Tot nu toe 8 confirmed (inclusief een AN-12 CUB). Het zal nog wel wat oplopen schat ik zo in maar "een paar squadrons" zijn vooralsnog redelijk overdreven.quote:Op zondag 1 juni 2025 17:43 schreef Ulx het volgende:
Tjongejonge. Rusland heeft maar een paar squadrons strategische bommenwerpers verloren hoor. Om daar nu zo van in paniek te raken.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.<signature here>.
Het westen (wij) zijn van de HAS (Hardened Aircraft Shelters).quote:Op zondag 1 juni 2025 17:29 schreef Glazenmaker het volgende:
Ik gok dat heel wat militaire planners het druk gaan krijgen de komende maand. Met twee sloop trailers en wat goedkope drones kun je blijkbaar de gehele Nederlandse luchtmacht wegvagen in een uurtje.
Wat ik zie en lees op de verschillende kanalen en niet 4 vliegtuigen op 1 locatie in 8 verschillende hoeken filmen en dus op 32 vliegtuigen uitkomen ofzo.quote:
Rusland schijnt ze ook wel nuttig te zijn gaan vinden, dus Oekraïne slaat nog even toe voor al dat vliegspul netjes onder een afdakje staat.quote:Op zondag 1 juni 2025 18:00 schreef AchJa het volgende:
[..]
Het westen (wij) zijn van de HAS (Hardened Aircraft Shelters).
De kans dat een bommenwerper door een dronestrike niet direct in een vuurbal verandert is redelijk groot. Het zijn tenslotte militaire toestellen die wel tegen een stootje zouden moeten kunnen. Dus zeg twee keer dat aantal erbij met lichtere of slecht zichtbare schade en je komt aardig in de buurt van 2-3 squadrons aan bommenwerpers.quote:Op zondag 1 juni 2025 17:55 schreef AchJa het volgende:
[..]
Tot nu toe 8 confirmed (inclusief een AN-12 CUB). Het zal nog wel wat oplopen schat ik zo in maar "een paar squadrons" zijn vooralsnog redelijk overdreven.
Misschien dat ze daarna nog her en der wat schepen kunnen laten zinkenquote:Op zondag 1 juni 2025 18:03 schreef Perrin het volgende:
[..]
Rusland schijnt ze ook wel nuttig te zijn gaan vinden, dus Oekraïne slaat nog even toe voor al dat vliegspul netjes onder een afdakje staat.
Een bommenwerper is niet ontworpen om "tegen een stootje te kunnen" maar om vanaf grote hoogte/ onder de radar bommen te leveren.quote:Op zondag 1 juni 2025 18:06 schreef Ulx het volgende:
[..]
De kans dat een bommenwerper door een dronestrike niet direct in een vuurbal verandert is redelijk groot. Het zijn tenslotte militaire toestellen die wel tegen een stootje zouden moeten kunnen. Dus zeg twee keer dat aantal erbij met lichtere of slecht zichtbare schade en je komt aardig in de buurt van 2-3 squadrons aan bommenwerpers.
Ja, oekraine stuurt gewoon een mannetje, die het allemaal ff noteert.quote:Op zondag 1 juni 2025 18:10 schreef inslagenreuring het volgende:
Een accuraat beeld van de schade moet vrij snel beschikbaar zijn.
Ik neem aan dat er ten alle tijden redelijk wat brandstof aan boord is, om direct op te kunnen stijgen indien er een aanval aankomt.quote:Op zondag 1 juni 2025 18:06 schreef Ulx het volgende:
[..]
De kans dat een bommenwerper door een dronestrike niet direct in een vuurbal verandert is redelijk groot. Het zijn tenslotte militaire toestellen die wel tegen een stootje zouden moeten kunnen. Dus zeg twee keer dat aantal erbij met lichtere of slecht zichtbare schade en je komt aardig in de buurt van 2-3 squadrons aan bommenwerpers.
Dat zal tegenvallen. Want het is voor de Russen bijzonder oninteressant om die informatie te delen.quote:Op zondag 1 juni 2025 18:10 schreef inslagenreuring het volgende:
Een accuraat beeld van de schade moet vrij snel beschikbaar zijn.
De satellietbeelden zullen nog wel komen, niet?quote:Op zondag 1 juni 2025 18:13 schreef ExTec het volgende:
[..]
Ja, oekraine stuurt gewoon een mannetje, die het allemaal ff noteert.
En anders kunnen we er heus wel vanuit gaan dat rus soldaten "echt wel" van werkelijk elk brandend vliegtuig een filmpje op telegram gooit.
Ja, en die laten een momentopname zien, die laten bv niet zien dat een vliegtuig in de tussentijd weggesleept is.quote:Op zondag 1 juni 2025 18:15 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
De satellietbeelden zullen nog wel komen, niet?
Rusland zal zich, zover landinwaarts, veilige gevoeld hebben.quote:Op zondag 1 juni 2025 18:13 schreef BlaZ het volgende:
Het vreemde is eigenlijk dat dit soort vliegtuigen niet gewoon in hangars geparkeerd staan.
Oh, dat komt wel.quote:Op zondag 1 juni 2025 18:17 schreef ExTec het volgende:
[..]
Ja, en die laten een momentopname zien, die laten bv niet zien dat een vliegtuig in de tussentijd weggesleept is.
Deze aanvallen waren in gebieden waar er al eerder aanvallen uitgevoerd zijn, dat lijkt me dus geen geldig excuus.quote:Op zondag 1 juni 2025 18:18 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Rusland zal zich, zover landinwaarts, veilige gevoeld hebben.
Ja, klopt, die slag is ook 85 jaar geleden.quote:Op zondag 1 juni 2025 18:20 schreef inslagenreuring het volgende:
De verliezen ten tijde van de echte Pearl harbor zijn ook vrij raadpleegbaar dus ik kijk uit naar de inventarisatie.
Maar blijkbaar heeft dat mannetje er toch 41 geteld...quote:Op zondag 1 juni 2025 18:13 schreef ExTec het volgende:
Ja, oekraine stuurt gewoon een mannetje, die het allemaal ff noteert.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |