Het geeft alleen wel aan dat die partij aan zijn toekomst werkt. Met goede jonge mensen. Ze hebben ze in elk geval.quote:Op zaterdag 7 juni 2025 08:23 schreef Hanca het volgende:
[..]
Goedemorgen!
Aan één kant is zo'n De Hoop, net als Jimme Noordkamp, inderdaad de toekomst. Aan de andere kant: als die 35 zijn zitten ze al weer 10 jaar of langer in de Kamer. Hoe lang hou je dat daarna nog vol?
Klaver was ook zo jong, maar is nu met 39 ook wel een beetje uitgeblust. Ik weet niet of het wel zo verstandig is je fractie te vullen met twintigers. Ze hebben daar De Hoop, Noordkamp, Bushoff en Stultiens alle 4 wel erg vroeg in het diepe gegooid.
Ja, maar die jonge mensen kunnen eerst ook in de lokale politiek zitten, zelfs als wethouder. Voor je ze de stap naar de Tweede Kamer laat maken. Zo'n Karremans is met 38 nu nog het jonge talent van de VVD, die scheelt exact een half jaar met oudgediende Jesse Klaver.quote:Op zaterdag 7 juni 2025 08:29 schreef capricia het volgende:
[..]
Het geeft alleen wel aan dat die partij aan zijn toekomst werkt. Met goede jonge mensen. Ze hebben ze in elk geval.
Brekelmans komt iets te studentikoos over, vind ik. Karremans vond ik de keren dat hij als gemeenteraadslid op tv kwam wel goed over komen. Nu eigenlijk weinig opvallends van gezien.quote:Op zaterdag 7 juni 2025 07:58 schreef Hanca het volgende:
[..]
Die zit wel echt op de uiterst linkse flank van de partij, dat werkt eigenlijk zelden. Dan eerder Brekelmans of de nog wat onzichtbare Karremans.
Ook wel heel verschillende partijen. Bij GL past een twintiger als lijsttrekker vermoedelijk wat beter dan bij de VVD.quote:Op zaterdag 7 juni 2025 08:33 schreef Hanca het volgende:
[..]
Ja, maar die jonge mensen kunnen eerst ook in de lokale politiek zitten, zelfs als wethouder. Voor je ze de stap naar de Tweede Kamer laat maken. Zo'n Karremans is met 38 nu nog het jonge talent van de VVD, die scheelt exact een half jaar met oudgediende Jesse Klaver.
Daar zal binnen de VVD 1/3e fel voorstander van zijn en 1/3e fel niet. Da's een beetje het probleem bij de VVD. Ik vind al die drie eigenlijk niks als lijsttrekker.quote:Op zaterdag 7 juni 2025 08:41 schreef Immerdebestebob het volgende:
Als de VVD voor een type Van der Burg kiest dan kunnen ze afscheid nemen van de PVV en de deur open zetten voor het CDA en het midden (en PvdA/GL mocht dat nodig zijn). Daar is binnen de VVD volgens mij ook wel een groot deel voorstander van.
Met Yesilgoz of een Becker gaat dat echt niet gebeuren.
Ja, dat gaf ik ook al aan. PvdA, CDA en VVD zitten met de premierwaardigheid van hun lijsttrekker. Niemand zag Klaver toen hij op zijn 28e lijsttrekker werd van GL als premierskandidaat.quote:Op zaterdag 7 juni 2025 08:41 schreef Halcon het volgende:
[..]
Ook wel heel verschillende partijen. Bij GL past een twintiger als lijsttrekker vermoedelijk wat beter dan bij de VVD.
Denk dat Timmermans wel gewoon premier wil worden.quote:Op zaterdag 7 juni 2025 08:46 schreef Hanca het volgende:
[..]
Ja, dat gaf ik ook al aan. PvdA, CDA en VVD zitten met de premierwaardigheid van hun lijsttrekker. Niemand zag Klaver toen hij op zijn 28e lijsttrekker werd van GL als premierskandidaat.
PvdA-GL kan echt niet met een twintiger aankomen. Of ze moeten een andere premierskandidaat (Aboutaleb?) presenteren, maar dan zou ik zeggen dat die gewoon de lijsttrekker moet zijn.
Maar ik denk echt dat het verstandig is als Timmermans opzij stapt, er zijn echt mensen die een soort persoonlijke hekel hebben aan Timmermans. Nou stemmen die grotendeels sowieso geen PvdA-GL, maar je hoort 'Timmermans' nu ook als argument bij de VVD om niet met PvdA-GL samen te willen werken. Zie ook Stoffer, die zei geen 'je krijgt PvdA-GL er gratis bij', maar 'je krijgt Timmermans er gratis bij'. De afkeer richting hem is echt persoonlijk geworden en dan sta je de partij misschien wel in de weg.quote:Op zaterdag 7 juni 2025 08:54 schreef Halcon het volgende:
[..]
Denk dat Timmermans wel gewoon premier wil worden.
Dat zou wel een afgang zijn voor Timmermans. Hij is als zwaargewicht (tegenwoordig alleen figuurlijk) terug gekomen naar Nederland om premier te worden. De peilingen zijn nu ook weer niet zo dramatisch dat je "de trainer ontslaat".quote:Op zaterdag 7 juni 2025 09:00 schreef Hanca het volgende:
[..]
Maar ik denk echt dat het verstandig is als Timmermans opzij stapt, er zijn echt mensen die een soort persoonlijke hekel hebben aan Timmermans. Nou stemmen die grotendeels sowieso geen PvdA-GL, maar je hoort 'Timmermans' nu ook als argument bij de VVD om niet met PvdA-GL samen te willen werken. Zie ook Stoffer, die zei geen 'je krijgt PvdA-GL er gratis bij', maar 'je krijgt Timmermans er gratis bij'. De afkeer richting hem is echt persoonlijk geworden en dan sta je de partij misschien wel in de weg.
Ik denk echt dat PvdA met een fris geluid hogere ogen kan gooien. Maar idd, dan moet Timmermans wel zijn ego opzij zetten.quote:Op zaterdag 7 juni 2025 09:07 schreef Halcon het volgende:
[..]
Dat zou wel een afgang zijn voor Timmermans. Hij is als zwaargewicht (tegenwoordig alleen figuurlijk) terug gekomen naar Nederland om premier te worden. De peilingen zijn nu ook weer niet zo dramatisch dat je "de trainer ontslaat".
Ik denk dat de radicale GL-vleugel een groter probleem is dan Timmermans.
Niet zo zeer als premier maar wel iemand die voor de ''arbeider'' isquote:Op zaterdag 7 juni 2025 08:04 schreef Hanca het volgende:
[..]
Die is wel erg jong. Ik weet niet of die politiek sterk genoeg is. Stemde als student trouwens PVV. Je hebt bij zo'n samenvoeging wel een echte leider nodig. En hij is met zijn leeftijd sowieso geen premiermateriaal, ik denk dat hij in een debat tussen Wilders, Yeşilgöz, Jetten e.d. volledig ondersneeuwt.
Ja. Als de PvdA zou gaan waar ze ooit voor stonden, dan zou dat de grootste partij worden. Dan moet niet alleen Timmermans z'n ego opzij zetten, maar zal ook GL beteugeld moeten worden.quote:Op zaterdag 7 juni 2025 09:10 schreef Hanca het volgende:
[..]
Ik denk echt dat PvdA met een fris geluid hogere ogen kan gooien. Maar idd, dan moet Timmermans wel zijn ego opzij zetten.
Toch vraag ik me af hoe persoonlijk die afkeer is en of een volgende poppetje niet met net zoveel afkeer wordt ontvangen, want GL/PvdA.quote:Op zaterdag 7 juni 2025 09:00 schreef Hanca het volgende:
[..]
Maar ik denk echt dat het verstandig is als Timmermans opzij stapt, er zijn echt mensen die een soort persoonlijke hekel hebben aan Timmermans. Nou stemmen die grotendeels sowieso geen PvdA-GL, maar je hoort 'Timmermans' nu ook als argument bij de VVD om niet met PvdA-GL samen te willen werken. Zie ook Stoffer, die zei geen 'je krijgt PvdA-GL er gratis bij', maar 'je krijgt Timmermans er gratis bij'. De afkeer richting hem is echt persoonlijk geworden en dan sta je de partij misschien wel in de weg.
Yup. Het trekt het niveau van de politiek en ons landsbestuur omlaag. Uiteindelijk heeft iedereen er zichzelf mee als niks meer op inhoud besproken kan worden en alles een moddergevecht wordt.quote:Op zaterdag 7 juni 2025 09:14 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Toch vraag ik me af hoe persoonlijk die afkeer is en of een volgende poppetje niet met net zoveel afkeer wordt ontvangen, want GL/PvdA.
Het ligt naar mijn idee ook wel deels aan het politieke en maatschappelijke klimaat waarin het niet meer mogelijk lijkt om het met elkaar oneens te zijn en daarmee de persoon erachter heel te laten. Dus als je het oneens bent met GL/PvdA, moet je de persoon die dat het meest vertegenwoordigd volledig afbreken. Ik vind het erg jammer.
GL staat exact voor waar de PvdA voor stond, als je Den Uyl zijn stukken leest denk je als eerste aan GL.quote:Op zaterdag 7 juni 2025 09:12 schreef Halcon het volgende:
[..]
Ja. Als de PvdA zou gaan waar ze ooit voor stonden, dan zou dat de grootste partij worden. Dan moet niet alleen Timmermans z'n ego opzij zetten, maar zal ook GL beteugeld moeten worden.
Daar ziet het allemaal niet naar uit nu.
Ik denk dat dat vaak wel een combinatie is. Van de lijsttrekker van een partij waar je niks (of niet veel mee hebt), kun je minder hebben en van een partij waar je meer mee hebt, wat meer. Maar, alles heeft grenzen.quote:Op zaterdag 7 juni 2025 09:14 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Toch vraag ik me af hoe persoonlijk die afkeer is en of een volgende poppetje niet met net zoveel afkeer wordt ontvangen, want GL/PvdA.
Het ligt naar mijn idee ook wel deels aan het politieke en maatschappelijke klimaat waarin het niet meer mogelijk lijkt om het met elkaar oneens te zijn en daarmee de persoon erachter heel te laten. Dus als je het oneens bent met GL/PvdA, moet je de persoon die dat het meest vertegenwoordigd volledig afbreken. Ik vind het erg jammer.
Deels wel eens. Maar Timmermans, die zelfs vanuit de SP ooit tot de grond toe werd afgebroken, roept wel echt extra weerstand op. Een weerstand die Asscher, Samsom, Bos niet oproepen. Waar dat precies aan ligt weet ik niet, ik voel die weerstand namelijk niet, maar je kunt het toch moeilijk ontkennen.quote:Op zaterdag 7 juni 2025 09:14 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Den Uyl, dat was een compleet andere tijd en andere context.quote:Op zaterdag 7 juni 2025 09:17 schreef Hanca het volgende:
[..]
GL staat exact voor waar de PvdA voor stond, als je Den Uyl zijn stukken leest denk je als eerste aan GL.
Dus dat 'beteugelen' is niet zo nodig, alleen het fanatieke pro-Palestina deel moet het genuanceerde 'beide zijn fout bezig, maar zowel Israël als Palestina verdienen wel hun eigen land' gaan laten horen.
Dat is van voor een tijd waarin het normaal is om te dreigen met tribunalen in de Tweede Kamer. De heksenjacht met fakkels op Kaag, met een doodskist voor Klaver op de snelweg, Timmermans die nu een boeman is van het volk en dus ook de VVD.quote:Op zaterdag 7 juni 2025 09:20 schreef Hanca het volgende:
[..]
Deels wel eens. Maar Timmermans, die zelfs vanuit de SP ooit tot de grond toe werd afgebroken, roept wel echt extra weerstand op. Een weerstand die Asscher, Samsom, Bos niet oproepen. Waar dat precies aan ligt weet ik niet, ik voel die weerstand namelijk niet, maar je kunt het toch moeilijk ontkennen.
Autocrarische? Is dat een dictatuur van de agrariërs?quote:Op zaterdag 7 juni 2025 10:02 schreef De_Verschoppeling het volgende:
[..]
Dat is van voor een tijd waarin het normaal is om te dreigen met tribunalen in de Tweede Kamer. De heksenjacht met fakkels op Kaag, met een doodskist voor Klaver op de snelweg, Timmermans die nu een boeman is van het volk en dus ook de VVD.
We leven nu eenmaal in een moreel failliet land, die over enkele jaren via een democratische weg de autocrarische afgrond is gedonderd.
Een echte liberaal als Van der Burg krijgt natuurlijk nooit enige voet aan de grond binnen een conservatieve partij.quote:Op zaterdag 7 juni 2025 07:36 schreef Immerdebestebob het volgende:
[..]
De VVD heeft toch veel beter. Zo'n Van der Burg bijvoorbeeld.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |