Beetje een vals dilemma met suggestieve vraagstelling dit, maar het kan aan mij liggen.quote:[…] vinden jullie Trump ook een oorlogsmisdadiger? Of ben je juist een voorstander van het afslachten van het Palestijnse volk in Gaza?
Trump steunt Bibi toch?quote:Op donderdag 5 juni 2025 07:45 schreef Hanca het volgende:
Trump is een idioot, een crimineel, een oplichter en een narcist, maar juist net geen oorlogsmisdadiger. Hij is geen oorlog begonnen en heeft geen oorlogshandelingen gedaan of toegestaan die innstrijd zijn met het recht. Netanyahu is degene die je moet hebben voor Israël, niet Trump. Je wordt geen porlogsmisdadiger door aan de kant te staan en toe te kijken, anders is heel de wereld al heel lang oorlogsmisdadiger door bijvoorbeeld toe te kijken bij allerlei oorlogen in Afrika en geen klap uit te voeren.
Arne @CoolGuy de Trumpfan vindt dat niet zo lief als je dat zegt over Donniequote:Op woensdag 4 juni 2025 22:10 schreef CoolGuy het volgende:
Het is dus klaarblijkelijk niét OK om in dit geval Trump uit te maken voor oorlogsmisdadiger. Even los van de rest van de bagger en het gedreig van klonen en doorposten etc.
Dat maakt je geen oorlogsmisdadiger. Voor die kwalificatie moet je zelf een oorlogsmisdrijf of misdaad tegen de menselijkheid gedurende een oorlog hebben gepleegd, of je moet er opdracht toe hebben gegeven. Van alleen maar langs de kant staan en niks doenk wat Trump doet, wordt je geen oorlogsmisdadiger.quote:
Aha dus je vindt Netanyahu, die honderdduizenden mensen in Gaza op gruwelijke wijze vermoordt en openlijk oproept tot etnische zuivering en genocide op palestijnen, ook geen oorlogsmisdadigerquote:Op donderdag 5 juni 2025 08:33 schreef Hanca het volgende:
[..]
Dat maakt je geen oorlogsmisdadiger. Voor die kwalificatie moet je zelf een oorlogsmisdrijf of misdaad tegen de menselijkheid gedurende een oorlog hebben gepleegd, of je moet er opdracht toe hebben gegeven. Van alleen maar langs de kant staan en niks doenk wat Trump doet, wordt je geen oorlogsmisdadiger.
Sowieso is voor de kwalificatie oorlogsmisdadiger eerst een veroordeling nodig. Zelfs Netanyahu is daar nog niet voor veroordeeld.
Maar ik zie dat dit topic aangemaakt is nav een ruzie in een ander forumdeel, die ruzie zoek je daar verder maar uit.
Of iemand een oorlogsmisdadiger is, is geen mening. Het is een feit dat vastgesteld moet worden door een bevoegde rechter. Zo simpel is het.quote:Op donderdag 5 juni 2025 08:35 schreef pedaalemmerzak het volgende:
[..]
Aha dus je vindt Netanyahu, die honderdduizenden mensen in Gaza op gruwelijke wijze vermoordt en openlijk oproept tot etnische zuivering en genocide op palestijnen, ook geen oorlogsmisdadiger
Smerig
https://www.amnesty.nl/wa(...)nleefbaar%20geworden.quote:Op donderdag 5 juni 2025 08:38 schreef Hanca het volgende:
[..]
Of iemand een oorlogsmisdadiger is, is geen mening. Het is een feit dat vastgesteld moet worden door een bevoegde rechter. Zo simpel is het.
"Ik vind hem een oorlogsmisdadiger" kan dus net zo min als "ik vind water nat".
Voor de verschrikkingen in Gaza, die inderdaad mensonterend zijn, hebben we een apart topic hier.quote:Op donderdag 5 juni 2025 08:40 schreef pedaalemmerzak het volgende:
[..]
https://www.amnesty.nl/wa(...)nleefbaar%20geworden.
Het is een reactie op dat je zegt dat het geen mening is of iemand een oorlogsmidadiger is.quote:Op donderdag 5 juni 2025 08:41 schreef Hanca het volgende:
[..]
Voor de verschrikkingen in Gaza, die inderdaad mensonterend zijn, hebben we een apart topic hier.
Daar staat niks over of iemand een oorlogsmisdadiger is (Amnesty weet wel dat je dat juridisch in de problemen kan brengen) en het is geen link naar een uitspraak van een rechter. Amnesty is een hele goede organisatie, maar hier moet je toch echt voor naar het internationaal strafhof (of in theorie naar een rechter in Israël, maar die gaan Netanyahu niet veroordelen) kijken.quote:Op donderdag 5 juni 2025 08:44 schreef pedaalemmerzak het volgende:
[..]
Het is een reactie op dat je zegt dat het geen mening is of iemand een oorlogsmidadiger is.
Inderdaad geen mening, vandaar de link.
En voor 7 oktober was er natuurlijk nog helemaal niets aan de hand en waren de israelis echt lieverdjes voor die gemene palestijntjes.quote:Op donderdag 5 juni 2025 08:47 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Dus Hamas begon een oorlogsmisdaad met de aanval op Israël
https://www.amnesty.nl/ac(...)-gallant-en-al-masriquote:Op donderdag 5 juni 2025 08:48 schreef Hanca het volgende:
[..]
Daar staat niks over of iemand een oorlogsmisdadiger is (Amnesty weet wel dat je dat juridisch in de problemen kan brengen) en het is geen link naar een uitspraak van een rechter. Amnesty is een hele goede organisatie, maar hier moet je toch echt voor naar het internationaal strafhof (of in theorie naar een rechter in Israël, maar die gaan Netanyahu niet veroordelen) kijken.
Lees jij een veroordeling?quote:Op donderdag 5 juni 2025 08:52 schreef pedaalemmerzak het volgende:
[..]
https://www.amnesty.nl/ac(...)-gallant-en-al-masri
Dan lees je niet goed. Maar goed, je zoekt je WGR ruzie daar maar uit. Trump is in geen enkel geval een oorlogsmisdadiger. Wel een veroordeelde crimineel.quote:Op donderdag 5 juni 2025 09:07 schreef pedaalemmerzak het volgende:
[..]
Ik lees in ieder geval dat ze zoeken naar een oorlogsmisdadiger
Trump is wel degelijk een oorlogsmisdadiger.quote:Op donderdag 5 juni 2025 09:09 schreef Hanca het volgende:
[..]
Dan lees je niet goed. Maar goed, je zoekt je WGR ruzie daar maar uit. Trump is in geen enkel geval een oorlogsmisdadiger. Wel een veroordeelde crimineel.
ze zoeken naar personen die beschuldigigt worden van oorlogsmisdaden:quote:Op donderdag 5 juni 2025 09:07 schreef pedaalemmerzak het volgende:
[..]
Ik lees in ieder geval dat ze zoeken naar een oorlogsmisdadiger
Dat je het nogal overdreven vindt betekent natuurlijk niet dat Trump geen oorlogsmisdadiger is.quote:Op donderdag 5 juni 2025 09:13 schreef RM-rf het volgende:
[..]
ze zoeken naar personen die beschuldigigt worden van oorlogsmisdaden:
Maar is dat dan ook Trump?
Het is onder een jonge generatie kennelijk heel populair geworden hun 'mening' gelijk heel overdreven en polariserend te stellen... Echter, datzelfde veroorzaakt vooral emotionele inflatie.
Veel zaken gaan niet gelijk over enkel zwart-witte dingen... dat je iedereen die het niet met jou eens is gelijk een oorlogsmisdadiger kunt noemen.
of dat als de dingen niet lopen zoals je dat zou willen, dat betekent dat het Einde der Tijden cq WW3 gaat uitbreken of de wereld en mensheid tenonder gaat.
quote:Op donderdag 5 juni 2025 09:14 schreef pedaalemmerzak het volgende:
[..]
Dat je het nogal overdreven vindt betekent natuurlijk niet dat Trump geen oorlogsmisdadiger is.
Als je openlijk oproept tot het ethnisch zuiveren van een gebied ben je al een oorlogsmisdadiger.
quote:Op donderdag 5 juni 2025 08:59 schreef rival het volgende:
[..]
Dit is geen normale leuke geïnteresseerde post.
Ik hoop dat dit je helpt
hij is het niet... als jij het 'vind' (en ja vinden impliceert dat dat je mening is), zul je bewijzen moeten verzamelen dat Trump zelf voor oorlogsmisdaden verantwoordelijk is, er dus een direkte opdracht toe geeft, die een veroordeling door een Gerechtshof (zij het internationaal of sommige nationale gerechtshoven doen dit ook, naar ik meen Spanje en Belgie hebben hiertoe ook wetgevingen).quote:Op donderdag 5 juni 2025 09:14 schreef pedaalemmerzak het volgende:
Dat je het nogal overdreven vindt betekent natuurlijk niet dat Trump geen oorlogsmisdadiger is.
Trump steunt het Netanyahu regime en diens genocide in Gaza zowel politiek, financieel als militair.quote:Op donderdag 5 juni 2025 09:17 schreef RM-rf het volgende:
[..]
hij is het niet... als jij het 'vind' (en ja vinden impliceert dat dat je mening is), zul je bewijzen moeten verzamelen dat Trump zelf voor oorlogsmisdaden verantwoordelijk is, er dus een direkte opdracht toe geeft, die een veroordeling door een Gerechtshof (zij het internationaal of sommige nationale gerechtshoven doen dit ook, naar ik meen Spanje en Belgie hebben hiertoe ook wetgevingen)...
ik kan je rustig proberen uit te leggen dat die bewijzen er niet zijn dat trump verantwoordelijk is voor wat er in Gaza gebeurt.... maar ik vraag me af of je in staat bent zulk een genuanceerde discussie te voeren op basis van feitelijke argumenten en niet emotie
quote:Op donderdag 5 juni 2025 09:20 schreef pedaalemmerzak het volgende:
[..]
Trump steunt het Netanyahu regime en diens genocide in Gaza zowel politiek, financieel als militair.
Trump is een oorlogsmisdadiger.
[..]
Dit is geen normale leuke geïnteresseerde post.
Ik hoop dat dit je helpt
heb je die vraag gelezen waarin ik je vroeg of je bereid of in staat bent een discussie te voeren op argumenten?quote:Op donderdag 5 juni 2025 09:20 schreef pedaalemmerzak het volgende:
[..]
Trump steunt het Netanyahu regime en diens genocide in Gaza zowel politiek, financieel als militair.
Steunt Trump het Netanyahu regime?quote:Op donderdag 5 juni 2025 09:23 schreef RM-rf het volgende:
[..]
heb je die vraag gelezen waarin ik je vroeg of je bereid of in staat bent een discussie te voeren op argumenten?
Of wil je hooguit luidkeels slogans uitroepen die je mening weergeven?
De eerder/huidige situatie:quote:Op donderdag 5 juni 2025 09:20 schreef pedaalemmerzak het volgende:
[..]
Jij denkt dat Trump niet op de hoogte is van alles wat Bibi doet?quote:Op donderdag 5 juni 2025 09:30 schreef Captain_Ghost het volgende:
[..]
De huidige situatie:
Trump geeft munitie en pistool aan Netanyahu.
Netanyahu schiet Gazaeen dood.
De pistool en munitie doet niets totdat iemand hem gebruikt. De vraag is wie is hier fout?
Degene die pistool schoot of degene die pistool en munitie voorzien.
Met een uitzondering wanneer Trump op hoogte zijn van Netanyahu plan of daad. Kan je Trump als medeplichtig aanklagen.
De situatie is nu helemaal veranderd. Ook na blokkade van VN.
Dat maakt hem ook medeplichtig aan oorlogsmisdaad in Gazastrook. Toch...quote:Op donderdag 5 juni 2025 09:31 schreef pedaalemmerzak het volgende:
[..]
Jij denkt dat Trump niet op de hoogte is van alles wat Bibi doet?
quote:Op donderdag 5 juni 2025 09:31 schreef pedaalemmerzak het volgende:
[..]
Jij denkt dat Trump niet op de hoogte is van alles wat Bibi doet?
[..]
Dit is geen normale leuke geïnteresseerde vraag.
Ik hoop dat dit je helpt
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |