SPOILER: Frequently Asked QuestionsOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Hoe kan ik Radio 49 beluisteren?
Dit kan (tijdelijk) via de webpagina van Radio49 bij Listen2MyRadio.![]()
Klik hier voor onze Facebookpagina waar vooraf aangemelde radioshows vermeld worden.
Vind je Radio 49 leuk?
Je kunt ons steunen door middel van een éénmalige of maandelijkse donatie. Radio 49 is namelijk niet kostenloos.
Voor meer informatie kun je via DM of PM contact opnemen met livelink.![]()
DISCLAIMER
Radio 49 aanvaardt GEEN aansprakelijkheid voor hysterische lachbuien, defecte apparatuur of andersoortig (licht tot zwaar) lichamelijk dan wel geestelijk letsel voortvloeiende uit het luisteren naar de shows van onze DJ's.
Ain't it funny how it is
You never miss it 'til it's gone away!
quote:Op donderdag 29 mei 2025 19:26 schreef livelink het volgende:
Als je serieus wilt worden genomen als artiest moet je wel een betere naam kiezen.
Ja, ik snap niets van die keuze.quote:Op donderdag 29 mei 2025 19:26 schreef livelink het volgende:
Als je serieus wilt worden genomen als artiest moet je wel een betere naam kiezen.
quote:Op donderdag 29 mei 2025 19:36 schreef livelink het volgende:
Dit ken ik niet, maar is misschien Justin Timberlake?
quote:Op donderdag 29 mei 2025 19:38 schreef Melting het volgende:
@:Symphonic & @:Doedezemaar : moeten jullie niet even het vuilnis buiten zetten?
Ik denk dat jullie nu wel terug zullen zijn van het wegbrengen van het vuilnis, dus zal de rest skippen.quote:
"Şımarık" (pronounced [ʃɯmaˈɾɯk], "Spoiled"), also known as "Kiss Kiss", is a 1997 song by Turkish singer Tarkan.quote:
quote:Op donderdag 29 mei 2025 19:44 schreef livelink het volgende:
[..]
"Şımarık" (pronounced [ʃɯmaˈɾɯk], "Spoiled"), also known as "Kiss Kiss", is a 1997 song by Turkish singer Tarkan.
Die verschrikkelijke strandschoentjesquote:
quote:Op donderdag 29 mei 2025 19:51 schreef livelink het volgende:
[..]
Die verschrikkelijke strandschoentjes
Klopt. Frankie Valli met de 4 seizoenen.quote:
Ja, volgens mij hebben ze verder niets bekends uitgebracht, toch?quote:
Niet dat ik weet.quote:Op donderdag 29 mei 2025 20:03 schreef Melting het volgende:
[..]
Ja, volgens mij hebben ze verder niets bekends uitgebracht, toch?
Oh, meestal is bij hen de titel heel anders dan je zou verwachten. Dit keer dus nietquote:
Nee, je dacht te moeilijk.quote:Op donderdag 29 mei 2025 20:16 schreef livelink het volgende:
[..]
Oh, meestal is bij hen de titel heel anders dan je zou verwachten. Dit keer dus niet
De streepjescode past prima bij het pakquote:
Dat wel.quote:Op donderdag 29 mei 2025 20:18 schreef livelink het volgende:
[..]
De streepjescode past prima bij het pak
Geweldige filmquote:Op donderdag 29 mei 2025 20:18 schreef Melting het volgende:
[..]
Dat wel.
Snap alleen niet waarom dit nummer is gekozen bij deze film.
Ik kan me niet meer herinneren hoe de film gaat.quote:
Welke film?quote:Op donderdag 29 mei 2025 20:21 schreef Doedezemaar het volgende:
Over films gesproken: we gaan na dit nummer ook een film kijken
quote:Op donderdag 29 mei 2025 20:23 schreef livelink het volgende:
Ik ken dit alleen maar als Skopje Skopje
Lang geleden dat ik die nog gehoord heb.quote:
Ik ook, draaien hier is een uitzondering geworden en zeker op maandag…quote:Op donderdag 29 mei 2025 20:30 schreef Melting het volgende:
[..]
Lang geleden dat ik die nog gehoord heb.
Lees net dat dit nummer niet eens in de top 40 heeft gestaan.quote:Op donderdag 29 mei 2025 20:33 schreef livelink het volgende:
Dit heb ik al heel lang niet meer gehoord. Leuk!
Tja, als het maar succes heeft was het motto.quote:Op donderdag 29 mei 2025 20:37 schreef MadMaster het volgende:
Kraut dance met een Amerikaanse militair als 'zanger'…
Yep, net als Snap en zo…quote:Op donderdag 29 mei 2025 20:38 schreef livelink het volgende:
[..]
Tja, als het maar succes heeft was het motto.
Klopt. Ze scoorden een paar hitjes in een korte tijd.quote:Op donderdag 29 mei 2025 20:37 schreef MadMaster het volgende:
Kraut dance met een Amerikaanse militair als 'zanger'…
Dat zal die B.O.B. wel zijn, denk ik.quote:Op donderdag 29 mei 2025 20:56 schreef livelink het volgende:
Dat rapstukje in dit nummer kende ik helemaal niet.
Tja, onnodige toevoegingquote:Op donderdag 29 mei 2025 20:57 schreef Melting het volgende:
[..]
Dat zal die B.O.B. wel zijn, denk ik.
Ik had het geluk dat ik daar als 18-jarig broekie bij was. De enige keer in m'n leven dat ik een tijdje geen stem meer had, na het harde schreeuwen voor het winnende doelpunt.quote:Op donderdag 29 mei 2025 13:20 schreef Doedezemaar het volgende:
Oh cool, Ziggo Sport zendt wat legendarische Europese voetbalwedstrijden uit het verleden uit. Waaronder komende nacht Ajax tegen AC Milan uit 95. Was jij daar bij Mad?
Vooraf-track: kort na 18:26 uurquote:Programma voor vandaag:
18:30 uur: DJ11 - Packed
21:00 uur: DJ Melting - Golden Oldies
Zou maar kunnen. Het schijnt gebaseerd te zijn op een opzetje dat de Chemical Brothers-man nog had liggenquote:Op zaterdag 31 mei 2025 18:37 schreef livelink het volgende:
Dat intro is volgens mij een sample van een ander nummer.
Ja, mijn moeder gaat goed. De antibiotica slaat heel goed aan. Ze hebben de bacterie niet meer teruggevonden in het bloed. Ze is nu van het infuus af en over naar orale antibiotica. Dat moet ze wel nog een lange periode slikken, maar ze mag dinsdag naar huis!quote:Op zaterdag 31 mei 2025 18:38 schreef DJ11 het volgende:
[..]
Zou maar kunnen. Het schijnt gebaseerd te zijn op een opzetje dat de Chemical Brothers-man nog had liggen
Hoe is het verder, trouwens? En met je moeder?
Wow, goede berichtenquote:Op zaterdag 31 mei 2025 18:40 schreef livelink het volgende:
[..]
Ja, mijn moeder gaat goed. De antibiotica slaat heel goed aan. Ze hebben de bacterie niet meer teruggevonden in het bloed. Ze is nu van het infuus af en over naar orale antibiotica. Dat moet ze wel nog een lange periode slikken, maar ze mag dinsdag naar huis!
Ik vond het al zo bekend klinken.quote:Op zaterdag 31 mei 2025 18:47 schreef DJ11 het volgende:
2024 begon bijzonder leuk, met een totaal onverwachte remix van mijn #1 van 2023:Bobby Bazini - Waterfallin' (Gilles Peterson remix)
Gelukkig, dan doe ik iets goedquote:
Ah, James Morrison. Ja, dat had ik moeten horen. Wat een triest verhaal over zijn vrouwquote:Op zaterdag 31 mei 2025 18:52 schreef DJ11 het volgende:
James Morrison heeft een verschrikkelijke tijd achter de rug. Afgelopen jaar beëindigde zijn vrouw zelf haar leven... Hij was toen al bezig met een nieuw album, maar dat komt dus pas uit. Hij heeft weer de kracht en moed gevonden om het podium op te klimmen:James Morrison - Fight Another Day
De equivalent van Radio 2 Topsong bij BBC Radio 2 deze week...
Die zit ook wel wat in die hoek, inderdaad. Heeft ook net een nieuwe single uit, maar dat is het toch allemaal nét niet. Blijft een beetje een dingetje met hem, sinds dat Songfestival-nummer. Hij heeft betere songwriters nodig...quote:Op zaterdag 31 mei 2025 18:52 schreef livelink het volgende:
Ik moet aan Sam Ryder denken bij deze stem.
Ja, we worden er de laatste tijd mee overstelpt. Zie ook in eigen land, met dat ene duo...quote:Op zaterdag 31 mei 2025 18:53 schreef livelink het volgende:
[..]
Ah, James Morrison. Ja, dat had ik moeten horen. Wat een triest verhaal over zijn vrouw
Ja, erg triest is dat.quote:Op zaterdag 31 mei 2025 18:54 schreef DJ11 het volgende:
[..]
Ja, we worden er de laatste tijd mee overstelpt. Zie ook in eigen land, met dat ene duo...
Mwah, hij heeft wel natuurlijk zijn stempel op de muziekwereld gezet met Thriller, maar dat vind ik meer de verdienste van Quincy Jones eigenlijk.quote:Op zaterdag 31 mei 2025 18:58 schreef DJ11 het volgende:
Hierna een artiest die ik weinig draai, hoewel wordt gezien als zo'n beetje de allergrootste...
Je gaat gewoon een keer een van je eigen nummers draaienquote:Op zaterdag 31 mei 2025 19:02 schreef DJ11 het volgende:
We blijven zo nog even bij de hele groten...En aansluitend gaan we voor nieuwe muziek naar Nederland
Gedeeltelijk zelfs naar mijn woonplaats, dus lekker dichtbij.
Bibo!quote:Op zaterdag 31 mei 2025 19:07 schreef DJ11 het volgende:
![]()
The Beatles - Free As A Bird
Verderop in de uitzending komt nog een vogel voorbij, al is dat er eentje die Duits spreekt...
Ik hoor nog wel een vleugje Beatles-geluid inderdaadquote:Op zaterdag 31 mei 2025 19:09 schreef DJ11 het volgende:
Diederik Nomden speelde jaren in The Analogues, een band die nummers van The Beatles coverde. Nu werkt hij samen met Zwollenaar Bertolf, die sowieso altijd al 60s-geïnspireerde pop maakt. Dit is het resultaat van die samenwerking:Bertolf & Nomden - Hysteria
Dat niet, maar recent zijn wel weer een paar nummers toegevoegd aan onze paginaquote:Op zaterdag 31 mei 2025 19:03 schreef livelink het volgende:
[..]
Je gaat gewoon een keer een van je eigen nummers draaien
Altijd gedacht dat dit van de Miami Sound Machine was.quote:
Had inderdaad maar zo gekund.quote:Op zaterdag 31 mei 2025 19:24 schreef livelink het volgende:
[..]
Altijd gedacht dat dit van de Miami Sound Machine was.
Dat was toch ook van dat nummer over een shirt?quote:Op zaterdag 31 mei 2025 19:30 schreef DJ11 het volgende:
Wat een heerlijke stamper van Metteson. Hoe vaker je dit nummer hoort, hoe beter het wordt:Metteson - Hunger
Zeker. "Under Your Shirt" was dat. Nummer-3 in mijn jaarlijst destijds.quote:Op zaterdag 31 mei 2025 19:30 schreef livelink het volgende:
[..]
Dat was toch ook van dat nummer over een shirt?
Ja, die. Lekker nummer was dat.quote:Op zaterdag 31 mei 2025 19:31 schreef DJ11 het volgende:
[..]
Zeker. "Under Your Shirt" was dat. Nummer-3 in mijn jaarlijst destijds.
Je bent gewoon in het verkeerde land geboren...quote:Op zaterdag 31 mei 2025 19:36 schreef DJ11 het volgende:
En zo zijn we alweer in NoorwegenAl te lang niet gedraaid, één van mijn favoriete nummers van dit duo. Uit 2005:
Röyksopp - Someone Like Me
Qua muziek zeker ja. De vraag is hooguit nog of ik naar Noorwegen of Duitsland moet emigrerenquote:Op zaterdag 31 mei 2025 19:39 schreef livelink het volgende:
[..]
Je bent gewoon in het verkeerde land geboren...
Tja, ik zou dan eerder naar Noorwegen dan naar Duitsland gaan. Maar ik blijf gewoon in Nederland, denk ik.quote:Op zaterdag 31 mei 2025 19:41 schreef DJ11 het volgende:
[..]
Qua muziek zeker ja. De vraag is hooguit nog of ik naar Noorwegen of Duitsland moet emigreren
Ik voorlopig ook maarquote:Op zaterdag 31 mei 2025 19:42 schreef livelink het volgende:
[..]
Tja, ik zou dan eerder naar Noorwegen dan naar Duitsland gaan. Maar ik blijf gewoon in Nederland, denk ik.
Mooie versiequote:Op zaterdag 31 mei 2025 19:48 schreef DJ11 het volgende:
Nu we toch in Schotland zijn, meteen maar even deze Burt Bacharach-cover:Deacon Blue - I'll Never Fall In Love Again
Klinkt leuk. Het weer was er ook goed voor. Jij hebt zelf een scooter, toch?quote:Op zaterdag 31 mei 2025 19:47 schreef Melting het volgende:
Lekker een middagje op de scooter weggeweest met een maat van me.
Was gezellig, en een mooie route gehad.
quote:Op zaterdag 31 mei 2025 19:49 schreef livelink het volgende:
[..]
Klinkt leuk. Het weer was er ook goed voor. Jij hebt zelf een scooter, toch?
Gebruik je die vaak? Of pak je meestal de auto?quote:
Naar het werk ga ik altijd met de auto, sinds het kantoor verhuisd is.quote:Op zaterdag 31 mei 2025 19:50 schreef livelink het volgende:
[..]
Gebruik je die vaak? Of pak je meestal de auto?
Vast erg relaxt, zulke ritjesquote:Op zaterdag 31 mei 2025 19:51 schreef Melting het volgende:
[..]
Naar het werk ga ik altijd met de auto, sinds het kantoor verhuisd is.
Maar ik probeer anders vaker met de scooter te gaan. Hoewel er een helmplicht is, geeft het toch een soort van vrij gevoel.
Lijkt me ook wel.quote:Op zaterdag 31 mei 2025 19:51 schreef Melting het volgende:
[..]
Naar het werk ga ik altijd met de auto, sinds het kantoor verhuisd is.
Maar ik probeer anders vaker met de scooter te gaan. Hoewel er een helmplicht is, geeft het toch een soort van vrij gevoel.
quote:Op zaterdag 31 mei 2025 19:50 schreef DJ11 het volgende:
* DJ11 weerstaat de verleiding om een nummer van Scooter in te starten en gaat ook geen toeter op je waterscooter draaien
Mooie titel wel. Een beetje triest ook.quote:Op zaterdag 31 mei 2025 19:58 schreef DJ11 het volgende:
Ik ben dit jaar acuut fan geworden van Drangsal, een Duitse formatie rondom één zanger die zich ook Drangsal noemt. De vorige vier singles heb ik hier allemaal gedraaid, met name "Bergab". Maar de band plempt ook gewoon Engelstalige nummers op hun album. Ik hoor een zekere 80s-vibe in dit nummer:Drangsal - Pervert The Source
Het aanstaande album heet: Aus keiner meiner Brücken die in Asche liegen ist je ein Phönix emporgestiegen
Daar kan ik het alleen maar mee eens zijn.quote:Op zaterdag 31 mei 2025 20:02 schreef DJ11 het volgende:
[..]
Vind ik ook. Mijn enige klacht is dat het outro met de saxofoon te kort duurt
Ja, heel catchy inderdaad. Op een goede manier.quote:Op zaterdag 31 mei 2025 20:02 schreef DJ11 het volgende:
Terug naar 2014, met een heerlijk catchy liedje:Saint Motel - My Type
Wat heeft Symphonic nu weer uitgevreten?quote:Op zaterdag 31 mei 2025 20:06 schreef DJ11 het volgende:
Geen @:Symphonic in het topic momenteel, maar zijn naam staat wel in de titel van deze uitvoering:Falco - Der Kommissar (Falco Symphonic)
Alles wordt geheid nog eens onthuld in een boekquote:Op zaterdag 31 mei 2025 20:07 schreef Melting het volgende:
[..]
Wat heeft Symphonic nu weer uitgevreten?
Ik geef me alvast op voor de voorinschrijving.quote:Op zaterdag 31 mei 2025 20:08 schreef DJ11 het volgende:
[..]
Alles wordt geheid nog eens onthuld in een boek
Vind ik ook. Zo'n beetje de enige hit uit 2022 die ik te pruimen vond. Maar ik ontdekte vandaag dat het nummer grotendeels op een ander nummer is gebaseerd, nog los van de gelijkenis met Falco. Kom ik nog weleens op terugquote:
Hij zal voor de mensen toch wel een gesigneerd exemplaar opsturen?quote:Op zaterdag 31 mei 2025 20:12 schreef livelink het volgende:
[..]
Ik geef me alvast op voor de voorinschrijving.
Ik durfde het niet te typen, omdat ik dacht dat ik het vast niet goed hoorde, maar ik herkende eigenlijk wel meteen de stem van Tom. Maar ik ken het nummer verder niet.quote:Op zaterdag 31 mei 2025 20:13 schreef DJ11 het volgende:
De single die single had moeten zijn, maar niet werd. Ten faveure van een veel minder nummerKeane feat K'naan - Looking Back
Komt van hun EP Night Train. Helaas werd "Stop For A Minute" als single gekozen.quote:Op zaterdag 31 mei 2025 20:15 schreef Shii het volgende:
[..]
Ik durfde het niet te typen, omdat ik dacht dat ik het vast niet goed hoorde, maar ik herkende eigenlijk wel meteen de stem van Tom. Maar ik ken het nummer verder niet.
Heel mooi inderdaad.quote:Op zaterdag 31 mei 2025 20:17 schreef DJ11 het volgende:
Dit liedje is zo prachtig en pas 120 keer bekeken op YouTube. Verdient een veel beter lot. Live opgenomen!Ben Georgi - Tu's Für Uns
Ben je het weer al zat?quote:Op zaterdag 31 mei 2025 20:20 schreef livelink het volgende:
Net zoals ik altijd op het verkeerde moment zin heb in Kerstmuziek, heb ik nu ook zin in een afscheidslied van de zomer, terwijl deze nog moet beginnen.
Nee, dat niet hoor. Heb wel zin in de zomer (hoewel de echte hittegolven wel achterwege mogen blijven).quote:Op zaterdag 31 mei 2025 20:21 schreef Melting het volgende:
[..]
Ben je het weer al zat?
Of nu alweer zin in die koude?
En ook iets hoger. Maar deze is ook fijn.quote:Op zaterdag 31 mei 2025 20:24 schreef DJ11 het volgende:
De uithaal in "Summer Moved On" is nog iets langer dan die in dit nummer:Bill Withers - Lovely Day (7-inch Sunshine mix)
Oh ik ken wel Hey, St. Peter. Deze is minder bekend denk ik. (voor mij danquote:Op zaterdag 31 mei 2025 20:29 schreef DJ11 het volgende:
Flash and the Pan - Midnight Man
Nog een halfuurtje te gaan voordat het Melting het roer overneemt. Blijf vooral lekker luisteren naar Radio 49 vanavond
Klopt, niet hun bekendste nummerquote:Op zaterdag 31 mei 2025 20:32 schreef Shii het volgende:
[..]
Oh ik ken wel Hey, St. Peter. Deze is minder bekend denk ik. (voor mij dan)
Brandalarm?quote:Op zaterdag 31 mei 2025 20:32 schreef DJ11 het volgende:
Het zou best kunnen dat er zo dadelijk nog een alarm afgaat![]()
En de twee nieuwe Duitse liedjes draai ik straks achter elkaar. Ze passen ook prima bij elkaar, dat scheelt. Het zal vanzelf duidelijk worden waarom.
quote:Op zaterdag 31 mei 2025 20:34 schreef livelink het volgende:
Eerst zeggen dat we bij R49 moeten blijven en ons vervolgens op te gaan roepen om te gaan clubhopping.
Oei, ja...quote:Op zaterdag 31 mei 2025 20:34 schreef livelink het volgende:
Eerst zeggen dat we bij R49 moeten blijven en ons vervolgens op te gaan roepen om te gaan clubhopping.
Ik voel een samenwerkend brandalarm aankomen....quote:Op zaterdag 31 mei 2025 20:34 schreef DJ11 het volgende:
[..]
Oei, ja...
Maar ik vind wel dat jullie nu erg kritisch worden hoorWat heb ik gedaan om dit te verdienen?
Volgende keer beter. Ik heb de nieuwe single van Metteson gedraaid. Erg fijnquote:Op zaterdag 31 mei 2025 20:35 schreef Fogel het volgende:
Zit in Slovenië en kon/kan helaas niet meeluisteren
Veel plezier daar.quote:Op zaterdag 31 mei 2025 20:35 schreef Fogel het volgende:
Zit in Slovenië en kon/kan helaas niet meeluisteren
Criminele stad.quote:Op zaterdag 31 mei 2025 20:38 schreef livelink het volgende:
Schending van de mensenrechten daar in jouw stadje, DJ11![]()
Kinderarbeid bij maaltijdbezorging in Zwolle
Bizar. Maar ja, zo werkt het: goedkoop, goedkoper, goedkoopst. Je betaalt ze een hongerloontje van een paar euro en je steekt zelf de vette winst in je zak.quote:Op zaterdag 31 mei 2025 20:38 schreef livelink het volgende:
Schending van de mensenrechten daar in jouw stadje, DJ11![]()
Kinderarbeid bij maaltijdbezorging in Zwolle
quote:Op zaterdag 31 mei 2025 20:40 schreef DJ11 het volgende:
[..]
Het wordt steeds erger hier, valt niet te ontkennen.
Alison Moyet zal het verband wel zijn.quote:Op zaterdag 31 mei 2025 20:44 schreef DJ11 het volgende:
Ik heb, zonder het te merken, twee liedjes klaargezet die nogal een connectie hebben. Deze en de volgende. Dat verband wordt vast wel geradenYazoo - Situation
Randstad-trekjes. Drugsbendes, etc. Het is wat het is. Ik vlucht op den duur wel naar een dorpquote:
Wat is dan het verband?quote:Op zaterdag 31 mei 2025 20:45 schreef livelink het volgende:
[..]
Alison Moyet zal het verband wel zijn.
Laat het nu net die andere helft zijnquote:Op zaterdag 31 mei 2025 20:45 schreef livelink het volgende:
[..]
Alison Moyet zal het verband wel zijn.
Dat had ik nooit geraden.quote:Op zaterdag 31 mei 2025 20:46 schreef DJ11 het volgende:
[..]
Vince Clarke, zat in Yahoo en zit ook in Erasure:Erasure - Blue Savannah
Ja, je moet in training. Want er komt binnenkort weer een aflevering van The Connectionquote:
Ik ben daar niet goed genoeg in.quote:Op zaterdag 31 mei 2025 20:48 schreef DJ11 het volgende:
[..]
Ja, je moet in training. Want er komt binnenkort weer een aflevering van The Connection![]()
Die staat feitelijk al een tijdje klaar. En ik heb nog een paar ideeën in voorbereiding; eentje daarvan is ook al ver gevorderd.
Deze had mijn voorkeurquote:Op zaterdag 31 mei 2025 20:52 schreef DJ11 het volgende:
En die andere nieuwe is - vanzelfsprekend - ook van JEREMIAS, van hetzelfde album "Trust". Kort maar krachtig:JEREMIAS - Vorbei
Jij weer bedankt voor de fijne muziek.quote:Op zaterdag 31 mei 2025 20:59 schreef DJ11 het volgende:
Bedankt voor het luisteren, veel plezier met Melting
Je kunt wel wat laten bezorgen door de kinderen.quote:Op zaterdag 31 mei 2025 21:05 schreef DJ11 het volgende:
Ik ga nog even iets te eten maken, maar blijf uiteraard luisteren
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |