Welkom Girini/Tifoso/Fokkers!Aan mij de eer om deze Giro uit te blazen. En hopelijk niet als een nachtkaars.
Want eerlijk, ik vermaak mij prima deze Giro. Open strijd, wisselende kansen.
Al lijkt Carapaz wel de sterkste als het bergop loopt. Het is de sympathieke Ecuadoriaan zeker gegund.
Maar zo ver is het nog niet, eerst nog 2 zware ritten voor de boeg.
166 schone kilometers voor de boeg met de nodige hoogtemeters:
![19-profile.png]()
Na een korte afdaling gaat het gelijk omhoog richting de top van de Croce Serra:
![19-klim1.jpg]()
Niet heel steil, maar wel al een mooi punt om weg te rijden met een (grote) groep.
Wellicht kan Dries de Hond weer aanpikken om bij de tussensprint in Pont-Saint-Martin Pedersen een hak te zetten.
Dan is het tijd voor de machtige Col Tzecore.
![19-klim2.jpg]()
Al zal dit nog te vroeg zijn voor vuurwerk van de top 10.
Daarna volgt de ook niet misselijke Col Saint-Pantaleon.
![19-klim3.jpg]()
![DSC_4205_2048px-panorama.jpg]()
Hier is wellicht al wat mogelijk, eventueel met bruggenhoofden in een kopgroep.
De Col De Joux is het laatste echt zware deel van deze rit om nog een schifting te maken.
![19-klim4.jpg]()
We eindigen met de klim richting Antagnod
![19-klim5.jpg]()
Nog een korte afdaling en we zijn alweer in Champoluc.
Ik ben nooit zo van een voorspelling, want wielrennen is en blijft een vreemde sport.
Ik ga toch voor de klassementsrenners.
1. Carapaz. Toch duidelijk de sterkste bergop. Eerst nog even moeilijk kijken en Karsten op het verkeerde been zetten en dan weg vlammen.
2. Pellizzari. Juist ja. Enorm sterk de laatste paar ritten. Lijkt de percentages niet te voelen.
3. Del Toro. Zal nog niet volledig door het ijs zakken (spoiler-alert, de dag erna wel).
4. Bernal. Lossen, terugkomen, lossen, terugkomen. Om uiteindelijk verdienstelijk 4e te worden.
5. Yates. Op zijn plek. Of Gee, maar die kan er ook gruwelijk doorzakken vandaag..