abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_217776191
Ha allen,

Ik heb onprettige ervaring gehad met installatie van een radiator en vraag me af of ik nu ben een beetje ben opgelicht of niet.

Ging als volgt:

Twee klussers ingehuurd om radiator te vervangen. Die kochten een nieuwe voor me (stuurden eerst een foto om toestemming te vragen voor type en prijs 100 euro.) en wilden hem ophangen. Echter bakten er niks van en na uren prutsen nog niet klaar, toen ik ze wegstuurde omdat ik avondplannen had hebben ze hem provisorisch opgehangen en wilden ze nog een keer terugkomen om goed te hangen. Dat zag ik gezien hun gepruts ook met andere klussen die dag niet zitten.

Echte loodgieter ingehuurd om radiator op te hangen, kon voor 175 euro. Die zei: er ontbreekt een verbindingsstukje van de installatieset (hadden die andere mannen waarschijnlijk kwijt gemaakt), ik ga die wel even halen bij de bouwmarkt. Stond ie even later voor de deur: Ik kan dit stukje niet los kopen, je moet een nieuwe radiator. Ik heb met mijn naieve kop hem dan maar een nieuwe radiator laten kopen. Even later kreeg ik een rekening van 850 euro!!

Wat bleek: Hij had 350 aan de radiator uitgegeven. Zonder overleg. Daarnaast had hij blijkbaar nog een nieuw kraantje en ander materiaal nodig, heeft ie ook gekocht. Zonder overleg. Plus nog wat manuren maakte totaal 850 euro.

Maar wat blijkt nu: de radiator die er hangt is helemaal niet prettig. De stangen zitten op een dusdanige plek dat je je handdoeken niet kunt drogen. Alleen helemaal onder en boven zitten de stangen op elkaar, in het midden en juist op de hangplek zitten ze ver uit elkaar zodat het idee van handdoek drogen en lekker warme handdoek weg is. Mijn oude had dat niet, en mijn nieuwe die ik zogenaamd niet meer kon installeren ook niet die waren veel beter ingedeeld.

Zit hij fout? Ik heb zelf ook niet op zitten letten natuurlijk, had hem gewoon een max bedrag moeten geven maar was gewoon uitgegaan van weer 100 euro. Klussers inhuren is nieuw voor mij, dus in die zin een dure les.

Dank alvast voor jullie input!

Zie afbeeldingen oude (met veel stangen) en nieuwe (met weinig stangen) radiator:

pi_217776253
quote:
0s.gif Op woensdag 28 mei 2025 09:44 schreef klier het volgende:
Ha allen,

Ik heb onprettige ervaring gehad met installatie van een radiator en vraag me af of ik nu ben een beetje ben opgelicht of niet.

Ging als volgt:

Twee klussers ingehuurd om radiator te vervangen. Die kochten een nieuwe voor me (stuurden eerst een foto om toestemming te vragen voor type en prijs 100 euro.) en wilden hem ophangen. Echter bakten er niks van en na uren prutsen nog niet klaar, toen ik ze wegstuurde omdat ik avondplannen had hebben ze hem provisorisch opgehangen en wilden ze nog een keer terugkomen om goed te hangen. Dat zag ik gezien hun gepruts ook met andere klussen die dag niet zitten.

Echte loodgieter ingehuurd om radiator op te hangen, kon voor 175 euro. Die zei: er ontbreekt een verbindingsstukje van de installatieset (hadden die andere mannen waarschijnlijk kwijt gemaakt), ik ga die wel even halen bij de bouwmarkt. Stond ie even later voor de deur: Ik kan dit stukje niet los kopen, je moet een nieuwe radiator. Ik heb met mijn naieve kop hem dan maar een nieuwe radiator laten kopen. Even later kreeg ik een rekening van 850 euro!!

Wat bleek: Hij had 350 aan de radiator uitgegeven. Zonder overleg. Daarnaast had hij blijkbaar nog een nieuw kraantje en ander materiaal nodig, heeft ie ook gekocht. Zonder overleg. Plus nog wat manuren maakte totaal 850 euro.

Maar wat blijkt nu: de radiator die er hangt is helemaal niet prettig. De stangen zitten op een dusdanige plek dat je je handdoeken niet kunt drogen. Alleen helemaal onder en boven zitten de stangen op elkaar, in het midden en juist op de hangplek zitten ze ver uit elkaar zodat het idee van handdoek drogen en lekker warme handdoek weg is. Mijn oude had dat niet, en mijn nieuwe die ik zogenaamd niet meer kon installeren ook niet die waren veel beter ingedeeld.

Zit hij fout? Ik heb zelf ook niet op zitten letten natuurlijk, had hem gewoon een max bedrag moeten geven maar was gewoon uitgegaan van weer 100 euro. Klussers inhuren is nieuw voor mij, dus in die zin een dure les.

Zie afbeeldingen oude (met veel stangen) en nieuwe (met weinig stangen) radiator:

[ link | afbeelding ]

[ link | afbeelding ]
Als je bij die onderste halverwege om de paar stangen er eentje wegzaagd heb je meer plek voor je handdoeken.
pi_217776296
quote:
0s.gif Op woensdag 28 mei 2025 09:54 schreef CarbonC het volgende:

[..]
Als je bij die onderste halverwege om de paar stangen er eentje wegzaagd heb je meer plek voor je handdoeken.
Dank voor je reactie. Het gaat mij er meer om dat ik wil dat mijn handdoeken tegen de stangen aan hangen, want dan krijg je lekker droge en warme handdoeken, wat me het hele idee lijkt van een handdoekradiator. Bij de oude was dat wel zo, had je veel meer droogoppervlak.
pi_217776376
welke bouwmarkt?
pi_217776441
quote:
0s.gif Op woensdag 28 mei 2025 10:09 schreef Moonversion het volgende:
welke bouwmarkt?
De eerste klussers hadden de 100 euro radiator gehaald bij de Praxis. De loodgieter was naar de groothandel.
pi_217776462
quote:
heel verhaal
Je zult het grotendeels bij jezelf moeten zoeken.
Jij hebt toestemming gegeven voor het kopen en monteren van een radiator zonder prijsafspraken.

Dat vervolgens ook nog eens het product niet bevalt, is totaal niet te wijten aan de installateur.
De prijs van een design radiator loopt uiteen van 100 tot 1500euro. Met 350 euro heb je een "normaal" bedrag betaalt.

Dus nee, je bent niet opgelicht.
pi_217776482
Voor je handdoeken bestaat gelukkig een oplossing: er zijn rekjes die je aan zo’n radiator kunt bevestigen. Verder is het een dure les, balen.
pi_217776651
quote:
0s.gif Op woensdag 28 mei 2025 10:17 schreef klier het volgende:
De eerste klussers hadden de 100 euro radiator gehaald bij de Praxis
en daar hadden je alarmbellen moeten gaan rinkelen....
pi_217776802
quote:
Ha allen,

Ging als volgt:

[ link | afbeelding ]

[ link | afbeelding ]
Ja, je bent afgezet. Dit soort dingen moet je bij voorkeur zelf doen en anders een all-in offerte vragen.

Ik heb ooit een voor ¤75 aangeboden MP handdoekenradiator gekocht en ¤25 afgedongen omdat ie 45 i.p.v. 60cm breed was.

Overigens het probleem van de nieuwe met de afstand, zie ik niet, je kan je handdoek gewoon erover hangen.

[ Bericht 1% gewijzigd door blomke op 28-05-2025 11:48:51 ]
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_217776998
Absoluut een woekerprijs. Een radiator vervangen is met leidingwerk en al misschien 2 uur werk. Dat rechtvaardigt absoluut die arbeidskosten niet.

Radiator van ¤350,-… tja, ik vind het aan de hoge kant, maar je hebt ze in verschillende prijsklassen dus zonder merk en type valt daar niets over te zeggen.

Zie het als een les voor de volgende keer: eerst een offerte opvragen en dan pas het werk uitgeven.
pi_217779640
quote:
1s.gif Op woensdag 28 mei 2025 10:24 schreef Doedezemaar het volgende:
Voor je handdoeken bestaat gelukkig een oplossing: er zijn rekjes die je aan zo’n radiator kunt bevestigen. Verder is het een dure les, balen.
Haha ja, maar het ging me er meer om dat je ze te drogen wil hangen tegen de warme stangen aan
pi_217779643
quote:
0s.gif Op woensdag 28 mei 2025 10:43 schreef Moonversion het volgende:

[..]
en daar hadden je alarmbellen moeten gaan rinkelen....
Hoezo, wat is er mis met een radiator van de praxis? De praxis is niet de action.. prima radiatoren volgens mij, het hoeft allemaal niet design te zijn.
pi_217779661
quote:
0s.gif Op woensdag 28 mei 2025 11:01 schreef blomke het volgende:

[..]
Ja, je bent afgezet. Dit soort dingen moet je bij voorkeur zelf doen en anders een all-in offerte vragen.

Ik heb ooit een voor ¤75 aangeboden MP handdoekenradiator gekocht en ¤25 afgedongen omdat ie 45 i.p.v. 60cm breed was.

Overigens het probleem van de nieuwe met de afstand, zie ik niet, je kan je handdoek gewoon erover hangen.
Ja shit, normaal zou ik ook offerte vragen maar het gebeurde nu allemaal vrij plotseling. Ze zouden mijn al gekochte radiator ophangen, dat kon niet en toen moest ik eigenlijk meteen beslissen of zij dan een nieuwe konden halen, heb er toen niet aan gedacht daarvoor dan een offerte te vragen want ze gingen dat meteen doen

En handdoek eroverheen hangen kan ja, maar bij mijn oude radiator en de meeste radiatoren hangt het hele handdoekdeel dan netjes over allemaal stangen heen zodat ie gelijkmatig kan drogen en je een warme handdoek hebt als je uit de douche komt. Daarvoor zit hier teveel ruimte tussen de stangen.
pi_217779669
quote:
1s.gif Op woensdag 28 mei 2025 10:24 schreef Doedezemaar het volgende:
Hoe moet ie dan nog naar de plee?
pi_217779670
quote:
0s.gif Op woensdag 28 mei 2025 11:27 schreef 2172619626795 het volgende:
Absoluut een woekerprijs. Een radiator vervangen is met leidingwerk en al misschien 2 uur werk. Dat rechtvaardigt absoluut die arbeidskosten niet.

Radiator van ¤350,-… tja, ik vind het aan de hoge kant, maar je hebt ze in verschillende prijsklassen dus zonder merk en type valt daar niets over te zeggen.

Zie het als een les voor de volgende keer: eerst een offerte opvragen en dan pas het werk uitgeven.
Ja goeie ga ik doen. Normaal doe ik dat ook, maar het gebeurde nu allemaal erg snel voor ik er goed over na had gedacht: ze stonden al in mijn badkamer toen dus bleek dat er een nieuwe nodig was, op dat moment dacht ik niet nog aan een offerte die dan per direct in zou gaan
pi_217779681
Gaat nu vooral over de prijs en over het niet/wel goed op kunnen hangen van handdoeken maar het gaat me er eigenlijk vooral om dat ik me afvraag of ze terecht een nieuwe radiator hebben gekocht en mij verteld hebben dat het niet anders kan.

Klopt het dat ze nu een klein onderdeel bevestigingsmateriaal mist, ze een hele nieuwe radiator moeten kopen? Op websites van bouwmarkten zie ik namelijk allemaal setjes bevestigingsmateriaal die je los voor een radiator kunt kopen

Groet
pi_217780093
quote:
0s.gif Op woensdag 28 mei 2025 16:38 schreef klier het volgende:
Gaat nu vooral over de prijs en over het niet/wel goed op kunnen hangen van handdoeken maar het gaat me er eigenlijk vooral om dat ik me afvraag of ze terecht een nieuwe radiator hebben gekocht en mij verteld hebben dat het niet anders kan.

Klopt het dat ze nu een klein onderdeel bevestigingsmateriaal mist, ze een hele nieuwe radiator moeten kopen? Op websites van bouwmarkten zie ik namelijk allemaal setjes bevestigingsmateriaal die je los voor een radiator kunt kopen

Groet
Mijn eerste reactie is “nee”, dat kan nooit kloppen. Maar zonder merk en type of foto’s valt daar niets met zekerheid over te zeggen.

Zou je wat meer informatie kunnen geven?
pi_217780863
quote:
0s.gif Op woensdag 28 mei 2025 16:38 schreef klier het volgende:
Ook daarin ben je afgezet.
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
  woensdag 28 mei 2025 @ 21:21:35 #19
24533 ACT-F
Onmeunige gaspedoal emmer
pi_217782232
quote:
Klussers inhuren is nieuw voor mij, dus in die zin een dure les.
Tijd = geld. Zodra je een klusser naar de bouwmarkt stuurt loopt de teller gewoon door. Dus zo raar is dat bedrag niet.
Bekijk de webcam via UStream. Luister naar Gutter FM
  Moderator woensdag 28 mei 2025 @ 22:02:40 #20
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_217782595
Ik denk dat je wilt weten of je in je recht staat; en niet op zoek bent naar een klustechnische oplossing.

K&W --> WGR
  donderdag 29 mei 2025 @ 07:48:29 #21
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_217784893
Wat een geneuzel over die stangen en warme handdoek. Zullen we wedden dat je handdoek gewoon warm en droog is? Die paar stangen er tussenuit maken het verschil hier niet in.

Tevens kan er ook een handdoek boven en onderin gehangen worden nog.
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_217793466
quote:
1s.gif Op donderdag 29 mei 2025 07:48 schreef laziness het volgende:
Wat een geneuzel over die stangen en warme handdoek. Zullen we wedden dat je handdoek gewoon warm en droog is? Die paar stangen er tussenuit maken het verschil hier niet in.
:Y
pi_217794751
quote:
Ha allen,

Ging als volgt:

[ link | afbeelding ]

[ link | afbeelding ]
je bent niet opgelicht maar dit heb je volledig aan jezelf te wijten.

je laat een stel beunhazen eerst het werk doen (een beetje googlen had je geleerd dat een gemiddeld tarief tussen de 40 en 50 euro ex/ uur ligt) dus je had al een inschatting kunnen maken dat je al vlot 200 a 300 euro kwijt was aan de uren inclusief demontage en inbedrijfsstellen.

vervolgens geef je een monteur carte blanche. prijzen zijn vrij simpel te vinden https://www.warmteservice(...)doekradiator/c/11008 . die gaat rustig voor je aan de gang. vind de rekening niet zo spannend.

dat je niet het product hebt gekregen wat je wilde is ook aan jezelf te wijten. heb je hem duidelijk gemaakt wat je wilde? hij kan niet gedachte lezen he...
en dank u meneer Dood,
dat u af en toe wat neemt.
Ik weet nu wat verdriet is,
en onze tijd is maar geleend.
pi_217794856
Je hebt eerst beunhazen ingehuurd. Dat is zo te lezen geen oplichterij, maar gewoon goedkoop = duurkoop.

Daarna heb je een 'echte' loodgieter ingeschakeld. Daar had je dan mooi mazzel mee, die zijn niet ruim gezaaid en hebben vaak een volle agenda.
Die zag zich geconfronteerd met prutswerk met materiaal dat hij niet zou gebruiken. En die is vervolgens als een soort boodschappenjongetje voor jou op pad gegaan om jouw probleem stante pede op te lossen. En dat heeft 'ie nog gedaan ook.

En dan ga je vragen of je *opgelicht* bent? Mien jong, je mag in je handjes knijpen met een loodgieter die jouw gepruts in een vloek en een zucht oplost. Had je de juiste radiotor met de juiste hoeveelheid stangen willen hebben dan moet je tijd nemen. Veel tijd. Zorgen dat je alles tot in de puntjes hebt voorbereid en doorgesproken.

• Als je klussers inhuurt ben je heel veel tijd kwijt aan heel goed bedenken wat je wil - zij kunnen geen gedachtenlezen en zijn ook niet bijster geïnteresseerd in aspecten waarin jij dat wel bent. Hun specialiteit is in het algemeen: fixen van de klus. Doordoordoor, tempo, pragmatisch.

Daarna ben je veel tijd kwijt aan het vinden van de juiste vakman (dat kan prima een generieke klusser zijn, maar niet *elke* genierieke klusser of vakman past bij jou/jouw klus)

Vervolgens is het een hele kunst om jouw wensen op zo'n manier bij de uitvoerder tussen de oren te krijgen dat het resultaat gaat lijken op wat jij wou. Daarom is het raadzaam om gedurende het werk de boel in de gaten te houden op de essentiële onderdelen en in te grijpen wanneer iets écht tegen je wens ingaat.
Meestal moet je op 1 of meerdere van bovenstaande punten water bij de wijn doen.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_217795170
Het klopt wat sigme zegt.

Onze zoon is installatiemonteur/loodgieter en is in loondienst bij een bedrijf (niet voor particulieren) maar het komt wel eens voor dat kennissen van ons zeggen; kan jullie zoon niet even snel iets bij ons doen/fixen.

Zegt ie ook altijd; ik kan niks even snel fixen. Ik moet eerst de situatie gaan bekijken en beoordelen en weten wat ze precies willen anders krijg je altijd gedoe (en al helemaal als je gepruts van een ander moet oplossen).
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')