De vorige verkiezingen hadden ook over de andere kant gekund hoor. Mag toch hopen dat dat nu een keer gaat gebeuren. Nederland is politiek failliet zo lang er volledig over rechts gegaan blijft worden.quote:Op maandag 9 juni 2025 19:49 schreef Grrrrrrrr het volgende:
Ik moet nog zien wat die uitsluitingen van de PVV waard zijn als er straks weer een grote rechtse meerderheid in de 2e kamer is. En dat die er komt lijkt me vrijwel zeker.
Ik mag het hopen, dat mens is een windvaan en zo opportunistisch als de pest. Onbetrouwbaar. VVD zou er goed aan doen van leider te veranderen.quote:Op maandag 9 juni 2025 19:51 schreef ChevyCaprice het volgende:
Dit lijkt mij een stemmen kostende late draai overigens 🤔
Deze gaat Dilan nog vaak te horen krijgen.
Hmmm, het is nieuws maar of dit fantastisch is valt te bezien.quote:Op maandag 9 juni 2025 19:45 schreef ChevyCaprice het volgende:
Kijk aan. De TT is inmiddels verouderd.
Yesilgöz: VVD gaat niet meer regeren met Wilders
https://nos.nl/artikel/25(...)-regeren-met-wilders
Fantastisch nieuws. Hoezee.
Gezien de uitslag zou dat echt onlogisch zijn geweest. En kijkend naar de meest recente peilingen is die grote rechtse meerderheid er nog steeds.quote:Op maandag 9 juni 2025 19:51 schreef Stefanovich het volgende:
[..]
De vorige verkiezingen hadden ook over de andere kant gekund hoor. Mag toch hopen dat dat nu een keer gaat gebeuren. Nederland is politiek failliet zo lang er volledig over rechts gegaan blijft worden.
Allemaal leuk en aardig, maar de pvv sluit zichzelf uit. Keer op keer. Het is 0 realisme en daadkracht, alleen maar schreeuwen en beeldvorming. En alle controverse er omheen is ook precies wat ze willen. Deze enge club zou eigenlijk verboden moeten worden, zo anti democratisch als ze zijn. Organiseer eerst maar eens een gezonde democratische partijstructuur voordat je weer mee mag doen aan de verkiezingen.quote:Op maandag 9 juni 2025 19:54 schreef Vallon het volgende:
[..]
Hmmm, het is nieuws maar of dit fantastisch is valt te bezien.
Partijen op voorhand uitsluiten (en insluiten) is wmb nooit goed nieuws en dat geldt wmb voor het hele politieke spectrum. Het zal het schisma van een betrouwbare politiek die staat voor wat zij propageert alleen maar vergroten en het is wmb beschamend hoe men de PVV inzet(te) als trekkop van jut.
Ik vermoed eerder dat binnen de VVD klaarheid is geëist zodat Yesilgoz dat statement maakt(e) omdat zij anders kon fluiten naar haar positie. Binnen de VVD rommelt het aardig wel van alles willen maar niets daarvoor willen verzetten. Los daarvan hebben BBB en NSC hun betekenis al helemaal niet waar weten te maken.
Lijkt me dat dat niet gaat gebeuren. Ze hebben niks gepresteerd. Ze hebben amper ideeën wat ze dan wel willen, waar gaan ze campagne op voeren dan de afkeer van Timmermans? Lijkt me geen stemmentrekker.quote:Op maandag 9 juni 2025 19:49 schreef Grrrrrrrr het volgende:
Ik moet nog zien wat die uitsluitingen van de PVV waard zijn als er straks weer een grote rechtse meerderheid in de 2e kamer is. En dat die er komt lijkt me vrijwel zeker.
We schakelen over naar Clown Bassie voor een reactie.quote:Op maandag 9 juni 2025 08:41 schreef Bassie48 het volgende:
[..]
Voor de VVD geldt: Wilders boycotten is gelijk aan PvdA-Gl accepteren als partij waar je wel mee kan samenwerken. En dat is onmogelijk gezien hun voorgenomen beleid t.a.v. asielmigratie, Israël, het bedrijfsleven, de boeren en klimaat. Liberalen vinden links-extremisten enge mensen. VVD moet dus nog even nadenken.
De jubelstemming die ik hier etaleer is wellicht wat overtrokken. Maar het is wel belangrijk nieuws. Misschien niet voor de democratie, maar de PVV zelf vind ik persoonlijk geen democratie etalerende partij. Het is eerder een gevaar.quote:Op maandag 9 juni 2025 19:54 schreef Vallon het volgende:
[..]
Partijen op voorhand uitsluiten (en insluiten) is wmb nooit goed nieuws en dat geldt wmb voor het hele politieke spectrum. Het zal het schisma van een betrouwbare politiek die staat voor wat zij propageert alleen maar vergroten en het is wmb beschamend hoe men de PVV inzet(te) als trekkop van jut. Ik moe(s) er ook niet aan denken maar het is een kardinale fout gebleken door Wilders geen MP te laten zijn.
Ik vermoed eerder dat binnen de VVD klaarheid is geëist zodat Yesilgoz dat statement maakt(e) omdat zij anders kon fluiten naar haar positie. Binnen de VVD rommelt het aardig, Wel van alles zeggen te willen maar niets daarvoor willen verzetten. Los daarvan hebben BBB en NSC hun betekenis al helemaal niet waar weten te maken.
TT aangepast.quote:Op maandag 9 juni 2025 19:45 schreef ChevyCaprice het volgende:
Kijk aan. De TT is inmiddels verouderd.
Yesilgöz: VVD gaat niet meer regeren met Wilders
https://nos.nl/artikel/25(...)-regeren-met-wilders
Fantastisch nieuws. Hoezee.
Maar PVV is amper een partij te noemen, die voeren nog oppositie als ze zelf in de regering zitten. Ze hebben geen leden, ze leggen geen verantwoording af aan de kiezer of burgers. Het is een partij die niet in democratie gelooft.quote:Op maandag 9 juni 2025 19:54 schreef Vallon het volgende:
[..]
Partijen op voorhand uitsluiten (en insluiten) is wmb nooit goed nieuws en dat geldt wmb voor het hele politieke spectrum. Het zal het schisma van een betrouwbare politiek die staat voor wat zij propageert alleen maar vergroten en het is wmb beschamend hoe men de PVV inzet(te) als trekkop van jut. Ik moe(s) er ook niet aan denken maar het is een kardinale fout gebleken door Wilders geen MP te laten zijn.
Ik vermoed eerder dat binnen de VVD klaarheid is geëist zodat Yesilgoz dat statement maakt(e) omdat zij anders kon fluiten naar haar positie. Binnen de VVD rommelt het aardig, Wel van alles zeggen te willen maar niets daarvoor willen verzetten. Los daarvan hebben BBB en NSC hun betekenis al helemaal niet waar weten te maken.
Als de uitslag weer mokerrechts is, en dat verwacht ik wel, dan komt er vanzelf druk vanuit de achterban om het tóch nog een keer te gaan proberen. Rechts heeft in de peilingen nu 90 zetels. Dan is het voor een beetje rechtser niet te verteren als je er PvDA-GL bij haalt.quote:Op maandag 9 juni 2025 19:58 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Lijkt me dat dat niet gaat gebeuren. Ze hebben niks gepresteerd. Ze hebben amper ideeën wat ze dan wel willen, waar gaan ze campagne op voeren dan de afkeer van Timmermans? Lijkt me geen stemmentrekker.
PVVD kan makkelijk flink stemmen verliezen aan CDA, middenpartijen of zelfs linkse partijen. Als we de afgelopen verkiezingen als voorbeeld nemen zijn er telkens gigantische verschuivingen in het landschap, een zetel of 50 aan zwevende kiezers.
Timmermans heeft ergens juist het nadeel dat het niet vooral om hem gaat.quote:Op maandag 9 juni 2025 19:49 schreef Stefanovich het volgende:
[..]
Ding is echter dat een partij als pvda GL meer is dan alleen Timmermans. Die focus op het poppetje is nu net wat populisten willen en waar het gros voor de kiezer voor valt.
Mijn grote leider heeft nagedacht en de juiste beslissing genomen. Pvda-GL zal nu ongelofelijk veel moeten toegeven aan de eisen van de VVD om een kabinet Timmermans mogelijk te maken. Een kabinet Halsema is echter onbespreekbaar.quote:Op maandag 9 juni 2025 19:59 schreef Koffieplanter het volgende:
[..]
We schakelen over naar Clown Bassie voor een reactie.
Als er een meerderheid kan worden gevormd met PvdA is dat blijkbaar verteerbaar voor het merendeel van Nederland. Waarop verwacht je dan dat rechtse partijen zo geweldig gaan? Ze kunnen nu twee jaar laten zien waar de rechtse politiek toe in staat is. Voorlopig is het enige wat we voorgeschoteld krijgen constante ruzie en uitstel van al het beleid. Verwacht je nog dat deze regering demissionair opeens wel meters kan maken? Als dat zo is zal dat toch wel ten koste gaan van de PVV populariteit. Als zonder die stoorzenders opeens wel wetten worden ingevoerd en plannen gesmeed.quote:Op maandag 9 juni 2025 20:06 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Als de uitslag weer mokerrechts is, en dat verwacht ik wel, dan komt er vanzelf druk vanuit de achterban om het tóch nog een keer te gaan proberen. Rechts heeft in de peilingen nu 90 zetels. Dan is het voor een beetje rechtser niet te verteren als je er PvDA-GL bij haalt.
Hahahaha.quote:Op maandag 9 juni 2025 20:09 schreef Bassie48 het volgende:
[..]
Mijn grote leider heeft nagedacht en de juiste beslissing genomen. Pvda-GL zal nu ongelofelijk veel moeten toegeven aan de eisen van de VVD om een kabinet Timmermans mogelijk te maken. Een kabinet Halsema is echter onbespreekbaar.
Ook als de PvdA een ander poppetje op de plaats van Timmermans zouden zetten, zou het nog steeds om het poppetje gaan (en natuurlijk inclusief de gebruikelijke, grijs gedraaide, clichés die wel sinds mensenheugenis over de linkerkant van het spectrum horen).quote:Op maandag 9 juni 2025 19:49 schreef Stefanovich het volgende:
[..]
Ding is echter dat een partij als pvda GL meer is dan alleen Timmermans. Die focus op het poppetje is nu net wat populisten willen en waar het gros voor de kiezer voor valt.
Wat zou je dan de echt negatieve punten van GL willen noemen?quote:Op maandag 9 juni 2025 20:08 schreef Sherlock_Holmes het volgende:
[..]
Timmermans heeft ergens juist het nadeel dat het niet vooral om hem gaat.
Toegegeven dat hij ook heel wat tegenstanders heeft, maar het is vooral GL waar de negatieve energie zit.
Als voormalige PvdA stemmer ga ik er sowieso niet op stemmen.
Ja dat zou mooi zijn, maar dat zal niet gebeuren. Te verwachten dat ze Omtzigt als lijstduwer erop zetten komende verkiezing en dat hij dan genoeg voorkeursstemmen gaat krijgen voor hun ene zeteltje.quote:Op maandag 9 juni 2025 20:11 schreef Szura het volgende:
Nu PVV uit de coalitie is moet NSC-slapjanus Uitermark trouwens eens doorpakken met die wetgeving die vereist dat een partij ook leden moet hebben. Dat heeft ze onlangs laten lopen.
Onder meer Halsema en Palestina. Uiteraard zaken die hier voornamelijk goed liggen (en dus geen negatieve punten, Sherlock).quote:Op maandag 9 juni 2025 20:13 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Wat zou je dan de echt negatieve punten van GL willen noemen?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.The world outside is burning with a brand new light but it isn't one that makes me feel warm. Don't go mistaking your house burning down for the dawn - Frank Turner
Stilaan weer op topniveau na jaren als fietsende hamburger
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |