxi op een locatie waar het gemiddelde kilometertarief 12 dollar kost, dan ben je wel heel dom als je dat voor 12 cent gaat doen.
Klopt, maar met een tientje druk je de concurrentie eruit, terwijl je nog winst maakt.

Maar 12 cent is absoluut niet realistisch.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')