Maartgodquote:Op woensdag 11 juni 2025 16:45 schreef RamboDirk het volgende:
Fris windje, april en mei waren vooralsnog betere zomermaanden.
Een nachtelijk MCS zou mooi zijn (en dan ook een beetje naar het oosten)quote:Op woensdag 11 juni 2025 13:47 schreef Jor_Dii het volgende:
Vrijdagavond gaat het mogelijk ook al ontploffen
[ afbeelding ]
Zugspitze arena? De Zugspitze ultra trail is de komende dagen. Sowieso meer wedstrijden. Vriend van mij loopt de 165 km. Gekke Henkiequote:Op dinsdag 10 juni 2025 21:43 schreef Geschiedkundige het volgende:
Morgen de laatste prettige dag van de week
Gelukkig vrijdag naar de Alpen
Nee, oprotten, jullie krijgen al genoegquote:Op woensdag 11 juni 2025 16:55 schreef DemonRage het volgende:
[..]
Een nachtelijk MCS zou mooi zijn (en dan ook een beetje naar het oosten)
Ja, gewoon in ons huis daar. Weet nog niet hoe lang we blijven. Wil misschien nog ff een uitstapje naar Zuid-Tirol maken als we langer blijven. Ligt ook aan het weer.quote:Op woensdag 11 juni 2025 17:06 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Zugspitze arena? De Zugspitze ultra trail is de komende dagen. Sowieso meer wedstrijden. Vriend van mij loopt de 165 km. Gekke Henkie
Misschien is het wel druk:quote:Op woensdag 11 juni 2025 19:13 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Ja, gewoon in ons huis daar. Weet nog niet hoe lang we blijven. Wil misschien nog ff een uitstapje naar Zuid-Tirol maken als we langer blijven. Ligt ook aan het weer.
"Het Nederlandse klimaat zal drastisch veranderen als de Golfstroom door klimaatverandering vertraagt of stilvalt."quote:
Ik kan er niet genoeg van krijgenquote:Op woensdag 11 juni 2025 17:55 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Nee, oprotten, jullie krijgen al genoeg
Misschien het westen ook, volgens enkele modellenquote:Op woensdag 11 juni 2025 17:55 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Nee, oprotten, jullie krijgen al genoeg
Wij krijgen nooit wat, dus neequote:Op woensdag 11 juni 2025 21:01 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Misschien het westen ook, volgens enkele modellen
[ x ]
Ab so luut niet. Dikke intense grafkou en grijze treurnis. Wat zou dat knaak zijn. Stook je je een ongeluk. Dan moet je wel hout gaan fikkenquote:Op woensdag 11 juni 2025 21:30 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Zou prachtig nieuws zijn. Zakken met die temperaturen bitte
quote:Op woensdag 11 juni 2025 21:58 schreef INViCTuS het volgende:
Vanaf zaterdagmiddag en -avond neemt op nadering van het koufront, in combinatie met de eerdergenoemde vore boven de oostelijke regio´s, ook elders het risico op serieus onweer toe. Verschillende weermodellen laten zaterdagavond en in de nacht naar zondag vooral landinwaarts enkele forse onweersbuien zien, die profiteren van Mixed Layer CAPE tot maximaal 2000 J/kg en veelal 25-35 knopen windschering. In dat geval spreken we van het convectietype multicell, eventueel resulterend in een opgelijnd systeem of groter buiencomplex (MCS). Hierbij is het grootste aandachtspunt opnieuw de wind met kans op snelheden van 80-100 km/uur bij forse buien, zeer lokaal nog iets hoger.
quote:Met het oog op de enorme hoeveelheid CAPE, behoort lokaal ook grote hagel zeker weer tot de mogelijkheden.
Ja, die hagel mag wel wegblijven.quote:
Machtig mooi weer: frisjes met zonquote:Op woensdag 11 juni 2025 21:37 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Ab so luut niet. Dikke intense grafkou en grijze treurnis. Wat zou dat knaak zijn. Stook je je een ongeluk. Dan moet je wel hout gaan fikken
In november ben je weer aan de beurt.quote:Op woensdag 11 juni 2025 22:28 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Machtig mooi weer: frisjes met zon
We tellen alweer af naar de herfstquote:Op woensdag 11 juni 2025 22:47 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
In november ben je weer aan de beurt.
Dat wel.quote:
Jep, heel laag zelfs. Google aardbeienmaan maar.quote:Op woensdag 11 juni 2025 23:55 schreef svann het volgende:
[..]
Dat wel.![]()
Net de heldere hemel afgespeurd, maar geen volle maan te zien.![]()
Staat hij soms heel laag vandaag?
quote:
Aftellen naar 5 maanden voor 80% grijze treurnis ohne ende. Hoe dan? Ik snap dat dus echt niet. Kijk dan wat een weer het nu vandaag is. Waarom zou je dat willen ruilen. Koekoekquote:Op woensdag 11 juni 2025 23:42 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
We tellen alweer af naar de herfst
Some men just want to watch the world burn.quote:Op donderdag 12 juni 2025 10:48 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Aftellen naar 5 maanden voor 80% grijze treurnis ohne ende. Hoe dan? Ik snap dat dus echt niet. Kijk dan wat een weer het nu vandaag is. Waarom zou je dat willen ruilen. Koekoek
Als je BURN wilt, kom gerust langs zou ik zeggenquote:Op donderdag 12 juni 2025 10:56 schreef Evangelion het volgende:
[..]
Some men just want to watch the world burn.
(nouja, figuurlijk dan).
Niet iedereen wordt depressief van wolken of heeft zon nodig om gelukkig te zijn.quote:Op donderdag 12 juni 2025 10:48 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Aftellen naar 5 maanden voor 80% grijze treurnis ohne ende. Hoe dan? Ik snap dat dus echt niet. Kijk dan wat een weer het nu vandaag is. Waarom zou je dat willen ruilen. Koekoek
Begin je nu alweer met je langspeelplaat? Afgelopen herfst/winter was het allesbehalve 80% grijs.quote:Op donderdag 12 juni 2025 10:48 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Laten we met behulp van chatGPT hier even een neutrale berekening van maken op basis van de zonuren zoals te vinden op de website weerstatistieken.nlquote:Op donderdag 12 juni 2025 12:05 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Begin je nu alweer met je langspeelplaat? Afgelopen herfst/winter was het allesbehalve 80% grijs.
Hahaquote:Op donderdag 12 juni 2025 11:08 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Als je BURN wilt, kom gerust langs zou ik zeggen
[ afbeelding ]
S'nachts hebben we jullie maximumtemperaturen ongeveer, komende week
Maar het was een hele mooie herfst.quote:Op donderdag 12 juni 2025 12:22 schreef dick_laurent het volgende:
Zo ver van de realiteit is zijn claim dus niet. Maar.... omdat jij vast graag hoort dat je gelijk hebt-> Nee, het was niet letterlijk 80% van de tijd bewolkt, het was namelijk 72% van de tijd.
Omdat het vandaag met 28 graden veel te warm is voor mij. Dan heb ik liever 14 graden en meer wolken ja. Liefste een graad of 14 met zon uiteraard. Maart was echt een perfecte maand voor mij.quote:Op donderdag 12 juni 2025 10:48 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Is elk jaar zo. Zal ook nooit veranderen en het is wat het is.quote:Op donderdag 12 juni 2025 12:22 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Laten we met behulp van chatGPT hier even een neutrale berekening van maken op basis van de zonuren zoals te vinden op de website weerstatistieken.nl
Oktober 2024:
De zon heeft ongeveer 38,2% van de beschikbare tijd geschenen.
Het was dus ongeveer 61,8% van de tijd bewolkt in oktober 2024.
November 2024:
De zon heeft ongeveer 29,5% van de beschikbare tijd geschenen in november 2024.
Het was dus ongeveer 70,5% van de tijd bewolkt.
December 2024:
De zon heeft ongeveer 11,3% van de beschikbare tijd geschenen.
Het was dus ongeveer 88,7% van de tijd bewolkt.
Januari 2025:
De zon heeft ongeveer 23,3% van de beschikbare tijd geschenen.
Het was dus ongeveer 76,7% van de tijd bewolkt.
Februari 2025:
De zon heeft ongeveer 37,9% van de beschikbare tijd geschenen.
Het was dus ongeveer 62,1% van de tijd bewolkt.
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Als we de stats heel letterlijk pakken, dan heeft @:invictus alleen gelijk betreft de maand december, en in januari kwam het heel dicht in de buurt van zijn gelijk.
Echter het gemiddelde dat ik heb laten berekenen voor deze gehele periode (okt 2024 - feb 2025) komt op het volgende uit:
☀️ Gemiddeld zonpercentage: 28,0%
☁️ Gemiddeld bewolkt percentage: 72,0%
Zo ver van de realiteit is zijn claim dus niet. Maar.... omdat jij vast graag hoort dat je gelijk hebt-> Nee, het was niet letterlijk 80% van de tijd bewolkt, het was namelijk 72% van de tijd.
De mooiste ooit. Volgend jaar hopelijk weerquote:Op donderdag 12 juni 2025 11:14 schreef Felagund het volgende:
Het mooie aan Nederland is de afwisseling toch? Ik zou ook niet heel vrolijk worden van 3 maanden 30+ graden. We hebben ook een mooie lente gehad.
Doe mij daarom in de winter maar het liefst gewoon 8-12 graden met zo nu en dan zon. Veel beter dan grijs en 2-4 gradenquote:Op donderdag 12 juni 2025 12:38 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Omdat het vandaag met 28 graden veel te warm is voor mij. Dan heb ik liever 14 graden en meer wolken ja. Liefste een graad of 14 met zon uiteraard. Maart was echt een perfecte maand voor mij.
Maar áls ik moet kiezen: dan liever grijs en wat kouder, dan bloedheet en zon.
Bij die laatste functioneer ik namelijk amper, dus is de keuze makkelijk. Niet iedereen wordt van hetzelfde gelukkig.
De wereld is niet zwart-wit.
Is zonradar aan het liegen dat heel Nederland prachtig blauw en zonovergoten is?quote:
Goh, totaal niet verwacht.quote:Op donderdag 12 juni 2025 12:31 schreef Nattekat het volgende:
Lijkt er op dat de timing van het koufront weer eens helemaal ruk is voor het westen. Die ene keer dat de buien ver genoeg naar het westen kunnen ontstaan komen ze te laat in de avond. Het gaat Zeeland niet eens halen zo te zien.
@:haags krijgt weer eens gelijk.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |