Die twee zien er niet echt woke en links uit. Probeer het nog eens.quote:
Fijn dat de PVV-ers nu iig concreet kunnen benoemen waar die tegenwerking vandaan komt.quote:Op dinsdag 10 juni 2025 22:19 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[ afbeelding ]
Baudet lijkt minder aan de drugs de laatste tijd.
Wilders wil het 10 puntenplan niet uitwerken![]()
Dat wisten we al, want daar heeft ie net een kabinet op laten vallen.quote:Op dinsdag 10 juni 2025 22:19 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
Wilders wil het 10 puntenplan niet uitwerken
Ze geven het tenminste openlijk toe.quote:Op dinsdag 10 juni 2025 22:19 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[ afbeelding ]
Klopt. Wilders wilde het gewoon meteen gaan uitvoeren, zonder naar wettelijkheid te kijken of naar rechters te luisteren. En daar had de rest geheel terecht geen trek in. Want we zijn een rechtsstaat.quote:Op dinsdag 10 juni 2025 22:22 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Dat wisten we al, want daar heeft ie net een kabinet op laten vallen.
Die kijkt elke avond met een notitieboekje naar Trump.quote:Op dinsdag 10 juni 2025 22:26 schreef probeer het volgende:
[..]
Klopt. Wilders wilde het gewoon meteen gaan uitvoeren, zonder naar wettelijkheid te kijken of naar rechters te luisteren. En daar had de rest geheel terecht geen trek in. Want we zijn een rechtsstaat.
En nu nog eens zeer expliciet bevestigd; Wilders wil zijn 10 punten alleen op een onwettelijke manier.
En ~23% (35 zetels in de laatste peiling?) van stemmend Nederland vindt Wilders' onwettelijkheid geen enkel probleem.quote:Op dinsdag 10 juni 2025 22:27 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Die kijkt elke avond met een notitieboekje naar Trump.
Zelf zegt hij juist dat hij het heeft laten vallen omdat ze hem deze punten niet gunden. Mij hoeft natuurlijk niet uitgelegd te worden dat Wilders absoluut niets wil bereiken behalve als hij dictatortje mag spelen.quote:Op dinsdag 10 juni 2025 22:22 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Dat wisten we al, want daar heeft ie net een kabinet op laten vallen.
Precies ja niet de partij die het mag zeggen is het probleem. Nee het is de Islamisering die je letterlijk voor je ogen kunt zien. Daarom zei het CBS ook dat in 2015 hier 6,5% van de bevolking moslim was en in 2023 nog maar 5,6% omdat mensen letterlijk die afname van 0,9% kunnen zien.quote:Op dinsdag 10 juni 2025 22:30 schreef probeer het volgende:
[..]
En ~23% (35 zetels in de laatste peiling?) van stemmend Nederland vindt Wilders' onwettelijkheid geen enkel probleem.
Maar de teloorgang van dit land komt toch heus door de allochtonen hoor, met hun haat voor westerse waarden (mbt staatsvorming).
Ik ben geschokt! Je zou bijna denken dat hij geen oplossing wil.quote:Op dinsdag 10 juni 2025 22:19 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[ afbeelding ]
Mbv een vijandsbeeld over de ander, holt de eigen leider de rechtsstaat uit. Maar er zijn heus geen overeenkomsten, daar mogen we het niet over hebben.quote:Op dinsdag 10 juni 2025 22:48 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Precies ja niet de partij die het mag zeggen is het probleem. Nee het is de Islamisering die je letterlijk voor je ogen kunt zien. Daarom zei het CBS ook dat in 2015 hier 6,5% van de bevolking moslim was en in 2023 nog maar 5,6% omdat mensen letterlijk die afname van 0,9% kunnen zien.
Wellicht op andere gebieden niet zo verstandig om Baudet als graadmeter van rechts Nederland te nemen, maar als zelfs hij vindt dat wat je doet nergens op slaat ..quote:Op dinsdag 10 juni 2025 22:44 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Zelf zegt hij juist dat hij het heeft laten vallen omdat ze hem deze punten niet gunden. Mij hoeft natuurlijk niet uitgelegd te worden dat Wilders absoluut niets wil bereiken behalve als hij dictatortje mag spelen.
Ik denk dat zo'n motie Baudet best aardig is om PVV kiezers duidelijk te maken op wat voor een zinloze zooi ze stemmen. Ik hoop verder niet dat Baudets beweging succesvol is ik vind hem meestal een engnek. Maar de laatste tijd brengt hij meer dan die partij met 30 zetels.
Vind het een beetje een Conservatief-Cafe-type. Zegt ook wel wat dat hij Ortega y Gasset's Opstand der Horden heeft vertaald, veel chagrijniger krijg je ze amper.quote:Op dinsdag 10 juni 2025 20:28 schreef Jojoke het volgende:
[..]
Ik heb beide artikels doorgescand. Hij lijkt mij meer ideologisch dan Omtzigt. Net als Omtzigt heeft hij banden met de Stichting Sociale Christendemocratie. Omtzigt trok een breed publiek, wat uiteindelijk misschien ook de vraag opriep waar NSC precies voor staat. Hij heeft een veel scherper profiel, dus ik denk dat een deel van de achterban afknapt op hem (dat zijn ze waarschijnlijk toch al), maar ik denk ook dat ze met hem kans hebben op meer dan 1 zetel.
Tjer zag vooral een geinig opzetje om een electorale concurrent een hak te kunnen zetten. Eerdmans had hetzelfde kunnen doen.quote:Op dinsdag 10 juni 2025 23:01 schreef probeer het volgende:
[..]
Wellicht op andere gebieden niet zo verstandig om Baudet als graadmeter van rechts Nederland te nemen, maar als zelfs hij vindt dat wat je doet nergens op slaat ..
https://longreads.cbs.nl/(...)eloof-hangen-we-aan/quote:Op dinsdag 10 juni 2025 22:48 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Precies ja niet de partij die het mag zeggen is het probleem. Nee het is de Islamisering die je letterlijk voor je ogen kunt zien. Daarom zei het CBS ook dat in 2015 hier 6,5% van de bevolking moslim was en in 2023 nog maar 5,6% omdat mensen letterlijk die afname van 0,9% kunnen zien.
NSC, dat als de ideale mix van links en rechts begon voor de verkiezingen, laat nog even zn laatste radicaal rechtse stuiptrekking zien voor het bijna alle zetels moet inleveren.quote:Op dinsdag 10 juni 2025 22:19 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[ afbeelding ]
Al zou je het meteen uit willen voeren, dan nog zul je nog wel ergens wat dingen aan moeten passen en in moeten regelen.quote:Op dinsdag 10 juni 2025 22:26 schreef probeer het volgende:
[..]
Klopt. Wilders wilde het gewoon meteen gaan uitvoeren, zonder naar wettelijkheid te kijken of naar rechters te luisteren. En daar had de rest geheel terecht geen trek in. Want we zijn een rechtsstaat.
En nu nog eens zeer expliciet bevestigd; Wilders wil zijn 10 punten alleen op een onwettelijke manier.
Ik weet niet dat debat wat ik zag was Eerdmans vooral ook bezig met jammeren dat de zo prachtige rechtse samenwerken stuk was gelopen zo niet in landsbelang. Dan was Baudet een stuk kritischer over het gepresenteerde verhaal.quote:Op dinsdag 10 juni 2025 23:11 schreef freako het volgende:
[..]
Tjer zag vooral een geinig opzetje om een electorale concurrent een hak te kunnen zetten. Eerdmans had hetzelfde kunnen doen.
Ook mooi om te zien dat Baudet weer eens aanwezig is in de Kamer. Dat is ook niet bepaald een vanzelfsprekendheid.
edit: Eerdmans heeft blijkbaar nagenoeg dezelfde motie ingediend
https://www.tweedekamer.n(...)11623&did=2025D26704
PVV gunt uiteraard geen enkel succes aan de andere 3 partijen. Dat wordt nog leuk als er straks moties komen met zaken rechtstreeks uit het PVV programma.quote:Op dinsdag 10 juni 2025 22:19 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[ afbeelding ]
Oh verkeerd gekeken. Nouja ik denk wel dat je een toenname van 1,5% over 15 jaar goed kan zien toch.quote:Op dinsdag 10 juni 2025 23:23 schreef Timwonnacott het volgende:
[..]
https://longreads.cbs.nl/(...)eloof-hangen-we-aan/
Jaartal % Islam
2012 4,5
2013 4,7
2014 4,7
2015 4,6
2016 5,1
2017 5,1
2018 5,0
2019 5,0
2020 5,1
2021 4,6
2022 5,6
2023 6
Ik weet niet uit welke CBS cijfers jij haalt dat er tussen 2015 en 2023 een daling van 0,9% was, maar in elk geval niet uit de echte. Juist het feit dat ze stijgen maakt ze een aantrekkelijk doelwit.
Artikel waar in staat waarom ze vóór stemden:quote:Op dinsdag 10 juni 2025 23:24 schreef Beathoven het volgende:
[..]
NSC, dat als de ideale mix van links en rechts begon voor de verkiezingen, laat nog even zn laatste radicaal rechtse stuiptrekking zien voor het bijna alle zetels moet inleveren.
Wilders laat hiermee goed zien wat hij echt wil. Buiten de wet om zijn tien punten uitvoeren. Zegt letterlijk dat hij gerechtelijke uitspraken wil negeren. Stemt tegen een motie om zijn punten tot wetten te willen maken. En wil middels een absolute meerderheid de nieuwe MP worden. De nieuwe uitvoerende macht, die zowel de gerechtelijke macht als de wetgevende macht de middelvinger geeft en gewoon gaat doen wat ze wil.quote:Op dinsdag 10 juni 2025 23:27 schreef Halcon het volgende:
[..]
Al zou je het meteen uit willen voeren, dan nog zul je nog wel ergens wat dingen aan moeten passen en in moeten regelen.
Waardeloos van Wilders dit. Al zou hij echt denken dat NSC gaan blokkeren, stem dan voor deze motie en laat NSC de kaarten op tafel leggen.
Het is nu wel duidelijk. De portefeuille asiel overlaten aan 'n prutser als Faber en dan nu tegen deze motie stemmen.
Ik denk dat je nu wel doordraaft.quote:Op woensdag 11 juni 2025 00:20 schreef probeer het volgende:
[..]
Wilders laat hiermee goed zien wat hij echt wil. Buiten de wet om zijn tien punten uitvoeren. Zegt letterlijk dat hij gerechtelijke uitspraken wil negeren. Stemt tegen een motie om zijn punten tot wetten te willen maken. En wil middels een absolute meerderheid de nieuwe MP worden. De nieuwe uitvoerende macht, die zowel de gerechtelijke macht als de wetgevende macht de middelvinger geeft en gewoon gaat doen wat ze wil.
En dan kunnen we prima gaan discussiëren over hoe en wat er in die tien punten staat en of dat goed is of juist niet. Maar wat die punten dan ook mogen zijn, elke burger die ook maar enige waarde hecht aan de Nederlandse rechtsstaat en diens belang inziet, zou hierdoor heel hard bij de PVV weg moeten rennen.
Sterker nog ... Elke keer dat een politicus het in zijn of haar hoofd haalt om voor te stellen om de wetgevende en gerechtelijke macht te passeren, zou elke burger gezamenlijk op moeten staan en zeggen "Absoluut niet! Zo werkt ons land niet, en als je het toch probeert hebben we vechtende ruzie."
Want als we het mogelijk maken en toelaten dat een regering op die manier dingen wil gaan doen, dan hebben we de fundamenten van dit land meer schade toegebracht dan elke buitenlandse mogendheid van de afgelopen paar decennia. Dan kan de laatste Nederlandse staatsburger het licht uit doen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |