Het zou zo een wolkendek kunnen zijn op een goed gepolijste motorkap...quote:Op maandag 9 juni 2025 09:10 schreef dick_laurent het volgende:
Eigenlijk geen spijt nee. Wel terugkijkend op de Lexus IS250 automaat die ik gehad heb, boh dat reed me toch een partij goddelijk en was echt een mooie auto om te zien vond ik
Maar erg duur in het onderhoud en hij had ook (gek genoeg, want Lexus is normaliter mega solide) best veel kwaaltjes die flink in de kosten liepen.
Maar geen spijt dat ik hem heb weg gedaan. Zeker nu hier in Spanje waar ik woon is een auto mooi houden echt veel en veel lastiger met de bijna altijd aanwezige meedogenloze zon, het vele stof en de slechtere wegen met opspattende steentjes etc.
Je ziet ook direct als een oudere auto hier geïmporteerd is of lokaal is![]()
Lokaal, ofwel hele leven hier doorgebracht ziet er 95% zo uit:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
quote:Op woensdag 11 juni 2025 14:33 schreef StateOfMind het volgende:
Ik kocht in 1999 toen ik mijn eerste echte baan had een Peugeot 106 Rallye Mk1 uit 1996, een witte.
9 Jaar in gereden en toen op een gegeven moment weg gedaan.
Altijd spijt van gehad
Reden er niet zo heel veel van rond in Nederland, en als je er dan eentje tegen kwam, begroetten de bestuurders elkaar, net zoals motorrijders.
Een kennerquote:
Ik heb er juist spijt van er geen gekocht te hebben toen ik de kans had, nog voordat ze enorm populair werden als auto om mee op trackdays te rijden.quote:Op woensdag 11 juni 2025 14:25 schreef rival het volgende:
Ik heb een E30 325i cabrio gehad en verkocht.
Die had ik nooit moeten verkopen.
Kenner zou ik mezelf niet willen noemen maar ik heb er lang geleden wel eens een stukje in gereden. Zowel de 1.3 als de 1.6. De 1.3 voelde wat specialer ondanks dat de 1.6 ook gewoon tof was natuurlijkquote:Op woensdag 11 juni 2025 17:00 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Een kenner
Zijn tegenwoordig ook nog best wat waard, zag ze voor tussen de 10k en 13k staan.
Standaard had de 1.3 al een leuke pk/gewichtsverhouding met 100pk op 800 kilo.quote:Op woensdag 11 juni 2025 17:47 schreef tjoptjop het volgende:
[..]
Kenner zou ik mezelf niet willen noemen maar ik heb er lang geleden wel eens een stukje in gereden. Zowel de 1.3 als de 1.6. De 1.3 voelde wat specialer ondanks dat de 1.6 ook gewoon tof was natuurlijk
964 is samen met de 993 mijn favoriete 911 modelquote:Op donderdag 12 juni 2025 18:34 schreef Hyperdude het volgende:
Niet een prima 964 RS gekocht voor ¤45K 15 jaar geleden.
Dat was dikke winst geweest. Doen nu 250-350K.
Is vaak gerelateerd aan wat je rond zag rijden toen je een klein ventje was van een jaar of 7-8 ofzo.quote:Op donderdag 12 juni 2025 18:44 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
964 is samen met de 993 mijn favoriete 911 model
Misschien, maar die nieuwere 911's zijn gewoon te groot in mijn ogen.quote:Op donderdag 12 juni 2025 19:30 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Is vaak gerelateerd aan wat je rond zag rijden toen je een klein ventje was van een jaar of 7-8 ofzo.
Ik heb een 1986 3.2. Mijn daily is veel sneller, maar zo voelt het niet. Klein formaat vind ik ook een voordeel, Je kan 'm mooi plaatsen op een smallere (berg-)weg, terwijl een modernere versie net op de weg past. Geen stuurbekrachtiging maakt het ook beter.quote:Op donderdag 12 juni 2025 19:46 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Misschien, maar die nieuwere 911's zijn gewoon te groot in mijn ogen.
Als jochie ooit eens in een nabijgelegen dorpje 959 zien rijden, op Duits kenteken.
Pas jaren later wist ik pas hoe zeldzaam die zijn.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
quote:Op donderdag 12 juni 2025 19:58 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Ik heb een 1986 3.2. Mijn daily is veel sneller, maar zo voelt het niet. Klein formaat vind ik ook een voordeel, Je kan 'm mooi plaatsen op een smallere (berg-)weg, terwijl een modernere versie net op de weg past. Geen stuurbekrachtiging maakt het ook beter.NiceSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Wees er zuinig op
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
Verlagen heb ik nooit gesnapt, van die petjes sjonnies die nog maar 15kmu kunnen rijden in de binnenstad door alle heuvels en obstakels.quote:Op woensdag 11 juni 2025 14:11 schreef junkiesietze het volgende:
[ afbeelding ]
Ik had een Toyota corolla E11 G6-R.
Fantastische auto, tot ik sjonnie werd en hem wilde verlagen. schroefset onder geknalt. vervolgens elke week bij de garage mijn uitlaat laten lassen want elke drempel verneukte mijn uitlaat.
En toevallig zijn er in mijn straat 5 drempels die gigantisch hoog zijn.
Toen het uitlaatspruitstuk een keer ook afbrak was ik er klaar mee en liet ik hem ophalen door de sloop.
Ik had er gewoon weer originele vering onder moeten laten hangen en de uitlaat goed fixen. dan was er niks aan de hand geweest en hoefde ik niet 11jaar in een kia picanto te rijden.
Sjonnieën maakt meer kapot dan je lief is.quote:Op woensdag 11 juni 2025 14:11 schreef junkiesietze het volgende:
[ afbeelding ]
Ik had een Toyota corolla E11 G6-R.
Fantastische auto, tot ik sjonnie werd en hem wilde verlagen. schroefset onder geknalt. vervolgens elke week bij de garage mijn uitlaat laten lassen want elke drempel verneukte mijn uitlaat.
En toevallig zijn er in mijn straat 5 drempels die gigantisch hoog zijn.
Toen het uitlaatspruitstuk een keer ook afbrak was ik er klaar mee en liet ik hem ophalen door de sloop.
Ik had er gewoon weer originele vering onder moeten laten hangen en de uitlaat goed fixen. dan was er niks aan de hand geweest en hoefde ik niet 11jaar in een kia picanto te rijden.
Thnx. Gaat niet meer weg. Al is het maar omdat er meer geld in zit dan ik er voor kan vangen. Tegenovergestelde van die 964 RS eigenlijk.quote:
Ik heb die van mij 2 jaar geleden verkocht omdat ‘ie vooral stil stond. Gelukkig naar een liefhebber in de buurt gegaan, dus ik zie ‘m nog wel eens. Geen spijt omdat hij dus goed terecht is gekomen, maar als ik de plek had had ik ‘m nooit weggedaan.quote:Op woensdag 11 juni 2025 14:33 schreef StateOfMind het volgende:
Ik kocht in 1999 toen ik mijn eerste echte baan had een Peugeot 106 Rallye Mk1 uit 1996, een witte.
9 Jaar in gereden en toen op een gegeven moment weg gedaan.
Altijd spijt van gehad
Reden er niet zo heel veel van rond in Nederland, en als je er dan eentje tegen kwam, begroetten de bestuurders elkaar, net zoals motorrijders.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |