Matige OP.quote:Op dinsdag 3 juni 2025 09:21 schreef onlogisch het volgende:
Kabinet is gevallen, Wilders stapt uit de coalitie
Het kabinet is gevallen. Geert Wilders stapt uit de coalitie, waarmee het einde van het kabinet een feit is. Bondgenoot BBB haalt uit: „Hij is onverantwoord bezig.”
https://www.ad.nl/politie(...)e-coalitie~ae21bb87/
Ik snap niet wat hij hiermee wil.quote:Op dinsdag 3 juni 2025 09:18 schreef Shotty het volgende:
En wilders stapt er uit.
https://x.com/geertwilderspvv/status/1929799143486017814
Zoals? Terug naar het milieu-woke-eenhoorntjesbeleid waar niemand tevreden over is?quote:Op dinsdag 3 juni 2025 09:24 schreef Mexicanobakker het volgende:
Nou, nu gaat er echt veel veranderen in Nederland!
Ik heb feitelijk niets anders gezien met het huidige beleidquote:Op dinsdag 3 juni 2025 09:25 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Zoals? Terug naar het milieu-woke-eenhoorntjesbeleid waar niemand tevreden over is?
Ja balen zeg, nu krijgen we die genderneutrale toiletten helemaal niet meer weg.quote:Op dinsdag 3 juni 2025 09:25 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Zoals? Terug naar het milieu-woke-eenhoorntjesbeleid waar niemand tevreden over is?
De PVV is nu echt wel klaar.quote:Op dinsdag 3 juni 2025 09:25 schreef Pizzakoppo het volgende:
Nou dit gaat zoden aan de dijk zetten hoor. Straks krijg je weer zo’n downie kabinet van VVD-PVV-CDA en gaan we op dezelfde voet verder want demagoogTimmermans gaat helemaal niks brengen en de SP kan maar geen sterke leider vinden. Waardeloos weer dit.
Dat zal wel meevallen, PVV zal vast nog wel een zooi zetels krijgen de volgende verkiezingen.quote:Op dinsdag 3 juni 2025 09:28 schreef CarbonC het volgende:
[..]
De PVV is nu echt wel klaar.
Het is te hopen dat VVD-PvdA/GL-CDA een meerderheid halen zodat er een 3-partijen kabinet kan komen.
Eens. Ik bedoelde: klaar in de zin van dat ze regeringsverantwoordelijkheid krijgen.quote:Op dinsdag 3 juni 2025 09:30 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Dat zal wel meevallen, PVV zal vast nog wel een zooi zetels krijgen de volgende verkiezingen.
Ik ben geen fan van GL/PvdA, maar allejezus, het zijn tenminste wel normale partijen bij elkaar met voldoende bestuurservaring.quote:Op dinsdag 3 juni 2025 09:28 schreef CarbonC het volgende:
[..]
Het is te hopen dat VVD-PvdA/GL-CDA een meerderheid halen zodat er een 3-partijen kabinet kan komen.
In een volgend kabinet zal de PVV weer tegen dezelfde dingen aanlopen, zoals het maken van wetten en een benodigde meerderheid in de 1e kamer om ze door te voeren.quote:Op dinsdag 3 juni 2025 09:30 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Dat zal wel meevallen, PVV zal vast nog wel een zooi zetels krijgen de volgende verkiezingen.
Ik heb het flauwe idee dat Geert toch liever geen verantwoordelijk wil dragen. (en kan dragen).quote:Op dinsdag 3 juni 2025 09:30 schreef CarbonC het volgende:
[..]
Eens. Ik bedoelde: klaar in de zin van dat ze regeringsverantwoordelijkheid krijgen.
Dit wordt idd een feestje, ja.quote:Op dinsdag 3 juni 2025 09:25 schreef Pizzakoppo het volgende:
Nou dit gaat zoden aan de dijk zetten hoor. Straks krijg je weer zo’n downie kabinet van VVD-PVV-CDA en gaan we op dezelfde voet verder want demagoogTimmermans gaat helemaal niks brengen en de SP kan maar geen sterke leider vinden. Waardeloos weer dit.
PVVquote:Op dinsdag 3 juni 2025 09:31 schreef Mutsaers__78 het volgende:
[..]
Ik ben geen fan van GL/PvdA, maar allejezus, het zijn tenminste wel normale partijen bij elkaar met voldoende bestuurservaring.
Oprotten met al die andere, kleine en incompetente partijen. Ja, daar valt de PVV ook onder. Incompetente kutpartij dat het is.
Er is geen partij meer die nu nog met de PVV in zee gaat.quote:Op dinsdag 3 juni 2025 09:25 schreef Pizzakoppo het volgende:
Maar ze gaan gewoon weer 20+ zetels halenquote:Op dinsdag 3 juni 2025 09:34 schreef PzKpfw het volgende:
[..]
Er is geen partij meer die nu nog met de PVV in zee gaat.
Toch zullen ze denken van wel toch? Anders zou ie het niet laten vallen...quote:Op dinsdag 3 juni 2025 09:34 schreef PzKpfw het volgende:
[..]
Die staan dan op de A12 of ze zijn gebouwen aan het vernielen.quote:Op dinsdag 3 juni 2025 09:31 schreef klipper het volgende:
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Bevrijdingsdag voor Nederland
Nu maar hopen dat alle tokkies bij de komende verkiezingen thuis blijven.
Oh, PVV zal ongetwijfeld wel weer groot worden maar na 2x vroegtijdig geklapte kabinetten (1x gedogen, 1x meeregeren) is het wel een risico.quote:Op dinsdag 3 juni 2025 09:35 schreef onlogisch het volgende:
[..]
Maar ze gaan gewoon weer 20+ zetels halen
Ja, het zal mij benieuwen welke variant van VVD-beleid we nu gaan krijgen!quote:
Vuurwerkverbod toch?quote:Op dinsdag 3 juni 2025 09:38 schreef TweedeKlum het volgende:
Hieronder een lijst van de daadkracht van dit kabinet:
Dat was het.
Wilders heeft precies gedaan wat hij al die jaren in de oppositie heeft gedaan, een hoop roeptoeteren en dwarsliggen, zonder met echte, haalbare oplossingen te komen.quote:Op dinsdag 3 juni 2025 09:25 schreef Montov het volgende:
Wilders kan weer de verantwoordelijkheid niet aan, net als met de gedoogconstructie jaren geleden.
Volgens mij mocht men ook weer 130 rijden op een stukje snelweg van een paar kilometer.quote:Op dinsdag 3 juni 2025 09:38 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Vuurwerkverbod toch?
"PVV - Partij Verbiedt Vuurwerk"
Zou wel lekker zijn dit snel achter de rug te hebben ja. Voordat we straks een jaar gaan formeren. Wordt wel interessant wat de kiezer van m.n. BBB, NSC en PVV vindt tijdens de verkiezingen.quote:Op dinsdag 3 juni 2025 09:40 schreef Stoorzendert het volgende:
Krijgen we nu weer wekenlang al die lelijke koppen op tv die campagne voeren?Of kunnen we dit gewoon afdoen met 1 stemronde aankomende zondagmiddag ofzo?
Komkom, had jij verwacht dat ze het maar liefst 11 maanden zouden volhouden?quote:Op dinsdag 3 juni 2025 09:39 schreef Da_Sandman het volgende:
Noooouuuuu dit had echt niemand verwacht.
Niks voor elkaar gekregen inderdaad, mega teleurstellend. Genante minister ook inderdaad.quote:Op dinsdag 3 juni 2025 09:42 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
Het is ook wel wonderbaarlijk kansloos om juist op het dossier waaraan PVV het voorname bestaanrecht ontleent (asiel) iemand wordt neergezet die er niets van bakt, en voornamelijk aan het frobelen gaat (en opspraak veroorzaakt) met volkomen zinloos gesteggel over bordjes en lintjes.
Is er ook maar een enkel dossier waarop dit kabinet ook maar iets van betekenis heeft gedaan? Asiel niet, stikstof niet, de woningmarkt niet, verkeer niet (oh nee wacht, Barry is een campagne voor fietshelmpjes gestart), onderwijs niet, armoede/stijgende kosten levensonderhoud niet. Hoogstens is er eea gestart/toegezegd qua defensie, maar dat had enig ander kabinet ook wel gedaan in de huidige omstandigheden lijkt me.
Geldt voor BBB ook.quote:Op dinsdag 3 juni 2025 09:34 schreef SgtPorkbeans het volgende:
Rip NSC, dat gaat een electoraal bloedbad worden vrees ik.
I stand corrected.quote:Op dinsdag 3 juni 2025 09:42 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
Komkom, had jij verwacht dat ze het maar liefst 11 maanden zouden volhouden?
De BBB heeft nog steeds de eerste kamer natuurlijk. Al heeft die ook geen eeuwig leven.quote:Op dinsdag 3 juni 2025 09:43 schreef tizitl2 het volgende:
[..]
Geldt voor BBB ook.
Het oude CDA gaat de plek van de CDA achtigen weer innemen.
Vind ik op zich prettig, want het CDA heeft tenminste genoeg competente bestuurders.
Eigenlijk wel. Dit kabinet stond symbool voor stilstand.quote:Op dinsdag 3 juni 2025 09:24 schreef Mexicanobakker het volgende:
Nou, nu gaat er echt veel veranderen in Nederland!
Dat is dan ook het enige wat hij kan en wil.quote:Op dinsdag 3 juni 2025 09:40 schreef Ozewiezewozewalla het volgende:
[..]
Wilders heeft precies gedaan wat hij al die jaren in de oppositie heeft gedaan, een hoop roeptoeteren en dwarsliggen, zonder met echte, haalbare oplossingen te komen.
Verder zal er weinig veranderen, misschien wordt het nu nóg lastiger om een werkbaar kabinet te vormen.
quote:Op donderdag 16 mei 2024 09:57 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Mijn plan: ik erken het komende kabinet niet, idem voor de MP en met wat geluk hebben we over 12 maanden weer verkiezingen
Al haalt hij er 100, de PVV zit zo klein in de Eerste Kamer dat het niet gaat lukken.quote:
Van het NSC blijft niets over, dus ik ben vooral benieuwd waar die kiezers naartoe gaan.quote:Op dinsdag 3 juni 2025 09:42 schreef H.FR het volgende:
[..]
Zou wel lekker zijn dit snel achter de rug te hebben ja. Voordat we straks een jaar gaan formeren. Wordt wel interessant wat de kiezer van m.n. BBB, NSC en PVV vindt tijdens de verkiezingen.
En zelfs dat kunnen ze niet.quote:Op dinsdag 3 juni 2025 09:44 schreef Stephen_Dedalus het volgende:
Wilders en zijn centrum rechtse mitlaufers zijn echt een ramp voor dit land geweest. Dossier op dossier is niks aan gedaan omdat het enige wat ze wilden doen was asielzoekertje pesten.
Een volgend kabinet gaat daar echt geen rekening meer mee houden. Het huidige kabinet had bijna de hele termijn met die tokkiepartij te dealen.quote:Op dinsdag 3 juni 2025 09:44 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
De BBB heeft nog steeds de eerste kamer natuurlijk. Al heeft die ook geen eeuwig leven.
Ja, ik geloof niet dat het bij het volgende kabinet wel lekker gaat. Al is het maar omdat er te veel microbelangen spelen bij al die partijen en ze het op te veel punten totaal oneens zijn.quote:Op dinsdag 3 juni 2025 09:45 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Eigenlijk wel. Dit kabinet stond symbool voor stilstand.
Zelfs Kati Piri zou meer hebben bereikt, en dat zegt veel over Faber.quote:Op dinsdag 3 juni 2025 09:45 schreef H.FR het volgende:
Ik snap ook niet waarom Wilders vertrouwen hield in Faber. Niet vaak zoveel incompetentie gezien.
Ik vermoed wel dat het merendeel op het rechtse spectrum actief zal blijven. BBB zal ook niet veel van over blijven.quote:Op dinsdag 3 juni 2025 09:47 schreef Leandra het volgende:
[..]
Van het NSC blijft niets over, dus ik ben vooral benieuwd waar die kiezers naartoe gaan.
Ik als voormalig NSC stemmer voel me vooral dakloos nu.quote:Op dinsdag 3 juni 2025 09:47 schreef Leandra het volgende:
[..]
Van het NSC blijft niets over, dus ik ben vooral benieuwd waar die kiezers naartoe gaan.
PVV?quote:Op dinsdag 3 juni 2025 09:25 schreef Pizzakoppo het volgende:
CDA een optie?quote:Op dinsdag 3 juni 2025 09:49 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Ik als voormalig NSC stemmer voel me vooral dakloos nu.
Salderen hoeft wmb niet terug, dat is al jaren geleden aangekondigd dat het zou verdwijnen.quote:Op dinsdag 3 juni 2025 09:49 schreef Dutch_view het volgende:
Oke nu graag weer het salderen terug per 2027!
Mvgr.
Omdat Faber zijn spelletje speelt: ophef veroorzaken, en hij daar al 20+ jaar mee wegkomt.quote:Op dinsdag 3 juni 2025 09:45 schreef H.FR het volgende:
Ik snap ook niet waarom Wilders vertrouwen hield in Faber. Niet vaak zoveel incompetentie gezien.
Dat gaan we nog wel zien. Een ruggengraat is een zeldzaamheid in Den Haag.quote:Op dinsdag 3 juni 2025 09:34 schreef PzKpfw het volgende:
[..]
Ik zie hem er gewoon mee wegkomen ook. Zijn stemmers zijn ook van die eeuwige slachtoffers die altijd door de ander worden tegengewerkt.quote:Op dinsdag 3 juni 2025 09:44 schreef Stephen_Dedalus het volgende:
Stabiel die rechtse regeringen.
Wilders en zijn centrum rechtse mitlaufers zijn echt een ramp voor dit land geweest. Dossier op dossier is niks aan gedaan omdat het enige wat ze wilden doen was asielzoekertje pesten.
Dat kan, er gaat alleen geen partij meer met Wilders regeren.quote:Op dinsdag 3 juni 2025 09:51 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Ik zie hem er gewoon mee wegkomen ook. Zijn stemmers zijn ook van die eeuwige slachtoffers die altijd door de ander worden tegengewerkt.
Denk je dat Dilan en Bontenbal met Wilders willen na dit debacle?quote:Op dinsdag 3 juni 2025 09:25 schreef Pizzakoppo het volgende:
Je bent altijd welkom bij JA21quote:Op dinsdag 3 juni 2025 09:49 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Ik als voormalig NSC stemmer voel me vooral dakloos nu.
Daar zou ik geen vergif op innemen dat de PVV nu klaar is, hoor.quote:Op dinsdag 3 juni 2025 09:52 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Schoof heeft het netjes gedaan inderdaad, die man treft weinig blaam.quote:Op dinsdag 3 juni 2025 09:50 schreef GereDathan het volgende:
Mooi, stap 1 van mijn plan is hiermee geslaagd. Bewust op de PVV gestemd zodat ze groot genoeg zouden worden om onderdeel te zijn van een kabinet zodat Wilders kon gaan aantonen dat hij er geen pepernoot van snapt. Duurde langer dan gehoopt, maar doel bereikt. Nu hopen dat stap 2, NL die begrijpt dat dit niet de weg is, zich ook ontvouwt. Zijn we eindelijk van die geblondeerde schreeuwlelijk af
Vind het wel sneu voor Schoof, die man zat er ook maar tegen wil en dank uiteindelijk en was wat mij betreft het enige sterke punt van dit kabinet.
Jep, hulde aan die man. Kon ook merken dat hij echt goed in zijn rol gegroeid was de laatste tijd.quote:Op dinsdag 3 juni 2025 09:50 schreef GereDathan het volgende:
Vind het wel sneu voor Schoof, die man zat er ook maar tegen wil en dank uiteindelijk en was wat mij betreft het enige sterke punt van dit kabinet.
Ik heb niet het idee dat het gros van de NSC kiezers zo rechts was als het kabinet waar het NSC aan ging deelnemen.quote:Op dinsdag 3 juni 2025 09:48 schreef William_Papadin het volgende:
[..]
Ik vermoed wel dat het merendeel op het rechtse spectrum actief zal blijven. BBB zal ook niet veel van over blijven.
Ik ben benieuwd hoe Greetje dit gaat doenquote:Op dinsdag 3 juni 2025 09:54 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Jep, hulde aan die man. Kon ook merken dat hij echt goed in zijn rol gegroeid was de laatste tijd.
Zou hem opzich best weer als premier willen, maar dan van een kabinet met een wat ehm... stabielere samenstelling. Zie het hem echter niet nog een keer doen.quote:Op dinsdag 3 juni 2025 09:53 schreef PzKpfw het volgende:
[..]
Schoof heeft het netjes gedaan inderdaad, die man treft weinig blaam.
Er is ondertussen een aardig blok aan partijen aan het ontstaan die niks anders doen dan boos kut roepen vanaf de zijlijn. Met als resultaat van die nietsige kabinetten zonder keuzes waardoor de volgende verkiezingen weer wat meer kut roepers zijn.quote:Op dinsdag 3 juni 2025 09:51 schreef Caland het volgende:
[..]
Dat kan, er gaat alleen geen partij meer met Wilders regeren.
Je vergeet 130 rijden op de Afsluitdijkquote:Op dinsdag 3 juni 2025 09:38 schreef TweedeKlum het volgende:
Hieronder een lijst van de daadkracht van dit kabinet:
Dat was het.
Dilanquote:Op dinsdag 3 juni 2025 09:55 schreef Poefbank het volgende:
Nou, dan wordt Dilan de eerste vrouwelijke premier.
Dilan gaat net zo makkelijk weer met Wilders aan tafel als de verkiezingsuitslag daar reden toe geeft.quote:Op dinsdag 3 juni 2025 09:53 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Maar wie gaat er de volgende keer mee regeren?
Ergens vrees ik dat het Timmermans gaat worden.quote:Op dinsdag 3 juni 2025 09:55 schreef Poefbank het volgende:
Nou, dan wordt Dilan de eerste vrouwelijke premier.
De VVD mist een type Rutte.quote:Op dinsdag 3 juni 2025 09:57 schreef Leandra het volgende:
[..]
Dilan gaat net zo makkelijk weer met Wilders aan tafel als de verkiezingsuitslag daar reden toe geeft.
De VVD moet echt van Dilan af, wat een incompetente draaikont is dat.
Het zou toch debiel zijn als we hierna weer VVD/PVV/BBB krijgen?quote:Op dinsdag 3 juni 2025 09:57 schreef Leandra het volgende:
[..]
Dilan gaat net zo makkelijk weer met Wilders aan tafel als de verkiezingsuitslag daar reden toe geeft.
Dat zou toch prima zijnquote:Op dinsdag 3 juni 2025 09:57 schreef PzKpfw het volgende:
[..]
Ergens vrees ik dat het Timmermans gaat worden.
Al die boeren hebben toch hopelijk ook gezien dat zelfs Wiersma niet ontkomt aan maatregelen.quote:Op dinsdag 3 juni 2025 09:48 schreef William_Papadin het volgende:
[..]
Ik vermoed wel dat het merendeel op het rechtse spectrum actief zal blijven. BBB zal ook niet veel van over blijven.
Wat @Caland zegt, niemand gaat toch meer met Geert in zee?quote:Op dinsdag 3 juni 2025 09:58 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Het zou toch debiel zijn als we hierna weer VVD/PVV/BBB krijgen?
Timmermans krijgt zo een mes in zijn rug want Halsema is nu de verlosser. Let maar op.quote:Op dinsdag 3 juni 2025 09:25 schreef Pizzakoppo het volgende:
Wel mee eens.quote:Update 9:49 Caroline van der Plas: "Je hebt nota bene je eigen minister van Asiel en Migratie, ga aan het werk (...) Kom met goede voorstellen, dat is de taak van de minister. Die taak lag bij hem (...) Wat hij nu doet: hij zet niet Nederland op één, hij zet Geert Wilders op één, en dat neem ik hem heel kwalijk (...) Ik ben heel boos."
Ja. da's waar, baanbrekend, revolutionair en zinvol.quote:
Ik denk niet dat de VVD zich nog een keer aan Wilders gaat branden. Aan de andere kant zitten we wel in een soort wurggreep: als rechtse kiezers nu overstappen naar JA21, wordt dat de volgende shitshow die niet op tijd genoeg competente mensen kan vinden.quote:Op dinsdag 3 juni 2025 09:57 schreef Leandra het volgende:
[..]
Maar zullen niet alleen kunnen regeren en andere partijen zullen niet met hen willen regeren.quote:Op dinsdag 3 juni 2025 10:00 schreef Pizzakoppo het volgende:
[..]
Tuurlijk, die worden gewoon weer veel te groot.
Afgevallen is hij al, dan kan de overstap naar Fransien er ook nog wel bij. Het is er wel de partij voor.quote:Op dinsdag 3 juni 2025 09:59 schreef Leandra het volgende:
[..]
Nee, Timmermans wordt niet de eerste vrouwelijke premier
Als PVV en VVD samen met een klein partijtje een meerderheid kunnen vormen gaan ze dat onder Dilan gewoon weer doen, om weer binnen een jaar te crashen.quote:Op dinsdag 3 juni 2025 09:59 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Ik denk niet dat de VVD zich nog een keer aan Wilders gaat branden. Aan de andere kant zitten we wel in een soort wurggreep: als rechtse kiezers nu overstappen naar JA21, wordt dat de volgende shitshow die niet op tijd genoeg competente mensen kan vinden.
GL/PvdA zit qua ideologie dan weer mijlenver verwijderd van de VVD en het CDA.
Over een paar maanden zit Mark weer zonder werk. Misschien kan hij dan het stokje weer overpakkenquote:Op dinsdag 3 juni 2025 10:02 schreef Leandra het volgende:
[..]
Als PVV en VVD samen met een klein partijtje een meerderheid kunnen vormen gaan ze dat onder Dilan gewoon weer doen, om weer binnen een jaar te crashen.
Dat lijkt me niet.quote:Op dinsdag 3 juni 2025 10:02 schreef Leandra het volgende:
[..]
Als PVV en VVD samen met een klein partijtje een meerderheid kunnen vormen gaan ze dat onder Dilan gewoon weer doen, om weer binnen een jaar te crashen.
Dilan wordt de eerste vrouwelijke premier inderdaad.quote:Op dinsdag 3 juni 2025 09:59 schreef Leandra het volgende:
[..]
De ego's van andere partijen zijn daar ook te groot voor. Die willen zelf een MP leveren.quote:Op dinsdag 3 juni 2025 09:55 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
Zou hem opzich best weer als premier willen, maar dan van een kabinet met een wat ehm... stabielere samenstelling. Zie het hem echter niet nog een keer doen.
Dat zou ik niet erg vinden. Alleen bang dat ze opgegeten gaat worden door de rest van de Europese leiders. Dan heb ik liever Timmerfrans daarquote:Op dinsdag 3 juni 2025 10:03 schreef RotatoR het volgende:
[..]
Dilan wordt de eerste vrouwelijke premier inderdaad.
Dilan is niet de dictator ofzo. Ik kan me bijna niet voorstellen dat "men" bij de VVD nog iets met Wilders wil. Maar goed, misschien heb ik een net iets te rooskleurig beeld van ze. Het blijft de VVD. De partij die zich altijd als degelijk weet te presenteren maar bijna geen laagtes kent.quote:Op dinsdag 3 juni 2025 10:02 schreef Leandra het volgende:
[..]
Die lul van Volt denkt ook ineens weer kans te maken…quote:Op dinsdag 3 juni 2025 10:03 schreef Nattekat het volgende:
[..]
De ego's van andere partijen zijn daar ook te groot voor. Die willen zelf een MP leveren.
Ik snap er eigenlijk niets van.quote:Op dinsdag 3 juni 2025 10:01 schreef Tjacka het volgende:
Hopelijk kunnen we nog 4 jaar zonder Greeetje regeren. Dan komt hij toch wel langzaam op een moment dat hij richting zijn pensioen gaat.
Dilan waait met alle winden mee als het haar uitkomt.quote:Op dinsdag 3 juni 2025 09:52 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Denk je dat Dilan en Bontenbal met Wilders willen na dit debacle?
Tegenwoordig kan dat.quote:Op dinsdag 3 juni 2025 09:59 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ik verwacht straks Gaaf Iquote:Op dinsdag 3 juni 2025 09:22 schreef Snikkelbeer het volgende:
'Schoof I' ook echt, want 'Schoof II' zie jij gebeuren?
Bontenbal heeft net al uitgesproken niet met de PVV in een kabinet te stappen.quote:Op dinsdag 3 juni 2025 10:07 schreef SEMTEX het volgende:
[..]
Dilan waait met alle winden mee als het haar uitkomt.
Rechtse kiezers stappen niet over naar JA21.quote:Op dinsdag 3 juni 2025 09:59 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Ik denk niet dat de VVD zich nog een keer aan Wilders gaat branden. Aan de andere kant zitten we wel in een soort wurggreep: als rechtse kiezers nu overstappen naar JA21, wordt dat de volgende shitshow die niet op tijd genoeg competente mensen kan vinden.
GL/PvdA zit qua ideologie dan weer mijlenver verwijderd van de VVD en het CDA.
De afgelopen keer kreeg men het al kantje boord door de partij dat ze weer in zee gingen met Geert na het debacle een hele tijd geleden.quote:Op dinsdag 3 juni 2025 10:07 schreef SEMTEX het volgende:
[..]
Dilan gaat proberen flink wat zetels weg te roven bij de PVV met een migratie onvriendelijk partijprogramma.quote:Op dinsdag 3 juni 2025 10:07 schreef SEMTEX het volgende:
[..]
Dat accepteerd haar achterban (incl moi) echt niet.quote:Op dinsdag 3 juni 2025 10:07 schreef SEMTEX het volgende:
[..]
Ik eet nog liever m'n eigen stront.quote:
Mwah, ik durf wel te stellen dat de echt instabiele (opportunistische?quote:Op dinsdag 3 juni 2025 09:55 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Ik hoop voor JA21 dat ze niet meer dan één zetel halen, anders wordt het alleen maar geruzie.
Plucheplakker en politiek onbenul van het eerste uur Joost Eerdmans zit er toch nog?quote:Op dinsdag 3 juni 2025 10:09 schreef ChrisCarter het volgende:
[..]
Mwah, ik durf wel te stellen dat de echt instabiele (opportunistische?) elementen inmiddels de partij al hebben verlaten.
Wie?quote:Op dinsdag 3 juni 2025 10:11 schreef Dutchguy het volgende:
Wat ik me vooral afvraag: waar was Schoof?
Waarmee ze zich dan weer te ver verwijdert van Timmerfransje.quote:Op dinsdag 3 juni 2025 10:08 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Dilan gaat proberen flink wat zetels weg te roven bij de PVV met een migratie onvriendelijk partijprogramma.
Dan wordt de VVD weer de grootste en kunnen we weer 4 jaar het land afbreken, zoals we gewend waren onder Rutte.
Hij heeft het charisma van een bibliotheekmedewerker.quote:Op dinsdag 3 juni 2025 10:10 schreef Caland het volgende:
[..]
Plucheplakker en politiek onbenul van het eerste uur Joost Eerdmans zit er toch nog?
Die werd zelfs in de gemeentelijke politiek al door niemand serieus genomen.
Onzichtbaar. Heel anders dan Rutte of Harry Potter.quote:Op dinsdag 3 juni 2025 10:11 schreef Dutchguy het volgende:
Misschien wel de beste keuze op dit moment.quote:Op dinsdag 3 juni 2025 09:52 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Meest aannemelijk, maar het is geen klik.
Belangrijke voorwaarde is en blijft dat de partij zichzelf moet blijven doorontwikkelen - en dat gaat gelukkig steeds beter. Vooral voorkomen van NSC-achtige praktijken waarbij iets opgeblazen raakt, het ventiel (Omtzigt) scheurt en vervolgens alles leegloopt.quote:Op dinsdag 3 juni 2025 10:10 schreef Caland het volgende:
[..]
Plucheplakker en politiek onbenul van het eerste uur Joost Eerdmans zit er toch nog?
Die werd zelfs in de gemeentelijke politiek al door niemand serieus genomen.
Gok dat Geert gewoon weer ergens rond de 30 gaat uitkomen maar er niemand met hem wil buitenspelen.quote:Op dinsdag 3 juni 2025 10:12 schreef OmniRocket het volgende:
Ben benieuwd wat er uitkomt in september
Dat kan veel eenvoudiger. Ze kan Wilders de zwarte piet geven van deze breuk en PVV uitsluiten voor een volgend kabinet. Dan is er voor Wilders geen realistische kans op regeringsdeelname en loopt een deel van zijn stemmers over naar VVD om Timmermans 1 te voorkomen.quote:Op dinsdag 3 juni 2025 10:08 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Dilan gaat proberen flink wat zetels weg te roven bij de PVV met een migratie onvriendelijk partijprogramma.
Dan wordt de VVD weer de grootste en kunnen we weer 4 jaar het land afbreken, zoals we gewend waren onder Rutte.
Iedere partij weet nu: als Wilders z'n zin niet krijgt (terwijl er al een regeerakkoord ligt), trekt hij de stekker eruit.quote:Op dinsdag 3 juni 2025 10:12 schreef ChrisCarter het volgende:
[..]
Belangrijke voorwaarde is en blijft dat de partij zichzelf moet blijven doorontwikkelen - en dat gaat gelukkig steeds beter. Vooral voorkomen van NSC-achtige praktijken waarbij iets opgeblazen raakt, het ventiel (Omtzigt) scheurt en vervolgens alles leegloopt.
Maar OT: Zelfs al wordt de PVV weer de grootste met de komende verkiezingen, dan gaat door deze actie toch gegarandeerd niemand meer samenwerken met ze? Rutte-I was lang genoeg geleden om er nog overheen te kunnen stappen maar nu is het te vers.
quote:One year into power and the largest party in the Netherlands, Party for Freedom, is collapsing in the polls. In this video, we're taking a look at how PVV came to power, why its voters are unhappy, and what could happen next.
Precies. Alsof de gemiddelde tokkie erom geeft dat het kabinet is gevallen. Die gaan gewoon enorm goed op de one-liners van Greet. En dat hij de boel heeft laten klappen op migratie is natuurlijk een pluspunt. Dat hij verder nergens wat op heeft bereikt doet er voor de gemiddelde tokkie verder niet toe.quote:Op dinsdag 3 juni 2025 10:13 schreef Caland het volgende:
[..]
Gok dat Geert gewoon weer ergens rond de 30 gaat uitkomen maar er niemand met hem wil buitenspelen.
Wilders kon kiezen, of dingen regelen in het kabinet met zijn minister, of straks weer vanuit de oppositie gaan roeptoeteren.quote:Op dinsdag 3 juni 2025 10:06 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Ik snap er eigenlijk niets van.
Hij had nog 3 jaar om stappen te zetten met dit kabinet en in plaats daarvan trekt hij eenzijdig, als een stampende kleuter die zijn zin niet krijgt, de stekker er uit en... nu dan? Verwacht hij dat het in een volgend kabinet ineens anders is? Of begint hij, net als Omtzigt, ook overwerkt te raken en vindt hij het wel prima zo?
Die kan er ook weinig aan doen dat hij incompetente PVV prutsers in zijn kabinet heeft.quote:Op dinsdag 3 juni 2025 10:11 schreef Dutchguy het volgende:
Ja dus moet er een andere coalitie komen. Daar ben ik vooral benieuwd naar.quote:Op dinsdag 3 juni 2025 10:13 schreef Caland het volgende:
[..]
Gok dat Geert gewoon weer ergens rond de 30 gaat uitkomen maar er niemand met hem wil buitenspelen.
En dat deed hij de vorige keer ook al.quote:Op dinsdag 3 juni 2025 10:13 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Iedere partij weet nu: als Wilders z'n zin niet krijgt (terwijl er al een regeerakkoord ligt), trekt hij de stekker eruit.
Dat is niet echt een basis om 4 jaar op vooruit te plannen.
Ik denk niet dat dat het grootste probleem is met die gasten.quote:Op dinsdag 3 juni 2025 09:27 schreef Perox het volgende:
[..]
Ja balen zeg, nu krijgen we die genderneutrale toiletten helemaal niet meer weg.
Nederland heb een GROOT probleem!
Nee. Hij denkt dat zijn kiezers dit als zoete koek slikken en dat hij de grootste gaat worden dus hij MP gaat worden.quote:Op dinsdag 3 juni 2025 10:06 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Ik snap er eigenlijk niets van.
Hij had nog 3 jaar om stappen te zetten met dit kabinet en in plaats daarvan trekt hij eenzijdig, als een stampende kleuter die zijn zin niet krijgt, de stekker er uit en... nu dan? Verwacht hij dat het in een volgend kabinet ineens anders is? Of begint hij, net als Omtzigt, ook overwerkt te raken en vindt hij het wel prima zo?
Ik denk niet dat dat het grootste probleem is met die gasten.quote:Op dinsdag 3 juni 2025 09:27 schreef Perox het volgende:
[..]
Ja balen zeg, nu krijgen we die genderneutrale toiletten helemaal niet meer weg.
Nederland heb een GROOT probleem!
Serieus?quote:Op dinsdag 3 juni 2025 09:28 schreef CarbonC het volgende:
[..]
Weet ik niet. Ze deden toch al niets en nu is de geldstroom eindig.quote:Op dinsdag 3 juni 2025 10:17 schreef Hexagon het volgende:
Die PVV ministers zullen ook wel blij zijn dat ze in een klap werkloos zijn.
Paars IIIquote:Op dinsdag 3 juni 2025 10:16 schreef OmniRocket het volgende:
[..]
Ja dus moet er een andere coalitie komen. Daar ben ik vooral benieuwd naar.
Ach ja, voorlopig kunnen ze teren op een riante zak wachtgeld.quote:Op dinsdag 3 juni 2025 10:17 schreef Hexagon het volgende:
Die PVV ministers zullen ook wel blij zijn dat ze in een klap werkloos zijn.
En ik ben bang dat hij nog (deels) gelijk gaat krijgen ookquote:Op dinsdag 3 juni 2025 10:17 schreef Tjacka het volgende:
[..]
Nee. Hij denkt dat zijn kiezers dit als zoete koek slikken en dat hij de grootste gaat worden dus hij MP gaat worden.
Vergeet het vuurwerkverbod niet.quote:Op dinsdag 3 juni 2025 10:20 schreef Hexagon het volgende:
Maargoed door dit kabinet mogen we op een paar snippers snelweg 130 km per uur en mogen boeven 2 weken eerder uit de gevangenis.
Topwerk!
Ik denk niet dat hij bij nieuwe verkiezingen meer zetels zou halen dan bij de vorige verkiezingen.quote:Op dinsdag 3 juni 2025 10:20 schreef Ozewiezewozewalla het volgende:
[..]
En ik ben bang dat hij nog (deels) gelijk gaat krijgen ook
De PVV is al de grootste.quote:Op dinsdag 3 juni 2025 10:17 schreef Tjacka het volgende:
[..]
Nee. Hij denkt dat zijn kiezers dit als zoete koek slikken en dat hij de grootste gaat worden dus hij MP gaat worden.
Maar waarom stemmen ze nog steeds op hem? Omdat de andere partijen niet genoeg (lijken) te doen met de problemen die de immigratie met zich meebrengt.quote:Op dinsdag 3 juni 2025 10:14 schreef onlogisch het volgende:
[..]
Precies. Alsof de gemiddelde tokkie erom geeft dat het kabinet is gevallen. Die gaan gewoon enorm goed op de one-liners van Greet. En dat hij de boel heeft laten klappen op migratie is natuurlijk een pluspunt. Dat hij verder nergens wat op heeft bereikt doet er voor de gemiddelde tokkie verder niet toe.
Ik ben het met je eens, vriendquote:Op dinsdag 3 juni 2025 10:14 schreef onlogisch het volgende:
[..]
Precies. Alsof de gemiddelde tokkie erom geeft dat het kabinet is gevallen. Die gaan gewoon enorm goed op de one-liners van Greet. En dat hij de boel heeft laten klappen op migratie is natuurlijk een pluspunt. Dat hij verder nergens wat op heeft bereikt doet er voor de gemiddelde tokkie verder niet toe.
Omdat een aanzienlijk deel van Nederland behoorlijk dom is.quote:Op dinsdag 3 juni 2025 10:22 schreef OmniRocket het volgende:
[..]
Maar waarom stemmen ze nog steeds op hem? Omdat de andere partijen niet genoeg (lijken) te doen met de problemen die de immigratie met zich meebrengt.
En het ziet er niet naar uit dat de gemiddelde kiezer er veel van geleerd heeft. Klaar voor de volgende ronde!quote:Op dinsdag 3 juni 2025 10:18 schreef Mutant01 het volgende:
De dag die je wist dat zou komen..
Incompetentie, korte termijn visie, eigenbelang, we hebben er zelf voor gekozen.
Met groenlinks erbij is het nooit centrum-links.quote:Op dinsdag 3 juni 2025 10:08 schreef Mikeytt het volgende:
[..]
Rechtse kiezers stappen niet over naar JA21.
Verder slaat het natuurlijk nergens op dat de VVD en PvdA-GL 'mijlenver' van mekaar staan. We hebben het hier gewoon over centrum-rechts en centrum- tot centrum-links.
Het helpt allemaal weinig zolang een kwart van de kiezers te dom om te poepen is en op elke volksverlakker stemt die langsfietst.quote:Op dinsdag 3 juni 2025 10:21 schreef Farenji het volgende:
Maar wel fijn dat het wederom duidelijk is geworden dat er met extreem-rechts niet te regeren valt. Jammer dat het zo lang heeft geduurd. Zonde van de tijd, er is werkelijk niks van waarde bereikt en veel te veel kapot gemaakt door dat geteisem. Ik mag hopen dat alle partijen nooit meer iets met pvv te maken willen hebben. Misschien is nu de tijd, nu wilders opgetieft is, om met een spoedwet een verbod op ondemocratische partijen zonder leden erdoorheen te jassen.
Ik weet het niet. Er zijn altijd een hoop gedesillusioneerde proteststemmers, waarvan je nooit weet wat (en of) ze gaan kiezen. En een hoop van de vaste aanhang van Geert slikt alles voor zoete koek.quote:Op dinsdag 3 juni 2025 10:21 schreef PzKpfw het volgende:
[..]
Ik denk niet dat hij bij nieuwe verkiezingen meer zetels zou halen dan bij de vorige verkiezingen.
BBB met die halve overgebleven zetel zekerquote:Op dinsdag 3 juni 2025 10:24 schreef Mutant01 het volgende:
Maakt niet uit, ook al haalt hij meer zetels. Ik zie geen enkele andere partij met hem regeren, hooguit een JA21 of BBB.
quote:Op dinsdag 3 juni 2025 10:22 schreef Caland het volgende:
Omdat een aanzienlijk deel van Nederland behoorlijk dom is.
Caroline gaat dat graag willen, uiteraardquote:Op dinsdag 3 juni 2025 10:26 schreef cnoska het volgende:
Kan het kabinet nog een doorstart maken? Of is die kans erg klein?
Ik hoorde Caroline zoiets zeggen voor de camera, als eerste reactie.
En hoe gaat het nu verder met bv de problemen die bij het UWV zijn als het kabinet valt?
Ik denk dat daar dan ook voorlopig de rem op gaat?
Goed argument, daar gaan we verder mee komen.quote:Op dinsdag 3 juni 2025 10:22 schreef Caland het volgende:
[..]
30% in nederland is gewoon te dom om te schijtenquote:Op dinsdag 3 juni 2025 10:20 schreef Ozewiezewozewalla het volgende:
[..]
En ik ben bang dat hij nog (deels) gelijk gaat krijgen ook
Neuh, ook emet een demissionair kabinet kan je knopen doorhakken. Het is niet dat het land compleet tot stilstand komt.quote:Op dinsdag 3 juni 2025 10:26 schreef cnoska het volgende:
En hoe gaat het nu verder met bv de problemen die bij het UWV zijn als het kabinet valt?
JA21, BBB en FVD. Maar dat zal niet genoeg zijn voor een meerderheid.quote:Op dinsdag 3 juni 2025 10:24 schreef Mutant01 het volgende:
Maakt niet uit, ook al haalt hij meer zetels. Ik zie geen enkele andere partij met hem regeren, hooguit een JA21 of BBB.
Caroline weet wat er met BBB gebeurt bij nieuwe verkiezingen (vergelijkbaar met wat al die boeren doen met koeien die geen melk meer geven), dus die zal koste wat het kost proberen om het gezonken schip weer boven water te krijgen. Maar zonder PVV is het gewoon klaar.quote:Op dinsdag 3 juni 2025 10:26 schreef cnoska het volgende:
Oké ik dacht dat er heel veel stil zou vallen tot een nieuw kabinetquote:Op dinsdag 3 juni 2025 10:27 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Neuh, ook emet een demissionair kabinet kan je knopen doorhakken. Het is niet dat het land compleet tot stilstand komt.
BBB heeft 7 zetels, FVD 3 en JA21 1.quote:
Timmermans gaat Wilders echt niet overtreffen wat dit betreft.quote:Op dinsdag 3 juni 2025 10:18 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Ik denk niet dat dat het grootste probleem is met die gasten.
[..]
Serieus?
Christelijk milieu allochtonen geneuzel.
Wordt NL echt niet beter van.
Demagoog Timmermans gaat helemaal niets bereiken behalve een hoop onvrede en en nog meer polarisatie.
De overgrote meerderheid zelfs, daarom verbaast het me wel dat Wilders maar 37 zetels had.quote:Op dinsdag 3 juni 2025 10:22 schreef Caland het volgende:
[..]
Dat weet ik ook wel.quote:Op dinsdag 3 juni 2025 10:31 schreef luxerobots het volgende:
[..]
BBB heeft 7 zetels, FVD 3 en JA21 1.
Dat PVV daarmee een meerderheid gaat halen is onwaarschijnlijk.
Ja totdat de verkiezingsuitslagen binnen zijn. de VVD-wind waaide toen ook ineens met alle winden mee.quote:Op dinsdag 3 juni 2025 10:08 schreef PzKpfw het volgende:
[..]
Bontenbal heeft net al uitgesproken niet met de PVV in een kabinet te stappen.
Hoe zie je dat voor je?quote:Op dinsdag 3 juni 2025 10:26 schreef cnoska het volgende:
Eigenlijk bizar voor iemand die zelf via migratie het land is in gekomen.quote:Op dinsdag 3 juni 2025 10:08 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Heel veel van dat volk gaat niet naar de stembus. (zoals ik)quote:Op dinsdag 3 juni 2025 10:33 schreef TweedeKlum het volgende:
[..]
De overgrote meerderheid zelfs, daarom verbaast het me wel dat Wilders maar 37 zetels had.
Die moet de glimlach waarschijnlijk eerst van zijn gezicht vegen voor hij de reactie kan geven die hij al 12 maanden klaar heeft liggen.quote:Op dinsdag 3 juni 2025 10:31 schreef PzKpfw het volgende:
Duurt wel opvallend lang voordat Timmermans met een reactie komt.
Lekker op Timmerfransie stemmen, maatin.quote:Op dinsdag 3 juni 2025 10:34 schreef SEMTEX het volgende:
[..]
Eigenlijk bizar voor iemand die zelf via migratie het land is in gekomen.
Ik stem voor PVdD, pikquote:Op dinsdag 3 juni 2025 10:35 schreef Tjacka het volgende:
[..]
Lekker op Timmerfransie stemmen, maatin.
PROTESTSTEM
Twijfel tussen GL/PVDA en Volt.quote:
Volt is niet links.quote:Op dinsdag 3 juni 2025 10:38 schreef Tjacka het volgende:
[..]
Twijfel tussen GL/PVDA en Volt.
Ik zit eerder in het midden maar aangezien iedereen naar rechts gaat ga ik lekker naar links.
Doorstart?quote:
Helemaal niet bizar. De omstandigheden zijn behoorlijk veranderd.quote:Op dinsdag 3 juni 2025 10:34 schreef SEMTEX het volgende:
[..]
Eigenlijk bizar voor iemand die zelf via migratie het land is in gekomen.
Lekker maat.quote:Op dinsdag 3 juni 2025 10:38 schreef Tjacka het volgende:
[..]
Twijfel tussen GL/PVDA en Volt.
Ik zit eerder in het midden maar aangezien iedereen naar rechts gaat ga ik lekker naar links.
Nog meer asielzoekers, nog meer stikstofregels, nog een suikertaks er bij, nog meer accijns op brandstof.quote:Op dinsdag 3 juni 2025 10:35 schreef Nober het volgende:
Tijd voor Timmermans.
GLPvdA/VVD/NSC/D66/CDA/SP/PVDD/Volt/DENK
En door.
Nog meer armoede.quote:Op dinsdag 3 juni 2025 10:39 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Nog meer asielzoekers, nog meer stikstofregels, nog een suikertaks er bij, nog meer accijns op brandstof.
Maar we zijn wel van die strontboeren af dan.quote:Op dinsdag 3 juni 2025 10:39 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Nog meer asielzoekers, nog meer stikstofregels, nog een suikertaks er bij, nog meer accijns op brandstof.
Zelfs met de BBB in het kabinet ontkom je niet aan de stikstofregels.quote:Op dinsdag 3 juni 2025 10:39 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Waren er maar weer STERKE leiders zoals IJZEREN RITAquote:Op dinsdag 3 juni 2025 10:39 schreef Caland het volgende:
[..]
Lekker maat.
Ik zie mezelf meer als recht door zee
Niets nieuws onder de zon dus.quote:Op dinsdag 3 juni 2025 10:39 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Wat gaat timmermans bereiken dan?quote:Op dinsdag 3 juni 2025 10:32 schreef CarbonC het volgende:
[..]
Timmermans gaat Wilders echt niet overtreffen wat dit betreft.
Over luchtkastelen gesproken zeg, dat zie ik de VVD niet doen.quote:Op dinsdag 3 juni 2025 10:35 schreef Nober het volgende:
Tijd voor Timmermans.
GLPvdA/VVD/NSC/D66/CDA/SP/PVDD/Volt/DENK
En door.
Dat is een keuze. Papieren werkelijkheid geschapen door ambtenaren.quote:Op dinsdag 3 juni 2025 10:40 schreef SEMTEX het volgende:
[..]
Zelfs met de BBB in het kabinet ontkom je niet aan de stikstofregels.
quote:Op dinsdag 3 juni 2025 10:22 schreef Caland het volgende:
[..]
Omdat een aanzienlijk deel van Nederland de mensheid behoorlijk dom is.
En dat is nu juist wel waar behoefte aan is.quote:
Prachtige partij dus.quote:Op dinsdag 3 juni 2025 10:42 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Het nog pro-Europesere broertje van D66.
Jawel, die stellen het gewoon 5 jaar uitquote:Op dinsdag 3 juni 2025 10:40 schreef SEMTEX het volgende:
[..]
Zelfs met de BBB in het kabinet ontkom je niet aan de stikstofregels.
Met de totale versplintering in de politiek. En het feit dat VVD echt niet meer met de PVV gaat, zal er inderdaad wel een Paars+ variant komen.quote:Op dinsdag 3 juni 2025 10:45 schreef OmniRocket het volgende:
Het ligt eraan wat de VVD wilt, maar met de uitslag van de afgelopen verkiezingen kan er ook nu al een coalitie worden gemaakt van
PVDA-GL/NSC/VVD/D'66 , die komen uit op 78 zetels.
En last hebben van een slecht geheugen, want zonder het slechte geheugen van de mens zou politiek niet eens mogelijk zijn.quote:Op dinsdag 3 juni 2025 10:44 schreef The-BFG het volgende:
Omdat een aanzienlijk deel van Nederland de mensheid behoorlijk dom is.
De bruine tranen zullen vloeienquote:Op dinsdag 3 juni 2025 10:46 schreef matspontius het volgende:
Het met slijk gooien, elkaar zwart maken en elkaar afzeiken kan straks weer beginnen - stelletje kleuters
Denk je niet dat voormalig SP'er en PvdA'er Dilan Yeşilgöz links genoeg is?quote:Op dinsdag 3 juni 2025 10:42 schreef OmniRocket het volgende:
[..]
Over luchtkastelen gesproken zeg, dat zie ik de VVD niet doen.
quote:Op dinsdag 3 juni 2025 10:39 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Dit en nog meer polarisering en nog meer ellende in NL.quote:
Weet niet of dat nou zo verstandig is. Ik schat zo in dat de harde kern van de PVV, de zeg maar 19 tokkie-zetels, er altijd wel blijven. Maar die andere 18 zetels verwacht ik nou niet dat hij zomaar gaat houden. Dus als je de helft van de schreeuwlelijkerds in de 2e kamer wilt is even nieuwe verkiezingen misschien zo gek nog niet. Aan NSC heb je ook niet zo veel.quote:Op dinsdag 3 juni 2025 10:45 schreef OmniRocket het volgende:
Het ligt eraan wat de VVD wilt, maar met de uitslag van de afgelopen verkiezingen kan er ook nu al een coalitie worden gemaakt van
Heb je Wilders en Faber verteld dat ze aan de slag moesten?quote:Op dinsdag 3 juni 2025 10:47 schreef Red_85 het volgende:
[..]
[..]
Dit en nog meer polarisering en nog meer ellende in NL.
De politiek is echt een teringbende in NL en de samenleving heeft er last van. En die last gaat alleen maar heftiger worden met de linkse utopische sprookjes bende.
Jammer dat als je blanco stemt je stem niet als lege zetel gezien wordt. Want deze politiek kan echt helemaal niets.
Nou dat zal een succes worden. Die komen helemaal tot geen enkel besluit.quote:Op dinsdag 3 juni 2025 10:45 schreef OmniRocket het volgende:
Welke zeggenschap?quote:Op dinsdag 3 juni 2025 10:43 schreef matspontius het volgende:
Mooi, nieuwe verkiezingen. PVV nog groter en meer zeggenschap.
Ze willen wel maar het mag allemaal niet van EU/Raad van State/rechter etcetera.quote:Op dinsdag 3 juni 2025 10:44 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
En dat is nu juist wel waar behoefte aan is.
Maar met NSC en VVD is er niks nieuws mogelijk. Dat is D66 in een ander jasje.
Er is vaste een deel van de PVV achterban die dit ook weer een "meesterzet" vindt.quote:Op dinsdag 3 juni 2025 10:47 schreef WismutVeilchen83 het volgende:
[..]
Weet niet of dat nou zo verstandig is. Ik schat zo in dat de harde kern van de PVV, de zeg maar 19 tokkie-zetels, er altijd wel blijven. Maar die andere 18 zetels verwacht ik nou niet dat hij zomaar gaat houden. Dus als je de helft van de schreeuwlelijkerds in de 2e kamer wilt is even nieuwe verkiezingen misschien zo gek nog niet. Aan NSC heb je ook niet zo veel.
Nu Omtzigt gestopt is, is dat wel klaar ja.quote:Op dinsdag 3 juni 2025 10:47 schreef WismutVeilchen83 het volgende:
[..]
Weet niet of dat nou zo verstandig is. Ik schat zo in dat de harde kern van de PVV, de zeg maar 19 tokkie-zetels, er altijd wel blijven. Maar die andere 18 zetels verwacht ik nou niet dat hij zomaar gaat houden. Dus als je de helft van de schreeuwlelijkerds in de 2e kamer wilt is even nieuwe verkiezingen misschien zo gek nog niet. Aan NSC heb je ook niet zo veel.
Zou het misschien kunnen komen omdat die realistische plannen hebben die wel aan geldende wet & regelgeving voldoen?quote:Op dinsdag 3 juni 2025 10:49 schreef Nober het volgende:
[..]
Ze willen wel maar het mag allemaal niet van EU/Raad van State/rechter etcetera.
Over links mag het op wonderbaarlijke wijze vast wel.
En met realistische plannen bedoel jij het wegjagen van de Nederlandse industrie om het wereldwijde klimaat te redden?quote:Op dinsdag 3 juni 2025 10:51 schreef WismutVeilchen83 het volgende:
[..]
Zou het misschien kunnen komen omdat die realistische plannen hebben die wel aan geldende wet & regelgeving voldoen?
Zoals het negeren van de dublinakkoorden?quote:Op dinsdag 3 juni 2025 10:51 schreef WismutVeilchen83 het volgende:
[..]
Zou het misschien kunnen komen omdat die realistische plannen hebben die wel aan geldende wet & regelgeving voldoen?
Schoof is een slapjanus.quote:
Om ze vervolgens in china nog harder mensen uit te buiten en nog harder te kunnen uitstoten.quote:Op dinsdag 3 juni 2025 10:52 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
En met realistische plannen bedoel jij het wegjagen van de Nederlandse industrie om het wereldwijde klimaat te redden?
Was ook de oplossing niet inderdaad.quote:Op dinsdag 3 juni 2025 10:53 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Schoof is een slapjanus.
Laat hem met pensioen gaan.
Oh ja, dat is het einddoel. Heerlijke polariserende stelling. Want dat is natuurlijk wat aan de hand is.quote:Op dinsdag 3 juni 2025 10:52 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
En met realistische plannen bedoel jij het wegjagen van de Nederlandse industrie om het wereldwijde klimaat te redden?
Straks komt 'hou elkaar vast'quote:Op dinsdag 3 juni 2025 10:53 schreef Lokale_Notabele het volgende:
Eigenlijk had Wilders de stekker er al uit moeten trekken toen er geen bord bij AZC Ter Apel neergezet mocht worden met de tekst: " hier wordt gewerkt aan uw terugkeer". Als dat al niet lukt dan kun je het wel vergeten om de echte problemen op te lossen. Dit land is reddeloos verloren. #gameover
quote:Op dinsdag 3 juni 2025 10:53 schreef Lokale_Notabele het volgende:
Eigenlijk had Wilders de stekker er al uit moeten trekken toen er geen bord bij AZC Ter Apel neergezet mocht worden met de tekst: " hier wordt gewerkt aan uw terugkeer". Als dat al niet lukt dan kun je het wel vergeten om de echte problemen op te lossen. Dit land is reddeloos verloren. #gameover
Dat is inderdaad wat aan de hand is. Of zie ik dat verkeerd?quote:Op dinsdag 3 juni 2025 10:54 schreef WismutVeilchen83 het volgende:
[..]
Oh ja, dat is het einddoel. Heerlijke polariserende stelling. Want dat is natuurlijk wat aan de hand is.
Ach ja die hopen nog altijd dat ze geen eigen risico hoeven te betalen en al die andere loze beloftesquote:Op dinsdag 3 juni 2025 10:49 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Er is vaste een deel van de PVV achterban die dit ook weer een "meesterzet" vindt.
Die blijven toch wel stemmen idd.
Ja echt supervervelend dat iedereen zich heeft te houden aan geldende wetten en verdragen.quote:Op dinsdag 3 juni 2025 10:55 schreef harrievankempen het volgende:
Prima beslissing van PVV. Kabinetspartijen NSC, BBB en vooral VVD hebben zich star verschuilend en vastgehouden aan de wetten, regels en verdragen die in de vorige (VVD) kabinetten gemaakt zijn zonder te kijken wat er in de huidige maatschappij gebeurd. Hierdoor is alles lam komen te liggen.
Dat is inderdaad vervelend want het maakt rechts en conservatief beleid nagenoeg onmogelijk.quote:Op dinsdag 3 juni 2025 10:57 schreef Caland het volgende:
[..]
Ja echt supervervelend dat iedereen zich heeft te houden aan geldende wetten en verdragen.
Bedankt voor deze inzage in het hoofd van een wereldvreemd individu die blind valt voor de mooie woorden van Wilders. Ik vroeg me al af hoe jouw soort hierover dacht.quote:Op dinsdag 3 juni 2025 10:55 schreef harrievankempen het volgende:
Prima beslissing van PVV. Kabinetspartijen NSC, BBB en vooral VVD hebben zich star verschuilend en vastgehouden aan de wetten, regels en verdragen die in de vorige (VVD) kabinetten gemaakt zijn zonder te kijken wat er in de huidige maatschappij gebeurd. Hierdoor is alles lam komen te liggen.
Balen ja, dan moet je zelf dus met deugdelijke wetsvoorstellen komen en dat was voor Faber net iets teveel gevraagd; werken voor haar geld.quote:Op dinsdag 3 juni 2025 11:00 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Dat is inderdaad vervelend want het maakt rechts en conservatief beleid nagenoeg onmogelijk.
Je moet doen wat je afgesproken hebt.quote:Op dinsdag 3 juni 2025 10:43 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Dat is een keuze. Papieren werkelijkheid geschapen door ambtenaren.
Mwa het is Zweden wel gelukt om het strengste asielbeleid ooit in te voeren. De PVV is gewoon incompetent.quote:Op dinsdag 3 juni 2025 11:00 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Dat is inderdaad vervelend want het maakt rechts en conservatief beleid nagenoeg onmogelijk.
quote:Op dinsdag 3 juni 2025 11:02 schreef MisterFox het volgende:
Yessss!!!
Hopen op veel meer PVV zetels deze keer
Hier gaat iets gruwelijk mis.quote:
Zelfs toen er door de coalitie werd aangegeven dat Faber haar beleid gewoon kan uitvoeren was de eerste reactie van Geertje de stekker eruit trekken.quote:Op dinsdag 3 juni 2025 11:03 schreef RotatoR het volgende:
[..]
Mwa het is Zweden wel gelukt om het strengste asielbeleid ooit in te voeren. De PVV is gewoon incompetent.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |