Mevrouw is niet meer relevant en de partij is naar de afgrond gevallen, dus dan moet je alles aangrijpen om nog aandacht te zoeken.quote:Annabel Nanninga (JA21) compleet over de zeik om kinderboek met bruine kindjes
Annabel Nanninga, helft van het olijke racistische duo Joost en Annabel (JA21), is compleet van de leg door een Amsterdams kinderboekje waar naar haar mening te veel bruine kinderen in staan.
In totaal verspreidt de gemeente 60.000 kinderboeken op basisscholen in de stad. De jongste leerlingen krijgen Feest in Amsterdam van Ellen Brudet. Het gaat over Nine en Mella, die al centraal stonden in twee eerdere inclusieve kinderboeken van de schrijfster. „Een feestelijk voorleesboek waarin een plekje is voor iedereen”, staat achterop het boek, dat gaat over ’alledaagse avonturen in een multiculturele samenleving’.
Een plekje voor iedereen, laat dat nu net zijn waar Nanninga een onvoorstelbare hekel aan heeft. De kinderen in het boekje gaan onder andere naar Keti Koti, wordt er Holi-Phagwa en Eid al-Fitr gevierd en maken ze zelfs een homohuwelijk mee. “Geen één Nederlandse of Amsterdamse traditie,” aldus Nanninga die waarschijnlijk zelf graag een boek vol witte, spijkerpoepende kindjes ziet.
"Moet een partij als JA21 die zich zorgen maakt over de afnemende homotolerantie onder Amsterdamse jongeren, juist niet blij zijn met aandacht voor een huwelijk tussen twee mannen?" vraagt de T. zich terecht af. Maar het antwoord laat zich raden: "Het is wéér een instrument om identiteitspolitiek door te drukken," zegt Nanninga die opzichtig alleen met homorechten schermt als instrument om moslims mee te slaan.
Ook beklaagt Nanninga zich erover dat er niet verwacht wordt van de Amsterdamse schooljeugd “dat zij weet wat Pinksteren of Chanoeka is”. Nanninga is zoals bekend groot strijder tegen het antisemitisme, getuige haar eerdere uitspraken als “Dodenherdenking is mijn lievelingsdag” en “Mein Kampf: je leest 6 bladzijden en je hebt meteen zin Joden te vergassen”.
“Wij vinden dit een mooi en heel evenwichtig boek”, laat Lieke Thesingh, voorzitter van Breed Bestuurlijk Overleg (BBO), namens de Amsterdamse basisscholen weten. “Alle varianten komen naar voren. Een kind van twee vaders, een kind in een rolstoel. Wat wil je nog meer? Ik word hier eerlijk gezegd een beetje boos van.”
Ook de uitgeverij noemt het boek “ontzettend vrolijk”. “Veel kinderen kunnen zich er in herkennen.” Volgens uitgeverij Leopold is niet te onderschatten hoe bijzonder het cadeautje is: “Veel kinderen hebben geen boek thuis en gaan nooit naar de bibliotheek. Hoe leuk is het dan dat je een boek hebt gekregen? Lezen is ontzettend belangrijk.”
Dit vind ik wel degelijk een goed punt van haar: waarom alleen de niet-nederlandse feesten?quote:Op donderdag 29 mei 2025 20:33 schreef Mikeytt het volgende:
De kinderen in het boekje gaan onder andere naar Keti Koti, wordt er Holi-Phagwa en Eid al-Fitr gevierd en maken ze zelfs een homohuwelijk mee. “Geen één Nederlandse of Amsterdamse traditie,”
Ze kunnen moeilijk naar de Ajax-huldiging gaan dit jaar..quote:Op donderdag 29 mei 2025 20:42 schreef Mutsaers__78 het volgende:
[..]
Dit vind ik wel degelijk een goed punt van haar: waarom alleen de niet-nederlandse feesten?
quote:’Inclusief’ kinderboekje Amsterdam doet wenkbrauwen fronsen
Een van de gelukkige ouders die het boek als een van de eersten mee naar huis kregen, is JA21-senator Annabel Nanninga. „Ik hoopte op een leuk boekje voor 750 jaar Amsterdam, maar ik heb niet de indruk dat het over Amsterdam ging”, zegt zij na het voorlezen. „Er zat geen één Nederlandse of Amsterdamse traditie in.”
Ze ziet er inderdaad uit alsof ze elke dag een pak ossewit eet.quote:Op donderdag 29 mei 2025 20:42 schreef GGMM het volgende:
Hopelijk kan ze er een tijdje niet van eten.
Dat zou wel goed voor d'r zijn
Dat is haar punt niet, en dat weet je ook, alleen moet dat narratief van racisme natuurlijk tot in oneindigheid overeind gehouden worden door die kongsi van deugkneuzen.quote:Op donderdag 29 mei 2025 20:36 schreef Harvest89 het volgende:
Hopelijk kan ze nog slapen vannacht.
Zwaar traumatisch moet dat voor haar zijn. Een kinderboek met gekleurde kinderen, homo's, en gehandicapten er in.
Omdat Nederlandse feesten inherent racistisch, koloniaal, kwetsend en wit gepriviligeerd zijn.quote:Op donderdag 29 mei 2025 20:42 schreef Mutsaers__78 het volgende:
[..]
Dit vind ik wel degelijk een goed punt van haar: waarom alleen de niet-nederlandse feesten?
Nanninga heeft daarentegen een Syrische vluchteling in huis opgenomen.quote:Op donderdag 29 mei 2025 20:44 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Ze ziet er inderdaad uit alsof ze elke dag een pak ossewit eet.
Dat is dus niet waar.quote:Op donderdag 29 mei 2025 20:47 schreef EttovanBelgie het volgende:
Wat raar dan, dat in dat hele boek er werkelijk nul aandacht wordt besteed aan Nederlandse culturele feestdagen en tradities. Niet een beetje niet, gewoon nul.
Is het ook.quote:Op donderdag 29 mei 2025 20:42 schreef Mutsaers__78 het volgende:
[..]
https://www.telegraaf.nl/(...)nederlandse-traditiequote:In het eerste hoofdstuk gaan de kinderen naar Keti Koti. Amir zegt per ongeluk ’slaven’. „We noemen ze tot slaaf gemaakten’, verbetert iemand, terwijl Amir van zijn bara knabbelt. In een later hoofdstuk is Amirs oma op de terugweg van de moskee gevallen en ligt ze met Eid al-Fitr (het Suikerfeest) in het ziekenhuis.
Syriërs geneukt.quote:Op donderdag 29 mei 2025 20:49 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Nanninga heeft daarentegen een Syrische vluchteling in huis opgenomen.
Wat heb jij verder voor de Goede Zaak gedaan?
Deze post is zeer veelzeggend.quote:Op donderdag 29 mei 2025 20:26 schreef Chadi het volgende:
[..]
Ontiegelijk heftig dat je kinderen daaraan blootstelt. Straks krijgen we een generatie die van dat zwart wit denken af komt en een betere samenleving na gaat streven ... Een ramp in wording.
Even naar de basisschool in Amsterdam.quote:Op donderdag 29 mei 2025 20:52 schreef Hexagon het volgende:
Is dat boekje ergens in te zien voor we oordelen vormen?
Dit is dus een boekje geschreven door een totale nitwit die werkelijk denkt dat, als je witte mensen maar buiten beschouwing laat, heel Nederland een feest van solidariteit is.quote:Op donderdag 29 mei 2025 20:51 schreef rutger05 het volgende:
In dit artikel van de Telegraaf staat het duidelijk verwoord waarom zij zich stoort aan dit van gemeenschapsgeld betaalde kinderboekje. Er staat volgens haar geen enkele Nederlandse of Amsterdamse traditie in.
[..]
https://www.telegraaf.nl/(...)nederlandse-traditie
Hebben we die nog dan?quote:Op donderdag 29 mei 2025 20:47 schreef EttovanBelgie het volgende:
Nederlandse culturele feestdagen en tradities
Het is zo krampachtig deugen allemaal. Als er geen islamitisch feest.in had gestaan was de wereld te klein, maar geen christelijk Nederland feest is juist goed.quote:Op donderdag 29 mei 2025 20:42 schreef Mutsaers__78 het volgende:
[..]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |