Bekijk deze YouTube-videoquote:Op zaterdag 7 juni 2025 11:40 schreef Dale__Cooper het volgende:
Deze editie staat uiteraard ook in het teken van Romain Bardet, die zijn laatste wedstrijd rijdt. Als fan van het Franse wielrennen ga ik hem zeker missen. De laatste jaren - en eigenlijk zijn hele carrière wel - immer aanvallend.
[ x ]
De derde etappe gaat van start in Brioude, de geboorteplaats van Bardet. Daar zal die alvast een mooi afscheid krijgen.
Het geel na de prachtige duo-attack met Van den Broek.
Bekijk deze YouTube-video
Ritzege op Peyragudes (na een draak van een rit)
Ritzege naar de Mont Blanc na een aanval in de afdaling. Hier komen we deze Dauphine ook bijna langs.
Bijna wereldkampioen in Innsbruck
[ afbeelding ]
Tsja, de meeste Nederlandse wereldtoppers van dit moment zijn sprinters en dit is niet echt een sprinterskoers.quote:
Hij kijkt al de andere kant op dan de rest, ik denk dat we wat Marco lol krijgen, al zal hij wel vooral moeten knechten.quote:
Marco > Remco?quote:
Hier is de hele wereld het over eens.quote:
Daarnaast ook een beter commentator duo. Hopelijk straks ook in de Tour.quote:Op zondag 8 juni 2025 13:39 schreef Van_Poppel het volgende:
[..]
Die lopen ook een paar seconde voor op Renaat en José
Dat zou top zijn. Drie weken Joris trek ik niet.quote:Op zondag 8 juni 2025 13:41 schreef H.Vviv het volgende:
[..]
Daarnaast ook een beter commentator duo. Hopelijk straks ook in de Tour.
Moet die niet naar andere evenementen?quote:Op zondag 8 juni 2025 13:42 schreef Van_Poppel het volgende:
[..]
Dat zou top zijn. Drie weken Joris trek ik niet.
Circus Renz?quote:
Dit is toch wel een kans voor Matje straks als hij goed is.quote:Op zondag 8 juni 2025 14:01 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
Ik ben nu alweer klaar met Pogromcar.
Heel positief klonk het niet, al is dat bij hem wel vaker het geval (en is hij gewoon goed uiteindelijk)quote:Op zondag 8 juni 2025 14:02 schreef Faraday01 het volgende:
[..]
Dit is toch wel een kans voor Matje straks als hij goed is.
Wat een onzinquote:Op zondag 8 juni 2025 14:48 schreef Zorro het volgende:
Het spook van Viesma is weer de laffe herder hoor.
Je verwacht het niet
Nee joh, dit gaat om prestigequote:Op zondag 8 juni 2025 14:48 schreef Van_Poppel het volgende:
Mathieu kan beter zich op de pelotonsprint richten
Dat dusquote:Op zondag 8 juni 2025 14:48 schreef DiegoFuser het volgende:
Waarom aanvallen als je daarna niet wil koersen Jonas?
Te weinig winst met deze kopgroep, denk ik.quote:Op zondag 8 juni 2025 14:48 schreef DiegoFuser het volgende:
Waarom aanvallen als je daarna niet wil koersen Jonas?
Dat zou voor niemand leuk zijn.quote:
Ik vind hem juist heel sterk zonder ideale voorbereiding. Lijkt me alleen maar een positief signaal richting de Tour.quote:Op zondag 8 juni 2025 14:52 schreef Frozen-assassin het volgende:
Tjeu heeft nog wel wat te doen als ie wil winnen in de Tour
Voorbereiding was niet ideaal met die val twee weken geleden. Die gaat nog wel verbeteren.quote:Op zondag 8 juni 2025 14:52 schreef Frozen-assassin het volgende:
Het leek zelfs alsof hij er plezier in hadquote:Op zondag 8 juni 2025 14:52 schreef Pistolero het volgende:
[..]
Die lijkt echt gruwelijk op punt te staan.
Hij komt net terug van een polsblessure.quote:Op zondag 8 juni 2025 14:52 schreef Frozen-assassin het volgende:
Wout kan 3 weken slaven. Dat wordt weer puur genot op HLN.quote:Op zondag 8 juni 2025 14:52 schreef Pistolero het volgende:
[..]
Die lijkt echt gruwelijk op punt te staan.
Dat heeft hem misschien een dagje aan training gekost.quote:Op zondag 8 juni 2025 14:54 schreef Felagund het volgende:
[..]
Hij komt net terug van een polsblessure.
Ik heb door vandaag juist het idee dat dat wel goed komtquote:Op zondag 8 juni 2025 14:52 schreef Frozen-assassin het volgende:
En nu een keer geklopt worden in de sprint tegen deze mannen is misschien wel handig.quote:Op zondag 8 juni 2025 14:53 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
[..]
Ik vind hem juist heel sterk zonder ideale voorbereiding. Lijkt me alleen maar een positief signaal richting de Tour.
En Jake Stewart.quote:Op zondag 8 juni 2025 14:52 schreef Bill_Hillie het volgende:
Lol wat een top 10 ook...paar grote namen en een hele rits fransoosjes
Maar dat is het toch juist. Heeft nog wat te doenquote:Op zondag 8 juni 2025 14:53 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
[..]
Ik vind hem juist heel sterk zonder ideale voorbereiding. Lijkt me alleen maar een positief signaal richting de Tour.
Yep, als je te vaak dit soort sprintjes wint, dan wil niemand meer met je rijden.quote:Op zondag 8 juni 2025 14:55 schreef Dale__Cooper het volgende:
[..]
En nu een keer geklopt worden in de sprint tegen deze mannen is misschien wel handig.
Dat was even schrikken inderdaadquote:Op zondag 8 juni 2025 14:57 schreef capuchon_jongen het volgende:
Het was Vingegaard die die wel de debatten heeft geopend
Ik denk dat het sowieso moeilijk was geworden met die druk van achteruit, daardoor konden ze hem in deze positie drukken. Eerst al een halve aanval en dan even later uit een soort van paniek alvast op 300 meter van het eind beginnen, dat is sowieso vragen om problemen.quote:Op zondag 8 juni 2025 14:55 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Maar dat is het toch juist. Heeft nog wat te doen
Het was goed maar een supersterke Tjeu had dit zaakje geregeld.
Laten we massaal brieven insturenquote:Op zondag 8 juni 2025 15:00 schreef Marcoss het volgende:
Lamain en Boogerd prima duo trouwens, maar voor de Tour zal Joris wel weer van stal worden gehaald
En Staf die weer commentaar komt geven alsof hij uitlegt hoe een kinderboek in elkaar zit.quote:Op zondag 8 juni 2025 15:00 schreef Marcoss het volgende:
Lamain en Boogerd prima duo trouwens, maar voor de Tour zal Joris wel weer van stal worden gehaald
Had Lutsenko maar eerder moeten gaan rijden.quote:Op zondag 8 juni 2025 14:56 schreef Bill_Hillie het volgende:
[..]
En die ja...zal wel flink balen nu dat ie de snelste van het peloton was.
Evenals Stuyven en Theuns. Maar op een beurtje van Stuyven na niet op kop geweest.quote:
Hét antwoord tegen de klimaatcrisis! Die 8w/kg komt er!quote:Op zondag 8 juni 2025 14:55 schreef Pistolero het volgende:
Als ze alle drie fit blijven gaan we in de Tour een reeks nucleaire explosies zien die Frankrijk voor 100 jaar van energie kunnen voorzien. Er gaan weer minuten van alle klimrecords af.
Dauphine Libere.quote:Op zondag 8 juni 2025 15:53 schreef Slobeend het volgende:
Pogacar klopt Vingegaard en Van der Poel in openingsrit 'Mini-Tour de France' - https://nos.nl/l/2570392
Noem het gewoon Criterium du Dauphine idioten.
Ik zag die kop vanmiddag al op NOS en wist gewoon dat iemand erover zou gaan klagen hier.quote:Op zondag 8 juni 2025 15:53 schreef Slobeend het volgende:
Pogacar klopt Vingegaard en Van der Poel in openingsrit 'Mini-Tour de France' - https://nos.nl/l/2570392
Noem het gewoon Criterium du Dauphine idioten.
Hij is beter bezet dan zowat elke andere koers buiten de Tour, gok ikquote:Op zondag 8 juni 2025 17:07 schreef capuchon_jongen het volgende:
Critérium du Dauphiné is gewoon veel beter bezet dan de Giro.
Drie weken lolleren. Nu al zin in.quote:Op zondag 8 juni 2025 14:55 schreef Pistolero het volgende:
Als ze alle drie fit blijven gaan we in de Tour een reeks nucleaire explosies zien die Frankrijk voor 100 jaar van energie kunnen voorzien. Er gaan weer minuten van alle klimrecords af.
Je bent toch geen Andre Meganckje aan het doen he?quote:
Als semi-dagjesvolk heb ik geen idee waar je het over hebt.quote:Op maandag 9 juni 2025 15:13 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
[..]
Je bent toch geen Andre Meganckje aan het doen he?
Wel dus.quote:Op maandag 9 juni 2025 15:13 schreef Bugno3 het volgende:
Weer alle tenoren haha, Visafslag doet weer de forcing. Deze Tour wordt e-pisch.
Je zit de rit van gisteren te kijken, hansworst.quote:Op maandag 9 juni 2025 15:13 schreef Bugno3 het volgende:
[..]
Als semi-dagjesvolk heb ik geen idee waar je het over hebt.
Dit is wel erg matig van hem.quote:
Ook alleen al de opmerking: "Bij de Belg", van wooooooow kijk jullie eens dom zijn dat je Nederland kijkt en kijk mij eens speciaal zijn, zelfde type figuren die met hun Mac Book de hele dag in de koffiewinkel zitten op 1 koffie, en denken: kijk mij eens ZZP'er zijn, maar in feit ben je gewoon een loser die denkt iets voor te stellen, ik help je uit de droom: Je bent middelmaat!quote:Op maandag 9 juni 2025 16:09 schreef vaarsuvius het volgende:
Ha, eindelijk weer eens ouderwets op de belg kunnen kijken....
Jij hebt de laatste 5 jaar geen wielrennen meer gekeken? Tegenwoordig rijden ze allemaal 400 watt naast elkaar te kloten, zo onveilig mogelijk want er komt een bocht!quote:
Het peloton rijdt vrij rustig omhoog hoor.quote:Op maandag 9 juni 2025 16:56 schreef Reljem het volgende:
[..]
Jij hebt de laatste 5 jaar geen wielrennen meer gekeken? Tegenwoordig rijden ze allemaal 400 watt naast elkaar te kloten, zo onveilig mogelijk want er komt een bocht!
Ja nu wel ja 😂 die volle bak opmerking waar jij op reageerde ging over de aanloop.quote:Op maandag 9 juni 2025 16:56 schreef Bugno3 het volgende:
[..]
Het peloton rijdt vrij rustig omhoog hoor.
Pogacar wil nog een massasprint winnen?quote:Op maandag 9 juni 2025 17:06 schreef DeeBee het volgende:
Waarom rijdt het altijd vervelende UAE hier achteraan
Gaat gewoon mee sprinten omdat het kan, ook al is Milan beterquote:
Had wel te laat door dat Milan al vertrokken wasquote:
Misschien vooral van de trein want die lijkt wel veel sterker dan QS. Hoewel Merlier het zonder trein en met Van Lerberghe meestal ook wel redt.quote:Op maandag 9 juni 2025 17:19 schreef Koffieplanter het volgende:
Hier zal Merlier nog niet wakker van liggen vannacht.
Lekker met zo een polsquote:
Je ziet dat hij het op absolute topsnelheid het ruim aflegt tegen de echte sprinters.quote:Op maandag 9 juni 2025 17:19 schreef DeeBee het volgende:
Milan op hangen en wurgen, Matje kwam goed in het juiste wiel maar die laatste 300 meter waren dan weer minder
De Tour is dan weer geen Dauphiné of Giro waar deze trein vrij spel heeft. Daar zijn meerdere sterke treinen, die dan wel weer een minder goede sprinter hebben.quote:Op maandag 9 juni 2025 17:21 schreef Faraday01 het volgende:
[..]
Misschien vooral van de trein want die lijkt wel veel sterker dan QS. Hoewel Merlier het zonder trein en met Van Lerberghe meestal ook wel redt.
Ah toch wel. Ik dacht ff Matthieu gezien de uitslag van gisteren...quote:
Milan heeft 10 boni en Mathieu maar 8. Milan (28+1) tov Pogacar (1+41). Zal wel bewust hebben laten lopen ook.quote:Op maandag 9 juni 2025 17:24 schreef Godshand het volgende:
[..]
Ah toch wel. Ik dacht ff Matthieu gezien de uitslag van gisteren...
Michael van Gerwen?quote:Op dinsdag 10 juni 2025 12:43 schreef Pino112 het volgende:
MVDP met MVG samen vooruit.
Milan er ondertussen al af
Hij pakt een bonus seconde...quote:Op maandag 9 juni 2025 17:25 schreef Koffieplanter het volgende:
Remco pas 63e en daardoor 31e in het klassement. Kan een klein voordeel opleveren in de tijdrit als hij met intervals van een minuut tussen de middelmaat start.
Wel lekker kopgroepje met Matje, Lipowitz, Laurance, Romeo, Tejada, Leknessund en vriend van RR - Barré.quote:Op dinsdag 10 juni 2025 14:06 schreef Jedi_Pimp het volgende:
Is deze rit een beetje de moeite waard om te kijken?
Gr gr en bvd, dagjesmens
Zit Mani nu de beelden van gisteren te kijken?quote:Op dinsdag 10 juni 2025 14:39 schreef Mykonos het volgende:
Er zijn toch nog helemaal geen livebeelden
Die kijkt samen met @Bugno3quote:Op dinsdag 10 juni 2025 14:46 schreef Felagund het volgende:
[..]
Zit Mani nu de beelden van gisteren te kijken?
Dat kan de beste overkomen.quote:Op dinsdag 10 juni 2025 14:46 schreef Felagund het volgende:
[..]
Zit Mani nu de beelden van gisteren te kijken?
Dat lijkt echt nergens op. Met het parcours van de tour begrijp ik er weinig van dat ze Mes niet ook meenemenquote:Op dinsdag 10 juni 2025 15:13 schreef Pistolero het volgende:
Milan klimt wel echt wonderbaarlijk slecht deze week.
En je kunt niet HBO Max aanslingeren zonder VPN?quote:Op dinsdag 10 juni 2025 16:11 schreef Jedi_Pimp het volgende:
Klacht: HBO Max zit de laatste tijd moeilijk te doen over VPNs waardoor ik nu verplicht ben op de Belg te kijken.
Dat wordt een slagveld in de eerste Tourweek.quote:Op dinsdag 10 juni 2025 16:11 schreef Faraday01 het volgende:
Vanaf 15k voor het klimmetje van vierde categorie rijden alle ploegen al in slagorde. Dat gaat wel heel erg ver
Nope, buitenland.quote:Op dinsdag 10 juni 2025 16:12 schreef Halcon het volgende:
[..]
En je kunt niet HBO Max aanslingeren zonder VPN?
Als ik even kijk zie ik afnemende wind (tegen) morgen, lijkt me veel meer waard dan een mannetje inhalen.quote:
Als ze gelijk nucleair gaan is het zo gedaanquote:Op dinsdag 10 juni 2025 16:19 schreef Faraday01 het volgende:
Een minuut aan de voet van het klimmetje, dit is nog niet gedaan.
Ik wou zeggen; daar draait hij normaal zijn hand niet voor om. Maar dat is nu het probleem natuurlijkquote:Op dinsdag 10 juni 2025 16:29 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
Mathieu schroeit het dicht.
Wel vrij matig dat hij niet mee kon op die klim. Van dat soort klimmetjes gaan we er een hoop tegenkomen in de Tour.
Hij deed de klim helemaal vanuit het zadel toch?quote:Op dinsdag 10 juni 2025 16:31 schreef franklop het volgende:
[..]
Ik wou zeggen; daar draait hij normaal zijn hand niet voor om. Maar dat is nu het probleem natuurlijk
Hij wacht het niet afquote:Op dinsdag 10 juni 2025 16:32 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
Tijd om slag om slinger te demarreren. Dit wordt heel moeilijk voor Mathieu.
Hij zit flink kapot.quote:Op dinsdag 10 juni 2025 16:33 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
Dan maar zelf gaan.
Moet je wel doortrekken, ei.
Romeo achter de motorquote:Op dinsdag 10 juni 2025 16:35 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
Eddie Dunbar gaat er zo mee lopen, ik voel het aan alles.
Behalve Lipowitz is iedereen kapotquote:Op dinsdag 10 juni 2025 16:36 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
Goede aanval, maar Romeo is kapot.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |