abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 5 juni 2025 @ 16:01:38 #276
109199 Kramerica-Industries
Bijdehand mannetje
pi_217858505
quote:
0s.gif Op donderdag 5 juni 2025 15:57 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
zoek een vriend zou Hugo zeggen
Ik heb geen vrienden, alleen vage kennissen.
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
pi_217858580
quote:
0s.gif Op donderdag 5 juni 2025 16:00 schreef Kramerica-Industries het volgende:
En geen gepolder en gekissebis over woningbouw, stikstof, immigratie, etc. Geen geneuzel over wetten en praktische bezwaren. De dictator bepaalt wat er moet gebeuren, en dat gebeurt gewoon. En geen enkele minister die dan weer gaat lopen dwars liggen, want die wordt meteen in een strafkamp gegooid.
Zie Poetin, Hitler, Idi Amin, Pinochet, en ga zo maar door.
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
  donderdag 5 juni 2025 @ 17:10:15 #278
65846 Bocaj
47th President.
  donderdag 5 juni 2025 @ 17:13:21 #279
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_217859041
quote:
0s.gif Op donderdag 5 juni 2025 16:00 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]
We hoeven niet direct Joseph Stalin te krijgen, maar op zich kan een verlicht despootschap best voordelen hebben. Er is stabiliteit, want zo'n dictator blijft rustig 30 jaar aan de macht. Dus geen gezeik met eeuwigdurende formaties en regeringen die na een jaar alweer vallen.

En geen gepolder en gekissebis over woningbouw, stikstof, immigratie, etc.
Geen geneuzel over wetten en praktische bezwaren.
De dictator bepaalt wat er moet gebeuren, en dat gebeurt gewoon.
En geen enkele minister die dan weer gaat lopen dwars liggen, want die wordt meteen in een strafkamp gegooid.
ook gen last van van Raad van State die denken dat ze Jezus zijn
geen provincie kneuzen de een wil wel in het weiland bouwen en de andere wil dat dan weer niet en wil verdichten tot het allerlaatste stukje groen in de steden volgebouwd is met rothokjes

https://www.telegraaf.nl/(...)-nodig/70435712.html

quote:
'Nederland heeft bulldozer als Donald Trump nodig'
Hoe reageerde PVV-kiezers op val kabinet?
Verslaggever Wierd Duk sprak met een groot aantal en reageert verbaasd: ,,
De meeste mensen die ik sprak gaan gewoon weer op de PVV stemmen, hoewel ze beseffen dat Wilders weinig kans maakt op regeringsdeelname."
Verder in de podcast: Hoe het GroenLinkse smaldeel de PvdA steeds verder radicaliseert.

[ Bericht 6% gewijzigd door michaelmoore op 05-06-2025 17:27:11 ]
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_217859082
quote:
0s.gif Op donderdag 5 juni 2025 14:03 schreef blomke het volgende:

[..]
Met alle respect; naar mijn bescheiden mening zijn de problemen niet door "een kabinet", hoe goed ook, op te lossen.
Als de meerderheid links zou zijn, dan waren de problemen niet zo groot, dan werd de welvaart wel eerlijk verdeeld tussen inwoners van het land.
Dan hadden we o.a. ook minder problemen met de aanhangers van religies.
pi_217859376
De huurbevriezing is niet het enige wat niet doorgaat:

quote:
Ook tijdelijke verhoging huurtoeslag gaat niet door
De tijdelijke verhoging van de huurtoeslag, door PVV-leider Wilders de 'boodschappenbonus' genoemd, gaat niet door. Dat blijkt uit antwoorden van demissionair minister Heinen van Financiën op Kamervragen. Er is geen financiële dekking meer voor, wordt duidelijk uit zijn antwoorden.

Bij de onderhandelingen over de voorjaarsnota spraken de coalitiepartijen op initiatief van de PVV af dat het budget voor de huurtoeslag voor één jaar met een miljard euro zou worden verhoogd, als steuntje in de rug voor mensen die de eindjes aan elkaar moeten knopen. In Nederland krijgen ongeveer 1,5 miljoen huishoudens deze toeslag. Daarnaast zouden de huren bevroren worden.

Inmiddels demissionair minister Keijzer van Volkshuisvesting liet dinsdag weten dat die huurbevriezing toch niet doorgaat. Ze nam dat besluit vanwege de "politieke ontwikkelingen", waarmee ze de val van het kabinet bedoelde.
https://nos.nl/artikel/25(...)eslag-gaat-niet-door
Huurders zijn nu dus dubbel genaaid :R
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
  donderdag 5 juni 2025 @ 18:02:16 #282
323876 michaelmoore
pi_217859410
quote:
0s.gif Op donderdag 5 juni 2025 17:59 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
die hebben toch geld zat , en die arme woningcorporaties hebben nu weer een klein beetje lucht
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
  donderdag 5 juni 2025 @ 18:23:10 #283
Bijdehand mannetje
pi_217859572
quote:
0s.gif Op donderdag 5 juni 2025 18:02 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
die hebben toch geld zat , en die arme woningcorporaties hebben nu weer een klein beetje lucht
Precies, ik rij op een gammele fiets en woon in een piepklein flatje, dus ik heb dat geld niet nodig. De directeur van Portaal woont in een grote villa en rijdt in een dikke auto, dat kost handenvol geld, die heeft het harder nodig dan ik. ;)
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
  donderdag 5 juni 2025 @ 19:02:44 #284
323876 michaelmoore
pi_217859939
quote:
0s.gif Op donderdag 5 juni 2025 18:23 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]
Precies, ik rij op een gammele fiets en woon in een piepklein flatje, dus ik heb dat geld niet nodig. De directeur van Portaal woont in een grote villa en rijdt in een dikke auto, dat kost handenvol geld, die heeft het harder nodig dan ik. ;)
en wintersport is duur he,
en hij is aan het sparen voor een zeewaardig jacht en zijn dochter heeft een flat in New York en een gat in haar hand
, ja het leven is duur jongen

De tijd dat iedere bestuurder van een woningbouwvereniging in een Maseratie van de zaak rondreed is ook voorbij , huizen aan het strand op Bonaire zijn ook onbetaalbaar geworden

https://www.rtl.nl/geld-e(...)an-hubert-mollenkamp
pi_217860487
quote:
0s.gif Op donderdag 5 juni 2025 17:59 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Mooi dat het niet doorgaat. Dat rondpompen van geld zou drastisch verminderd moeten worden i.p.v. mensen nog meer aan het infuus leggen.
  donderdag 5 juni 2025 @ 20:12:36 #286
323876 michaelmoore
pi_217860582
quote:
0s.gif Op donderdag 5 juni 2025 20:01 schreef Halcon het volgende:

[..]
Mooi dat het niet doorgaat. Dat rondpompen van geld zou drastisch verminderd moeten worden i.p.v. mensen nog meer aan het infuus leggen.
woningcorporaties moeten de huurtoeslag betalen, ze zijn rijk zat

het geld gaat rechtstreeks van de Staat naar de woningcorporatie mensen

[ Bericht 4% gewijzigd door michaelmoore op 05-06-2025 22:25:46 ]
  donderdag 5 juni 2025 @ 22:29:58 #287
323876 michaelmoore
pi_217861996
quote:
0s.gif Op donderdag 5 juni 2025 14:03 schreef blomke het volgende:

[..]
Met alle respect; naar mijn bescheiden mening zijn de problemen niet door "een kabinet", hoe goed ook, op te lossen.
laat mij maar een paar jaar dictator spelen , ik vorder 10.000 hectare weiland en stamp een stad voor 500.000 mensen uit de grond , met metro en treinstation met allemaal betaalbare prefab woningen , en geen duivenhokjes

geen last van stikstof
auto luwe stad met een gratis sneltram metro en voor iedereen een koop huis en een sneltrein naar airport lelystad

[ Bericht 4% gewijzigd door michaelmoore op 06-06-2025 01:02:51 ]
pi_217864262
quote:
Op donderdag 5 juni 2025 17:20 schreef torentje het volgende:

Als de meerderheid links zou zijn, dan waren de problemen niet zo groot, dan werd de welvaart wel eerlijk verdeeld tussen inwoners van het land.

Totdat de welvaart op is. Het welvarende deel heeft wel mogelijkheden naar het buitenland te gaan met kapitaal.

Kenmerkend is de recente politieoproep om verdachte transactiemeldingen te doen vanaf de Spaanse Costa Del Sol.

quote:
Op donderdag 5 juni 2025 17:20 schreef torentje het volgende:
Dan hadden we o.a. ook minder problemen met de aanhangers van religies.
Tja, als ik zag hoe de ProPalestina betogers met goedkeuring van Groen Links burgemeester Halsema het UvA-interieur heeft gesloopt en politieagenten met CO2-blussers bespuit.....

[ Bericht 5% gewijzigd door blomke op 06-06-2025 09:52:32 ]
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_217864775
quote:
0s.gif Op donderdag 5 juni 2025 22:29 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
laat mij maar een paar jaar dictator spelen , ik vorder 10.000 hectare weiland en stamp een stad voor 500.000 mensen uit de grond , met metro en treinstation met allemaal betaalbare prefab woningen , en geen duivenhokjes

geen last van stikstof
auto luwe stad met een gratis sneltram metro en voor iedereen een koop huis en een sneltrein naar airport lelystad

De macht om dit soort projecten te realiseren heeft de overheid juist al decennia geleden uit handen gegeven.
  vrijdag 6 juni 2025 @ 10:16:32 #290
323876 michaelmoore
pi_217864793
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 juni 2025 10:14 schreef Horzula het volgende:

[..]
De macht om dit soort projecten te realiseren heeft de overheid juist al decennia geleden uit handen gegeven.
Ja aan de provincies , en die hebben geen enkel belang bij woningbouw voor anderen dan hun eigen familie
pi_217866994
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 juni 2025 10:14 schreef Horzula het volgende:
Uit handen van de rijksoverheid wellicht; de werkelijke belemmering zit 'm nu bij de gemeente, de Provincies en de Europese "overheid".
  vrijdag 6 juni 2025 @ 15:11:47 #292
323876 michaelmoore
pi_217867027
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 juni 2025 15:07 schreef blomke het volgende:

[..]
Uit handen van de rijksoverheid wellicht; de werkelijke belemmering zit 'm nu bij de gemeente, de Provincies en de Europese "overheid".
gemeentes willen heel graag bouwen behalve de Groen Links gemeenten

Provincies die blokkeren alles, vooral de groen links provincies en dat zijn er nog steeds veel te veel
pi_217877260
quote:
0s.gif Op donderdag 5 juni 2025 15:57 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
zoek een vriend zou Hugo zeggen
Hugo is deze week commissaris van de koning geworden. Een mooi erebaantje voor hem.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
  zaterdag 7 juni 2025 @ 16:26:23 #294
323876 michaelmoore
pi_217877325
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 juni 2025 16:16 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]
Hugo is deze week commissaris van de koning geworden. Een mooi erebaantje voor hem.
ja de Groen Links dames van Amsterdam en Utrecht die wilden Hugo niet hebben op hun maandelijkse grote steden get together
wat ik me ook goed kan voorstellen he, je wilt Hugo niet er bij hebben op zo maandelijkse middag met zijn puntschoenen
Dus dat ging niet door ,,ze hadden al een kandidate , anders dan was ie het vast geworden
  zaterdag 7 juni 2025 @ 16:31:58 #295
Bijdehand mannetje
pi_217877372
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 juni 2025 15:11 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
gemeentes willen heel graag bouwen behalve de Groen Links gemeenten

Provincies die blokkeren alles, vooral de groen links provincies en dat zijn er nog steeds veel te veel
Welke provincies zijn volgens jou GroenLinks provincies? Ik heb even de uitslagen van de laatste Provinciale Staten-verkiezingen erbij gepakt, en op de provincie Utrecht na is er werkelijk geen ENKELE provincie waar GL de grootste is. En zelfs in Utrecht moesten ze de koppositie nog delen met de BBB.

Ik denk dat het verzet tegen nieuwbouwplannen helemaal niks te maken heeft met politieke voorkeur. Er zijn ook genoeg rechtse gemeenten die bouw blokkeren! Het NIMBY-fenomeen komt in alle gemeenten voor! Ik woon zelf in een typisch VVD-dorp, en nergens wordt zo weinig gebouwd als in de hele provincie! En wat er gebouwd wordt zijn villa's en grote herenhuizen, en nagenoeg geen sociale huur. En dat terwijl de wet verplicht dat er bij nieuwbouwprojecten minstens 30% sociale huur moet zijn: https://www.woonbond.nl/p(...)ociale-huurwoningen/

En waarom? Omdat al die rijke kakkers geen zin hebben in "paupers" in hun wijk. Een plan om een hoge flat neer te zetten (wat nu eenmaal de meest efficiënte wijze is om met schaarse bouwgrond om te gaan) werd na talloze bezwaren van omwonenden ingetrokken omdat een flat niet zou passen in het karakter van het dorp.
  zaterdag 7 juni 2025 @ 16:36:19 #296
323876 michaelmoore
pi_217877399
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 juni 2025 16:31 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]
Welke provincies zijn volgens jou GroenLinks provincies? Ik heb even de uitslagen van de laatste Provinciale Staten-verkiezingen erbij gepakt, en op de provincie Utrecht na is er werkelijk geen ENKELE provincie waar GL de grootste is. En zelfs in Utrecht moesten ze de koppositie nog delen met de BBB.

Ik denk dat het verzet tegen nieuwbouwplannen helemaal niks te maken heeft met politieke voorkeur. Er zijn ook genoeg rechtse gemeenten die bouw blokkeren! Het NIMBY-fenomeen komt in alle gemeenten voor! Ik woon zelf in een typisch VVD-dorp, en nergens wordt zo weinig gebouwd als in de hele provincie! En wat er gebouwd wordt zijn villa's en grote herenhuizen, en nagenoeg geen sociale huur. En dat terwijl de wet verplicht dat er bij nieuwbouwprojecten minstens 30% sociale huur moet zijn: https://www.woonbond.nl/p(...)ociale-huurwoningen/

En waarom? Omdat al die rijke kakkers geen zin hebben in "paupers" in hun wijk. Een plan om een hoge flat neer te zetten (wat nu eenmaal de meest efficiënte wijze is om met schaarse bouwgrond om te gaan) werd na talloze bezwaren van omwonenden ingetrokken omdat een flat niet zou passen in het karakter van het dorp.
niet alleen gemeenten als Amsterdam en Utrecht maar ook provincies die zitten ook vol met groen links volk
  zaterdag 7 juni 2025 @ 16:46:46 #297
Bijdehand mannetje
pi_217877481
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 juni 2025 16:36 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
niet alleen gemeenten als Amsterdam en Utrecht maar ook provincies die zitten ook vol met groen links volk
En ook vol met PVV'ers, VVD'ers, NSC'ers, BBB'ers, dus wat is je punt?
  zaterdag 7 juni 2025 @ 16:47:46 #298
323876 michaelmoore
pi_217877488
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 juni 2025 16:46 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]
En ook vol met PVV'ers, VVD'ers, NSC'ers, BBB'ers, dus wat is je punt?
die zijn niet zo gestoord als de modale Groen linkser met de voedselbossen waar ze nooit komen zelf
allemaal gladde wijven
  zaterdag 7 juni 2025 @ 16:50:29 #299
Bijdehand mannetje
pi_217877513
In de gemeente waar ik woon, en waar in de afgelopen 10 jaar letterlijk NUL sociale huurwoningen zijn gerealiseerd zit GL niet eens in de gemeenteraad.
  zaterdag 7 juni 2025 @ 16:51:27 #300
Bijdehand mannetje
pi_217877523
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 juni 2025 16:47 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
die zijn niet zo gestoord als de modale Groen linkser met de voedselbossen waar ze nooit komen zelf
allemaal gladde wijven
En daarom is het de schuld van GL dat de (sociale) woningbouw stagneert? Zelfs in gemeenten waar ze zo weinig aanhang hebben dat ze niet eens in de gemeenteraad zitten? Toch knap van ze.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')