Zou me niets verbazen als de Pro Israël mensen hier dit volledig ondersteunen. Terwijl ze jaren daarvoor moord en brand schreeuwden over de cancel culturequote:Op zaterdag 31 mei 2025 14:52 schreef xpompompomx het volgende:
Tot zover de onder maga-cultisten zo geroemde freedom of speach en de kleine overheid die je met rust laat.
Dit heeft niets met conservatisme te maken. Nu.nl is joop light, de berichtgeving is zeer gekleurd. Helaas is het de enige Nederlandstalige medium die er iets over schrijftquote:Op zaterdag 31 mei 2025 14:50 schreef inXs het volgende:
Dat is niet wat er gebeurd en staat. Dit is wat er gebeurt als rechts conservatief aan de macht komt met een stevige christelijke religieuze inslag en achtergrond. Dat hele project esther, project 2025 en helemaal dat ultra conservatieve christelijke heritage foundation is natuurlijk uitermate kansloos, maar de reden dat kerk, staat en recht ooit gescheiden zijn. Dus ook de reden dat een religie nooit politiek mag worden. In dit geval bepaalt deze specifieke religieuze insteek straks het onderwijs, het recht, etc. Met als doel een paar rijken nog rijker maken. Religie en conservatisme worden letterlijk boven de wet geplaatst en ze hebben hun pijlen gericht op minderheden die ‘anti’ christelijk zijn, althans, volgend 1 of ander sprookjesboek.
Wat leren we hiervan? Religie en conservatisme mogen nooit domineren in de politiek.
Iedereen heeft recht op een mening, het <Weg> gaat verder en is actief aan het haatzaaien.quote:Op zaterdag 31 mei 2025 14:58 schreef Ali_boo het volgende:
[..]
Zou me niets verbazen als de Pro Israël mensen hier dit volledig ondersteunen. Terwijl ze jaren daarvoor moord en brand schreeuwden over de cancel culture
Mensen intimideren, gebouwen slopen, voetgangers omverrijden, de politie bekogelen met stenen is bij wet verboden. En heeft niets met protesteren te maken.quote:Op zaterdag 31 mei 2025 15:08 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Iedereen heeft recht op een mening, het <Weg> gaat verder en is actief aan het haatzaaien.
Ik vertrouw alleen Trump en kornuiten niet om dit correct aan te pakken. Sterker nog, Pallie is de stok om mee te slaan. Onder het mom van Palliebestrijding gaat er een hoop onderdrukking en repressie plaatsvinden.
Wat er gebeurt heeft er zeker wel mee te maken;quote:Op zaterdag 31 mei 2025 15:03 schreef Ali_boo het volgende:
[..]
Dit heeft niets met conservatisme te maken. Nu.nl is joop light, de berichtgeving is zeer gekleurd. Helaas is het de enige Nederlandstalige medium die er iets over schrijft
Check een van die andere bronnen in de OP
Geen wonder dat dat wetsartikel zolang ongewijzigd is gebleven, het is een nogal logische namelijk. Dat zulke mensen toch binnenkomen is wat relatief nieuw is schat ik.quote:Minister van Buitenlandse Zaken Marco Rubio beroept zich onder meer op een obscuur, nooit eerder gebruikt wetsartikel uit 1952, dat zijn ministerie de bevoegdheid geeft om niet-staatsburgers uit te zetten als zij "vijandig staan ten opzichte van de buitenlandse en nationale veiligheidsbelangen" van de VS.
Gaat niet alleen om de internationale studenten hequote:Op zaterdag 31 mei 2025 15:24 schreef RotatoR het volgende:
Niet meer dan logisch dat internationale studenten worden uitgezet. Ga maar in eigen land de boel afbreken.
quote:De regering richt haar pijlen sinds begin deze maand op mensen met een permanente verblijfsvergunning of (studenten)visum, die betrokken waren bij Gaza-protesten op universiteiten
Euh. ... De pro Pali's laten niks toe. Elk Christelijk/Joods/Israeli's feestje, herdenking dienst word verstoord met intimiderende, vernederende en geweldadige acties.quote:Op zaterdag 31 mei 2025 14:58 schreef Ali_boo het volgende:
[..]
Zou me niets verbazen als de Pro Israël mensen hier dit volledig ondersteunen. Terwijl ze jaren daarvoor moord en brand schreeuwden over de cancel culture
Voor de zekerheid scharen we je maar onder de pro-genocide hoek.quote:Op zaterdag 31 mei 2025 15:53 schreef LXIV het volgende:
Ik ben trouwens niet anti-Israel (wel anti-Netanyahu en zijn manier van optreden). Ik ben ook niet anti-semitisch.
Wel ben ik anti-(anti-(anti-semitisme), dus tegen het monddood maken van pro-pallie protesten. Wat is dat dan?
Pro-genocide op Joden of Palestijnen?quote:Op zaterdag 31 mei 2025 15:56 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Voor de zekerheid scharen we je maar onder de pro-genocide hoek.
Groet, Queers for Palestine.
God gave us our land! This is our land. You are antisemitic.
Groet, Hilltop Youth.
Dan zou je juist tegen dit soort groepen die misbruik maken van het demonstratie recht moeten zijn.quote:Op zaterdag 31 mei 2025 15:53 schreef LXIV het volgende:
Ik ben trouwens niet anti-Israel (wel anti-Netanyahu en zijn manier van optreden). Ik ben ook niet anti-semitisch.
Wel ben ik anti-(anti-(anti-semitisme), dus tegen het monddood maken van pro-pallie protesten. Wat is dat dan?
Kijk, als mensen tijdens een demonstratie vernielingen aanrichten dan pak je ze gewoon op en breng je ze voor de politierechter. Het maakt daarbij niets uit wat het onderwerp van de demonstratie was. Of het nu ging om Palestina, kernenergie of boterhammenworst met gezichtjes.quote:Op zaterdag 31 mei 2025 16:10 schreef Gizmogirl28 het volgende:
[..]
Dan zou je juist tegen dit soort groepen die misbruik maken van het demonstratie recht moeten zijn.
Intimidatie, geweld, vernielingen om je zin maar te krijgen heeft niks met demonstreren te maken.
Ja vastquote:
quote:Op zondag 25 mei 2025 14:03 schreef LXIV het volgende:
[..]
Het jodendom is inherent genocidaal, kun je gewoon in het oude testament nalezen.
📘 1. Deuteronomium 7:1-2quote:
Helemaal mee eens. Ze worden niet aangepakt en gaan steeds een stuk verder.quote:Op zaterdag 31 mei 2025 16:13 schreef LXIV het volgende:
[..]
Kijk, als mensen tijdens een demonstratie vernielingen aanrichten dan pak je ze gewoon op en breng je ze voor de politierechter. Het maakt daarbij niets uit wat het onderwerp van de demonstratie was. Of het nu ging om Palestina, kernenergie of boterhammenworst met gezichtjes.
De steun voor Palestina neemt vooral toequote:Op zaterdag 31 mei 2025 16:29 schreef Gizmogirl28 het volgende:
[..]
Helemaal mee eens. Ze worden niet aangepakt en gaan steeds een stuk verder.
Maar dat betekend nog niet dat ze geen eigen verantwoording hebben, deze groepen mensen zorgen er wel voor dat mensen een afkeer krijgen voor dat waar ze voor staan.
Door het overgrote deel van de Joodse gemeenschap wordt dit symbolisch of historisch geïnterpreteerd. Die link met het gehele jodendom maak jij er toch echt zelf van.quote:Op zaterdag 31 mei 2025 16:26 schreef LXIV het volgende:
[..]
📘 1. Deuteronomium 7:1-2
Gods opdracht om Kanaänitische volken uit te roeien:
“Wanneer de HEER, uw God, u brengt in het land waar u naartoe trekt om het in bezit te nemen, en vele volken voor u verdrijft [...] dan moet u hen volledig vernietigen. U mag geen verbond met hen sluiten en hen niet sparen.”
(Deut. 7:1-2, NBV)
📘 2. Jozua 6:21 – Val van Jericho
“Zij sloegen alles met de ban: van man tot vrouw, van jong tot oud, tot runderen, schapen en ezels, alles werd met het zwaard vernietigd.”
In deze passage wordt de hele bevolking van Jericho uitgemoord, inclusief dieren.
📘 3. 1 Samuël 15:3 – Amalekieten
“Ga nu en versla Amalek, en vernietig alles wat hij heeft; spaar hem niet, maar dood zowel man als vrouw, kind als zuigeling, rund als schaap, kameel als ezel.”
Dit is een expliciete opdracht van God via de profeet Samuël aan koning Saul om het volk van Amalek volledig uit te roeien.
📘 4. Numeri 31:17-18 – Midjanieten
“Nu dan, dood al wat mannelijk is onder de kleinen, en dood elke vrouw die gemeenschap gehad heeft met een man. Maar alle meisjes die nog maagd zijn, laat voor u in leven.”
Deze passage volgt op een oorlog tegen de Midjanieten, waarin een onderscheid wordt gemaakt tussen wie wel en niet gedood moet worden.
nou..quote:Op zaterdag 31 mei 2025 16:34 schreef mackinac het volgende:
[..]
Door het overgrote deel van de Joodse gemeenschap wordt dit symbolisch of historisch geïnterpreteerd. Die link met het gehele jodendom maak jij er toch echt zelf van.
Die significant minority is 38%. Best veel.quote:May 28, 2025
A recent survey of Israeli Jews reveals a growing comfort with the idea of forcibly expelling Palestinians – both from Gaza and from within Israel's borders. The poll also found that a significant minority supports the mass killing of civilians in enemy cities captured by the Israeli army. These disturbing trends reflect the radicalization of religious Zionism since Israel's 2005 withdrawal from Gaza, and the failure of secular Israeli Jews to articulate a vision that challenges Jewish supremacy.
[...]
Wat je hier opnoemt, is crimineel gedrag. Daarnaast mis je het punt wat xpompompomx probeert te makenquote:Op zaterdag 31 mei 2025 15:32 schreef Gizmogirl28 het volgende:
[..]
Euh. ... De pro Pali's laten niks toe. Elk Christelijk/Joods/Israeli's feestje, herdenking dienst word verstoord met intimiderende, vernederende en geweldadige acties.
Gebouwen, beelden, begraafplaatsen worden vernield.
Joden durven geen keppeltjes meer te dragen, synagoges en scholen bewaakt of gesloten.
Jodenjacht.
En dan heb jij het over cancel cultuur?
Nu begin je weer ergens anders over. En het uit willen zetten van gazanen is iets heel anders dan genocide.quote:Op zaterdag 31 mei 2025 16:37 schreef LXIV het volgende:
[..]
nou..
https://www.haaretz.com/i(...)22-a9d7-9ef6af930000
[..]
Die significant minority is 38%. Best veel.
Die 38% wil ze uitroeien. Best veel. Ik denk dat wanneer je in 1942 in Duitsland had gevraagd of de Joden uitgeroeid moesten worden je dat percentage niet gehaald had.quote:Op zaterdag 31 mei 2025 16:53 schreef mackinac het volgende:
[..]
Nu begin je weer ergens anders over. En het uit willen zetten van gazanen is iets heel anders dan genocide.
Femke steekt haar hoofd niet in het zand, die werkt actief mee.quote:Op zaterdag 31 mei 2025 16:32 schreef HSG het volgende:
Heel goed idee. De jaren 30 - 40 beginnen zich weer te herleven in Nederland terwijl de politiek, zoals Femke Halsema hun kop in het zand steekt. Het is nog wachten op een progrom door bepaalde "linkse" en religieuze groepen.
Die webpagina werkt bij mij niet maar ik heb zo'n vermoeden dat je het behoorlijk aan het verdraaien bent. Los van het feit dat Haaretz een waardeloze krant is.quote:Op zaterdag 31 mei 2025 16:54 schreef LXIV het volgende:
[..]
Die 38% wil ze uitroeien. Best veel. Ik denk dat wanneer je in 1942 in Duitsland had gevraagd of de Joden uitgeroeid moesten worden je dat percentage niet gehaald had.
Je kunt het dan ook niet vergelijken.quote:Op zaterdag 31 mei 2025 16:54 schreef LXIV het volgende:
[..]
Die 38% wil ze uitroeien. Best veel. Ik denk dat wanneer je in 1942 in Duitsland had gevraagd of de Joden uitgeroeid moesten worden je dat percentage niet gehaald had.
Dat lijkt zo omdat ze het hardste schreeuwen.quote:Op zaterdag 31 mei 2025 16:31 schreef LXIV het volgende:
[..]
De steun voor Palestina neemt vooral toe
Je begint zelf over cancel cultuur en Israel.quote:Op zaterdag 31 mei 2025 16:39 schreef Ali_boo het volgende:
[..]
Wat je hier opnoemt, is crimineel gedrag. Daarnaast mis je het punt wat xpompompomx probeert te maken
Naïef om te denken dat het alleen gebruikt zal worden om de palliewappies aan te pakken. Dit is Alex Kerp, de CEO van Palentir. De Israëlisch bedrijf die in samenwerking met de Trump Administration, Amerikanen zal bespionerenquote:Op zaterdag 31 mei 2025 15:24 schreef RotatoR het volgende:
Niet meer dan logisch dat internationale studenten worden uitgezet. Ga maar in eigen land de boel afbreken.
Binnen zulke contreien blijft men zichzelf voorhouden dat het niets met antisemitisme te maken heeft.quote:Op zaterdag 31 mei 2025 17:03 schreef Homey het volgende:
[..]
Femke steekt haar hoofd niet in het zand, die werkt actief mee.
Zo ging dat in de jaren ‘30 ook. Kranten begonnen massaal antisemitische bagger af te drukken, burgemeesters die gewillig meewerkten aan antisemitische marsen en intimidaties, etcetera.
Antisemitisme is een uiting ook van het falen en afbreken van de eigen instituten. Een projectie van eigen falen op, hoe historisch, de Joodse gemeenschap. Het is projectie en deflectie.
Waar je Femke haar vergif tegen Israël hoort uiten, maskeert ze het complete falen in allerlei dossiers; de woningnood, het afvalprobleem, vandalisme van universiteiten, boekhoudfraude, etcetera. De Amsterdamse gemeenteraad is doordrenkt van corruptie, incompetentie en hypocrisie. Met hulp van haar propagandakanalen at5 en het Parool.
Zelfs voordat Israël was opgericht speelde dit al. Het is een geweldspiraal geweld die eigenlijk is begonnen eind 19e eeuw toen de Joodse gemeenschappen hier begonnen te groeien.quote:Op zaterdag 31 mei 2025 17:05 schreef Zoddie het volgende:
[..]
Je kunt het dan ook niet vergelijken.
Vanaf het bestaan van Israel worden ze aangevallen van alle kanten, met name de Palestijnen.
Steeds weer aanslagen, bommen op bussen, etc etc,
Dat decennia lang, worden mensen mee opgegroeid, dan kijk je er heel anders tegenaan als dat wij doen, als buitenstaanders.
Beiden groepen mensen haten elkaar, dat kunnen wij ons niet voorstellen hier waar we allemaal veilig en zonder vijanden zijn opgegroeid.
Mooi. Jouw kasboekje kan dicht. Eindsaldo: 0,00quote:Op zaterdag 31 mei 2025 15:56 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Voor de zekerheid scharen we je maar onder de pro-genocide hoek.
Groet, Queers for Palestine.
God gave us our land! This is our land. You are antisemitic.
Groet, Hilltop Youth.
Hmm. Even wachten. Het westen kan ook niet zoveel zonder de Arabieren of andere niet-westerse landen.quote:Op zaterdag 31 mei 2025 19:32 schreef Homey het volgende:
Het grootste gevaar is waarover men niet spreekt: Arabisch nationalisme en fascisme.
De grootste ellende is waarover men niet spreekt: In de hondenpoep gaan staan met je nieuwe schoenen.quote:Op zaterdag 31 mei 2025 19:32 schreef Homey het volgende:
Het grootste gevaar is waarover men niet spreekt: Arabisch nationalisme en fascisme.
Dit.quote:Op zaterdag 31 mei 2025 19:32 schreef Homey het volgende:
Je weet dat het pro-Israel kamp net zo goed hatecrimes verricht in de VS? Als je het nieuws daar een beetje hebt gevolgd ten minste.quote:Op zaterdag 31 mei 2025 15:08 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Iedereen heeft recht op een mening, het Palliekamp gaat verder en is actief aan het haatzaaien.
Ik vertrouw alleen Trump en kornuiten niet om dit correct aan te pakken. Sterker nog, Pallie is de stok om mee te slaan. Onder het mom van Palliebestrijding gaat er een hoop onderdrukking en repressie plaatsvinden.
Ik heb even gemist dat dat in het nieuwsartikel stond vermeld. Ik reageer op het onderwerp in kwestie.quote:Op zaterdag 31 mei 2025 21:14 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Je weet dat het pro-Israel kamp net zo goed hatecrimes verricht in de VS? Als je het nieuws daar een beetje hebt gevolgd ten minste.
GTFO.quote:Op zaterdag 31 mei 2025 21:14 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Je weet dat het pro-Israel kamp net zo goed hatecrimes verricht in de VS? Als je het nieuws daar een beetje hebt gevolgd ten minste.
Grappig hoe iemand die zich profileert als links en progressief maar blijft buigen voor religieus extremisme.quote:Op zaterdag 31 mei 2025 20:04 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
De grootste ellende is waarover men niet spreekt: In de hondenpoep gaan staan met je nieuwe schoenen.
Nee dat is natuurlijk ook precies het punt. Wat laat je er wel en wat laat je er niet onder vallen.quote:Op zaterdag 31 mei 2025 21:15 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Ik heb even gemist dat dat in het nieuwsartikel stond vermeld. Ik reageer op het onderwerp in kwestie.
quote:Op zaterdag 31 mei 2025 21:36 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Nee dat is natuurlijk ook precies het punt. Wat laat je er wel en wat laat je er niet onder vallen.
Die worden niet monddood gemaakt.quote:Op zaterdag 31 mei 2025 15:53 schreef LXIV het volgende:
Bron dat ze vier miljoen kregen voor dat doel?quote:Op zaterdag 31 mei 2025 21:40 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Die worden niet monddood gemaakt.
Wat heet: die krijgen 4 miljoen euro om een universiteit te slopen.
https://www.folia.nl/nl/a(...)nstranten%20verhalen.quote:Op zaterdag 31 mei 2025 21:43 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Bron dat ze vier miljoen kregen voor dat doel?
Ja ze hebben dus niks gekregen - en niet voor dat doel. Het komt er simpelweg op neer dat vervolging wat lastig wordt juridisch gezien.quote:Op zaterdag 31 mei 2025 21:43 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
https://www.folia.nl/nl/a(...)nstranten%20verhalen.
Goeie edit trouwens. lol.
Juridisch gezien...quote:Op zaterdag 31 mei 2025 21:47 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Ja ze hebben dus niks gekregen - en niet voor dat doel. Het komt er simpelweg op neer dat vervolging wat lastig wordt juridisch gezien.
Maar ik moet wel toegeven, mooie twist die je eraan geeft. Er sensationeel. Ik geloofde het bijna. Hasbara-achtig.
Ja, juridisch gezien. Staat in je bron.quote:Op zaterdag 31 mei 2025 21:48 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Juridisch gezien...![]()
![]()
Fijn verder dat Jan Boerenlul de kosten mag ophoesten voor het politiek-religieuze gezwam van de groenrode alliantie.
En dat betekent nog steeds dat die groenrode klotehippies c.q. baarden kunnen doen en laten wat ze willen, omdat het ruimschoots gefaciliteerd wordt.quote:Op zaterdag 31 mei 2025 21:48 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Ja, juridisch gezien. Staat in je bron.
Dat zal, maar ze hebben geen vier miljoen gekregen voor dat doel. Ik zal het dus geen liegen noemen, maar een loopje met de waarheid nemen.quote:Op zaterdag 31 mei 2025 21:49 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
En dat betekent nog steeds dat die groenrode klotehippies c.q. baarden kunnen doen en laten wat ze willen, omdat het ruimschoots gefaciliteerd wordt.
quote:Op zaterdag 31 mei 2025 21:50 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Dat zal, maar ze hebben geen vier miljoen gekregen voor dat doel.
Bron?quote:Op zaterdag 31 mei 2025 21:51 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]![]()
Hoeft ook niet, die krijgen ze daarna.
Die ik net gegeven heb.quote:
Daar staat niet in dat de relschoppers daarna vier miljoen hebben gekregen.quote:
Jawel hoor; ze hoeven namelijk niet te betalen voor die schade.quote:Op zaterdag 31 mei 2025 21:52 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Daar staat niet in dat de relschoppers daarna vier miljoen hebben gekregen.
Ergens niet voor hoeven te betalen betekent niet dat je het (verschuldigde) bedrag krijgt. Dat zijn toch echt twee verschillende dingen. Het is al erg genoeg dat ze niet vervolgd worden voor de schade, maar jij overdrijft een beetje.quote:Op zaterdag 31 mei 2025 21:54 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Jawel hoor; ze hoeven namelijk niet te betalen voor die schade.
Gesubsideerd relschoppen.
Zoals het al jaren gaat.
Als het maar voor de goede zaak is, natuurlijk
De juridische moeilijkheid zit 'm in het precies aantonen wie wat heeft gedaan op welk moment en hoe groot de schade dan is geweest. Dat is een stukje moeilijker dan in één of ander gat een hardrijder te flitsen.quote:Op zaterdag 31 mei 2025 21:57 schreef EttovanBelgie het volgende:
Rij 3 km te hard op de weg van Bumfuck naar Shitholeville, en de Staat weet je te vinden.
Sloop voor 4 miljoen een universiteit in de hoofdstad...
"Juridisch moeilijk".
Affijn, maak je borst c.q. borsten maar nat, want de roodgroene alliantie gaat nog veel meer slopen
Snooze.quote:Op zaterdag 31 mei 2025 22:01 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
De juridische moeilijkheid zit 'm in het precies aantonen wie wat heeft gedaan op welk moment en hoe groot de schade dan is geweest. Dat is een stukje moeilijker dan in één of ander gat een hardrijder te flitsen.
Zegt natuurlijk al genoeg dat ze het (een soort van) gratis doen.quote:Op zaterdag 31 mei 2025 21:56 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Ergens niet voor hoeven te betalen betekent niet dat je het (verschuldigde) bedrag krijgt. Dat zijn toch echt twee verschillende dingen. Het is al erg genoeg dat ze niet vervolgd worden voor de schade, maar jij overdrijft een beetje.
Als het zo moeilijk was om mensen aan te pakken waarvan de Staat het echt wilde hadden we geen toeslagenschandaal gehad.quote:Op zaterdag 31 mei 2025 22:01 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
De juridische moeilijkheid zit 'm in het precies aantonen wie wat heeft gedaan op welk moment en hoe groot de schade dan is geweest. Dat is een stukje moeilijker dan in één of ander gat een hardrijder te flitsen.
quote:Op zaterdag 31 mei 2025 21:40 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Die worden niet monddood gemaakt.
Wat heet: die krijgen 4 miljoen euro om een universiteit te slopen.
Dat is niet hoe het werkt - zeker niet als het gaat om schade verhalen. Een Hans of Gregorius is één persoon die op één moment een specifieke uiting doet - tijd. Het wordt al een stuk lastiger als er 20 Hansen zijn die in een groep rondlopen en er 10 Hansen zijn die zich misdragen. Waarvan je niet precies weet of kan vaststellen welke Hans op welk moment het is geweest.quote:Op zaterdag 31 mei 2025 22:07 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Als het zo moeilijk was om mensen aan te pakken waarvan de Staat het echt wilde hadden we geen toeslagenschandaal gehad.
Of geen Hans Teeuwen die zijn huis uit werd gesleept met veel vertoon. Gregorius Nekschot. Etc. Etc.
Kan je wel eromheen lullen, maar dat is hoe het werkt.quote:Op zaterdag 31 mei 2025 22:01 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Snooze.
Praat het allemaal nog wat meer recht.
Is voor de goede zaak, immers.
Voor de 'broeders en zusters', die geen broeders en zusters zouden zijn als ze een ander geloof hadden aangehangen.
Oh ik ben niet degene die eromheen lult Mutant.quote:Op zaterdag 31 mei 2025 22:11 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Kan je wel eromheen lullen, maar dat is hoe het werkt.
Ik heb daar geen zorgen om hoor - ik acht wel uitspraken van bepaalde mensen zorgelijk. Verder heb ik vooral veel vertrouwen in de rechtstaat.quote:Op zaterdag 31 mei 2025 22:07 schreef EttovanBelgie het volgende:
Sowieso schuddebuikend te zien hoe zoveel islamieten ineens zorgen hebben over 'mensenrechten'.
Dat geloof ik meteen.quote:Op zaterdag 31 mei 2025 22:12 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Ik heb daar geen zorgen om hoor - ik acht wel uitspraken van bepaalde mensen zorgelijk. Verder heb ik vooral veel vertrouwen in de rechtstaat.
Dat kon ook bij de Blokkeerfriezen.quote:Op zaterdag 31 mei 2025 22:10 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Dat is niet hoe het werkt - zeker niet als het gaat om schade verhalen. Een Hans of Gregorius is één persoon die op één moment een specifieke uiting doet - tijd. Het wordt al een stuk lastiger als er 20 Hansen zijn die in een groep rondlopen en er 10 Hansen zijn die zich misdragen. Waarvan je niet precies weet of kan vaststellen welke Hans op welk moment het is geweest.
Best wel. Beetje loopje nemen met de waarheid. Claimen dat relschoppers vier miljoen hebben gekregen met als doel de Uni kapot te maken enzo.quote:Op zaterdag 31 mei 2025 22:11 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Oh ik ben niet degene die eromheen lult Mutant.
Ik zeg niet dat er geen instrumentarium is. Ik zeg dat het een stukje ingewikkelder is dan bij de voorbeelden die jij noemde. Het is geen nieuw fenomeen dat bij groepsdelicten het voorkomt dat er niet of maar zeer beperkt vervolgd wordt. Of wil je dat gaan ontkennen?quote:Op zaterdag 31 mei 2025 22:13 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Dat kon ook bij de Blokkeerfriezen.
Of bij Satudarah. Er is dus wel een instrumentarium.
Nee hoor.quote:Op zaterdag 31 mei 2025 22:13 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Best wel. Beetje loopje nemen met de waarheid. Claimen dat relschoppers vier miljoen hebben gekregen met als doel de Uni kapot te maken enzo.
En als je dan geen bron kan vinden het weer gooien op moslims. De bekende stokpaardjes.
Goh, wat een onzin weer.quote:
Ja, ook dat is natuurlijk weer een loopje nemen met de waarheid. Waaruit blijkt dat ze niet vervolgd worden omdat ze voor het 'JUISTE' los zijn gegaan? Heb je daar een bron voor?quote:Op zaterdag 31 mei 2025 22:15 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Nee hoor.
Ik gooi het op je eigen uitspraken en die van je medestanders in de alliantie van selectieve verontwaardiging.
Verder neemt niemand dit soort dodelijk vermoeiend gelul serieus: die types kregen geen 4 miljoen, die types hebben voor 4 miljoen los mogen gaan omdat ze voor het 'JUISTE' los zijn gegaan.
En dat wordt steeds meer mensen duidelijk.
Hoe toxisch, eenzijdig, cultisch en sektarisch dat hele 'pro-Palestina' in NL is.
quote:Op zaterdag 31 mei 2025 22:17 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Ja, ook dat is natuurlijk weer een loopje nemen met de waarheid. Waaruit blijkt dat ze niet vervolgd worden omdat ze voor het 'JUISTE' los zijn gegaan? Heb je daar een bron voor?
Die deugkneusjes komen de ummah vooral heel goed uit.quote:Op zaterdag 31 mei 2025 22:17 schreef Richestorags het volgende:
Maar even he. Stel dat ik met 20 kaalgeschoren Hollandse knapen de campus van de UvA zou gaan slopen uit solidariteit met "de Afrikaners".
Agenten bekogel met boterzuur en voor 4 miljoen schade maak. Hoe lang zou het duren voordat het voltallige OM, de halve politiemacht en Halsema zelf als een pitbull achter mij aanzitten?
Om nog maar te zwijgen over alle artikelen die in de media zouden verschijnen over de toename van extreemrechts geweld en het gevaar van extreemrechts.
Next day or sooner...quote:Op zaterdag 31 mei 2025 22:17 schreef Richestorags het volgende:
Maar even he. Stel dat ik met 20 kaalgeschoren Hollandse knapen de campus van de UvA zou gaan slopen uit solidariteit met "de Afrikaners".
Agenten bekogel met boterzuur en voor 4 miljoen schade maak. Hoe lang zou het duren voordat het voltallige OM, de halve politiemacht en Halsema zelf als een pitbull achter mij aanzitten?
Om nog maar te zwijgen over alle artikelen die in de media zouden verschijnen over de toename van extreemrechts geweld en het gevaar van extreemrechts.
Ook totaal uit de Nederlandse pers gehouden op het lokale blaadje na in Haarlem die het erg bagatelliserend bracht als ‘protest’: van de week bestormden 100 gemaskerde fanatici (palliewappies) de raadszaal in Haarlem waar een debat werd gehouden. Ze bedreigden en intimideerden de burgemeester Jos Wienen. Ze werden net tegengehouden of de boel werd ook gesloopt. En wie weet wat politici in elkaar getimmerd.quote:Op zaterdag 31 mei 2025 22:17 schreef Richestorags het volgende:
Hier iets van zeggen is islamofobisch en racistisch.quote:Op zaterdag 31 mei 2025 22:26 schreef Homey het volgende:
[..]
Ook totaal uit de Nederlandse pers gehouden op het lokale blaadje na in Haarlem die het erg bagatelliserend bracht als ‘protest’: van de week bestormden 100 gemaskerde fanatici (palliewappies) de raadszaal in Haarlem waar een debat werd gehouden. Ze bedreigden en intimideerden de burgemeester Jos Wienen. Ze werden net tegengehouden of de boel werd ook gesloopt. En wie weet wat politici in elkaar getimmerd.
Een frontale aanval op de democratie. Fascisme letterlijk.
Stel je voor dat wat Nederlandse gasten met Nederlandse vlaggen een raadszaal bestormen met als eis dat de azc dicht moet. Hoe had dan de pers gereageerd? De politie? Het OM?
Das ook een perspectief.quote:Op zaterdag 31 mei 2025 22:26 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Neuh. Een filering van je wanstaltige duikgedrag.
Hierom gingen o.a. destijds de rellen in Engeland. 2-tier policing en 2-tier media.quote:Op zaterdag 31 mei 2025 22:26 schreef Homey het volgende:
[..]
Ook totaal uit de Nederlandse pers gehouden op het lokale blaadje na in Haarlem die het erg bagatelliserend bracht als ‘protest’: van de week bestormden 100 gemaskerde fanatici (palliewappies) de raadszaal in Haarlem waar een debat werd gehouden. Ze bedreigden en intimideerden de burgemeester Jos Wienen. Ze werden net tegengehouden of de boel werd ook gesloopt. En wie weet wat politici in elkaar getimmerd.
Een frontale aanval op de democratie. Fascisme letterlijk.
Stel je voor dat wat Nederlandse gasten met Nederlandse vlaggen een raadszaal bestormen met als eis dat de azc dicht moet. Hoe had dan de pers gereageerd? De politie? Het OM?
Ja, eerst maar eens met bronnen voor je gelul komen. Tot nu toe ruikt het naar een boel stront.quote:Op zaterdag 31 mei 2025 22:27 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Ja. Een correcte.
Wacht op jou in F&L
Je blijft de uitnodiging maar negerenquote:Op zaterdag 31 mei 2025 22:28 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Ja, eerst maar eens met bronnen voor je gelul komen. Tot nu toe ruikt het naar een boel stront.
Ja natuurlijk, denk je dat ik zin heb in theologische discussies? Mijn interesses liggen op een heel ander vlakquote:Op zaterdag 31 mei 2025 22:30 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Je blijft de uitnodiging maar negeren
Precies.quote:Op zaterdag 31 mei 2025 22:28 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Ja, eerst maar eens met bronnen voor je gelul komen. Tot nu toe ruikt het naar een boel stront.
Integendeel. Palestina interesseert je enkel vanwege theologie.quote:Op zaterdag 31 mei 2025 22:31 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Ja natuurlijk, denk je dat ik zin heb in theologische discussies? Mijn interesses liggen op een heel ander vlak
Hoe kan je jezelf nou als moslim profileren en geen zin hebben in een theologische discussie? Ben je bang dat het je je geloof kost? Zo komen we nooit verder.quote:Op zaterdag 31 mei 2025 22:31 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Ja natuurlijk, denk je dat ik zin heb in theologische discussies? Mijn interesses liggen op een heel ander vlak
Neuh, het is niet ondenkbaar, maar er is compleet geen bewijs voor. Helemaal nada, noppes. Het blijkt gewoon uit niets.quote:Op zaterdag 31 mei 2025 22:32 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Precies.
In een klimaat vergeven van pro-Palestina gejank, rijkelijk over ons uitgestort door academia, politiek en media, is het inderdaad volstrekt ondenkbaar dat de helden, sorry, relschoppers die voor vier miljoen euro schade aan een uni hebben toebedeeld, met een wat mildere, sorry, 'juridische' blik, worden bejegend.
Het leukste vind ik nog dat je steeds probeert de vermoorde onschuld uit te hangen.
Je weet dat de media op je hand is. Dat weet je donders goed, en bevalt je ook.
Dan is het natuurlijk best kut als iemand zegt dat die discipelen van het Grote Gelijk vooral carte blanche krijgen omdat hun 'strijd' nu eenmaal hip, trendy, woke en ummahproof is, en dat inderdaad zoals een andere user hier aangeeft, een roedel skinheads met Nederlandse vlaggen een uni overhoop had gehaald de reactie IETSJE anders was geweest.
Ik snap je. Je maakt gebruik van het systeem.
Nee, alleen als je ziende blind bent.quote:Op zaterdag 31 mei 2025 22:36 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Neuh, het is niet ondenkbaar, maar er is compleet geen bewijs voor. Helemaal nada, noppes. Het blijkt gewoon uit niets.
Verder heb ik er helemaal niets aan om 'gebruik te maken van het systeem', aangezien ik ook bij dit soort gevallen zelf mee moet betalen aan de schade via de grote pot. Ik haal er geen voordeel uit. Alleen nadeel - zeker ook als het gaat om imagoschade.
Dus misschien iets minder lullen in grootheden en algemeenheden.
4 miljoen op laten we zeggen 10 miljoen belastingbetalers. Dat kost je 40 cent. Denk niet dat je daar wakker van ligt.quote:Op zaterdag 31 mei 2025 22:36 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Neuh, het is niet ondenkbaar, maar er is compleet geen bewijs voor. Helemaal nada, noppes. Het blijkt gewoon uit niets.
Verder heb ik er helemaal niets aan om 'gebruik te maken van het systeem', aangezien ik ook bij dit soort gevallen zelf mee moet betalen aan de schade via de grote pot. Ik haal er geen voordeel uit. Alleen nadeel - zeker ook als het gaat om imagoschade.
Dus misschien iets minder lullen in grootheden en algemeenheden.
Ik weet niet welk beeld je hebt bij moslims, maar dat geloof een inherent onderdeel is van je, betekent niet dat je het er continu uiterst diepgravend over moet hebben hoor.quote:Op zaterdag 31 mei 2025 22:34 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Hoe kan je jezelf nou als moslim profileren en geen zin hebben in een theologische discussie? Ben je bang dat het je je geloof kost? Zo komen we nooit verder.
Ik ben en blijf een Nederlander.quote:Op zaterdag 31 mei 2025 22:38 schreef Richestorags het volgende:
[..]
4 miljoen op laten we zeggen 10 miljoen belastingbetalers. Dat kost je 40 cent. Denk niet dat je daar wakker van ligt.
Daar staat tegenover dat Israël met een fluwelen handschoen wordt behandeld door onze regering. Mooi in balans.quote:Op zaterdag 31 mei 2025 22:36 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Nee, alleen als je ziende blind bent.
Morgen in de NRC of het AD of Nu.nl of Joop: "Israëlier haalt adem. Teken van Westers imperialisme". Een journalistiek onderzoek naar hoe zuurstof kolonialistisch en Eurocentrisch is.
Al die oliestaten ook.quote:Op zaterdag 31 mei 2025 22:39 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Daar staat tegenover dat Israël met een fluwelen handschoen wordt behandeld door onze regering. Mooi in balans.
Deze houding laat precies zien waarom we zoveel problemen hebben met de Islam. Laat dit precies zijn wat eeuwenlang nodig was met het Christendom voordat dat een beetje beteugeld was en nog komt er af en toe wat achterlijke zooi uit die laatste bastionnen van ze.quote:Op zaterdag 31 mei 2025 22:38 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Ik weet niet welk beeld je hebt bij moslims, maar dat geloof een inherent onderdeel is van je, betekent niet dat je het er continu uiterst diepgravend over moet hebben hoor.
Zeker, ranzige kutstaten. Geen haar beter.quote:Op zaterdag 31 mei 2025 22:40 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Al die oliestaten ook.
Daar nog commentaar op?
Ja, zo hebben veel Nederlanders vreemde obsessies.quote:Op zaterdag 31 mei 2025 22:39 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Vreemd, die obsessie met dit conflict.
Wanneer gaan we daar de straat voor op?quote:Op zaterdag 31 mei 2025 22:41 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Zeker, ranzige kutstaten. Geen haar beter.
Heeft vrij weinig met de Islam van doen, er zijn genoeg fanatiekelingen die graag de discussie aangaan hoor. Die kan je overal op internet opzoeken. Beetje rare opmerking van je.quote:Op zaterdag 31 mei 2025 22:40 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Deze houding laat precies zien waarom we zoveel problemen hebben met de Islam. Laat dit precies zijn wat eeuwenlang nodig was met het Christendom voordat dat een beetje beteugeld was en nog komt er af en toe wat achterlijke zooi uit die laatste bastionnen van ze.
Klopt. Heb ik met de Amerikaanse Burgeroorlog. Kost de staat geen 4 miljoen.quote:Op zaterdag 31 mei 2025 22:42 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Ja, zo hebben veel Nederlanders vreemde obsessies.
Wanneer het ook daar uit de klauwen loopt. Helaas hebben ze nogal wat influencers in dienst om te doen alsof het allemaal pracht en praal is.quote:Op zaterdag 31 mei 2025 22:42 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Wanneer gaan we daar de straat voor op?
IS het niet zo dat de islamieten relatief oververtegenwoordigd zijn in de lijst van fanatiekelingen? Net als in de lijst van werkeloosheid, criminaliteit, achterstandbuurten?quote:Op zaterdag 31 mei 2025 22:43 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Heeft vrij weinig met de Islam van doen, er zijn genoeg fanatiekelingen die graag de discussie aangaan hoor. Die kan je overal op internet opzoeken. Beetje rare opmerking van je.
Ik heb nog nooit een discussie gezien waarin niet werd gedreigd, de verbinding werd verbroken, de ander kon uitpraten of het niet anderszins ontspoorde.quote:Op zaterdag 31 mei 2025 22:43 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Heeft vrij weinig met de Islam van doen, er zijn genoeg fanatiekelingen die graag de discussie aangaan hoor. Die kan je overal op internet opzoeken. Beetje rare opmerking van je.
Dat scheelt. Naast Palestina heb ik ook een Marokko-obsessie. Kost de staat ook geen 4 miljoen.quote:Op zaterdag 31 mei 2025 22:45 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Klopt. Heb ik met de Amerikaanse Burgeroorlog. Kost de staat geen 4 miljoen.
Ah... vrouwen- en homo-onderdrukking, slavernij, kindhuwelijken, polygamie...quote:Op zaterdag 31 mei 2025 22:45 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Wanneer het ook daar uit de klauwen loopt. Helaas hebben ze nogal wat influencers in dienst om te doen alsof het allemaal pracht en praal is.
Ja, dat is wel heel treurig dan. Tegelijkertijd misschien ook niet heel gek, zie je denk ik wel vaker bij fanatiekelingen.quote:Op zaterdag 31 mei 2025 22:46 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Ik heb nog nooit een discussie gezien waarin niet werd gedreigd, de verbinding werd verbroken, de ander kon uitpraten of het niet anderszins ontspoorde.
Ja, in die zin dat er (zoals in Palestina of Darfur nu) zoveel duizenden mensen sterven.quote:Op zaterdag 31 mei 2025 22:46 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Ah... vrouwen- en homo-onderdrukking, slavernij, kindhuwelijken, polygamie...
Het moet alleen nog uit de klauwen lopen.
Moslims bedoel je? Dat is zo ja. De meeste moslims komen ook uit achterstandsgebieden in land van herkomst. Gelukkig worden er fikse inhaalslagen gemaakt.quote:Op zaterdag 31 mei 2025 22:45 schreef blomke het volgende:
[..]
IS het niet zo dat de islamieten relatief oververtegenwoordigd zijn in de lijst van fanatiekelingen? Net als in de lijst van werkeloosheid, criminaliteit, achterstandbuurten?
Ja...quote:Op zaterdag 31 mei 2025 22:48 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Ja, in die zin dat er (zoals in Palestina of Darfur nu) zoveel duizenden mensen sterven.
Ook erg toch? Vind je niet?
Maar beperkt he. Komt dat misschien omdat wij ons ook veel meer verbonden voelen met het Midden-Oosten door het feit dat Israël daar ligt? Dus leggen we daar automatisch de focus op?quote:Op zaterdag 31 mei 2025 22:49 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Ja...
En waar zijn de demonstraties? De oproepen tot boycots? Semi-huilende gedichtenvoordragende semi-BN'ers?
Nee.quote:Op zaterdag 31 mei 2025 22:51 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Maar beperkt he. Komt dat misschien omdat wij ons ook veel meer verbonden voelen met het Midden-Oosten door het feit dat Israël daar ligt? Dus leggen we daar automatisch de focus op?
Is dat zo? ik dacht dat Israël altijd wel onze aandacht had. Het liedje Leve Palestina bestaat ook al een tijdje namelijk. Niet van gister.quote:Op zaterdag 31 mei 2025 22:52 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Nee.
Omdat Israël sinds kort 'blank en Europees' heet en we hier nogal wat types hebben rondlopen die menen op te moeten komen voor alles wat niet-blank is en 'broeders en zusters' want anders Gehinnom.
Daarom.
Ja, dat is zo.quote:Op zaterdag 31 mei 2025 22:54 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Is dat zo? ik dacht dat Israël altijd wel onze aandacht had. Het liedje Leve Palestina bestaat ook al een tijdje namelijk. Niet van gister.
Syrië en Jemen liggen ook in het Midden-Oosten. De Jezidi komen ook uit het Midden-Oosten, net als de Koerden.quote:Op zaterdag 31 mei 2025 22:51 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Maar beperkt he. Komt dat misschien omdat wij ons ook veel meer verbonden voelen met het Midden-Oosten door het feit dat Israël daar ligt? Dus leggen we daar automatisch de focus op?
Syrië heeft veel aandacht gekregen. Jemen niet. Iran komt en gaat.quote:Op zaterdag 31 mei 2025 22:58 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Syrië en Jemen liggen ook in het Midden-Oosten. De Jezidi komen ook uit het Midden-Oosten, net als de Koerden.
De positie van Alawieten, Druzen en Christenen in Syristan 2.0 wordt al niet meer over gerapporteerd. Iran was 1 dag hip onder de feministen toen Mahsa werd gedood maar dat doofde ook snel uit.
Boeit geen reet. We identificeren ons dan weer op ras, cultuur, politieke voorkeur, gender noem maar op. Mensen vinden altijd wel een reden om elkaar dwars te zitten.quote:Op zaterdag 31 mei 2025 23:01 schreef EttovanBelgie het volgende:
Was de wereld maar verlost van religie
Met name vanwege de nasleep. Fijne geloofsgenoten die zich aansloten bij IS en lekker mee gingen verkrachten en slachten en nu amnestie willen. Ik heb de sit-inn's, gesloopte universiteiten en wekelijkse protesten gemist.quote:
Dat is inderdaad hoe het gaat. Je presenteert dat als een gegeven, omdat de discussie over het "waarom" niet zo florisant is voor jou.quote:Jemen niet. Iran komt en gaat.
Je hoort ook niets meer over de vervolging van moslimminderheden in China.
Dat is hoe het gaat.
Mwoh, scheelt al wanneer je een eeuwigdurende hel bij weerstand wegneemt.quote:Op zaterdag 31 mei 2025 23:04 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Boeit geen reet. We identificeren ons dan weer op ras, cultuur, politieke voorkeur, gender noem maar op. Mensen vinden altijd wel een reden om elkaar dwars te zitten.
Het is een gegeven. Verder weet je helemaal niet hoe ik erin sta, dus weet je ook niet wat al of niet florisant is voor mij. Iets dichter bij jezelf blijven.quote:Op zaterdag 31 mei 2025 23:04 schreef Richestorags het volgende:t.
[..]
Dat is inderdaad hoe het gaat. Je presenteert dat als een gegeven, omdat de discussie over het "waarom" niet zo florisant is voor jou.
De Chinezen hebben daar veel ervaring mee.quote:Op zaterdag 31 mei 2025 23:05 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Mwoh, scheelt al wanneer je een eeuwigdurende hel bij weerstand wegneemt.
klopt, daarom missioneren die niet. Was Confucius niet zo mee bezigquote:Op zaterdag 31 mei 2025 23:08 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
De Chinezen hebben daar veel ervaring mee.
Weer lekker druk bezig met je osesssie?quote:Op zaterdag 31 mei 2025 21:24 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Grappig hoe iemand die zich profileert als links en progressief maar blijft buigen voor religieus extremisme.
Echt, xpomp, je bent geen racist als je aangeeft dat je een zeer ongezonde groei van islamisme in West-Europa waarneemt.
Ja, de meeste aanhangers van die door een malafide nepprofeet bij elkaar verzonnen 7e eeuwse religie hebben een tintje.
Dat maakt hun denkbeelden niet minder achterlijk als die van die 3 gereformeerde SGP'ers die we nog hebben.
Sterker nog: de kans dat een SGP'er de strot doorsnijdt van een leraar die cartoons van Jezus laat zien is precies nihil. Of een cineast een mes in de buik steekt. Of een station opblaast. Of een soldaat onthoofdt.
Ik zal je vast verklappen: al die baarden en hoofddoeken zien je als useful idiot.
Wanneer gaan de Arabieren zich schuldig voelen om hun talloze pogroms op joden? Zullen Palestijnen zich ooit schuldig voelen om 7 oktober? Kennen ze in Arabische landen überhaupt schuldgevoel?quote:Op zaterdag 31 mei 2025 22:54 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Is dat zo? ik dacht dat Israël altijd wel onze aandacht had. Het liedje Leve Palestina bestaat ook al een tijdje namelijk. Niet van gister.
Voelen we ons ook niet schuldig ten opzichte van Joden als het gaat om de Holocaust en zijn we niet op die manier ook een beetje verbonden met Israel?
Nee klopt dat is idd etnisch zuiveren. Een oorlogsmisdaad die daar maar 1 trede onder staat.quote:Op zaterdag 31 mei 2025 16:53 schreef mackinac het volgende:
[..]
Nu begin je weer ergens anders over. En het uit willen zetten van gazanen is iets heel anders dan genocide.
Gaat er daar altijd nogal wild aan toe inderdaad.quote:
Ik reageer op iemand die claimt dat alle joden genocidaal zijn vanwege de oude bijbel en dat niet als antisemitisch ziet.quote:Op zondag 1 juni 2025 08:53 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Nee klopt dat is idd etnisch zuiveren. Een oorlogsmisdaad die daar maar 1 trede onder staat.
Tja, ze stellen er inderdaad geen voorwaarden aan of je wel progressief genoeg bent, of je als Gazaan mag blijven leven.quote:Op zaterdag 31 mei 2025 22:54 schreef EttovanBelgie het volgende:
Leukste is wanneer ik zo'n Pro-Pallie deugneus vraag hoe hij (m/v/x) denkt dat het zal gaan met vrouwen- en homorechten in die Palestijnse staat.
Ettotje in de bocht.quote:Op zondag 1 juni 2025 07:02 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Weer lekker druk bezig met je osesssie?
Ik had een leukere avond gelukkig![]()
Ik dacht dat dit een interessant topic zou worden over het optuigen van vergaande surveillance in de VS. Maar ik had natuurlijk beter moeten weten, want net zoals bijna letterlijk ELK topic, verzand ook dit topic weer in eindeloos geklaag over die dekselse moslims. Het is echt doodvermoeiend.
Het ene extreme triggert het andere.quote:Op zondag 1 juni 2025 09:54 schreef theunderdog het volgende:
Een deel van de pro-Palestijnse beweging in Amerika maakt deel uit van de Manas-beweging. Een streng, islamitische groep. Dat Amerika daar niet op zit te wachten, is volstrekt logisch. Project Esther is daarentegen misschien wel erg drastisch.
Dit topic gaat niet over vergaande surveillance in de VS, het gaat over het aanpakken van antisemitisme. Mocht het je ontgaan zijn: recent zijn er nog twee mensen neergeschoten bij het Joods Museum in Washington DC. Dat creëert dus een noodzaak voor beleid als zoals dit uitstekende initiatief Project Esther.quote:Op zondag 1 juni 2025 07:02 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Weer lekker druk bezig met je osesssie?
Ik had een leukere avond gelukkig![]()
Ik dacht dat dit een interessant topic zou worden over het optuigen van vergaande surveillance in de VS. Maar ik had natuurlijk beter moeten weten, want net zoals bijna letterlijk ELK topic, verzand ook dit topic weer in eindeloos geklaag over die dekselse moslims. Het is echt doodvermoeiend.
Fout!!quote:Op zaterdag 31 mei 2025 16:53 schreef mackinac het volgende:
[..]
Oh, ik denk dat het ook best uitmaakt of je moslim bent.quote:Op maandag 2 juni 2025 11:41 schreef Buikbrein het volgende:
[..]
Ook zijn er amper Fokkers die dan ook zo stoer zijn, hun geloofsaanhang te vermelden.. JA het maakt uit of je Christen/Jood bent als je je uitlaat over Gaza.
In deze discussie over Gaza, zijn het voornamelijk de Christenen/Joden en adepten die menen dat de Gazastrook leeg moet.. zonder er voor uit te komen.quote:Op maandag 2 juni 2025 11:51 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Oh, ik denk dat het ook best uitmaakt of je moslim bent.
Vreemd dat je dat weglaat.
Verder zit je nu nog met twee zaken die je hele post een beetje ridicuul maken.quote:Op maandag 2 juni 2025 11:55 schreef Buikbrein het volgende:
[..]
In deze discussie over Gaza, zijn het voornamelijk de Christenen/Joden en adepten die menen dat de Gazastrook leeg moet.
Maar prima, moslims zouden als ze reageren dat ook moeten laten weten, absoluut!!
Dat schaduw achterklap gevecht tussen Religies, die op Seculiere wijze wordt gevoerd (seculier als dekmantel voor je nare denkbeelden) ben ik echt spuugzat.
Zouden we niet moeten afspreken met zn allen: Wie reageert op Israël/Gaza, zet voortaan zijn/haar religie erbij.
Anders heeft de discussie geen zin, en is er altijd vertroebeling.
Sorry, dat is bullshit.. er waren ook Duitsers tegen het nazi regime.quote:Op maandag 2 juni 2025 11:56 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Verder zit je nu nog met twee zaken die je hele post een beetje ridicuul maken.
Eersten: dat het overgrote deel van Israëli's seculier is, gevolgd door liberalen, dan conservatieven en uiteindelijk de orthodoxen. Zoek de cijfers maar op. Het idee dat Israël zou bestaan uit radicaal religieuze Joden is een fabel.
Tweedens: raad eens welke groep nu juist vaak het minst heeft de staat Israël? De orthodoxen.
Dus mijn vraag is wat je punt nu eigenlijk is.
Ik wil verder best mijn denominatie noemen hoor: Humanist
Duits zijn is een onverandelijke etnische eigenschap.quote:Op maandag 2 juni 2025 11:59 schreef Buikbrein het volgende:
[..]
Sorry, dat is bullshit.. er waren ook Duitsers tegen het nazi regime.
Maar in de geschiedenisboeken, ga je met zijn ALLEN erin: geen Habe das Nicht Gewubt bullshit, ALLE Duitsers schuldig.. waar of niet?
Dus diezelfde maatstaf mag hier worden gehanteerd: ALLE Israëlis, klaar uit. Dan hadden ze het maar moeten stoppen.
De Palestijnen 'kozen' voor Hamas
De Israeliers 'kozen'
Geen verzachtende omstandigheden meer, afgelopen!
Ja hoor, je bent nu aan het strohalmenquote:Op maandag 2 juni 2025 12:02 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Duits zijn is een onverandelijke etnische eigenschap.
Joods zijn - als in religieus - is een keuze.
En ik heb nog nooit één geschiedenisboek gelezen waarin staat dat ALLE Duitsers Nazi's waren en dus schuldig. Werkelijk waar geen één.
Verder gooi je Israëli en Jood op één hoop. Wat is nu precies de graadmeter? Etniciteit en nationaliteit of religie?
Duits zijn is een nationaliteit, geen ethnische eigenschap. En daarmee een keuze van iemand uiteindelijk. En je kunt je ook afvragen in hoeverre het echt een keuze is Joods te zijn. Je wordt ook zo opgevoed.quote:Op maandag 2 juni 2025 12:02 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Duits zijn is een onverandelijke etnische eigenschap.
Joods zijn - als in religieus - is een keuze.
En ik heb nog nooit één geschiedenisboek gelezen waarin staat dat ALLE Duitsers Nazi's waren en dus schuldig. Werkelijk waar geen één.
Verder gooi je Israëli en Jood op één hoop. Wat is nu precies de graadmeter? Etniciteit en nationaliteit of religie?
Strohalmen?quote:Op maandag 2 juni 2025 12:05 schreef Buikbrein het volgende:
[..]
Ja hoor, je bent nu aan het strohalmen
Als jij jezelf wilt voorliegen, prima maar mij hou je niet voor de gek.
Een Jood is dat, omdat zijn/haar moeder dat is.. je weet toch wel hoe dit werkt?? Ga anders eerst even googlen ofzo, en kom dan terug.
Je kiest niet waar je geboren wordt.quote:Op maandag 2 juni 2025 12:06 schreef LXIV het volgende:
[..]
Duits zijn is een nationaliteit, geen ethnische eigenschap. En daarmee een keuze van iemand uiteindelijk. En je kunt je ook afvragen in hoeverre het echt een keuze is Joods te zijn. Je wordt ook zo opgevoed.
wacht even.. als jij zegt Religie is een keuze, dan ben ìk dat hartstochtelijk met je eens.quote:Op maandag 2 juni 2025 12:07 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Strohalmen?
Ik ben volgens mij best helder.
Religie is een keuze.
Etniciteit niet.
Maar als ik het goed begrijp is voor jouw religieus zijn, in ieder geval als je een Joodse moeder hebt, een automatisme. Ofwel: niet-religieuze Joden bestaan niet.
Wie zijn de subjecten?quote:Op maandag 2 juni 2025 12:14 schreef Buikbrein het volgende:
[..]
wacht even.. als jij zegt Religie is een keuze, dan ben ìk dat hartstochtelijk met je eens.
Mijn mening, jouw mening, staat hier buiten kijf.
Jij of ik kan dat wel zo vinden, maar de "subjecten" kunnen dat niet.
Joden kunnen zeggen seculier te zijn, of atheist, dat weet ik.
Maar let op, hoe glibberig, zodra het Judaisme onder kritiek komt (èchte kritiek, niet de voorgebakken kritiek uit de bijbel!) DAN moet je eens kijken hoe die "seculiere atheistische" Joden reageren.
En, we hadden het over onwelgevallige bijbel quoteswil je daar nog op ingaan? Op het Amalek verhaal?
Als je daar nog op in wilt gaan, be my guest.
Een Subject, een onderdaan, zegge iemand die bij geboorte "van rechtswege" lid wordt gemaakt via een uitgebreidt ritueel waar de Baby NIET om heeft gevraagd.quote:Op maandag 2 juni 2025 12:16 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Wie zijn de subjecten?
En waarom zou een seculiere atheïstische Jood bezig zijn met Amalek?
Is een seculier atheïstische Nederlander bezig met Pilatus?
Ja.quote:Op maandag 2 juni 2025 12:17 schreef Buikbrein het volgende:
[..]
Een Subject, een onderdaan, zegge iemand die bij geboorte "van rechtswege" lid wordt gemaakt via een uitgebreidt ritueel waar de Baby NIET om heeft gevraagd.
Details zijn je neem ik aan bekend van die rituelen?
Op het moment dat er van mensen wordt gevraagd na te denken, zoals bijv bij het stemmen, dan ga je allerlei gedachtengangen door als mens, allerlei overwegingen.quote:Op maandag 2 juni 2025 12:19 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Ja.
Zoals er hier ook miljoenen gedoopte Nederlanders rondlopen die in geen jaren een kerk van binnen gezien hebben.
Zijn dat nog altijd subjecten van de kerk?
Ja, ik kan hier geen chocola van maken, sorry.quote:Op maandag 2 juni 2025 12:24 schreef Buikbrein het volgende:
[..]
Op het moment dat er van mensen wordt gevraagd na te denken, zoals bijv bij het stemmen, dan ga je allerlei gedachtengangen door als mens, allerlei overwegingen.
Ookal komt iemand nooit meer in de kerk, als het is blijven hangen (de hersenspoeling) dan maakt dat imho uit..
Als er dan bijv ter sprake komt: Zullen we Gaza platgooien?
Of als Israel ter discussie staat
Dan zal diegene mogelijk eerder positieve associaties hebben met Israel, immers iedere Christen is inherent voor x-% Zionist.
Diegene zal dus eerder geneigd zijn te zeggen: Ja, gooi maar plat dat Gaza.
Als dat zo is, dan is diegene in mijn beleving, nièt los van de kerk maar nog altijd "onder invloed".
Sterker nog, ik vermoed dat er tussen al die palliewappies genoeg gedoopten zitten.quote:Op maandag 2 juni 2025 12:19 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Ja.
Zoals er hier ook miljoenen gedoopte Nederlanders rondlopen die in geen jaren een kerk van binnen gezien hebben.
Zijn dat nog altijd subjecten van de kerk?
Iemand die van jongsaf aan wordt geindoctrineerd, kan wel weggaan bij de kerk.. maar dan ben je er niet zomaar vanaf.quote:Op maandag 2 juni 2025 12:27 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Ja, ik kan hier geen chocola van maken, sorry.
Al was het maar dat uitgerekend de kerk (katholiek en protestant) eeuwenlang niet vies was van antisemitisme.
Neem even wat pauselijke bullen door, of de werken van Luther.
Dan zouden al die types mega anti-Israël moeten zijn.
Uhm ja, ik weet namelijk dat uitgerekend het christendom een behoorlijke dosis antisemitisme niet schuwde...quote:Op maandag 2 juni 2025 12:34 schreef Buikbrein het volgende:
[..]
Iemand die van jongsaf aan wordt geindoctrineerd, kan wel weggaan bij de kerk.. maar dan ben je er niet zomaar vanaf.
Dat is alles wat ik wil zeggen.
En wanneer maakt dat uit? Op moments of truth.. als er genocide wordt goedgepraat, is de kans groot dat je iemands hersenspoeling hoort die hun gedachtengangen nog altijs beinvloedt.
Begrijp jij wel wat het Christendom is?? Waar het voor is bedoeld, wat het beoogt?
Simpele vraag: Is een Christen eerder positief of negatief t.a.v. Israel en Joden?
Ok, de katholieken kunnen antisemitisch zijn.. maar met welke punten?"muuuh ze hebben Jezus of God vermoord"
Die zijn extreem verdwaald en in de war
Het ene antisemitisme is het andere niet.. de katholieken zijn verward, of ze zijn simpelweg uit op macht.quote:Op maandag 2 juni 2025 12:37 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Uhm ja, ik weet namelijk dat uitgerekend het christendom een behoorlijke dosis antisemitisme niet schuwde...
Dus hoe al die mensen éérst eeuwenlang de ene kant zijn op geïndoctrineerd, daarna kennelijk in een paar decennia radicaal de ándere kant op, en i.t.t. die eeuwenlange indocrinatie blijft enkel die decennialange hangen, hetgeen al vreemd is als indoctrinatie zo allesomvattend is, dan is dat kennelijk onveranderlijk, maar toch is het ergens in het christendom gelukt om de ene indoctrinatie op te heffen en te vervangen met een nieuwe...
Echt, ik kan hier geen touw aan vastknopen.
Luther kun je niet echt katholiek noemen.quote:Op maandag 2 juni 2025 12:40 schreef Buikbrein het volgende:
[..]
Het ene antisemitisme is het andere niet.. de katholieken zijn verward, of ze zijn simpelweg uit op macht.
Macht, t.a.v. wie er de èchte Israelieten zijn, het geboorterecht verhaal.
Dan zijn er nog kanslozere clubs, zoals de Black Hebrew Israelites.. ook zij menen dat juist hèn die eer toekomt om Gods verkozen te zijn.
Dit is allemaal Interne machtsstrijd, die moet je wel kunnen herkennen.. anders kan je niet begrijpen wat hier speelt.
Dat het kennelijk heel sterk en onveranderlijk is.quote:Op maandag 2 juni 2025 12:41 schreef Buikbrein het volgende:
Wat is er zo moeilijk te begrijpen aan mn posts? Bedoel, ik doe mn best maar.. als je indoctrinatie niet begrijpt, dan houdt het op.
Wat is er zo moeilijk aan indoctrinatie??
Wel, dan begrijpen we nu waarom men met indoctrinatie zo vroeg begintquote:Op maandag 2 juni 2025 12:42 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Dat het kennelijk heel sterk en onveranderlijk is.
Maar kennelijk weer niet sterk genoeg om toch te veranderen.
Dat schijnt om de zoveel tijd te veranderen.quote:Op maandag 2 juni 2025 12:44 schreef Buikbrein het volgende:
[..]
Wel, dan begrijpen we nu waarom men met indoctrinatie zo vroeg begint
En met weinig fantasie, kan je zelf prima bedenken wat de bijbel beoogt te bewerkstelligen.
Je bedoelt nieuwe bijbel-versies, het nieuwe testament?quote:Op maandag 2 juni 2025 12:45 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Dat schijnt om de zoveel tijd te veranderen.
In Nederland zie je indoctrinatie wb christelijk geloof, eigenlijk alleen nog in de bijbelbelt.quote:Op maandag 2 juni 2025 12:44 schreef Buikbrein het volgende:
[..]
Wel, dan begrijpen we nu waarom men met indoctrinatie zo vroeg begint
En met weinig fantasie, kan je zelf prima bedenken wat de bijbel beoogt te bewerkstelligen.
Dat zal allemaal, maar die onwelgevallige bijbel quotes staan er nog in volle glorie.. nog altijd heeft het veel invloed, helaas.quote:Op maandag 2 juni 2025 13:07 schreef Gia het volgende:
[..]
In Nederland zie je indoctrinatie wb christelijk geloof, eigenlijk alleen nog in de bijbelbelt.
Er is onder katholiek nederland nog enig geloof, maar dat gaat niet verder dan leuk voor de kerk trouwen (mooie foto's) en je kindje laten dopen. Vervolgens komt men nauwelijks nog in de kerk. Kindje doet misschien de communie nog, vanwege de cadeautjes, maar het vormsel wordt door de meesten al overgeslagen.
Kerst en Pasen is ook vooral feest, er wordt niet gebeden in de huizen. En Pinksteren is vooral voor de woonboulevards en Pinkpop. Maar goed, de meesten zijn wel gedoopt.
Houd eens een peiling onder al die demonstranten, milieuwappies, palliewappies en vraag eens wie van hen ooit gedoopt werd en zo ja, wat ze nog aan geloof doen. Ik denk dat het gros gedoopt is. Hoe kunnen ze dan tegen Israël zijn!!?
Ik denk precies het tegenovergesteldequote:Op maandag 2 juni 2025 13:14 schreef Ann-Lynn het volgende:
de posts zijn echt heel lastig te volgen.... er worden volgens mij zoveel dingen door elkaar gehaald, Jodendom als religie of als ethniciteit en dan is er nog onderscheid in de ethniciteit... en wat er in de Bijbel staat??? Daar kijkt toch echt een minimaal deel van de bevolking naar? Het Westen en Israël ook is behoorlijk atheïstisch / agnostisch. Dus ik denk dat religie in dit hele verhaal minimaal is, mits het dus van de andere kant komt.
Daar hebben we het concept “in vereniging” voor bedacht.quote:Op zaterdag 31 mei 2025 22:10 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Dat is niet hoe het werkt - zeker niet als het gaat om schade verhalen. Een Hans of Gregorius is één persoon die op één moment een specifieke uiting doet - tijd. Het wordt al een stuk lastiger als er 20 Hansen zijn die in een groep rondlopen en er 10 Hansen zijn die zich misdragen. Waarvan je niet precies weet of kan vaststellen welke Hans op welk moment het is geweest.
Jongeren die zich bekeren tot de islam, nog veel slechter nieuws.quote:Op maandag 2 juni 2025 13:12 schreef Buikbrein het volgende:
[..]
Dat zal allemaal, maar die onwelgevallige bijbel quotes staan er nog in volle glorie.. nog altijd heeft het veel invloed, helaas.
Jongeren die het geloof weer (her)vinden las ik laatst.. slecht nieuws
Als je al het andere dan moslim maar onderwerpt, dan is het goed.quote:Op maandag 2 juni 2025 15:18 schreef Gia het volgende:
[..]
Jongeren die zich bekeren tot de islam, nog veel slechter nieuws.
Bij de christelijke geloven mag je tenminste nog zelf denken. In de islam is al het denkwerk al gedaan; je hoeft alleen maar te leven en te handelen volgens het boekje.
Hoezo onderwerpen? Je moet niks niemand onderwerpen. Mensen moeten zelf mogen kiezen of en zo ja wat en waarin ze willen geloven. Een godsdienst die mensen hieraan wil onderwerpen is zonder meer fout.quote:Op maandag 2 juni 2025 15:40 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Als je al het andere dan moslim maar onderwerpt, dan is het goed.
Dat valt ook wel mee. De meeste bekeerlingen die ik ken zijn gewone, rustige mensen die prima in staat zijn zelf te denken. Er is het irritante soort dat een fanaat wordt, maar dat is niet uitsluitend voorbehouden aan islam. Denk alleen even aan de evangelische hoek.quote:Op maandag 2 juni 2025 15:18 schreef Gia het volgende:
[..]
Jongeren die zich bekeren tot de islam, nog veel slechter nieuws.
Bij de christelijke geloven mag je tenminste nog zelf denken. In de islam is al het denkwerk al gedaan; je hoeft alleen maar te leven en te handelen volgens het boekje.
Dat is precies wat ik zegquote:Op maandag 2 juni 2025 15:50 schreef Gia het volgende:
[..]
Hoezo onderwerpen? Je moet niks niemand onderwerpen. Mensen moeten zelf mogen kiezen of en zo ja wat en waarin ze willen geloven. Een godsdienst die mensen hieraan wil onderwerpen is zonder meer fout.
En ja, het christendom heeft dat ook ooit gedaan, maar dat is heel lang geleden. Dat geeft toch niet de moslims het recht om dat nu nog es dunnetjes over te doen!
Waarom zijn ze dan bekeerd?? Wat waren de beweegredenen? Degenen die ik ken slaan behoorlijk door en de trigger ligt vaak in trauma (bijv. scheiding, dood van een geliefde etc).quote:Op maandag 2 juni 2025 17:02 schreef Qarrad het volgende:
De meeste bekeerlingen die ik ken zijn gewone, rustige mensen die prima in staat zijn zelf te denken
De redenen zijn heel divers, van op zoek zijn naar iets en de beste antwoorden vinden in islam tot in eerste instantie uit pragmatische motieven (relatie met moslim) en later echt overtuigd, of om de streng christelijke ouders te jennen en later oprecht, of meegaan met vrienden, verliefd worden op de taal, betrokken raken bij een goed doel, in een islamitisch land wonen, of een warme gemeenschap vinden.quote:Op maandag 2 juni 2025 17:23 schreef Ann-Lynn het volgende:
[..]
Waarom zijn ze dan bekeerd?? Wat waren de beweegredenen? Degenen die ik ken slaan behoorlijk door en de trigger ligt vaak in trauma (bijv. scheiding, dood van een geliefde etc).
Ik vraag me altijd af wat mensen naar een bep. religie drijft, zeker als het hoogopgeleide en intelligente mensen zijn, dan zou er toch eigenlijk haaks op moeten staan....
Een koekje van eigen deeg.quote:Op zaterdag 31 mei 2025 14:58 schreef Ali_boo het volgende:
[..]
Daar gaat het topic wel overquote:Op zondag 1 juni 2025 13:36 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Dit topic gaat niet over vergaande surveillance in de VS, het gaat over het aanpakken van antisemitisme. Mocht het je ontgaan zijn: recent zijn er nog twee mensen neergeschoten bij het Joods Museum in Washington DC. Dat creëert dus een noodzaak voor beleid als zoals dit uitstekende initiatief Project Esther.
Er zijn er ook genoeg die niet heel extreem worden. Maar dat zijn dan vaak mensen die moesten bekeren, omdat hun Marokkaanse vriend en hun familie dat wilden.quote:Op maandag 2 juni 2025 17:23 schreef Ann-Lynn het volgende:
[..]
Waarom zijn ze dan bekeerd?? Wat waren de beweegredenen? Degenen die ik ken slaan behoorlijk door en de trigger ligt vaak in trauma (bijv. scheiding, dood van een geliefde etc).
Ik vraag me altijd af wat mensen naar een bep. religie drijft, zeker als het hoogopgeleide en intelligente mensen zijn, dan zou er toch eigenlijk haaks op moeten staan....
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |