Waarom denk je dat?quote:Op donderdag 29 mei 2025 23:24 schreef capricia het volgende:
[..]
[..]
https://www.wfp.org/suppo(...)-VjbBexoCAeIQAvD_BwE
Ligt allemaal niet zover uit elkaar.
Laten we alstjeblieft niet ook nog eens over de tt gaan lopen kibbelen zegquote:Op vrijdag 30 mei 2025 07:39 schreef DombohetOlifantje1 het volgende:
Rare TT.
Het is allang niet meer Israël vs Hamas. Dat punt zijn die Israeliers allang voorbij.
quote:Op vrijdag 30 mei 2025 08:19 schreef Burdie het volgende:
Wat ik dus wel gek vind, is dat er in Gaza genoeg van dit soort tentjes gewoon volop pizza's, ijsjes en wafels verkopen.
Dan is het heel erg off-topic allemaal.quote:Op vrijdag 30 mei 2025 08:31 schreef sp3c het volgende:
[..]
Laten we alstjeblieft niet ook nog eens over de tt gaan lopen kibbelen zeg
De reeks hert Israel vs hamas, dat laten voor gewoon staan al was het maar voor het overzicht
Er is dan ook helemaal geen hongersnood, ook nooit geweest. Ja, het is oorlog en ja dat is verschrikkelijk en levert tragische beelden op, maar een daadwerkelijke hongersnood is wel iets anders.quote:Op vrijdag 30 mei 2025 08:19 schreef Burdie het volgende:
Wat ik dus wel gek vind, is dat er in Gaza genoeg van dit soort tentjes gewoon volop pizza's, ijsjes en wafels verkopen.
https://www.instagram.com/thailandi_gaza
Er is sowieso pas een hongersnood als ik dat bepaal.quote:Op vrijdag 30 mei 2025 09:57 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Er is dan ook helemaal geen hongersnood, ook nooit geweest. Ja, het is oorlog en ja dat is verschrikkelijk en levert tragische beelden op, maar een daadwerkelijke hongersnood is wel iets anders.
Hoezo kunnen andere van de miljoenen mensen daar geen honger lijden als er wel tentjes en restaurants met eten zijn? Hoe sluit dat elkaar uit?quote:Op vrijdag 30 mei 2025 08:19 schreef Burdie het volgende:
https://www.instagram.com/thailandi_gaza
Er is gewoon genoeg geld in Nederland.quote:Op vrijdag 30 mei 2025 10:21 schreef Momo het volgende:
Beetje die zelfde onzin als ik zag een dikke man op een filmpje er kan geen honger zijn in dit gebied.
En omdat er geen hongersnood is (of dreigt te ontstaan) hebben Israël en de VS in februarie dit jaar de Gaza Humanitarian Foundation (GHF, Delaware, VS) opgerichtquote:Op vrijdag 30 mei 2025 09:57 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Er is dan ook helemaal geen hongersnood, ook nooit geweest. Ja, het is oorlog en ja dat is verschrikkelijk en levert tragische beelden op, maar een daadwerkelijke hongersnood is wel iets anders.
Nou ja, laten we eerlijk zijn, het is niet @HowardRoark die bepaalt of er wel of geen hongersnood of genocide is natuurlijk.quote:Op vrijdag 30 mei 2025 10:22 schreef Harvest89 het volgende:
Het is pas hongersnood en genocide wanneer Howard dat bepaalt. Dat moet iedereen hier eens goed in de oren knopen.
Voedselhulp uitdelen wil niet zeggen dat er sprake is van een hongersnood. In Oekraïne werd ook voedselhulp geboden. Daar is ook geen hongersnood. Het is simpelweg de norm om dit te doen in gebied van oorlog en conflict.quote:Op vrijdag 30 mei 2025 10:33 schreef Hallulama het volgende:
[..]
En omdat er geen hongersnood is (of dreigt te ontstaan) hebben Israël en de VS in februarie dit jaar de Gaza Humanitarian Foundation (GHF, Delaware, VS) opgericht![]()
Er zijn ook geen tanks in Bagdad trouwens![]()
Maar goed, de waarheid, die je zo belangrijk vindt, zoals je zelf eerder aangaf, is dus dat het idee dat er "geen hongersnood is" in Gaza wordt tegengesproken door vrijwel alle serieuze humanitaire analyses.
De partijen achter die analyses worden vervolgens weer door Israël in diskrediet gebracht en van de welbekende en inmiddels slaapverwekkende labels voorzien (antisemitisch, politiek gemotiveerd, corrupt, Hamas-gezind, etc.).
En Israël ontkent die hongersnood (of dreiging daarvan) natuurlijk volop, om haar blokkadepolitiek te verdedigen.
Lekker bezig gast
Nee hoor, ik baseer mij slechts op daadwerkelijke definities en niet op de onderbuik.quote:Op vrijdag 30 mei 2025 10:44 schreef Hallulama het volgende:
[..]
Nou ja, laten we eerlijk zijn, het is niet @:HowardRoark die bepaalt of er wel of geen hongersnood of genocide is natuurlijk.
Dat komt gewoon uit de social media kit die hij dagelijks van de Israëlische Government Press Office ontvangt
De daadwerkelijke definities van wie dan? En laat je daar dan vervolgens stiekem toch je onderbuik op los?quote:Op vrijdag 30 mei 2025 10:48 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Voedselhulp uitdelen wil niet zeggen dat er sprake is van een hongersnood. In Oekraïne werd ook voedselhulp geboden. Daar is ook geen hongersnood. Het is simpelweg de norm om dit te doen in gebied van oorlog en conflict.
[..]
Nee hoor, ik baseer mij slechts op daadwerkelijke definities en niet op de onderbuik.
Wat is volgens jou een echte oplossing in dit conflict ?quote:Op vrijdag 30 mei 2025 11:21 schreef Hallulama het volgende:
[..]
De daadwerkelijke definities van wie dan? En laat je daar dan vervolgens stiekem toch je onderbuik op los?
Je posts komen structureel overeen met het officiele narratief van de Israëlische Public Relations machine.
Als ik het verkeerd zie, leg het me dan uit. Maar van buitenaf lijkt het alsof je je informatie uit een kant-en-klaar draaiboek haalt, en dat doet je eigen geloofwaardigheid tekort. En ik begrijp waarom je dat doet, ik heb daar zelfs respect voor. Het moet niet eenvoudig zijn, leven met de angst voor een wankelend Israël, dat zichzelf misschien in moeilijkheden brengt omdat het zichzelf opnieuw moet zien uit te vinden.
Maar voor mij is dat allemaal niet nodig, en nog sterker: het werkt voor mij zelfs averechts, omdat het de echte dialoog en de zoektocht naar echte oplossingen ondermijnt.
De definitie die een bepaalde term heeft. Zoals dus bijvoorbeeld hongersnood, genocide of etnische zuivering. Allemaal termen waarvan we zien dat sommigen deze zo ontzettend graag willen gebruiken voor deze oorlog, dat de definitie er soms zelf van mag worden aangepast.quote:Op vrijdag 30 mei 2025 11:21 schreef Hallulama het volgende:
[..]
De daadwerkelijke definities van wie dan? En laat je daar dan vervolgens stiekem toch je onderbuik op los?
Je posts komen structureel overeen met het officiele narratief van de Israëlische Public Relations machine.
Als ik het verkeerd zie, leg het me dan uit. Maar van buitenaf lijkt het alsof je je informatie uit een kant-en-klaar draaiboek haalt, en dat doet je eigen geloofwaardigheid tekort. En ik begrijp waarom je dat doet, ik heb daar zelfs respect voor. Het moet niet eenvoudig zijn, leven met de angst voor een wankelend Israël, dat zichzelf misschien in moeilijkheden brengt omdat het zichzelf opnieuw moet zien uit te vinden.
Maar voor mij is dat allemaal niet nodig, en nog sterker: het werkt voor mij zelfs averechts, omdat het de echte dialoog en de zoektocht naar echte oplossingen ondermijnt.
Je kan niet doen alsof er helemaal niks aan de hand is.quote:Op vrijdag 30 mei 2025 11:34 schreef Pleun2011 het volgende:
Op basis van wat zou er wel hongersnood zijn?
Op z'n minst laat dit zien dat niet in heel Gaza hongersnood is, toch? In de tentenkampen zal er echt eten te kort zijn, schrijnende situaties zijn, maar de media schetst een beeld dat heel Gaza wordt uitgehongerd, en dat rijmt (voor mij iig) moeilijk met het beeld van stampvolle eettentjes van mensen die zich te goed lopen te doen aan pides, taartjes en wafels met chocola en ijs.quote:Op vrijdag 30 mei 2025 10:20 schreef Momo het volgende:
[..]
Hoezo kunnen andere van de miljoenen mensen daar geen honger lijden als er wel tentjes en restaurants met eten zijn? Hoe sluit dat elkaar uit?
In alle regio's van Gaza is er reden tot zorgen tenminste en is mulnutrition al gaande (Mei 2025)quote:Op vrijdag 30 mei 2025 11:48 schreef Burdie het volgende:
[..]
Op z'n minst laat dit zien dat niet in heel Gaza hongersnood is, toch? In de tentenkampen zal er echt eten te kort zijn, schrijnende situaties zijn, maar de media schetst een beeld dat heel Gaza wordt uitgehongerd, en dat rijmt (voor mij iig) moeilijk met het beeld van stampvolle eettentjes van mensen die zich te goed lopen te doen aan pides, taartjes en wafels met chocola en ijs.
71.000 mensen zijn ondervoed volgens deze website. Op een populatie van 2,2 miljoen mensen is dat 0,03% van de inwoners. Extreme ondervoeding (14.000 inwoners) is 0,006%quote:Op vrijdag 30 mei 2025 11:46 schreef Momo het volgende:
[..]
Je kan niet doen alsof er helemaal niks aan de hand is.
https://www.ipcinfo.org/i(...)/c/1159597/?iso3=PSE
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |