Ja, het gaat er om hoe vroeg je er mee bent begonnen etc en zelfs dan is de bouw een issue voor veel sporten, die is ook niet gelijk. Het blijft een lastige kwestie en het ligt ook aan het niveau en of er geld mee gemoeid is etc welke keuze er gemaakt zou moeten worden. En hoe dit voor algemene agenda’s wordt gebruikt is dan wel weer kwalijk, maar het klinkt in ieder geval alsof het deze keer niet de juiste afweging was.quote:Op zondag 1 juni 2025 13:42 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Hormoonremmers doen niet zoveel, voor atletiek is het verschil na de puberteit zo enorm groot dat het onoverbrugbaar is. De man met veruit de laagste hoeveelheid testosteron produceert nog steeds veel meer dan de vrouw met de hoogste hoeveelheid.
Ik vind niet dat je het een 16-jarige puber zelf kwalijk moet nemen dat die ergens aan meedoet wanneer het mag. Die kritiek moet je wat mij betreft richten op de mensen die dit mogelijk maken.quote:Op zondag 1 juni 2025 14:12 schreef Zorro het volgende:
Ik vind het vooral wat zeggen over de persoon die denkt dat het leuk is om als omgebouwde man zo even makkelijk wat prijzen te pakken. Dan ben je ook een erg laag gevallen figuur.
Precies dit. Goed verwoord.quote:Op zondag 1 juni 2025 08:20 schreef Qarrad het volgende:
Deze discussie kan toch prima gevoerd worden zonder denigrerende opmerkingen? Het punt is niet of ze mooi of lekker is, maar of ze een oneerlijk voordeel heeft bij het sporten.
Dat laatste lijkt me evident. Ik vind het vreselijk voor haar, ze heeft er niet om gevraagd om in het verkeerde lichaam geboren te worden en gelukkig woont ze ergens waar ze behandeld heeft kunnen worden. Alleen betekent haar situatie ook dat ze toch wat één ding betreft niet als elke andere vrouw mee kan doen. Dat is uitermate pijnlijk voor haar, maar anders is het oneerlijk voor alle andere atletes.
Die hele oeverloze herhaling van zetten of transgenders nu wel of niet echt bestaan of er wel of niet uitzien is niet nodig verder.
Op zich geen slechte oplossing. Maar dat zou dan voor de gehele top 10 moeten gelden. En dan wordt het voor haar toch ook al snel een 'spek en bonen' verhaal. Wat ook sneu is.quote:Op zondag 1 juni 2025 06:30 schreef Kijkertje het volgende:
Bij het verspringen was Hernandez tweede:
Bekijk deze YouTube-video
[..]
Blijkbaar hebben ze in California een nieuwe regel bedacht zodat Hernandez toch mee kon doen: daar waar Hernandez in de medailles valt krijgt ook de 'biologische' vrouw die na haar eindigt dezelfde medaille.
[..]
Een geschminkte vent.quote:Op zaterdag 31 mei 2025 23:16 schreef voetbalmanager2 het volgende:
Zestienjarig meisje of iets anders. Zeg het maar..............
[ afbeelding ]
Ik denk dat niemand zich laat ombouwen om goud te pakken op iets kansloos als de hink-stap-sprong, waarbij letterlijk vrijwel niemand weet wie de regerend olympisch kampioen is, en al helemaal niet met deze controverse en al dit gedoe erbij.quote:Op zondag 1 juni 2025 14:12 schreef Zorro het volgende:
Ik vind het vooral wat zeggen over de persoon die denkt dat het leuk is om als omgebouwde man zo even makkelijk wat prijzen te pakken. Dan ben je ook een erg laag gevallen figuur.
Ik voel me jong. Mag ik nu ook bij de U19 of zo gaan wielrennen?quote:Dat ze als vrouw mee mag doen aan competities lijkt me in beginsel wenselijk; ze voelt zich daadwerkelijk vrouw
Klinkt als een fijne sci-fi film.quote:Op zondag 1 juni 2025 15:20 schreef tizitl2 het volgende:
[..]
Zij is gewoon oprecht in een verkeerd lichaam geboren, das al rot en moeilijk genoeg.
Foekje haar leven is behoorlijk verknalt doordat er aan haar geslacht werd getwijfeld. Een andere tijd dus. BTW later is uit DNA materiaal gebleken dat ze onomstotelijk vrouw was. Maar trainer Blankers wilde wel heel erg graag dat zijn vrouw Fanny kampioen zou worden. Had Foekje mogen meedoen hadden we geen vliegende huisvrouw gehad maar een waardige winnares.quote:Op zondag 1 juni 2025 07:14 schreef raptorix het volgende:
[..]
Het probleem is dat er altijd mensen zullen blijven bestaan die niet 100% vrouw of man zijn, wij hadden ons eigen geval die trouwens schandalig behandeld is: https://nl.wikipedia.org/wiki/Foekje_Dillema
Zij is zelf nou ook niet echt bepaald het symbool van sportiviteit, dus laten we wat dat betreft vooral niet het goede moraal zoekenquote:Op zondag 1 juni 2025 18:56 schreef Cockwhale het volgende:
Wel triest dat mensen meteen moeten vervallen in beledigingen. Het is nog een kind nota bene... Dat er dan een stel volwassenen langs de kant staan die schreeuwen dat ze een man is, kom op zeg. Ga je druk maken om je eigen asociale kutkop en issues. Ja, het is niet bepaald eerlijk, maar kan zij daar iets aan doen?
quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Waar moet ze dan gaan sporten?quote:Op zondag 1 juni 2025 18:59 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Zij is zelf nou ook niet echt bepaald het symbool van sportiviteit, dus laten we wat dat betreft vooral niet het goede moraal zoeken
quote:Op zondag 1 juni 2025 08:20 schreef Qarrad het volgende:
Deze discussie kan toch prima gevoerd worden zonder denigrerende opmerkingen? Het punt is niet of ze mooi of lekker is, maar of ze een oneerlijk voordeel heeft bij het sporten.
Dat laatste lijkt me evident. Ik vind het vreselijk voor haar, ze heeft er niet om gevraagd om in het verkeerde lichaam geboren te worden en gelukkig woont ze ergens waar ze behandeld heeft kunnen worden. Alleen betekent haar situatie ook dat ze toch wat één ding betreft niet als elke andere vrouw mee kan doen. Dat is uitermate pijnlijk voor haar, maar anders is het oneerlijk voor alle andere atletes.
Die hele oeverloze herhaling van zetten of transgenders nu wel of niet echt bestaan of er wel of niet uitzien is niet nodig verder.
Het ook heel zielig, maar een vergelijkbaar voorbeeld is iemand die er van droomt om f35 vlieger te worden, maar daar veel te lang voor is. Daar passen we ook niet de gehele vloot voor aan.quote:Op zondag 1 juni 2025 19:20 schreef Nexum het volgende:
Lijkt me lastig voor trans vrouwen. Er zijn ook te weinig trans topsporters om aparte categorieën daarvoor te bewerkstelligen.
Nee, dat is niet het punt. In ieder geval, als je geen chronische puber bent geblevenquote:
Dus Trump gaat zich druk maken om sport op een of andere High School. Wat een micromanagement. Kan het schoolbestuur daar niet gewoon over besluiten?quote:Op zondag 1 juni 2025 13:38 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Dat linkt leuk, maar dit gaat over high school sport. Daar bepaalt de politiek weldegelijk.
Daarom heeft Trump hier toch echt een punt, de federale wet die sport voor meisjes op school regelt is hier van toepassing. Zonder die wet was er helemaal geen meisjes en vrouwensport in het land. Dat Trump dan weer overreageert door te dreigen met van alles en nog wat slaat natuurlijk nergens op, maar ja. Trump gaat altijd te ver, dat is zijn hele hebben en houden.
Gelukkig is deze ophef er nu alleen maar omdat het veel minder voorkomt, de meeste staten laten dit gewoon niet meer toe maar in California (en Maine) lopen ze altijd wat achter.
Nou ja, het is 1 van zijn campagnepunten geweest en heeft waarschijnlijk mede voor zijn overwinning gezorgd (omdat Kamala niet echt met een weerwoord kon komen, net als bij andere onderwerpen). Dus ik kan me wel voorstellen dat hij wil laten zien dat hij dat deel van zijn beloftes wel kan nakomen.quote:Op zondag 1 juni 2025 20:33 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Dus Trump gaat zich druk maken om sport op een of andere High School. Wat een micromanagement. Kan het schoolbestuur daar niet gewoon over besluiten?
Wat is het volgende? Dat hij gaat bepalen of je bij trefbal mag koppen of niet?
Mee eens hoor, ik weet de oplossing ook niet hiervoor. Feitelijk gezien hebben ze gewoon een voorsprong. Maar transvrouwen verdienen het ook om mee te kunnen doen aan topsport (zonder dat dit oneerlijk is tegenover niet transvrouwen).quote:Op zondag 1 juni 2025 19:25 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Het ook heel zielig, maar een vergelijkbaar voorbeeld is iemand die er van droomt om f35 vlieger te worden, maar daar veel te lang voor is. Daar passen we ook niet de gehele vloot voor aan.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |