Dat verzin jij.quote:Op zondag 15 juni 2025 16:23 schreef epicbeardman het volgende:
[..]
Hij is nu al beter ondanks dat hij niet publiekelijk is uitgebracht maar geheime testfase zit.
Elon's goddelijke werk kennende.quote:
Blij dat je tenminste toegeeft dat het uit je grote duim komt.quote:
Dan zien we toch nog eens een blije Wantie in al die jaren. Nee Elon kennende inderdaad is hij mijlen ver voor op de rest. Naast zijn buitenaardse platform "X" waar we continue de laatste beelden zien van het nieuws over de wereld ongecensureerd tot aan zijn klimaatreddende bedrijven, is Tesla de benchmark voor de autobranche.quote:Op zondag 15 juni 2025 16:35 schreef Wantie het volgende:
[..]
Blij dat je tenminste toegeeft dat het uit je grote duim komt.
Al vind ik die plastic amazon auto waarbij je onderdelen zelf kunt printen dan wel weer geniaal.quote:Op zondag 15 juni 2025 12:13 schreef epicbeardman het volgende:
[..]
Was te verwachten, alles wat Elon doet wil Jeffje ook doen, maar hij kopieert alles alleen ietsje slechter.
Dat zijn inderdaad wel leuke auto's, denk ook wel voor de afrikaanse markt een potentiele hit kan zijn.quote:Op zondag 15 juni 2025 16:46 schreef Knurft-Zork3 het volgende:
[..]
Al vind ik die plastic amazon auto waarbij je onderdelen zelf kunt printen dan wel weer geniaal.![]()
Maar je kunt dat moeilijk een kopie van de Cybertruck noemen.quote:Op zondag 15 juni 2025 16:46 schreef Knurft-Zork3 het volgende:
[..]
Al vind ik die plastic amazon auto waarbij je onderdelen zelf kunt printen dan wel weer geniaal.![]()
Bekijk deze YouTube-video
Ik vind dat Musk gelijk heeft daarin. Vakbonden misdragen zich al decennia lang om maar relevant te blijven. Ooit nuttig. Nu zand in de machine.quote:Op zondag 15 juni 2025 15:53 schreef Wantie het volgende:
[..]
Leuk verzonnen, maar het ging om vakbondsrechten in de VS
Verder gaat er iets goed mis als een bedrijf probeert een vakbond definitief te breken.
Dat is nog altijd een zaak van de werknemers.
Een werkgever die vindt dat vakbonden zich misdragen.quote:Op zondag 15 juni 2025 17:56 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Ik vind dat Musk gelijk heeft daarin. Vakbonden misdragen zich al decennia lang om maar relevant te blijven. Ooit nuttig. Nu zand in de machine.
Maar goed, beetje off topic, dus let's agree to disagree.
Inderdaad: verstand van zaken.quote:Op zondag 15 juni 2025 19:05 schreef Wantie het volgende:
[..]
Een werkgever die vindt dat vakbonden zich misdragen.
Zegt genoeg over die werkgever.
Nee, totaal niet.quote:
Het is al bijna een bus, dus het gaat de goede kant op.quote:Op zondag 15 juni 2025 10:49 schreef Wantie het volgende:
Ik kreeg vanochtend de zelfrijdende taxi van Amazon in mijn feed..
[ afbeelding ]
Amazon gebruikt geen personenauto, maar een soort rijtuig.
Op zich voor een taxi een logischere benadering.
Veel gemakkelijker instappen en eenvoudiger geschikt te maken voor mindervaliden en rolstoelgebruikers.
En maar liefst 4 LiDAR sensoren.
Vijf. 1 op iedere hoek en 1 op het dak.quote:Waymo heeft er maar 1 meende ik.
quote:Op zondag 15 juni 2025 14:22 schreef epicbeardman het volgende:
[..]
Het is een taxi die niet harder kan dan 35 mph, nee dan kan je beter de Tesla Robovan nemen.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Ja, dat is een uitstekend idee. Inderdaad jammer dat Amazon de grote investeerder is, maar beter dan geen investeerder.quote:Op zondag 15 juni 2025 16:46 schreef Knurft-Zork3 het volgende:
[..]
Al vind ik die plastic amazon auto waarbij je onderdelen zelf kunt printen dan wel weer geniaal.![]()
Bekijk deze YouTube-video
Slecht voor de winstmaximalisatie, en daar gaat het tenslotte om.quote:Op zondag 15 juni 2025 17:56 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Ik vind dat Musk gelijk heeft daarin. Vakbonden misdragen zich al decennia lang om maar relevant te blijven. Ooit nuttig. Nu zand in de machine.
Maar goed, beetje off topic, dus let's agree to disagree.
Niet waar. Zoals gezegd: vakbonden zijn er primair voor zichzelf. Net als Greenpeace niet meer draait om het milieu.quote:Op zondag 15 juni 2025 19:37 schreef Wantie het volgende:
[..]
Nee, totaal niet.
De vakbond is er niet voor de werkgever.
Werkgevers die willen afrekenen met vakbonden hebben niet het beste voor met hun personeel.
De conclusie is dat je nu de kosten van een taxirit in 1 van de duurste steden ter wereld vergelijkt met de kosten van het opladen van een elektrische auto. Je bent heel dom of weer aan het trollen.quote:Op zondag 15 juni 2025 20:36 schreef epicbeardman het volgende:
De kosten van een Waymo-rit variëren afhankelijk van de afstand, tijdsduur en locatie, maar op basis van recente informatie kunnen we een schatting maken van de kosten per kilometer:
...
Vergelijking met Cybercab:
...
Conclusie:
Totaal niet.quote:Op zondag 15 juni 2025 20:37 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
Slecht voor de winstmaximalisatie, en daar gaat het tenslotte om.
Terwijl de geschatte operationele kosten van de Tesla Cybercab rond de ¤0,12 per kilometer liggenquote:Op zondag 15 juni 2025 20:36 schreef epicbeardman het volgende:
De kosten van een Waymo-rit variëren afhankelijk van de afstand, tijdsduur en locatie, maar op basis van recente informatie kunnen we een schatting maken van de kosten per kilometer:
Gemiddelde kosten: Volgens een analyse van 70 ritten in San Francisco kostte een Waymo-rit gemiddeld $7,40 per kilometer (¤6,86 per kilometer, omgerekend met een wisselkoers van $1 = ¤0,927). Dit is inclusief een toeslag van 2% voor verkeerscongestie in San Francisco. Zonder deze toeslag was het gemiddelde tarief $11,84 per mijl ($7,36 per kilometer of ¤6,82 per kilometer).
Korte ritten: Voor ritten korter dan 1,4 km kunnen de kosten aanzienlijk hoger zijn, tot ongeveer $26 per kilometer (¤24,10 per kilometer). Dit maakt korte ritten relatief duurder.
Langere ritten: Voor ritten tussen 4,3 en 9,3 km liggen de kosten lager, rond de $3,50 per kilometer (¤3,24 per kilometer), vergeleken met $2,60 (¤2,41) voor Lyft en $2,90 (¤2,69) voor Uber.
Specifieke voorbeelden:
Een rit van 10,21 mijl (16,4 km) in 25 minuten kostte $19,13, wat neerkomt op ongeveer $1,87 per mijl (¤1,08 per kilometer).
Een rit van 1,9 mijl (3,06 km) in 11 minuten kostte $7,09 (¤2,32 per kilometer).
In Phoenix werd een rit van hotel naar luchthaven (afstand niet gespecificeerd) gemeld voor $27, vergeleken met $50 voor Uber, wat suggereert dat Waymo in sommige gevallen goedkoper kan zijn.
Vergelijking met Cybercab:
Terwijl de geschatte operationele kosten van de Tesla Cybercab rond de ¤0,12 per kilometer liggen (exclusief winstmarge), zijn de kosten van Waymo aanzienlijk hoger, variërend van ¤1,08 tot ¤6,82 per kilometer, afhankelijk van de ritlengte en locatie. Dit verschil komt vooral doordat Waymo gebruikmaakt van duurdere hardware (zoals lidar-systemen, kosten per voertuig rond de $150.000-$300.000) en nog geen schaalvoordelen heeft bereikt. Tesla’s Cybercab daarentegen is ontworpen om kosten te minimaliseren door geen stuur of pedalen te hebben en te vertrouwen op camera-gebaseerde autonomie, wat de productiekosten verlaagt.
Conclusie:
Waymo’s kosten per kilometer liggen tussen ¤1,08 en ¤6,82, met korte ritten die relatief duurder zijn. De Cybercab zal waarschijnlijk aanzienlijk goedkoper zijn, met een geschatte ritprijs van ¤0,50 tot ¤1,00 per kilometer, hoewel dit speculatief is totdat Tesla officiële prijzen publiceert. Voor de meest actuele Waymo-tarieven kun je een schatting krijgen via de Waymo One-app door je pick-up- en bestemmingslocatie in te voeren.
Let op: Prijzen kunnen variëren door factoren zoals piekuren, toeslagen (bijv. luchthaventoegang) en lokale regelgeving. Waymo’s tarieven zijn vaak vergelijkbaar met of iets hoger dan Uber en Lyft, maar kunnen goedkoper zijn als je geen fooi hoeft te geven.
Zonde van al die waymo auto's die gesloopt zijn door de anti-Trump brigade, drijft de prijzen vast weer omhoog.
Nope, vakbonden zijn er voor de werknemer.quote:Op zondag 15 juni 2025 20:41 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Niet waar. Zoals gezegd: vakbonden zijn er primair voor zichzelf. Net als Greenpeace niet meer draait om het milieu.
Dat is bijzaak. Als je die Cybercab inzet als taxi op een locatie waar het gemiddelde kilometertarief 12 dollar kost, dan ben je wel heel dom als je dat voor 12 cent gaat doen.quote:Op zondag 15 juni 2025 21:08 schreef Wantie het volgende:
[..]
Terwijl de geschatte operationele kosten van de Tesla Cybercab rond de ¤0,12 per kilometer liggen
Geschat door wie?
Klopt, maar met een tientje druk je de concurrentie eruit, terwijl je nog winst maakt.quote:Op zondag 15 juni 2025 21:16 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
Dat is bijzaak. Als je die Cybercab inzet als taxi op een locatie waar het gemiddelde kilometertarief 12 dollar kost, dan ben je wel heel dom als je dat voor 12 cent gaat doen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |