Dat is mooi. Hopelijk kan Oekraďne nu wat meer doen tegen russische strategische bommenwerpers.quote:Bondskanselier Merz: geen beperkingen meer voor langeafstandswapens Oekraďne
Duitsland legt niet langer beperkingen op aan het bereik van wapens die aan Oekraďne worden geleverd in de oorlog tegen Rusland. In een forum georganiseerd door zender WDR zei bondskanselier Merz dat Duitsland net als het Verenigd Koninkrijk, Frankrijk en de Verenigde Staten geen restricties meer oplegt aan langeafstandswapens voor Oekraďne.
"Dat betekent dat Oekraďne zich ook kan verdedigen met, bijvoorbeeld, aanvallen op militaire posities in Rusland. Tot enige tijd geleden kon dat niet, nu kan het dat wel", aldus Merz.
Bijna precies een jaar geleden gaf de vorige Duitse bondskanselier Scholz in navolging van de toenmalige Amerikaanse president Biden toestemming voor het gebruik van Duitse wapens op Russisch grondgebied. In november gaf Biden zijn goedkeuring aan het gebruik van ATACMS-raketten bij aanvallen dieper in Rusland. Dat was een grote verandering in het Amerikaanse buitenlandbeleid.
Leveringen geheimhouden
Merz liet al eerder doorschemeren dat hij openstond voor het opheffen van de restricties. Duitsland is na de VS de grootste leverancier van militaire hulp aan Oekraďne.
In een reactie op de woorden van Merz van vandaag noemde Kremlin-woordvoerder Peskov het besluit om de afstandsrestricties weg te nemen "behoorlijk gevaarlijk" en "in strijd met onze pogingen om een politieke oplossing te bereiken".
https://nos.nl/artikel/25(...)tandswapens-oekraine
Alsof Merz beter is dan Scholz.quote:Op dinsdag 27 mei 2025 04:33 schreef Richestorags het volgende:
Scholz was na Merkel gewoon wederom een Duitse schandvlek.
Dat is hij zeker.quote:
Hij is gewoon weer de zoveelste neoliberaal die de kloof tussen arm en rijk laat groeien, die te weinig actie onderneemt tegen klimaatverandering. Hopelijk is Merz na 4 jaar Exit en krijgen wij in Duitsland eindelijk een echte SPD-Bondskanselier.quote:
is hij teveel anti-Poetin voor jequote:Op dinsdag 27 mei 2025 07:12 schreef Erno-BE het volgende:
[..]
Hij is gewoon weer de zoveelste neoliberaal die de kloof tussen arm en rijk laat groeien, die te weinig actie onderneemt tegen klimaatverandering. Hopelijk is Merz na 4 jaar Exit en krijgen wij in Duitsland eindelijk een echte SPD-Bondskanselier.
Dat verwacht ik niet, Duitsland sluit zich aan bij landen die dit al eerder hebben toegestaan.quote:Op dinsdag 27 mei 2025 07:21 schreef onlogisch het volgende:
Het heeft 80.000 doden geduurd maar nu gaan ze eindelijk toestaan dat een verschil kan maken. Lekker gewerkt hoor boys
📸quote:Op dinsdag 27 mei 2025 07:43 schreef Erno-BE het volgende:
[..]
Dat gaat nooit gebeuren. Rusland heeft het recht zichzelf te verdedigen en wat mij betreft mag Rusland eerst bommen op echte Europese kutsteden als Paris, Brussel en Amsterdam gooien alvorens het mooie Moskou met de grond gelijk wordt gemaakt. Vpered Rossiya!!!
Anton toch.quote:Op dinsdag 27 mei 2025 07:43 schreef Erno-BE het volgende:
[..]
Dat gaat nooit gebeuren. Rusland heeft het recht zichzelf te verdedigen en wat mij betreft mag Rusland eerst bommen op echte Europese kutsteden als Paris, Brussel en Amsterdam gooien alvorens het mooie Moskou met de grond gelijk wordt gemaakt. Vpered Rossiya!!!
Patiëntquote:Op dinsdag 27 mei 2025 07:43 schreef Erno-BE het volgende:
[..]
Ik hoop dat je patience bedoeld, maar ik vrees het ergste.quote:
Bovendien. Pogingen? Welke pogingen? Ik zie er geen. Alleen maar pogingen om Oekraďne belachelijk te maken, dat overigens niet werkt.quote:In een reactie op de woorden van Merz van vandaag noemde Kremlin-woordvoerder Peskov het besluit om de afstandsrestricties weg te nemen "behoorlijk gevaarlijk" en "in strijd met onze pogingen om een politieke oplossing te bereiken".
Neequote:Op dinsdag 27 mei 2025 12:50 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Ik hoop dat je patience bedoeld, maar ik vrees het ergste.
Maakt wel duidelijk hoe krachtig de russische propaganda is.quote:Op dinsdag 27 mei 2025 21:27 schreef Parafernalia het volgende:
[..]
Nee
Die Emo-Be is nog gestoorder dan Php en svcjb bij elkaar![]()
Het mooiste aan dit soort uitspraken tegenwoordig is dat je moet gokken of die persoon nu extreem-links of extreem-rechts is.quote:Op dinsdag 27 mei 2025 07:43 schreef Erno-BE het volgende:
[..]
maakt niet eens uit denk ik. Extreem gestoordquote:Op dinsdag 27 mei 2025 23:34 schreef TwenteFC het volgende:
[..]
Het mooiste aan dit soort uitspraken tegenwoordig is dat je moet gokken of die persoon nu extreem-links of extreem-rechts is.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |