Jij hebt liever dat die raddraaiers onze universiteiten vernielen terwijl de politie toekijkt? Nee hoor, geef mij het leger maar. Gewoon naar binnen, arresteren en eventueel schieten als ze agressief bejegend worden en er gevaar dreigt voor onze soldaten. Er kan veel te veel in dit land onder de noemer van demonstraties. Die Antifa-luitjes en zogenaamde propally-vandalisten zijn al kleine privélegers die zich hebben georganiseerd om met intimidatie en puur vandalisme de overheid te bewegen tot hun mening, in plaats van via democratische besluitvorming. Daar moet met keiharde hand tegenop worden getreden.quote:
Dan zou ik voor het eerst sinds jaren mijn televisie weer op de NPO inschakelen. Wat heerlijk lijkt me dat.quote:Op zondag 8 juni 2025 20:03 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
Dat zou ik ook graag zien. Rellend (overwegend) islamitisch tuig dat hard wordt aangepakt.
Zo begon Mussolini ook in de jaren twintig, met knokploegen die de stakende of protesterende boeren uiteen ging kloppen , boel in brand steken , en dan moorden , toegedekt onder de mantel der liefde van de carabinieri. En een zwart hemd aandoen!quote:Op zondag 8 juni 2025 19:56 schreef TAmaru het volgende:
Anyway, de National Guard
Ik lik mijn vingers erbij af
Ik wacht op de dag dat wij hier ook een privéleger krijgen dat het kabinet kan inzetten bij bijvoorbeeld rellen
De rellen in bijv. Scheveningen smeekten ook om het leger, net als verschillende uit de hand gelopen protesten op de universiteiten
Ze betalen wel belasting. Maar ze hebben nergens recht op, dus ze krijgen er niets voor terug. Dat blijkt nu ook wel weer.quote:Op zondag 8 juni 2025 20:02 schreef TAmaru het volgende:
[..]
Een proces voor WAT?! Die mensen zijn illegaal in het land. Dat ontkennen ze toch niet of wel? Dan mogen ze toch gewoon direct worden uitgezet?! Wat is dat nou voor onzin.
Ja, dat is normaal als je van de democratie af wilt.quote:Op zondag 8 juni 2025 20:12 schreef KangaP het volgende:
[..]
Zo begon Mussolini ook in de jaren twintig, met knokploegen die de stakende of protesterende boeren uiteen ging kloppen , boel in brand steken , en dan moorden , toegedekt onder de mantel der liefde van de carabinieri. En een zwart hemd aandoen!
veel illegalen betalen helemaal geen belasting, gaat ook lastig als je niet bekent bent bij de overheid.quote:Op zondag 8 juni 2025 20:23 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
Ze betalen wel belasting. Maar ze hebben nergens recht op, dus ze krijgen er niets voor terug. Dat blijkt nu ook wel weer.
Het geweld en vandalisme komt hier echter van deze demonstranten een functionerende overheid grijpt dan (hard) in. Dat gebeurt hier in Nederland ook, denk bijvoorbeeld aan de rellen met de Eritreeërs in Den Haag. En als je denkt dat dit hetzelfde is als het regime van Mussolini geeft dat toch echt blijk van een schrijnend gebrek aan historische kennis aan jouw kant.quote:Op zondag 8 juni 2025 20:12 schreef KangaP het volgende:
[..]
Zo begon Mussolini ook in de jaren twintig, met knokploegen die de stakende of protesterende boeren uiteen ging kloppen , boel in brand steken , en dan moorden , toegedekt onder de mantel der liefde van de carabinieri. En een zwart hemd aandoen!
Het is geen privéleger, simpele.quote:Op zondag 8 juni 2025 19:56 schreef TAmaru het volgende:
Ik wacht op de dag dat wij hier ook een privéleger krijgen dat het kabinet kan inzetten bij bijvoorbeeld rellen
De rellen in bijv. Scheveningen smeekten ook om het leger, net als verschillende uit de hand gelopen protesten op de universiteiten
Het werkt hier anders dan daar.quote:Op zondag 8 juni 2025 20:29 schreef kun_bbongal het volgende:
[..]
veel illegalen betalen helemaal geen belasting, gaat ook lastig als je niet bekent bent bij de overheid.
En belastingen betalen geeft je geen recht op verblijf in een land.
Deze kan ik beantwoorden: JAquote:Op zondag 8 juni 2025 20:04 schreef TAmaru het volgende:
[..]
Jij hebt liever dat die raddraaiers onze universiteiten vernielen terwijl de politie toekijkt?
quote:Op zondag 8 juni 2025 18:30 schreef TheFreshPrince het volgende:
Ik vind het schandalig wat Trump doet.
Los Angeles heeft aangegeven het prima aan te kunnen en de hulp niet nodig te hebben en desondanks escaleert Trump de situatie door de NG in te zetten.
Eens maat.quote:Op zondag 8 juni 2025 19:56 schreef TAmaru het volgende:
Je kan welquote:
Wees voorzichtig met wat je wenst.quote:Op zondag 8 juni 2025 19:56 schreef TAmaru het volgende:
Prachtig.quote:Op zondag 8 juni 2025 19:28 schreef Bofjijff het volgende:
Antifa die hard wordt aangepakt is wel vermakelijk
Blijft bijzonder dat deze groep nooit is aangepakt en verwijderd.quote:
Landen waar het leger tegen burgers wordt ingezet staan niet echt bekend om hun burgerrechten.quote:
Wij hebben de ME.quote:Op zondag 8 juni 2025 19:56 schreef TAmaru het volgende:
Amerika staat helaas bekend om dusdanig gewelddadige rellen die we amper tot nooit op andere plekken in het Westen zien, denk bijvoorbeeld aan de zomer van 2020. Dat vraagt simpelweg harde aanpak. Je kunt het probleem dan bij de handhaving blijven leggen, maar daar zit het niet.quote:Op zondag 8 juni 2025 21:08 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Landen waar het leger tegen burgers wordt ingezet staan niet echt bekend om hun burgerrechten.
Trieste zaak dit.
Dat is natuurlijk prima maar POTUS kan natuurlijk gewoon anders beslissen.quote:Op zondag 8 juni 2025 20:42 schreef TheFreshPrince het volgende:
Je kan weldoen maar niemand in Los Angeles heeft gevraagd om de national guard.
POTUS kan van alles beslissen.quote:Op zondag 8 juni 2025 21:13 schreef AchJa het volgende:
[..]
Dat is natuurlijk prima maar POTUS kan natuurlijk gewoon anders beslissen.
Je kan je ook gewoon gedragen, heb je er ook geen last van.quote:Op zondag 8 juni 2025 21:16 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
POTUS kan van alles beslissen.
Maar daarmee is het nog geen goed idee.
2021 ook; denk dat ze daar wel van geleerd hebben inderdaad.quote:Op zondag 8 juni 2025 21:13 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Amerika staat helaas bekend om dusdanig gewelddadige rellen die we amper tot nooit op andere plekken in het Westen zien, denk bijvoorbeeld aan de zomer van 2020. Dat vraagt simpelweg harde aanpak. Je kunt het probleem dan bij de handhaving blijven leggen, maar daar zit het niet.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |