Dan zijn we wel van de huurtoeslag af , we willen de toeslagen toch afschaffenquote:Op donderdag 5 juni 2025 09:21 schreef blomke het volgende:
[..]
Hoe dan? Dan hebben de WBV-en wel cash, maar het eigen vermogen slinkt 2x zo hard.
[..]
Geen dividend, maar klaarblijkelijk wel Vennootschapsbelasting. Aan de overheid. Vind het zo gek nog niet; 1 maandhuur gemiddeld verdwijnt in de schatkist. Ter compensatie van de HRA.
50% is wel weinig. Maar een grote koopronde zou wel prima zijn. Dan verdwijnt er veel huurtoeslag (als mensen kopen) en wordt er even een grote klap overdrachtsbelasting geïncasseerd.quote:Op donderdag 5 juni 2025 09:13 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
het beste is de woningbouwverenigingen te nationaliseren en de woningen aan de huurders te verkopen voor 50% van de WOZ, dan zijn we ook van de huurtoeslag af
Nu is er geen eigenaar van de woningcorporaties ze keren ook geen dividend uit aan iemand
Mensen KUNNEN het niet kopen. Dat is de hele reden waarom we dit systeem hebben.quote:Op donderdag 5 juni 2025 09:34 schreef Halcon het volgende:
[..]
50% is wel weinig. Maar een grote koopronde zou wel prima zijn. Dan verdwijnt er veel huurtoeslag (als mensen kopen) en wordt er even een grote klap overdrachtsbelasting geïncasseerd.
makkelijk welquote:Op donderdag 5 juni 2025 10:15 schreef xzaz het volgende:
[..]
Mensen KUNNEN het niet kopen. Dat is de hele reden waarom we dit systeem hebben.
Of loon op zich. Ze weten wat ze doen.quote:Op donderdag 5 juni 2025 11:19 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
Ja, dat minimumloon stijgt niet echt mee.
we moeten van dat hele toeslagen circus afquote:Op donderdag 5 juni 2025 11:16 schreef SymbolicFrank het volgende:
Lagere huizenprijzen betekenen een grote inkomstenderving voor veel beroepsgroepen, dus dat gaat niet gebeuren.
Het zijn de mensen boven modaal, die zelf een koopwoning hebben, die het hardste om hogere huizenprijzen roepen. Die rekenen zich rijk. Ze vergeten wel, dat zij die huurtoeslag mogen betalen. De mensen onder modaal betalen maar weinig belasting, want die hebben maar weinig inkomsten. En krijgen dus al die toeslagen en subsidies.
De rijken hebben het ontduiken van de belasting tot een kunst verheven en vermeerderen hun vermogen op andere manieren dan door een salaris. En ja, het is hier niet meer het belastingparadijs voor bedrijven dat het was, omdat de EU ons meerdere keren op de vingers heeft getikt, maar een BV oprichten is toch het eerste wat je doet als je minder belasting wilt betalen.
Blijft over: de mensen boven modaal die niet rijk zijn. Die mogen alles betalen. Omdat de minimumlonen zo laag zijn. Die toeslagen zijn ook weer een loonkostensubsidie voor de bedrijven. Terwijl ik verwacht, dat de meerderheid van de VVD stemmers in die groep zit. Laat je lekker nemen, dat is goed voor je.
Maar zonder een veel hoger minimumloon of veel lagere huizenprijzen kom je er niet van af.quote:Op donderdag 5 juni 2025 11:26 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
we moeten van dat hele toeslagen circus af
en het makkelijkst is het om de profiteurs ervoor te laten betalen
woningbouwverenigingen dus, in geval van de huurtoeslag
jawel hoor , met een renteloze lening van de woningcorporatiesquote:Op donderdag 5 juni 2025 11:30 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
Maar zonder een veel hoger minimumloon of veel lagere huizenprijzen kom je er niet van af.
Dus iedereen een eigen huis en geen huurhuizen meer?quote:Op donderdag 5 juni 2025 11:33 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
jawel hoor , met een renteloze lening van de woningcorporaties
nou er zullen er zat over blijven ik denk wel dat ze er een 50% aan de huurders kunnen slijtenquote:Op donderdag 5 juni 2025 11:48 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
Dus iedereen een eigen huis en geen huurhuizen meer?
Dat dus.quote:Op donderdag 5 juni 2025 10:15 schreef xzaz het volgende:
[..]
Mensen KUNNEN het niet kopen. Dat is de hele reden waarom we dit systeem hebben.
Dat is een andere vorm van sociale huurquote:gewoon weer koopwoningen bouwen met een premie A regeling voor lage inkomens
Waar te doen? Hoe dan de vergunningen te krijgen?? Wie betaalt & bouwt dan???quote:Op donderdag 5 juni 2025 11:51 schreef michaelmoore het volgende:
gewoon weer koopwoningen bouwen met een premie A regeling voor lage inkomens
er moet nu een goed kabinet komenquote:Op donderdag 5 juni 2025 13:59 schreef blomke het volgende:
[..]
Waar te doen? Hoe dan de vergunningen te krijgen?? Wie betaalt & bouwt dan???
Met alle respect; naar mijn bescheiden mening zijn de problemen niet door "een kabinet", hoe goed ook, op te lossen.quote:Op donderdag 5 juni 2025 14:00 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
er moet nu een goed kabinet komen
De individuen die een land willen besturen denken slechts aan de eigen portemonnee, laten onrecht tegen andere individuen gewoon bestaan.quote:Op donderdag 5 juni 2025 14:00 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
er moet nu een goed kabinet komen
we moeten een dictator hebben die kan zeggen ga maar woningen bouwenquote:Op donderdag 5 juni 2025 14:03 schreef blomke het volgende:
[..]
Met alle respect; naar mijn bescheiden mening zijn de problemen niet door "een kabinet", hoe goed ook, op te lossen.
Ja, dat gaat werken..quote:Op donderdag 5 juni 2025 15:07 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
we moeten een dictator hebben die kan zeggen ga maar woningen bouwen
Nou, ik heb eens op wat sites van banken gekregen. Ik zou maximaal EUR 70.000 hypotheek kunnen krijgen. Daar kom je niet ver mee, zelfs al zou je een woning kunnen kopen voor 60% van de WOZ waarde. Dan kom ik uit op ongeveer EUR 117.000. Daar kom je niet ver mee. Ja, een half ingezakt arbeidershuisje in Groningen op een breuklijn.quote:Op donderdag 5 juni 2025 10:51 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
makkelijk wel
tegen 60% van de WOZ waarde krijgt iedereen een hypotheek
al ben je 85 of gehandicapt
hebben ze gelijk flink overwaarde
stikstof uitstoot hoort bij Nederland als zijnde een hoog geïndustrialiseerd en land- en akkerbouwland met een internationaal airport en internationaal Seaport en een Ruhrgebied op korte afstandquote:
zoek een vriend zou Hugo zeggenquote:Op donderdag 5 juni 2025 15:56 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Nou, ik heb eens op wat sites van banken gekregen. Ik zou maximaal EUR 70.000 hypotheek kunnen krijgen. Daar kom je niet ver mee, zelfs al zou je een woning kunnen kopen voor 60% van de WOZ waarde. Dan kom ik uit op ongeveer EUR 117.000. Daar kom je niet ver mee. Ja, een half ingezakt arbeidershuisje in Groningen op een breuklijn.
We hoeven niet direct Joseph Stalin te krijgen, maar op zich kan een verlicht despootschap best voordelen hebben. Er is stabiliteit, want zo'n dictator blijft rustig 30 jaar aan de macht. Dus geen gezeik met eeuwigdurende formaties en regeringen die na een jaar alweer vallen.quote:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |