Meestal krijgen dat soort partijen nog 1 zetel en dan daarna 0.quote:Op dinsdag 3 juni 2025 12:03 schreef superniger het volgende:
[..]
Ik gun ze wel 1 zetel. Dan valt er nog wat te lachen.
Ohja, die zielige mevrouw van het debat moet maar een Onlyfans beginnen.quote:Op dinsdag 3 juni 2025 12:02 schreef Immerdebestebob het volgende:
Tevens RIP verlaging eigen risico.
Dat zou mooi zijn, D66 en PvdD erbij gooien en je hebt een mooi kabinet waarmee je vooruit kan kijken.quote:Op dinsdag 3 juni 2025 12:01 schreef Immerdebestebob het volgende:
[..]
CDA + PvdA/GL zou wel op iets van 60 zetels kunnen komen.
Beter. Zie de maatregelen van Cohen. Zij bereikten tenminste iets.quote:Op dinsdag 3 juni 2025 12:02 schreef Knipoogje het volgende:
[..]
Wat onzin is. Links kan asielcrisis minstens zo goed aanpakken als rechts.
Ja, en dus kan Yeşilgöz gewoon zeggen "ik regeer alleen met partijen die vol achter ons buitenlandbeleid staan, dat staat de PVV momenteel niet".quote:Op dinsdag 3 juni 2025 12:01 schreef Hexagon het volgende:
Overigens zal het nog niet meevallen de schijnwerper op migratie te houden. Ik denk dat de NAVO en Rusland belangrijker worden.
Prima, net zoals RIP bevriezing sociale huur.quote:Op dinsdag 3 juni 2025 12:02 schreef Immerdebestebob het volgende:
Tevens RIP verlaging eigen risico.
Jij hebt geen aandoening waar je medicijnen voor moet slikken, neem ik aan?quote:Op dinsdag 3 juni 2025 12:05 schreef Halcon het volgende:
[..]
Prima, net zoals RIP bevriezing sociale huur.
Tsja, defensie... totdat mensen dat echt in hun portemonnee gaan voelen.quote:Op dinsdag 3 juni 2025 12:04 schreef Hanca het volgende:
[..]
Ja, en dus kan Yeşilgöz gewoon zeggen "ik regeer alleen met partijen die vol achter ons buitenlandbeleid staan, dat staat de PVV momenteel niet".
Buitenlandbeleid en defensie zijn de hoofdthema's, als het niet tijdens de verkiezingen is dan wel tijdens de formatie.
PvdD gaat NOOIT meeregeren. Niemand zit op die gekkies te wachten.quote:Op dinsdag 3 juni 2025 12:04 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Dat zou mooi zijn, D66 en PvdD erbij gooien en je hebt een mooi kabinet waarmee je vooruit kan kijken.
Ja man het is wishful thinking dat ik meer zin heb om te stemmen heb dan de afgelopen verkiezingen.quote:Op dinsdag 3 juni 2025 12:03 schreef quo_ het volgende:
[..]
Sorry, ik vind dit erg klinken als ‘wishful thinking’.
Klopt.quote:Op dinsdag 3 juni 2025 12:06 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Jij hebt geen aandoening waar je medicijnen voor moet slikken, neem ik aan?
Dat is toch ook nooit stabiel joh. En CDA gaat dat echt nooit doen.quote:Op dinsdag 3 juni 2025 12:04 schreef L3gend het volgende:
Ik denk dat VVD in de campagne voor een rechts kabinet gaat zonder PVV, dus VVD + CDA + BBB + JA21 (+ NSC + SGP). Die hopen samen met BBB en JA21 misschien wat zetels van de PVV af te snoepen. Optie 2 zou wel voortzetting van Rutte III + Rutte IV coalitie zijn en laatste, maar misschien realistische optie middenkabinet met PvdA/GL + CDA.
Na deze regeerperiode met Wilders en hoe hij zich gedroeg en nu de stekker eruit trekt, ja, dan is het wel gek als je niet zegt "tot hier en niet verder, dit is een avontuur dat we niet gaan overdoen".quote:Op dinsdag 3 juni 2025 12:00 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Niet heel gek toch? Als je ze nu al uitsluit staat je onderhandelingspositie met cda/PvdA al meteen onder druk.
Ze varen de laatste tijd best een realistische koers, ook qua defensie, support aan Oekraïne, etc.quote:Op dinsdag 3 juni 2025 12:06 schreef TAmaru het volgende:
[..]
PvdD gaat NOOIT meeregeren. Niemand zit op die gekkies te wachten.
En ja, ik mag dat zeggen, want ik heb jaren op ze gestemd.
Een verlaging van het eigen risico dat net zoveel verhoging van de zorgpremie oplevert hebben ook chronisch zieken niks aan. Beter is het hele systeem omgooien, de premie fors omlaag en het deel via de werkgever/werknemerspremies fors omhoog. Kan ook de zorgtoeslag weg.quote:Op dinsdag 3 juni 2025 12:06 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Jij hebt geen aandoening waar je medicijnen voor moet slikken, neem ik aan?
Nouja dat vind ik onzin. BBB is net zo leip en die konden ook regeren. PVV is nog leiper en die konden al 2 keer regeren. FvD is nog leiper en die konden de grootste partij in het land worden. Dus je zult met meer moeten komen om mij te overtuigen dat PvdD onmogelijk ooit kan regeren dan ze zonder enige reden gekkies noemen.quote:Op dinsdag 3 juni 2025 12:06 schreef TAmaru het volgende:
[..]
PvdD gaat NOOIT meeregeren. Niemand zit op die gekkies te wachten.
En ja, ik mag dat zeggen, want ik heb jaren op ze gestemd.
Links bepaalt zonder regeringsverantwoordelijkheid al decennia hoe het er in dit land aan toe gaat. Ik heb op gebied van asiel en migratie nog nooit wat anders van ze gezien dan "welkom in mijn land" voor hele hordes onrendabelen en vooral veel afgeven op arbeidsmigranten.quote:Op dinsdag 3 juni 2025 12:02 schreef Knipoogje het volgende:
[..]
Wat onzin is. Links kan asielcrisis minstens zo goed aanpakken als rechts. Maar goed, links heeft al decennia niet meer echt geregeerd.
Vooral NSC en BBB hebben daar wel belang bij. Die gaan bij verkiezingen immers heel veel inleveren.quote:Op dinsdag 3 juni 2025 12:08 schreef Jojoke het volgende:
Zou het niet interessant zijn voor de resterende coalitie om in het landsbelang een poging te doen om door te regeren? Als de oppositie daar niet op ingaat, dan kan je dat tijdens de verkiezingen gebruiken. Zo van: uit het landbelang hebben we de hand uitgestoken, maar deze partijen wilden niet eens praten. Onverantwoord. Zoiets.
Dat is echt een hoofdthema op de formatietafel, Nederland wil een leider zijn hierin. Tijdens de verkiezingen zal het waarschijnlijk minder spelen.quote:Op dinsdag 3 juni 2025 12:06 schreef Halcon het volgende:
[..]
Tsja, defensie... totdat mensen dat echt in hun portemonnee gaan voelen.
Ik let liever op de plannen en de speerpunten in de campagne dan de stoelendans van poppetjes en partijen.quote:Op dinsdag 3 juni 2025 12:04 schreef L3gend het volgende:
Ik denk dat VVD in de campagne voor een rechts kabinet gaat zonder PVV, dus VVD + CDA + BBB + JA21 (+ NSC + SGP). Die hopen samen met BBB en JA21 misschien wat zetels van de PVV af te snoepen. Optie 2 zou wel voortzetting van Rutte III + Rutte IV coalitie zijn en laatste, maar misschien realistische optie middenkabinet met PvdA/GL + CDA.
HOE DAN?quote:Op dinsdag 3 juni 2025 12:09 schreef quo_ het volgende:
[..]
Links bepaalt zonder regeringsverantwoordelijkheid al decennia hoe het er in dit land aan toe gaat. Ik heb op gebied van asiel en migratie nog nooit wat anders van ze gezien dan "welkom in mijn land" voor hele hordes onrendabelen en vooral veel afgeven op arbeidsmigranten.
Timmermans heeft dat al uitgesloten, dus zullen ze geen meerderheden vinden.quote:Op dinsdag 3 juni 2025 12:08 schreef Jojoke het volgende:
Zou het niet interessant zijn voor de resterende coalitie om in het landsbelang een poging te doen om door te regeren? Als de oppositie daar niet op ingaat, dan kan je dat tijdens de verkiezingen gebruiken. Zo van: uit het landbelang hebben we de hand uitgestoken, maar deze partijen wilden niet eens praten. Onverantwoord. Zoiets.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |