Maar hij heeft wel een goede vraag!quote:Op donderdag 29 mei 2025 22:31 schreef GGMM het volgende:
Die debiel van een "interviewer" wilde even goedkoop scoren.
Wat een kneus
Linkse jongen wil van die moord af en eist een verklaring van de moordenaar.quote:Op donderdag 29 mei 2025 22:31 schreef GGMM het volgende:
Wat een kneus
Ja 'ben jij wel links?'quote:Op donderdag 29 mei 2025 22:39 schreef Kamelenteen het volgende:
[..]
Maar hij heeft wel een goede vraag!
Was niet zo lang geleden een incident met hem in de trein met een domme tokkie.quote:Op donderdag 29 mei 2025 22:42 schreef Fok-it het volgende:
Waar woont die kerel tegenwoordig eigenlijk? Verbaast me dat er niet regelmatig incidenten zijn
Apeldoornquote:Op donderdag 29 mei 2025 22:42 schreef Fok-it het volgende:
Waar woont die kerel tegenwoordig eigenlijk? Verbaast me dat er niet regelmatig incidenten zijn
Waarschijnlijk opdracht gekregen van Ad Melkertquote:Op donderdag 29 mei 2025 22:42 schreef Halcon het volgende:
Eng mannetje die Volkert. Die gaat toch nooit een verklaring afleggen over het waarom. Goedkoop ermee weggekomen ook.
Daar heb jij weer een puntquote:Op donderdag 29 mei 2025 22:41 schreef oblo het volgende:
Volkert verdient het om op zijn minst voor de rest van zijn leven lastig gevallen te worden door debiele interviewers.
Meestal loopt dat wel los met mensen die na hun straf opgejaagd zouden worden. Twee keer iets gevraagd worden of uitgescholden worden in al die jaren, valt ook wel mee.quote:Op donderdag 29 mei 2025 22:42 schreef Fok-it het volgende:
Nou ja, lijkt me toch niet dat hij lekker door een Albert Heijn looptquote:Op donderdag 29 mei 2025 22:49 schreef Halcon het volgende:
[..]
Meestal loopt dat wel los met mensen die na hun straf opgejaagd zouden worden. Twee keer iets gevraagd worden of uitgescholden worden in al die jaren, valt ook wel mee.
Volkert stond binnen 12 jaar weer op vrije voeten. Daar is hij in ieder geval bijzonder goed mee weggekomen.quote:Op donderdag 29 mei 2025 22:39 schreef Kamelenteen het volgende:
Vond het nog steeds jammer dat Volkert nog steeds hier vrij kan rondlopen. Ik zou het niet erg hebben gevonden als ie door een rechter gek doodgeschoten zou zijn.
Hij loopt liever door de Jumbo?quote:Op donderdag 29 mei 2025 22:51 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Nou ja, lijkt me toch niet dat hij lekker door een Albert Heijn loopt
Misschien laat hij zijn boodschappen bezorgenquote:Op donderdag 29 mei 2025 22:51 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Ik zou hem persoonlijk ook niet herkennen op straat. Denk wel meer mensen niet.quote:Op donderdag 29 mei 2025 22:49 schreef Halcon het volgende:
[..]
Meestal loopt dat wel los met mensen die na hun straf opgejaagd zouden worden. Twee keer iets gevraagd worden of uitgescholden worden in al die jaren, valt ook wel mee.
Je bent iets op het spoorquote:Op donderdag 29 mei 2025 22:52 schreef GGMM het volgende:
[..]
Misschien laat hij zijn boodschappen bezorgen
Als het echt zo erg was, dan had hij wel wat aan z'n uiterlijk gedaan of zou hij wel geëmigreerd zijn.quote:Op donderdag 29 mei 2025 22:51 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Het enige vreemde is wel dat er bij hem geen psychische stoornis is vastgesteld. Dat houdt dus in dat hij bij zijn volle verstand en uit volle overtuiging heeft gehandeld, zonder enig mededogen. Hoe men dan tot de conclusie komt dat de kans op herhaling klein is, vind ik echt onbegrijpelijk.quote:Op donderdag 29 mei 2025 22:46 schreef Starhopper het volgende:
Laat hem gewoon met rust. Hij heeft zijn straf uitgezeten.
Ja, fopstraf.quote:Op donderdag 29 mei 2025 22:52 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Volkert stond binnen 12 jaar weer op vrije voeten. Daar is hij in ieder geval bijzonder goed mee weggekomen.
Toen Volkert die man (die jij tokkie noemt) even waarschuwde met de woorden: “je weet waartoe ik in staat ben”quote:Op donderdag 29 mei 2025 22:43 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Was niet zo lang geleden een incident met hem in de trein met een domme tokkie.
Tassen vol met dit https://www.ah.nl/producten/product/wi62639/lu-pim-s-sinaasappelquote:Op donderdag 29 mei 2025 22:52 schreef GGMM het volgende:
[..]
Misschien laat hij zijn boodschappen bezorgen
Zaten er nog ergens open eindjes? Iets met hoe hij aan het wapen kwam, of wat er met het wapen gebeurt is, of zo.quote:Op donderdag 29 mei 2025 22:56 schreef Repentless het volgende:
[..]
Het enige vreemde is wel dat er bij hem geen psychische stoornis is vastgesteld. Dat houdt dus in dat hij bij zijn volle verstand en uit volle overtuiging heeft gehandeld, zonder enig mededogen. Hoe men dan tot de conclusie komt dat de kans op herhaling klein is, vind ik echt onbegrijpelijk.
Nu weer welquote:Op donderdag 29 mei 2025 22:53 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:
[..]
Ik zou hem persoonlijk ook niet herkennen op straat. Denk wel meer mensen niet.
Sinds hij vrijgelaten is heeft hij ook niets geks gedaan toch dus wat dat betreft heeft de rechter het juist gehad.quote:Op donderdag 29 mei 2025 22:56 schreef Repentless het volgende:
[..]
Het enige vreemde is wel dat er bij hem geen psychische stoornis is vastgesteld. Dat houdt dus in dat hij bij zijn volle verstand en uit volle overtuiging heeft gehandeld, zonder enig mededogen. Hoe men dan tot de conclusie komt dat de kans op herhaling klein is, vind ik echt onbegrijpelijk.
Dat heeft hij volgens mij gewoon tegen de rechter of politie verklaard.quote:Op donderdag 29 mei 2025 22:57 schreef capricia het volgende:
Vind het wel een goede vraag. Het waarom.
Maar hij had beter een afspraak voor een interview kunnen maken, ipv hem op te jagen. Nu krijgen we nooit een antwoord.
Die voorwaarden gingen alleen om zijn proeftijd dacht ik.quote:Op donderdag 29 mei 2025 22:57 schreef capricia het volgende:
Vind het wel een goede vraag. Het waarom.
Maar hij had beter een afspraak voor een interview kunnen maken, ipv hem op te jagen. Nu krijgen we nooit een antwoord.
Staat me trouwens ook bij dat er voorwaarden aan zijn vrijlating gesteld zijn. Dat hij de media niet op mag zoeken. Of dat alleen in het begin zo was, of nu nog, dat weet ik niet. Maar ja, voorlopig zoekt de media hem dus op.
Er waren ook verdenkingen dat hij een milieuambtenaar zou hebben neergeschoten maar is daar nooit voor gepaktquote:Op donderdag 29 mei 2025 22:56 schreef Repentless het volgende:
[..]
Dat hij sindsdien niks geks heeft gedaan biedt geen enkele garantie. Hij heeft bewezen uit volle overtuiging een wildvreemde in koelen bloede te kunnen vermoorden, omdat hij het niet eens was met zijn denkbeelden. Waarom zou dat niet nog een keer kunnen gebeuren?quote:Op donderdag 29 mei 2025 22:59 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Sinds hij vrijgelaten is heeft hij ook niets geks gedaan toch dus wat dat betreft heeft de rechter het juist gehad.
Wat mij betreft had hij levenslang in de gevangenis gezeten. Maar ik vind het niet dat iemand die 18 jaar celstraf heeft uitgezeten, opgelegd door de rechter, lastig gevallen moet worden omdat men het niet eens is met de straf.
Dat is aan de rechter.quote:Op donderdag 29 mei 2025 23:10 schreef Repentless het volgende:
[..]
Dat hij sindsdien niks geks heeft gedaan biedt geen enkele garantie. Hij heeft bewezen uit volle overtuiging een wildvreemde in koelen bloede te kunnen vermoorden, omdat hij het niet eens was met zijn denkbeelden. Waarom zou dat niet nog een keer kunnen gebeuren?
Nee. Zo te lezen daarna ook nog.quote:Op donderdag 29 mei 2025 23:02 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Die voorwaarden gingen alleen om zijn proeftijd dacht ik.
https://www.rtl.nl/nieuws(...)graaf-mediaverbod-opquote:Van der Graaf, de moordenaar van Pim Fortuyn, mag sinds zijn vervroegde vrijlating in 2014 geen contact met de media hebben.
Het wapen ligt in het Rijks Museum.quote:Op donderdag 29 mei 2025 22:59 schreef capricia het volgende:
[..]
Zaten er nog ergens open eindjes? Iets met hoe hij aan het wapen kwam, of wat er met het wapen gebeurt is, of zo.
En ik ben serieus nieuwsgierig naar het waarom. Hoe kom je tot zo'n daad. Als je volledig bij je verstand bent.
Het is verder niet verboden om hem te benaderen met vragen. Hij blijft maar binnen als hij daar geen zin in heeft.quote:
Ik gok zo maar dat hij 12 jaar wel lang genoeg vond.quote:Op donderdag 29 mei 2025 23:10 schreef Repentless het volgende:
[..]
Dat hij sindsdien niks geks heeft gedaan biedt geen enkele garantie. Hij heeft bewezen uit volle overtuiging een wildvreemde in koelen bloede te kunnen vermoorden, omdat hij het niet eens was met zijn denkbeelden. Waarom zou dat niet nog een keer kunnen gebeuren?
Als je jezelf bij je volle verstand genoodzaakt ziet om een ander mens zonder pardon te vermoorden om "de samenleving te redden", dan verwacht ik niet dat een levenslange gevangenisstraf je daarvan weerhoudt.quote:Op donderdag 29 mei 2025 23:12 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Ik gok zo maar dat hij 12 jaar wel lang genoeg vond.
Zo'n straf krijg je ook nooit meer. Als je zoiets nu zou doen, krijg je 100% levenslang denk ik.
Wie het wapen aan hem leverde is altijd onduidelijk gebleven.quote:Op donderdag 29 mei 2025 23:11 schreef Repentless het volgende:
[..]
Het wapen ligt in het Rijks Museum.
Dat laatste zal waarschijnlijk altijd de vraag blijven.
https://eenvandaag.avrotr(...)p-pim-fortuyn-150887quote:Wie leverde het wapen aan Volkert van der G.? Nieuwe theorie over moord op Pim Fortuyn
24 jun 2024
Er zijn dus nog wat vragen.quote:Rapport is topgeheim
Dat het politierapport topgeheim is, maakt de zaak volgens Arends nog mysterieuzer. De informatie mag absoluut niet op straat belanden. Het is zelfs niet mogelijk om de documenten op te vragen via de Wet open overheid (Woo, vroeger Wob)
In zo'n geval denk ik wel. Hij zal van tevoren het vermoeden hebben gehad dat ze hem niet levenslang zouden weg stoppen.quote:Op donderdag 29 mei 2025 23:15 schreef Repentless het volgende:
[..]
Als je jezelf bij je volle verstand genoodzaakt ziet om een ander mens zonder pardon te vermoorden om "de samenleving te redden", dan verwacht ik niet dat een levenslange gevangenisstraf je daarvan weerhoudt.
Vind left laser inderdaad een kneus maar Volkert is degene die hier debiel isquote:Op donderdag 29 mei 2025 22:31 schreef GGMM het volgende:
Wat een kneus
Apeldoornquote:Op donderdag 29 mei 2025 22:42 schreef Fok-it het volgende:
Left laser stelt wel betere vragen dan bijvoorbeeld powned. Is alleen jammer dat ze net als powned met intimidatiejournalistiek bezig zijn. Dat komt gewoon te aanvallend over.quote:Op donderdag 29 mei 2025 23:19 schreef jigggy het volgende:
[..]
Vind left laser inderdaad een kneus maar Volkert is degene die hier debiel is
Dat die gore hond lang mag branden
Op basis waarvan?quote:Op donderdag 29 mei 2025 23:18 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
In zo'n geval denk ik wel. Hij zal van tevoren het vermoeden hebben gehad dat ze hem niet levenslang zouden weg stoppen.
Mee eens , beide enorm triest is biased ,maar vind dit het enige interessante stuk wat left laser ooit gemaakt heeftquote:Op donderdag 29 mei 2025 23:20 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Left laser stelt wel betere vragen dan bijvoorbeeld powned. Is alleen jammer dat ze net als powned met intimidatiejournalistiek bezig zijn. Dat komt gewoon te aanvallend over.
Alles, stoer meisje. Maar vooral het feit dat ik liever zie dat anderen 'm omleggen en dat niet mijn taak is. Hooguit een wens en dan vooral als dat dan toch gebeurt dat op een pijnlijke, langzame wijze zal zijn dan.quote:Op donderdag 29 mei 2025 22:49 schreef Aberkullie het volgende:
[..]
Wat houdt je tegen, stoere jongen
Ja, er zijn nog steeds onopgehelderde vragen hieromtrent, die om onduidelijke redenen mysterieus worden gehouden.quote:Op donderdag 29 mei 2025 23:16 schreef capricia het volgende:
[..]
Wie het wapen aan hem leverde is altijd onduidelijk gebleven.
2024
[..]
https://eenvandaag.avrotr(...)p-pim-fortuyn-150887
En het rapport daarover is topgeheim
[..]
Er zijn dus nog wat vragen.
En dat is jammer.quote:Op donderdag 29 mei 2025 23:24 schreef Repentless het volgende:
[..]
Ja, er zijn nog steeds onopgehelderde vragen hieromtrent, die om onduidelijke redenen mysterieus worden gehouden.
Had niks met fortuyn maar vind dat hij er te makkelijk vanaf is gekomen. Zulke mensen leggen straks weer iemand om als het ze niet bevalt.quote:Op donderdag 29 mei 2025 22:46 schreef Starhopper het volgende:
We zullen het helaas nooit weten.quote:Op donderdag 29 mei 2025 23:25 schreef capricia het volgende:
[..]
En dat is jammer.
Ik zou wel eens willen weten wie er nog meer allemaal bij betrokken zijn geweest. Wat of wie wordt er afgedekt?
En ook niet hoe het land er nu zou hebben uitgezien als Pim Fortuyn wel premier had gewordenquote:Op donderdag 29 mei 2025 23:26 schreef Repentless het volgende:
[..]
We zullen het helaas nooit weten.
Het grootste probleem zal wel het verliezen van zijn uitkering zijn.quote:Op donderdag 29 mei 2025 23:27 schreef capricia het volgende:
Ik zou naar het buitenland verhuizen als ik hem was. Hij heeft ook aangegeven dat te willen.
Maar misschien mag ie dat niet?
Dat was alleen om onder zn voorwaarden uit te komen. Daarvoor is ie ook naar de rechter gestapt.quote:Op donderdag 29 mei 2025 23:27 schreef capricia het volgende:
Ik zou naar het buitenland verhuizen als ik hem was. Hij heeft ook aangegeven dat te willen.
Klopt. Niet veel anders, denk ik.quote:Op donderdag 29 mei 2025 23:27 schreef Kamelenteen het volgende:
[..]
En ook niet hoe het land er nu zou hebben uitgezien als Pim Fortuyn wel premier had geworden
Wat is dit nu voor dom gelul? Dat weet je toch pas als ie wel aan de macht was gekomen. Speculatief geneuzelquote:Op donderdag 29 mei 2025 23:28 schreef Repentless het volgende:
[..]
Klopt. Niet veel anders, denk ik.
Ik weet het niet en zal het ook nooit te weten komen ook.quote:Op donderdag 29 mei 2025 23:28 schreef Repentless het volgende:
[..]
Klopt. Niet veel anders, denk ik.
Dan zou de PVV een stukje kleiner geweest zijn.quote:Op donderdag 29 mei 2025 23:27 schreef Kamelenteen het volgende:
[..]
En ook niet hoe het land er nu zou hebben uitgezien als Pim Fortuyn wel premier had geworden
quote:Op donderdag 29 mei 2025 23:28 schreef matspontius het volgende:
Trump mag wel oppassen daar in Den Haag ......
Daarom staat er "denk ik".quote:Op donderdag 29 mei 2025 23:30 schreef matspontius het volgende:
[..]
Wat is dit nu voor dom gelul? Dat weet je toch pas als ie wel aan de macht was gekomen. Speculatief geneuzel
Kan dan geen soos trekken denk ikquote:Op donderdag 29 mei 2025 23:27 schreef capricia het volgende:
Toen was het zo dat voor een eerste veroordeling en/of enkelvoudige moord de kans klein is dat je levenslang krijgt. Volkert heeft ook berouw getoond, al kun je nooit weten of dat echt of fake is.quote:
Kan wel zeker mee spelen.quote:Op donderdag 29 mei 2025 23:22 schreef Repentless het volgende:
Daarnaast: of je de "samenleving wilt redden" door een ander mens te vermoorden, zou dus afhangen van de vraag of daar niet een al te zware straf aan hangt?
Lijkt me niet erg plausibel.
Ik denk niet dat hij werkt. Dus hij zal op een of andere uitkering aangewezen zijn.quote:Op donderdag 29 mei 2025 23:27 schreef capricia het volgende:
Ja. Dan wordt het lastig.quote:Op donderdag 29 mei 2025 23:34 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Ik denk niet dat hij werkt. Dus hij zal op een of andere uitkering aangewezen zijn.
Berouw? Dat heb ik gemist.quote:Op donderdag 29 mei 2025 23:32 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Toen was het zo dat voor een eerste veroordeling en/of enkelvoudige moord de kans klein is dat je levenslang krijgt. Volkert heeft ook berouw getoond, al kun je nooit weten of dat echt of fake is.
"Ik wil de samenleving redden en daarvoor zie ik geen andere mogelijkheid dan iemand dood te schieten. Maar als me dat levenslang oplevert, dan niet. Een wildvreemde vermoorden is het wel waard, een levenslange straf voor mezelf natuurlijk niet."quote:Kan wel zeker mee spelen.
Als ik met iemand wil af rekenen en ik weet dat er vrijwel een garantie is op levenslang zou ik nog even een nachtje er over slapen. Maar goed, dat zou ik doen. Ik ga er maar even van uit dat deze gozer ook kan na denken.
Die was niet lang premier geweest joh.quote:Op donderdag 29 mei 2025 23:27 schreef Kamelenteen het volgende:
[..]
12 jaar voor een politieke moord is echt lang, vraag maar aan Putinquote:Op donderdag 29 mei 2025 22:52 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Volkert stond binnen 12 jaar weer op vrije voeten. Daar is hij in ieder geval bijzonder goed mee weggekomen.
Fortuyn was toch wel wat slimmer dan de gemiddelde populist. Hij was bijvoorbeeld hoogleraar en voerde de OV-studentenkaart in.quote:Op donderdag 29 mei 2025 23:38 schreef Harvest89 het volgende:
Die was niet lang premier geweest joh.
Daar viel totaal niet mee samen te werken. Overal waar Fortuyn kwam, daar kwam ruzie.
Ja dat zegt niet zo veel.quote:Op donderdag 29 mei 2025 23:46 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Fortuyn was toch wel wat slimmer dan de gemiddelde populist. Hij was bijvoorbeeld hoogleraar en voerde de OV-studentenkaart in.
Kom ik op terug,quote:
Met zn blote voeten op een onverwacht moment op een lego blokje staan ook.quote:Op donderdag 29 mei 2025 22:41 schreef oblo het volgende:
Volkert verdient het om op zijn minst voor de rest van zijn leven lastig gevallen te worden door debiele interviewers.
Nee, dat staat mij ook niet bij.quote:Op donderdag 29 mei 2025 23:51 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Kom ik op terug,
Dat heeft hij inderdaad niet getoond zo te lezen.
Daarmee zou Volkert direct weer vastgezet dienen worden. Dat is een doodsbedreiging van een moordenaar.quote:Op donderdag 29 mei 2025 22:58 schreef Oliver23 het volgende:
[..]
Toen Volkert die man (die jij tokkie noemt) even waarschuwde met de woorden: “je weet waartoe ik in staat ben”
Nou ja tokkie. Dat was een voetbalhooligan met een drankprobleem.quote:Op donderdag 29 mei 2025 22:58 schreef Oliver23 het volgende:
[..]
Toen Volkert die man (die jij tokkie noemt) even waarschuwde met de woorden: “je weet waartoe ik in staat ben”
Gast had d'r misschien al eerder 1 vermoord ook.quote:Op donderdag 29 mei 2025 23:15 schreef Repentless het volgende:
[..]
Als je jezelf bij je volle verstand genoodzaakt ziet om een ander mens zonder pardon te vermoorden om "de samenleving te redden", dan verwacht ik niet dat een levenslange gevangenisstraf je daarvan weerhoudt.
Klopt, dat vermoeden bestaat. Maar de kans op herhaling is klein, bij iemand die bij zijn volle verstand en uit volle overtuiging handelde.quote:Op vrijdag 30 mei 2025 00:01 schreef matthijst het volgende:
[..]
Gast had d'r misschien al eerder 1 vermoord ook.
https://www.trouw.nl/voor(...)%2Fwww.google.com%2F
En hij was niet de enige. De hele Nederlandse overheid heeft destijds Pim uitgekotst.quote:Op donderdag 29 mei 2025 23:02 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Dat heeft hij volgens mij gewoon tegen de rechter of politie verklaard.
Hij zag Fortuyn als een gevaar voor de samenleving en zag geen andere manier om hem te stoppen.
Zou je dat ook zeggen als de hypothetische moordenaar van Halsema zo'n flutstrafje zou krijgen?quote:
https://nl.wikipedia.org/wiki/Volkert_van_der_Graafquote:Tijdens de rechtszaak in maart en april 2003 bekende Van der Graaf de aanslag op Fortuyn. Hij gaf als motief dat hij in Fortuyn een groeiend gevaar voor de samenleving zag, met name voor kwetsbare groepen zoals asielzoekers, moslims en mensen met een WAO-uitkering, aldus de verklaring van het Openbaar Ministerie.[2][3] Het OM:
Het ging daarbij voor de verdachte om de combinatie van de algemene stigmatiserende politieke denkbeelden van Fortuyn, de polariserende wijze waarop Fortuyn die voor het voetlicht bracht en de grote politieke macht die Fortuyn dreigde te krijgen. Hij zag voor zichzelf geen andere mogelijkheid om dat gevaar te stoppen dan door Fortuyn om het leven te brengen.
Zelf verklaarde Volkert van der Graaf, blijkens het uiteindelijk vonnis waarin hij schuldig werd bevonden aan moord:
Ik erken dat ik op 6 mei 2002 te Hilversum [slachtoffer] heb doodgeschoten. (...). Ik zag [slachtoffer] als een gevaar voor de samenleving. Ik zag voor mijzelf geen andere mogelijkheid dan wat ik heb gedaan. (...)
Ja.quote:Op vrijdag 30 mei 2025 00:11 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Zou je dat ook zeggen als de hypothetische moordenaar van Halsema zo'n flutstrafje zou krijgen?
Volledig mee eens.quote:Op vrijdag 30 mei 2025 00:17 schreef EttovanBelgie het volgende:
Fortuyn was een charlatan, een buitengewoon conservatief rechts figuur waaraan we de totale ineenstorting van de Verzorgingsstaat hebben te danken (denkgoed van Pim), een kapitalistische libertarist die op e.o.a. manier zichzelf wist te presenteren als volksvriend. Politiek gezien had en heb ik een afschuw van zijn ideeën.
Maar vermoorden? Dat verdient niemand, en hoe labiel ben je als je iemand waarmee je het niet eens bent maar een kogel door de kop jaagt? Moraal en ethisch gezien dus volstrekt abject.
Daarbij is Volkert de doodgraver van links gebleken. En als sociaal-democraat neem ik dat hem inderdaad kwalijk. Had Fortuyn gewoon MP laten worden, dan waren we in een jaar van heel dat deplorabele experiment verlost en zouden we weer de oude, vertrouwde polder-weg zijn ingegaan: beetje links, beetje rechts, beetje confessioneel, beetje liberaal.
Daarentegen hebben we nu al twee decennia 'post-Fortuynistisch' gedachtegoed in de politiek gehad, rangerend van de totale sloop van sociale zekerheid en sociale voorzieningen tot afbraak van werknemersrechten en bizarre verrijking van de top.
Naast dat Volkert herinnerd zal worden als een koelbloedige moordenaar, zal zijn nalatenschap ook vooral de (definitieve?) vernietiging van het eens politiek nuchtere, genuanceerde Nederland zijn.
Jij misschien, bij Nikonlover betwijfel ik dit.quote:Op vrijdag 30 mei 2025 00:18 schreef probeer het volgende:
[..]
Ja.
Al zou ik inderdaad, zowel bij de moordenaar van Pim, Femke, of eigenlijk wie dan ook, 12 jaar gevangenisstraf te weinig vinden.
Maar eenmaal vrij zit zijn straf er dus op, en heb je iemand gewoon met rust te laten.
Legalistisch gezien klopt dat, ethisch en moralistisch gezien valt er een andere afweging te maken.quote:Op vrijdag 30 mei 2025 00:18 schreef probeer het volgende:
[..]
Ja.
Al zou ik inderdaad, zowel bij de moordenaar van Pim, Femke, of eigenlijk wie dan ook, 12 jaar gevangenisstraf te weinig vinden.
Maar eenmaal vrij zit zijn straf er dus op, en heb je iemand gewoon met rust te laten.
vast in een leuk huis...aangezien Femke Halsema zijn vriendinnetje is.quote:Op donderdag 29 mei 2025 22:42 schreef Fok-it het volgende:
Ik vermoed dat Volkert gedurende zijn gevangenisstraf gewoon op de loonlijst stond van 1 van die clubs, of misschien wel als ZZPer adviesjes schreef.quote:Op vrijdag 30 mei 2025 07:25 schreef Toine51 het volgende:
Die hele moord stinkt aan alle kanten. Ik geloof echt niet dat hij in zijn 1tje opereerde...
Google maar eens op Jack Bogers.
En hoe kan die Volkert na zijn vrijlating zo'n dure boerderij kopen?
Hoop dat die linkse rat nog eens een boom kopt..
In de Nederlandse gevangenis word je niet echt gehard, wel leer je bijzonder snel dat liegen en bedriegen niet gewaardeerd word.quote:Op vrijdag 30 mei 2025 07:43 schreef Discombobulate het volgende:
Zou wel een klein beetje oppassen, die man is jarenlang gehard door de gevangenis.
Mooi hoe die van Dam er naast zat.quote:Op vrijdag 30 mei 2025 00:07 schreef Hiddendoe het volgende:
[..]
En hij was niet de enige. De hele Nederlandse overheid heeft destijds Pim uitgekotst.
Bekijk deze YouTube-video
Die wel te laag wasquote:Op donderdag 29 mei 2025 22:46 schreef Starhopper het volgende:
Genoeg mensen die hem niet meer herkennen hoor.quote:Op donderdag 29 mei 2025 22:51 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Aardig wat complot- en geweldsfantasieën in dit topic ja.quote:
'Het was een pittige straf'quote:Op vrijdag 30 mei 2025 08:37 schreef TAmaru het volgende:
Ze hadden hem voor altijd moeten opsluiten. Het is een grove schande dat zo iemand na een doelgerichte politieke moord nog vrij mag rondlopen. Hij heeft een veel te lage straf gehad. Onbegrijpelijk vind ik dat, behalve als je bedenkt dat er bij de rechters misschien enige sympathie was voor zijn daad.
Dat klinkt meer als een huurmoordenaar die uit opdracht handelt dan een doorgedraaide gek.quote:Op vrijdag 30 mei 2025 09:02 schreef Zwansen het volgende:
[..]
'Het was een pittige straf'
De Amsterdamse oud-rechter Lauwaars noemt de celstraf voor die tijd logisch. "Omdat het maximum voor een tijdelijke straf 20 jaar was", zegt Lauwaars. Volkert van der Graaf had bovendien geen strafblad, hij was een 'first offender'. "Zonder strafblad kreeg je voor je eerste moord tussen de 10 en 16 jaar."
Er is gestraft naar de maatstaven van de tijd. "En daar is de rechtbank overheen gegaan en behoorlijk", vindt Lauwaars. Ook hoogleraar Hennie Sackers stelt dat. "Hier ging het om een enkelvoudige moord, gepleegd door iemand die nog niet eerder problemen met justitie had gehad", legt hij uit. "18 jaar was een pittige straf voor iemand die een moord had begaan. Het was een politieke moord, maar 18 jaar - zegt het Hof - is dan de juiste straf."
De wet voorzag daar destijds niet in, daarna is de wet veranderd, vandaar dat Mohammed B. wel levenslang kreeg.quote:Op vrijdag 30 mei 2025 08:37 schreef TAmaru het volgende:
Ze hadden hem voor altijd moeten opsluiten. Het is een grove schande dat zo iemand na een doelgerichte politieke moord nog vrij mag rondlopen. Hij heeft een veel te lage straf gehad. Onbegrijpelijk vind ik dat, behalve als je bedenkt dat er bij de rechters misschien enige sympathie was voor zijn daad.
Tja, alleen in sommige Westerse landen kan iemand schijnbaar een rechtse politicus op straat doodschieten en na 12 jaar weer vrijkomen. Deze terrorist had natuurlijk de doodstraf moeten krijgen voor een regelrechte aanslag op de democratie.quote:Op donderdag 29 mei 2025 22:52 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Als hij zich vrij voelt lekker over straat te fietsen en zo nu en dan een marathon te lopen is die rekening blijkbaar niet hoog genoeg.quote:Op vrijdag 30 mei 2025 09:13 schreef Marsenal het volgende:
Die Volkert heeft wel een beetje een neutraal hoofd, ik zou hem niet herkennen als ie langs me liep.
Leuk hoe er dan gezegd wordt dat ie rondloopt 'alsof er nooit iets is gebeurd', dat zijn van die dingen die mensen zeggen zonder echt na te denken over hoe zo'n persoon leeft. Want reken er maar op dat deze man elke dag de rekening betaalt voor zijn actie.
LinkseBoomknuffelaar misschienquote:Op vrijdag 30 mei 2025 02:09 schreef the-eye het volgende:
Hij heeft vast een FOK! account maarja welke user is het?
En nu staat ie op het internet terwijl hij niemand lastig viel en zijn er duizenden opgevoerde schuimbekkende halve zolen die roepen dat de doodstraf nog te licht was geweest en dat gaat nog wel door totdat hij bejaard is. Dus zeggen dat hij doorgaat alsof er niks gebeurd is, is onzin.quote:Op vrijdag 30 mei 2025 09:18 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Als hij zich vrij voelt lekker over straat te fietsen en zo nu en dan een marathon te lopen is die rekening blijkbaar niet hoog genoeg.
Weet je dat zeker?quote:Op vrijdag 30 mei 2025 09:10 schreef TweedeKlum het volgende:
[..]
De wet voorzag daar destijds niet in, daarna is de wet veranderd, vandaar dat Mohammed B. wel levenslang kreeg.
Ja, dat weet ik 100% zeker. in 2002 kon je geen levenslang opleggen voor een enkelvoudige moord volgens het wetboek van strafrecht. Daarna heeft de wetgevende macht, de Tweede Kamer, dit gewijzigd.quote:Op vrijdag 30 mei 2025 09:23 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Weet je dat zeker?
Mo. B heeft in de rechtbank aangegeven dat hij het zo weer zou doen. Dat kan ook mee gespeeld hebben.
Op zich wel uitstekend dat dat gewijzigd is.quote:Op vrijdag 30 mei 2025 09:25 schreef TweedeKlum het volgende:
[..]
Ja, dat weet ik 100% zeker. in 2002 kon je geen levenslang opleggen voor een enkelvoudige moord volgens het wetboek van strafrecht. Daarna heeft de wetgevende macht, de Tweede Kamer, dit gewijzigd.
O dus jij wilde Pim ook dood hebbenquote:Op donderdag 29 mei 2025 22:31 schreef GGMM het volgende:
Wat een kneus
Doe eens niet zo dom.quote:Op vrijdag 30 mei 2025 10:01 schreef OxygeneFRL het volgende:
[..]
O dus jij wilde Pim ook dood hebben
Nou he, die stond vast te juichenquote:Op vrijdag 30 mei 2025 01:15 schreef Thorelf het volgende:
[..]
vast in een leuk huis...aangezien Femke Halsema zijn vriendinnetje is.
quote:Op donderdag 29 mei 2025 22:46 schreef Starhopper het volgende:
Laat hem gewoon met rust. Hij heeft zijn fopstraf uitgezeten.
Iemands petje afpakkenquote:Op donderdag 29 mei 2025 22:30 schreef oblo het volgende:
Die debiel laat wel mooi zien dat die moordenaar zichzelf nog steeds niet kan beheersen.
Het lijkt me uitgesloten dat hij zoiets ooit op zijn naam kan zetten met een uitkering. Ik denk eerder dat het een adres van een bevriend iemand is. Toevallig ook een dierenvriend:quote:Op vrijdag 30 mei 2025 07:25 schreef Toine51 het volgende:
En hoe kan die Volkert na zijn vrijlating zo'n dure boerderij kopen?
quote:Op vrijdag 30 mei 2025 11:12 schreef DrDentz het volgende:
Zou wel wat zijn als Volkert opeens weer toeslaat met een 2e politieke 3de moordaanslag.
Maak je geen zorgen, er is daar geen groot politicus verloren gegaan, en als mens was hij ook niet van onbesproken gedrag, met die vieze liefhebberij voor jonge jongens.quote:Op vrijdag 30 mei 2025 10:01 schreef OxygeneFRL het volgende:
[..]
O dus jij wilde Pim ook dood hebben
Hoe werkt dat dan elke dag de rekening betalen voor zoiets?quote:Op vrijdag 30 mei 2025 09:13 schreef Marsenal het volgende:
Die Volkert heeft wel een beetje een neutraal hoofd, ik zou hem niet herkennen als ie langs me liep.
Leuk hoe er dan gezegd wordt dat ie rondloopt 'alsof er nooit iets is gebeurd', dat zijn van die dingen die mensen zeggen zonder echt na te denken over hoe zo'n persoon leeft. Want reken er maar op dat deze man elke dag de rekening betaalt voor zijn actie.
Geeft hij dan ook fooi?quote:Op vrijdag 30 mei 2025 09:13 schreef Marsenal het volgende:
elke dag de rekening betaalt voor zijn actie.
Kun je dat ook aantonen? Iemand van pedofilie beschuldigen is niet niets.quote:Op vrijdag 30 mei 2025 12:49 schreef Marsenal het volgende:
[..]
Maak je geen zorgen, er is daar geen groot politicus verloren gegaan, en als mens was hij ook niet van onbesproken gedrag, met die vieze liefhebberij voor jonge jongens.
Ik denk wel dat deze man constant op de hoede is, altijd gestresst dat iemand met hem komt afrekenen. De familie Tokkie was tussen de LPF aanhangers altijd goed vertegenwoordigd, daar zit veel gek volk tussen, dat snapt Volkert van de Graaf maar al te goed.quote:Op vrijdag 30 mei 2025 14:41 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Hoe werkt dat dan elke dag de rekening betalen voor zoiets?
Daar heeft ie toch ook welbewust voor gekozen. Alhoewel het destijds een kwestie van tijd was voordat er iets zou gebeuren met Fortuyn, de media en andere politici schilderden hem dagelijks af als nieuwe Hitler. En wat doe je als je de kans krijgt Hitler te vermoorden voordat hij aan de macht is?quote:Op vrijdag 30 mei 2025 14:47 schreef Marsenal het volgende:
[..]
Ik denk wel dat deze man constant op de hoede is, altijd gestresst dat iemand met hem komt afrekenen. De familie Tokkie was tussen de LPF aanhangers altijd goed vertegenwoordigd, daar zit veel gek volk tussen, dat snapt Volkert van de Graaf maar al te goed.
Geen maatschappelijke meer kring kunnen opbouwen, familie en vrienden kwijt, het lijkt me in elk geval zo dat Volkert van der G een relatief eenzaam bestaan leidt.
Ik denk dat Volkert zeer gewaardeerd wordt in bepaalde linkse/groene kringen. Daar zal hij tussen gelijkgestemden zijn.quote:Op vrijdag 30 mei 2025 14:47 schreef Marsenal het volgende:
[..]
Ik denk wel dat deze man constant op de hoede is, altijd gestresst dat iemand met hem komt afrekenen. De familie Tokkie was tussen de LPF aanhangers altijd goed vertegenwoordigd, daar zit veel gek volk tussen, dat snapt Volkert van de Graaf maar al te goed.
Geen maatschappelijke meer kring kunnen opbouwen, familie en vrienden kwijt, het lijkt me in elk geval zo dat Volkert van der G een relatief eenzaam bestaan leidt.
Komt in dat item in de openingspost ook gewoon aan bod.quote:Op vrijdag 30 mei 2025 00:01 schreef matthijst het volgende:
[..]
Gast had d'r misschien al eerder 1 vermoord ook.
https://www.trouw.nl/voor(...)%2Fwww.google.com%2F
Ik beschuldig hem niet van pedofilie, ik weet niet wat de leeftijd van die jongens was, maar zonder secundaire geslachtskenmerken zullen ze niet geweest zijn, wat ontzettend heftig van je om van mijn post meteen te maken dat ze 10 of jonger waren, haal je hoofd eens uit de goot.quote:Op vrijdag 30 mei 2025 14:47 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Kun je dat ook aantonen? Iemand van pedofilie beschuldigen is niet niets.
Oké, ik dacht dat je daarop doelde met:quote:Op vrijdag 30 mei 2025 14:57 schreef Marsenal het volgende:
[..]
Ik beschuldig hem niet van pedofilie, ik weet niet wat de leeftijd van die jongens was, maar zonder secundaire geslachtskenmerken zullen ze niet geweest zijn, wat ontzettend heftig van je om van mijn post meteen te maken dat ze 10 of jonger waren, haal je hoofd eens uit de goot.
Als je zulke dingen zegt, moet je het waar kunnen maken, en niet zeggen dat je het zelf eigenlijk niet weet.quote:Op vrijdag 30 mei 2025 12:49 schreef Marsenal het volgende:
en als mens was hij ook niet van onbesproken gedrag, met die vieze liefhebberij voor jonge jongens.
quote:Ze waren volgens Peter R de Vries minderjarig, meer weet ik er niet meer over, het is allemaal zo lang geleden.
Fair point, ik heb hem nu weer op beeld gezien en ben die kop alweer vergeten.quote:Op vrijdag 30 mei 2025 14:54 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Ik denk dat Volkert zeer gewaardeerd wordt in bepaalde linkse/groene kringen. Daar zal hij tussen gelijkgestemden zijn.
En als Volkert echt bang zou zijn, zou hij niet met de trein reizen en marathons lopen. Ik denk dat de meeste mensen Volkert niet eens herkennen, en als mensen nog boos zijn, zullen ze niet verder komen dan een beetje schelden op internet.
Joh, ik moet helemaal niks he. Je kan zelf ook googlen, ik heb hier geen verantwoordelijkheden verder, ik zeg wat ik wil.quote:Op vrijdag 30 mei 2025 14:59 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Oké, ik dacht dat je daarop doelde met:
[..]
Als je zulke dingen zegt, moet je het waar kunnen maken, en niet zeggen dat je het zelf eigenlijk niet weet.
[..]
Wie stelt, bewijst.quote:Op vrijdag 30 mei 2025 15:02 schreef Marsenal het volgende:
[..]
Joh, ik moet helemaal niks he. Je kan zelf ook googlen, ik heb hier geen verantwoordelijkheden verder, ik zeg wat ik wil.
Heb speciaal voor jou even gekeken, je kan er vrij snel krantenartikelen over teruglezen.
Als ik een scriptie schrijf, ja.quote:
NWS / Pim Fortuyn had sex met minderjarige jongensquote:Op vrijdag 30 mei 2025 14:47 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Kun je dat ook aantonen? Iemand van pedofilie beschuldigen is niet niets.
Ik ken dat verhaal al wel langer. De geruchten gingen ook al in het rond toen Pim nog leefde. En het kan allemaal best waar zijn, maar onschuldig tot het tegendeel bewezen is. Hij is nooit veroordeeld.quote:Op de twee diskettes, samengesteld door de Regionale Inlichtingendienst RID, staat dat wijlen Pim Fortuyn zich zou hebben vergrepen aan minderjarige Marokkaanse jongens. De voormalige gewestelijk voorzitter van de PvdA zou de jongeren hebben geronseld.
Het is sowieso een vreemd verhaal, waarom zou de AIVD onderzoek doen naar het liefdesleven van politici?quote:Op vrijdag 30 mei 2025 15:26 schreef capricia het volgende:
[..]
NWS / Pim Fortuyn had sex met minderjarige jongens
https://www.nd.nl/nieuws/(...)fo-schokt-marokkanen
[..]
Ik ken dat verhaal al wel langer. En het kan allemaal best waar zijn, maar onschuldig tot het tegendeel bewezen is. Hij is nooit veroordeeld.
Peter R de Vries. Heeft het toen geopenbaard. Maar Ja, die is ook niet meer.quote:Op vrijdag 30 mei 2025 15:33 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Het is sowieso een vreemd verhaal, waarom zou de AIVD onderzoek doen naar het liefdesleven van politici?
Hoe deugdelijk zit dit onderzoek in elkaar? Zijn er slechts geruchten opgeschreven? Of is er ook echt bewijs?
En is er überhaupt wel onderzoek gedaan door de AIVD, zo'n diskette kan natuurlijk ook verspreid worden om iemands reputatie te besmeuren.
https://www.standaard.be/(...)arigen/43867777.htmlquote:Pim Fortuyn had seks met minderjarigen
Pim Fortuyn had seks met minderjarige jongens, aldus Nederlands misdaadjournalist Peter R. de Vries die zijn beweringen staaft met een geheim rapport van de Nederlandse Staatsveiligheid dat hij in handen kreeg.
De uitgelekte rapporten staan op diskettes die onlangs zijn gevonden door iemand die een auto kocht van een medewerker van de veiligheidsdienst. "De inlichtingendienst had bijzonder veel belangstelling voor de escapades van Fortuyn en stelt vast dat hij seksuele contacten had met minderjarige Marokkaanse jongens", aldus De Vries.
De veiligheidsdienst heeft Peter de Vries gisteravond gewaarschuwd dat het openbaar maken van de informatie een strafbaar feit is, waarvoor hij een celstraf van 15 jaar kan krijgen.
Als er ook flink wordt gegraven als het om een Sally on the side gaat, dan is dat bij minderjarigen toch wel beter te verklarenquote:Op vrijdag 30 mei 2025 15:33 schreef luxerobots het volgende:
[..]
waarom zou de AIVD onderzoek doen naar het liefdesleven van politici?
Hoe eenzaam hij ook mag zijn, die gast heeft nog te veel vrijheid.quote:Op vrijdag 30 mei 2025 14:47 schreef Marsenal het volgende:
[..]
Het was juist andersom. De info mocht niet openbaar gemaakt worden van de inlichtingendiensten.quote:Op vrijdag 30 mei 2025 15:37 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Als er ook flink wordt gegraven als het om een Sally on the side gaat, dan is dat bij minderjarigen toch wel beter te verklaren
In die uitzending, die ik nergens terug kan vinden, ging Peter R. ook naar de eigenaar van de diskettes, maar die wist van niets.quote:Op vrijdag 30 mei 2025 15:40 schreef capricia het volgende:
[..]
Het was juist andersom. De info mocht niet openbaar gemaakt worden van de AIVD.
Ja. Veel berichtgeving lijkt ook gewoon verdwenen van het internet. De kranten stonden er toen bol van.quote:Op vrijdag 30 mei 2025 15:46 schreef luxerobots het volgende:
[..]
In die uitzending, die ik nergens terug kan vinden, ging Peter R. ook naar de eigenaar van de diskettes, maar die wist van niets.
Ik denk dat iedereen die stormachtig ten tonele verschijnt en de boel op z'n kop zet uitgebreid nagetrokken wordt. Je wilt toch geen dingen missen. Zo iemand als Baudet, daar zal ook wel een lekker dossier van zijn. Je wilt niet dat een journalist gekke dingen ontdekt en je daardoor met een bek vol tanden staat.quote:Op vrijdag 30 mei 2025 15:33 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Het is sowieso een vreemd verhaal, waarom zou de AIVD onderzoek doen naar het liefdesleven van politici?
Hij had toch niks tegen Marokkanen in het bijzonder?quote:Op vrijdag 30 mei 2025 15:33 schreef Fok-it het volgende:
Natuurlijk ook Marokkaanse jongens. Haha. Hypocriet ventje. Nee
Je hoeft niet bijzonder veel respect voor Fortuyn te hebben.
Ook niet voor Volkert overigens. Voor het gekrijs weer losbarst
Het zijn inderdaad geruchten. Al snap ik niet goed wat de AIVD ermee moet. Als Fortuyn pedoseksueel zou zijn, is dat zaak voor justitie, niet voor de AIVD.quote:Op vrijdag 30 mei 2025 15:49 schreef capricia het volgende:
[..]
Ja. Veel berichtgeving lijkt ook gewoon verdwenen van het internet. De kranten stonden er toen bol van.
Het zal allemaal wel. Het is nooit bewezen. Het zijn allemaal geruchten. Wel weer opmerkelijk dat een of andere lokale PvdA-er de jongens geregeld zou hebben, voor drugs.
De freak offs van Pim.
Dat was Job Cohen: https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Rob_Oudkerkquote:Op vrijdag 30 mei 2025 15:51 schreef Kaneelstokje het volgende:
[..]
Hij had toch niks tegen Marokkanen in het bijzonder?
Er staat me nog een uitspraak van hem bij, toen het ging over het uitzetten. "Het zijn dan wel kut-Marokkanen, maar het zijn wel ONZE kut-Marokkanen."
Vooral dat, ja. Hij was een gevaar voor de gevestigde orde, dus er moest gekeken worden hoe hij onschadelijk kon worden gemaakt.quote:Op vrijdag 30 mei 2025 15:52 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Het zijn inderdaad geruchten. Al snap ik niet goed wat de AIVD ermee moet. Als Fortuyn pedoseksueel zou zijn, is dat zaak voor justitie, niet voor de AIVD.
Wat wil de AIVD? Was men zo bang voor Fortuyn dat men zijn reputatie wilde slopen?
Heb ik dit verkeerd onthouden?quote:Op vrijdag 30 mei 2025 15:53 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Dat was Job Cohen: https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Rob_Oudkerk
quote:Op vrijdag 30 mei 2025 15:52 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Het zijn inderdaad geruchten. Al snap ik niet goed wat de AIVD ermee moet. Als Fortuyn pedoseksueel zou zijn, is dat zaak voor justitie, niet voor de AIVD.
Wat wil de AIVD? Was men zo bang voor Fortuyn dat men zijn reputatie wilde slopen?
RID (Regionale InlichtingenDienst) staat er in de post van @capricia Niet AIVD..quote:Op vrijdag 30 mei 2025 15:26 schreef capricia het volgende:
[..]
NWS / Pim Fortuyn had sex met minderjarige jongens
https://www.nd.nl/nieuws/(...)fo-schokt-marokkanen
[..]
Ik ken dat verhaal al wel langer. De geruchten gingen ook al in het rond toen Pim nog leefde. En het kan allemaal best waar zijn, maar onschuldig tot het tegendeel bewezen is. Hij is nooit veroordeeld.
En Peter R de Vries, die hier oa mee naar buiten kwam, kan het helaas ook niet meer navertellen.
De hele LPF top werd doorgelicht:quote:Op vrijdag 30 mei 2025 15:52 schreef luxerobots het volgende:
[..]
R@b in NWS / Pim Fortuyn had sex met minderjarige jongensquote:Volledige Telegraaf-artikel:
AIVD: Fortuyn had seks met minderjarigen
Intieme leven LPF-top bespioneerd
STAATSGEHEIMEN OP STRAAT
Agent laat diskettes liggen in lease-auto
door Joost de Haas
Een AIVD-agent heeft onlangs staatsgeheimen in een lease-auto laten liggen. Het gaat om uiterst gevoelige inlichtingenrapporten waarin onder meer staat dat Pim Fortuyn seks had met minderjarige jongens.
Ook blijkt het intieme privé-leven van andere LPF-kopstukken in kaart te zijn gebracht. Verder blijkt dat de milieubeweging door de geheime dienst is geïnfiltreerd. Dat onthult misdaadverslaggever Peter R. de Vries komende zondagavond in zijn programma bij SBS6.
De veiligheidsdienst heeft De Vries gisteravond gewaarschuwd dat het openbaar maken van de informatie strafbaar is. Daarop staat een maximale celstraf van 15 jaar.
De Vries zegt in bezit te zijn gekomen van de staatsgeheimen nadat de lease-auto van de AIVD’er in andere handen kwam. De achtergelaten informatie staat op twee computerdiskettes en bestrijkt een periode van bijna acht jaar, tot aan de moord op Pim Fortuyn in 2002.
De AIVD eist inmiddels afgifte van de diskettes.
Escapades
De meest saillante onderzoeksgegevens die zijn uitgelekt betreffen Pim Fortuyn en de LPF. „De inlichtingendienst had bijzonder veel belangstelling voor de escapades van Fortuyn en stelt vast dat hij seksuele contacten had met minderjarige Marokkaanse jongens”, aldus De Vries.
Het liefdesleven van bijna de gehele LPF-top blijkt te zijn onderzocht, want naast Fortuyn werden nog enkele bekende politici uit zijn omgeving onder de loep genomen zoals Joao Varela, Ferry Hoogendijk en Leefbaar Rotterdam raadslid Dries Mosch. Tot andere kopstukken uit de periode dat de AIVD de LPF in de gaten hield behoren Mat Herben en Jim Janssen van Raay.
AIVD infiltreerde in milieubeweging
Van een onzer verslaggevers
AMSTERDAM, donderdag
In de uitzending van Peter R. de Vries wordt verder voor het eerst duidelijk dat de milieubeweging een ’target’ van de inlichtingendienst was. Daarbij werd het middel van infiltratie ingezet. Datzelfde gebeurde volgens de rapporten binnen de Molukse beweging en enkele linkse organisaties.
Op de achtergelaten floppy’s staan verder gevoelige gegevens over politici in Rotterdam. Het gaat om lokale bestuurders van met name PvdA en D66 die op de korrel werden genomen in zogenoemde ’integriteitonderzoeken’.
De stukken bevatten ook telefoonnummers van AIVD-medewerkers en vertrouwelijke informatie over contacten met buitenlandse inlichtingendiensten.
Peter R. de Vries noemt de inhoud van de geheime rapporten schokkend en spreekt van een nieuwe ’Tonino-affaire’. Vorig jaar kwam officier van justitie Joost Tonino in opspraak nadat hij zijn pc bij het grofvuil op straat had gezet. Op de computer met gevoelige onderzoeksgegevens bevond zich ook kinderporno, zo onthulde De Vries.
Uiteindelijk gaat het over het openbaren van documenten waar de inlichtingendienst ongelukkig mee was, misschien dat zij een keer een veegbeweging door de berichtgeving hebben gemaakt? Kan me voorstellen dat zoiets juridisch nog wel te billijken valt.quote:Op vrijdag 30 mei 2025 15:52 schreef capricia het volgende:
Hier. Het was zelfs voorpaginanieuws bij de Telegraaf.
Maar is nu compleet verdwenen?
Mannee in NWS / Pim Fortuyn had sex met minderjarige jongens
Hookers.nl genotquote:Op vrijdag 30 mei 2025 15:55 schreef Kaneelstokje het volgende:
Ook al denk ik 10 jaar niet aan Rob Oudkerk gedacht.
Heeeeel apart..quote:Op vrijdag 30 mei 2025 15:55 schreef capricia het volgende:
[..]
De hele LPF top werd doorgelicht:
[..]
R@b in NWS / Pim Fortuyn had sex met minderjarige jongens
Telegraaf heeft het dan weer over Aivd.quote:Op vrijdag 30 mei 2025 15:55 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
[..]
RID (Regionale InlichtingenDienst) staat er in de post van @:capricia Niet AIVD..
Vind dat toch dubieus. Het is voorpaginanieuws geweest. Dan ga je toch niet achteraf bepalen wat je wel of niet welgevallig is, en voorpagina's verwijderen.quote:Op vrijdag 30 mei 2025 15:56 schreef Marsenal het volgende:
[..]
Uiteindelijk gaat het over het openbaren van documenten waar de inlichtingendienst ongelukkig mee was, misschien dat zij een keer een veegbeweging door de berichtgeving hebben gemaakt? Kan me voorstellen dat zoiets juridisch nog wel te billijken valt.
Nee dat was niet van hemquote:Op vrijdag 30 mei 2025 15:51 schreef Kaneelstokje het volgende:
[..]
Hij had toch niks tegen Marokkanen in het bijzonder?
Er staat me nog een uitspraak van hem bij, toen het ging over het uitzetten. "Het zijn dan wel kut-Marokkanen, maar het zijn wel ONZE kut-Marokkanen."
Verafgoden is een werkwoord. In jouw zin is het 'verafgood'.quote:Op vrijdag 30 mei 2025 16:02 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Nee dat was niet van hem![]()
Maar dan nog vind ik het gewoon typerend hoe hij wordt verafgod, is dat een werkwoord?
Beetje zoals bij Hazes waarbij wordt genegeerd dat hij vanwege zijn status een 15-jarige publiekelijk kon aanduwen want ja het is toch onze volksheld he. Datzelfde gevoel heb ik bij Fortuyn. Denk dat die ook wel wat lijken in zijn kast verborgen had liggen
Nogmaals, als Fortuyn pedoseksueel zou zijn, zouden ze de zaak voor de rechter moeten brengen.quote:Op vrijdag 30 mei 2025 16:02 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Maar dan nog vind ik het gewoon typerend hoe hij wordt verafgod, is dat een werkwoord?
Beetje zoals bij Hazes waarbij wordt genegeerd dat hij vanwege zijn status een 15-jarige publiekelijk kon aanduwen want ja het is toch onze volksheld he. Datzelfde gevoel heb ik bij Fortuyn. Denk dat die ook wel wat lijken in zijn kast verborgen had liggen
Dat is helemaal niet zo verwonderlijk, de RID verzamelde namelijk info voor de AIVD.quote:Op vrijdag 30 mei 2025 15:57 schreef Whiskers2009 het volgende:
Heeeeel apart..
En jouw oorspronkelijke post eerder in dit topic staat RID, maar hier is het al AIVD geworden...
quote:Een Regionale Inlichtingendienst (RID) was een onderdeel van een regionale eenheid van de politie. Toen de verschillende politie-eenheden op 1 januari 2013 samengingen in de nationale politie is de RID opgesplitst in het Team Openbare Orde Inlichtingen (TOOI), Team Criminele Inlichtingen (TCI) en ID-WIV. TOOI en TCI verzamelen inlichtingen voor de politie zelf (Wet Politiegegevens informatie). ID-WIV is een ook een onderdeel van de politie, maar verzamelt inlichtingen ten behoeve van de Algemene Inlichtingen- en Veiligheidsdienst (AIVD).
https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Regionale_Inlichtingendienst
Ik denk dat de uitspraak 'Niets menselijks is mij vreemd' wel voor Fortuyn opgaat ja.quote:Op vrijdag 30 mei 2025 16:02 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Dat was het punt nietquote:Op vrijdag 30 mei 2025 16:06 schreef nelaeryn het volgende:
[..]
Dat is helemaal niet zo verwonderlijk, de RID verzamelde namelijk info voor de AIVD.
[..]
Kan dat eigenlijk wel, als iemand overleden is?quote:Op vrijdag 30 mei 2025 16:05 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Nogmaals, als Fortuyn pedoseksueel zou zijn, zouden ze de zaak voor de rechter moeten brengen.
Wat een onzin. Sowieso zou hij geen pedoseksueel zijn als het om 15/16jarigen zou gaanquote:Op vrijdag 30 mei 2025 16:05 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Nogmaals, als Fortuyn pedoseksueel zou zijn, zouden ze de zaak voor de rechter moeten brengen.
Neequote:Op vrijdag 30 mei 2025 16:10 schreef capricia het volgende:
[..]
Kan dat eigenlijk wel, als iemand overleden is?
Allang verjaard ookquote:Op vrijdag 30 mei 2025 16:10 schreef capricia het volgende:
[..]
Kan dat eigenlijk wel, als iemand overleden is?
Nou ja, ik vind dat nog niet eens het ergste. 15/16 zit tegen de age of consent aan. Maar en als er drugs/geld mee gemoeid zou gaan, en dat in combinatie met zijn positie in het politieke landschap, dat maakt het enorm kromquote:Op vrijdag 30 mei 2025 16:08 schreef capricia het volgende:
[..]
Ik denk dat de uitspraak 'Niets menselijks is mij vreemd' wel voor Fortuyn opgaat ja.![]()
De man zal er een ander liefdesleven op nagehouden hebben dan de meeste van ons.
Persoonlijk vind ik het gewoon altijd lastig met dit soort geruchten. Je houdt toch een sfeertje van 'die man is pedofiel' of 'koopt jonge Marokkaanse jongens voor seks met drugs'. Terwijl hij daar nooit een veroordeling voor gehad heeft.
Wat moet je daar nou mee?
Onschuldig tot het tegendeel bewezen is, dan maar?
Maar het blijft ongemakkelijk voelen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |