Oh, ik denk dat het ook best uitmaakt of je moslim bent.quote:Op maandag 2 juni 2025 11:41 schreef Buikbrein het volgende:
[..]
Ook zijn er amper Fokkers die dan ook zo stoer zijn, hun geloofsaanhang te vermelden.. JA het maakt uit of je Christen/Jood bent als je je uitlaat over Gaza.
In deze discussie over Gaza, zijn het voornamelijk de Christenen/Joden en adepten die menen dat de Gazastrook leeg moet.. zonder er voor uit te komen.quote:Op maandag 2 juni 2025 11:51 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Oh, ik denk dat het ook best uitmaakt of je moslim bent.
Vreemd dat je dat weglaat.
Verder zit je nu nog met twee zaken die je hele post een beetje ridicuul maken.quote:Op maandag 2 juni 2025 11:55 schreef Buikbrein het volgende:
[..]
In deze discussie over Gaza, zijn het voornamelijk de Christenen/Joden en adepten die menen dat de Gazastrook leeg moet.
Maar prima, moslims zouden als ze reageren dat ook moeten laten weten, absoluut!!
Dat schaduw achterklap gevecht tussen Religies, die op Seculiere wijze wordt gevoerd (seculier als dekmantel voor je nare denkbeelden) ben ik echt spuugzat.
Zouden we niet moeten afspreken met zn allen: Wie reageert op Israël/Gaza, zet voortaan zijn/haar religie erbij.
Anders heeft de discussie geen zin, en is er altijd vertroebeling.
Sorry, dat is bullshit.. er waren ook Duitsers tegen het nazi regime.quote:Op maandag 2 juni 2025 11:56 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Verder zit je nu nog met twee zaken die je hele post een beetje ridicuul maken.
Eersten: dat het overgrote deel van Israëli's seculier is, gevolgd door liberalen, dan conservatieven en uiteindelijk de orthodoxen. Zoek de cijfers maar op. Het idee dat Israël zou bestaan uit radicaal religieuze Joden is een fabel.
Tweedens: raad eens welke groep nu juist vaak het minst heeft de staat Israël? De orthodoxen.
Dus mijn vraag is wat je punt nu eigenlijk is.
Ik wil verder best mijn denominatie noemen hoor: Humanist
Duits zijn is een onverandelijke etnische eigenschap.quote:Op maandag 2 juni 2025 11:59 schreef Buikbrein het volgende:
[..]
Sorry, dat is bullshit.. er waren ook Duitsers tegen het nazi regime.
Maar in de geschiedenisboeken, ga je met zijn ALLEN erin: geen Habe das Nicht Gewubt bullshit, ALLE Duitsers schuldig.. waar of niet?
Dus diezelfde maatstaf mag hier worden gehanteerd: ALLE Israëlis, klaar uit. Dan hadden ze het maar moeten stoppen.
De Palestijnen 'kozen' voor Hamas
De Israeliers 'kozen'
Geen verzachtende omstandigheden meer, afgelopen!
Ja hoor, je bent nu aan het strohalmenquote:Op maandag 2 juni 2025 12:02 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Duits zijn is een onverandelijke etnische eigenschap.
Joods zijn - als in religieus - is een keuze.
En ik heb nog nooit één geschiedenisboek gelezen waarin staat dat ALLE Duitsers Nazi's waren en dus schuldig. Werkelijk waar geen één.
Verder gooi je Israëli en Jood op één hoop. Wat is nu precies de graadmeter? Etniciteit en nationaliteit of religie?
Duits zijn is een nationaliteit, geen ethnische eigenschap. En daarmee een keuze van iemand uiteindelijk. En je kunt je ook afvragen in hoeverre het echt een keuze is Joods te zijn. Je wordt ook zo opgevoed.quote:Op maandag 2 juni 2025 12:02 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Duits zijn is een onverandelijke etnische eigenschap.
Joods zijn - als in religieus - is een keuze.
En ik heb nog nooit één geschiedenisboek gelezen waarin staat dat ALLE Duitsers Nazi's waren en dus schuldig. Werkelijk waar geen één.
Verder gooi je Israëli en Jood op één hoop. Wat is nu precies de graadmeter? Etniciteit en nationaliteit of religie?
Strohalmen?quote:Op maandag 2 juni 2025 12:05 schreef Buikbrein het volgende:
[..]
Ja hoor, je bent nu aan het strohalmen
Als jij jezelf wilt voorliegen, prima maar mij hou je niet voor de gek.
Een Jood is dat, omdat zijn/haar moeder dat is.. je weet toch wel hoe dit werkt?? Ga anders eerst even googlen ofzo, en kom dan terug.
Je kiest niet waar je geboren wordt.quote:Op maandag 2 juni 2025 12:06 schreef LXIV het volgende:
[..]
Duits zijn is een nationaliteit, geen ethnische eigenschap. En daarmee een keuze van iemand uiteindelijk. En je kunt je ook afvragen in hoeverre het echt een keuze is Joods te zijn. Je wordt ook zo opgevoed.
wacht even.. als jij zegt Religie is een keuze, dan ben ìk dat hartstochtelijk met je eens.quote:Op maandag 2 juni 2025 12:07 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Strohalmen?
Ik ben volgens mij best helder.
Religie is een keuze.
Etniciteit niet.
Maar als ik het goed begrijp is voor jouw religieus zijn, in ieder geval als je een Joodse moeder hebt, een automatisme. Ofwel: niet-religieuze Joden bestaan niet.
Wie zijn de subjecten?quote:Op maandag 2 juni 2025 12:14 schreef Buikbrein het volgende:
[..]
wacht even.. als jij zegt Religie is een keuze, dan ben ìk dat hartstochtelijk met je eens.
Mijn mening, jouw mening, staat hier buiten kijf.
Jij of ik kan dat wel zo vinden, maar de "subjecten" kunnen dat niet.
Joden kunnen zeggen seculier te zijn, of atheist, dat weet ik.
Maar let op, hoe glibberig, zodra het Judaisme onder kritiek komt (èchte kritiek, niet de voorgebakken kritiek uit de bijbel!) DAN moet je eens kijken hoe die "seculiere atheistische" Joden reageren.
En, we hadden het over onwelgevallige bijbel quoteswil je daar nog op ingaan? Op het Amalek verhaal?
Als je daar nog op in wilt gaan, be my guest.
Een Subject, een onderdaan, zegge iemand die bij geboorte "van rechtswege" lid wordt gemaakt via een uitgebreidt ritueel waar de Baby NIET om heeft gevraagd.quote:Op maandag 2 juni 2025 12:16 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Wie zijn de subjecten?
En waarom zou een seculiere atheïstische Jood bezig zijn met Amalek?
Is een seculier atheïstische Nederlander bezig met Pilatus?
Ja.quote:Op maandag 2 juni 2025 12:17 schreef Buikbrein het volgende:
[..]
Een Subject, een onderdaan, zegge iemand die bij geboorte "van rechtswege" lid wordt gemaakt via een uitgebreidt ritueel waar de Baby NIET om heeft gevraagd.
Details zijn je neem ik aan bekend van die rituelen?
Op het moment dat er van mensen wordt gevraagd na te denken, zoals bijv bij het stemmen, dan ga je allerlei gedachtengangen door als mens, allerlei overwegingen.quote:Op maandag 2 juni 2025 12:19 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Ja.
Zoals er hier ook miljoenen gedoopte Nederlanders rondlopen die in geen jaren een kerk van binnen gezien hebben.
Zijn dat nog altijd subjecten van de kerk?
Ja, ik kan hier geen chocola van maken, sorry.quote:Op maandag 2 juni 2025 12:24 schreef Buikbrein het volgende:
[..]
Op het moment dat er van mensen wordt gevraagd na te denken, zoals bijv bij het stemmen, dan ga je allerlei gedachtengangen door als mens, allerlei overwegingen.
Ookal komt iemand nooit meer in de kerk, als het is blijven hangen (de hersenspoeling) dan maakt dat imho uit..
Als er dan bijv ter sprake komt: Zullen we Gaza platgooien?
Of als Israel ter discussie staat
Dan zal diegene mogelijk eerder positieve associaties hebben met Israel, immers iedere Christen is inherent voor x-% Zionist.
Diegene zal dus eerder geneigd zijn te zeggen: Ja, gooi maar plat dat Gaza.
Als dat zo is, dan is diegene in mijn beleving, nièt los van de kerk maar nog altijd "onder invloed".
Sterker nog, ik vermoed dat er tussen al die palliewappies genoeg gedoopten zitten.quote:Op maandag 2 juni 2025 12:19 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Ja.
Zoals er hier ook miljoenen gedoopte Nederlanders rondlopen die in geen jaren een kerk van binnen gezien hebben.
Zijn dat nog altijd subjecten van de kerk?
Iemand die van jongsaf aan wordt geindoctrineerd, kan wel weggaan bij de kerk.. maar dan ben je er niet zomaar vanaf.quote:Op maandag 2 juni 2025 12:27 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Ja, ik kan hier geen chocola van maken, sorry.
Al was het maar dat uitgerekend de kerk (katholiek en protestant) eeuwenlang niet vies was van antisemitisme.
Neem even wat pauselijke bullen door, of de werken van Luther.
Dan zouden al die types mega anti-Israël moeten zijn.
Uhm ja, ik weet namelijk dat uitgerekend het christendom een behoorlijke dosis antisemitisme niet schuwde...quote:Op maandag 2 juni 2025 12:34 schreef Buikbrein het volgende:
[..]
Iemand die van jongsaf aan wordt geindoctrineerd, kan wel weggaan bij de kerk.. maar dan ben je er niet zomaar vanaf.
Dat is alles wat ik wil zeggen.
En wanneer maakt dat uit? Op moments of truth.. als er genocide wordt goedgepraat, is de kans groot dat je iemands hersenspoeling hoort die hun gedachtengangen nog altijs beinvloedt.
Begrijp jij wel wat het Christendom is?? Waar het voor is bedoeld, wat het beoogt?
Simpele vraag: Is een Christen eerder positief of negatief t.a.v. Israel en Joden?
Ok, de katholieken kunnen antisemitisch zijn.. maar met welke punten?"muuuh ze hebben Jezus of God vermoord"
Die zijn extreem verdwaald en in de war
Het ene antisemitisme is het andere niet.. de katholieken zijn verward, of ze zijn simpelweg uit op macht.quote:Op maandag 2 juni 2025 12:37 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Uhm ja, ik weet namelijk dat uitgerekend het christendom een behoorlijke dosis antisemitisme niet schuwde...
Dus hoe al die mensen éérst eeuwenlang de ene kant zijn op geïndoctrineerd, daarna kennelijk in een paar decennia radicaal de ándere kant op, en i.t.t. die eeuwenlange indocrinatie blijft enkel die decennialange hangen, hetgeen al vreemd is als indoctrinatie zo allesomvattend is, dan is dat kennelijk onveranderlijk, maar toch is het ergens in het christendom gelukt om de ene indoctrinatie op te heffen en te vervangen met een nieuwe...
Echt, ik kan hier geen touw aan vastknopen.
Luther kun je niet echt katholiek noemen.quote:Op maandag 2 juni 2025 12:40 schreef Buikbrein het volgende:
[..]
Het ene antisemitisme is het andere niet.. de katholieken zijn verward, of ze zijn simpelweg uit op macht.
Macht, t.a.v. wie er de èchte Israelieten zijn, het geboorterecht verhaal.
Dan zijn er nog kanslozere clubs, zoals de Black Hebrew Israelites.. ook zij menen dat juist hèn die eer toekomt om Gods verkozen te zijn.
Dit is allemaal Interne machtsstrijd, die moet je wel kunnen herkennen.. anders kan je niet begrijpen wat hier speelt.
Dat het kennelijk heel sterk en onveranderlijk is.quote:Op maandag 2 juni 2025 12:41 schreef Buikbrein het volgende:
Wat is er zo moeilijk te begrijpen aan mn posts? Bedoel, ik doe mn best maar.. als je indoctrinatie niet begrijpt, dan houdt het op.
Wat is er zo moeilijk aan indoctrinatie??
Wel, dan begrijpen we nu waarom men met indoctrinatie zo vroeg begintquote:Op maandag 2 juni 2025 12:42 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Dat het kennelijk heel sterk en onveranderlijk is.
Maar kennelijk weer niet sterk genoeg om toch te veranderen.
Dat schijnt om de zoveel tijd te veranderen.quote:Op maandag 2 juni 2025 12:44 schreef Buikbrein het volgende:
[..]
Wel, dan begrijpen we nu waarom men met indoctrinatie zo vroeg begint
En met weinig fantasie, kan je zelf prima bedenken wat de bijbel beoogt te bewerkstelligen.
Je bedoelt nieuwe bijbel-versies, het nieuwe testament?quote:Op maandag 2 juni 2025 12:45 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Dat schijnt om de zoveel tijd te veranderen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |