beetje lastig met snel opstijgenquote:Op zondag 1 juni 2025 18:13 schreef BlaZ het volgende:
Het vreemde is eigenlijk dat dit soort vliegtuigen niet gewoon in hangars geparkeerd staan.
Weinig mensen hadden verwacht dat strategische bommenwerpers prooi konden vallen aan ultra kleine, super goedkope drones.quote:Op zondag 1 juni 2025 18:13 schreef BlaZ het volgende:
Het vreemde is eigenlijk dat dit soort vliegtuigen niet gewoon in hangars geparkeerd staan.
Schadeformuliertje naar de verzekeraar lekt vast wel uit.quote:Op zondag 1 juni 2025 18:13 schreef ExTec het volgende:
[..]
Ja, oekraine stuurt gewoon een mannetje, die het allemaal ff noteert.
quote:Op zondag 1 juni 2025 18:26 schreef Kriegel het volgende:
[..]
Schadeformuliertje naar de verzekeraar lekt vast wel uit.
Asymetrische oorlogsvoering is niet Ruslands forté.quote:
Aan de blur op de ramen te zien wilde Oekraïne liever niet dat de plek gevonden werd. Hopelijk heeft dit geen gevolgen verderquote:
Locatie is vlakbij een van de getroffen vliegvelden.quote:Op zondag 1 juni 2025 18:46 schreef ach het volgende:
[..]
Aan de blur op de ramen te zien wilde Oekraïne liever niet dat de plek gevonden werd. Hopelijk heeft dit geen gevolgen verder
Een vrachtauto is uitgebrand in de Amurregio aangetroffen, het doel was een nog grotere aanval.quote:Op zondag 1 juni 2025 18:42 schreef over_hedge het volgende:
Maar zijn dus meerdere van dit soort vrachtwagens gebruikt. Dan ben ik heel erg benieuwd of dat de enige waren. Of dat er inmiddels al meer over de grens zijn. En we meer vuurwerk kunnen verwachten
Er waren in ieder geval beelden van een brandende vrachtwagen in de buurt van het 5e vliegveld. Die heeft het niet gehaald.quote:Op zondag 1 juni 2025 18:42 schreef over_hedge het volgende:
Maar zijn dus meerdere van dit soort vrachtwagens gebruikt. Dan ben ik heel erg benieuwd of dat de enige waren. Of dat er inmiddels al meer over de grens zijn. En we meer vuurwerk kunnen verwachten
Hoezo niet?quote:Op zondag 1 juni 2025 19:00 schreef AchJa het volgende:
[..]
Wat die dingen ooit nieuw gekost hebben is natuurlijk niet heel relevant.
Belangrijker is wat het nu kost (vooral gemeten in tijd) om ze weer te vervangen.quote:Op zondag 1 juni 2025 19:00 schreef AchJa het volgende:
[..]
De dagwaarde is gegarandeerd lager dan de vervangingswaarde.quote:Op zondag 1 juni 2025 19:00 schreef AchJa het volgende:
[..]
Waren deze vliegtuigen überhaupt operationeel in dit conflict? (Gezien de grote afstand)quote:Op zondag 1 juni 2025 19:08 schreef JopieKlaassen het volgende:
[..]
Belangrijker is wat het nu kost (vooral gemeten in tijd) om ze weer te vervangen.
Eerst maar eens de totale schade afwachten al zal het lastig zijn om daar 100% duidelijkheid over te krijgen. SBU zal het bij 41 houden, Rusland zal zwijgen of het in ieder geval flink downplayen.
Klopt. Het gaat er uiteindelijk over of deze vliegtuigen van waarde waren voor Rusland.quote:Op zondag 1 juni 2025 19:00 schreef AchJa het volgende:
[..]
Ja dat tweede bedoel ik. Als je dan toch dit soort vrachtwagens hebt. Breng je er eerst een shitload over de grens. Voor je de eerste aanval in zet.quote:Op zondag 1 juni 2025 18:56 schreef DrMarten het volgende:
[..]
Er waren in ieder geval beelden van een brandende vrachtwagen in de buurt van het 5e vliegveld. Die heeft het niet gehaald.
Maar ik lach me rot als er nog een stuk of wat er en der geparkeerd staan en we de komende dagen nog meer van dit soort acties zien. Al denk ik dat dit het wel was voorlopig.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |