abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_217837585
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 juni 2025 11:45 schreef TAmaru het volgende:

[..]
Denk je dat ze nog 1 zetel halen?
Ik gun ze wel 1 zetel. Dan valt er nog wat te lachen.
Op woensdag 9 november 2016 06:02 schreef Anonymousz het volgende:
#superniger2020
pi_217837589
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 juni 2025 12:03 schreef superniger het volgende:

[..]
Ik gun ze wel 1 zetel. Dan valt er nog wat te lachen.
Meestal krijgen dat soort partijen nog 1 zetel en dan daarna 0.
Mja
  dinsdag 3 juni 2025 @ 12:04:17 #53
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_217837590
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 juni 2025 12:02 schreef Immerdebestebob het volgende:
Tevens RIP verlaging eigen risico.
Ohja, die zielige mevrouw van het debat moet maar een Onlyfans beginnen.
pi_217837595
Ik denk dat VVD in de campagne voor een rechts kabinet gaat zonder PVV, dus VVD + CDA + BBB + JA21 (+ NSC + SGP). Die hopen samen met BBB en JA21 misschien wat zetels van de PVV af te snoepen. Optie 2 zou wel voortzetting van Rutte III + Rutte IV coalitie zijn en laatste, maar misschien realistische optie middenkabinet met PvdA/GL + CDA.
pi_217837597
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 juni 2025 12:01 schreef Immerdebestebob het volgende:

[..]
CDA + PvdA/GL zou wel op iets van 60 zetels kunnen komen.
Dat zou mooi zijn, D66 en PvdD erbij gooien en je hebt een mooi kabinet waarmee je vooruit kan kijken.
  dinsdag 3 juni 2025 @ 12:04:47 #56
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_217837599
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 juni 2025 12:02 schreef Knipoogje het volgende:

[..]
Wat onzin is. Links kan asielcrisis minstens zo goed aanpakken als rechts.
Beter. Zie de maatregelen van Cohen. Zij bereikten tenminste iets.
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
pi_217837601
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 juni 2025 12:01 schreef Hexagon het volgende:
Overigens zal het nog niet meevallen de schijnwerper op migratie te houden. Ik denk dat de NAVO en Rusland belangrijker worden.
Ja, en dus kan Yeşilgöz gewoon zeggen "ik regeer alleen met partijen die vol achter ons buitenlandbeleid staan, dat staat de PVV momenteel niet".

Buitenlandbeleid en defensie zijn de hoofdthema's, als het niet tijdens de verkiezingen is dan wel tijdens de formatie.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_217837605
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 juni 2025 12:02 schreef Immerdebestebob het volgende:
Tevens RIP verlaging eigen risico.
Prima, net zoals RIP bevriezing sociale huur.
  dinsdag 3 juni 2025 @ 12:06:17 #59
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_217837614
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 juni 2025 12:05 schreef Halcon het volgende:

[..]
Prima, net zoals RIP bevriezing sociale huur.
Jij hebt geen aandoening waar je medicijnen voor moet slikken, neem ik aan?
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
pi_217837617
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 juni 2025 12:04 schreef Hanca het volgende:

[..]
Ja, en dus kan Yeşilgöz gewoon zeggen "ik regeer alleen met partijen die vol achter ons buitenlandbeleid staan, dat staat de PVV momenteel niet".

Buitenlandbeleid en defensie zijn de hoofdthema's, als het niet tijdens de verkiezingen is dan wel tijdens de formatie.
Tsja, defensie... totdat mensen dat echt in hun portemonnee gaan voelen.
pi_217837618
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 juni 2025 12:04 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]
Dat zou mooi zijn, D66 en PvdD erbij gooien en je hebt een mooi kabinet waarmee je vooruit kan kijken.
PvdD gaat NOOIT meeregeren. Niemand zit op die gekkies te wachten.

En ja, ik mag dat zeggen, want ik heb jaren op ze gestemd.
Mja
pi_217837623
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 juni 2025 12:03 schreef quo_ het volgende:

[..]
Sorry, ik vind dit erg klinken als ‘wishful thinking’.
Ja man het is wishful thinking dat ik meer zin heb om te stemmen heb dan de afgelopen verkiezingen.
pi_217837624
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 juni 2025 12:06 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]
Klopt.
  dinsdag 3 juni 2025 @ 12:06:58 #64
414990 Immerdebestebob
Frikandellenfetisjist
pi_217837627
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 juni 2025 12:04 schreef L3gend het volgende:
Ik denk dat VVD in de campagne voor een rechts kabinet gaat zonder PVV, dus VVD + CDA + BBB + JA21 (+ NSC + SGP). Die hopen samen met BBB en JA21 misschien wat zetels van de PVV af te snoepen. Optie 2 zou wel voortzetting van Rutte III + Rutte IV coalitie zijn en laatste, maar misschien realistische optie middenkabinet met PvdA/GL + CDA.
Dat is toch ook nooit stabiel joh. En CDA gaat dat echt nooit doen.
  Moderator dinsdag 3 juni 2025 @ 12:07:47 #65
5428 crew  miss_sly
pi_217837634
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 juni 2025 12:00 schreef Kickinalfa het volgende:

[..]
Niet heel gek toch? Als je ze nu al uitsluit staat je onderhandelingspositie met cda/PvdA al meteen onder druk.
Na deze regeerperiode met Wilders en hoe hij zich gedroeg en nu de stekker eruit trekt, ja, dan is het wel gek als je niet zegt "tot hier en niet verder, dit is een avontuur dat we niet gaan overdoen".
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  dinsdag 3 juni 2025 @ 12:07:52 #66
414990 Immerdebestebob
Frikandellenfetisjist
pi_217837637
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 juni 2025 12:06 schreef TAmaru het volgende:

[..]

Ze varen de laatste tijd best een realistische koers, ook qua defensie, support aan Oekraïne, etc.
pi_217837639
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 juni 2025 12:06 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]
Een verlaging van het eigen risico dat net zoveel verhoging van de zorgpremie oplevert hebben ook chronisch zieken niks aan. Beter is het hele systeem omgooien, de premie fors omlaag en het deel via de werkgever/werknemerspremies fors omhoog. Kan ook de zorgtoeslag weg.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_217837641
Zou het niet interessant zijn voor de resterende coalitie om in het landsbelang een poging te doen om door te regeren? Als de oppositie daar niet op ingaat, dan kan je dat tijdens de verkiezingen gebruiken. Zo van: uit het landbelang hebben we de hand uitgestoken, maar deze partijen wilden niet eens praten. Onverantwoord. Zoiets.
pi_217837652
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 juni 2025 12:06 schreef TAmaru het volgende:

[..]

Nouja dat vind ik onzin. BBB is net zo leip en die konden ook regeren. PVV is nog leiper en die konden al 2 keer regeren. FvD is nog leiper en die konden de grootste partij in het land worden. Dus je zult met meer moeten komen om mij te overtuigen dat PvdD onmogelijk ooit kan regeren dan ze zonder enige reden gekkies noemen.
pi_217837653
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 juni 2025 12:02 schreef Knipoogje het volgende:

[..]
Wat onzin is. Links kan asielcrisis minstens zo goed aanpakken als rechts. Maar goed, links heeft al decennia niet meer echt geregeerd.
Links bepaalt zonder regeringsverantwoordelijkheid al decennia hoe het er in dit land aan toe gaat. Ik heb op gebied van asiel en migratie nog nooit wat anders van ze gezien dan "welkom in mijn land" voor hele hordes onrendabelen en vooral veel afgeven op arbeidsmigranten.
Gezanik om een "bron" beschouw ik als een gebrek aan eigen algemene ontwikkeling.
pi_217837656
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 juni 2025 12:08 schreef Jojoke het volgende:
Zou het niet interessant zijn voor de resterende coalitie om in het landsbelang een poging te doen om door te regeren? Als de oppositie daar niet op ingaat, dan kan je dat tijdens de verkiezingen gebruiken. Zo van: uit het landbelang hebben we de hand uitgestoken, maar deze partijen wilden niet eens praten. Onverantwoord. Zoiets.
Vooral NSC en BBB hebben daar wel belang bij. Die gaan bij verkiezingen immers heel veel inleveren.
pi_217837657
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 juni 2025 12:06 schreef Halcon het volgende:

[..]
Tsja, defensie... totdat mensen dat echt in hun portemonnee gaan voelen.
Dat is echt een hoofdthema op de formatietafel, Nederland wil een leider zijn hierin. Tijdens de verkiezingen zal het waarschijnlijk minder spelen.
  dinsdag 3 juni 2025 @ 12:09:30 #73
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_217837659
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 juni 2025 12:04 schreef L3gend het volgende:
Ik let liever op de plannen en de speerpunten in de campagne dan de stoelendans van poppetjes en partijen.
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
pi_217837664
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 juni 2025 12:09 schreef quo_ het volgende:

[..]
Links bepaalt zonder regeringsverantwoordelijkheid al decennia hoe het er in dit land aan toe gaat. Ik heb op gebied van asiel en migratie nog nooit wat anders van ze gezien dan "welkom in mijn land" voor hele hordes onrendabelen en vooral veel afgeven op arbeidsmigranten.
HOE DAN?
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_217837670
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 juni 2025 12:08 schreef Jojoke het volgende:
Timmermans heeft dat al uitgesloten, dus zullen ze geen meerderheden vinden.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')