abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_217903995
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 juni 2025 17:04 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
Overigens lag de historische frequentie van letterlijke heksenjachten, met name in westelijk Europa, waarschijnlijk tamelijk laag, en waren deze vaak vooral het gevolg van zeer tijdelijke (plaatselijke) massahysterie. Het doden van burgers nav lastig te verifieren hekserijbeschuldigingen was geen dagelijks verschijnsel.
[..]
Ja doei. Een voorspelbaar uitgekauwd lijntje willen trekken naar het heden over de rug van al eeuwen geleden gedode mensen, en naar de werkelijke historische motivatie erachter ga je kennelijk niet eens echt onderzoek doen.
Heksenverbrandingen horen eerder bij de vroegmoderne tijd (zie ook het Salem heksenproces in Massachusetts in 1692-1693.

Volgens de theologen van de Middeleeuwen (van de R.K. kerk, neem ik aan), was aan tovenaars de macht over het weer (waar heksen beschuldigd werden de oogsten te laten mislukken) niet door God gegund.

Volgens historici horen heksenprocessen eerder bij strubbelingen van de vorming van vroegmoderne staten dan bij de 'achterlijke' Middeleeuwen.
pi_217904072
Een goede inquisitie is juist wat wij nodig hebben hier. Veel te veel mensen zijn totaal van god los :P
pi_217904133
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 juni 2025 18:30 schreef Hugo862 het volgende:
Een goede inquisitie is juist wat wij nodig hebben hier. Veel te veel mensen zijn totaal van god los :P
Maar weer niet van Allah.
  dinsdag 10 juni 2025 @ 18:46:56 #54
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_217904218
Oh van GroenLinks, ik dacht dat Faber hier achter zat.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
pi_217907513
quote:
10s.gif Op dinsdag 10 juni 2025 18:46 schreef Harvest89 het volgende:
Oh van GroenLinks, ik dacht dat Faber hier achter zat.
Reclame voor zichzelf aan het maken?

Die heks aan het einde van The Golden Compass leek verdacht veel op burgemeesteres Halsema.
  woensdag 11 juni 2025 @ 00:45:38 #56
430220 Joopklepzeiker
Tjemig de pemig
pi_217907538
Waarom geen excuses aan iedere vrouw die in de ijstijd door een mannelijke holbewoner aan haar haren de grot is ingetrokken?
pi_217907592
quote:
1s.gif Op woensdag 11 juni 2025 00:45 schreef Joopklepzeiker het volgende:
Waarom geen excuses aan iedere vrouw die in de ijstijd door een mannelijke holbewoner aan haar haren de grot is ingetrokken?
Wat als nou blijkt dat het juist de vrouwen waren die dat deden?
  woensdag 11 juni 2025 @ 01:38:54 #58
168739 Red_85
'echt wel'
pi_217907618
:')
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  woensdag 11 juni 2025 @ 03:11:45 #59
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_217907714
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 juni 2025 17:54 schreef Weltschmerz het volgende:
10 mensen in 300 jaar, want de meerderheid was vrouw en die zijn zielig, en daarvoor wordt dan het vertrouwen in de onafhankelijke rechter schaamteloos ondermijnd.
Misschien moet je je even inlezen in heksenprocessen. Onafhankelijke rechters kwamen net zo vaak voor als tegenwoordig vakbekwame PVV-bestuurders.
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
  woensdag 11 juni 2025 @ 03:12:48 #60
66444 Lord_Vetinari
pi_217907716
quote:
1s.gif Op woensdag 11 juni 2025 00:45 schreef Joopklepzeiker het volgende:
Omdat dat een beeld uit stripverhalen is en geen bewijs kent in de geschiedenis.
  woensdag 11 juni 2025 @ 06:05:52 #61
13462 BansheeBoy
Assimilatie = Laxatie = Stront
pi_217907829
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 juni 2025 16:46 schreef Nober het volgende:
Fijn en over 500 jaar de problemen van nu in Nijmegen oplossen.
Heerlijke post :D

:{²
Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
Bansheeboy: Fok!ker van de week!
[Without heart we would be mere machines]
Bergkamp, Zlatan, Van Persie, Ziyech, Quaresma
pi_217909098
quote:
GroenLinks-raadslid Marieke Smit pleit voor het vernoemen van nieuwe straten naar de slachtoffers. Volgens haar is dat een manier om deze mensen symbolisch hun plek in de samenleving terug te geven.
Knettermesjogge..

Hier je mee bezig houden als raadslid. Dat geeft wel aan dat het een onzinnig baantje is...
Nutteloze figuren die teren op belastinggeld...
:r
  woensdag 11 juni 2025 @ 09:16:44 #63
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_217909132
Eerherstel? Herstelbetalingen wil ik! :(
  woensdag 11 juni 2025 @ 09:45:01 #64
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_217909328
Een liedje over de Nijmeegse heksenvervolging.

Bekijk deze YouTube-video
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  woensdag 11 juni 2025 @ 09:45:24 #65
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_217909333
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juni 2025 09:16 schreef Qarrad het volgende:
Eerherstel? Herstelbetalingen wil ik! :(
Heks :D
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  woensdag 11 juni 2025 @ 11:08:45 #66
3542 Gia
User under construction
pi_217910018
TT: is het nu eerherstel voor 'het vermoorden van heksen' of 'vermoorde heksen'.
Zoals het in de TT staat is het eerherstel voor de daders.

Sorry @maily zag later dat jij deze al had benoemd.
  woensdag 11 juni 2025 @ 11:10:55 #67
3542 Gia
User under construction
pi_217910036
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 juni 2025 16:45 schreef Twiitch het volgende:
Oh we gaan nog meer oude koeien uit de sloot trekken. Leuk. Whats next na het eerherstel voor heksen?
Tja, Italië is geen rijk land, maar anders konden we nog herstelbetalingen vragen voor de onderdrukking tijdens de romeinse overheersing.
pi_217910349
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juni 2025 11:10 schreef Gia het volgende:

[..]
Tja, Italië is geen rijk land, maar anders konden we nog herstelbetalingen vragen voor de onderdrukking tijdens de romeinse overheersing.
Ik ben de beroerdste niet en zal dan ook een Ferrari, Lamborghini of Pagani accepteren :Y
Zelfs een Maserati.
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
  woensdag 11 juni 2025 @ 12:38:03 #69
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_217910760
quote:
1s.gif Op woensdag 11 juni 2025 11:40 schreef StateOfMind het volgende:

[..]
Ik ben de beroerdste niet en zal dan ook een Ferrari, Lamborghini of Pagani accepteren :Y
Zelfs een Maserati.
Ik accepteer ook wel een bescheiden vakantiehuisje in Toscane.
Met een wijnkelder.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
pi_217910768
quote:
10s.gif Op woensdag 11 juni 2025 12:38 schreef Harvest89 het volgende:

[..]
Ik accepteer ook wel een bescheiden vakantiehuisje in Toscane.
Met een wijnkelder.
Als het echt niet anders kan, vooruit.
A murky, forgotten land.
pi_217910772
mooi gebaar wel
  woensdag 11 juni 2025 @ 12:44:30 #73
486919 Swango
Just saying
pi_217910812
quote:
Oh we gaan nog meer oude koeien uit de sloot trekken. Leuk. Whats next na het eerherstel voor heksen?
Alle slachtoffers die zonder pardon in een psychiatrische kliniek zijn vastgezet en spraakonbekwaam zijn verklaard zonder tussenkomst van een kundige arts, zodat de resterende familie een erfenis kon opstrijken.
Dit gebeurde voor de komst van een bepaalde wet omdat te voorkomen.
Op zich ook wel een eerherstel waard :)
  woensdag 11 juni 2025 @ 12:44:49 #74
66444 Lord_Vetinari
pi_217910815
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juni 2025 09:10 schreef Toine51 het volgende:

[..]
Knettermesjogge..

Hier je mee bezig houden als raadslid. Dat geeft wel aan dat het een onzinnig baantje is...
Nutteloze figuren die teren op belastinggeld...
:r
De inrichting van de gemeente is een van de hoofdtaken van de Raad. Dus deze mevrouw doet precies waar ze voor aangenomen is. Elke partij mag voorstellen doen voor de naamgeving van nieuwe straten. Ik snap best dat mensen als jij in zo’n geval liever kiezen voor de Quislinglaan of de Seyss-Inquartweg en dat het een onzinvoorstel is omdat het van GL komt, maar het is nu eenmaal hoe de gemeenteraad werkt.
pi_217910847
quote:
15s.gif Op dinsdag 10 juni 2025 16:37 schreef Lucifer_Doosje het volgende:
Mijn hemel :')

Wat een treurige club is dat Groen Links toch ook
Treurig of niet. Er zijn tijden geweest dat mensen, wanneer ze zich even niet goed voelden, een ander blindelings van beheksing konden beschuldigen met alle creativiteit die erbij kwam kijken. En die vrouwen kwamen er niet goed af, ook na de afschaffing van dit soort praktijken.
  woensdag 11 juni 2025 @ 13:07:35 #76
66444 Lord_Vetinari
pi_217910970
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 juni 2025 18:21 schreef Horzula het volgende:

[..]
Heksenverbrandingen horen eerder bij de vroegmoderne tijd (zie ook het Salem heksenproces in Massachusetts in 1692-1693.

Volgens de theologen van de Middeleeuwen (van de R.K. kerk, neem ik aan), was aan tovenaars de macht over het weer (waar heksen beschuldigd werden de oogsten te laten mislukken) niet door God gegund.

Volgens historici horen heksenprocessen eerder bij strubbelingen van de vorming van vroegmoderne staten dan bij de 'achterlijke' Middeleeuwen.
En welke historici mogen dat wel zijn? Namen, graag.
pi_217911103
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juni 2025 13:07 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]
Weet ik niet meer. Die documentaires vond ik boeiend om de inhoud, of ik die namen ooit heb geweten weet ik niet meer.

Begin hier eens mee:

Bekijk deze YouTube-video

Er is ook ergens op YouTube een verhaal hoe de heksenvervolgingen in Liechtenstein ophielden (hier waren het vooral vermogende mannen) en waarom.
pi_217912607
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juni 2025 12:44 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]
De inrichting van de gemeente is een van de hoofdtaken van de Raad. Dus deze mevrouw doet precies waar ze voor aangenomen is. Elke partij mag voorstellen doen voor de naamgeving van nieuwe straten. Ik snap best dat mensen als jij in zo’n geval liever kiezen voor de Quislinglaan of de Seyss-Inquartweg en dat het een onzinvoorstel is omdat het van GL komt, maar het is nu eenmaal hoe de gemeenteraad werkt.
Onzinbaantjes dus.
En hou op met mij voor van alles uit te maken, kneus..
pi_217912642
Normaal ben ik geen spellingsnazi, maar 1 n teveel verandert in de TT 180 graden de betekenis 8)7
Exaudi orationem meam
Requiem aeternam dona eis, Domine.
Et lux perpetua luceat eis.
  woensdag 11 juni 2025 @ 16:33:12 #80
66444 Lord_Vetinari
pi_217912661
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juni 2025 16:28 schreef Toine51 het volgende:

[..]
Onzinbaantjes dus.
En hou op met mij voor van alles uit te maken, kneus..
Luister, domme lul. De inrichting van je gemeente in alle aspecten is de belangrijkste taak die een gemeente heeft. Het welzijn van de inwoners wordt erdoor gewaarborgd. Dat wegzetten als ' onzinbaantjes' getuigt van een verregaande onwetendheid en desinteresse. Misschien zou het je goed doen eens een paar gemeenteraadsvergaderingen bij te wonen en democratie in actie te zien.
  donderdag 12 juni 2025 @ 10:48:39 #81
486544 RealistAtheist
Realistische Atheist
pi_217918807
Goed voorstel dit. De slachtoffers van religie een naam/gezicht geven. Mooi om zo ook een stukje plaatselijke geschiedenis weer tot leven te wekken.
pi_217918818
quote:
18s.gif Op woensdag 11 juni 2025 16:33 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]
Luister, domme lul. De inrichting van je gemeente in alle aspecten is de belangrijkste taak die een gemeente heeft. Het welzijn van de inwoners wordt erdoor gewaarborgd. Dat wegzetten als ' onzinbaantjes' getuigt van een verregaande onwetendheid en desinteresse. Misschien zou het je goed doen eens een paar gemeenteraadsvergaderingen bij te wonen en democratie in actie te zien.
Toine wil graag terug naar de open riolen die de straten ooit waren.
pi_217918825
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juni 2025 16:31 schreef Oud_student het volgende:
Normaal ben ik geen spellingsnazi, maar 1 n teveel verandert in de TT 180 graden de betekenis 8)7
Tijd voor een nieuwe heksenjacht dus *O*
A murky, forgotten land.
  donderdag 12 juni 2025 @ 10:55:35 #84
55581 L3viathan
Hollywood Hootsman
pi_217918855
dit is een speld artikel toch?
..
toch?!?

:{
Just a fool will play tricks on Angus McSix
  donderdag 12 juni 2025 @ 11:05:52 #85
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_217918950
Ik denk dat alternatieve vrouwen van Groenlinks vroeger wel vaak als heks werden beschouwd, dus begrijpelijk dat het daar vandaan komt.
pi_217918957
Wat een geld verspilling weer.
  donderdag 12 juni 2025 @ 11:16:37 #87
66444 Lord_Vetinari
pi_217919046
quote:
0s.gif Op donderdag 12 juni 2025 11:06 schreef -river- het volgende:
Wat een geld verspilling weer.
Want?
pi_217919055
quote:
0s.gif Op donderdag 12 juni 2025 11:16 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]
Want?
Om onzin.
  donderdag 12 juni 2025 @ 11:25:38 #89
66444 Lord_Vetinari
pi_217919113
quote:
0s.gif Op donderdag 12 juni 2025 11:17 schreef -river- het volgende:

[..]
Om onzin.
Welke onzin? Oog hebben voor je lokale historie? Is dat niet precies waar de PVV en dergelijke engnekken zo op lopen te hameren als van wereldbelang?
pi_217919222
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juni 2025 13:07 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]
Dat is toch niet zo'n heel vreemde stelling... je kunt verwijzen naar genoeg historici die zulk een these hebben neergelegd (niet dat de middeleeuwen 'achterlijk' zouden zijn, mar wel dat veel massavervolgingen van heksen opkwamen tijdens of kort na de tijd van de reformatie in europa, en rond de 30-jarige oorlog, wat ook geld als een periode waarin het begrip van soevereine natiestaten ontstond)

Heksenprocessen hebben vaak een sterk regionaal aspect gehad... ikzelf weet niet zo heel veel van bv de Salemprocessen in amerika omdat dat toch een ander gebied is, maar wel een klein beetje van de heksenprocessen in zuid-duitsland:

De eerste grote massavervolging vond plaats in Trier, tussen 1581 en 1592.
Het vond plaats direkt nadat er een sterke vervolging was van protestantse intellectuelen... tot 1559 was Trier een centrum van protestante intelligentia (Caspar Olevian was een beroemd Lutheraan en leefde in deze stad).
tegelijkertijd vond er een juridische strijd plaats tussen de stadsbevolking en de Keurvorst, die tegelijkertijd ook Aartsbisschop was, over wie het gezag had over de Rechtspraak (En of een stad een berioep mocht doen op 'Religionsfrieden' zoals vastgelegd in het augsburger credo: "Cuius regio, eius religio")
De burgers wilde zich onafhankelijk verklaren (Reichsunmittelbarkeit) en voerden hierover een lang en diur proces tegen de Keurvorst, die in 1580 en uiteindelijk 1590 tot een uitspraak kwam, welke de Keurvorst won...

Binnen deze achtergrond kwam het in 1581 tot grootschalige heksenvervolgingen, die initieel vooral in omliggende gebieden in het Kurtrierische land tot arrestaties van uitbreidende groepen hield, waarover geruchten verbreid werden..
een terugkerende klacht was dat Heksen verantwoordelijk waren voor het mislukken van oogsten (er was een langere periode van extreme koude en regenval in winters en voorjaarstijd waardoor er een voredseltekort ontstond, ook was er grote zorgen over schimmelbeval of bv branden bij de opslag van voedsel; graan en andere getrijdes).

In Trier liep deze vervolging ujiteindelijk echter ook uit op het oppakken van de stedelijke elite... een van de hoogste Aanklagers die zelf verantwoordelijk was voor het vervolgen, verhoren en martelen van de heksen kwam zelf onder een aanklacht van hekserij te staan en werd uiteindelijk zelf verbrand..
deze persoon Dr. Dietrich Flade geld als de hoogstaandste persoon die zelf als heks terecht gesteld werd... hij was behalve de Aanklager zelf bv ook de financier van de Reichsunmittelbarkeit-processen van de stad Trier tegen de Keurvorst en na zijn executie werden al zijn bezittingen geconfisceerd door Keurvorst-Bisschop Peter van Binsfeld.
kort voor zijn executie wees Flade in een bekentenis veel andere hoge personen binnen de Kerkelijke elite ook aan als heksen, wat deels tot een aantal zelfmoorden leidde, maar ook tot het snel doen stoppen van verdere heksenvervolgingen door de Keurvorst

Als je er verder over wil lezen, de amerikaanse historicus van de Cornell Universiteit heeft een goed werk erover geschreven op basis van de processtukken van het Flade-proces: prof. George L. Burr "The Fate of Dietrich Flade".
waarin hij veel dieper ingaat op de maatschappelijke achtergronden, de politiek erachter en het verloop van het proces.

Verder is er aan de Universiteit van trier een goede historica, prof. dr. Rita Vollmer, die ook veel kenis heeft, bv toegang heeft tot alle archieven van de Reichsabtei st. Maxim in Trier, wat een toenmalig centrum van de heksenvervolgingen was:
Zij was vorig jaar ook verantwoordelijk voor een facsimile uitgave van een toonaangevend boek uit 1592 dat poogde de heksenvervolgingen te bestrijden, van de uit Gouda afkomstige priester Cornelis Loos, "De vera et falsa magia (1592)" (die naar Trier gevlucht was wegens de vervolging van Katholieken in de Nederlanden, ... Loos zelf werd zelf als ketter veroordeeld in Trier, wegens dat boek dat de waarheidsvinding met behulp van marteling aanviel, maar ook twijfels rondom de bijgeloven over verlichaming van het kwaad en satan in mensen die dan heksen werden, wat als een dogmatisch (bij)geloof de theologische basis van de heksenvervolging vormde, en initieel vervbreid werd in de Hexenhammer (Malleus Maleficarum) wat in 1484 een van de allereerste gedrukte boeken was en een van de meest verbreidde (na de bijbel natuurlijk) ).

Het is bv niet te ontkennen dat de vroege boekdrukkunst, en de verbreiding van de Hexenhammer in het duitstalige gebed enorm bijgedragen heeft aan het verspreiden van de ideeen over 'hekserij' en de vervolging ervan..
zeker in zuid-duitsland zouden de massale vervolgingen in gebieden katholieke keurvorsten, zeker niet zo verspreid zijn geweest, zonder de boekdrukkunst

[ Bericht 3% gewijzigd door RM-rf op 12-06-2025 11:47:17 ]
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
pi_217919631
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 juni 2025 16:36 schreef SnodeSnuiter het volgende:
https://www.gld.nl/nieuws(...)rherstel-in-nijmegen
[..]
Nou dat gaat die heksen enorm helPen, wat een heldendaad van deze groen links mevrouw :') ik ben benieuwd hoeveel uur ze op kosten van de belastingbetaler heeft besteed aan dit onderzoek en ik ben vooral benieuwd hoeveel andere misstanden ze nog meer gaat vinden.

Schadeloosstelling minimaal vereist :')
- De speelotheek? Eerst linksaf bij het Grobeliaplantsoen en dan rechtdoor de Eucalyptadreef op, dan langs de Lavinialaan tot aan de rotonde, en daar is het dan, aan het begin van de Sigrid Kaagbaan...
pi_217919679
quote:
0s.gif Op donderdag 12 juni 2025 12:32 schreef Horzula het volgende:

[..]
- De speelotheek? Eerst linksaf bij het Grobeliaplantsoen en dan rechtdoor de Eucalyptadreef op, dan langs de Lavinialaan tot aan de rotonde, en daar is het dan, aan het begin van de Sigrid Kaagbaan...
Ze hebben nu een gloednieuwe bezemstalling met oplaad mogelijkheden voor electrische bezems *O*
A murky, forgotten land.
pi_217919866
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 juni 2025 16:42 schreef herverwijderd het volgende:
Oh ik vind het eigenlijk wel een mooi gebaar :@
Die straten moeten toch een naam krijgen, dus waarom niet.
Prima hoor, maar zoek die namen even op; benoem de straten en ga dan lekker door met je werk. Hier moet natuurlijk weer wekenlang door een team naar gekeken worden. De kosten daarvan mag je zelf invullen.
  donderdag 12 juni 2025 @ 18:38:27 #94
66444 Lord_Vetinari
pi_217922674
quote:
0s.gif Op donderdag 12 juni 2025 13:06 schreef Solispolar het volgende:

[..]
Prima hoor, maar zoek die namen even op; benoem de straten en ga dan lekker door met je werk. Hier moet natuurlijk weer wekenlang door een team naar gekeken worden. De kosten daarvan mag je zelf invullen.
Nee. Het gaat hoogstens nog naar de Raadscommissie, die vervolgens een concreet voorstel doet, waar de Raad dan een besluit over neemt, al dan niet met een debat in de plenaire vergadering. Maar straatnamen zijn over het algemeen een hamerstuk vanuit B&W.
pi_217922683
Herstelbetalingen, en vlug een beetje! :(
pi_217923086
Snap het gejank hier niet zo goed. Ze gaan straten vernoemen naar een tiental heksen.

Kost niets, beter dan weer een domme prijsvraag aan de bewoners waar je altijd van die schijtlollige treurige namen krijgt.
  vrijdag 13 juni 2025 @ 02:41:35 #97
66444 Lord_Vetinari
pi_217926026
quote:
0s.gif Op donderdag 12 juni 2025 19:25 schreef kurk_droog het volgende:
Snap het gejank hier niet zo goed. Ze gaan straten vernoemen naar een tiental heksen.

Kost niets, beter dan weer een domme prijsvraag aan de bewoners waar je altijd van die schijtlollige treurige namen krijgt.
Ja, maar ingediend door GL, dus per definitie slecht.
pi_217926065
quote:
Nou ja een beetje herstelbetalingen voor alle erfgenamen. De gemeente betaald!
pi_217926778
Make Heksen Great Again !
"You can call me Susan if it makes you happy"
pi_217927276
quote:
0s.gif Op donderdag 12 juni 2025 18:38 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]
Nee. Het gaat hoogstens nog naar de Raadscommissie, die vervolgens een concreet voorstel doet, waar de Raad dan een besluit over neemt, al dan niet met een debat in de plenaire vergadering. Maar straatnamen zijn over het algemeen een hamerstuk vanuit B&W.
Prima. Mijn punt is meer: laat de mensen die het land moeten besturen (zeker in tijden van veel spanningen/strubbelingen) zich bezighouden met het besturen van het land ipv dit soort randzaken.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')