Oh nee, daar heb ik mijn droogrekje voorquote:Op donderdag 12 juni 2025 09:00 schreef DeZwabber het volgende:
[..]
Maar is dat een was-droog combinatie? Want dat is denk ik het verschil in prijs voornamelijk.
Ik schrok ook een beetje toen ik zag hoe prijzig die combodingen zijn. Hier ook.quote:Op donderdag 12 juni 2025 09:08 schreef Budapestenaar het volgende:
[..]
Oh nee, daar heb ik mijn droogrekje voor
ja zijn geen goedkope dingen maar een droger apart en wasmachine apart is ook weer te veel ruimtequote:Op donderdag 12 juni 2025 09:10 schreef DeZwabber het volgende:
[..]
Ik schrok ook een beetje toen ik zag hoe prijzig die combodingen zijn. Hier ook.
Ja maar je zou toch verwachten in een land waar het modaal inkomen 3/4x zo laag is als hier dat zulk soort dingen ook wel wat goedkoper zouden zijn. Dan snap ik wel dat wasserettes daar populair zijn, die machines zijn voor de gewone man niet te betalenquote:Op donderdag 12 juni 2025 08:59 schreef bitterbal het volgende:
[..]
blijkbaar wel maar dit zijn was droog combi's ook he
Ik zie dit voor me.quote:Op donderdag 12 juni 2025 09:06 schreef DeZwabber het volgende:
[..]
Steeds vierkantje voor vierkantje je kleding drogen in een tosti-ijzer.
Ja goedkoper om 2 losse machines te kopen, werken waarschijnlijk nog beter ookquote:Op donderdag 12 juni 2025 09:10 schreef DeZwabber het volgende:
[..]
Ik schrok ook een beetje toen ik zag hoe prijzig die combodingen zijn. Hier ook.
Was jij dat nou die laatst die tuinstoelen had gekocht die ik ook heb staan?quote:Op donderdag 12 juni 2025 09:10 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Ja maar je zou toch verwachten in een land waar het modaal inkomen 3/4x zo laag is als hier dat zulk soort dingen ook wel wat goedkoper zouden zijn. Dan snap ik wel dat wasserettes daar populair zijn, die machines zijn voor de gewone man niet te betalen
ja veel thai hebben ook geen eigen wasmachinequote:Op donderdag 12 juni 2025 09:10 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Ja maar je zou toch verwachten in een land waar het modaal inkomen 3/4x zo laag is als hier dat zulk soort dingen ook wel wat goedkoper zouden zijn. Dan snap ik wel dat wasserettes daar populair zijn, die machines zijn voor de gewone man niet te betalen
ja te krap anders had dat ook mijn voorkeurquote:Op donderdag 12 juni 2025 09:11 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Ja goedkoper om 2 losse machines te kopen, werken waarschijnlijk nog beter ook
Ik heb laatst wel een tuinset gekocht jaquote:Op donderdag 12 juni 2025 09:11 schreef Ama het volgende:
[..]
Was jij dat nou die laatst die tuinstoelen had gekocht die ik ook heb staan?
Hoe vind je die tuinstoelen zitten?quote:Op donderdag 12 juni 2025 09:12 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Ik heb laatst wel een tuinset gekocht ja
Had je hem toen wel ingepakt en een strikje er omheen?quote:Op donderdag 12 juni 2025 09:11 schreef bitterbal het volgende:
Ik heb die vriendin toen voor haar verjaardag een wasmachine gegeven, maar die was niet zo duur. Dacht 150 euro
Nee dat nietquote:Op donderdag 12 juni 2025 09:12 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Had je hem toen wel ingepakt en een strikje er omheen?
Nu ik een stukje gefiets heb, geloof ik het op eens welquote:
Ja prima, niks speciaals maar het doet z'n dingquote:
En dan achterop de scooter naar die vriendin gebracht.quote:Op donderdag 12 juni 2025 09:12 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Had je hem toen wel ingepakt en een strikje er omheen?
Dinsdag zat ik nog met een vest aan.quote:Op donderdag 12 juni 2025 09:14 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Nu ik een stukje gefiets heb, geloof ik het op eens wel
Echt wat een verschil met 2 dagen terug.
En je moet naar buiten, en er zijn andere mensenquote:Op donderdag 12 juni 2025 09:14 schreef bitterbal het volgende:
mijn grootste ergernissen met wasserettes zijn dat de machines stinken , het kost tijd en moeite en je moet je was opsparen
Met mijn eigen machine zou ik vaker kleinere wassen ook doen
Naar buiten in lange broek en jas aan, nu gewoon lekker in korte broekquote:Op donderdag 12 juni 2025 09:15 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
[..]
Dinsdag zat ik nog met een vest aan.
ja das ook een klacht idd. andere mensenquote:Op donderdag 12 juni 2025 09:16 schreef LTVDK het volgende:
[..]
En je moet naar buiten, en er zijn andere mensen
Eww.quote:Op donderdag 12 juni 2025 09:16 schreef LTVDK het volgende:
[..]
En je moet naar buiten, en er zijn andere mensen
Kijk grmbl wat ze nieuw hebbenquote:Op donderdag 12 juni 2025 09:16 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Naar buiten in lange broek en jas aan, nu gewoon lekker in korte broek
quote:Op donderdag 12 juni 2025 09:18 schreef bitterbal het volgende:
[..]
Kijk grmbl wat ze nieuw hebben
[ afbeelding ]
Ik heb het nog niet geprobeerd
Gewoon een hele kiep voor de lunchquote:Op donderdag 12 juni 2025 09:18 schreef bitterbal het volgende:
[..]
Kijk grmbl wat ze nieuw hebben
[ afbeelding ]
Ik heb het nog niet geprobeerd
Hoe lang moet je wachten voor zo'n machine in de wasserette klaar is met je was? Een half uurtje?quote:Op donderdag 12 juni 2025 09:14 schreef bitterbal het volgende:
mijn grootste ergernissen met wasserettes zijn dat de machines stinken , het kost tijd en moeite en je moet je was opsparen
Met mijn eigen machine zou ik vaker kleinere wassen ook doen
Ik stond voor een brug te wachten in t-shirt en motregen die ochtend. Niet leuk.quote:Op donderdag 12 juni 2025 09:15 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
[..]
Dinsdag zat ik nog met een vest aan.
Ja das vrij snel. zijn van die professionele dingen ook. Half uurtje wassen en half uurtje drogenquote:Op donderdag 12 juni 2025 09:23 schreef gebrokenglas het volgende:
[..]
Hoe lang moet je wachten voor zo'n machine in de wasserette klaar is met je was? Een half uurtje?
En de gefrituurde aardappelstaafjesquote:Op donderdag 12 juni 2025 09:20 schreef bitterbal het volgende:
[..]
jaenige wat nu ontbreekt is de appelmoes
Dat valt mee.quote:Op donderdag 12 juni 2025 09:24 schreef bitterbal het volgende:
[..]
Ja das vrij snel. zijn van die professionele dingen ook. Half uurtje wassen en half uurtje drogen
ja maar je hebt niet altijd gelijk een machine. Maar dacht wacht je vaak ook maar 10 min ofzo dus is te overzien. Het is niet goedkoop. Ik ga nu naar een nieuwe wasserette omdat de machines nog niet stinken. Dat zijn hele grote machines voor 20 kilo ofzo. Denk dat ik nu bijna 8 euro per keer daar voor betaalquote:
¤8 is redelijk veelquote:Op donderdag 12 juni 2025 09:26 schreef bitterbal het volgende:
[..]
ja maar je hebt niet altijd gelijk een machine. Maar dacht wacht je vaak ook maar 10 min ofzo dus is te overzien. Het is niet goedkoop. Ik ga nu naar een nieuwe wasserette omdat de machines nog niet stinken. Dat zijn hele grote machines voor 20 kilo ofzo. Denk dat ik nu bijna 8 euro per keer daar voor betaal
Te kort/lang gebakken, oud vet?quote:Op donderdag 12 juni 2025 09:24 schreef bitterbal het volgende:
[..]
nee die kan je wel krijgen hier al zijn ze daar niet overal even goed in
Grootverbruiker.quote:Op donderdag 12 juni 2025 09:29 schreef gebrokenglas het volgende:
[..]
Dat ding van mij is 2.5 uur bezig met een 60 graden bonte was.
ja dat bedoel ik :p maar dat zijn gewoon hele andere klasse machines natuurlijkquote:Op donderdag 12 juni 2025 09:29 schreef gebrokenglas het volgende:
[..]
Dat ding van mij is 2.5 uur bezig met een 60 graden bonte was.
Vandaagquote:
quote:
Ik gebruik dat halve programma eigenlijk vooral als ik iets als mijn badjas wil uitwassen. Vaak besef ik me dat heel random en doe ik dat even tussendoor.quote:Op donderdag 12 juni 2025 09:40 schreef IJsdraakje het volgende:
Ik merk wel dat m'n was minder muf wordt als ik de machine voller duw en het langere programma gebruik vs. het halve programma.
Sowieso wel goed om regelmatig gewoon een lang 60 graden programma te draaien, blijft je machine ook wat frisser van (en natuurlijk de deur open laten staan als die niet in gebruik is)quote:Op donderdag 12 juni 2025 09:40 schreef IJsdraakje het volgende:
Ik merk wel dat m'n was minder muf wordt als ik de machine voller duw en het langere programma gebruik vs. het halve programma.
nee, vaatwastabletten moeten op 90quote:Op donderdag 12 juni 2025 09:51 schreef gebrokenglas het volgende:
Ik had laatst een vaatwastablet erin gedaan, op 60 graden, met een lege trommel, om schoon te maken.
Maar of dat nu verstandig was.
Ja, dat doe ik sowieso wel, beddengoed en handdoeken enzo. Maar het verschil tussen het halve programma en het hele is zodanig dat ik zoiets heb van "ik wacht wel tot ik een volle draai heb".quote:Op donderdag 12 juni 2025 09:42 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Sowieso wel goed om regelmatig gewoon een lang 60 graden programma te draaien, blijft je machine ook wat frisser van (en natuurlijk de deur open laten staan als die niet in gebruik is)
Ja, daar kwam ik later achter inderdaad. Ik heb toen alsnog een 90 graden ronde gedaan, en een paar keer flink spoelen, want er bleef heel wat schuim achter. Dit doe ik niet nog een keer.quote:Op donderdag 12 juni 2025 09:54 schreef gianni61 het volgende:
[..]
nee, vaatwastabletten moeten op 90
Beddengoed gaat bij mij altijd op 60 graden, en alles wat dan ook in de wasmachine zit is mooi meegenomen.quote:Op donderdag 12 juni 2025 09:42 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Sowieso wel goed om regelmatig gewoon een lang 60 graden programma te draaien, blijft je machine ook wat frisser van (en natuurlijk de deur open laten staan als die niet in gebruik is)
Oeh.quote:
Volgens de handleiding van m'n wasmachine moeten ze in het laatje, maar nee, dat moeten ze niet.quote:Op donderdag 12 juni 2025 09:54 schreef gianni61 het volgende:
[..]
Die vergissing ben ik ook één maal begaan ja.quote:Op donderdag 12 juni 2025 09:59 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Volgens de handleiding van m'n wasmachine moeten ze in het laatje, maar nee, dat moeten ze niet.
quote:
Volgens mij heeft mijn wasmachine niet eens een 90 graden optie?quote:Op donderdag 12 juni 2025 09:54 schreef gianni61 het volgende:
[..]
quote:Op donderdag 12 juni 2025 10:01 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Volgens mij heeft mijn wasmachine niet eens een 90 graden optie?
Ook niet als "kookwas"?quote:Op donderdag 12 juni 2025 10:01 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Ik heb dat laatje van mijn wasmachine geloof ik nog nooit gebruiktquote:Op donderdag 12 juni 2025 09:59 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Volgens de handleiding van m'n wasmachine moeten ze in het laatje, maar nee, dat moeten ze niet.
Maar natuurlijk weten we allemaal hoe dat klnkt.quote:Op donderdag 12 juni 2025 09:59 schreef CherryLips het volgende:
Er staat hier buiten een vuilniswagen moeilijk te doen en hij klinkt als een stervende brachiosaurus.
Ja, ik moet altijd een katoenprogramma kiezen daarvoor, daar zitten bij de mijne heul veul temperatuuropties.quote:Op donderdag 12 juni 2025 10:02 schreef Ama het volgende:
Het is bij mij ook even zoeken tussen de programma's maar ik heb één of twee programma's waar die wel op 90 kan.
wat een prul!quote:Op donderdag 12 juni 2025 10:01 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Dus eigenlijk kan dat best, een vaatwastablet. Welk merk gebruik jij?quote:Op donderdag 12 juni 2025 10:03 schreef Ama het volgende:
Dus dat doe ik ook dan af en toe met een vaatwastabletje.
ja ik ook. En calgon in het laatje. Soms.quote:Op donderdag 12 juni 2025 10:02 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Ik heb dat laatje van mijn wasmachine geloof ik nog nooit gebruiktGewoon altijd zo'n capsule in de trommel
Het gaat er dan ook niet per se om dat je je kleding daarop moet wassen want dat was niet de discussie.quote:Op donderdag 12 juni 2025 10:03 schreef Nattekat het volgende:
90 graden? Dan komt het er 2 maten kleiner uit
het is ook niet de bedoelding dat je er kleren bij doet.quote:Op donderdag 12 juni 2025 10:03 schreef Nattekat het volgende:
90 graden? Dan komt het er 2 maten kleiner uit
Oh wacht, heb wel een hete optie, 95 graden zelfsquote:
Ik heb gewoon een doosje Jumbo huismerk staan want ik heb ook geen vaatwasser en ik heb het idee dat dit prima werkt.quote:Op donderdag 12 juni 2025 10:03 schreef gebrokenglas het volgende:
[..]
Dus eigenlijk kan dat best, een vaatwastablet. Welk merk gebruik jij?
Kon het me al niet voorstellen dat het er niet op zou zitten.quote:Op donderdag 12 juni 2025 10:04 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Oh wacht, heb wel een hete optie, 95 graden zelfs
ik heb ook speciaal daarvoor ooit ene doosje bij de lidl gekocht. kost geen drol.quote:Op donderdag 12 juni 2025 10:04 schreef Ama het volgende:
[..]
Ik heb gewoon een doosje Jumbo huismerk staan want ik heb ook geen vaatwasser en ik heb het idee dat dit prima werkt.
Maar waarschijnlijk nog nooit gebruikt danquote:Op donderdag 12 juni 2025 10:04 schreef IJsdraakje het volgende:
[..]
Kon het me al niet voorstellen dat het er niet op zou zitten.
Oh ik niet want bij 90° gaat dat wel weg.quote:Op donderdag 12 juni 2025 10:05 schreef gianni61 het volgende:
[..]
ik heb ook speciaal daarvoor ooit ene doosje bij de lidl gekocht. kost geen drol.
wel haal ik uit voorzorg het oplosbaar plasticje er toch vanaf
WASMACHINES LEVEN LANGER MET CALGON!!!quote:Op donderdag 12 juni 2025 10:03 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
ja ik ook. En calgon in het laatje. Soms.
Als dat er bij 55-65 graden in de vaatwasser af gaat, gaat dat er bij 90 graden in de wasmachine ook wel af.quote:Op donderdag 12 juni 2025 10:05 schreef gianni61 het volgende:
[..]
ik heb ook speciaal daarvoor ooit ene doosje bij de lidl gekocht. kost geen drol.
wel haal ik uit voorzorg het oplosbaar plasticje er toch vanaf
quote:Op donderdag 12 juni 2025 10:07 schreef Recce het volgende:
[..]
WASMACHINES LEVEN LANGER MET CALGON!!!
CALGON!!!
nja, vast wel, maar toch.quote:Op donderdag 12 juni 2025 10:05 schreef Ama het volgende:
[..]
Oh ik niet want bij 90° gaat dat wel weg.
Ja maar 30 of 90 daar zit wel een verschil tussen..quote:Op donderdag 12 juni 2025 10:08 schreef gianni61 het volgende:
[..]
nja, vast wel, maar toch.
Ik had ooit van die wasmiddel pods die bij 30 graden niet goed oploste. had ik allemaal van die plastic fliebertjes aan mn kleren
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |