abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_217793667
quote:
1s.gif Op donderdag 29 mei 2025 23:24 schreef capricia het volgende:

[..]
[..]
https://www.wfp.org/suppo(...)-VjbBexoCAeIQAvD_BwE

Ligt allemaal niet zover uit elkaar.
Waarom denk je dat?
pi_217794652
Rare TT.

Het is allang niet meer Israël vs Hamas. Dat punt zijn die Israeliers allang voorbij.
  vrijdag 30 mei 2025 @ 07:40:52 #178
102127 Hallulama
Energy Must Flow
pi_217794656
Internationale instanties die Israël publiekelijk in diskrediet heeft proberen te brengen:

- UNRWA (United Nations Relief and Works Agency)
- OHCHR (Office of the High Commissioner for Human Rights)
- VN-Mensenrechtenraad (UNHRC)
- Internationale onderzoekers of speciale rapporteurs van de VN
- Internationaal Strafhof (ICC)
- Europese Unie (EU)
- Het Internationale Comité van het Rode Kruis (ICRC)
- Artsen zonder Grenzen (Médecins Sans Frontières)
- Human Rights Watch (HRW) en Amnesty International

Wat deze instanties gemeen hebben:

- Ze documenteren mensenrechtenschendingen, schendingen van internationaal humanitair recht, of bieden humanitaire hulp in de bezette gebieden.
- Ze worden in diskrediet gebracht door Israël zodra hun werk of conclusies negatief uitvallen voor Israëlische belangen.
- Israël gebruikt termen als antisemitisch, politiek gemotiveerd, corrupt, of Hamas-gezind om hun legitimiteit bij bondgenoten of in de publieke opinie te ondermijnen.

Het WFP valt voor nu nog even buiten de boot, echter, hoewel Israël het WFP niet direct heeft bekritiseerd, zijn er spanningen ontstaan over alternatieve hulpdistributiemechanismen, zoals de door Israël en de VS gesteunde Gaza Humanitarian Foundation (GHF, opgericht in Delaware, VS).

Dit nieuwe mechanisme (GHF) wordt door de VN en andere hulporganisaties bekritiseerd vanwege het ondermijnen van humanitaire principes en het creëren van een systeem dat hulp politiseert. De distributiecentra van de GHF bevinden zich bijvoorbeeld voornamelijk in het zuiden van Gaza, waardoor Palestijnen uit andere gebieden mogelijk gedwongen worden te verhuizen om toegang te krijgen tot hulp.
O, ye Fountains, Meadows, Hills, and Groves
  vrijdag 30 mei 2025 @ 08:19:36 #179
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_217794810
Wat ik dus wel gek vind, is dat er in Gaza genoeg van dit soort tentjes gewoon volop pizza's, ijsjes en wafels verkopen.

https://www.instagram.com/thailandi_gaza

[ Bericht 0% gewijzigd door Burdie op 30-05-2025 08:32:14 ]
KuikenGuppy
  Moderator vrijdag 30 mei 2025 @ 08:31:31 #180
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_217794904
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 mei 2025 07:39 schreef DombohetOlifantje1 het volgende:
Rare TT.

Het is allang niet meer Israël vs Hamas. Dat punt zijn die Israeliers allang voorbij.
Laten we alstjeblieft niet ook nog eens over de tt gaan lopen kibbelen zeg :')

De reeks hert Israel vs hamas, dat laten voor gewoon staan al was het maar voor het overzicht
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  Moderator vrijdag 30 mei 2025 @ 08:34:11 #181
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_217794941
quote:
1s.gif Op vrijdag 30 mei 2025 08:19 schreef Burdie het volgende:
Wat ik dus wel gek vind, is dat er in Gaza genoeg van dit soort tentjes gewoon volop pizza's, ijsjes en wafels verkopen.

twitter

Vond de idf ook blijkbaar

https://x.com/imshin/status/1891160060383953319
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_217794947
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 mei 2025 08:31 schreef sp3c het volgende:

[..]
Laten we alstjeblieft niet ook nog eens over de tt gaan lopen kibbelen zeg :')

De reeks hert Israel vs hamas, dat laten voor gewoon staan al was het maar voor het overzicht
Dan is het heel erg off-topic allemaal.
  vrijdag 30 mei 2025 @ 09:57:19 #183
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_217795558
quote:

Er is dan ook helemaal geen hongersnood, ook nooit geweest. Ja, het is oorlog en ja dat is verschrikkelijk en levert tragische beelden op, maar een daadwerkelijke hongersnood is wel iets anders.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_217795680
quote:
14s.gif Op vrijdag 30 mei 2025 09:57 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Er is dan ook helemaal geen hongersnood, ook nooit geweest. Ja, het is oorlog en ja dat is verschrikkelijk en levert tragische beelden op, maar een daadwerkelijke hongersnood is wel iets anders.
Er is sowieso pas een hongersnood als ik dat bepaal.
  Moderator vrijdag 30 mei 2025 @ 10:20:44 #185
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_217795691
quote:

Hoezo kunnen andere van de miljoenen mensen daar geen honger lijden als er wel tentjes en restaurants met eten zijn? Hoe sluit dat elkaar uit?
  Moderator vrijdag 30 mei 2025 @ 10:21:37 #186
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_217795694
Beetje die zelfde onzin als ik zag een dikke man op een filmpje er kan geen honger zijn in dit gebied.
  vrijdag 30 mei 2025 @ 10:22:16 #187
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_217795696
Het is pas hongersnood en genocide wanneer Howard dat bepaalt. Dat moet iedereen hier eens goed in de oren knopen.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
pi_217795718
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 mei 2025 10:21 schreef Momo het volgende:
Beetje die zelfde onzin als ik zag een dikke man op een filmpje er kan geen honger zijn in dit gebied.
Er is gewoon genoeg geld in Nederland.

Dus armoede bestaat hier niet.
  vrijdag 30 mei 2025 @ 10:33:53 #189
102127 Hallulama
Energy Must Flow
pi_217795773
quote:
14s.gif Op vrijdag 30 mei 2025 09:57 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
En omdat er geen hongersnood is (of dreigt te ontstaan) hebben Israël en de VS in februarie dit jaar de Gaza Humanitarian Foundation (GHF, Delaware, VS) opgericht 8)7

Er zijn ook geen tanks in Bagdad trouwens :W

Maar goed, de waarheid, die je zo belangrijk vindt, zoals je zelf eerder aangaf, is dus dat het idee dat er "geen hongersnood is" in Gaza wordt tegengesproken door vrijwel alle serieuze humanitaire analyses.

De partijen achter die analyses worden vervolgens weer door Israël in diskrediet gebracht en van de welbekende en inmiddels slaapverwekkende labels voorzien (antisemitisch, politiek gemotiveerd, corrupt, Hamas-gezind, etc.).

En Israël ontkent die hongersnood (of dreiging daarvan) natuurlijk volop, om haar blokkadepolitiek te verdedigen.

Lekker bezig gast ^O^
  vrijdag 30 mei 2025 @ 10:44:51 #190
102127 Hallulama
Energy Must Flow
pi_217795852
quote:
10s.gif Op vrijdag 30 mei 2025 10:22 schreef Harvest89 het volgende:
Het is pas hongersnood en genocide wanneer Howard dat bepaalt. Dat moet iedereen hier eens goed in de oren knopen.
Nou ja, laten we eerlijk zijn, het is niet @HowardRoark die bepaalt of er wel of geen hongersnood of genocide is natuurlijk.

Dat komt gewoon uit de social media kit die hij dagelijks van de Israëlische Government Press Office ontvangt :Z
  vrijdag 30 mei 2025 @ 10:47:25 #191
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_217795870
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
  vrijdag 30 mei 2025 @ 10:48:41 #192
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_217795885
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 mei 2025 10:33 schreef Hallulama het volgende:

[..]
En omdat er geen hongersnood is (of dreigt te ontstaan) hebben Israël en de VS in februarie dit jaar de Gaza Humanitarian Foundation (GHF, Delaware, VS) opgericht 8)7

Er zijn ook geen tanks in Bagdad trouwens :W

Maar goed, de waarheid, die je zo belangrijk vindt, zoals je zelf eerder aangaf, is dus dat het idee dat er "geen hongersnood is" in Gaza wordt tegengesproken door vrijwel alle serieuze humanitaire analyses.

De partijen achter die analyses worden vervolgens weer door Israël in diskrediet gebracht en van de welbekende en inmiddels slaapverwekkende labels voorzien (antisemitisch, politiek gemotiveerd, corrupt, Hamas-gezind, etc.).

En Israël ontkent die hongersnood (of dreiging daarvan) natuurlijk volop, om haar blokkadepolitiek te verdedigen.

Lekker bezig gast ^O^
Voedselhulp uitdelen wil niet zeggen dat er sprake is van een hongersnood. In Oekraïne werd ook voedselhulp geboden. Daar is ook geen hongersnood. Het is simpelweg de norm om dit te doen in gebied van oorlog en conflict.
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 mei 2025 10:44 schreef Hallulama het volgende:

[..]
Nou ja, laten we eerlijk zijn, het is niet @:HowardRoark die bepaalt of er wel of geen hongersnood of genocide is natuurlijk.

Dat komt gewoon uit de social media kit die hij dagelijks van de Israëlische Government Press Office ontvangt :Z
Nee hoor, ik baseer mij slechts op daadwerkelijke definities en niet op de onderbuik.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
  vrijdag 30 mei 2025 @ 11:21:15 #193
102127 Hallulama
Energy Must Flow
pi_217796156
quote:
14s.gif Op vrijdag 30 mei 2025 10:48 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Voedselhulp uitdelen wil niet zeggen dat er sprake is van een hongersnood. In Oekraïne werd ook voedselhulp geboden. Daar is ook geen hongersnood. Het is simpelweg de norm om dit te doen in gebied van oorlog en conflict.
[..]
Nee hoor, ik baseer mij slechts op daadwerkelijke definities en niet op de onderbuik.
De daadwerkelijke definities van wie dan? En laat je daar dan vervolgens stiekem toch je onderbuik op los?

Je posts komen structureel overeen met het officiele narratief van de Israëlische Public Relations machine.

Als ik het verkeerd zie, leg het me dan uit. Maar van buitenaf lijkt het alsof je je informatie uit een kant-en-klaar draaiboek haalt, en dat doet je eigen geloofwaardigheid tekort. En ik begrijp waarom je dat doet, ik heb daar zelfs respect voor. Het moet niet eenvoudig zijn, leven met de angst voor een wankelend Israël, dat zichzelf misschien in moeilijkheden brengt omdat het zichzelf opnieuw moet zien uit te vinden.

Maar voor mij is dat allemaal niet nodig, en nog sterker: het werkt voor mij zelfs averechts, omdat het de echte dialoog en de zoektocht naar echte oplossingen ondermijnt.
pi_217796274
Op basis van wat zou er wel hongersnood zijn?
pi_217796302
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 mei 2025 11:21 schreef Hallulama het volgende:

[..]
De daadwerkelijke definities van wie dan? En laat je daar dan vervolgens stiekem toch je onderbuik op los?

Je posts komen structureel overeen met het officiele narratief van de Israëlische Public Relations machine.

Als ik het verkeerd zie, leg het me dan uit. Maar van buitenaf lijkt het alsof je je informatie uit een kant-en-klaar draaiboek haalt, en dat doet je eigen geloofwaardigheid tekort. En ik begrijp waarom je dat doet, ik heb daar zelfs respect voor. Het moet niet eenvoudig zijn, leven met de angst voor een wankelend Israël, dat zichzelf misschien in moeilijkheden brengt omdat het zichzelf opnieuw moet zien uit te vinden.

Maar voor mij is dat allemaal niet nodig, en nog sterker: het werkt voor mij zelfs averechts, omdat het de echte dialoog en de zoektocht naar echte oplossingen ondermijnt.
Wat is volgens jou een echte oplossing in dit conflict ?
  vrijdag 30 mei 2025 @ 11:37:27 #196
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_217796307
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 mei 2025 11:21 schreef Hallulama het volgende:

[..]

De definitie die een bepaalde term heeft. Zoals dus bijvoorbeeld hongersnood, genocide of etnische zuivering. Allemaal termen waarvan we zien dat sommigen deze zo ontzettend graag willen gebruiken voor deze oorlog, dat de definitie er soms zelf van mag worden aangepast.

Jouw claim was dat omdat de GHF, een organisatie voor voedselhulp, is opgericht, er dus wel een hongersnood moet zijn, maar is is simpelweg niet juist. Deze organisatie is voornamelijk opgericht de voedselhulp uit handen van Hamas te houden. En er is in elke oorlog en conflict voedselhulp, dat an sich is geen bewijs van een hongersnood.
  Moderator vrijdag 30 mei 2025 @ 11:46:24 #197
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_217796365
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 mei 2025 11:34 schreef Pleun2011 het volgende:
Op basis van wat zou er wel hongersnood zijn?
Je kan niet doen alsof er helemaal niks aan de hand is.
https://www.ipcinfo.org/i(...)/c/1159597/?iso3=PSE
  vrijdag 30 mei 2025 @ 11:48:45 #198
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_217796389
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 mei 2025 10:20 schreef Momo het volgende:

[..]
Hoezo kunnen andere van de miljoenen mensen daar geen honger lijden als er wel tentjes en restaurants met eten zijn? Hoe sluit dat elkaar uit?
Op z'n minst laat dit zien dat niet in heel Gaza hongersnood is, toch? In de tentenkampen zal er echt eten te kort zijn, schrijnende situaties zijn, maar de media schetst een beeld dat heel Gaza wordt uitgehongerd, en dat rijmt (voor mij iig) moeilijk met het beeld van stampvolle eettentjes van mensen die zich te goed lopen te doen aan pides, taartjes en wafels met chocola en ijs.
KuikenGuppy
  Moderator vrijdag 30 mei 2025 @ 11:52:03 #199
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_217796422
quote:
1s.gif Op vrijdag 30 mei 2025 11:48 schreef Burdie het volgende:

[..]
Op z'n minst laat dit zien dat niet in heel Gaza hongersnood is, toch? In de tentenkampen zal er echt eten te kort zijn, schrijnende situaties zijn, maar de media schetst een beeld dat heel Gaza wordt uitgehongerd, en dat rijmt (voor mij iig) moeilijk met het beeld van stampvolle eettentjes van mensen die zich te goed lopen te doen aan pides, taartjes en wafels met chocola en ijs.
In alle regio's van Gaza is er reden tot zorgen tenminste en is mulnutrition al gaande (Mei 2025)

vrijdag 30 mei 2025 @ 11:55:40 #200
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_217796442
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 mei 2025 11:46 schreef Momo het volgende:

[..]
Je kan niet doen alsof er helemaal niks aan de hand is.
71.000 mensen zijn ondervoed volgens deze website. Op een populatie van 2,2 miljoen mensen is dat 0,03% van de inwoners. Extreme ondervoeding (14.000 inwoners) is 0,006%
Dat zijn veel mensen, maar wanneer spreek je over hongersnood? In de hoorn van Afrika is 11% van de bevolking extreem ondervoed.
KuikenGuppy
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')