Die onwil staat los van wat de beste oplossing is. Maar blijf vooral hangen in het denken dat alleen links dingen kan oplossen.quote:Op woensdag 4 juni 2025 15:53 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Nee. Daarbij wil rechts die samenwerking dus totaal niet. Ze zijn vol bezig met op het orgel gaan dat het zo rampzalig is dat hun rechtse kliekje straks misschien zou moeten samenwerken. Daarbij is het ook onzin dat die samenwerking veel op zou leveren het is onnodig water bij de wijn doen. Met deze VVD kán links niet eens samenwerken want de VVD wijst die samenwerking direct van de hand.
Ik denk inderdaad dat het zo gegaan is. En heel goed, voor het eerst in tijden is 'de rest' eens niet in het opzetje van Wilders getrapt. Uiteindelijk is het trucje natuurlijk al jaren hetzelfde, gelukkig hebben ze het eindelijk door.quote:Op woensdag 4 juni 2025 15:57 schreef Hanca het volgende:
[..]
Hij moet daar bij de PVV naar vragen. Die hebben een vodje gemaakt waarvan ze zelf nooit de intentie hebben gehad het in te voeren.
Yeşilgöz en Van Vroonhoven zeggen terecht dat je pas een handtekening kunt zetten na enige uitwerking, niet daar voor. En blijkbaar beviel de denkrichting hun wel (voor mij onbegrijpelijk, maar goed). Tot frustratie van Wilders, die een keiharde nee op zijn onrechtstatelijke plannen had verwacht. Hij had bewust zelfs NSC in de tussentijd nog een paar keer beledigd, ze moesten wel meewerken en keihard nee zeggen. En dat deden ze dus niet.
Ik heb net mijn lidmaatschap opgezegd, als PvdD-stemmer van het eerste uur.quote:Op woensdag 4 juni 2025 15:01 schreef Puzzie het volgende:
[..]
Vroeger altijd op gestemd, ik heb zelf nog leuke tomaten soep bakjes in mijn kast liggen![]()
![]()
Maar ik stem tegenwoordig op de PvdD
Ja dat is jouw keuze toch?quote:Op woensdag 4 juni 2025 16:00 schreef V. het volgende:
[..]
Ik heb net mijn lidmaatschap opgezegd, als PvdD-stemmer van het eerste uur.
Natuurlijk ik laat de werkelijkheid niet los. Blijven hangen in doen alsof rechts oplosingen heeft schiet juist niet op. We hebben allemaal kunnen zien dat rechts geen oplossingen weet te brengen voor wat dan ook. De problemen in de maatschappij komen goeddeels door het meer en meer macht overhevelen van de burger naar bedrijven en rijken. De markt zorgt niet voor een fijne maatschappij, een democratie kán dat wel doen.quote:Op woensdag 4 juni 2025 15:57 schreef Bofjijff het volgende:
[..]
Die onwil staat los van wat de beste oplossing is. Maar blijf vooral hangen in het denken dat alleen links dingen kan oplossen.
Dat krijg je met al die coke binges.quote:Op woensdag 4 juni 2025 15:52 schreef Toby56 het volgende:
Baudet heeft geen idee wat er de afgelopen week is gebeurd?
het gaat vooral om beeldvorming en niet meer om visie. Maar goed, de Nederlander stemt deze malloten de kamer in.quote:Op woensdag 4 juni 2025 16:00 schreef Toby56 het volgende:
Serieus zeg.
Ik ben echt blij dat ik dit soort uitzendingen nauwelijks volg.
Ik erger me kapot dat al die lui, na hun eigen woordje, gewoon weer gaan zitten smart phonen.
Wat voor volksvertegenwoordiging is dit?
Weigeren ze te luisteren naar wat hun collega's te melden hebben?
Bah.
Ik ga solliciteren naar dictator van de tweede kamer.
Dan is dat het Eerste Verbod.
Het lijkt verdomme wel een klas vol pubers.
quote:Op woensdag 4 juni 2025 16:01 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Natuurlijk ik laat de werkelijkheid niet los. Blijven hangen in doen alsof rechts oplosingen heeft schiet juist niet op. We hebben allemaal kunnen zien dat rechts geen oplossingen weet te brengen voor wat dan ook. De problemen in de maatschappij komen goeddeels door het meer en meer macht overhevelen van de burger naar bedrijven en rijken. De markt zorgt niet voor een fijne maatschappij, een democratie kán dat wel doen.
Je maakt geen punt, je poneerde een stelling waar ik het niet mee eens ben. CDA is een rechtse partij die ik nog wel constructief zie zijn, verder houdt het wel op in deze kamer qua rechtse partijen die iets kunnen bijdragen.quote:Op woensdag 4 juni 2025 16:03 schreef Bofjijff het volgende:
[..]je snapt het punt dus echt niet. Geeft verder niks.
Ze doen het, letterlijk en figuurlijk, van links tot rechts.quote:Op woensdag 4 juni 2025 16:03 schreef SEMTEX het volgende:
[..]
het gaat vooral om beeldvorming en niet meer om visie. Maar goed, de Nederlander stemt deze malloten de kamer in.
Tot op zekere hoogte. Van de 150 hebben er misschien 30 de kiesdrempel gehaald. En dan hebben ze nog een bonus omdat de lijsttrekkers van de coalitiepartijen in de kamer gebleven zijn.quote:Op woensdag 4 juni 2025 16:03 schreef SEMTEX het volgende:
[..]
het gaat vooral om beeldvorming en niet meer om visie. Maar goed, de Nederlander stemt deze malloten de kamer in.
niet alleen links of rechts heeft alle oplossingen, dat is dom geouwehoer als je dat wel denkt. Samenwerking is cruciaal, tussen links en rechts.quote:Op woensdag 4 juni 2025 16:05 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Je maakt geen punt, je poneerde een stelling waar ik het niet mee eens ben. CDA is een rechtse partij die ik nog wel constructief zie zijn, verder houdt het wel op in deze kamer qua rechtse partijen die iets kunnen bijdragen.
Eens. Ik maak me grote zorgen over Gaza maar dit is niet het juiste moment om het daar nu over te hebben.quote:Op woensdag 4 juni 2025 16:06 schreef Faraday01 het volgende:
4 moties over Gaza tijdens een debat over de val van het kabinet. Ik begrijp de zorgen maar dit is gewoon ver buiten de orde. Doe dat in een apart debat.
Dit is dom geouwehoer, je maakt niet eens een argument. Links heeft weldegelijk oplossingen voor alles. Rechts zegt dat ook te hebben, het verschil is dat ze ongelijk hebben daarin. Vandaar dat rechts bijvoorbeeld vast blijft lopen op asiel, er zijn meer en grotere problemen. VVD beleid maakt die problemen over het algemeen groter, ja een samenwerking met links zou de problemen minder snel laten groeien, maar een enkel linkse regering kan sneller de problemen oplossen dan een halfbakken compromis.quote:Op woensdag 4 juni 2025 16:07 schreef Bofjijff het volgende:
[..]
niet alleen links of rechts heeft alle oplossingen, dat is dom geouwehoer als je dat wel denkt. Samenwerking is cruciaal, tussen links en rechts.
En hoe hebben ze dat dan gedaan in de 15 jaar rechtse kabinetten, waar ze geen deel aan hadden?quote:Op woensdag 4 juni 2025 15:48 schreef Bassie48 het volgende:
[..]
Nederland wordt gegijzeld door pvda-Gl, die willen zoveel mogelijk asielzoekers hierheen halen. Tja, dan houdt het voor de VVD op.
quote:Op woensdag 4 juni 2025 16:11 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Dit is dom geouwehoer, je maakt niet eens een argument. Links heeft weldegelijk oplossingen voor alles. Rechts zegt dat ook te hebben, het verschil is dat ze ongelijk hebben daarin. Vandaar dat rechts bijvoorbeeld vast blijft lopen op asiel, er zijn meer en grotere problemen. VVD beleid maakt die problemen over het algemeen groter, ja een samenwerking met links zou de problemen minder snel laten groeien, maar een enkel linkse regering kan sneller de problemen oplossen dan een halfbakken compromis.
Door de D66-rechters natuurlijkquote:Op woensdag 4 juni 2025 16:12 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
En hoe hebben ze dat dan gedaan in de 15 jaar rechtse kabinetten, waar ze geen deel aan hadden?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |