Wat goed is dit zeg, wowquote:Huisdieren mogen op bezoek bij baasje in ziekenhuis Den Bosch
Deel dit artikel
Patiënten in het Jeroen Bosch Ziekenhuis in Den Bosch kunnen vanaf nu hun huisdier op bezoek krijgen. Volgens oud-cardioloog en initiatiefnemer Hortence Haerkens-Arends is de 'baasje-beestje-ruimte' bevorderlijk voor het herstel. "Dieren zorgen voor een lagere bloeddruk en minder stress. Bij het zien van je hond of kat komt een gelukshormoon vrij."
Volgens Haerkens-Arends zijn huisdierbezoeken in ziekenhuizen in andere landen al veel meer ingeburgerd. "Wij in Nederland zitten meer op hygiëne en regels." Ze is groot voorstander van dieren betrekken bij het herstelproces. "Het bezoek van je huisdier is gezellig, het is toch ook een gezinslid", aldus de oud-arts tegen Omroep Brabant.
Konijn of ezel
Alle huisdieren zijn vanaf nu in principe welkom in de knuffelkamer van het ziekenhuis, van honden en katten tot konijnen en ezels. De arts bepaalt uiteindelijk wie in aanmerking komt voor een huisdierenbezoekje.
Het is echter niet de bedoeling dat het vanaf vandaag een beestenboel wordt in het Bossche ziekenhuis. De huisdieren moeten zich aan een aantal regels houden. Zo mogen ze niet via de hoofdingang naar binnen. De dieren moeten via de tuin naar de speciale ruimte worden gebracht. De huisdieren kunnen één keer per week op bezoek komen, maar moeten zindelijk en ingeënt zijn. Ze mogen ook niet loslopen.
'Helaas niet dagelijks'
Pim de Vries kreeg vandaag voor het eerst bezoek van zijn hond Kaya. De Vries ligt al ruim vier weken in het ziekenhuis met een zenuwbeknelling. "Ik vind het heel fijn dat ik weet dat ik elke week even naar de hond kan. Ik kan mijn hond helaas niet dagelijks zien, er zijn ook anderen die hun huisdier willen zien. Anders wordt het hier straks knokken."
In vrijwel alle Nederlandse ziekenhuizen zijn huisdieren verboden. Het VieCuri Medisch Centrum in Venlo deed wel een proef met dieren die op bezoek mochten komen, maar kon uiteindelijk geen vaste ruimte inrichten.
In het Limburgse Zuyderland Medisch Centrum mogen patiënten die niet lang meer te leven hebben wel afscheid nemen van hun dier. In het Wilhelmina Kinderziekenhuis in Utrecht mogen in sommige gevallen huisdieren langskomen.
quote:Op maandag 26 mei 2025 23:43 schreef Helenattenek het volgende:
Ah heerlijk Al die verontreiniging over de grond en Langs de muren en overal laten dwijlen en kwijlen en ruften
quote:Op maandag 26 mei 2025 23:39 schreef Hiddendoe het volgende:
Ja leuk, maar is het ook iets waar de huisdieren happy van worden. Al die enge luchtjes, rare geluiden en weetikveel wat nog meer.
Als ik heel eerlijk mag zijn, ik vind het een hoop gezeik. Het klinkt allemaal heel lief en positief, maar het slaat gewoon helemaal nergens op.
lezen is moeilijk he?quote:Op maandag 26 mei 2025 23:43 schreef Helenattenek het volgende:
Ah heerlijk Al die verontreiniging over de grond en Langs de muren en overal laten dwijlen en kwijlen en ruften
Zeker voor veel eenzame ouderen aan het einde is de hond of kat heel belangrijk. En dan mag je hem niet eens een laatste keer zien. Barbaars.quote:Op maandag 26 mei 2025 23:39 schreef Hiddendoe het volgende:
Ja leuk, maar is het ook iets waar de huisdieren happy van worden. Al die enge luchtjes, rare geluiden en weetikveel wat nog meer.
Als ik heel eerlijk mag zijn, ik vind het een hoop gezeik. Het klinkt allemaal heel lief en positief, maar het slaat gewoon helemaal nergens op.
Schijnbaar lees jij ergens dat het hygienisch is om beestenzooi in een steriele omgeving te laten?quote:
Welke steriele omgeving?quote:Op maandag 26 mei 2025 23:55 schreef Helenattenek het volgende:
[..]
Schijnbaar lees jij ergens dat het hygienisch is om beesten in een steriele omgeving te laten?
Le-zen..quote:Op maandag 26 mei 2025 23:43 schreef Helenattenek het volgende:
quote:Het is echter niet de bedoeling dat het vanaf vandaag een beestenboel wordt in het Bossche ziekenhuis. De huisdieren moeten zich aan een aantal regels houden. Zo mogen ze niet via de hoofdingang naar binnen. De dieren moeten via de tuin naar de speciale ruimte worden gebracht. De huisdieren kunnen één keer per week op bezoek komen, maar moeten zindelijk en ingeënt zijn. Ze mogen ook niet loslopen.
Nee, ik heb wel degelijk gelezen dat de dieren zindelijk moeten, ze moeten ingeënt zijn en ze mogen niet loslopen.quote:
Is lastig voor je?quote:
En voor jou ook: ik heb alles gelezen, en ik blijf erbij. Dieren zijn en blijven onvoorspelbaar.quote:
Een ziekenhuis steriel?quote:Op maandag 26 mei 2025 23:55 schreef Helenattenek het volgende:
[..]
Schijnbaar lees jij ergens dat het hygienisch is om beestenzooi in een steriele omgeving te laten?
Meeste menselijke bezoekers zijn dat ook niet hoor.quote:Op dinsdag 27 mei 2025 00:01 schreef Helenattenek het volgende:
[..]
Is lastig voor je?
Ik zie Niet dat er een hele quarantine gang is voor de mensen om tussen te lopen en hun smetvrije pak aan/uit te trekken. En de lucht in de quarantine ruimte te behandelen voordat de deur terug in het ziekenhuis open gaat.
Denken jullie dat dieren steriel zijn?
Het huisdier komt via een aparte ingang naar binnen, het meest logische is dat het direct de ontmoetingskamer in gaat, daar zijn geen piepjes van mensen die aan de hartbewaking liggen etc.quote:Op dinsdag 27 mei 2025 00:02 schreef Hiddendoe het volgende:
[..]
En voor jou ook: ik heb alles gelezen, en ik blijf erbij. Dieren zijn en blijven onvoorspelbaar.
Dus slecht idee.
Is mijn mening. Hoeft niemand met me eens te zijn, maar ga dan niet lopen drammen dat ik zgn. niet kan lezen.
Mensen zijn wel steriel?quote:Op dinsdag 27 mei 2025 00:01 schreef Helenattenek het volgende:
[..]
Is lastig voor je?
Ik zie Niet dat er een hele quarantine gang is voor de mensen om tussen te lopen en hun smetvrije pak aan/uit te trekken. En de lucht in de quarantine ruimte te behandelen voordat de deur terug in het ziekenhuis open gaat.
Dan laat jij je cavia toch thuis?quote:Op maandag 26 mei 2025 23:39 schreef Hiddendoe het volgende:
Jij wordt met elke post zuurder. Wat is er toch aan de hand? Hopelijk ben je niet aan het radicaliseren en kan je hier therapie voor krijgen.quote:Op maandag 26 mei 2025 23:39 schreef Hiddendoe het volgende:
Lezen!quote:Op dinsdag 27 mei 2025 00:02 schreef Hiddendoe het volgende:
[..]
En voor jou ook: ik heb alles gelezen, en ik blijf erbij. Dieren zijn en blijven onvoorspelbaar.
Dus slecht idee.
Is mijn mening. Hoeft niemand met me eens te zijn, maar ga dan niet lopen drammen dat ik zgn. niet kan lezen.
Hoe moeilijk is het om gewoon te lezen?quote:Op dinsdag 27 mei 2025 00:02 schreef Hiddendoe het volgende:
[..]
Dus slecht idee.
Dat bepaalt de arts. Zie ook het bericht in de OP.quote:Op dinsdag 27 mei 2025 07:40 schreef halfway het volgende:
En als Mustafa zij kameel wil laten komen?
Daar gaat het toch niet om? Het gaat niet om het aaien, knuffelen of zien van een dier, het gaat om het zien van je eigen dier.quote:Op dinsdag 27 mei 2025 06:51 schreef Captain_Ghost het volgende:
Misschien is toch slimmer een kleine dierenboerderij naast ziekenhuis vestigen. Kunnen de patiënten zelf langskomen dagelijks van genieten.
Bij zien van dieren willen sommige mensen daarna aaien of knuffelen.. Eventueel ook spelen. Dat zorgt ook ontspanning en neemt de stress weg. Om de beurt is dat zeker goed voor herstel.
Het zal je maar gezegd worden @Hiddendoe ...quote:Op dinsdag 27 mei 2025 06:15 schreef bijdehand het volgende:
[..]
Jij wordt met elke post zuurder. Wat is er toch aan de hand? Hopelijk ben je niet aan het radicaliseren en kan je hier therapie voor krijgen.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Stel je niet zo aan. Ik geef mijn mening. Mag dat? Ja dat mag.quote:Op dinsdag 27 mei 2025 06:15 schreef bijdehand het volgende:
[..]
Jij wordt met elke post zuurder. Wat is er toch aan de hand? Hopelijk ben je niet aan het radicaliseren en kan je hier therapie voor krijgen.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Nee, zelfs daar gaat het niet om. Lezen!!! Het gaat erom dat het contact met je huisdier ervoor zorgt dat er een gelukshormoon vrijkomt en dit heeft als gevolg dat er minder stress is en meer kans op genezing.quote:Op dinsdag 27 mei 2025 08:57 schreef Moonversion het volgende:
[..]
Daar gaat het toch niet om? Het gaat niet om het aaien, knuffelen of zien van een dier, het gaat om het zien van je eigen dier.
Als patienten geen huisdier hebben, zullen ze ook wel niet zoveel behoefte hebben aan het zien van een hypothetisch huisdier.quote:Op dinsdag 27 mei 2025 11:33 schreef Hiddendoe het volgende:
[..]
Nee, zelfs daar gaat het niet om. Lezen!!! Het gaat erom dat het contact met je huisdier ervoor zorgt dat er een gelukshormoon vrijkomt en dit heeft als gevolg dat er minder stress is en meer kans op genezing.
Leuk en aardig allemaal, maar die patiënten dan die geen huisdier hebben?
https://gelukplanner.nl/gelukshormonen/
Dit heb ik ook al gelezen. En dan vraag ik me af hoe zo'n arts dat gaat bepalen.quote:Op dinsdag 27 mei 2025 08:00 schreef bijdehand het volgende:
[..]
Dat bepaalt de arts. Zie ook het bericht in de OP.
Ik zal het je nog sterker vertellen, er lopen de hele dag door primaten zo maar vrij rond die ook nog eens doodleuk bij patiënten langs mogen!quote:Op dinsdag 27 mei 2025 00:01 schreef Helenattenek het volgende:
[..]
Is lastig voor je?
Verschilt ook gewoon per hond toch. Ik denk niet dat zo'n bezoekje een lijdensweg zal zijn voor gemiddelde hond. Heb zelf twee honden, de ene zou het geen pretje vinden, maar die is een beetje apart, en van de ander weet ik 100% zeker dat het hem echt een worst zal wezen of je hem wel of niet mee naar het ziekenhuis neemt. Die loopt ook na 12 jaar ook gewoon nog kwispelend een dierenartsenpraktijk binnen.quote:Op maandag 26 mei 2025 23:39 schreef Hiddendoe het volgende:
Sowieso staat in het bericht vrij duidelijk dat die huisdieren enkel in een speciale ruimte mogen komen en dus niet in de gewone ziekenhuisruimten komen.quote:Op dinsdag 27 mei 2025 12:19 schreef Saboo het volgende:
[..]
Verschilt ook gewoon per hond toch. Ik denk niet dat zo'n bezoekje een lijdensweg zal zijn voor gemiddelde hond. Heb zelf twee honden, de ene zou het geen pretje vinden, maar die is een beetje apart, en van de ander weet ik 100% zeker dat het hem echt een worst zal wezen of je hem wel of niet mee naar het ziekenhuis neemt. Die loopt ook na 12 jaar ook gewoon nog kwispelend een dierenartsenpraktijk binnen.
Waarvan akte. Tokkies.quote:Ik kan mijn hond helaas niet dagelijks zien, er zijn ook anderen die hun huisdier willen zien. Anders wordt het hier straks knokken."
Voor sommige mensen is dat hun lust en hun leven; zij knappen daadwerkelijk op van het zien van hun huisdier.quote:Op dinsdag 27 mei 2025 14:42 schreef Twiitch het volgende:
Mensen die helemaal in de stress schieten als ze me hontje = me kintje eventjes niet zien
[..]
Waarvan akte. Tokkies.
lol tokkie madquote:Op dinsdag 27 mei 2025 15:07 schreef Mutsaers__78 het volgende:
[..]
Voor sommige mensen is dat hun lust en hun leven; zij knappen daadwerkelijk op van het zien van hun huisdier.
Wat voor #@$^@ ben jij om dat af te zeiken? Ga je frustraties lekker uiten in KLB ofzo. Waar jij thuishoort.
Duidelijk geen huisdier thuis zeker?quote:Op dinsdag 27 mei 2025 14:42 schreef Twiitch het volgende:
Mensen die helemaal in de stress schieten als ze me hontje = me kintje eventjes niet zien
Geen idee of je op mij doelt, maar goed. Ik bedenk geen nieuwe problemen, ik probeer zo veel mogelijk rationeel te zijn.quote:Op dinsdag 27 mei 2025 12:58 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Sowieso staat in het bericht vrij duidelijk dat die huisdieren enkel in een speciale ruimte mogen komen en dus niet in de gewone ziekenhuisruimten komen.
Maar sommige users bedenken graag bij iedere oplossing een nieuw probleem.
Mensen die helemaal in de stress schieten als er wat voor een ander geregeld wordt wat niet hun eigen belang dient.quote:Op dinsdag 27 mei 2025 14:42 schreef Twiitch het volgende:
Zullen ze vast wel over nagedacht hebben. Sowieso komen ze enkel in die ruimte, dus ze kunnen derden niet aanvallen en die ruimte zal wel dier-proof zijn en verzekerd.quote:Op dinsdag 27 mei 2025 15:44 schreef Hiddendoe het volgende:
[..]
Geen idee of je op mij doelt, maar goed. Ik bedenk geen nieuwe problemen, ik probeer zo veel mogelijk rationeel te zijn.
Er zitten bij deze nieuwe regel ongetwijfeld ook juridische kanten. En daar lees ik dan weer niks over in het bericht.
Ik ben er van overtuigd dat dit ziekenhuis zich van te voren juridisch helemaal heeft ingedekt.
Daarom ben ik zo nieuwsgierig dat wanneer een arts zijn goedkeuring geeft aan een huisdier (ongeacht of dit een hond, kat, ezel, pony, kameel, wurgslang of wandelende tak is) en ondanks dat dat het diertje toch de kolder in de kop krijgt en een patient, personeelslid of bezoeker aanvalt of materiele schade veroorzaakt.
Wie is in dit geval dan aansprakelijk? Ziekenhuis, de betreffende arts, of het baasje van de amokmaker?
Met name al die gasten die meteen natte oogjes van ontroering krijgen, zouden hier eventjes over na moeten denken.
Ik wel. Heb jarenlang drie katten in huis gehad. Ik moet er niet aan denken dat iemand die drie aso's meeneemt naar het ziekenhuis als ik daar zou moeten verblijven. Voor die broodnodige gelukshormoontjes. Aub zeg.quote:Op dinsdag 27 mei 2025 15:26 schreef Toine51 het volgende:
[..]
Duidelijk geen huisdier thuis zeker?
Weet jij wat een huisdier voor iemand kan betekenen? Niet alleen als hulphond...
Waarom niet? Als ze in die speciale ruimte blijven, waar jij niet bent, dan is er geen enkel probleemquote:Op dinsdag 27 mei 2025 15:53 schreef Hiddendoe het volgende:
Ik moet er niet aan denken dat iemand die drie aso's meeneemt naar het ziekenhuis als ik daar zou moeten verblijven. Voor die broodnodige gelukshormoontjes. Aub zeg.
Wie zijn 'ze'? En wat noem jij in dit geval nadenken?quote:Op dinsdag 27 mei 2025 15:47 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Zullen ze vast wel over nagedacht hebben. Sowieso komen ze enkel in die ruimte, dus ze kunnen derden niet aanvallen en die ruimte zal wel dier-proof zijn en verzekerd.
In een ideaal scenario niet. Maar weet jij hoe vaak iets mis kan gaan?quote:Op dinsdag 27 mei 2025 15:57 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Waarom niet? Als ze in die speciale ruimte blijven, waar jij niet bent, dan is er geen enkel probleem
Fido die in zijn enthousiasme met z'n riem een infuuspaal omver trekt, die bovenop een trolley met daarop zo'n gele plastic container voor gebruikte injectiespuiten landt, die dan op de grond open valt waardoor een andere patiënt die net naar de wc gaat precies op zo'n wegrollende spuit stapt, uitglijdt en gestrekt tegen een kast knalt, waar de deuren dan door de klap van openen en er allemaal scalpels naar buiten en naar beneden kieperen, recht in het oog van die persoon landend, Final Destination style.quote:Op dinsdag 27 mei 2025 16:10 schreef Hiddendoe het volgende:
[..]
In een ideaal scenario niet. Maar weet jij hoe vaak iets mis kan gaan?
Ik wil vooral dat mensen heel goed gaan beseffen dat dit ook bepaalde risico's met zich meebrengt.
De directie van dat ziekenhuis en de juridische afdeling. Die zijn er voor om dat te inventariseren en daarover te besluiten. Dat doen ze wel vaker waar het om huishoudelijke zaken en beleid gaat.quote:Op dinsdag 27 mei 2025 16:05 schreef Hiddendoe het volgende:
[..]
Wie zijn 'ze'? En wat noem jij in dit geval nadenken?
Welk enorm risico? Je bent bang dat iemand een Gorilla laat komen die uit die ruimte breekt en jouw kamer op komt stormen?quote:Op dinsdag 27 mei 2025 16:10 schreef Hiddendoe het volgende:
[..]
In een ideaal scenario niet. Maar weet jij hoe vaak iets mis kan gaan?
Ik wil vooral dat mensen heel goed gaan beseffen dat dit ook bepaalde risico's met zich meebrengt.
Maar dat kan dus niet, want die dieren komen alleen in die speciale ruimte. Maar dat willen een hoop mensen niet lezen om een onduidelijke reden.quote:Op dinsdag 27 mei 2025 16:18 schreef K21 het volgende:
[..]
Fido die in zijn enthousiasme met z'n riem een infuuspaal omver trekt, die bovenop een trolley met daarop zo'n gele plastic container voor gebruikte injectiespuiten landt, die dan op de grond open valt waardoor een andere patiënt die net naar de wc gaat precies op zo'n wegrollende spuit stapt, uitglijdt en gestrekt tegen een kast knalt, waar de deuren dan door de klap van openen en er allemaal scalpels naar buiten en naar beneden kieperen, recht in het oog van die persoon landend, Final Destination style.
Denk dat zeker honden en katten het altijd wel leuk vinden hun baasje te zien.quote:Op maandag 26 mei 2025 23:39 schreef Hiddendoe het volgende:
Nee, lieverd, ik ben niet bang. Ik kijk gewoon wat verder dan mijn neus lang is.quote:Op dinsdag 27 mei 2025 16:20 schreef Hexagon het volgende:
[..]
De directie van dat ziekenhuis en de juridische afdeling. Die zijn er voor om dat te inventariseren en daarover te besluiten. Dat doen ze wel vaker waar het om huishoudelijke zaken en beleid gaat.
Verwacht je ook dat ze de notulen van al hun vergaderingen online zetten als bewijs wanneer ze een nieuwe koffieautomaat neerzetten of ze de muren opnieuw schilderen?
Allemaal risisco's.
[..]
Welk enorm risico? Je bent bang dat iemand een Gorilla laat komen die uit die ruimte breekt en jouw kamer op komt stormen?
Honden weet ik niet, zal best, maar katten vinden het zeker niet altijd leuk om hun baasje/vrouwtje te zien.quote:Op dinsdag 27 mei 2025 16:24 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Denk dat zeker honden en katten het altijd wel leuk vinden hun baasje te zien.
De enige die zit te zeiken ben jezelf. Ik bedenk geen problemen, deze problemen kunnen ontstaan. En ik probeer daar een discussie over te voeren.quote:Op dinsdag 27 mei 2025 16:31 schreef MissButterflyy het volgende:
Je bent echt gewoon aan het zeiken Hiddendoe. Dat jouw drie katten het niks zouden vinden betekent niet dat dit voor elk huisdier zo geldt.
We hebben het over 1 keer in de week een bezoek in een aparte ruimte in het ziekenhuis. Nou, nou. Poeh poeh.
Alle problemen die jij nu bedenkt hebben ze al over nagedacht.
Stuur je vraag naar de directiesecretaris van dat ziekenhuis. Die helpt je vast verder.quote:Op dinsdag 27 mei 2025 16:38 schreef Hiddendoe het volgende:
En als jij het zo goed weet, vertel dan ook even wie hier over heeft nagedacht. En welke documenten hierover zijn opgesteld.
Of, wat ook zou kunnen, typisch slapstick scenario. Charlie Chaplin, Laurel en Hardy hebben hier goud mee verdient.quote:Op dinsdag 27 mei 2025 16:18 schreef K21 het volgende:
[..]
Fido die in zijn enthousiasme met z'n riem een infuuspaal omver trekt, die bovenop een trolley met daarop zo'n gele plastic container voor gebruikte injectiespuiten landt, die dan op de grond open valt waardoor een andere patiënt die net naar de wc gaat precies op zo'n wegrollende spuit stapt, uitglijdt en gestrekt tegen een kast knalt, waar de deuren dan door de klap van openen en er allemaal scalpels naar buiten en naar beneden kieperen, recht in het oog van die persoon landend, Final Destination style.
Inderdaad ja. Ik probeer dit een beetje rationeel te bekijken en dat schijnt niet te mogen van de gevoelige zieltjes.quote:
Vroeg ik jou iets?quote:Op dinsdag 27 mei 2025 16:44 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Stuur je vraag naar de directiesecretaris van dat ziekenhuis. Die helpt je vast verder.
Iemand beoordelen op zijn of haar voornaam of achternaam is ook weer zoiets.quote:Op dinsdag 27 mei 2025 16:51 schreef Discombobulate het volgende:
Hortence Haerkens-Arends, die naam verwacht je ook totaal bij een cardioloog. Lekker uit het Gooi met rijke pappie en mammie.
Een kat is een compleet ander beest dan een hond.quote:Op dinsdag 27 mei 2025 15:53 schreef Hiddendoe het volgende:
[..]
Ik wel. Heb jarenlang drie katten in huis gehad. Ik moet er niet aan denken dat iemand die drie aso's meeneemt naar het ziekenhuis als ik daar zou moeten verblijven. Voor die broodnodige gelukshormoontjes. Aub zeg.
Dus niet voor Kees, die z'n arm laat opereren en na 4 dagen naar huis mag.quote:De arts bepaalt uiteindelijk wie in aanmerking komt voor een huisdierenbezoekje.
Je bedenkt hier allemaal problemen en je wilt bewijs dat ze daar over nagedacht hebben bij dat ziekenhuis.quote:
Nee, ik wil gewoon dat jullie dat ook meenemen in je eindoordeel en niet meteen gaan lopen zwijmelen.quote:Op dinsdag 27 mei 2025 16:56 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Je bedenkt hier allemaal problemen en je wilt bewijs dat ze daar over nagedacht hebben bij dat ziekenhuis.
Wij gaan daar gewoon vanuit, aangezien dat hun werk is. Maar als je het echt wilt weten kunnen wij je dat niet vertellen. Dan zul je echt contact moeten leggen met de directie van dat ziekenhuis.
Dat dus ja. Of iemand die terminaal ziek is en ten dode is opgeschreven. Geen enkel huisdier kan hier nog iets aan toevoegen met al die gelukshormoontjes.quote:Op dinsdag 27 mei 2025 16:56 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Een kat is een compleet ander beest dan een hond.![]()
En je hebt waarschijnlijk nooit weken of maanden in het ziekenhuis gelegen.
[..]
Dus niet voor Kees, die z'n arm laat opereren en na 4 dagen naar huis mag.
Mooi initiatief.
Nooou, je komt dat zo vaak tegen dat er ongetwijfeld een kern van waarheid in zit. Maar het is niet zo zeer een beoordeling hoor, meer een anekdotische constatering. Kijk maar eens in de gemiddelde klas van cardiologen die coschappen doen.quote:Op dinsdag 27 mei 2025 16:55 schreef Hiddendoe het volgende:
[..]
Iemand beoordelen op zijn of haar voornaam of achternaam is ook weer zoiets.
Zegt dus helemaal niks over de persoon in kwestie.
Dit is echt van het niveau kinderen erop aan kijken dat hun ouders bij de NSB zaten.
Heb je weleens gezien hoe een hond reageert als zn baasje thuiskomt. Dat is al na een paar uur.quote:Op maandag 26 mei 2025 23:39 schreef Hiddendoe het volgende:
Dan laat ie zn vrouw komen, want daarvan weet ie dat ze 20 kamelen waard is.quote:Op dinsdag 27 mei 2025 07:40 schreef halfway het volgende:
En als Mustafa zij kameel wil laten komen?
Dit ja. Qua infecties e.d. zou het veel verstandiger zijn om menselijke bezoekers weg te houden.quote:Op dinsdag 27 mei 2025 06:50 schreef Candaasje het volgende:
Even los van het feit dat het gewoon een compleet aparte ruimte is: mensen zijn vaak zoveel goorder dan dieren. Alleen al het op veel meer lichaamsdelen kunnen zweten…
Denk jij dat de menselijke bezoekers steriel zijn ? En die zijn veel gevaarlijker, want veel van de ziekten die huisdieren bij zich kunnen dragen zijn niet overdraagbaar op mensen.quote:Op dinsdag 27 mei 2025 00:01 schreef Helenattenek het volgende:
[..]
Is lastig voor je?
Wel eens gezien hoe kleuters in een ziekenhuis zich gedragen, en zeker als daar ouders bij zijn die boos worden als je suggereert dat ze een opvoedkundige taak hebben ?quote:Op dinsdag 27 mei 2025 00:02 schreef Hiddendoe het volgende:
[..]
Dieren zijn en blijven onvoorspelbaar.
Hetgeen niet wil zeggen dat zo'n beest dan helemaal geen ziekenhuisluchtjes ruikt.quote:Op dinsdag 27 mei 2025 12:58 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Sowieso staat in het bericht vrij duidelijk dat die huisdieren enkel in een speciale ruimte mogen komen en dus niet in de gewone ziekenhuisruimten komen.
Maar sommige users bedenken graag bij iedere oplossing een nieuw probleem.
Jij beoordeelt niet, noch doe je een anekdotische constatering. Jij veroordeelt iemand aan de hand van zijn of haar naam.quote:Op dinsdag 27 mei 2025 17:22 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Nooou, je komt dat zo vaak tegen dat er ongetwijfeld een kern van waarheid in zit. Maar het is niet zo zeer een beoordeling hoor, meer een anekdotische constatering. Kijk maar eens in de gemiddelde klas van cardiologen die coschappen doen.
Jij wel. En ik ook. Mijn katten vonden mijn parfum walgelijk, maar ze vonden mijn zweetsokken bijzonder smakelijk.quote:Op dinsdag 27 mei 2025 17:28 schreef Kamelenteen het volgende:
[..]
Hetgeen niet wil zeggen dat zo'n beest dan helemaal geen ziekenhuisluchtjes ruikt.
Maakt ook verder niet uit. Die beesten ruiken ook aan de stront van dr soortgenoten en dat vind ik ranziger dan een ziekenhuisgeur.
Maar uiteindelijk zijn ze gewoon blij als jij met parfum op en zonder zweetsokken dr bakje voer klaarzet voor zequote:Op dinsdag 27 mei 2025 17:33 schreef Hiddendoe het volgende:
[..]
Jij wel. En ik ook. Mijn katten vonden mijn parfum walgelijk, maar ze vonden mijn zweetsokken bijzonder smakelijk.
Niks zwijmelen, dit is gewoon leuk en fijn voor sommige patiënten in het ziekenhuis.quote:Op dinsdag 27 mei 2025 16:59 schreef Hiddendoe het volgende:
[..]
Nee, ik wil gewoon dat jullie dat ook meenemen in je eindoordeel en niet meteen gaan lopen zwijmelen.
En jullie gaan er van uit. Jullie nemen het dus klakkeloos aan. Prima.
Maar ga mij dan niet vertellen wat ik moet doen.
Kom dan zelf met concrete bewijzen.
Je denkt ook werkelijk dat de huisdieren mee mogen op een zaal?quote:Op dinsdag 27 mei 2025 15:53 schreef Hiddendoe het volgende:
[..]
Ik wel. Heb jarenlang drie katten in huis gehad. Ik moet er niet aan denken dat iemand die drie aso's meeneemt naar het ziekenhuis als ik daar zou moeten verblijven. Voor die broodnodige gelukshormoontjes. Aub zeg.
Is jouw mening, niet de mijne.quote:Op dinsdag 27 mei 2025 17:39 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Niks zwijmelen, dit is gewoon leuk en fijn voor sommige patiënten in het ziekenhuis.
Nee, dat denk ik niet.quote:Op dinsdag 27 mei 2025 17:41 schreef Toine51 het volgende:
[..]
Je denkt ook werkelijk dat de huisdieren mee mogen op een zaal?
Bron aub.quote:Op dinsdag 27 mei 2025 16:52 schreef Discombobulate het volgende:
Mensen die dit trouwens niet hygiënisch vinden hebben echt werkelijk waar geen idee hoe smerig ziekenhuizen zijn en hoe vaak je daar wel niet gezeik hebt met infecties.
In de OP lees ik het jankverhaal van een man die loopt te treuren dat hij zijn hond niet kan zien.quote:Op dinsdag 27 mei 2025 17:36 schreef Kamelenteen het volgende:
[..]
Maar uiteindelijk zijn ze gewoon blij als jij met parfum op en zonder zweetsokken dr bakje voer klaarzet voor ze
Huisdieren <3 dus ik vind dit geweldig voor huisdierenbezitters die al dan niet tijdelijk aan het ziekenhuis verbonden zijn.
Hoe bepaal jij dat?quote:Op dinsdag 27 mei 2025 17:04 schreef Hiddendoe het volgende:
[..]
Dat dus ja. Of iemand die terminaal ziek is en ten dode is opgeschreven. Geen enkel huisdier kan hier nog iets aan toevoegen met al die gelukshormoontjes.
Het is een aparte ruimte dus die kunnen ze wel aanpassen om het zo prettig mogelijk te maken. Er is allemaal niks onoverkomelijks aan.quote:Op dinsdag 27 mei 2025 17:28 schreef Kamelenteen het volgende:
[..]
Hetgeen niet wil zeggen dat zo'n beest dan helemaal geen ziekenhuisluchtjes ruikt.
Maakt ook verder niet uit. Die beesten ruiken ook aan de stront van dr soortgenoten en dat vind ik ranziger dan een ziekenhuisgeur.
Elke arts in het ziekenhuis zal het je bevestigen.quote:
Jij denkt na te denken. Je zit hier gewoon ‘lekker’ dwars te doen.quote:Op dinsdag 27 mei 2025 17:44 schreef Hiddendoe het volgende:
[..]
Is jouw mening, niet de mijne.
Jij leeft mee. Ik denk na.
Ze weet er duidelijk helemaal niks van.quote:Op dinsdag 27 mei 2025 19:33 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Hoe bepaal jij dat?
Iemand die terminaal ziek is wil meestal graag zoveel mogelijk tijd nog kunnen doorbrengen met iedereen waar die van houdt, dus ook de de huisdieren. Fijn dat dit nu kan.
Dan gaat de hond meequote:Op dinsdag 27 mei 2025 19:00 schreef Hiddendoe het volgende:
[..]
In de OP lees ik het jankverhaal van een man die loopt te treuren dat hij zijn hond niet kan zien.
Deze man is ongeveer vier weken uithuizig. Al die tijd ziet deze man zijn lieve hond dus niet.
Wat als deze man volgend jaar 3 of 4 weken op vakantie gaar. Ergens in verweggistant.
Of al die andere ontroerde types?
Terug naar welke natuur?quote:'Leuk idee.' Not.
Ik ben een kind van de jaren 60. Toen werd letterlijk alles op zijn kop gezet.
En er waren toen heel veel zaken waar ik het hartgrondig mee eens was.
Maar er waren ook heel veel zaken waar ik het toen al hartgrondig mee oneens was.
Wil je terug naar de natuur? Prima. Maar laat dan niet je kinderen of je huisdieren de dupe van worden
Lees nog eens wat je typt...quote:Op dinsdag 27 mei 2025 17:46 schreef Hiddendoe het volgende:
[..]
Nee, dat denk ik niet.
Jij wel blijkbaar gezien je conclusie die dus nergens op gebaseerd is.
Ten eerste gaat het zoals ik lees om een speciale ruimte die is ingericht voor de ontvangst van de huisdieren. Ze komen dus niet op de reguliere afdelingen. Daarmee zal het bezoek dus voorbehouden zijn aan patiënten die niet op de IC of MC liggen, maar voor mensen op de gewone verpleegafdelingen. Wat betreft "vreemde geluiden" zal er dus niet veel aan de hand zijn. Althans: niet anders dan wanneer je een keer met je hond door de stad loopt.quote:Op maandag 26 mei 2025 23:39 schreef Hiddendoe het volgende:
Als ik moet kiezen tussen bezoek van mijn hond of van mijn broer, dan kies ik voor bezoek van mijn hond.quote:Op dinsdag 27 mei 2025 17:24 schreef Kamelenteen het volgende:
[..]
Heb je weleens gezien hoe een hond reageert als zn baasje thuiskomt. Dat is al na een paar uur.
Dan kun je ook bedenken hoe die hond reageert als ie zn baasje een week niet ziet.
Het slaat weldegelijk ergens op. Evenveel als bezoek van familie en vrienden zou ik haast willen zeggen.
Same here. En een hond is maar wat blij als ie zn baasje weer ziet. Ook als dat in een ziekenhuis is.quote:Op dinsdag 27 mei 2025 23:00 schreef Ivo1985 het volgende:
[..]
Als ik moet kiezen tussen bezoek van mijn hond of van mijn broer, dan kies ik voor bezoek van mijn hond.
Met mijn broer kan ik prima appen, (video)bellen etc om elkaar van eea op de hoogte te houden of gewoon lekker bij te praten. Dat kan met mijn hond niet. Ik krijg mijn hond ook over de telefoon niet uitgelegd dat ik "ziek" ben.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |