abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator vrijdag 30 mei 2025 @ 12:01:11 #201
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_217796478
quote:
1s.gif Op vrijdag 30 mei 2025 11:55 schreef Burdie het volgende:

[..]
71.000 mensen zijn ondervoed volgens deze website. Op een populatie van 2,2 miljoen mensen is dat 0,03% van de inwoners. Extreme ondervoeding (14.000 inwoners) is 0,006%
Dat zijn veel mensen, maar wanneer spreek je over hongersnood? In de hoorn van Afrika is 11% van de bevolking extreem ondervoed.
Die 71.000 slaat enkel op de kinderen jonger dan 5 jaar he, of had je daar over heen gelezen?
Komende periode gaat het om ongeveer een half miljoen mensen in de hoogste tier van malnutrition.

https://www.ipcinfo.org/f(...)Special_Snapshot.pdf
  vrijdag 30 mei 2025 @ 12:04:05 #202
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_217796502
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 mei 2025 11:52 schreef Momo het volgende:

[..]
In alle regio's van Gaza is er reden tot zorgen tenminste en is mulnutrition al gaande (Mei 2025)
[ afbeelding ]
https://www.ipcinfo.org/i(...)/c/1159597/?iso3=PSE
Het wekt natuurlijk vooral de vraag op hoe men precies tot deze bevindingen komt. Immers kwam men in november 2023, nota bene een paar weken nadat de Palestijnen deze oorlog waren begonnen al met allerlei analyses over (risico) op hongersnood.

In het rapport stelt men zich te baseren op verschillende 'experts' en 'organisaties' maar welke dit zijn is blijft onduidelijk. Ik twijfel verder niet aan de beste bedoelingen van het IPC, maar wel aan de claims die er worden gemaakt door lokale actoren.

En het kan niet anders dat men zich daar deels op zal baseren.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
  vrijdag 30 mei 2025 @ 12:05:40 #203
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_217796508
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 mei 2025 12:01 schreef Momo het volgende:

[..]
Die 71.000 slaat enkel op de kinderen jonger dan 5 jaar he, of had je daar over heen gelezen?
Komende periode gaat het om ongeveer een half miljoen mensen in de hoogste tier van malnutrition.

Dan nog blijft het een fractie van hongersnoden elders. Bovendien zijn dit verwachte getallen, geen actuele getallen.
Ik vind het schrijnend, echt, maar enige nuance mag ook wel, toch?
KuikenGuppy
  vrijdag 30 mei 2025 @ 12:07:29 #204
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_217796523
quote:
1s.gif Op vrijdag 30 mei 2025 12:05 schreef Burdie het volgende:

[..]
Dan nog blijft het een fractie van hongersnoden elders. Bovendien zijn dit verwachte getallen, geen actuele getallen.
Wauw :{

Ja maar elders is het erger haha dit is niks.
pi_217796528
quote:
1s.gif Op vrijdag 30 mei 2025 11:55 schreef Burdie het volgende:

[..]
71.000 mensen zijn ondervoed volgens deze website. Op een populatie van 2,2 miljoen mensen is dat 0,03% van de inwoners. Extreme ondervoeding (14.000 inwoners) is 0,006%
Dat zijn veel mensen, maar wanneer spreek je over hongersnood? In de hoorn van Afrika is 11% van de bevolking extreem ondervoed.
Je zegt 0,03% maar je som is 3%
  vrijdag 30 mei 2025 @ 12:09:20 #206
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_217796542
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 mei 2025 12:07 schreef Frozen-assassin het volgende:

[..]
Wauw :{

Ja maar elders is het erger haha dit is niks.
Dat is inderdaad exact wat ik zeg :{.
Ik bedoel enige nuance in het beeld dat door de media geschetst wordt dat compleet Gaza uitgehongerd wordt.
KuikenGuppy
pi_217796549
quote:

[..]
Ja op sommige plaatsen is het inderdaad veel erger.
Alleen hier is sprake van een tekort doordat dit expres door mensen gemaakt wordt. Het is beleid. Er is voedsel zat alleen het wordt door de 'tegenstander' tegengehouden. Het is 'door de mens gemaakt' en dat is een essentieel verschil. Dat het ergens anders op de wereld 'erger' of 'groter' is maakt het hier niet ineens (meer) acceptabel
  Moderator vrijdag 30 mei 2025 @ 12:12:19 #208
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_217796567
quote:

[..]
Er staan ook gewoon recente cijfers op hoor die malnutrition laat zien. Waarom moet hier zooooooo nodig nuance op hongersnood slachtoffers zijn? Ja, maar er zijn ook dikke mensen, er zijn restaurant open waar je ijsjes en kebabs kunt kopen? Ja in Sudan zit een deel van het land op level 3/4 en daar hoor dan je weinig over, maar is dat een reden dat we dat hier niet mogen benoemen? In beide situaties toch zorgelijk?
  vrijdag 30 mei 2025 @ 12:13:01 #209
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_217796574
quote:
14s.gif Op vrijdag 30 mei 2025 12:04 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Het wekt natuurlijk vooral de vraag op hoe men precies tot deze bevindingen komt. Immers kwam men in november 2023, nota bene een paar weken nadat de Palestijnen deze oorlog waren begonnen al met allerlei analyses over (risico) op hongersnood.

In het rapport stelt men zich te baseren op verschillende 'experts' en 'organisaties' maar welke dit zijn is blijft onduidelijk. Ik twijfel verder niet aan de beste bedoelingen van het IPC, maar wel aan de claims die er worden gemaakt door lokale actoren.

En het kan niet anders dat men zich daar deels op zal baseren.
Ah kijk eens aan, Howard krijgt cijfers die hem niet bevallen, dus gooit hij ze maar in de vuilnisbak.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
  vrijdag 30 mei 2025 @ 12:13:41 #210
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_217796583
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 mei 2025 12:01 schreef Momo het volgende:

[..]

Dit zei men in de lente van 2024 ook al:

Bron

Dan zouden we toch nu, ruim een jaar later Holodomor/Bergen-Belsen achtige situatie moeten zien. Maar daar is helemaal geen sprake van. Niet voor niets moeten in de media beelden van zieke kinderen met ernstige onderliggende aandoeningen worden misbruikt om een beeld te scheppen van de ernst van deze vermeende hongersnood.

Het is wat dit betreft een twijfelachtige situatie en heeft wel wat weg van alle claims over hoe 80% van de slachtoffers van de bombardementen zijn vrouwen en kinderen zijn.

De intenties van de IPC zullen dus goed zijn, maar degenen die aan hun rapporteren mag best een beetje worden getwijfeld, want je kunt er klok op gelijkzetten dat bijvoorbeeld het 'Gaza Health Ministry' (lees: Hamas) daar een onderdeel van is.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
  Moderator vrijdag 30 mei 2025 @ 12:15:32 #211
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_217796603
quote:
14s.gif Op vrijdag 30 mei 2025 12:13 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Dit zei men in de lente van 2024 ook al:

[ afbeelding ]

Bron

Dan zouden we toch nu, ruim een jaar later Holodomor/Bergen-Belsen achtige situatie moeten zien. Maar daar is helemaal geen sprake van. Niet voor niets moeten in de media beelden van zieke kinderen met ernstige onderliggende aandoeningen worden misbruikt om een beeld te scheppen van de ernst van deze vermeende hongersnood.

Het is wat dit betreft een twijfelachtige situatie en heeft wel wat weg van alle claims over hoe 80% van de slachtoffers van de bombardementen zijn vrouwen en kinderen zijn.

De intenties van de IPC zullen dus goed zijn, maar degenen die aan hun rapporteren mag best een beetje worden getwijfeld, want je kunt er klok op gelijkzetten dat bijvoorbeeld het 'Gaza Health Ministry' (lees: Hamas) daar een onderdeel van is.
Nou laten we hopen dat we daar dan niet werkelijk belanden en gewoon voedsel en medicijnen toelaten. Wat win je er door als Israël om dat soort zaken te blokkeren?
  vrijdag 30 mei 2025 @ 12:20:27 #212
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_217796636
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 mei 2025 12:15 schreef Momo het volgende:

[..]
Nou laten we hopen dat we daar dan niet werkelijk belanden en gewoon voedsel en medicijnen toelaten. Wat win je er door als Israël om dat soort zaken te blokkeren?
Er zijn inmiddels bijna 1000 vrachtwagens vol hulpgoederen Gaza in gegaan bij Kerem Shalom, dus hopelijk komt het inderdaad goed.
KuikenGuppy
  vrijdag 30 mei 2025 @ 12:21:24 #213
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_217796645
Het is gewoon een patroon waarin er nul kritiek op Israel geleverd mag worden. Elk nieuwsbericht van betrouwbare bronnen worden in twijfel getrokken. Het is te moeilijk om te zeggen; "Als dat zo is dan is dat een schending van oorlogsrecht en moet Israel daar op aangesproken worden en dienen zij dit op te lossen".

Is gewoon het minimale wat je van een weldenkend mens mag verwachten. Een minimale morele grens zou ik het willen noemen.
  vrijdag 30 mei 2025 @ 12:24:48 #214
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_217796684
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 mei 2025 12:15 schreef Momo het volgende:

[..]
Israël ziet dit als een manier om druk uit te oefenen en hopelijk te burgerbevolking tegen de Palestijnse terreurgroeperingen te laten keren. Ik vind het ook een twijfelachtige insteek en medicijnen niet toelaten is gewoon een hele discutabele praktijk.

Aan de andere kant heb ik geen zicht op wat er nog allemaal aanwezig is in de Gazastrook. Ik ga er vanuit dat de Israëliërs dat wel hebben. En dat blijkt iedere keer toch wat anders te zijn dan veel van onze media pretenderen als we ook weer kijken naar dat pakhuis vol meel en andere voedselhulp dat gisteren door Palestijnse burgers werd ontdekt en terecht geplunderd.
pi_217796685
quote:
1s.gif Op vrijdag 30 mei 2025 12:10 schreef opgebaarde het volgende:

[..]
Ja op sommige plaatsen is het inderdaad veel erger.
Alleen hier is sprake van een tekort doordat dit expres door mensen gemaakt wordt. Het is beleid. Er is voedsel zat alleen het wordt door de 'tegenstander' tegengehouden. Het is 'door de mens gemaakt' en dat is een essentieel verschil. Dat het ergens anders op de wereld 'erger' of 'groter' is maakt het hier niet ineens (meer) acceptabel
Strategie van Hamas om de eigen bevolking honger te laten lijden, omdat linksige sukkels in het Westen de schuld toch wel aan Israël geven
  vrijdag 30 mei 2025 @ 12:30:32 #216
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_217796749
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 mei 2025 12:21 schreef Frozen-assassin het volgende:
Het is gewoon een patroon waarin er nul kritiek op Israel geleverd mag worden. Elk nieuwsbericht van betrouwbare bronnen worden in twijfel getrokken. Het is te moeilijk om te zeggen; "Als dat zo is dan is dat een schending van oorlogsrecht en moet Israel daar op aangesproken worden en dienen zij dit op te lossen".

Is gewoon het minimale wat je van een weldenkend mens mag verwachten. Een minimale morele grens zou ik het willen noemen.
Letterlijk niemand zegt dat er geen kritiek mag worden geleverd op Israël.

Mensen merken slechts op dat veel Westerse media nogal eenzijdig berichten over deze oorlog, waar ook een obsessieve aandacht voor lijkt te zijn in vergelijking met andere oorlogen buiten het Westen en Europa. Daarnaast hebben de media al talloze keren fikse missers in hun berichtgeving, iedere keer opnieuw met negatieve consequenties voor Israël.

En als je wappert met het oorlogsrecht, prima, maar waarom wordt dit mbt dit conflict eenzijdig toegepast? Je hoort niemand over het oorlogsrecht of mensenrechten die door de Palestijnen systematisch worden geschonden.

Na 7 oktober was het van 'Ja, maar ...' en 'Dit is niet op 7 oktober begonnen ..' en zodra Israël terugslaat komt het gejammer over oorlogsrecht en mensenrechten. Dat maakt het lastig serieus te nemen want het is duidelijk dat sommige vinden dat dit eigenlijk maar voor één partij geldt.
pi_217796755
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 mei 2025 12:24 schreef Pleun2011 het volgende:

[..]
Strategie van Hamas om de eigen bevolking honger te laten lijden, omdat linksige sukkels in het Westen de schuld toch wel aan Israël geven
Dat kan zeker. Hamas en tig van die andere terroristische clubjes zijn tot alles in staat. Alles voor de propaganda.

Er is een manier om dat probleem op te lossen. Om er voor te zorgen dat ze de bevolking niet kunnen misbruiken met een voedseltekort of om te voorkomen dat ze gestolen voedsel tegen hoge prijzen kunnen verkopen. Er is daar een bijzonder simpele oplossing voor
  Moderator vrijdag 30 mei 2025 @ 12:31:14 #218
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_217796756
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 mei 2025 12:24 schreef Pleun2011 het volgende:

[..]
De strategie van Hamas en Israël, zelfs HowardRoark geeft hierboven toe dat Israël essentiële middelen heeft geblokkeerd richting Gaza. Ohja, en iedereen die kritiek durft te hebben is een linkse sukkel.

Bestaat voor jou een groot deel van Nederland uit linkse sukkels?

quote:
Twee derde van de ondervraagden bestempelt de recente Israëlische aanvallen op Gaza als 'buitenproportioneel zwaar'. Eén op de vijf vindt dat Israël hiermee wel terecht handelt, omdat het land het recht heeft zichzelf te verdedigen.

Ook over de blokkade van voedsel en humanitaire hulp is het oordeel helder: 77 procent heeft daar geen begrip voor. "Effectief misschien, maar ook onmenselijk", vat een deelnemer het samen. Slechts 15 procent vindt het begrijpelijk als oorlogstactiek.
https://www.rtl.nl/nieuws(...)israel-gaza-veldkamp
  vrijdag 30 mei 2025 @ 12:31:23 #219
102127 Hallulama
Energy Must Flow
pi_217796759
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 mei 2025 11:37 schreef William_Papadin het volgende:

[..]
Wat is volgens jou een echte oplossing in dit conflict ?
Heb je even? In een notendop (work in progress, vul maar aan als je ideeën hebt):

---

Erkennen dat beide volken een bestaansrecht hebben in de regio waar zij momenteel vertoeven.

--- HARD STOP IF NOT WILLING OR ABLE ---

Het mag in ieder geval geen asymmetrische vrede zijn (dus geen vrede volgens eenzijdig gedicteerde voorwaarden afkomstig van slechts de machtige partij, wat per definitie onacceptabel zal zijn voor de machteloze partij en wat nooit zal leiden tot iets duurzaams).

Israel zal het lef en de wijsheid moeten vinden om, vanuit strategische overwegingen, als de machtige partij, genade met tanden te tonen aan de machteloze partij. Ze zullen de Palestijnen daarbij iets in het vooruitzicht moeten stellen (zowel op korte termijn als op lange termijn).

De Palestijnen moeten weten waarvoor ze tekenen. Als ze dit namelijk niet weten, of bepaalde zaken blijven in het ongewisse, waar tekenen ze dan voor? En hoe kunnen ze er dan op vertrouwen dat hen later niet alsnog een oor wordt aangenaaid? Er is ontiegelijk veel wantrouwen, dus de zaken moeten keihard en ondubbelzinnig op papier.

De Palestijnen moeten vervolgens:

1. Alle verzet staken
2. Hamas ontmantelen
3. Eenheid creëren (centraal bestuur Gaza + Westelijke Jordaanoever)
4. Israel erkennen (op papier)

En dat zal heel erg lastig voor ze zijn.

Nog lastiger, maar helaas vereist om verder te komen: tweestatenoplossingen, grenzen van 1967, landruil optioneel. Klinkt makkelijker gezegd dan gedaan, ik begrijp het, vereist een enorme volksverhuizing (100k - 500k kolonisten uit mijn hoofd, afhankelijk van hoe de landruil optie uitpakt), en velen zullen in opstand komen, maar als Israel dit niet voor elkaar krijgt, blijft het oorlog, voor altijd. Frankrijk is dit trouwens ooit gelukt (Algerije, 1962, ruim 900k mensen gerepatrieerd naar Frankrijk), het zal niet vergelijkbaar zijn, maar het toont aan: waar een wil is, is een weg.

(en je mag voor mij ook best naar een eenstatenoplossing, maar daar zijn we nog lang niet, gaat zeker nog 100 jaar duren, hele generaties aan opgestapeld trauma moet eerst slijten)

Vervolgens steken Israel en Palestina 50% van alle tijd en energie die ze in zich hebben in gezamenlijke traumaverwerking, samen nieuwe verhalen schrijven, deze door laten sijpelen tot in de kleuterklas, gedeelde herdenkingsmonumenten planten alsof het bomen zijn, etc.

De andere 50% steken de vanaf nu verklaarde vredestichters in een concrete opbouw en verdere ontwikkeling en integratie van basisvoorzieningen. Watervoorziening, energievoorziening, functionerend overheidsapparaat, woningen, banen, onderwijs, zorg, de hele economie, welvaart in ruime zin, etc. Hier is absoluut hulp van de internationale gemeenschap bij nodig.

En oh, terugkeer van Palestijnse vluchtelingen hoort daar natuurlijk ook bij.

Als het dan heel wat jaartjes rustig blijft, kunnen ze misschien eens gaan nadenken over een Levantijnse Unie, om samen andere grensoverstijgende onderwerpen op te pakken, meer eenheid en samenwerking te creëren, misschien zelfs een gezamenlijk leger, om Hezbollah en Iran buiten de deur te houden, mochten zij nog steeds verslaafd zijn aan het maken van een teringbende.

---

Genoeg omissies en gaten in het bovenstaande, maar in plaats van er nog meer gaten in te schieten, stel ik voor dat we allemaal een tube stopverf en een plamuurmes erbij pakken, en de gaten gaan dichten. Dit is wat mij betreft het enige zinvolle om over te praten met elkaar, in plaats van eindeloos te blijven jijbakken, kampkiezen, vlagvereren, etc. Nobody cares. It's exhausting.

En als je het niet wil, keihard werken aan vrede? Prima, zeg dat dan gewoon, en ga lekker door met vechten, koop een enkeltje zou ik zeggen!

Het is zo makkelijk om dingen te slopen. Maar iets maken? Dat is lastig. Ik weet het.
O, ye Fountains, Meadows, Hills, and Groves
  Moderator vrijdag 30 mei 2025 @ 12:32:27 #220
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_217796768
quote:
14s.gif Op vrijdag 30 mei 2025 12:24 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Israël ziet dit als een manier om druk uit te oefenen en hopelijk te burgerbevolking tegen de Palestijnse terreurgroeperingen te laten keren. Ik vind het ook een twijfelachtige insteek en medicijnen niet toelaten is gewoon een hele discutabele praktijk.

Aan de andere kant heb ik geen zicht op wat er nog allemaal aanwezig is in de Gazastrook. Ik ga er vanuit dat de Israëliërs dat wel hebben. En dat blijkt iedere keer toch wat anders te zijn dan veel van onze media pretenderen als we ook weer kijken naar dat pakhuis vol meel en andere voedselhulp dat gisteren door Palestijnse burgers werd ontdekt en terecht geplunderd.
Eerlijk dat je toegeeft dat het niet doorlaten van voedsel en medicijnen een hele discutabele praktijk is.
  Moderator vrijdag 30 mei 2025 @ 12:34:07 #221
236264 crew  capricia
pi_217796790
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 mei 2025 12:31 schreef Momo het volgende:

[..]
De strategie van Hamas en Israël, zelfs HowardRoark geeft hierboven toe dat Israël essentiële middelen heeft geblokkeerd richting Gaza. Ohja, en iedereen die kritiek durft te hebben is een linkse sukkel.

[..]
En toch wil je de voedselketen daar volledig loshalen van Hamas. Zodat de mensen niet meer afhankelijk van Hamas zijn.

Dat pleit dan voor meer centrale uitdeelplekken door de VS/Israël.
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_217796819
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 mei 2025 12:31 schreef Momo het volgende:

[..]
[..]
Zeker. Linksige sukkels die zijn geïndoctrineerd door de eenzijdige en massale berichtgeving door MSM over dit conflict.
  Moderator vrijdag 30 mei 2025 @ 12:38:43 #223
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_217796824
quote:
1s.gif Op vrijdag 30 mei 2025 12:34 schreef capricia het volgende:

[..]
En toch wil je de voedselketen daar volledig loshalen van Hamas. Zodat de mensen niet meer afhankelijk van Hamas zijn.
Ja
quote:
Dat pleit dan voor meer centrale uitdeelplekken door de VS/Israël.
Die willen de hele Gazastrook koloniseren. Lekkere Trump casino met strippers aan de kust. Bevolking daar met een bootje zo ver mogelijk opgerot. Laat dat aan meer neutrale organen om de bevolking daar aan voedsel te voorzien.
  Moderator vrijdag 30 mei 2025 @ 12:45:01 #224
236264 crew  capricia
pi_217796873
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 mei 2025 12:38 schreef Momo het volgende:

[..]
Ja
[..]
Die willen de hele Gazastrook koloniseren. Lekkere Trump casino met strippers aan de kust. Bevolking daar met een bootje zo ver mogelijk opgerot. Laat dat aan meer neutrale organen om de bevolking daar aan voedsel te voorzien.
Wat blijkbaar beveiligd wordt, en herhaaldelijk geëscorteerd wordt, door Hamas.
Geen voorstander van.

Vorige week:
https://www.bbc.com/news/articles/cx2ekv9ez43o

quote:
A convoy of 20 trucks, co-ordinated by the World Food Programme (WFP) and carrying flour, was en route from the Kerem Shalom crossing to a WFP warehouse in the city of Deir al-Balah.

It was being escorted by six Hamas security officers when it was ambushed by five unidentified gunmen, who fired at the tyres of the vehicles and tried to seize the cargo.
Je moet ervoor zorgen dat Hamas (en andere terroristen groepen) helemaal niet met zijn tengels aan die hulp kan komen.

[ Bericht 15% gewijzigd door capricia op 30-05-2025 12:50:05 ]
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
  vrijdag 30 mei 2025 @ 12:45:19 #225
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_217796876
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 mei 2025 12:38 schreef Pleun2011 het volgende:

[..]
Zeker. Linksige sukkels die zijn geïndoctrineerd door de eenzijdige en massale berichtgeving door MSM over dit conflict.
Helaas is er ook een deel van rechts dat hierin meegaat. Vooral in de VS is dat goed merkbaar.
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 mei 2025 12:38 schreef Momo het volgende:

[..]
Ja
[..]
Er is simpelweg geen toekomst meer voor de Palestijnen in de Gazastrook. Voordat het gebied volledig is opgeruimd en ontdaan van alle terroristische infrastructuur zoals het honderden kilometers lange tunnelstelsel, zijn we jaren verder.

En toen de Gazastrook nog overeind stond werd er constant de aantijging gemaakt dat het een 'openluchtgevangenis' of 'concentratiekamp' zou zijn.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')