SPOILER: Twitteraccounts van een aantal betrouwbare twitteraarsOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Kaart van de Gazastrook en informatie over de GazastrookOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Geschiedenis conflictOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Enkele belangrijke links
Liveblog Nu.nl
Liveblog NOS
Liveblog ADSPOILER: LivestreamsOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Hier verder.![]()
Wat is volgens jou het moment waarop het Israëlisch/Joods - Palestijns/Arabisch conflict begon en waarom kies je voor dat moment? Want afhankelijk van het moment begint er iets of iemand.quote:Op zaterdag 7 juni 2025 14:12 schreef Homey het volgende:
[..]
Die 50k is een verzonnen getal van Hamas, plus daar zitten sowieso veel Hamas terroristen tussen. En….de Palestijnen zijn zelf begonnen.
Blijkbaar zijn er drie kandidaten, waarbij 1882 het meest voor de hand ligt, denk ik? Dit laat namelijk zien dat het conflict als een koloniaal project (van onderop) begon, in interactie met lokale gemeenschappen, en het laat zien dat het geweld niet pas begon bij staatsvorming, maar al eerder, bij landconflict.
1. 1882 - Georganiseerde Zionistische Immigratie
Slachtoffers Israëlisch - Joods Kamp: 50 - 100
Slachtoffers Palestijns - Arabisch Kamp: 50 - 100
Ontheemden Palestijns - Arabisch Kamp: 10.000 - 15.000 (boeren en pachters)
2. 1917 - Balfourverklaring & Brits Mandaat
Slachtoffers Israëlisch - Joods Kamp: 1.900 - 2.100
Slachtoffers Palestijns - Arabisch Kamp: 5.200 - 6.500
Ontheemden Palestijns - Arabisch Kamp: 100.000 - 150.000 (boeren en inwoners)
3. 1948 - Oprichting Israël & Nakba
Slachtoffers Israëlisch - Joods Kamp: 28.000 - 30.000
Slachtoffers Palestijns - Arabisch Kamp: 95.000 - 110.000
Ontheemden Palestijns - Arabisch Kamp: 3.000.000 (niet nader gespecificeerd)
Mocht je andere getallen zien, deel dan even de bron en dan pas ik bovenstaande aan. Bovenstaande is reeds op basis van verschillende bronnen uit het volledige spectrum (ook Israëlische bronnen dus) tot stand gekomen.O, ye Fountains, Meadows, Hills, and Groves![]()
Weten jullie wie er verantwoordelijk is voor de levens van de gijzelaars? De mensen die ze proberen te bevrijden!
https://en.royanews.tv/news/60265Kijk vooral even naar het plaatje bovenaan het statement van Hamas.quote:"Occupation forces are besieging a location where the captive, Matan Zangauker, is being held, and we firmly assert that the enemy will not be able to retrieve him alive,” Abu Obaida said in the statement.
He added that Zangauker’s life had been preserved for a year and eight months, but cautioned that any rescue effort would place him in imminent danger. “The occupation bears full responsibility for his fate,” the statement warned.![]()
Voor de volledigheid zou je bij de ontheemden dan alle Mizrahi Joden erbij moeten rekenen. Dat is een rechtstreeks gevolg van het ontstaan van Israël.quote:Op zaterdag 7 juni 2025 18:00 schreef Hallulama het volgende:
[..]
Wat is volgens jou het moment waarop het Israëlisch/Joods - Palestijns/Arabisch conflict begon en waarom kies je voor dat moment? Want afhankelijk van het moment begint er iets of iemand.
Blijkbaar zijn er drie kandidaten, waarbij 1882 het meest voor de hand ligt, denk ik? Dit laat namelijk zien dat het conflict als een koloniaal project (van onderop) begon, in interactie met lokale gemeenschappen, en het laat zien dat het geweld niet pas begon bij staatsvorming, maar al eerder, bij landconflict.
Mocht je andere getallen zien, deel dan even de bron en dan pas ik bovenstaande aan. Bovenstaande is reeds op basis van verschillende bronnen uit het volledige spectrum (ook Israëlische bronnen dus) tot stand gekomen.![]()
Omdat in een gebied waar duizenden mensen honger hebben voedsel uitdelen nog niet zo makkelijk is.quote:Op zaterdag 7 juni 2025 16:00 schreef Janneke141 het volgende:
Je kunt je beter afvragen waarom ze continu lopen te rellen op een plek waar gratis voedsel wordt uitgedeeld.
Je hebt meerdere punten nodig, een goede distributie, via de juiste mensen zodat het op de juiste plekken terecht kan komen (denk ook aan specifieke hulp zoals medicijnen).
Daar heb je hulporganisaties voor die dat al jaren en jaren doen (organisaties die Israël dus verboden heeft om hun werk te doen).![]()
Omdat via die smokkelpunten nog allerlei wapens binnenkwamen.quote:Op zaterdag 7 juni 2025 18:13 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Omdat in een gebied waar duizenden mensen honger hebben voedsel uitdelen nog niet zo makkelijk is.
Je hebt meerdere punten nodig, een goede distributie, via de juiste mensen zodat het op de juiste plekken terecht kan komen (denk ook aan specifieke hulp zoals medicijnen).
Daar heb je hulporganisaties voor die dat al jaren en jaren doen (organisaties die Israël dus verboden heeft om hun werk te doen).![]()
Jij hebt er een bron van dat er grootschalig wapens binnenkwamen via het voedsel en medicijnen?quote:Op zaterdag 7 juni 2025 18:14 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Omdat via die smokkelpunten nog allerlei wapens binnenkwamen.
En zelfs als dat zou gebeuren, is het nogal extreem om alle voedselhulp stop te zetten.![]()
Dat was niet alleen om die reden.quote:Op zaterdag 7 juni 2025 18:20 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Jij hebt er een bron van dat er grootschalig wapens binnenkwamen via het voedsel en medicijnen?
En zelfs als dat zou gebeuren, is het nogal extreem om alle voedselhulp stop te zetten.![]()
Ik ben vooral benieuwd waar je deze cijfers vandaan hebt? Hoe kunnen er bijvoorbeeld 3 miljoen ontheemde Arabieren zijn geweest in de zogeheten 'Nakba' als er in 1948 maar 1,2 miljoen Arabieren in het Britse Mandaatgebied leefden?quote:Op zaterdag 7 juni 2025 18:00 schreef Hallulama het volgende:
[..]
Wat is volgens jou het moment waarop het Israëlisch/Joods - Palestijns/Arabisch conflict begon en waarom kies je voor dat moment? Want afhankelijk van het moment begint er iets of iemand.
Mocht je andere getallen zien, deel dan even de bron en dan pas ik bovenstaande aan. Bovenstaande is reeds op basis van verschillende bronnen uit het volledige spectrum (ook Israëlische bronnen dus) tot stand gekomen.'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio![]()
Als er een groep totaal niet in staat is om kritisch te denken, is het wel de Nederlandse pro-Palestina c.q. XR beweging.quote:Op zaterdag 7 juni 2025 01:26 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Alsof zij een marketing team heeft. Alsof ze denkt de doorbraak te forceren. Misschien moet je een keer luisteren naar wat ze zegt, heel moeilijk te begrijpen is dat niet. Natuurlijk voor de hardcore Israel fans gaat het geen verschil maken maar er zijn ook mensen die wel kritisch kunnen denken. Die zien hey hier is een genocide bezig onze regeringen steunen dat laat ze daarmee stoppen. Laat ze druk zetten op Israel om te stoppen met dat genocidale beleid.
Zelden zoveel drones bij elkaar gezien, trendhoppende social justice warriors die uit puur narcisme en teveel vrije tijd weer eens de straat op gaan, met een totale desinteresse in geschiedenis, politiek, laat staan dat ze in staat zijn tot een rationele discussie zonder in emo-chantage, flagrante geschiedvervalsing, dreigementen en jankballerij te vervallen.
Het heeft ondertussen alle kenmerken van een sekte. Uiteraard laat ik hier de islamieten even buiten, die staan daar gewoon omdat dat moet van de religie. Ik heb het hier over de Sterre's en Florissen, de Wouters en Brenda's, die Flevoland nog niet op een kaart kunnen aanwijzen maar begeleid door activistische ouders, docenten en media zich ineens geroepen voelen te strijden tegen onrecht.
Waarom al dat andere onrecht niet?
Niet trendy genoeg. Je krijgt geen likes en progressieve schouderklopjes als je een Jemenitische vlag op je instagram zet, of een sentimenteel gedicht op linkedin plaatst over de verschrikkingen in Darfur. Jemen en Darfur heeft Pro-Pallie Nederland nog nooit van gehoord, maar dat terzijde.
Kritisch denken...
Als men de zin niet krijgt gaat men schreeuwen, gaat men met verf de boel bekladden, gaat men eisen om boycots, gaat men dreigen met geweld en cancellen, alles natuurlijk gepaard met veel vlagvertoon, trommels en gescandeer, want als iets nadenken goed uitschakelt is het wel hypnotisch meebewegen op de niet aflatende ritmes van Sgt. Pepper's Woke Club Band.
En dat is allemaal tot daar aan toe.
Maar voor de echte kritische denker? Die ziet een semi-fascistoïde beweging nu al anderhalf jaar de boel knechten en terroriseren, als een stel zeikerige stampvoetende kleuters, alleen iets gevaarlijker, als een Politburo die het juiste denken wil sturen en geen millimeter wijkt van haar eigen in steen gebeitelde dogma's.
Kun je hier wensdenkend lopen roepen dat er 'een omslag gaande is', die is er niet. Dat je zelf in zo'n bubbel zit laat dat zo lijken. Ik kan je garanderen dat het gros van Nederland he-le-maal klaar is met hobbyclubs als Pro-Palestina en XR. In dat opzicht zijn jullie de beste reclame tegen de zaken waarvan gezegd wordt voor gestreden te worden.
Chapeau, en ga zo door.Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam![]()
Nee, laten we alle burgers verhongeren en sterven omdat er eens wapens misschien zouden zijn.quote:Op zaterdag 7 juni 2025 18:14 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Omdat via die smokkelpunten nog allerlei wapens binnenkwamen.
Echt![]()
![]()
Dat is niet wat er gebeurd is maar oké.quote:Op zaterdag 7 juni 2025 19:15 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Nee, laten we alle burgers verhongeren en sterven omdat er eens wapens misschien zouden zijn.
Echt![]()
Dat lijkt me dus ook niet de reden.quote:Op zaterdag 7 juni 2025 19:15 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Nee, laten we alle burgers verhongeren en sterven omdat er eens wapens misschien zouden zijn.
Echt
Zal meer iets zijn om het aantal Gazanen uit te dunnen, of echt wanhopig te maken.
Of mogelijk willen ze de Gazanen naar het zuiden lokken, om dat weer het noorden te gebruiken voor nederzettingen.![]()
Het conflict begon in de 6e eeuw, toen een of andere krijgsheer met nogal dubieuze ideeën een nieuwe religie bedachte en alle joden uit wilden roeien. Helaas kreeg hij veel volgelingen.quote:Op zaterdag 7 juni 2025 18:00 schreef Hallulama het volgende:
[..]
Mocht je andere getallen zien, deel dan even de bron en dan pas ik bovenstaande aan. Bovenstaande is reeds op basis van verschillende bronnen uit het volledige spectrum (ook Israëlische bronnen dus) tot stand gekomen.
Ondanks dat joden veel eerder daar woonden, vond hij dat zijn geloofsgenoten meer recht hadden op al het land.![]()
Die boodschap van mij is ook hard en past vooral niet in 't door de groen-rode alliantie bij elkaar geflanste zogenaamde 'zorgen om de meest basale mensenrechten'-sprookje.quote:Op zaterdag 7 juni 2025 19:39 schreef Chadi het volgende:
[..]
Het meest bizarre zijn mensen zoals jij die geïrriteerd raken door aandacht aan Palestina. Vooral als ze voor de onschuldige mensen opkomen.
Dan beginnen ze van alles te verzinnen om deze mensen die opkomen voor basale mensenrechten van Palestijnen in een hoekje te drukken. Ook hier luister je niet de boodschap want die boeit je niet omdat dat een harde boodschap is en indruist tegen jouw werkelijkheid.
Mensen die niet achter de boodschap van Greta staan, willen het moorden en plunderen door de staat Israël zo min mogelijk in het nieuws zodat ze hun gang kunnen gaan. Een andere reden kan er niet zijn om deze mensen zo aan te vallen.
Die boodschap heb ik ook al meerdere keren verkondigd: het gros van de Pro-Palestina demonstranten interesseert Palestijns leed precies niets. Nul. Nada. Het wordt enkel aangewend om eigen ideologie en religie te promoten, dat is namelijk waar het ze echt om gaat. Palestijnen zijn props, poppen, labeltjes, die enkel propagandistische waarde hebben. Hun menselijkheid interesseert het gros geen moer. En dat is eigenlijk nog het meest walgelijke.
Hypocrisie en tribalisme irriteert mij enorm, ja. Vooral wanneer dat letterlijk over lijken gaat.
[ Bericht 2% gewijzigd door EttovanBelgie op 07-06-2025 20:26:01 ]Omnibus in omnibus.
Hypocriet is hier doen alsof rechten van anderen je wat kunnen schelen. Zodra het aankomt op een groep waar je niets mee hebt, gaat je moraal in de prullenbak.quote:Op zaterdag 7 juni 2025 20:16 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Die boodschap van mij is ook hard en past vooral niet in de door de groen-rode alliantie bij elkaar geflanste zogenaamde 'zorgen om de meest basale mensenrechten'-sprookje.
Die boodschap heb ik ook al meerdere keren verkondigd: het gros van de Pro-Palestina demonstranten interesseert Palestijns leed precies niets. Nul. Nada. Het wordt enkel aangewend om eigen ideologie en religie te promoten, dat is namelijk waar het ze echt om gaat. Palestijnen zijn props, poppen, labeltjes, die enkel propagandistische waarde hebben. Hun menselijkheid interesseert het gros geen moer. En dat is eigenlijk nog het meest walgelijke.
Hypocrisie en tribalisme irriteert mij enorm, ja. Vooral wanneer dat letterlijk over lijken gaat.
Dat is pas het top punt van hypocrisie en tribalisme.![]()
Ja, die kunnen mij inderdaad schelen. Dat is ingebakken in humanisme.quote:Op zaterdag 7 juni 2025 20:26 schreef Chadi het volgende:
[..]
Hypocriet is hier doen alsof rechten van anderen je wat kunnen schelen. Zodra het aankomt op een groep waar je niets mee hebt, gaat je moraal in de prullenbak.
Dat is pas het top punt van hypocrisie en tribalisme.
Ik denk dan ook niet in 'groepen' wanneer het over mensenrechten gaan. Die gelden namelijk voor iedereen.
M.a.w: je hebt geen poot om op te staan.Omnibus in omnibus.
Als het echt ingebakken was, had je je niet druk gemaakt als mensen voor dat humanisme opkomen.quote:Op zaterdag 7 juni 2025 20:27 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Ja, die kunnen mij inderdaad schelen. Dat is ingebakken in humanisme.
Ik denk dan ook niet in 'groepen' wanneer het over mensenrechten gaan. Die gelden namelijk voor iedereen.
M.a.w: je hebt geen poot om op te staan.![]()
Omdat ze dat niet doen, je geeft er net zelf nog een mooi voorbeeld van door net als hen automatisch in groepen te denken.quote:Op zaterdag 7 juni 2025 20:43 schreef Chadi het volgende:
[..]
Als het echt ingebakken was, had je je niet druk gemaakt als mensen voor dat humanisme opkomen.
Mij interesseert de verpakking of clubkaart of label van een mens niet wanneer het over 'basale mensenrechten' gaat.
Dat laat ik aan de Greta's en de rest van deze sekte over.
En kap ook gewoon zelf met die act: Palestina interesseert je om maar 1 reden, en dat is niet 'basale mensenrechten'.Omnibus in omnibus.
Dat doen zij wel. Alleen niet voor een groep die jouw humanisme verdient.quote:Op zaterdag 7 juni 2025 20:45 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Omdat ze dat niet doen, je geeft er net zelf nog een mooi voorbeeld van door net als hen automatisch in groepen te denken.
Mij interesseert de verpakking of clubkaart of label van een mens niet wanneer het over 'basale mensenrechten' gaat.
Dat laat ik aan de Greta's en de rest van deze sekte over.
En kap ook gewoon zelf met die act: Palestina interesseert je om maar 1 reden, en dat is niet 'basale mensenrechten'.![]()
Nog maar een keer, Chadi: ik denk niet in groepen wanneer het om 'basale mensenrechten' gaat.quote:Op zaterdag 7 juni 2025 20:55 schreef Chadi het volgende:
[..]
Dat doen zij wel. Alleen niet voor een groep die jouw humanisme verdient.
Probeer het eens. Misschien zien we jou en je hobbyclub nog een keer de straat op gaan voor 'andere groepen'.
Het sektarische, daar geef je ook weer een schitterende illustratie van. Niet meedeinen op de plastic golven van gespeelde verontwaardiging van de Pro-Palestina brigade is uiteraard een teken van bepaalde groepen zien als niet waardig genoeg om mensenrechten te verdienen. Zwart-wit, en ongetwijfeld duurt het niet lang voordat de racisme-kaarten weer in het rondvliegen. Doen tribalisten sowieso graag, focusen op ras en zo.
Je doet mijn werk gewoon voor me. Steeds weer.Omnibus in omnibus.
Deze mensen zijn ondanks dit activisme gewoon Zionist en ja, dat mag van de pro-Palestijnse puriteinen niet natuurlijk. Wat ook benadrukt dat het hen helemaal niet om de Palestijnen gaat, maar dat het enkel een blinde haat jegens Israël is.quote:Op zaterdag 7 juni 2025 20:44 schreef Qarrad het volgende:
[ x ]
Ironisch gezien zouden deze Israëli hier belaagd worden door de pro-Palestinahoek.
We zitten inmiddels wel op het punt dat zelfs al zouden zulke mensen allemaal zeggen tóch ook antizionist zijn, maar nog een ketting met Davidster of een menorah dragen, wordt die van de nek getrokken. Wat ook veelzeggend is uiteraard.'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio![]()
Dat zou voor hem een voet stok tussen achter de deur kunnen zijn.quote:Op zaterdag 7 juni 2025 20:38 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
hebben bepaalde verzen uit Mattheus c.q Johannes hier iets mee te maken?![]()
I'll do you one better!quote:Op zaterdag 7 juni 2025 18:12 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Voor de volledigheid zou je bij de ontheemden dan alle Mizrahi Joden erbij moeten rekenen. Dat is een rechtstreeks gevolg van het ontstaan van Israël.
Impact Jodenhaat (Antisemitisme) Afgelopen 1000 Jaar
1. 1096 - Volkskruistocht Rijnland (Speyer, Worms, Mainz)
Slachtoffers: 2.000
Ontheemden: Honderden
2. 1146 - 1147 - Volkskruistocht Rijnland (Speyer, Worms, Mainz)
Slachtoffers: Honderden
Ontheemden: Onbekend
3. 1190 - Massacre of York (Engeland)
Slachtoffers: 150
Ontheemden: Gehele gemeenschap (York)
4. 1251 & 1320 - Herder-Kruistochten (Frankrijk)
Slachtoffers: Honderden
Ontheemden: Aanzienlijk
Dwangbekeringen: Aanzienlijk
5. 1290 - Edict of Expulsion (Engeland)
Slachtoffers: Tientallen
Ontheemden: 2.000 - 3.000
6. 1306 - Grote Ballingschap (Frankrijk)
Slachtoffers: Nauwelijks
Ontheemden: 100.000
7. 1348 - 1351 - Zwarte Dood-Pogroms (West- en Midden-Europa)
Slachtoffers: 5.000 - 20.000
Ontheemden: Duizenden
8. 1420 - 1421 - Vienna Gesera (Oostenrijk)
Slachtoffers: 200
Ontheemden: 500
9. 1492 - Alhambradecreet (Spanje)
Slachtoffers: Onbekend
Ontheemden: 40.000 - 100.000
Dwangbekeringen: 200.000
10. 1496 - 1497 - Decreet (Portugal)
Slachtoffers: Tientallen
Ontheemden: 2.000 (Kinderen)
Dwangbekeringen: Tienduizenden
11. 1648 - 1657 - Chmielnickiopstand (Oekraïne/Polen)
Slachtoffers: 18.000 - 40.000 (20.000 - 100.000)
Ontheemden: Tienduizenden (honderden gemeenschappen verdwenen)
12. 1768 - Uman Bloedbad (Oekraïne)
Slachtoffers: 2.000 - 20.000 (inclusief Polen, Uniaten)
Ontheemden: Gehele gemeenschap (Uman)
13. 1881 - 1906 - Golven van Pogroms (West-Rusland)
Slachtoffers: 2.000
Ontheemden: 2.000.000
14. 1918 - 1921 - Russische burgeroorlog (Rusland)
Slachtoffers: 50.000 - 120.000 (35.000 - 250.000)
Ontheemden: Honderdduizenden
15. 1941 - 1945 - Holocaust (Door Duitsland Bezet Europa)
Slachtoffers: 6.000.000
Ontheemden: 250.000
16. 1946 - Kielce Pogrom (Polen)
Slachtoffers: 38 - 42
Ontheemden: 100.000 (versnelde geplande uittocht)
Oorsprong Israëlisch/Joods - Palestijns/Arabisch Conflict + Slachtoffers/Ontheemden (Per Fase)
1. 1882 - Georganiseerde Zionistische Immigratie (Cijfers 1882 - 1917)
2. 1917 - Balfourverklaring & Brits Mandaat (Cijfers 1917 - 1948)
3. 1948 - Oprichting Israël & Nakba (Cijfers 1948 - 2025)
PS: Iemand verbeteringen? Deel je bron en ik pas het aan.O, ye Fountains, Meadows, Hills, and Groves![]()
Greta, we are coming for you !!!
A person who was demoralized is unable to assess true information. The facts tell nothing to him, even if I shower him with information, with authentic proof, with documents and pictures. ...he will refuse to believe it.![]()
Begon het conflict dan eigenlijk niet in het jaar 70 en komt het dus door de Romeinen? Die zorgden ervoor dat veel Joden richting Europa gingen toch? En toen gingen de Europeanen raar doen tegen de Joden, en dus zionisme, en dus nu.quote:Op zaterdag 7 juni 2025 19:31 schreef Homey het volgende:
[..]
Het conflict begon in de 6e eeuw, toen een of andere krijgsheer met nogal dubieuze ideeën een nieuwe religie bedachte en alle joden uit wilden roeien. Helaas kreeg hij veel volgelingen.
Ondanks dat joden veel eerder daar woonden, vond hij dat zijn geloofsgenoten meer recht hadden op al het land.O, ye Fountains, Meadows, Hills, and Groves![]()
Ik zie die boot van Greta er nog wel voor aan dat ze geweld tegen die kinderen gaan gebruiken.quote:![]()
Greta is bereid zelf te sterven om de die 100kg meel af te leveren
A person who was demoralized is unable to assess true information. The facts tell nothing to him, even if I shower him with information, with authentic proof, with documents and pictures. ...he will refuse to believe it.![]()
Lijkt me stug met al die internationale media die meekijktquote:Op zaterdag 7 juni 2025 21:23 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Ik zie die boot van Greta er nog wel voor aan dat ze geweld tegen die kinderen gaan gebruiken.A person who was demoralized is unable to assess true information. The facts tell nothing to him, even if I shower him with information, with authentic proof, with documents and pictures. ...he will refuse to believe it.![]()
Vergat te vermelden dat de cijfers niet de jaartallen maar de perioden betreffen, is aangepast in een update als reactie aan @Richestorags, zie hier.quote:Op zaterdag 7 juni 2025 18:32 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Ik ben vooral benieuwd waar je deze cijfers vandaan hebt? Hoe kunnen er bijvoorbeeld 3 miljoen ontheemde Arabieren zijn geweest in de zogeheten 'Nakba' als er in 1948 maar 1,2 miljoen Arabieren in het Britse Mandaatgebied leefden?
Bronnen zijn o.a. Wikipedia, Land, Labor, and the Origins of the Israeli-Palestinian Conflict, 1882-1914, The Development of Capitalism in Palestine: The Expropriation of the Palestinian Direct Producers, UN (OCHA/B’Tselem), UNWRA, Jewish Virtual Library, Britannica, ECF, Economist, Times of IsraelO, ye Fountains, Meadows, Hills, and Groves![]()
Eeh, je bedoelt natuurlijk dit: https://en.wikipedia.org/wiki/Jewish_exodus_from_the_Muslim_worldquote:Op zaterdag 7 juni 2025 18:12 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Voor de volledigheid zou je bij de ontheemden dan alle Mizrahi Joden erbij moeten rekenen. Dat is een rechtstreeks gevolg van het ontstaan van Israël.
Lekker dan, heb ik voor niks die hele geschiedenis van antisemitisme in Europa zitten uitzoeken![]()
Althans, het was wel leerzaam. Nooit geweten dat er nog een pogrom was in 1946 notabene.
Zal de rest morgen nog wel even toevoegen. Goede oefening!O, ye Fountains, Meadows, Hills, and Groves![]()
Saint Greta of Gaza.quote:Op zaterdag 7 juni 2025 21:31 schreef Ali_boo het volgende:
Greta is bereid zelf te sterven om de die 100kg meel af te leveren![]()
[ x ]![]()
Juistem!quote:Op zaterdag 7 juni 2025 21:48 schreef Hallulama het volgende:
[..]
Eeh, je bedoelt natuurlijk dit: https://en.wikipedia.org/wiki/Jewish_exodus_from_the_Muslim_world
Lekker dan, heb ik voor niks die hele geschiedenis van antisemitisme in Europa zitten uitzoeken![]()
Althans, het was wel leerzaam. Nooit geweten dat er nog een pogrom was in 1946 notabene.
Zal de rest morgen nog wel even toevoegen. Goede oefening!![]()
Het begon in 586 v. Chr., toen de Babyloniërs Jeruzalem veroverden en de Joden naar Babylon deporteerden.quote:Op zaterdag 7 juni 2025 21:22 schreef Hallulama het volgende:
[..]
Begon het conflict dan eigenlijk niet in het jaar 70 en komt het dus door de Romeinen? Die zorgden ervoor dat veel Joden richting Europa gingen toch? En toen gingen de Europeanen raar doen tegen de Joden, en dus zionisme, en dus nu.I'm gonna eat your brains and gain your knowledge.![]()
Lekker man die aandacht!quote:Op zaterdag 7 juni 2025 21:31 schreef Ali_boo het volgende:
Greta is bereid zelf te sterven om de die 100kg meel af te leveren![]()
[ x ]'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016![]()
Hoi ik moet het even kwijt....ik kom net van een festival... techno in amsterdamse bos, maar wat mij super stoorde en hoort daar volgens mij zeker niet!!! was de palestijnse vlag die voor het podium steeds te zien was.![]()
Jaartal Onbekend - Eerste identiteitsaanmetingquote:Op zaterdag 7 juni 2025 22:32 schreef mackinac het volgende:
[..]
Het begon in 586 v. Chr., toen de Babyloniërs Jeruzalem veroverden en de Joden naar Babylon deporteerden.
Voorbeeld: Ik ben een Jood. Jij bent dat niet.
Jaartal Onbekend - Eerste grondeigenaarschap
Voorbeeld: Dit land is van mij. Het is niet van jou.
597 - 582 v.Chr. - Babylonische Ballingschap (Babyloniërs)
Slachtoffers: 1.000 - 10.000
Ontheemden: 10.000 - 20.000
70 n.Chr. - Romeinse Verwoesting Jeruzalem (Romeinen)
Slachtoffers: 20.000 - 30.000
Ontheemden: 100.000 - 200.000
132 - 135 n.Chr. - Bar Kochba-Opstand (Romeinen)
Slachtoffers: 100.000 - 300.000
Ontheemden: 100.000 - 200.000
636 - 638 n.Chr. - Islamitische Verovering (Moslims)
Slachtoffers: < 1.000
Ontheemden: Geen (terugkeer toegestaan)
Bekijk deze YouTube-videoO, ye Fountains, Meadows, Hills, and Groves![]()
En ondertussen groeit de bevolking alleen maar. Schiet niet op zo, die genocide.quote:Op zaterdag 7 juni 2025 19:27 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Zal meer iets zijn om het aantal Gazanen uit te dunnen
The difference between the three Abrahamic religions:
- Christianity mumbling to the ceiling,
- Judaism mumbling to the wall,
- Islam mumbling to the floor.![]()
Dat is wel van Gaza stad, dat zo'n kleine 40% van de inwoners heeft zo te zien. Is de bevolking in heel Gaza ook gegroeid?quote:Op zondag 8 juni 2025 09:34 schreef Pek het volgende:
[..]
En ondertussen groeit de bevolking alleen maar. Schiet niet op zo, die genocide.![]()
Het is voor de inwoners van Gaza een religieuze plicht of zege van God om veel kinderen te baren.
Men ziet het ook wel als demografisch protest om zo het Palestijnse aandeel te vergroten.
Kortom, cultuur en religie speelt een grote rol, ook bij anticonceptie.Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32![]()
Oorsprong Israëlisch/Joods - Palestijns/Arabisch Conflictquote:
1. Jaartal Onbekend - Eerste groepsaanmeting
Voorbeeld: Ik hoor bij deze groep. Jij niet.
2. Jaartal Onbekend - Eerste grondeigenaarschap
Voorbeeld: Deze grond is van mij. Niet van jou.
---
3. 597 - 582 v.Chr. - Babylonische Ballingschap (Babyloniërs)
Slachtoffers Israëlisch - Joods Kamp: 1.000 - 10.000
Ontheemden Israëlisch - Joods Kamp: 10.000 - 20.000
4. 70 n.Chr. - Romeinse Verwoesting Jeruzalem (Romeinen)
Slachtoffers Israëlisch - Joods Kamp: 20.000 - 30.000
Ontheemden Israëlisch - Joods Kamp: 100.000 - 200.000
5. 132 - 135 n.Chr. - Bar Kochba-Opstand (Romeinen)
Slachtoffers Israëlisch - Joods Kamp: 100.000 - 300.000
---
6. 636 - 638 n.Chr. - Islamitische Verovering (Moslims)
Slachtoffers Israëlisch - Joods Kamp: < 1.000
Ontheemden Israëlisch - Joods Kamp: Geen (terugkeer toegestaan)
---
7. 0 - 1946 - Joodse Vervolging (Jodenhaat/Antisemitisme)
Slachtoffers Israëlisch - Joods Kamp: 6.100.000 - 6.300.000
Ontheemden Israëlisch - Joods Kamp: 3.500.000 - 4.500.000
Dwangbekeringen Israëlisch - Joods Kamp: 300.000 - 450.000
---
8. 1882 - 1917 - Georganiseerde Zionistische Immigratie
Ontheemden Israëlisch - Joods Kamp: 0 (exclusief nazaten)
Ontheemden Palestijns - Arabisch Kamp: 8.000 - 12.000 (exclusief nazaten)
9. 1917 - 1948 - Balfourverklaring & Brits Mandaat
Slachtoffers Israëlisch - Joods Kamp: 685
Ontheemden Israëlisch - Joods Kamp: 1.000 - 10.000 (uit Arabische wijken) (exclusief nazaten)
Ontheemden Palestijns - Arabisch Kamp: 370.000 - 500.000 (inclusief vroege Nakba) (exclusief nazaten)
10. 1948 - Heden - Oprichting Israël, Nakba & Latere Conflicten
Slachtoffers Palestijns - Arabisch Kamp: 105.000 - 111.000 (bevestigd) / 135.000 - 150.000 (prognose)
Ontheemden Israëlisch - Joods Kamp: 850.000 - 1.000.000 (uit Arabische landen) (exclusief nazaten)
Ontheemden Palestijns - Arabisch Kamp: 900.000 - 1.100.000 (verplaatsten) / 3.000.000 (verplaatsingen) (exclusief nazaten)
Bekijk deze YouTube-videoO, ye Fountains, Meadows, Hills, and Groves![]()
Dank voor deze post! Een mooi overzicht waarbij we kunnen zien wat voor opéénstapeling aan tragedies dit gebied heeft gekend.quote:Op zondag 8 juni 2025 09:52 schreef Hallulama het volgende:
[..]
Oorsprong Israëlisch/Joods - Palestijns/Arabisch Conflict
1. Jaartal Onbekend - Eerste groepsaanmeting
Voorbeeld: Ik hoor bij deze groep. Jij niet.
2. Jaartal Onbekend - Eerste grondeigenaarschap
Voorbeeld: Deze grond is van mij. Niet van jou.
---
3. 597 - 582 v.Chr. - Babylonische Ballingschap (Babyloniërs)
Slachtoffers Israëlisch - Joods Kamp: 1.000 - 10.000
Ontheemden Israëlisch - Joods Kamp: 10.000 - 20.000
4. 70 n.Chr. - Romeinse Verwoesting Jeruzalem (Romeinen)
Slachtoffers Israëlisch - Joods Kamp: 20.000 - 30.000
5. 132 - 135 n.Chr. - Bar Kochba-Opstand (Romeinen)
Slachtoffers Israëlisch - Joods Kamp: 100.000 - 300.000
---
6. 636 - 638 n.Chr. - Islamitische Verovering (Moslims)
Slachtoffers Israëlisch - Joods Kamp: < 1.000
Ontheemden Israëlisch - Joods Kamp: Geen (terugkeer toegestaan)
---
7. 0 - 1946 - Joodse Vervolging (Jodenhaat/Antisemitisme)
Slachtoffers Israëlisch - Joods Kamp: 6.100.000 - 6.300.000
Ontheemden Israëlisch - Joods Kamp: 3.500.000 - 4.500.000
Dwangbekeringen Israëlisch - Joods Kamp: 300.000 - 450.000
---
8. 1882 - 1917 - Georganiseerde Zionistische Immigratie
Ontheemden Israëlisch - Joods Kamp: 0 (exclusief nazaten)
Ontheemden Palestijns - Arabisch Kamp: 8.000 - 12.000 (exclusief nazaten)
9. 1917 - 1948 - Balfourverklaring & Brits Mandaat
Slachtoffers Israëlisch - Joods Kamp: 685
Ontheemden Israëlisch - Joods Kamp: 1.000 - 10.000 (uit Arabische wijken) (exclusief nazaten)
Ontheemden Palestijns - Arabisch Kamp: 370.000 - 500.000 (inclusief vroege Nakba) (exclusief nazaten)
10. 1948 - Heden - Oprichting Israël, Nakba & Latere Conflicten
Slachtoffers Palestijns - Arabisch Kamp: 105.000 - 111.000 (bevestigd) / 135.000 - 150.000 (prognose)
Ontheemden Israëlisch - Joods Kamp: 850.000 - 1.000.000 (uit Arabische landen) (exclusief nazaten)
Ontheemden Palestijns - Arabisch Kamp: 900.000 - 1.100.000 (verplaatsten) / 3.000.000 (verplaatsingen) (exclusief nazaten)
Bekijk deze YouTube-video![]()
Graag gedaan! Als je dat overzicht doorneemt terwijl dat filmpje speelt dan springen de tranen je zowat in de ogen!quote:Op zondag 8 juni 2025 09:57 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Dank voor deze post! Een mooi overzicht waarbij we kunnen zien wat voor opéénstapeling aan tragedies dit gebied heeft gekend.O, ye Fountains, Meadows, Hills, and Groves![]()
Deze verdient volgens mij ook nog wel een plek trouwens (want veel mensen begrijpen dat ook nog steeds niet):
O, ye Fountains, Meadows, Hills, and Groves![]()
Je slaat de plank weer eens volledig mis. Het gaat juist wél om religie (en cultuur) en niet om land.quote:Op zondag 8 juni 2025 10:38 schreef Hallulama het volgende:
Deze verdient volgens mij ook nog wel een plek trouwens (want veel mensen begrijpen dat ook nog steeds niet):
[ afbeelding ]'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio![]()
Denk je niet dat dat slechts wordt gebruikt (en misbruikt) om ergens bij te horen, te groeperen, te werven en te mobiliseren?quote:Op zondag 8 juni 2025 10:41 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Je slaat de plank weer eens volledig mis. Het gaat juist wél om religie (en cultuur) en niet om land.
Met als doel om de eigen levensstandaard op pijl te houden, en het belang van "de kudde" daaromtrent?
En dan is land (een plek om te wonen, voedsel te verbouwen, etc.) wel de kern lijkt me. Dus vandaar...
Sterker nog, religie en cultuur zijn middelen om groepsvorming, werving en mobilisatie te faciliteren. De werkelijke inzet is vaak land, bestaanszekerheid en controle over hulpbronnen. En dat wordt in de wetenschap op meerdere fronten bevestigd: van antropologie tot ecologie, en van sociologie tot cognitieve wetenschap.
Ik vrees dat ik jouw plank missla, maar niet de plank
[ Bericht 3% gewijzigd door Hallulama op 08-06-2025 10:59:25 ]O, ye Fountains, Meadows, Hills, and Groves![]()
Het gaat om land. Religie is het excuus wat gebruikt wordt.quote:Op zondag 8 juni 2025 10:41 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Je slaat de plank weer eens volledig mis. Het gaat juist wél om religie (en cultuur) en niet om land.
Forum Opties Forumhop: Hop naar: