Nee hoor. Als bijna 1 op de 2 gebouwen nog overeind staat is het een schromelijke overdijving om te spreken van "zowat elk gebouw".quote:Op donderdag 5 juni 2025 01:42 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
[..]
Abnormale zienswijze als je 60% niet met een kleine overdrijving schaart onder ''zowat elk gebouw''. En dan hebben ze het over structures, niet eens buildings.
Als jouw hele straat wordt kapotgebombardeerd en 40% blijft toevallig staan, niet uitgesloten dat die flinke schade ondervinden, dan mag je best stellen dat je hele straat plat ligt hoor.
Bijzondere zienswijze hou je er op na.
Daar heb ik ook mee te doen, maar het zou goed zijn als de media de kwaadaardige rol van Hamas ook eens (wat vaker) zouden benoemen. Het is goed dat de VS een resolutie van de VN Veiligheidsraad hebben getorpedeerd, juist vanwege het niet-aanspreken van Hamas. VN, MSM, etc, ze faciliteren allemaal de kwaadaardige praktijken van Hamas.quote:Op donderdag 5 juni 2025 08:31 schreef Qarrad het volgende:
[ x ]
Denk dat dit het wel samenvat voor een hoop burgers...
Platgegooide huizen vergelijken met miljonairs. Ja het kan.quote:Op donderdag 5 juni 2025 08:20 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Nee hoor. Als bijna 1 op de 2 gebouwen nog overeind staat is het een schromelijke overdijving om te spreken van "zowat elk gebouw".
Als ik in een groep met 100 mensen zit waarvan 60% miljonair is, is het ook raar om te zeggen "zowat iedereen is miljonair".
Is hij wel gedood in een airstrike überhaupt dan? Maar wat een triest verhaal zeg. Hij heeft volledig gelijk.quote:Op donderdag 5 juni 2025 08:31 schreef Qarrad het volgende:
[ x ]
Een logical fallacy blijft een logical fallacy, hoeveel sentiment je er ook achter gooit.quote:Op donderdag 5 juni 2025 08:43 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Platgegooide huizen vergelijken met miljonairs. Ja het kan.
Als een land net op brute wijze is aangevallen ga je niet een morele equivalent scheppen tussen de daders en slachtoffers en je op een algemene manier uitspreken tegen geweld.quote:
Correct, het betreft dan ook een stropop omdat het hem op de inhoud niet lukt.quote:
Als je als vermeend neutraal en objectief onderzoeker van het gerenommeerde Clingendael bij degelijke podcasts gaat zitten laat dat zeker iets zien van het wereldbeeld dat je omarmd.quote:Op donderdag 5 juni 2025 00:03 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Howard ontwijkt de inhoud. Ergens bij een podcast gaan zitten is kennelijk al voldoende om iemand af te schrijven.
[..]
Als we naar de feitelijke geschiedenis kijken zien we dat het geweld bijna iedere keer vanuit de Arabische en Islamitische hoek komt. Dit omdat zij dit gebied als dat van hen zien en zeer bruut geweld en terreur als middel zagen om Joodse migratie naar dit gebied te stoppen en de oprichting van een Joods land te voorkomen. Tegenwoordig ziet men geweld en terreur nog altijd als manier hopelijk ooit eens Israël te kunnen vernietigen en alle aanwezige Joden te kunnen afmaken of verdrijven.quote:Op donderdag 5 juni 2025 00:11 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Hij is nogal voorspelbaar, Israël kan niets fout doen, en alles is de schuld van Hamas en/of moslims.
Zeer tragisch, dat zouden juist de mensen waarvan je wilt dat ze een oorlog overleven omdat zij wél de juiste intenties hebben. Helaas is deze Palestijn een slachtoffer geworden van de doodscultuur waarin hij is geboren.quote:Op donderdag 5 juni 2025 08:31 schreef Qarrad het volgende:
[ x ]
Israël haalt dan ook veel gebouwen neer, dat is iets dat we wel vaker zien in urban warfare en ook niet vreemd als menig gebouw kan worden gebruikt voor terreur en ambushing. Waarom zou het neerhalen van zulke gebouwen een probleem zijn?quote:Op donderdag 5 juni 2025 01:42 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
[..]
Abnormale zienswijze als je 60% niet met een kleine overdrijving schaart onder ''zowat elk gebouw''. En dan hebben ze het over structures, niet eens buildings.
Als jouw hele straat wordt kapotgebombardeerd en 40% blijft toevallig staan, niet uitgesloten dat die flinke schade ondervinden, dan mag je best stellen dat je hele straat plat ligt hoor.
Bijzondere zienswijze hou je er op na.
quote:How Hamas Is Fighting in Gaza: Tunnels, Traps and Ambushes
Hamas overwhelmed Israel's border in October with a coordinated, large-scale maneuver before committing atrocities. Now, it acts as a guerrilla force, its fighters often disguised as civilians.
They hide under residential neighborhoods, storing their weapons in miles of tunnels and in houses, mosques, sofas -- even a child's bedroom -- blurring the boundary between civilians and combatants.
They emerge from hiding in plainclothes, sometimes wearing sandals or tracksuits before firing on Israeli troops, attaching mines to their vehicles, or firing rockets from launchers in civilian areas.
They rig abandoned homes with explosives and tripwires, sometimes luring Israeli soldiers to enter the booby-trapped buildings by scattering signs of a Hamas presence.
..
Als het gaat over de populairiteit van Hamas of dat de inwoners van Gaza tijdens 7 oktober stonden te juichen. Dan ontbreekt die nuancering daar ookquote:Op donderdag 5 juni 2025 08:20 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Nee hoor. Als bijna 1 op de 2 gebouwen nog overeind staat is het een schromelijke overdijving om te spreken van "zowat elk gebouw".
Als ik in een groep met 100 mensen zit waarvan 60% miljonair is, is het ook raar om te zeggen "zowat iedereen is miljonair".
Of als het gaat over burgerdoden vs Hamas-strijders.quote:Op donderdag 5 juni 2025 09:35 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Als het gaat over de populairiteit van Hamas of dat de inwoners van Gaza tijdens 7 oktober stonden te juichen. Dan ontbreekt die nuancering daar ook
quote:Judi and Gad Haggai were beloved parents, grandparents, and members of Kibbutz Nir Oz. They were held hostage for 608 days by terrorists in Gaza.
On October 7, 2023, while taking their daily morning walk around the kibbutz, they were murdered and abducted.
Judi, a devoted special education English teacher and caregiver, and Gad, a kibbutz cook, were known for their love for their community.
They were recovered in a special military operation in the area of Khan Yunis. We will continue operating until our remaining 56 hostages are returned. May their memories be a blessing.
Citeer die verschrikkelijke quotes maar waarin hij Israël verdedigt.quote:Op donderdag 5 juni 2025 09:06 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Als een land net op brute wijze is aangevallen ga je niet een morele equivalent scheppen tussen de daders en slachtoffers en je op een algemene manier uitspreken tegen geweld.
Je dient namelijk de daders (de Palestijnen dus) te veroordelen en op te komen voor het slachtoffer, Israël. Maar deze man begint meteen op de ene quote na die jij deelt, Israël te veroordelen. Dat is bizar en getuigt van veel vooringenomenheid.
Je ontwijkt wederom de inhoud, wat heeft hij in die podcast gezegd wat niet kan?quote:Als je als vermeend neutraal en objectief onderzoeker van het gerenommeerde Clingendael bij degelijke podcasts gaat zitten laat dat zeker iets zien van het wereldbeeld dat je omarmd.
Hier hebben we het eerder al over gehad, over de Nakba, de Zesdaagse Oorlog, het Bloedbad van Beiroet, getreiter op de Jordaanoever en de moord op Rabin. Het is een kluwen van geweld, waarbij jouw gedachte dat geweld bijna iedere keer vanuit 'Arabische en Islamitische hoek' komt zeker niet klopt.quote:Als we naar de feitelijke geschiedenis kijken zien we dat het geweld bijna iedere keer vanuit de Arabische en Islamitische hoek komt. Dit omdat zij dit gebied als dat van hen zien en zeer bruut geweld en terreur als middel zagen om Joodse migratie naar dit gebied te stoppen en de oprichting van een Joods land te voorkomen.
Omdat van de twee miljoen mensen in Gaza lang niet iedereen een barbaar is.quote:Waarom zou je voor zo'n verzameling barbaren die elke mogelijkheid tot een vreedzame oplossing van tafel hebben geveegd, in de bres springen?
Het zegt wat over de denkwereld van Richestorags. Foto's laten zien dat hele appartemensblokken weg zijn, maar ik ben de gene die overdrijft omdat ik schrijf dat zowat alles plat ligt (in 'zowat alles' zit ook een nuance, maar die pakt Riches niet op).quote:Op donderdag 5 juni 2025 08:43 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Platgegooide huizen vergelijken met miljonairs. Ja het kan.
Weer zo'n dillemma: de humanitaire hulp stopzetten zorgde (waarschijnlijk) een stop in de aanvoer van wapentuig voor Hamas, maar ook voor mensonterende taferelen onder de burgerbevolking.quote:We were told they managed to smuggle drones during the ceasefire, when 600 trucks a day were coming in. It might also have happened via aerial smuggling. If they can smuggle cellphones, drugs, and cigarettes, why not drones?”
A reservist officer in the sector was also critical, saying, “Hamas is back to using drones. That means they feel comfortable enough to do so amid operations. They’re not under constant military pressure. That’s not a positive sign. We were brought in to achieve a decisive outcome. Right now, it doesn’t feel like that. We’re waiting for the big mission.”
Het is geen stropop, verre van. Er zijn talloze hulporganisaties actief in Gaza en de meesten daarvan hebben gewoon allemaal een gerenommeerde status. Ook zij brengen rapporten naar buiten.quote:Op donderdag 5 juni 2025 09:06 schreef HowardRoark het volgende:
Correct, het betreft dan ook een stropop omdat het hem op de inhoud niet lukt.
Israël heeft andere opties met precisie operaties en onderhandelingen etc etc..quote:Op donderdag 5 juni 2025 08:12 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Hey, dat is een genuanceerde reactie van je.
En nog steeds geeft Hamas de gijzelaars niet terug... wat voor poot had Israël dan nog om op te staan?
Hij verdedigt Israël niet, hij schuift Israël de rol van dader toe ondanks dat het land die dag was aangevallen.quote:Op donderdag 5 juni 2025 09:41 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Citeer die verschrikkelijke quotes maar waarin hij Israël verdedigt.
Waarom moet ik hier een analyse schrijven over een podcast. Mijn punt ging over dat deze vermeend neutrale en objectieve onderzoeker daar aanschuift. Daar gaat het al mis. Als je enige neutraliteit wilt veinzen, schuif je niet bij overduidelijke partijdige actiegroepen aan.quote:Op donderdag 5 juni 2025 09:41 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Je ontwijkt wederom de inhoud, wat heeft hij in die podcast gezegd wat niet kan?
De Nakba was natuurlijk het resultaat van de Palestijnen en omringende Arabische en Islamitische landen. De Zesdaagse oorlog het resultaat van weer voornemens bij deze landen om Israël aan te vallen. En wat hebben de aanslag op Rabin en schermutselingen tussen Arabieren onderling hiermee te maken?quote:Op donderdag 5 juni 2025 09:41 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Hier hebben we het eerder al over gehad, over de Nakba, de Zesdaagse Oorlog, het Bloedbad van Beiroet, getreiter op de Jordaanoever en de moord op Rabin. Het is een kluwen van geweld, waarbij jouw gedachte dat geweld bijna iedere keer vanuit 'Arabische en Islamitische hoek' komt zeker niet klopt.
Ook hier weer je vooringenomenheid.quote:Op donderdag 5 juni 2025 10:03 schreef HowardRoark het volgende:
Waarom moet ik hier een analyse schrijven over een podcast. Mijn punt ging over dat deze vermeend neutrale en objectieve onderzoeker daar aanschuift. Daar gaat het al mis. Als je enige neutraliteit wilt veinzen, schuif je niet bij overduidelijke partijdige actiegroepen aan.
Welke podcasts betreft dit? En is het je nog niet opgevallen dat dit oorlogsrecht nogal eenzijdig wordt toegepast?quote:Op donderdag 5 juni 2025 09:58 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Het is geen stropop, verre van. Er zijn talloze hulporganisaties actief in Gaza en de meesten daarvan hebben gewoon allemaal een gerenommeerde status. Ook zij brengen rapporten naar buiten.
Toegegeven, die ga ik niet allemaal door zitten spitten want daar heb ik domweg de tijd niet voor. Ik luister wel wekelijks meerdere podcasts met mensen die ik aanzie als betrouwbaar en neutraal. Zij lezen deze rapporten wél en hebben verstand van oorlog en oorlogsrecht.
Maar op de vraag waarom al die partijen niet betrouwbaar zouden zijn als het gaat om informatievoorziening kom je niet veel verder dan dat ze anti-israël en daarmee dus vooringenomen zijn.
Ik heb je meermaals gevraagd om onderbouwing maar die ontbreekt tot op heden.
Ik ben me er ter dege van bewust dat media een bepaalde rol heeft in het scheppen van een bepaald beeld maar ik mijd die Media bijna steevast. Ik lees geen nu.nl, kijk niet naar NOS. Ik haal mijn informatie wel uit podcasts. En aangezien ik doorgaans 30 uur per week in de auto zit is dat voor mij een goed moment om de informatie tot me te nemen. En daarin wordt eigenlijk steevast gesproken over het gedrag van Israël als het gaat om oorlogsrecht.
Ik heb het al vaker gezegd, ik twijfel niet aan je inhoudelijke kennis als het gaat om Israël maar je hebt overduidelijk een kant gekozen en bent niet in staat objectief te oordelen. Komt daar nog eens bij kijken dat je die kennis deelt via een Forum. Ik wil niet oordelen over al je inhoudelijke posts maar de posts die ik van je zie zijn vaak zonder bron en de enige bronnen die je aanhaalt komen van Twitter. Als ik zelf ergens geen behoefte aan heb is eenzijdige twitterberichten.
Wederom weer een aanname. Ook die kant wordt duidelijk belicht en afgekeurd.quote:Op donderdag 5 juni 2025 10:06 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Welke podcasts betreft dit? En is het je nog niet opgevallen dat dit oorlogsrecht nogal eenzijdig wordt toegepast?
Dat wil dus zeggen dat als Israël iets doet wappert men het oorlogsrecht, doet een Hezbollah, Hamas, Iran of de Houthi's iets, wordt er daar niet over gesproken. Mensen die integer zijn en daadwerkelijk vinden dat het oorlogsrecht of andere richtlijnen belangrijk zijn, passen dit niet slechts selectief toe.
Jouw input gaan we pas serieus nemen als je je UI wijzigt.quote:Op donderdag 5 juni 2025 10:01 schreef Chadi het volgende:
[..]
Israël heeft andere opties met precisie operaties en onderhandelingen etc etc..
Nuance is hier ver te zoeken in dit topic.
Dat wordt nu toch niet beweerd?quote:Op donderdag 5 juni 2025 09:35 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Als het gaat over de populairiteit van Hamas of dat de inwoners van Gaza tijdens 7 oktober stonden te juichen. Dan ontbreekt die nuancering daar ook
Ik beweer dan ook niet neutraal te zijn, ik heb herhaaldelijk aangegeven uitgesproken pro-Israël te zijn, maar ben dit op basis van (historische) feiten. Daar ontbreekt het nog wel eens aan bij het andere kamp.quote:Op donderdag 5 juni 2025 10:05 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Ook hier weer je vooringenomenheid.
Er is volgens mij best een nuance mogelijk dat hij daar juist aanschuift om een neutrale en objectieve blik tentoon te spreiden.
Het laat mij eens temeer zien hoe jij in de wedstrijd zit.
Dit zien we amper tot nooit, het oorlogsrecht wordt eigenlijk structureel alleen maar toegepast op Israël. Veldheren ben ik niet bekend mee als podcast. Is dat het enige dat je luistert of zijn er meer?quote:Op donderdag 5 juni 2025 10:09 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Wederom weer een aanname. Ook die kant wordt duidelijk belicht en afgekeurd.
Ik zal er 1 noemen; Veldheren.
Maar kom nou onderhand eens met een onderbouwing.
Het is ook veelzeggend dat in dat artikel de slachtpartij van 7 oktober slechts als 'aanval' wordt omschreven maar Israël uiteraard als racistische apartheidsstaat wordt weggezet.quote:Op donderdag 5 juni 2025 10:03 schreef HowardRoark het volgende:
Hij verdedigt Israël niet, hij schuift Israël de rol van dader toe ondanks dat het land die dag was aangevallen.
Dus een man is alleen in staat eigen dochters op te voeden, maar een vrouw kan best andermans dochters opvoeden, dat maakt dan niet uit. Dat is toch krom!quote:Op woensdag 4 juni 2025 16:02 schreef Questular het volgende:
[..]
Wat hij eigenlijk zegt is dat als hij een nieuwe vrouw zou krijgen met dochters dat de man van zijn nieuwe vrouw die dochters moet opvoeden want hij zelfs is dan niet capabel genoeg.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |