Bekijk deze YouTube-videoquote:In Los Angeles zijn ongeregeldheden gaande, vooral in het zuidoosten, als reactie op ICE-invallen voor deportaties van illegale immigranten. Volgens onbevestigde X-posts steken demonstranten, mogelijk gemaskerde groepen zoals ANTIFA, auto’s in brand en gooien ze molotovcocktails (met Modelo-flessen) naar federale agenten.
De Nationale Garde (2000 militairen) is door president Trump ingezet om de situatie te beheersen, tegen de zin van gouverneur Gavin Newsom en burgemeester Karen Bass, beiden Democraten. Newsom noemt de inzet "opruiend" en vertrouwt op lokale politie, terwijl Bass ICE-acties veroordeelt als terreur zaaiend.
De LAPD, geleid door politiechef Jim McDonnell, weigert mee te werken aan ICE-deportaties vanwege Los Angeles’ "sanctuary city"-status, die immigranten beschermt. Dit leidt tot spanningen met de federale overheid. Betrokken instanties zijn ICE, de Nationale Garde en de LAPD, die traangas en flitsgranaten gebruikt.
De anti-Trump-houding van Newsom en Bass komt voort uit hun Democratische overtuigingen en verzet tegen Trumps strenge immigratiebeleid, dat zij als escalerend zien.
Nooit geweest zeker.quote:Op maandag 9 juni 2025 10:27 schreef RAVW het volgende:
Wat ik ook opvallend vind: dit hele protest en de chaos eromheen speelt zich af in één van de rijkste gebieden ter wereld. Los Angeles, Californië... geen derdewereldstad, maar een plek waar miljarden omgaan, waar techmiljardairs wonen, en waar de gemiddelde villa meer waard is dan tien huizen elders.
LA is, zoals de meeste Amerikaanse steden, een stad met 2 gezichten. Het grootste deel van de stad is een enorme verpauperde zooi met overal tentenkampen voor daklozen. maar je hebt er inderdaad ook een welvarend en prachtig centrum en natuurlijk Hollywood waar je de mooiste en duurste huizen vind. Die zijn meestal te vinden in compleet afgesloten wijken waar je eerst langs hekken en beveiligers moet als je daar in wilt.quote:Op maandag 9 juni 2025 10:27 schreef RAVW het volgende:
Wat ik ook opvallend vind: dit hele protest en de chaos eromheen speelt zich af in één van de rijkste gebieden ter wereld. Los Angeles, Californië... geen derdewereldstad, maar een plek waar miljarden omgaan, waar techmiljardairs wonen, en waar de gemiddelde villa meer waard is dan tien huizen elders.
Hoe kan het dat in zo’n welvarende regio de basisorde op straat niet meer gehandhaafd wordt?
Waarom zijn daar rellen, geweld, blokkades, en lijkt het lokale bestuur eerder te kiezen voor politiek signaalgedrag dan voor daadkracht?
Het ging er allemaal gemoedelijk totdat Trump' knokploegen op een niet zo gemoedelijke manier mensen kwamen oppakken.quote:Op maandag 9 juni 2025 10:27 schreef RAVW het volgende:
Hoe kan het dat in zo’n welvarende regio de basisorde op straat niet meer gehandhaafd wordt?
Waarom zijn daar rellen, geweld, blokkades, en lijkt het lokale bestuur eerder te kiezen voor politiek signaalgedrag dan voor daadkracht?
Het laat zien dat rijkdom en welvaart geen garantie zijn voor goed bestuur of stabiliteit. Sterker nog: in sommige gevallen lijkt het erop dat ideologie belangrijker wordt gevonden dan handhaving van wetten, met alle gevolgen van dien.
Lol, wel eens in LA geweest? De suburbs ja, 'gewoon' LA is 1 grote shithole.quote:Op maandag 9 juni 2025 10:27 schreef RAVW het volgende:
Je vergeet even dat de meest welvarende regio's op aarde dit te danken hebben aan dergelijk verzet van de bevolking.quote:Op maandag 9 juni 2025 10:27 schreef RAVW het volgende:
Beter dan weken lang vastzitten in die omstandigheden...quote:Op maandag 9 juni 2025 11:17 schreef matthijst het volgende:
Mwah, die deportaties nu gaan wel heel lomp. Razzia's.
Zonder proces de grens over.
We missen alleen nog een kamp.
Wat hier gebeurt is niet iets dat uit de lucht komt vallen. De armoede, illegaliteit en ongelijkheid in steden als Los Angeles zijn al jarenlang een bekend probleem. Maar er is veel te lang weggekeken, vooral door de rijke elite die het simpelweg niet als hún probleem zag. Ze leefden in hun afgesloten wijken, ver weg van de realiteit op straat.quote:Op maandag 9 juni 2025 10:37 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
LA is, zoals de meeste Amerikaanse steden, een stad met 2 gezichten. Het grootste deel van de stad is een enorme verpauperde zooi met overal tentenkampen voor daklozen. maar je hebt er inderdaad ook een welvarend en prachtig centrum en natuurlijk Hollywood waar je de mooiste en duurste huizen vind. Die zijn meestal te vinden in compleet afgesloten wijken waar je eerst langs hekken en beveiligers moet als je daar in wilt.
Het is een heel goed voorbeeld van het feit dat in Amerika het gemiddelde inkomen niets zegt over de welvaart of levensgeluk van een individu. De verhoudingen tussen arm en rijk zijn bijna nergens zo scheef als daar.
Dat is Miami, GTA V is LA.quote:Op maandag 9 juni 2025 11:38 schreef Het_Bokje het volgende:
Jeetje, GTA VI heeft nu al een update nodig
Uhuh net als toen zeker:quote:Op maandag 9 juni 2025 10:37 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Het ging er allemaal gemoedelijk totdat Trump' knokploegen op een niet zo gemoedelijke manier mensen kwamen oppakken.
Wat een dom gezwam joh.quote:Op maandag 9 juni 2025 11:33 schreef RAVW het volgende:
En nu, op het moment dat er wél ingegrepen wordt, bijvoorbeeld via ICE of de Nationale Garde, breekt de pleuris uit. Waarom? Omdat veel mensen in de lagere sociale lagen het gevoel hebben: "Nu wordt ineens wél op ons gejaagd, terwijl de rijken jarenlang overal mee wegkwamen."
Maar laten we duidelijk zijn: dit gaat niet puur over armoede. Dit gaat over een diepe woede en haat richting alles wat als 'systeem', 'macht' of 'elite' wordt gezien. Het harde optreden tegen illegale immigranten werd zo het lont in een kruidvat van jarenlang opgekropte frustratie. En dát is waarom het nu zo uit de hand loopt.
Laatste keer dat ik er was was in 2005 en toen kon je in veel buurten beter niet komen inclusief Venice Beach. Gewoon een smerige stad, SF niet veel beter, wel mooierquote:Op maandag 9 juni 2025 10:27 schreef RAVW het volgende:
Het laat zien dat rijkdom en welvaart geen garantie zijn voor goed bestuur of stabiliteit. Sterker nog: in sommige gevallen lijkt het erop dat ideologie belangrijker wordt gevonden dan handhaving van wetten, met alle gevolgen van dien.
20 jaar al illegaal, zelfs de legale immigranten vinden dat velen moeten verdwijnen, iets van 15 miljoen bijgekomen laatste 4 jaar 80% kost alleen maar belastinggeldquote:Op maandag 9 juni 2025 11:43 schreef matthijst het volgende:
[..]
Wat een dom gezwam joh.
Dit gaat erover dat Amerika draait op immigranten. Dat je er 20 jaar kan wonen, of geboren kan zijn, maar nu door Trumps ICE clubje als een jood door de nazi's kunt worden opgepakt omdat je je id niet bij je hebt.
San Francisco is wel aardig opgekapt, daar kun je nu prima wonen. Je moet alleen niet aan de andere kant van de brug komen, Oakland is een regelrecht ghetto.quote:Op maandag 9 juni 2025 11:50 schreef hondonspain het volgende:
[..]
Laatste keer dat ik er was was in 2005 en toen kon je in veel buurten beter niet komen inclusief Venice Beach. Gewoon een smerige stad, SF niet veel beter, wel mooier
Ook wel een beetje wat ik erover denk hoor. Dit is wat de meerderheid van de Amerikanen voor gestemd heeft.quote:Op maandag 9 juni 2025 10:57 schreef Mikeytt het volgende:
"Oprichter van "Latina's for Trump" veroordeeld de massa deportaties: "Hier hebben wij niet voor gestemd"
https://www.miamiherald.c(...)rticle308111995.htmlDit is *precies* waar je voor gestemd hebt.
Dat is onzin. Je krijgt als illegale immigrant geen uitkering oid.quote:Op maandag 9 juni 2025 11:53 schreef hondonspain het volgende:
[..]
20 jaar al illegaal, zelfs de legale immigranten vinden dat velen moeten verdwijnen, iets van 15 miljoen bijgekomen laatste 4 jaar 80% kost alleen maar belastinggeld
quote:According to an in-depth analysis (to which I contributed) by the Institute on Taxation and Economic Policy, the undocumented population in 2022 paid almost $97 billion in taxes, with over $54 billion in payments to the federal government and more than $37 billion paid out to states and localities. Put another way, the U.S. stands to lose $8.9 billion in tax revenue for every 1 million undocumented immigrants who are sent out of this country under a program of mass deportation.
Tuurlijk ging het er gemoedelijk aan toe. De activivisten zijn allemaal lieverds en doen geen vlieg kwaad. Daarom moet er ook 2000 man naar toe gestuurd worden, omdat het heel vredelievende en gemoedelijke acties zijnquote:Op maandag 9 juni 2025 10:37 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Het ging er allemaal gemoedelijk totdat Trump' knokploegen op een niet zo gemoedelijke manier mensen kwamen oppakken.
Als er rellen zijn, zijn er altijd wel mensen die buiten het boekje gaan en zich misdragen.quote:
Wel een huis, rijbewijs, medische verzorging en ook geld vaak.quote:Op maandag 9 juni 2025 11:58 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Dat is onzin. Je krijgt als illegale immigrant geen uitkering oid.
[..]
Er hoeft geen "2000 man" naar toe gestuurd te worden. Daar lijkt iedereen aan voorbij te gaan.quote:Op maandag 9 juni 2025 12:06 schreef matspontius het volgende:
[..]
Tuurlijk ging het er gemoedelijk aan toe. De activivisten zijn allemaal lieverds en doen geen vlieg kwaad. Daarom moet er ook 2000 man naar toe gestuurd worden, omdat het heel vredelievende en gemoedelijke acties zijn![]()
Dat is te zien ja, alles onder controle daar in LAquote:Op maandag 9 juni 2025 12:09 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Er hoeft geen "2000 man" naar toe gestuurd te worden.
Los Angeles heeft daar expliciet niet om gevraag omdat ze het zelf wel kunnen afhandelen.
Met de NG erbij escaleer je de situatie alleen maar, die lui zijn getraind om te schieten, niet om te de-escaleren.
Ik stel nergens dat het onder controle is, ik stel alleen dat LA voldoende middelen heeft om dit zelf op te lossen.quote:Op maandag 9 juni 2025 12:10 schreef matspontius het volgende:
[..]
Dat is te zien ja, alles onder controle daar in LA
Kan me wel voorstellen dat wanneer je protesten in NL gewend bent dat het perspectief daarop wellicht anders is.quote:Op maandag 9 juni 2025 12:06 schreef matspontius het volgende:
[..]
Tuurlijk ging het er gemoedelijk aan toe. De activivisten zijn allemaal lieverds en doen geen vlieg kwaad. Daarom moet er ook 2000 man naar toe gestuurd worden, omdat het heel vredelievende en gemoedelijke acties zijn![]()
Blijkbaar niet he, gezien die puinhoop. Weer iemand die vanachter zijn PC in Nederland de problematiek in de VS wel even oplostquote:Op maandag 9 juni 2025 12:12 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Ik stel nergens dat het onder controle is, ik stel alleen dat LA voldoende middelen heeft om dit zelf op te lossen.
De NG is echt niet nodig.
De beste de-escalatie was ICE direct terugtrekken tot het wat rustiger is. Maar nee, hij stuurt ongevraagd de NG.
Er is bewust ingezet op escaleren, door Trump.
CBO:quote:Op maandag 9 juni 2025 11:58 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Dat is onzin. Je krijgt als illegale immigrant geen uitkering oid.
[..]
Bij o.a. de avondklokrellen is ook heel wat in de fik gegaan, geplunderd en vernield.quote:Op maandag 9 juni 2025 12:13 schreef Sherlock_Holmes het volgende:
[..]
Kan me wel voorstellen dat wanneer je protesten in NL gewend bent dat het perspectief daarop wellicht anders is.
Daar is waarschijnlijk 1 journaliste het niet mee eensquote:Op maandag 9 juni 2025 12:12 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Ik stel nergens dat het onder controle is, ik stel alleen dat LA voldoende middelen heeft om dit zelf op te lossen.
In dit k .. land zou de NG ook niet misstaan. Dat schorem verstaat namelijk alleen de keiharde aanpakquote:Op maandag 9 juni 2025 12:15 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Bij o.a. de avondklokrellen is ook heel wat in de fik gegaan, geplunderd en vernield.
Het gebeurt hier ook wel.
Excuses voor de takke-herrie (tenzij je er van houdt):
Bekijk deze YouTube-video
quote:Op maandag 9 juni 2025 11:58 schreef RotatoR het volgende:
[ x ]
Communisten
De hamer en sikkel is net zo'n haatsymbool als de swastika.
Zo werkt dat niet bij rellen.quote:Op maandag 9 juni 2025 12:13 schreef matspontius het volgende:
[..]
Blijkbaar niet he, gezien die puinhoop.
Dat zou ik eigenlijk over jou willen zeggen.quote:Weer iemand die vanachter zijn PC in Nederland de problematiek in de VS wel even oplost
Ik heb iets gemist dan blijkbaar.quote:Op maandag 9 juni 2025 12:18 schreef Sherlock_Holmes het volgende:
[..]
Daar is waarschijnlijk 1 journaliste het niet mee eens
Soms moet je escaleren om een punt te maken. Dit doet Trump heel goed. Oprotten met die zachte aanpak. Alles en iedereen die meedoet oppakken en uitzetten.quote:Op maandag 9 juni 2025 12:12 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
De NG is echt niet nodig.
De beste de-escalatie was ICE direct terugtrekken tot het wat rustiger is. Maar nee, hij stuurt ongevraagd de NG.
Er is bewust ingezet op escaleren, door Trump.
In de praktijk vallen er dan alleen maar meer doden.quote:Op maandag 9 juni 2025 12:19 schreef matspontius het volgende:
[..]
In dit k .. land zou de NG ook niet misstaan. Dat schorem verstaat namelijk alleen de keiharde aanpak
Nee, Trump verneukt dit met opzet. Even z'n zin doordrammen en provoceren in een staat waar hij ook nog eens totaal niet populair is.quote:Op maandag 9 juni 2025 12:21 schreef Jahr00n het volgende:
[..]
Soms moet je escaleren om een punt te maken. Dit doet Trump heel goed. Oprotten met die zachte aanpak.
Waar baseer je op dat iedereen die meedoet uitgezet wordt? Onzin.quote:Alles en iedereen die meedoet oppakken en uitzetten.
Hij moet Amerikanen gaan uitzetten ja?quote:Op maandag 9 juni 2025 12:21 schreef Jahr00n het volgende:
[..]
Soms moet je escaleren om een punt te maken. Dit doet Trump heel goed. Oprotten met die zachte aanpak. Alles en iedereen die meedoet oppakken en uitzetten.
En hoeveel brengen ze op met het werk dat ze doen?quote:Op maandag 9 juni 2025 12:14 schreef hondonspain het volgende:
[..]
CBO:
The estimated net cost to U.S. taxpayers to support illegals is $150 billion. That includes $70 billion in costs to our schools and $22 billion for medical care. What do you think the Democrats would say if Republicans proposed cutting $70 billion out of our schools and $22 billion out of our hospitals? Well, that’s exactly what they're doing
Jij weet het allemaal heel goed vanachter je PC op je zolderkamertje te vertelen is het niet? De realiteit en praltijk zijn helaas niet overeenstemming met zolderkamertjes politiekquote:Op maandag 9 juni 2025 12:20 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Zo werkt dat niet bij rellen.
Een rel / protest stopt niet automatisch op het moment dat je daar ME op afstuurt.
In de praktijk wordt zo'n situatie geïsoleerd tot een beheersbaar gebied en moet het afkoelen.
En ondertussen pik je de grootste opruiers eruit door ze te arresteren.
Dat heeft tijd nodig, ook als je de NG stuurt.
Het gaat erom dat Los Angeles expliciet niet om hulp gevraagd heeft en dat Trump zich daar eenzijdig en ongevraagd inmengt.
[..]
Dat zou ik eigenlijk over jou willen zeggen.
Jij weet het allemaal heel goed vanachter je PC in je keldertje te vertellen is het niet?quote:Op maandag 9 juni 2025 12:30 schreef matspontius het volgende:
[..]
Jij weet het allemaal heel goed vanachter je PC op je zolderkamertje te vertelen is het niet?
De realiteit en praktijk zijn helaas niet overeenstemming met keldertjes politiek.quote:De realiteit en praltijk zijn helaas niet overeenstemming met zolderkamertjes politiek
Minder en daarnaast zijn er duizenden criminelen onder hen, mensen smokkelaars, moordenaars maar steek je hoofd in het zand en doe er niets aan.quote:Op maandag 9 juni 2025 12:29 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
En hoeveel brengen ze op met het werk dat ze doen?
Wederom absolute onzin. Moet allemaal voor betaald worden door henzelf.quote:Op maandag 9 juni 2025 12:09 schreef hondonspain het volgende:
[..]
Wel een huis, rijbewijs, medische verzorging en ook geld vaak.
Je zit er tussenin ofzo? Ben je daar nu aanwezig?quote:Op maandag 9 juni 2025 12:30 schreef matspontius het volgende:
[..]
Jij weet het allemaal heel goed vanachter je PC op je zolderkamertje te vertelen is het niet? De realiteit en praltijk zijn helaas niet overeenstemming met zolderkamertjes politiek
Nu heb ik er vanaf m'n zolderkamertje niet veel verstand van maar onderaan een viaduct gaan staan bij rellen lijkt me strategisch niet de beste positie.quote:
https://www.americanimmigrationcouncil.org/news/immigrants-keep-economy-strong-as-congress-debates-mass-deportationquote:
Je kan de criminelen prima uitzetten, daar zal niemand moeite mee hebben.quote:en daarnaast zijn er duizenden criminelen onder hen, mensen smokkelaars, moordenaars maar steek je hoofd in het zand en doe er niets aan.
Precies dit is gewoon zijn plannetje. Helaas zijn er genoeg halve zolen in LA die sowieso wel willen rellen.quote:Op maandag 9 juni 2025 12:31 schreef TheFreshPrince het volgende:
Trump heeft alle belang bij escalatie zodat hij bij de volgende ICE razzia's standaard de National Guard mee kan sturen.
En dat zal ook wel gaan gebeuren.
Het is ook actie - reactie he? Trump provoceert en daar wordt op gereageerd.quote:Op maandag 9 juni 2025 12:44 schreef Momo het volgende:
[..]
Precies dit is gewoon zijn plannetje. Helaas zijn er genoeg halve zolen in LA die sowieso wel willen rellen.
Hun hopen waarschijnlijk ook dat het compleet escaleert zodat ze meer steun hebben bij gemiddelde inwoner om al die buitenlanders extra hard aan te pakken en doen alsof het allemaal criminelen en tuig is.quote:Op maandag 9 juni 2025 12:46 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Het is ook actie - reactie he? Trump provoceert en daar wordt op gereageerd.
Ontegenzeggelijk dom, maar wel te verwachten.
En dat wist Trump (en/of de kliek om hen heen) ook.
Die kans lijkt me levensgroot aanwezig inderdaad.quote:Op maandag 9 juni 2025 12:50 schreef Momo het volgende:
[..]
Hun hopen waarschijnlijk ook dat het compleet escaleert zodat ze meer steun hebben bij gemiddelde inwoner om al die buitenlanders extra hard aan te pakken en doen alsof het allemaal criminelen en tuig is.
Nee, burgers dienen zich gewoon te gedragen.quote:Op maandag 9 juni 2025 12:46 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Het is ook actie - reactie he? Trump provoceert en daar wordt op gereageerd.
Ontegenzeggelijk dom, maar wel te verwachten.
En dat wist Trump (en/of de kliek om hem heen) ook.
Een groot deel van de relschoppers zijn gewone Amerikaanse burgers.quote:Op maandag 9 juni 2025 12:50 schreef Momo het volgende:
[..]
Hun hopen waarschijnlijk ook dat het compleet escaleert zodat ze meer steun hebben bij gemiddelde inwoner om al die buitenlanders extra hard aan te pakken en doen alsof het allemaal criminelen en tuig is.
quote:Op maandag 9 juni 2025 12:33 schreef hondonspain het volgende:
[..]
Minder en daarnaast zijn er duizenden criminelen onder hen, mensen smokkelaars, moordenaars maar steek je hoofd in het zand en doe er niets aan.
Kijk, zo praat een leider. Ik en vele miljoenen andere Nederlanders smachten ook naar zo'n leider die bij ons de orde gaat herstellen in de ooit zo geweldige Nederlandse stad Amsterdamquote:
Veel mensen zijn toch wel ergens heel erg boos over…quote:Op maandag 9 juni 2025 13:06 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Nee, burgers dienen zich gewoon te gedragen.
Meer inzet van politie en andere handhavers is geen reden voor meer geweld en vandalisme.
[..]
Een groot deel van de relschoppers zijn gewone Amerikaanse burgers.
Ja, deze filmpjes zijn inderdaad al talloze malen voorbij gekomen.quote:Op maandag 9 juni 2025 13:09 schreef HowardRoark het volgende:
Waarschijnlijk al voorbijgekomen, maar man man man. Oppakken dit tuig en hard de wapenstok gebruiken. Grote stenen op auto's gooien is gewoon een poging tot doodslag. En die communistische vlag dan ook.
[ twitter ]
[ twitter ]
Zoals reeds eerder opgemerkt: be carefull what you wish for..quote:Op maandag 9 juni 2025 13:10 schreef TAmaru het volgende:
[..]
Kijk, zo praat een leider. Ik en vele miljoenen andere Nederlanders smachten ook naar zo'n leider die bij ons de orde gaat herstellen in de ooit zo geweldige Nederlandse stad Amsterdam
En dat staat die mensen ook vrij, maar dan nog moet men op een normale manier demonstreren. Dat mag luidruchtig met duidelijke spandoeken en slogans, maar dit is natuurlijk niet de manier.quote:Op maandag 9 juni 2025 13:10 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Veel mensen zijn toch wel ergens heel erg boos over…
Whatever. Waar ik een beetje voor vrees is dat Trump straks gaat proberen de democratische gouverneur van de troon te stoten. Populisten houden van chaos en anarchie om nog meer macht te grijpen.
Dat hij zich gaat presenteren als de enige die Californië nog kan redden, enz.
Dus hopelijk blijft het een beetje rustig.
Heeft Californië niet de grootste economie van alle staten? Op New York na?quote:Op maandag 9 juni 2025 13:12 schreef epicbeardman het volgende:
[..]
Beter verkoopt ie California gewoon aan Canada voor about three fiddy. Die staat heb je toch niks aan. Alleen maar linksgekkies en hollywood pedos.
Je wil dus ook de escalatieladder op.quote:Op maandag 9 juni 2025 13:10 schreef TAmaru het volgende:
[..]
Kijk, zo praat een leider. Ik en vele miljoenen andere Nederlanders smachten ook naar zo'n leider die bij ons de orde gaat herstellen in de ooit zo geweldige Nederlandse stad Amsterdam
Maar waar gaat het nu eigenlijk over?quote:Op maandag 9 juni 2025 13:13 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
En dat staat die mensen ook vrij, maar dan nog moet men op een normale manier demonstreren. Dat mag luidruchtig met duidelijke spandoeken en slogans, maar dit is natuurlijk niet de manier.
En we hebben ook in 2020 kunnen zien hoe dat in de VS uit de hand kan lopen. Er duiken al snel allerlei groepjes op, vaak volledig in het zwart gekleed, die alleen maar willen rellen. Vooral die moeten ongenadig hard worden aangepakt.
Inderdaad, veel daarvan zijn Amerikaanse burgers, maar het gaat gebruikt worden in algemeen tegen illegalen en latina gemeenschap in het algemeen.Terwijl ik ook veel andere etniciteiten zag lopen bij demonstraties. Het gaat geframed worden het is toch maar tuig, kijk we moeten in grijpen, terwijl veel van de legale en illegale werkers ook maar harde werkers zijn tegen een klein salaris. Oh en het is straks allemaal de schuld van democrats en Biden. Polarisatie is een doel.quote:Op maandag 9 juni 2025 13:06 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Nee, burgers dienen zich gewoon te gedragen.
Meer inzet van politie en andere handhavers is geen reden voor meer geweld en vandalisme.
[..]
Een groot deel van de relschoppers zijn gewone Amerikaanse burgers.
Zag ik gisteren ook al voorbij komen maar dan een andere foto van andere stenen op een andere locatie.quote:
Staat mij bij dat Trump Canada juist als 51e staat wilde hebben..quote:Op maandag 9 juni 2025 13:12 schreef epicbeardman het volgende:
[..]
Beter verkoopt ie California gewoon aan Canada voor about three fiddy. Die staat heb je toch niks aan. Alleen maar linksgekkies en hollywood pedos.
In een grote stad als LA, is het niet raar toch om dat soort bouw afval ergens te hebben staan? Gaat mij wel een beetje te ver om meteen een link te leggen met de overheid of Russische invloeden of zoiets.quote:
Er staat "key locations" maar ik zie maar 1 locatie.quote:
Dat is het enige budget wat nog over was nadat DOGE USAID heeft aangepakt, paar pellets met stenen.quote:
Wat bedoel je daarmee? Is dit een bedreiging?quote:Op maandag 9 juni 2025 13:11 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Zoals reeds eerder opgemerkt: be carefull what you wish for..
In dat geval is dat zo aan beide kanten. Dat is nogal een gevaarlijke cocktail (waarbij iedereen wint?).quote:Op maandag 9 juni 2025 12:50 schreef Momo het volgende:
[..]
Het zijn dan ook exact dezelfde lui met maar één doel: het westen/kapitalisme moet kapot.quote:Op maandag 9 juni 2025 12:24 schreef SuperNeger het volgende:
LADat is een beetje het Amsterdam van Amerika.
Al deze relschoppers zijn dan ook te vergelijken met onze XR idioten
quote:Op maandag 9 juni 2025 13:18 schreef TAmaru het volgende:
[..]
Wat bedoel je daarmee? Is dit een bedreiging?
Wat is daar mis mee? Je houdt toch van ferme taal?quote:Op maandag 9 juni 2025 13:18 schreef TAmaru het volgende:
[..]
Wat bedoel je daarmee? Is dit een bedreiging?
quote:Op zondag 8 juni 2025 20:43 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Wees voorzichtig met wat je wenst.
Een toekomstig extreem links kabinet kan dat ook inzetten tegen jou, omdat je de verkeerde dingen zegt op het internet
Zo interpreteer ik het? Jij zegt dat ik blijkbaar op moet passen. Dat klinkt als een bedreiging. Maar je mag het me zeggen als het niet klopt.quote:
Ik zou geweld niet zien als een situatie waarbij iedereen wintquote:Op maandag 9 juni 2025 13:18 schreef Sherlock_Holmes het volgende:
[..]
In dat geval is dat zo aan beide kanten. Dat is nogal een gevaarlijke cocktail (waarbij iedereen wint?).
Je escaleert zaken wel erg snel.quote:Op maandag 9 juni 2025 13:20 schreef TAmaru het volgende:
[..]
Zo interpreteer ik het? Jij zegt dat ik blijkbaar op moet passen. Dat klinkt als een bedreiging. Maar je mag het me zeggen als het niet klopt.
Iemand daar is uit op escalatie, daarnaast zie ik geen enkele bouwprojecten in de buurtquote:Op maandag 9 juni 2025 13:17 schreef Momo het volgende:
[..]
In een grote stad als LA, is het niet raar toch om dat soort bouw afval ergens te hebben staan? Gaat mij wel een beetje te ver om meteen een link te leggen met de overheid of Russische invloeden of zoiets.
Handel in bakstenen? Serieus?quote:Op maandag 9 juni 2025 13:17 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Er staat "key locations" maar ik zie maar 1 locatie.
En zo te zien staan er achter dat hek nog vele pallets, dus mogelijk zit er gewoon een handel in bakstenen daar.
Altijd uitkijken voor frames.
Ik speel het vrijwel nooit op de persoon volgens mij en bedreig sowieso al geen mensen.quote:Op maandag 9 juni 2025 13:20 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Wat is daar mis mee? Je houdt toch van ferme taal?
Maar neen... het ging denk ik hierom:
[..]
Je bent niet zo goed in het begrijpen van Engelstalige uitdrukkingen?quote:Op maandag 9 juni 2025 13:20 schreef TAmaru het volgende:
[..]
Zo interpreteer ik het? Jij zegt dat ik blijkbaar op moet passen. Dat klinkt als een bedreiging. Maar je mag het me zeggen als het niet klopt.
My god.quote:Op maandag 9 juni 2025 13:20 schreef TAmaru het volgende:
[..]
Zie jij Trump dan zo als een bedreiging?quote:Op maandag 9 juni 2025 13:20 schreef TAmaru het volgende:
[..]
Je ziet toch wel die hekken met pallets erachter?quote:Op maandag 9 juni 2025 13:22 schreef Ali_boo het volgende:
[..]
Iemand daar is uit op escalatie, daarnaast zie ik geen enkele bouwprojecten in de buurt
[..]
Handel in bakstenen? Serieus?
Dat bedoel ik dus, heb dit eerder gezien. Ook in nlquote:Op maandag 9 juni 2025 13:18 schreef epicbeardman het volgende:
[..]
Dat is het enige budget wat nog over was nadat DOGE USAID heeft aangepakt, paar pellets met stenen.
Why is a pile of bricks on Capitol Hill near the Supreme Court and RNC headquarters?
Kennen we nog wel van paar jaar geleden
Bekijk deze YouTube-video
Nou ja, je kunt het interpreteren als "pas maar op wat je wenst (want dan komen we je thuis opzoeken)"quote:Op maandag 9 juni 2025 13:22 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Je bent niet zo goed in het begrijpen van Engelstalige uitdrukkingen?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |