Als je bij die onderste halverwege om de paar stangen er eentje wegzaagd heb je meer plek voor je handdoeken.quote:Op woensdag 28 mei 2025 09:44 schreef klier het volgende:
Ha allen,
Ik heb onprettige ervaring gehad met installatie van een radiator en vraag me af of ik nu ben een beetje ben opgelicht of niet.
Ging als volgt:
Twee klussers ingehuurd om radiator te vervangen. Die kochten een nieuwe voor me (stuurden eerst een foto om toestemming te vragen voor type en prijs 100 euro.) en wilden hem ophangen. Echter bakten er niks van en na uren prutsen nog niet klaar, toen ik ze wegstuurde omdat ik avondplannen had hebben ze hem provisorisch opgehangen en wilden ze nog een keer terugkomen om goed te hangen. Dat zag ik gezien hun gepruts ook met andere klussen die dag niet zitten.
Echte loodgieter ingehuurd om radiator op te hangen, kon voor 175 euro. Die zei: er ontbreekt een verbindingsstukje van de installatieset (hadden die andere mannen waarschijnlijk kwijt gemaakt), ik ga die wel even halen bij de bouwmarkt. Stond ie even later voor de deur: Ik kan dit stukje niet los kopen, je moet een nieuwe radiator. Ik heb met mijn naieve kop hem dan maar een nieuwe radiator laten kopen. Even later kreeg ik een rekening van 850 euro!!
Wat bleek: Hij had 350 aan de radiator uitgegeven. Zonder overleg. Daarnaast had hij blijkbaar nog een nieuw kraantje en ander materiaal nodig, heeft ie ook gekocht. Zonder overleg. Plus nog wat manuren maakte totaal 850 euro.
Maar wat blijkt nu: de radiator die er hangt is helemaal niet prettig. De stangen zitten op een dusdanige plek dat je je handdoeken niet kunt drogen. Alleen helemaal onder en boven zitten de stangen op elkaar, in het midden en juist op de hangplek zitten ze ver uit elkaar zodat het idee van handdoek drogen en lekker warme handdoek weg is. Mijn oude had dat niet, en mijn nieuwe die ik zogenaamd niet meer kon installeren ook niet die waren veel beter ingedeeld.
Zit hij fout? Ik heb zelf ook niet op zitten letten natuurlijk, had hem gewoon een max bedrag moeten geven maar was gewoon uitgegaan van weer 100 euro. Klussers inhuren is nieuw voor mij, dus in die zin een dure les.
Dank alvast voor jullie input!
Zie afbeeldingen oude (met veel stangen) en nieuwe (met weinig stangen) radiator:
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
Dank voor je reactie. Het gaat mij er meer om dat ik wil dat mijn handdoeken tegen de stangen aan hangen, want dan krijg je lekker droge en warme handdoeken, wat me het hele idee lijkt van een handdoekradiator. Bij de oude was dat wel zo, had je veel meer droogoppervlak.quote:Op woensdag 28 mei 2025 09:54 schreef CarbonC het volgende:
[..]
Als je bij die onderste halverwege om de paar stangen er eentje wegzaagd heb je meer plek voor je handdoeken.
De eerste klussers hadden de 100 euro radiator gehaald bij de Praxis. De loodgieter was naar de groothandel.quote:
Je zult het grotendeels bij jezelf moeten zoeken.quote:heel verhaal
en daar hadden je alarmbellen moeten gaan rinkelen....quote:Op woensdag 28 mei 2025 10:17 schreef klier het volgende:
De eerste klussers hadden de 100 euro radiator gehaald bij de Praxis
Ja, je bent afgezet. Dit soort dingen moet je bij voorkeur zelf doen en anders een all-in offerte vragen.quote:Op woensdag 28 mei 2025 09:44 schreef klier het volgende:
Ha allen,
Ik heb onprettige ervaring gehad met installatie van een radiator en vraag me af of ik nu ben een beetje ben opgelicht of niet.
Ging als volgt:
Twee klussers ingehuurd om radiator te vervangen. Die kochten een nieuwe voor me (stuurden eerst een foto om toestemming te vragen voor type en prijs 100 euro.) en wilden hem ophangen. Echter bakten er niks van en na uren prutsen nog niet klaar, toen ik ze wegstuurde omdat ik avondplannen had hebben ze hem provisorisch opgehangen en wilden ze nog een keer terugkomen om goed te hangen. Dat zag ik gezien hun gepruts ook met andere klussen die dag niet zitten.
Echte loodgieter ingehuurd om radiator op te hangen, kon voor 175 euro. Die zei: er ontbreekt een verbindingsstukje van de installatieset (hadden die andere mannen waarschijnlijk kwijt gemaakt), ik ga die wel even halen bij de bouwmarkt. Stond ie even later voor de deur: Ik kan dit stukje niet los kopen, je moet een nieuwe radiator. Ik heb met mijn naieve kop hem dan maar een nieuwe radiator laten kopen. Even later kreeg ik een rekening van 850 euro!!
Wat bleek: Hij had 350 aan de radiator uitgegeven. Zonder overleg. Daarnaast had hij blijkbaar nog een nieuw kraantje en ander materiaal nodig, heeft ie ook gekocht. Zonder overleg. Plus nog wat manuren maakte totaal 850 euro.
Maar wat blijkt nu: de radiator die er hangt is helemaal niet prettig. De stangen zitten op een dusdanige plek dat je je handdoeken niet kunt drogen. Alleen helemaal onder en boven zitten de stangen op elkaar, in het midden en juist op de hangplek zitten ze ver uit elkaar zodat het idee van handdoek drogen en lekker warme handdoek weg is. Mijn oude had dat niet, en mijn nieuwe die ik zogenaamd niet meer kon installeren ook niet die waren veel beter ingedeeld.
Zit hij fout? Ik heb zelf ook niet op zitten letten natuurlijk, had hem gewoon een max bedrag moeten geven maar was gewoon uitgegaan van weer 100 euro. Klussers inhuren is nieuw voor mij, dus in die zin een dure les.
Zie afbeeldingen oude (met veel stangen) en nieuwe (met weinig stangen) radiator:
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
Haha ja, maar het ging me er meer om dat je ze te drogen wil hangen tegen de warme stangen aanquote:Op woensdag 28 mei 2025 10:24 schreef Doedezemaar het volgende:
Voor je handdoeken bestaat gelukkig een oplossing: er zijn rekjes die je aan zo’n radiator kunt bevestigen. Verder is het een dure les, balen.
Hoezo, wat is er mis met een radiator van de praxis? De praxis is niet de action.. prima radiatoren volgens mij, het hoeft allemaal niet design te zijn.quote:Op woensdag 28 mei 2025 10:43 schreef Moonversion het volgende:
[..]
en daar hadden je alarmbellen moeten gaan rinkelen....
Ja shit, normaal zou ik ook offerte vragen maar het gebeurde nu allemaal vrij plotseling. Ze zouden mijn al gekochte radiator ophangen, dat kon niet en toen moest ik eigenlijk meteen beslissen of zij dan een nieuwe konden halen, heb er toen niet aan gedacht daarvoor dan een offerte te vragen want ze gingen dat meteen doenquote:Op woensdag 28 mei 2025 11:01 schreef blomke het volgende:
[..]
Ja, je bent afgezet. Dit soort dingen moet je bij voorkeur zelf doen en anders een all-in offerte vragen.
Ik heb ooit een voor ¤75 aangeboden MP handdoekenradiator gekocht en ¤25 afgedongen omdat ie 45 i.p.v. 60cm breed was.
Overigens het probleem van de nieuwe met de afstand, zie ik niet, je kan je handdoek gewoon erover hangen.
Hoe moet ie dan nog naar de plee?quote:Op woensdag 28 mei 2025 10:24 schreef Doedezemaar het volgende:
Voor je handdoeken bestaat gelukkig een oplossing: er zijn rekjes die je aan zo’n radiator kunt bevestigen. Verder is het een dure les, balen.
Ja goeie ga ik doen. Normaal doe ik dat ook, maar het gebeurde nu allemaal erg snel voor ik er goed over na had gedacht: ze stonden al in mijn badkamer toen dus bleek dat er een nieuwe nodig was, op dat moment dacht ik niet nog aan een offerte die dan per direct in zou gaanquote:Op woensdag 28 mei 2025 11:27 schreef 2172619626795 het volgende:
Absoluut een woekerprijs. Een radiator vervangen is met leidingwerk en al misschien 2 uur werk. Dat rechtvaardigt absoluut die arbeidskosten niet.
Radiator van ¤350,-… tja, ik vind het aan de hoge kant, maar je hebt ze in verschillende prijsklassen dus zonder merk en type valt daar niets over te zeggen.
Zie het als een les voor de volgende keer: eerst een offerte opvragen en dan pas het werk uitgeven.
Mijn eerste reactie is “nee”, dat kan nooit kloppen. Maar zonder merk en type of foto’s valt daar niets met zekerheid over te zeggen.quote:Op woensdag 28 mei 2025 16:38 schreef klier het volgende:
Gaat nu vooral over de prijs en over het niet/wel goed op kunnen hangen van handdoeken maar het gaat me er eigenlijk vooral om dat ik me afvraag of ze terecht een nieuwe radiator hebben gekocht en mij verteld hebben dat het niet anders kan.
Klopt het dat ze nu een klein onderdeel bevestigingsmateriaal mist, ze een hele nieuwe radiator moeten kopen? Op websites van bouwmarkten zie ik namelijk allemaal setjes bevestigingsmateriaal die je los voor een radiator kunt kopen
Groet
Ook daarin ben je afgezet.quote:Op woensdag 28 mei 2025 16:38 schreef klier het volgende:
Gaat nu vooral over de prijs en over het niet/wel goed op kunnen hangen van handdoeken maar het gaat me er eigenlijk vooral om dat ik me afvraag of ze terecht een nieuwe radiator hebben gekocht en mij verteld hebben dat het niet anders kan.
Tijd = geld. Zodra je een klusser naar de bouwmarkt stuurt loopt de teller gewoon door. Dus zo raar is dat bedrag niet.quote:Op woensdag 28 mei 2025 09:44 schreef klier het volgende:
Klussers inhuren is nieuw voor mij, dus in die zin een dure les.
quote:Op donderdag 29 mei 2025 07:48 schreef laziness het volgende:
Wat een geneuzel over die stangen en warme handdoek. Zullen we wedden dat je handdoek gewoon warm en droog is? Die paar stangen er tussenuit maken het verschil hier niet in.
je bent niet opgelicht maar dit heb je volledig aan jezelf te wijten.quote:Op woensdag 28 mei 2025 09:44 schreef klier het volgende:
Ha allen,
Ging als volgt:
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |