Het punt dat Vliegbaard maakt is dat de uitslag zo kan zijn dat samenwerken met de PVV de enige levensvatbare weg is voor de VVD. En als ze dat zouden doen terwijl ze beloofd hebben dat niet te doen, zou dat dus kiezersbedrog zijn.quote:Op woensdag 4 juni 2025 10:04 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Als je van te voren, met een open vizier, al zegt niet met de PVV te willen samenwerken dan bedreig je toch niemand? Dan weet je als kiezer toch juist waar je voor gaat stemmen?
Dat weet je toch helemaal nog niet?quote:Op woensdag 4 juni 2025 10:05 schreef capricia het volgende:
[..]
Nou, er blijven dan weinig andere scenarios over dan een combinatie CDA, VVD, Gl/PvdA.
Toch?
Je kunt als VVD bijvoorbeeld aansturen op het beeld dat een VVD/CDA/PvdAGL coalitie onvermijdelijk is en dat het dan alleen nog gaat over de dominante kleur in die coalitie en over het premierschap en zo hopen dat kiezers ter rechterzijde van de VVD op ze stemmen.quote:Op woensdag 4 juni 2025 10:05 schreef Puzzie het volgende:
[..]
Los van het feit of dat wel of niet waar is: Zou dat wat uitmaken?
Op die manier. Als dat is wat je bedoelt dan stond het er wat krom óf heb ik het verkeerd geïnterpreteerd, sorry.quote:Op woensdag 4 juni 2025 10:02 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
De rest van je post niet gelezen omdat dat helemaal niet is wat ik zeg. Ik zal het nog 1 keer duidelijk zeggen:
Nu de PVV uit sluiten kan uitdraaien op kiezersbedrog omdat het mogelijk de enige optie is die overblijft bij een vergelijkbare verkiezingsuitslag.
Kan is is synoniem voor woorden als mogelijk en potentieel.
Dat klopt. Maar als je als VVD ook niet over links wil regeren dan zul je toch eerst met de PVV moeten gaan praten.quote:Op woensdag 4 juni 2025 10:04 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Als je van te voren, met een open vizier, al zegt niet met de PVV te willen samenwerken dan bedreig je toch niemand?
Maar bij GL/PvdA zou dat ineens niet gelden..quote:Op woensdag 4 juni 2025 10:06 schreef Tijn het volgende:
[..]
Het punt dat Vliegbaard maakt is dat de uitslag zo kan zijn dat samenwerken met de PVV de enige levensvatbare weg is voor de VVD. En als ze dat zouden doen terwijl ze beloofd hebben dat niet te doen, zou dat dus kiezersbedrog zijn.
Ja, wel degelijk. Dan krijg je een heel andere campagne.quote:Op woensdag 4 juni 2025 10:05 schreef Puzzie het volgende:
[..]
Los van het feit of dat wel of niet waar is: Zou dat wat uitmaken?
De VVD vind het alleen oprecht vervelender om met PvdAGL in zee te moeten dan met de PVV. Sterker nog die eerste partij sluiten ze vaak harder uit dan de tweede. Om over b.v. de SP nog maar te zwijgen. Om de een of andere reden ligt het op voorhand uitsluiten van een partij als de PVV bij sommige mensen veel gevoeliger.quote:Op woensdag 4 juni 2025 10:07 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Je kunt als VVD bijvoorbeeld aansturen op het beeld dat een VVD/CDA/PvdAGL coalitie onvermijdelijk is en dat het dan alleen nog gaat over de dominante kleur in die coalitie en over het premierschap en zo hopen dat kiezers ter rechterzijde van de VVD op ze stemmen.
Noem jij dan eens een geloofwaardig alternatief?quote:Op woensdag 4 juni 2025 10:07 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Dat weet je toch helemaal nog niet?
Maar GL/PvdA uitsluiten en vervolgens is dat de enige 'levensvatbare weg' en dan alsnog met hen een kabinet vormen is kennelijk géén 'kiezersbedrog'? Moeilijk (om het in jouw woorden te zeggen).quote:Op woensdag 4 juni 2025 10:08 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Op die manier. Als dat is wat je bedoelt dan stond het er wat krom óf heb ik het verkeerd geïnterpreteerd, sorry.
Dan snap ik wat je bedoelt, al denk ik nog steeds dat je dat scenario kan voorkomen in de campagne. Daarmee wordt het wel een kip-ei verhaal - als je de PVV uitsluit dan gaan er minder mensen PVV stemmen en zijn er na de verkiezingen dus andere mogelijkheden voor een kabinet (dat is mijn voorspelling, namelijk). Maar als je het niet doet, dan blijft de deur open, is een soortgelijke uitslag als de vorige keer mogelijk en ... nou ja.
Ik ga even mijn glazen bol zoeken. Tot straks.
Ik wacht ff op de verkiezingsuitslag..quote:Op woensdag 4 juni 2025 10:10 schreef capricia het volgende:
[..]
Noem jij dan eens een geloofwaardig alternatief?
Dus geen Denk ofzo.
Je leest niet goed want ik dat schrijf ik niet. Ik herhaal het nogmaals want blijkbaar is het lastig.quote:Op woensdag 4 juni 2025 10:05 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Dat doe ik. En met mijn eigen wrnsen heeft het bar weinig te maken.
Je schrijft gewoon letterlijk dat de PVV uitsluiten 'kiezersbedrog' is en GL/PvdA uitsluiten 'hun goed recht'.
Daarbij komt er in de verste verten nog geen verkiezingsuitslag is en er dus ook geen sprake kan zijn van 'kiezersbedrog' richting PVV-kiezers.
Ja, dat Yesilgoz nota bene gister ook veel stelliger was niet met PvdAGL te willen regeren dan met de PVV na wat er de afgelopen dagen is gebeurd vind ik wel vrij bizar. Waarom je voor de tweede keer aan dezelfde steen willen stoten?quote:Op woensdag 4 juni 2025 10:10 schreef Monolith het volgende:
[..]
De VVD vind het alleen oprecht vervelender om met PvdAGL in zee te moeten dan met de PVV. Sterker nog die eerste partij sluiten ze vaak harder uit dan de tweede. Om over b.v. de SP nog maar te zwijgen. Om de een of andere reden ligt het op voorhand uitsluiten van een partij als de PVV bij sommige mensen veel gevoeliger.
Dan kun je ook geen campagne opzetten.quote:Op woensdag 4 juni 2025 10:11 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Ik wacht ff op de verkiezingsuitslag..
Erg opvallend inderdaad.quote:Op woensdag 4 juni 2025 10:10 schreef Monolith het volgende:
[..]
De VVD vind het alleen oprecht vervelender om met PvdAGL in zee te moeten dan met de PVV. Sterker nog die eerste partij sluiten ze vaak harder uit dan de tweede. Om over b.v. de SP nog maar te zwijgen. Om de een of andere reden ligt het op voorhand uitsluiten van een partij als de PVV bij sommige mensen veel gevoeliger.
Ik denk dat de moderne VVD liever nog een keer een fiasco met Geert Wilders aangaat dan een kabinet met Timmermans te moeten vormen. Wat ook veel zegt over hun interesse in het landsbelang. Of beter, het gebrek daaraan.quote:Op woensdag 4 juni 2025 10:07 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Je kunt als VVD bijvoorbeeld aansturen op het beeld dat een VVD/CDA/PvdAGL coalitie onvermijdelijk is
GL/PvdA uitsluiten óók.quote:Op woensdag 4 juni 2025 10:11 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Je leest niet goed want ik dat schrijf ik niet. Ik herhaal het nogmaals want blijkbaar is het lastig.
Nu PVV uitsluiten kan leiden tot kiezersbedrog.
Natuurlijk wel.quote:Op woensdag 4 juni 2025 10:12 schreef capricia het volgende:
[..]
Dan kun je ook geen campagne opzetten.
Gok dat dat te maken heeft met de VVD de PVV wel de baas denkt te kunnen, maar PvdA/GL niet.quote:Op woensdag 4 juni 2025 10:12 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ik denk dat de moderne VVD liever nog een keer een fiasco met Geert Wilders aangaat dan een kabinet met Timmermans te moeten vormen. Wat ook veel zegt over hun interesse in het landsbelang. Of beter, het gebrek daaraan.
"het is nog hartstikke vers, het is net gebeurd, daar ga ik nu helemaal niet over praten".quote:Op woensdag 4 juni 2025 10:11 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Ja, dat Yesilgoz nota bene gister ook veel stelliger was niet met PvdAGL te willen regeren dan met de PVV na wat er de afgelopen dagen is gebeurd vind ik wel vrij bizar. Waarom je voor de tweede keer aan dezelfde steen willen stoten?
Volgens mij heeft Yesilgöz GL/PvdA helemaal niet uitgesloten.quote:Op woensdag 4 juni 2025 10:13 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
GL/PvdA uitsluiten óók.
Lees zelf eens goed..
Mwah, denk dat meespeelt dat de VVD zich ideologisch ook veel meer verwant voelt met het Trumpisme dan met het midden.quote:Op woensdag 4 juni 2025 10:14 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Gok dat dat te maken heeft met de VVD de PVV wel de baas denkt te kunnen, maar PvdA/GL niet.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |